Tsja, "great minds drive the same".quote:Op zondag 16 januari 2011 22:54 schreef FalleNk810i het volgende:
Hoewel het hier af en toe ook wel net het BMW topic lijkt
Wij hebben thuis een VW en een Peugeot.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:54 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Haha, ik zal mezelf inhouden![]()
Hoewel het hier af en toe ook wel net het BMW topic lijkt![]()
Hopelijk wordt het volgende week wat beter (droger) weer, dan kan ik eindelijk eens gaan rijden op mn nieuwe velgen
Overbelasting waarschijnlijk.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:54 schreef L0we het volgende:
[..]
dat klinkt niet zo best. Hoe kom je daar zo aan?
Och, ga maar in het BMW topicquote:Op zondag 16 januari 2011 22:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tsja, "great minds drive the same".
nee, dat moet je nou ook weer niet doenquote:Op zondag 16 januari 2011 22:57 schreef Sjoegerd het volgende:
Tja was graag Volvo rijder geweest.. Maarja budget he
Keuze zat, maar een 850 is zo gaafquote:Op zondag 16 januari 2011 22:58 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
nee, dat moet je nou ook weer niet doen![]()
Behalve franse of zweedse auto's is er toch keuze genoeg?
Wat? Echt?quote:Op zondag 16 januari 2011 23:00 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Keuze zat, maar een 850 is zo gaaf
Jaquote:
Dan kun je er naar mijn idee gewoon niet mee omgaanquote:Op zondag 16 januari 2011 23:05 schreef von_Preussen het volgende:
Hahahahaha, maar je hebt helemaal gelijk hoor, meer dan 140pk op de vooras is een ramp.
Wat is het verschil met een achterwiel-aangedreven dan precies? Behalve dat je met RWD wat makkelijker kan driftenquote:Op zondag 16 januari 2011 23:05 schreef von_Preussen het volgende:
Hahahahaha, maar je hebt helemaal gelijk hoor, meer dan 140pk op de vooras is een ramp.
Heb eens een Audi A6 2.7 TDI gereden (190pk op de vooras), bij de acceleratie op een nat wegdek voelde je de wagen gewoon zwemmen en trekken aan het stuur, dito bij snelle bochten.quote:Op zondag 16 januari 2011 23:06 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dan kun je er naar mijn idee gewoon niet mee omgaan
Zie bovenstaande.quote:Op zondag 16 januari 2011 23:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Wat is het verschil met een achterwiel-aangedreven dan precies? Behalve dat je met RWD wat makkelijker kan driften
BMW 850i : ))))))))quote:Op zondag 16 januari 2011 23:15 schreef Sjoegerd het volgende:
Ja en met een glad wegdek in een snelle bocht met een RWD glijd je achterkant uit.. Zo heeft alles zijn nadelen..
Prefereer toch een 850 boven een BMW.
quote:
Wie had het net over ergens niet mee om kunnen gaan?quote:Op zondag 16 januari 2011 23:15 schreef Sjoegerd het volgende:
Ja en met een glad wegdek in een snelle bocht met een RWD glijd je achterkant uit.. Zo heeft alles zijn nadelen..
Prefereer toch een 850 boven een BMW.
Nee, dat is in de praktijk niet zo. Feit blijft wel, vooral met dieselmotoren (vanwege het hogere koppel), dat de vooras dan niet alleen de krachten van het sturen moet verwerken, maar ook de krachten van de acceleratie (immers is het de aandrijfas). En dat voel jij regelmatig tijdens het acceleren en het nemen van snelle bochten, terwijl je bij dezelfde snelheden met achterwielaandrijving minder tot geen last hebt.quote:Op zondag 16 januari 2011 23:15 schreef Sjoegerd het volgende:
Ja en met een glad wegdek in een snelle bocht met een RWD glijd je achterkant uit.. Zo heeft alles zijn nadelen
In de praktijk ben ik bang dat het alleen godsgruwelijk veel pijn doet, ipv dat het iets duidelijk maaktquote:Op zondag 16 januari 2011 23:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zie het verschil als met 1 hand tussen twee bakstenen rammen of 1 baksteen op je linker- en rechterhand rammen. In dat geval krijgt de hand welke je tussen 2 bakstenen houdt een veel grotere klap te verwerken, terwijl die twee krachten bij de achterwielaandrijving van elkaar gescheiden worden.
haha, en geen BMW familiequote:Op maandag 17 januari 2011 11:15 schreef L0we het volgende:
[..]
In de praktijk ben ik bang dat het alleen godsgruwelijk veel pijn doet, ipv dat het iets duidelijk maakt
Daarom is mijn auto al tijden niet gewassen.. Schijtvogelsquote:Op maandag 17 januari 2011 13:36 schreef WhiteJoker het volgende:
Blegh heb ik m'n auto gewassen, na twee dagen had er een vogel op gescheten, en heeft hij een gele waas van de bomen in de buurt![]()
Zou het maar wel, anders verneuk je je lak!quote:Op maandag 17 januari 2011 16:40 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Daarom is mijn auto al tijden niet gewassen.. Schijtvogels
Ga jij elke dag je auto wassen?quote:Op maandag 17 januari 2011 16:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Zou het maar wel, anders verneuk je je lak!
Mijne staat momenteel in de stalling en anders op een mooie oprit, geen last van vogels. Maar als er vogelpoep opzit haal ik het er meteen af.quote:
ooh zit dat zo?quote:Op maandag 17 januari 2011 17:27 schreef von_Preussen het volgende:
Sinds eind december rij ik al (tijdelijk) een E220 CDI, daarom verbaasde ik mij ook over de hoogte van de drempels, want met BigX is me dat nooit opgevallen.
Balen voor die vrouw? Balen voor mij, ik moest steeds naar die gruwelijk verminkte kop kijken.
Wou ze vanmiddag maken maar het regendequote:
Tja wanneer.. als jij niet weet wanneer het voor het laatst is gedaan, en de vorige eigenaar ook niet. Dan kan het geen kwaad om het te verversenquote:Op maandag 17 januari 2011 18:50 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Wou ze vanmiddag maken maar het regende.
Wanneer moet je nou ongeveer je olie verversen?
Heb een auto gekocht en de vorige eigenaar weet niet wanneer ie ververst is, hij had hem een half jaartje.
Merk je iets aan de auto als je "oude" olie hebt.
Er zit natuurlijk wel nog genoeg in.
Ik heb 10w40 semi synthetische motorolie gekocht(eigenlijk gekregen, kassa heeft het niet afgerekend), neem aan dat dit gewoon goed is voor mijn polo uit 1990?
Ik weet niet of je dat nou vergelijkt met mijn autoquote:Op maandag 17 januari 2011 18:09 schreef Bartholomeus het volgende:
Gister nog zo'n klapjostie gezien. Seat Ibiza, kachelpijp als uitlaat eronder, flink verlaagd, en maar rondjes rijden de hele tijd. En bij de drempels vol in de ankers en terug naar de eerste versnelling
Heb precies 4 liter dus dat is mooi.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:03 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Tja wanneer.. als jij niet weet wanneer het voor het laatst is gedaan, en de vorige eigenaar ook niet. Dan kan het geen kwaad om het te verversen
En ja, die olie is goed, je hebt ongeveer 3.5 liter nodig in je polo
Kan je trouwens ook terug vinden in je Haynes manual!
Neem ook gelijk je olie filter + nieuwe carterring mee.
Ik ga over een maandje mn polo zelf een grote beurt geven. Ben alvast materiaal aan t verzamelen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |