Hoezo dubbel?quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:15 schreef robertzone het volgende:
Doe jezelf een plezier, en als je toch al (via de set) 35kwadraat leg voer hem dan dubbel uit, zowel massa als + naar je accu.. Dat kan al een hoop gehannes voorkomen.
Ikzelf zou nooit,maar dan ook nooit zo'n set kopen. De kabel is in een andere variant goedkoper te krijgen (ik gebruik laskabel) én je tulpsnoertje en een remote moet ook wel lukken.
Het systeem met de zekering die daar aangeboden wordt vind ik ook niks (goed dat is mijn mening natuurlijk), ik gebruik liever een wafelzekering in een fatsoenlijke houder die je niet hoeft open te draaien of wat dan ook.
Voor hetgeen jij ooit wellicht misschien gaat kopen voldoet zo'n set echt wel hoor. En laskabel zijn kabels voor lasapparaten, die zijn ook dik. En remote + tulp is ook nodig.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hoezo dubbel?
Wat zijn laskabels?
Wat bedoel je met tulpsnoertje en een remote?
Waarom wafelzekering?
Tulp weet ik, maar wat is remote..quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:00 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Voor hetgeen jij ooit wellicht misschien gaat kopen voldoet zo'n set echt wel hoor. En laskabel zijn kabels voor lasapparaten, die zijn ook dik. En remote + tulp is ook nodig.
Kopen maar.
Remote geeft seintje aan je versterker om aan te gaan (als de radio aan is). Dubbel leggen lijkt mij bij jou onnodig. Links de voeding, rechts de pluskabel (of andersom) en knallen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Tulp weet ik, maar wat is remote..
En waarom zou ik dubbel moeten leggen?
Ooh oke thanx, wist ik niet.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Remote geeft seintje aan je versterker om aan te gaan (als de radio aan is). Dubbel leggen lijkt mij bij jou onnodig. Links de voeding, rechts de pluskabel (of andersom) en knallen.
Ja.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ooh oke thanx, wist ik niet.
Maar je bedoelde met set in je vorige post deze kabelset neem ik aan?
Je bedoelt de tulp kabel alleen dubbel leggen? Of ook naar de accu van de nieuwe versterker?quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:54 schreef robertzone het volgende:
Aangezien ts nog wil uitbreiden na deze set, in ieder geval nog met een extra versterker voor zijn compo, én dat hij het in één van zijn voorgaande posts had dat hij 'het virus' te pakken had leek het mij wellicht verstandig dit alvast te doen.
Voor de huidige setup is dat inderdaad niet nodig, maar ik doe het liever in één keer goed dan straks weer alles loshalen en opnieuw leggen omdat je toch zwaarder wilt
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Enigste mindere van deze sub is dat die van 20hz tot 150 gaat..
Wat ik dus bedoel is dat die 20hz - 150hz is.. dus hogere bassen gaan niet mooi.. toch?quote:
Ik dacht dat het al veel langer geleden was..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:56 schreef FalleNk810i het volgende:
als je binnen 52 min geen antwoord hebt en je post nog een keer heb je echt geen geduld..
Ik zou nog een kleinere sub voor ernaast doen die van 150 Hz tot 500 Hz gaat, anders mis je dat bereik. Dat zou echt verschrikkelijk klinken!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Enigste mindere van deze sub is dat die van 20hz tot 150 gaat..
Meen je dit?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:15 schreef rycemasta het volgende:
[..]
Ik zou nog een kleinere sub voor ernaast doen die van 150 Hz tot 500 Hz gaat, anders mis je dat bereik. Dat zou echt verschrikkelijk klinken!
150hz, wahahaha. 80hz is wat mij betreft de max, en dat is al hoog. Stem je gewone speakers erop af zodat het perfect aansluit. En probeer het liefst onder de 20hz te komen, hahaquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wat ik dus bedoel is dat die 20hz - 150hz is.. dus hogere bassen gaan niet mooi.. toch?
oooh ahahhaquote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
150hz, wahahaha. 80hz is wat mij betreft de max, en dat is al hoog. Stem je gewone speakers erop af zodat het perfect aansluit. En probeer het liefst onder de 20hz te komen, haha
500hz bij een subwoofer? Dat meen je?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
oooh ahahha
Nee omdat ik bij dat Radion pakket 20hz - 500hz stond staan en deze zo weinig.. maar geen probleem dus..
http://www.kicker.com/compvr_aluminizedquote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
500hz bij een subwoofer? Dat meen je?
Dat gaat goed komen want ik ga met die auto met me pa naar Ridderkerk waar die zaak is en hun gaan me alles uitleggen hoe ik moet aansluiten en waar de kabels doorheen moeten, daarbij neem ik papier en pen mee en laat ze uitleggen welke kabel in welk gaatje moet, zodat ik jullie niet hoef lastig te vallen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:54 schreef robertzone het volgende:
Ver onder de 20hz heeft geen zin, die hoor je toch niet.. die voel je alleen :p.
Boven de 80/100hz vult je composet het aan, dus hoger hoef je écht niet.
Wat de fabrikant wil aangeven is denk ik dat je sub 'tonen produceert' tot 500hz zonder kapot te gaan.
Beste is gewoon je sub affilteren met de versterker tussen de 15hzmin en 80hzmax.
Ik ben benieuwd hoe het je verder vergaat met aansluiten
Er zitten "helaas" al gaten in de carosserie/hoedenplank. Ik zeg helaas, want ik weet niet wat het met de carosseriestijfheid doet. Maar wel handig dat ze er in zitten en de speakers er wel in passen. Aan de deurpanelen is het nog even prutsen, maar dat komt wel goed.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zitten er al speakers in de deuren en hoedenplank? Als je hoedenplank nog niet gevuld is moet je wat anders verzinnen namelijk, onder de gewone hoedenplank zit een stalen carrosseriedeel (waar mensen dus vaak stukken uitslijpen voor speakers).
Reflectie van de tonen, plus dat de druk dan wordt overgedragen aan de carrosserie, wat het gevoel (lage tonen zijn voor een groot deel gevoel) versterktquote:Op zondag 23 januari 2011 14:44 schreef Koepert het volgende:
Ik heb (waarschijnlijk) een hele domme vraag/opmerking... maar ik zie overal altijd auto's waarbij de sub met de 'box' van de achterbank af staat.. Waarom? ik heb hem namelijk naar de bank toe staan, met als achterliggende gedachte, anders trilt ie tegen de achterklep aan= sneller resoneren, buiten een trillende klep, en door de achterbank dempt wel wat, maar zal minder trillen... Is dit een hele rare gedachte??
Meer ruimte? Ik denk vooral door middel van dat de bron meer in de hoek van de ruimte (in dit geval auto) staat.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
't Schijnt dat een sub harder kan spelen als 'ie naar achter is gericht, dit ivm meer ruimte.
Tja okay, naja ik rij toch nooit rond met het geluid zo hard dat mn dak gaat trillen, kan die wel, maar dan wil ik niet in de auto zittenquote:Op zondag 23 januari 2011 23:42 schreef Koepert het volgende:
Voornamelijk dat idd... K vind t zelf iig altijd ontzettend treurig lijken als er een auto langskomt die een trillende achterklep heeft.. Waarbij je dus buiten de auto alleen BOEMTRRRRrrrrr hoort ipv het BOEM in de auto (Waarbij boem natuurlijk het beuken van de bass is) Hoewel ik dus mn eigen ook niet geisoleerd heb..en dus soms ook n vibrerend klepje heb..
mits met foto'squote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:45 schreef robertzone het volgende:
Gisteren aansluitmateriaal besteld, en morgen 3 accu's ophalen.
Zo wordt de capaciteit ver3dubbeld, en zou ik theoretisch gezien 1uur lang op standje wapperen kunnen spelen zonder draaiende motor.
Vandaag alles voorbereid, elektriek naar de versterkers netjes aangesloten enzovoorts.
Als er belangstellenden zijn wil ik de voortgang hier wel posten
Klopt.quote:Op woensdag 26 januari 2011 00:07 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
mits met foto's![]()
Ben wel benieuwd, komt dit in die rode Astra?
Dan maakt ie maar een projekttopic, dan kunnen we hem mooi negeren als hij vervelend wordt. dat domme linkjesgebagger in dit topic ben ik wel een beetje zat nuquote:Op woensdag 26 januari 2011 16:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Straks krijgen we het inbouwen hè
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |