Auto is helemaal schoon en ingewaxedquote:Op zondag 16 januari 2011 10:07 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ook toen heb ik het gewoon gedaan, toen het regenwater hier werd opgevangen.
Alsof het wassen van je auto schadelijker is, dan al die troep, olie etc wat via de regen de grond in gaat.
Nice, en nu foto's hequote:Op zondag 16 januari 2011 19:16 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Auto is helemaal schoon en ingewaxed.
Ziet er erg mooi uit.
Geen boete.
Heb de ramen maar even overgeslagen...
Ondanks het feit dat de nieuwe 5-serie op de markt is vind ik de E60 facelift nog steeds een prachtige auto.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:22 schreef Bargehassus het volgende:
BMW-familie?
Overigens heb ik gisteren nog proefgereden in een 530i uit 2009.
XSI of Rallye uitvoering ligt me welquote:Op zondag 16 januari 2011 21:52 schreef Bargehassus het volgende:
Altijd leuk toch, rondkijken? Ik vermaak me er altijd prima mee in ieder geval.
Tiefseeblau is een prachtige kleur en als het dan afgemaakt is met een licht interieur (ik hou daarvan) dan is het echt "af". Het enige wat me ervan zou weerhouden is dat het voetenruim dan ook licht is en in de winter heel snel erg smerig wordt. Voordat de X5 werd afgeleverd had ik een 325d coupé van de dealer mee (met 150km op de teller), en daar zag je al na 2 dagen dat het voetenruim erg smoezelig werd.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:36 schreef Bargehassus het volgende:
@vP: Ik vind hem ook erg fraai, de E60. Was ook een topcombi, tiefsee-blauw met licht leren interieur. Reed ook goed, je had niet het idee met een grotere auto op stap te zijn. Wel vond ik hem eigenlijk net iets te comfortabel, zou er denk ik toch wel een sportonderstel (M-pakketje) op willen hebben.
En op zoek? Tja, hmzzz... ik heb de 330i nu twee jaar en 4 maanden. Het begint weer een beetje te kriebelen...
Weet nog niet precies wat ik wil, een 5 of misschien ook wel een 335i coupé. Bij mij weet je nooit waar het op uit komt.
True word spoken, ook al ben je niet voor een andere auto in de markt, het is altijd leuk om te kijken wat er te koop staat.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:52 schreef Bargehassus het volgende:
Altijd leuk toch, rondkijken? Ik vermaak me er altijd prima mee in ieder geval.
Schijnen erg leuke gooi- en smijtbakkies te zijn heb ik van horen zeggen.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
XSI of Rallye uitvoering ligt me wel
In de bartmobile zit ook licht interieur, en ook het voetenruim is gewoon diezelfde kleur. Alleen zwarte matten. En nooit een probleem hoor, sowieso hoef ik niet te kijken waar de pedalen zitten want dat lukt op de tast wel aardigquote:Op zondag 16 januari 2011 22:08 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Schijnen erg leuke gooi- en smijtbakkies te zijn heb ik van horen zeggen.![]()
@vP: Dat de lichte kleur ook in het voetenruim zit viel mij ook al op ja. Nu lagen er wel zwarte matten in, dat scheelt natuurlijk wel, maar toch. En de lijsten waren bruin hout, weet de officiele benaming zo niet. Normaal gesproken ben ik niet zo van hout, maar dit was een prachtige - zo niet de mooiste - combi.
Nog steeds Frans hequote:Op zondag 16 januari 2011 21:50 schreef Sjoegerd het volgende:
Kheb weer rond zitten kijken naar 106jes
Haha, ik zal mezelf inhoudenquote:Op zondag 16 januari 2011 22:52 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Mond dicht over Franse auto's he!
dat klinkt niet zo best. Hoe kom je daar zo aan?quote:Op zondag 16 januari 2011 22:42 schreef Goddelijker het volgende:
Duur weekend geweest
En ook een zenuwontsteking in m'n arm.
Tsja, "great minds drive the same".quote:Op zondag 16 januari 2011 22:54 schreef FalleNk810i het volgende:
Hoewel het hier af en toe ook wel net het BMW topic lijkt
Wij hebben thuis een VW en een Peugeot.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:54 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Haha, ik zal mezelf inhouden![]()
Hoewel het hier af en toe ook wel net het BMW topic lijkt![]()
Hopelijk wordt het volgende week wat beter (droger) weer, dan kan ik eindelijk eens gaan rijden op mn nieuwe velgen
Overbelasting waarschijnlijk.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:54 schreef L0we het volgende:
[..]
dat klinkt niet zo best. Hoe kom je daar zo aan?
Och, ga maar in het BMW topicquote:Op zondag 16 januari 2011 22:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tsja, "great minds drive the same".
nee, dat moet je nou ook weer niet doenquote:Op zondag 16 januari 2011 22:57 schreef Sjoegerd het volgende:
Tja was graag Volvo rijder geweest.. Maarja budget he
Keuze zat, maar een 850 is zo gaafquote:Op zondag 16 januari 2011 22:58 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
nee, dat moet je nou ook weer niet doen![]()
Behalve franse of zweedse auto's is er toch keuze genoeg?
Wat? Echt?quote:Op zondag 16 januari 2011 23:00 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Keuze zat, maar een 850 is zo gaaf
Jaquote:
Dan kun je er naar mijn idee gewoon niet mee omgaanquote:Op zondag 16 januari 2011 23:05 schreef von_Preussen het volgende:
Hahahahaha, maar je hebt helemaal gelijk hoor, meer dan 140pk op de vooras is een ramp.
Wat is het verschil met een achterwiel-aangedreven dan precies? Behalve dat je met RWD wat makkelijker kan driftenquote:Op zondag 16 januari 2011 23:05 schreef von_Preussen het volgende:
Hahahahaha, maar je hebt helemaal gelijk hoor, meer dan 140pk op de vooras is een ramp.
Heb eens een Audi A6 2.7 TDI gereden (190pk op de vooras), bij de acceleratie op een nat wegdek voelde je de wagen gewoon zwemmen en trekken aan het stuur, dito bij snelle bochten.quote:Op zondag 16 januari 2011 23:06 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dan kun je er naar mijn idee gewoon niet mee omgaan
Zie bovenstaande.quote:Op zondag 16 januari 2011 23:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Wat is het verschil met een achterwiel-aangedreven dan precies? Behalve dat je met RWD wat makkelijker kan driften
BMW 850i : ))))))))quote:Op zondag 16 januari 2011 23:15 schreef Sjoegerd het volgende:
Ja en met een glad wegdek in een snelle bocht met een RWD glijd je achterkant uit.. Zo heeft alles zijn nadelen..
Prefereer toch een 850 boven een BMW.
quote:
Wie had het net over ergens niet mee om kunnen gaan?quote:Op zondag 16 januari 2011 23:15 schreef Sjoegerd het volgende:
Ja en met een glad wegdek in een snelle bocht met een RWD glijd je achterkant uit.. Zo heeft alles zijn nadelen..
Prefereer toch een 850 boven een BMW.
Nee, dat is in de praktijk niet zo. Feit blijft wel, vooral met dieselmotoren (vanwege het hogere koppel), dat de vooras dan niet alleen de krachten van het sturen moet verwerken, maar ook de krachten van de acceleratie (immers is het de aandrijfas). En dat voel jij regelmatig tijdens het acceleren en het nemen van snelle bochten, terwijl je bij dezelfde snelheden met achterwielaandrijving minder tot geen last hebt.quote:Op zondag 16 januari 2011 23:15 schreef Sjoegerd het volgende:
Ja en met een glad wegdek in een snelle bocht met een RWD glijd je achterkant uit.. Zo heeft alles zijn nadelen
In de praktijk ben ik bang dat het alleen godsgruwelijk veel pijn doet, ipv dat het iets duidelijk maaktquote:Op zondag 16 januari 2011 23:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zie het verschil als met 1 hand tussen twee bakstenen rammen of 1 baksteen op je linker- en rechterhand rammen. In dat geval krijgt de hand welke je tussen 2 bakstenen houdt een veel grotere klap te verwerken, terwijl die twee krachten bij de achterwielaandrijving van elkaar gescheiden worden.
haha, en geen BMW familiequote:Op maandag 17 januari 2011 11:15 schreef L0we het volgende:
[..]
In de praktijk ben ik bang dat het alleen godsgruwelijk veel pijn doet, ipv dat het iets duidelijk maakt
Daarom is mijn auto al tijden niet gewassen.. Schijtvogelsquote:Op maandag 17 januari 2011 13:36 schreef WhiteJoker het volgende:
Blegh heb ik m'n auto gewassen, na twee dagen had er een vogel op gescheten, en heeft hij een gele waas van de bomen in de buurt![]()
Zou het maar wel, anders verneuk je je lak!quote:Op maandag 17 januari 2011 16:40 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Daarom is mijn auto al tijden niet gewassen.. Schijtvogels
Ga jij elke dag je auto wassen?quote:Op maandag 17 januari 2011 16:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Zou het maar wel, anders verneuk je je lak!
Mijne staat momenteel in de stalling en anders op een mooie oprit, geen last van vogels. Maar als er vogelpoep opzit haal ik het er meteen af.quote:
ooh zit dat zo?quote:Op maandag 17 januari 2011 17:27 schreef von_Preussen het volgende:
Sinds eind december rij ik al (tijdelijk) een E220 CDI, daarom verbaasde ik mij ook over de hoogte van de drempels, want met BigX is me dat nooit opgevallen.
Balen voor die vrouw? Balen voor mij, ik moest steeds naar die gruwelijk verminkte kop kijken.
Wou ze vanmiddag maken maar het regendequote:
Tja wanneer.. als jij niet weet wanneer het voor het laatst is gedaan, en de vorige eigenaar ook niet. Dan kan het geen kwaad om het te verversenquote:Op maandag 17 januari 2011 18:50 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Wou ze vanmiddag maken maar het regende.
Wanneer moet je nou ongeveer je olie verversen?
Heb een auto gekocht en de vorige eigenaar weet niet wanneer ie ververst is, hij had hem een half jaartje.
Merk je iets aan de auto als je "oude" olie hebt.
Er zit natuurlijk wel nog genoeg in.
Ik heb 10w40 semi synthetische motorolie gekocht(eigenlijk gekregen, kassa heeft het niet afgerekend), neem aan dat dit gewoon goed is voor mijn polo uit 1990?
Ik weet niet of je dat nou vergelijkt met mijn autoquote:Op maandag 17 januari 2011 18:09 schreef Bartholomeus het volgende:
Gister nog zo'n klapjostie gezien. Seat Ibiza, kachelpijp als uitlaat eronder, flink verlaagd, en maar rondjes rijden de hele tijd. En bij de drempels vol in de ankers en terug naar de eerste versnelling
Heb precies 4 liter dus dat is mooi.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:03 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Tja wanneer.. als jij niet weet wanneer het voor het laatst is gedaan, en de vorige eigenaar ook niet. Dan kan het geen kwaad om het te verversen
En ja, die olie is goed, je hebt ongeveer 3.5 liter nodig in je polo
Kan je trouwens ook terug vinden in je Haynes manual!
Neem ook gelijk je olie filter + nieuwe carterring mee.
Ik ga over een maandje mn polo zelf een grote beurt geven. Ben alvast materiaal aan t verzamelen
Filter + ring gaat denk ik niet bij de Halfords. Probeer bij de Brezan, die ktunnen het voor je bestellen.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:08 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Heb precies 4 liter dus dat is mooi.
Moet alleen dan nog een olie filter + nieuwe carterring kopen, hebben ze dat bij de halfords en weet je welke type etc ik nodig heb?
Heb die vraagbaak vandaag binnen gekregen en zie het er niet 123 in staan maar ik heb die van Olving.
Ziet er allemaal erg technisch uit :p.
Maar hoe merk je eigenlijk dat je oude olie hebt?
Ik weet het niet, maar ik heb 2 vraagbaken, en in beide staat gewoon totaal 3.5 liter!quote:Op maandag 17 januari 2011 19:25 schreef Geelman het volgende:
In het VW 1.3 NZ blok gaat toch 3.5 liter in de carter maar toch ook nog een halve liter in het filter? Moet er nou 3.5 liter olie in of 4 liter?
Mooizoquote:Op maandag 17 januari 2011 19:09 schreef Purdey het volgende:
Ik heb vandaag ook weer eens een ritje gemaakt, niet heul veel, 30 kilometer, maar het is wat
Even met schoonzus lief op pad geweestZat rustig, deed niet hysterisch en met een muziek erbij werd het een fijne dag. Hoezo blue monday?!
Ik heb vandaag ook precies 7 maanden m'n rijbewijs!
Met een AX trappen om een Phaeton bij te houden merk je ook welquote:Op maandag 17 januari 2011 20:54 schreef Grielen het volgende:
Ik voel me slecht, ik heb gister op de A6 meerdere keren de 200 km/h aangetikt omdat ik een Ibiza Cupra R wilde bijhoudenTerwijl ik met deze benzineprijzen juist zuinig wil rijden
Dat het niet lukt? of je benzine verbruik?quote:Op maandag 17 januari 2011 21:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Met een AX trappen om een Phaeton bij te houden merk je ook wel
Hij liep wel telkens flink uit.. Maar over een stuk van een aantal kilometer reden we gemiddeld wel ongeveer hetzelfde.. Ik kon alleen een aardige constante snelheid aanhoudenquote:Op maandag 17 januari 2011 21:11 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Dat het niet lukt? of je benzine verbruik?
Hulde!quote:Op maandag 17 januari 2011 21:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Met een AX trappen om een Phaeton bij te houden merk je ook wel
Whehe, Cupra's gooi ik in de tank van de Benz om het octaan te verhogen; Impreza's ook trouwensquote:Op maandag 17 januari 2011 20:54 schreef Grielen het volgende:
Ik voel me slecht, ik heb gister op de A6 meerdere keren de 200 km/h aangetikt omdat ik een Ibiza Cupra R wilde bijhoudenTerwijl ik met deze benzineprijzen juist zuinig wil rijden
Ik wil een sticker op m'n kentekenplaathouder: "later als ik groot ben wil ik een touareg worden"quote:
Had er zin aan paar weken terugquote:
die eerste drempel als je van zieuwent naar ruurlo rijd, na de 4sprong bij mariënvelde, das ook een onding (in de 60zone, wat tegenwoordig die hele weg is met zijn rare slingers erin)quote:Op maandag 17 januari 2011 18:49 schreef von_Preussen het volgende:
Wat mij ook een beetje stoort is dat ze niet allemaal gelijk zijn hoewel ze in dezelfde "zone" (qua snelheid) liggen. In Ruurlo heb je ook een stel drempels waar je met 20km/h nog door de auto stuitert terwijl ergens anders de drempels in een 30km/h gebied nog goed te doen zijn.
Op dat stuk ligt er ook één die helemaal níet verlicht is. Ben ik eens in het stekedonker met een geladen vrachtwagen met 55km/h overheen gedoken. Wonderlijk hoe alles achterin op z'n plaats is blijven staan, al lagen m'n papieren en alles spullen van de vaste chauffeur van die auto ineens door de hele cabine verspreidquote:Op maandag 17 januari 2011 21:28 schreef gateway het volgende:
[..]
die eerste drempel als je van zieuwent naar ruurlo rijd, na de 4sprong bij mariënvelde, das ook een onding (in de 60zone, wat tegenwoordig die hele weg is met zijn rare slingers erin)
quote:Op maandag 17 januari 2011 21:25 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik wil een sticker op m'n kentekenplaathouder: "later als ik groot ben wil ik een touareg worden"
Spirited driving, it's a big plus!quote:
Aan de voorkant heeft ie toch al sproetjes, dus wat zou hetquote:Op maandag 17 januari 2011 21:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
![]()
Nee, ik wil helemaal niks achterop mijn auto, ook geen typeplaatje om te zeggen dat ik een X5 met een 3.0d motor heb. Helemaal clean behoort een auto te zijn.
[..]
Spirited driving, it's a big plus!![]()
Jules Deelder over autorijden is trouwens ook wel grappig:
Wie, Jules Deelder?quote:Op maandag 17 januari 2011 21:37 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Aan de voorkant heeft ie toch al sproetjes, dus wat zou het
De Bartmobile. Steenslag is a bitch. Toen ik 'm kocht wou ik hem helemaal rondom laten bijwerken, à raison van ¤1200,-. Dat heb ik me toen door m'n vader uit m'n hoofd laten kletsen, en daar heb ik nog iedere dag spijt vanquote:
In de winter van 2009 / 2010 is de voorruit van de BigX compleet verkrast, weliswaar niet erg, maar bij het ruitenwissen en laagstaande zon zie je allemaal krasjes op die ruit zitten.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:44 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
De Bartmobile. Steenslag is a bitch. Toen ik 'm kocht wou ik hem helemaal rondom laten bijwerken, à raison van ¤1200,-. Dat heb ik me toen door m'n vader uit m'n hoofd laten kletsen, en daar heb ik nog iedere dag spijt van
Nog een jaar of 2. En dan heb ik 'm in totaal 7 jaar gehad. En dan had ik er dus 7 jaar lang van kunnen genieten, nu heb ik me er straks 7 jaar lang aan geërgerdquote:Op maandag 17 januari 2011 21:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
In de winter van 2009 / 2010 is de voorruit van de BigX compleet verkrast, weliswaar niet erg, maar bij het ruitenwissen en laagstaande zon zie je allemaal krasjes op die ruit zitten.![]()
Wat betreft steenslag, BigX heeft een diep putje op de voorbumper zitten (helft bumper helft kenteken).
Maar goed, hoelang wilde je de Bartmobile nog hebben?
Er is vast wel spul te koop om krassen te verminderenquote:Op maandag 17 januari 2011 21:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
In de winter van 2009 / 2010 is de voorruit van de BigX compleet verkrast, weliswaar niet erg, maar bij het ruitenwissen en laagstaande zon zie je allemaal krasjes op die ruit zitten.![]()
Wat betreft steenslag, BigX heeft een diep putje op de voorbumper zitten (helft bumper helft kenteken).
Maar goed, hoelang wilde je de Bartmobile nog hebben?
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ga altijd al als de brandweer. Geen sirene of zwaailicht voor nodig hoorquote:Op maandag 17 januari 2011 22:24 schreef von_Preussen het volgende:
Ik vind dit soort filmpjes altijd erg leuk om te kijken:
Het zou me zo vet lijken om eens met zwaailichten en sirene door het verkeer heen te kunnen gaan.
Maar voor mij gaan de mensen nooit zo netjes aan de kant.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:26 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ga altijd al als de brandweer. Geen sirene of zwaailicht voor nodig hoor
quote:Op maandag 17 januari 2011 22:31 schreef Grielen het volgende:
[ afbeelding ]
"AAN DE KANT, SUKKOLS"
Helpt ook
Mijn collega had ooit eens wat moois. Op de 27mc bak zit een PA stand, dat staat voor Personal Amplifier. Lees: daar kun je een luidspreker op aansluiten. En dat had hij dus gedaan, luidspreker achter de grille en maar blêhren in die micquote:Op maandag 17 januari 2011 22:31 schreef Grielen het volgende:
[ afbeelding ]
"AAN DE KANT, SUKKOLS"
Helpt ook
'Het is mijn vriendin nietquote:Op maandag 17 januari 2011 22:34 schreef BrinkydeBMW het volgende:
joepie, bekende van me heeft een Scirocco gekochten er kwam zo een jongen van 14 naar me toe, zegt hij zo van: mooie auto heeft u
Ik zeg: dankje![]()
komt mijn huisgenote even uit de BMW, zegt de jongeman: je vriendin heeft een lekker kontje
Ik:![]()
quote:Op maandag 17 januari 2011 22:39 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Mijn collega had ooit eens wat moois. Op de 27mc bak zit een PA stand, dat staat voor Personal Amplifier. Lees: daar kun je een luidspreker op aansluiten. En dat had hij dus gedaan, luidspreker achter de grille en maar blêhren in die micSta je daar ergens midden in de stad voor een stoplicht, terwijl er voetgangers door rood lopen. Klik, bak aan, klik, PA stand aan. En toen: HEEEEJ STELLETJE !!#@%#@$%^%^%*%^## DAT ROOD GELDT OOK VOOR JULLIE!
Je hebt je nog nooit zo kapotgelachen![]()
filmpje 1, hij zei appingedam.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
![]()
Nee, ik wil helemaal niks achterop mijn auto, ook geen typeplaatje om te zeggen dat ik een X5 met een 3.0d motor heb. Helemaal clean behoort een auto te zijn.
[..]
Spirited driving, it's a big plus!![]()
Jules Deelder over autorijden is trouwens ook wel grappig:
Zijn jullie vanochtend aangekomen of gister al de hele dag onderweg geweest?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Oke, monsterd en ik zijn thuis. Allemaal veilig en wel en even een paar opmerkingen:
1. Alle BMW rijders zijn hetzelfde.
2. Geldt ook voor AUDI rijders, maar die zijn gewoon saai.
3. Met een Micra kan je best een BMW en een AUDI aan de kant drukken.
4. Skoda rijders moeten niet zo stoer doen.
5. Gaten in de weg? Boeiend.
6. 154km/h van de berg af is veilig.
7. Je moet je koppeling op laten komen als je die 40% helling op wil komen.
Dus voor de Duitse merken liefhebbers: doe niet zo stoer met je xenon en groot licht.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je laatste punt staat genoteerd, in het vervolg zal ik mijn überlange Schwanz uit het raam hangen en dan bordjes "convoi exceptionnel" op mijn wagen monteren en m.b.v. oranje zwaailampen stoer gaan zitten doen.![]()
Dat is het probleem vaak, de meeste mensen weten niet dat het in Duitsland een heel gebruikelijk communicatiemiddel is, wat de boel alleen maar veiliger maakt.quote:Ben je op de hoogte van het feit dat het in Duitsland wettelijk is toegestaan is om m.b.v. knipperen met grootlicht je intentie om in te halen duidelijk te maken? Dus als er iemand achter je zit te seinen met z'n grootlicht is dat niet eens zo raar.
Dan is hard rijden een stuk leuker!quote:Gebruik mijn grootlicht ook vaak om anderen te waarschuwen dat ik er met hoge snelheid aankom, werkt uitstekend, vooral als mensen dan (af en toe) met hun knipperlicht naar rechts knipperen om mij te laten weten dat ze mij gezien hebben en rechts blijven.
Echt leuk is het als je met een groepje anderen samen "optrekt" die dezelfde mindset hebben. Zo reed ik eind september op de Autobahn A45 op weg van Keulen naar Frankfurt, wat gezien zijn vele bochten en bergen een erg leuke route is om (hard) te rijden, aangezien het wat meer van de bestuurder vergt (zie ook de link).quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:56 schreef L0we het volgende:
[..]
Dan is hard rijden een stuk leuker!.
Ik heb het nooit meegemaakt, maar klinkt erg gaafquote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Echt leuk is het als je met een groepje anderen samen "optrekt" die dezelfde mindset hebben. Zo reed ik eind september op de Autobahn A45 op weg van Keulen naar Frankfurt, wat gezien zijn vele bochten en bergen een erg leuke route is om (hard) te rijden, aangezien het wat meer van de bestuurder vergt (zie ook de link).
Op een gegeven moment reed er vooraan een Audi A3, daarachter een BMW 1-serie, toen kwam ik en achter mij reed nog een Volkswagen Passat. En zo zijn we heerlijk enkele tientallen kilometers met rond de 200km/h in een treintje met elkaar "opgetrokken", waarbij men elkaar op de koppositie steeds afwisselde om de linkerbaan vrij te maken. Dan houdt de 2e man iets meer afstand en kan je zonder te remmen blijven rijden.
Nadat het treintje dan toch door iemand werd opgehouden was de 1-serie voor mij naar rechts gegaan, ik (links) wat dichterbij gekomen en toen het weer verder ging eventjes ingehouden zodat hij weer naar links kon, waarbij hij zijn blijk van waarderin ook met z'n alarmlichten liet zien. Toen hij er later afging heeft ie z'n duim nog opgestoken, wat ik uiteraard ook terugdeed.
Dat komt helaas, ook vanwege de drukte, nog maar zelden voor, maar het is genieten om met zo'n groepje "samen" te kunnen rijden en met elkaar zorgt dat je als groepje lekker kan opschieten.
Oef, dat zal je nog lang aanhoren...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |