abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91587126
Nu ik kijk, kan ik net zo goed in dit geval die Autotek versterker halen want die kan ook 4x 150WRMS op 2 ohm.. maar nu rest de vraag maakt die 100WRMS teveel uit?
If not now, then when.
pi_91591820
Ik denk dat ik dit beter kan kopen, heb ik gelijk alles voor elkaar.. is de sub iets?

http://www.carmusic.nl/info/audio-system-radionpack-1464.html
If not now, then when.
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:41:40 #228
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91593243
>:) .
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_91593368
Hahahaha, goeie..

Nu je toch kijkt... is dat pakket wat?
If not now, then when.
pi_91593418
Oververmogen op je sub maakt niks uit,mits je ermee om kan gaan.. gezien je laatste posts denk ik dat je er verstandig aan doet om dat niet te doen ;).

De link die je post is zeker een leuke set, maar wel boven je budget? Als je hier mee wilt beginnen, ism met een goede hu zou ik er wel voor gaan!
Wellicht een hu van Pioneer is wat goedkoper.. deze doen naar mijn mening echt niet veel onder voor alphine ;)
pi_91593737
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 23:44 schreef robertzone het volgende:
Oververmogen op je sub maakt niks uit,mits je ermee om kan gaan.. gezien je laatste posts denk ik dat je er verstandig aan doet om dat niet te doen ;).

De link die je post is zeker een leuke set, maar wel boven je budget? Als je hier mee wilt beginnen, ism met een goede hu zou ik er wel voor gaan!
Wellicht een hu van Pioneer is wat goedkoper.. deze doen naar mijn mening echt niet veel onder voor alphine ;)
Ja het is flink over het budget, het gaat uitkomen op 769 euro, maarja dat heb ik er dan wel voor over om gelijk iets goed te hebben zeker gezien de kwaliteit van Audio Systems, hoef ik jullie ook niet meer lastig te vallen, hopelijk gaat de set me niet teleurstellen.

Maar als ik niet vervelend ben want zit op me mobiel is de sub uit het pakket 400 RMS en hoeveel Max?

Wat zijn de versterker specs?

En als ik hierna weer geld heb ga ik de sub gepoort maken.
If not now, then when.
pi_91593803
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 22:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Nu ik kijk, kan ik net zo goed in dit geval die Autotek versterker halen want die kan ook 4x 150WRMS op 2 ohm.. maar nu rest de vraag maakt die 100WRMS teveel uit?
Je vergelijkt appels met peren, want het vermogen van een mono staat allemaal op 1 kanaal en het vermogen van een meerkanaals is verdeeld. Met die Autotek krijg je dus geen 600W op je sub. Je kunt sowieso niet op 2 Ohm bruggen, dat kan die versterker niet aan, maar wel op 4 Ohm om 300W RMS te krijgen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:53 schreef Sounddragon het volgende:
Die SS100.4 is iig niet in staat om 2 ohm DVC aan te sturen, hij is wel brugbaar, maar niet op 2 ohm.. 4 ohm DVC zou kunnen, maar dan is 'ie te licht..
pi_91594063
waarde's van je sub :
Technische specificaties:
Vermogen: 400 Watt RMS
Impedantie: 4 Ohm
En van de versteker :
RMS Vermogen @ 4 Ohm gebrugd: 2 x 300 W
of
RMS Vermogen @ 4 Ohm Stereo: 4 x 100 W
en je compo:
RMS Vermogen: 2 x 70 Watt

Wat ik zo snel opmaak uit de set is dat de sub wat ondervermogen heeft en de compo wat oververmogen.
pi_91594179
Sjonge jonge jonge mijn broertje kocht via een forum 2e hands een perfecte set van een 450w RMS monoblock en een gepoorte 12" sub met 450w RMS van Pioneer. Twee dagen bedenktijd en erg goed geluid.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_91594640
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 23:56 schreef robertzone het volgende:
waarde's van je sub :
Technische specificaties:
Vermogen: 400 Watt RMS
Impedantie: 4 Ohm
En van de versteker :
RMS Vermogen @ 4 Ohm gebrugd: 2 x 300 W
of
RMS Vermogen @ 4 Ohm Stereo: 4 x 100 W
en je compo:
RMS Vermogen: 2 x 70 Watt

Wat ik zo snel opmaak uit de set is dat de sub wat ondervermogen heeft en de compo wat oververmogen.
Dus het is eigenlijk niks?
If not now, then when.
pi_91594688
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 23:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Sjonge jonge jonge mijn broertje kocht via een forum 2e hands een perfecte set van een 450w RMS monoblock en een gepoorte 12" sub met 450w RMS van Pioneer. Twee dagen bedenktijd en erg goed geluid.
Voor?

Daarbij móet ik nog een compo set hebben en een HU.. duss
If not now, then when.
pi_91595207
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 00:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Voor?

Daarbij móet ik nog een compo set hebben en een HU.. duss
Net onder de 300 eiro volgens mij. En geloof me, het klinkt er goed en diep, er zit een speciale gepoorte kist omheen. Daarom zeg ik, niet te moeilijk doen.
pi_91601417
Die audiosystem set zal heus wel lekker klinken hoor ;). Het zal in jou geval echt geen 'ideaal' samengestelde set moeten zijn om echt goed te klinken!
pi_91603998
Ik heb contact opgenomen met Carmusic en dit gaat het worden:

http://www.carmusic.nl/in(...)?manufacturers_id=35

http://www.carmusic.nl/info/audio-system-x-ion-165-1109.html

http://www.carmusic.nl/info/mtx-rtp1000-829.html

Voorlopig ga ik de compo op de HU zetten en in de toekomst deze 2 kanaals kopen:

http://www.carmusic.nl/info/audio-system-x-ion-1002-1067.html

Dan nog de HU:

http://www.acr-helmond.nl(...)lpine_cda-117ri.html

Kom ik uit op 805 euro...

[ Bericht 10% gewijzigd door Yuri_Boyka op 20-01-2011 11:55:37 ]
If not now, then when.
pi_91606647
Nice hoor, wanneer ga je het halen? K zou het zo snel mogelijk doen, anders ga je in de tussentijd alleen maar nog meer twijfelen en afwegen, heb je intussen al genoeg gedaan :P

Weet je hoe je het allemaal moet aansluiten? Of gaan we dat zometeen ook allemaal hier meemaken 8)7 :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_91606748
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:24 schreef FalleNk810i het volgende:
Nice hoor, wanneer ga je het halen? K zou het zo snel mogelijk doen, anders ga je in de tussentijd alleen maar nog meer twijfelen en afwegen, heb je intussen al genoeg gedaan :P

Weet je hoe je het allemaal moet aansluiten? Of gaan we dat zometeen ook allemaal hier meemaken 8)7 :D
Haha dankje man!, ja z.s.m. natuurlijk..

Naja ik ga dus het spul ophalen daar bij Carmusic en hun hebben zelf ook 2x modellen gemaakt in een Polo dus hun gaan me advies geven hoe ik het beste kan aansluiten..

Goede webwinkel en goed advies daar moet ik zeggen, hij raadde me ook aan om alvast een 2de tulpkabel aan te leggen voor de 2 kanaals versterker in de toekomst.

Ben eindelijk tevreden.. bedankt voor alle hulp hier iig.. ^O^

Als de set er in zit komt er natuurlijk een filmpje.. :9
If not now, then when.
pi_91607022
Wel goed intapen die 2e set tulpkabels, zodat ze nergens contact mee maken. Als dat gebeurt kun je nieuwe spulletjes kopen.
pi_91608826
Hallo altesaam,

Ik heb dus deze gekocht,

Goedkoop ding, maar! Ik moest wel, omdat ik een oude auto heb en anders de zaag in het kachelhuis moest zetten ivm inbouwdiepte, deze is mss maar 10 cm diep, alleen geen CD-speler, maar die gebruikte ik toch niet.

Anyhoe,

De HU is dus El Cheapo, maar wat kan ik het beste doen. Ik heb een mooi Infinity setjes gezien voor een leuke prijs. Maar goed, dan sluit je dus HighEnd aan op goedkope troep. Kan ik beter in het midden segment iets pakken?

Logischerwijs zou ik denken dat de HU bepalend is voor het geluid in zekere zin. Wie heeft hier ervaring mee?
pi_91608862
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wel goed intapen die 2e set tulpkabels, zodat ze nergens contact mee maken. Als dat gebeurt kun je nieuwe spulletjes kopen.
Wat dat betreft zijn deze ook veel veiliger.

Maar ik zou kijken of je mooie terminators kan maken/krijgen.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_91609628
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:21 schreef LangeJan het volgende:
Hallo altesaam,

Ik heb dus deze gekocht,

[ afbeelding ]

Goedkoop ding, maar! Ik moest wel, omdat ik een oude auto heb en anders de zaag in het kachelhuis moest zetten ivm inbouwdiepte, deze is mss maar 10 cm diep, alleen geen CD-speler, maar die gebruikte ik toch niet.

Anyhoe,

De HU is dus El Cheapo, maar wat kan ik het beste doen. Ik heb een mooi Infinity setjes gezien voor een leuke prijs. Maar goed, dan sluit je dus HighEnd aan op goedkope troep. Kan ik beter in het midden segment iets pakken?

Logischerwijs zou ik denken dat de HU bepalend is voor het geluid in zekere zin. Wie heeft hier ervaring mee?
Was het een beetje te doen, dat kachelhuis aanpassen?
pi_91611699
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Was het een beetje te doen, dat kachelhuis aanpassen?
Nou, daar ga ik mij niet aan wagen. Ik wil de Manta 100% origineel houden. Dus ook het kachelhuis moet intact blijven :) Vandaar dat ik als enige optie had die el cheapo autoradio te kopen, ivm een hele geringe inbouwdiepte. Dus de radio past mooi, heb ruimte over aan de achterkant... dus dat komt wel goed.

Zit alleen een beetje in over de geluidskwaliteit en of ik er goed aan doe om dure speakers te kopen en aansluiten op een goedkope HU.
pi_91615468
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 14:23 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Nou, daar ga ik mij niet aan wagen. Ik wil de Manta 100% origineel houden. Dus ook het kachelhuis moet intact blijven :) Vandaar dat ik als enige optie had die el cheapo autoradio te kopen, ivm een hele geringe inbouwdiepte. Dus de radio past mooi, heb ruimte over aan de achterkant... dus dat komt wel goed.

Zit alleen een beetje in over de geluidskwaliteit en of ik er goed aan doe om dure speakers te kopen en aansluiten op een goedkope HU.
Oh ik dacht dat je het wel gedaan had, iets te snel gelezen, haha. Nadeel is inderdaad dat de inbouwdiepte erg weinig is. Heb er een gewone Pioneer inzitten die dus uitsteekt maar het aanbod goede en ondiepe radio's in minimaal. Nu zijn er tegenwoordig wel radio's (Clarion en Pioneer) zonder CD-speler maar dan is de inbouwdiepte alsnog hetzelfde.

En als ik jou was, gewoon goede speakers kopen. Je kan altijd je radio nog vervangen als blijkt dat het geluid kut is.
pi_91620746
Dit zijn toch wel gewoon goeie kabels over het algemeen?

If not now, then when.
pi_91620936
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dit zijn toch wel gewoon goeie kabels over het algemeen?

Ja, en ¤15 goedkoper bij de gewone winkel.
pi_91624695
Doe jezelf een plezier, en als je toch al (via de set) 35kwadraat leg voer hem dan dubbel uit, zowel massa als + naar je accu.. Dat kan al een hoop gehannes voorkomen ;).
Ikzelf zou nooit,maar dan ook nooit zo'n set kopen. De kabel is in een andere variant goedkoper te krijgen (ik gebruik laskabel) én je tulpsnoertje en een remote moet ook wel lukken.
Het systeem met de zekering die daar aangeboden wordt vind ik ook niks (goed dat is mijn mening natuurlijk), ik gebruik liever een wafelzekering in een fatsoenlijke houder die je niet hoeft open te draaien of wat dan ook ;).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')