quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:31 schreef eucalyptus het volgende:
Dit moet ik aan mijn zusje met dyscalculie laten zien!
Dit klopt dus niet.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:29 schreef Beach het volgende:
En we hebben daarna allebei 10 euro winst.
Goed opgemerkt, Sociosquote:
Hoezo niet? Als ik er 20 euro in doe en hem later terugkoop met 40 euro erin voor maar 30 euro is dat toch 10 euro winst.quote:
Nee, want totaal heb je 50 euro uitgegeven aan die doos, terwijl je uiteindelijk maar 40 euro hebt.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:35 schreef Beach het volgende:
Hoezo niet? Als ik er 20 euro in doe en hem later terugkoop met 40 euro erin voor maar 30 euro is dat toch 10 euro winst.
Kleingeldquote:
Er is geen missing dollar.quote:
Zie mijn Edit dan. Het klopt gewoon niet als je goed kijkt duss.quote:
Idd, wat een derrrp die Socios.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:38 schreef eucalyptus het volgende:
Niet waar Socios, je koopt hem maar voor 30 euro en je krijgt er 40 euro voor. Pure winst!
je koopt voor 30 euro een doos met 40 euro. Tientje winst ftw omgfuckquote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:35 schreef Chowi het volgende:
Hoe kan ik nou 10 euro winst hebben als ik iets koop voor 30 euro waar ik maar 20 euro in geïnvesteerd heb?
Goeie.quote:
Veel teveel cijfers. Kortsluiting in mijn hoofd. Ik snap er niks van.quote:
1 2 3 4 5 | Doos Jij Ik 0 20 20 Start 40 0 0 Vullen doos 40 30 -30 Verkoop doos 0 30 10 Doos is van mij, ik verlies 10 |
Zijn er nog meer gegadigden om de grap uit te leggenquote:
Verkoper legt 20 in en verkoopt voor 30. Dat is de makkelijkste.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:41 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zijn er nog meer gegadigden om de grap uit te leggen?
Vast welquote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:41 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zijn er nog meer gegadigden om de grap uit te leggen?
En jij koopt een doos met 40 euro voor 30 euro.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:42 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Verkoper legt 20 in en verkoopt voor 30. Dat is de makkelijkste.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:38 schreef eucalyptus het volgende:
Niet waar Socios, je koopt hem maar voor 30 euro en je krijgt er 40 euro voor. Pure winst!
Onzin, wat ik zeg klopt gewoon, hoor. De één heeft een tientje winst, de ander een tientje verlies.quote:
Nee want je hebt al 20 geinvesteerd in de doos.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:43 schreef NrTH het volgende:
[..]
En jij koopt een doos met 40 euro voor 30 euro.
Oftewel, 10 euro winst voor iedereen.
Leg jij het eens uit dan?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:43 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
Onzin, wat ik zeg klopt gewoon, hoor. De één heeft een tientje winst, de ander een tientje verlies.
Socios, dit kan je toch niet serieus menen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:43 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
Onzin, wat ik zeg klopt gewoon, hoor. De één heeft een tientje winst, de ander een tientje verlies.
Als je een doos met 40 euro erin koopt voor 30 euro, dan heb je een tientje verlies?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:43 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:43 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nee want je hebt al 20 geinvesteerd in de doos.
Feed de troll gewoon, suffe muts.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:44 schreef Chowi het volgende:
[..]
Socios, dit kan je toch niet serieus menen.. Do not feed the troll.
Goedzo Tim!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:44 schreef tim-elzinga het volgende:
[..]
ipv 27+2 moet er 27-2 = 25 worden gedaan
Ja, want voor een deel koop je `een sigaar uit eigen doos´. Van die 40 euro is 20 euro door jezelf ingelegd!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:44 schreef NrTH het volgende:
Als je een doos met 40 euro erin koopt voor 30 euro, dan heb je een tientje verlies?
Doe eens.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:45 schreef boem-dikkie het volgende:
Zal ik maar '-met uitleg' achter de TT zetten? [ afbeelding ]
Ik kies liever voor de missende dollar. Toch weer driekwart euro rijker.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Goedzo Tim!
Een vlag met wimpel voor jou en je mag een stickertje uit kiezen.
Tim's logicaquote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:46 schreef tim-elzinga het volgende:
[..]
Ik kies liever voor de missende dollar. Toch weer driekwart euro rijker.
Goed gedaan. Ik ben trots op je.quote:
Dat was een eerdere uitgave, toen had je 20 euro verlies, nog steeds niet 10.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:45 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, want voor een deel koop je `een sigaar uit eigen doos´. Van die 40 euro is 20 euro door jezelf ingelegd!
Mensen die dit niet snappen en serieus denken een tientje winst te maken.
Ik voel me ook goed als ik samen met jou in een topic zit.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:48 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik voel me er goed bij. [ afbeelding ]
Eerst geef je 20 euro uit. Vervolgens 30 euro. Je krijgt er 40 euro voor terug. Al met al 10 euro verlies.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:48 schreef NrTH het volgende:
Dat was een eerdere uitgave, toen had je 20 euro verlies, nog steeds niet 10.
Volledige vergoeding. Dus 20 euro + de schoenen?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Iemand koopt een paar schoenen voor ¤80,-. Hij betaalt met een biljet van ¤100,-. De winkelier heeft nog geen geld in kas en wisselt het biljet bij zijn buurman. Hij geeft de koper de schoenen mee en ¤20,- terug. De buurman merkt later dat het gewisselde briefje vals is. De winkelier vergoedt zijn buurman volledig. Wat is nu de schade van de winkelier?
Bijna goed tim.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:51 schreef tim-elzinga het volgende:
[..]
Volledige vergoeding. Dus 20 euro + de schoenen?
Wel redelijk bekend, maar zonder enige hulp erg lastig op te lossen.quote:Er zijn vijf huizen in vijf verschillende kleuren. In ieder huis woont iemand met een verschillende nationaliteit. De vijf personen drinken ieder iets verschillend, roken allemaal een ander type sigaar en hebben ieder een verschillend huisdier.
Een iemand heeft een vis. De vraag is: wie?
Aanwijzingen:
De Brit woont in het rode huis.
De Zweed heeft honden als huisdier.
De Deen drinkt thee.
Het groene huis staat naast en links van het witte huis.
De eigenaar van het groene huis drinkt koffie.
De man die Pall Mall rookt houdt vogels.
De eigenaar van het gele huis rookt Dunhill.
De man die in het middelste huis woont drinkt melk.
De Noor woont in het eerste huis.
De man die Blends rookt woont naast degene die katten heeft.
De man die een paard heeft woont naast degene die Dunhill rookt.
De persoon die Blue Master rookt, drinkt bier.
De Duitser rookt Prince.
De Noor woont naast het blauwe huis.
De man die Blends rookt heeft een buurman die water drinkt.
De Duitser.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:59 schreef tim-elzinga het volgende:
[..]
Wel redelijk bekend, maar zonder enige hulp erg lastig op te lossen.
tegenwoordig hebben ze toch veel moeilijke woorden voor "dom", da's die mensen eigenlijk dubbel pesten.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:31 schreef eucalyptus het volgende:
Dat is die shit van Einstein, met een stuk papier en een potlood in 5 minuten te doen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:59 schreef tim-elzinga het volgende:
[..]
Die he ik een keer opgelost, het was de Duitser uit mijn hoofd (toch?)quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:59 schreef tim-elzinga het volgende:
[..]
Al t geld van de buurman is waarschijnlijk vals (100biljet geruild tegen bijv. 5 biljetten van 20).quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:51 schreef tim-elzinga het volgende:
[..]
Volledige vergoeding. Dus 20 euro + de schoenen?
Mij nog niet eigenlijk, uitleg?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:21 schreef Dyr. het volgende:
Het valt me nu ook pas op waar jelly vandaag komt
Inderdaad. Ideaal. Kun je veel in kwijt. Vooral wijnflessen, ideaalquote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:16 schreef Panzermaus het volgende:
Mensen die geld uitgeven om een doos te krijgen.Ben je nu een man of niet. Je moet ze pakken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De buurman kun je wegstrepen want die heeft gewoon zijn geld terug gekregen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Iemand koopt een paar schoenen voor ¤80,-. Hij betaalt met een biljet van ¤100,-. De winkelier heeft nog geen geld in kas en wisselt het biljet bij zijn buurman. Hij geeft de koper de schoenen mee en ¤20,- terug. De buurman merkt later dat het gewisselde briefje vals is. De winkelier vergoedt zijn buurman volledig. Wat is nu de schade van de winkelier?
quote:
Ditquote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:31 schreef eucalyptus het volgende:
had wat meer geld in de doos gedaan gierige sloeber, dan was je een stuk sneller klaarquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:44 schreef NrTH het volgende:
Ik heb met een vriend van mij dit een maand lang de hele dag door gedaan. Nu zijn wij allebei miljonair.
Idee:quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:48 schreef Editeur het volgende:
Hebben we dit topic al niet eens gehad? Of is het gekicked..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twiddel
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:57 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Idee:Kan me niet tot dat soort dingen zettenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Schade is 200 euro.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ja, waarvan 20 euro al van jezelf is. Je koopt dus in feite een doos met 20 euro, voor 30 euro. Dat is 10 verlies.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:43 schreef NrTH het volgende:
[..]
En jij koopt een doos met 40 euro voor 30 euro.
Oftewel, 10 euro winst voor iedereen.
Die gestolen dollars moet je maar een keer tellen (25+2) en niet twee keer (25+2=27 27+2=...).quote:
De Amerikaanse dollar is de wettelijke munteenheid van de Verenigde Staten en van enkele andere landen die deze munt overgenomen hebben. De Verenigde Staten namen de Amerikaanse dollar aan als nationale munteenheid in 1792. De dollar geldt sinds de Tweede Wereldoorlog als anker-valuta in de internationale handel. Zo worden de goud- en olieprijzen in de internationale handelsmarkt in dollars uitgedrukt.quote:
quote:En we hebben daarna allebei 10 euro winst.
Er staat:quote:
Echt, mensen die de Nederlandse taal niet snappen en denken dat je allebei met een ij schrijft.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:14 schreef Phantomesse het volgende:
Echt, mensen die die met die doos niet snappen en denken dat je allebij een tientje winst hebt
/carequote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:21 schreef NrTH het volgende:
[..]
Echt, mensen die de Nederlandse taal niet snappen en denken dat je allebei met een ij schrijft.
Echt, mensen die weten dat de ander gelijk heeft,en daarom op hun typefouten gaan reageren!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:21 schreef NrTH het volgende:
[..]
Echt, mensen die de Nederlandse taal niet snappen en denken dat je allebei met een ij schrijft.
Dat poppetjequote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:35 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Goed opgemerkt, Socios [ afbeelding ].
Wel een goeie, ik heb me even stuk gelachen om sommige reacties.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:14 schreef Beach het volgende:
Mensen die in een oud trolltopic van me reageren
Dit klopt dus niet aangezien hij nog 80 euro van het gewisselde geld overhoudt en dus terug kan geven aan de buurman.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:59 schreef deepart het volgende:
[..]
Schade is 200 euro.
-100 euro vergoeding buurman
-80 euro voor de schoenen
-20 euro die hij terug geeft aan de klant
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |