abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91625099
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:15 schreef robertzone het volgende:
Doe jezelf een plezier, en als je toch al (via de set) 35kwadraat leg voer hem dan dubbel uit, zowel massa als + naar je accu.. Dat kan al een hoop gehannes voorkomen ;).
Ikzelf zou nooit,maar dan ook nooit zo'n set kopen. De kabel is in een andere variant goedkoper te krijgen (ik gebruik laskabel) én je tulpsnoertje en een remote moet ook wel lukken.
Het systeem met de zekering die daar aangeboden wordt vind ik ook niks (goed dat is mijn mening natuurlijk), ik gebruik liever een wafelzekering in een fatsoenlijke houder die je niet hoeft open te draaien of wat dan ook ;).
Hoezo dubbel?

Wat zijn laskabels?
Wat bedoel je met tulpsnoertje en een remote?
Waarom wafelzekering?
If not now, then when.
pi_91634588
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Hoezo dubbel?

Wat zijn laskabels?
Wat bedoel je met tulpsnoertje en een remote?
Waarom wafelzekering?
Voor hetgeen jij ooit wellicht misschien gaat kopen voldoet zo'n set echt wel hoor. En laskabel zijn kabels voor lasapparaten, die zijn ook dik. En remote + tulp is ook nodig.

Kopen maar.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_91635640
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:00 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Voor hetgeen jij ooit wellicht misschien gaat kopen voldoet zo'n set echt wel hoor. En laskabel zijn kabels voor lasapparaten, die zijn ook dik. En remote + tulp is ook nodig.

Kopen maar.
Tulp weet ik, maar wat is remote..

En waarom zou ik dubbel moeten leggen?
If not now, then when.
pi_91635783
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Tulp weet ik, maar wat is remote..

En waarom zou ik dubbel moeten leggen?
Remote geeft seintje aan je versterker om aan te gaan (als de radio aan is). Dubbel leggen lijkt mij bij jou onnodig. Links de voeding, rechts de pluskabel (of andersom) en knallen.
pi_91635837
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Remote geeft seintje aan je versterker om aan te gaan (als de radio aan is). Dubbel leggen lijkt mij bij jou onnodig. Links de voeding, rechts de pluskabel (of andersom) en knallen.
Ooh oke thanx, wist ik niet.

Maar je bedoelde met set in je vorige post deze kabelset neem ik aan?
If not now, then when.
pi_91636424
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ooh oke thanx, wist ik niet.

Maar je bedoelde met set in je vorige post deze kabelset neem ik aan?
Ja.
pi_91638189
Aangezien ts nog wil uitbreiden na deze set, in ieder geval nog met een extra versterker voor zijn compo, én dat hij het in één van zijn voorgaande posts had dat hij 'het virus' te pakken had leek het mij wellicht verstandig dit alvast te doen.
Voor de huidige setup is dat inderdaad niet nodig, maar ik doe het liever in één keer goed dan straks weer alles loshalen en opnieuw leggen omdat je toch zwaarder wilt ;)
pi_91638511
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 22:54 schreef robertzone het volgende:
Aangezien ts nog wil uitbreiden na deze set, in ieder geval nog met een extra versterker voor zijn compo, én dat hij het in één van zijn voorgaande posts had dat hij 'het virus' te pakken had leek het mij wellicht verstandig dit alvast te doen.
Voor de huidige setup is dat inderdaad niet nodig, maar ik doe het liever in één keer goed dan straks weer alles loshalen en opnieuw leggen omdat je toch zwaarder wilt ;)
Je bedoelt de tulp kabel alleen dubbel leggen? Of ook naar de accu van de nieuwe versterker?

Want die gast van carmusic zei dat je ook een splitsing kon doen en zei dat je alleen een extra tulpkabel móet leggen.
If not now, then when.
pi_91648533
mijn verhaal heeft betrekking op de stroomkabels. Als je zowel een +kabel als een minkabel naar je accu legt, gaat de stroom direct daarheen ipv door je chassis wat bij grote verbruikers wel eens problemen kan opleveren.
In jou geval nu (nog) niet nodig, maar je had het erover om evt. later nog wel zwaarder te gaan.. en mijn beredenatie was dat het je dan extra werk scheelt.

Natuurlijk kan je splitsen op het eind van de kabel naar 2keer een +.
Kijk nog maar eens goed op http://www.12vhifi.nl/ . daar kan je héél veel info vinden van dingen die nu nog onduidelijk zijn ;).
pi_91668732
Enigste mindere van deze sub is dat die van 20hz tot 150 gaat..
If not now, then when.
pi_91668798
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 17:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
:') :')

Nee, geen uitleg vandaag.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_91668841
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 17:59 schreef Watertornado het volgende:

[..]

:') :')

Nee, geen uitleg vandaag.
Wat ik dus bedoel is dat die 20hz - 150hz is.. dus hogere bassen gaan niet mooi.. toch?
If not now, then when.
pi_91670863
?
If not now, then when.
pi_91670967
als je binnen 52 min geen antwoord hebt en je post nog een keer heb je echt geen geduld..
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_91671251
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 18:56 schreef FalleNk810i het volgende:
als je binnen 52 min geen antwoord hebt en je post nog een keer heb je echt geen geduld..
Ik dacht dat het al veel langer geleden was.. :P
If not now, then when.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 20:15:05 #266
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_91674624
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 17:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik zou nog een kleinere sub voor ernaast doen die van 150 Hz tot 500 Hz gaat, anders mis je dat bereik. Dat zou echt verschrikkelijk klinken!

:+
pi_91676157
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 20:15 schreef rycemasta het volgende:

[..]

Ik zou nog een kleinere sub voor ernaast doen die van 150 Hz tot 500 Hz gaat, anders mis je dat bereik. Dat zou echt verschrikkelijk klinken!

:+
Meen je dit?
If not now, then when.
pi_91679696
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 18:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Wat ik dus bedoel is dat die 20hz - 150hz is.. dus hogere bassen gaan niet mooi.. toch?
150hz, wahahaha. 80hz is wat mij betreft de max, en dat is al hoog. Stem je gewone speakers erop af zodat het perfect aansluit. En probeer het liefst onder de 20hz te komen, haha _O_
pi_91680631
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

150hz, wahahaha. 80hz is wat mij betreft de max, en dat is al hoog. Stem je gewone speakers erop af zodat het perfect aansluit. En probeer het liefst onder de 20hz te komen, haha _O_
oooh ahahha

Nee omdat ik bij dat Radion pakket 20hz - 500hz stond staan en deze zo weinig.. maar geen probleem dus.. :)
If not now, then when.
pi_91680864
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

oooh ahahha

Nee omdat ik bij dat Radion pakket 20hz - 500hz stond staan en deze zo weinig.. maar geen probleem dus.. :)
500hz bij een subwoofer? Dat meen je?
pi_91681168
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

500hz bij een subwoofer? Dat meen je?
http://www.kicker.com/compvr_aluminized

Frequency Response (Hz) 25-500
If not now, then when.
pi_91684546
Ver onder de 20hz heeft geen zin, die hoor je toch niet.. die voel je alleen :p.
Boven de 80/100hz vult je composet het aan, dus hoger hoef je écht niet.

Wat de fabrikant wil aangeven is denk ik dat je sub 'tonen produceert' tot 500hz zonder kapot te gaan.
Beste is gewoon je sub affilteren met de versterker tussen de 15hzmin en 80hzmax.

Ik ben benieuwd hoe het je verder vergaat met aansluiten :X
pi_91685558
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:54 schreef robertzone het volgende:
Ver onder de 20hz heeft geen zin, die hoor je toch niet.. die voel je alleen :p.
Boven de 80/100hz vult je composet het aan, dus hoger hoef je écht niet.

Wat de fabrikant wil aangeven is denk ik dat je sub 'tonen produceert' tot 500hz zonder kapot te gaan.
Beste is gewoon je sub affilteren met de versterker tussen de 15hzmin en 80hzmax.

Ik ben benieuwd hoe het je verder vergaat met aansluiten :X
Dat gaat goed komen want ik ga met die auto met me pa naar Ridderkerk waar die zaak is en hun gaan me alles uitleggen hoe ik moet aansluiten en waar de kabels doorheen moeten, daarbij neem ik papier en pen mee en laat ze uitleggen welke kabel in welk gaatje moet, zodat ik jullie niet hoef lastig te vallen. :P
If not now, then when.
pi_91703392
Ben gister middag even wezen shoppen :) Heb gehaald,

-10cm Ground Zero speakers
-23cm Ground Zero speakers
-Ground Zero 2 weg versterker voor alleen de speakers achter.

Ben goed geholpen in het zaakje waar ik ben wezen kijken. Hij stemde mijn speakerkeuze af op mijn goedkope headunit :D en omdat GZ wat "wollig" klinkt volgens hem, was dat de beste (budget) keuze. Het was onzin om Infinity speakers aan te sluiten op een kwalitatief minder goede radio. Wel fijn dat ie mij ondanks mijn voorkeur, mij niet die Infinitys liet kopen. Of hij moet een grotere winstmarge hebben op de Ground Zero's natuurlijk! :P

Wel weer typisch is dat de 10cm speaker voor in de deurpanelen weer net niet helemaal passen. De diameter van de gaten is 11cm, dus 13 cm speakers passen er niet in, maar de 10cm speaker ook net niet :P Nu moet ik zowieso omdat de inbouwdiepte weer erg gering is, van MDF 2 mooie spacers gaan maken.

Waarom past nooit alles in 1 keer :')
pi_91706785
Zitten er al speakers in de deuren en hoedenplank? Als je hoedenplank nog niet gevuld is moet je wat anders verzinnen namelijk, onder de gewone hoedenplank zit een stalen carrosseriedeel (waar mensen dus vaak stukken uitslijpen voor speakers).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')