SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De eerste autorij-meet
Zondag 6 maart, omgeving Utrecht, meer info volgt nog van onze organisatoren Monsterd en Purdey![]()
quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:28 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Of vanavond een vrachtwagen die gewoon 95 rijdt en auto's gaat inhalen die netjes 90 rijden.
Rechts voorbij rijdenquote:Op donderdag 13 januari 2011 23:41 schreef Marco001 het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met mensen die links 110 ofzoj rijden, terwijl jij 120 rijd, rechts, op de cc? Ik blijf gewoon lekker rechts hangen... met 120...
Neuh, gewoon cc erop houden...quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Rechts voorbij rijdenNiet rechts inhalen
Ja, dat heb ik niet. Maar gewoon je eigen snelheid houden en naar rechts gaan, dat bedoel ik met voorbij rijdenquote:
Naar rechts gaan is lastig agls je al rechts rijd..quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik niet. Maar gewoon je eigen snelheid houden en naar rechts gaan, dat bedoel ik met voorbij rijden
Rechts gaan of rechts blijven, geen verschilquote:Op donderdag 13 januari 2011 23:52 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Naar rechts gaan is lastig agls je al rechts rijd..
Dit.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:41 schreef Marco001 het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met mensen die links 110 ofzoj rijden, terwijl jij 120 rijd, rechts, op de cc? Ik blijf gewoon lekker rechts hangen... met 120...
Ik weet nog dat ik 2 jaar terug 35cent betaalde voor een liter LPG, nu 75...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:13 schreef von_Preussen het volgende:
Dat gaat natuurlijk gezamelijk omhoog.
Het is trouwens niet zo heel lang geleden dat ik nog diesel voor onder 1 euro getankt heb (in NL)....
Toen ik nog koerier was en regelmatig een litertje of 60-70 in zo'n bus knikkerde, was het nog 99 cent inderdaad.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:13 schreef von_Preussen het volgende:
Dat gaat natuurlijk gezamelijk omhoog.
Het is trouwens niet zo heel lang geleden dat ik nog diesel voor onder 1 euro getankt heb (in NL)....
Laatst 100 liuter getankt, dat tikt lekker aan voor de baas: dik 120 euro aan diesel..quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:44 schreef JDude het volgende:
[..]
Toen ik nog koerier was en regelmatig een litertje of 60-70 in zo'n bus knikkerde, was het nog 99 cent inderdaad.
Officieel is dat gewoon rechts inhalen. Ik deed het bij m'n TTT vorig jaar, en m'n examinator deed er best moeilijk over omdat het onder rechts inhalen viel. Ik persoonlijk vind ook van niet, maar officeel dus welquote:Op donderdag 13 januari 2011 23:44 schreef Piles het volgende:
Rechts voorbij rijdenNiet rechts inhalen
Ja, dat weet ik, maar die discussie ga ik dan wel aan.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:19 schreef Purdey het volgende:
Officieel is dat gewoon rechts inhalen. Ik deed het bij m'n TTT vorig jaar, en m'n examinator deed er best moeilijk over omdat het onder rechts inhalen viel. Ik persoonlijk vind ook van niet, maar officeel dus wel![]()
quote:Fileflirten heb ik nooit door, ik denk vaak dat ik het verkeerde licht aan heb, of er iets geks aan mijn auto isIk had het met rijles soms, en dan zei ik 'Die man zit te seinen, er is iets met de auto
' Nu ik erover nadenk zijn het alleen maar oudere truckers die onzedige bewegingen maken
Die discussie ging ik ook, zowel in de auto, als daarna bij het CBR weerquote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:24 schreef Piles het volgende:
Ja, dat weet ik, maar die discussie ga ik dan wel aan.Ga eens meer rijden, hebben we meer van je verhalen
Ja, van een examinator win je niet, maar met een eventuele agent bedoel ikquote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:28 schreef Purdey het volgende:
[..]
Die discussie ging ik ook, zowel in de auto, als daarna bij het CBR weerEn toch won ik het niet, irritant mannetje
![]()
Zelf kan ik mij er zo aan storen dat als men links met 90 / 100km/h in een treintje rijdt terwijl er rechts 2 vrachtwagens en 1 paard en wagen rijden. Ik ga dan ook consequent naar links, vroeger liet ik me dan terugvallen naar de auto waarachter ik vandaan kwam, maar tegenwoordig ben ik dat getreuzel en suboptimaal benutten van de wegruimte zo zat dat ik het hele rijtje rechts voorbij ga en hem er dan gewoon voor zet.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:19 schreef Purdey het volgende:
[..]
Officieel is dat gewoon rechts inhalen. Ik deed het bij m'n TTT vorig jaar, en m'n examinator deed er best moeilijk over omdat het onder rechts inhalen viel. Ik persoonlijk vind ook van niet, maar officeel dus wel
Bart!!??quote:Nu ik erover nadenk zijn het alleen maar oudere truckers die onzedige bewegingen maken
Ik vond het tijdens m'n TTT ook onzin. Ik reed op de rechterstrook, 120. Ik moest ook de snelweg bijna weer verlaten, dus moest daar ook blijven rijden. Op de middelste strook reed een Hyundai met een km of 90. En die reed ik voorbij. Examinator remmen. 'Dit is rechts inhalen, en verboden.' 'Nee, ik rij die auto toevallig voorbij, omdat ik ik me wél aan de juiste snelheid houdt die iedereen verwacht.' Uiteindelijk een enorme discussie, maar ik vond dat ik gewoon in m'n recht stond. Het is niet omdat iemand op de linkerbaan 90 gaat rijden, dat ik dat op de middelste baan ook ga doenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zelf kan ik mij er zo aan storen dat als men links met 90 / 100km/h in een treintje rijdt terwijl er rechts 2 vrachtwagens en 1 paard en wagen rijden. Ik ga dan ook consequent naar links, vroeger liet ik me dan terugvallen naar de auto waarachter ik vandaan kwam, maar tegenwoordig ben ik dat getreuzel en suboptimaal benutten van de wegruimte zo zat dat ik het hele rijtje rechts voorbij ga en hem er dan gewoon voor zet.
Hetzelfde trouwens ook bij afgekruiste spitsstroken, als er zo'n treintje treuzelaars links rijdt dan kijk ik eerst even of de strook vrij is, dan of er echters een verdachte auto is (videowagen) en ga er dan links voorbij.
Het is me vandaag weer opgevallen hoe langzaam het opschiet als 1 minkukel met 100km/h gaat inhalen en dan vervolgens 10 minuten lang links blijft rijden.
[..]
Bart!!??
Typisch BMW rijderquote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zelf kan ik mij er zo aan storen dat als men links met 90 / 100km/h in een treintje rijdt terwijl er rechts 2 vrachtwagens en 1 paard en wagen rijden. Ik ga dan ook consequent naar links, vroeger liet ik me dan terugvallen naar de auto waarachter ik vandaan kwam, maar tegenwoordig ben ik dat getreuzel en suboptimaal benutten van de wegruimte zo zat dat ik het hele rijtje rechts voorbij ga en hem er dan gewoon voor zet.
Hetzelfde trouwens ook bij afgekruiste spitsstroken, als er zo'n treintje treuzelaars links rijdt dan kijk ik eerst even of de strook vrij is, dan of er echters een verdachte auto is (videowagen) en ga er dan links voorbij.
Het is me vandaag weer opgevallen hoe langzaam het opschiet als 1 minkukel met 100km/h gaat inhalen en dan vervolgens 10 minuten lang links blijft rijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vrachtwagens die vrachtwagens gaan inhalen.. daar kan ik me wel behoorlijk aan irriteren. . . . . . . . .Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:35 schreef FalleNk810i het volgende:
Typisch BMW rijder
Mwah, afgekruisde stroken gebruiken vind ik altijd not-doneSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vrachtwagens die vrachtwagens gaan inhalen.. daar kan ik me wel behoorlijk aan irriteren. . . . . . . . .Je zal er met pech staan (nee, dat gebeurt alleen anderen, mij niet...)
Vorig jaar reed ik midden in de nacht op een 3-baans snelweg in de buurt van Düsseldorf. Daar reed daadwerkelijk een rijtje van 4 auto's op de middelste baan, terwijl er nergens geen enkele andere auto te bekennen was. En omdat ik helemaal rechts reed had ik iets van "dank je de koekoek, maar ik ga echt niet helemaal om jullie heenrijden". Ben er dus langzaam aan voorbij getuft, maar op enkele verbaasde blikken na kwam niemand op het idee om rechts te gaan rijden.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:35 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik vond het tijdens m'n TTT ook onzin. Ik reed op de rechterstrook, 120. Ik moest ook de snelweg bijna weer verlaten, dus moest daar ook blijven rijden. Op de middelste strook reed een Hyundai met een km of 90. En die reed ik voorbij. Examinator remmen. 'Dit is rechts inhalen, en verboden.' 'Nee, ik rij die auto toevallig voorbij, omdat ik ik me wél aan de juiste snelheid houdt die iedereen verwacht.' Uiteindelijk een enorme discussie, maar ik vond dat ik gewoon in m'n recht stond. Het is niet omdat iemand op de linkerbaan 90 gaat rijden, dat ik dat op de middelste baan ook ga doen
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:35 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Typisch BMW rijder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mwah, leeg asfalt onbenut laten vind ik altijd not-done.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Mwah, afgekruisde stroken gebruiken vind ik altijd not-doneJe zal er met pech staan (nee, dat gebeurt alleen anderen, mij niet...)
![]()
Daarom schrijf ik ook, ik kijk eerst of er niets staat, en ga er dan voorbij.
Dan nog, iedereen kijkt of het kan en toch vallen er genoeg doden bij pechgevallen en onder wegwerkers. Ik weet dat jij de perfecte chauffeur bent (zoals iedereen van zichzelf denkt), maar mij bevalt die instelling me nooit zoquote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:50 schreef von_Preussen het volgende:
Mwah, leeg asfalt onbenut laten vind ik altijd not-done.![]()
Daarom schrijf ik ook, ik kijk eerst of er niets staat, en ga er dan voorbij.
Met Tarmac vroeger ook vaak gedaan, vooral daar bij Schiphol.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:50 schreef von_Preussen het volgende:
Mwah, leeg asfalt onbenut laten vind ik altijd not-done.![]()
Daarom schrijf ik ook, ik kijk eerst of er niets staat, en ga er dan voorbij.
Wij BMW-rijders worden gewoon gediscrimineerd / gecriminaliseerd!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan nog, iedereen kijkt of het kan en toch vallen er genoeg doden bij pechgevallen en onder wegwerkers. Ik weet dat jij de perfecte chauffeur bent (zoals iedereen van zichzelf denkt), maar mij bevalt die instelling me nooit zo
Niks persoonlijks verder
En terechtquote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:05 schreef von_Preussen het volgende:
Wij BMW-rijders worden gewoon gediscrimineerd / gecriminaliseerd!![]()
Nee, das te makkelijkquote:Ik ben van mening dat als ik niet in staat ben afgekruist gevaar te herkennen, ik de auto sowieso beter aan de kant kan zetten.
In Guatemala ook ja, ieder klaagt op elkaar dat ze linksrijden, maar iedereen doet het zelf ookquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Joh, niet moeilijk doen over dat rechts inhalen. Hier in Warschau is dat de normale gang van zaken. Vrachtwagens op de linkerbaan dit dat
Een rechterrijstrook is ook wat anders dan een spitsstrook, als die afgekruist is dan is er waarschijnlijk wel wat aan de hand.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:36 schreef Marco001 het volgende:
Tjfa, ik heb eens de rechterrijstrook af laten kruisen omdat we op de vluchtstrook stonden net 3 auto,s vol gehandicapten... en 1 had een epilepsie aanval...
Was toch een stuk veiliger voor ons...
Over een rechte strook kan je best kijken, maar dat is dezelfde discussie als met hardrijden, ik ben iemand die een minimaal risico graag voor lief neemt, soit.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:24 schreef Piles het volgende:
[..]
En terecht
Neu, het merk doet er vaak weinig toe
[..]
Nee, das te makkelijkJe weet niet waarom ie afgekruist is, en dat kun je ook niet weten. 99 van de 100 keer zal het om niks zijn, maar net die ene keer...
Que?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Als je schermpje daar nou ook nog eens op android werkt en een capacitief scherm is dan prima, anders heeft het weinig nut.
Das heel jammer voor jou, echter zie je daarbij één wezenlijk ding over het hoofd, de meeste X5-rijders denken dat ze god zijn, maar ik ben god.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:00 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb gisteravond nog anderhalf uur staan wachten op zo'n X5 piloot die zichzelf helemaal geweldig vond rijden; helaas voor hem was zijn rijstijl zo beroerd dat ook alle elektronica aan boord niet kon verhinderen dat hij 3 auto's aan stront reed op het stuk bij de Erasmus Uni.. en uiteraard precies op een stuk waar het godsonmogelijk was om er voorbij te kunnen of te keren... sorry hoor VP, maar de meeste figuren in een X5 rijden alsof ze god himself zijn, en dat vind ik ook voor rijden op een afgekruist baanvak; wie de fuck denk je wel niet dat je bent om daar gewoon dan tóch gebruik van te maken ?? imho is dat puur asociaal, en volgens de wet ook, gezien de hoogte van de boete die ervoor staat (ik dacht iets van 250 of 275¤).. je verklaring hiervoor is ook tekenend voor de mentaliteit van zulke figuren
Ik heb het niet over je inschattingsvermogen, daar kan ik slecht over oordelen, wel over de mentaliteit achter dat afgekruiste baanvak verhaal, gewoon even beredeneren waarom verboden niet voor jou zouden gelden, dude, da's echt de definitie van kansloosquote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Das heel jammer voor jou, echter zie je daarbij één wezenlijk ding over het hoofd, de meeste X5-rijders denken dat ze god zijn, maar ik ben god.![]()
Wat betreft boete's, ik leg elke maand ¤25 apart in een potje speciaal voor boete's, en doe dat sinds ik mijn rijbewijs behaald heb.....er is slechts 2x iets uit gegaan (samen rond de ¤150), dus dan kan je zelf wel nagaan dat de pijngrens voor boete's een stuk hoger ligt dan er voor bepaalde overtreding (eventueel bij elkaar) wordt geschreven.
En wat helemaal grappig is, is dat allerlei mensen (familie / vrienden) zich bij mij in de auto zeer veilig voelen (tenminste, dat hoor ik dan achteraf), ondanks dat ik erg vlot en niet geheel volgens het boekje rijdt. Goh, zou mijn inschattingsvermogen dan toch niet geheel verkeerd zijn.
Wtf, dat is echt genaaid.. niet toevallig iets vergeten aan te sluiten?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:45 schreef Sjoegerd het volgende:
Fijn, dashboard uit elkaar.. Toerenteller niet voorbereid en bevestiging van mijn kilometerteller is anders dan de nieuwe. Zooi weer in elkaar, wat al lastig genoeg was. Rijd ik weg, doet de kilometerteller het niet. Dus morgen de zooi weer uit elkaar halen
Auto van mijn ouders meegenomen en met een vriendin stukje gaan rijden. Ze heeft net haar rijbewijs. Was gezellig, samen gegeten en geouwehoerd
Nee hoor, waarom men het verbod van een afgekruiste rijstrook zou kunnen negeren? Omdat de spitsstrook (dus niet een rechterstrook / vluchtstrook of wat dan ook) als hij gesloten is dat om milieuregels is. Mocht er gewerkt worden dan zie je dat aankomen, daarvoor hebben ze altijd een vrachtwagen met lichtbak + pijl of kruis mee. Mocht er een auto stilstaan, dan zie je dat met je brakke harsens natuurlijk ook, tenzij je zo dom bent om in de bocht zonder overzicht op die strook te gaan rijden (inhalen voor een bocht is sowieso not done).quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb het niet over je inschattingsvermogen, daar kan ik slecht over oordelen, wel over de mentaliteit achter dat afgekruiste baanvak verhaal, gewoon even beredeneren waarom verboden niet voor jou zouden gelden, dude, da's echt de definitie van kansloos
Of omdat er mensen in de berm aan het werk zijn die jij op 2 meter met 150 passeert en er niet direct op rekenen dat daar een auto rijdt...quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee hoor, waarom men het verbod van een afgekruiste rijstrook zou kunnen negeren? Omdat de spitsstrook (dus niet een rechterstrook / vluchtstrook of wat dan ook) als hij gesloten is dat om milieuregels is. Mocht er gewerkt worden dan zie je dat aankomen, daarvoor hebben ze altijd een vrachtwagen met lichtbak + pijl of kruis mee. Mocht er een auto stilstaan, dan zie je dat met je brakke harsens natuurlijk ook, tenzij je zo dom bent om in de bocht zonder overzicht op die strook te gaan rijden (inhalen voor een bocht is sowieso not done).
Evenals rode verkeerslichten, evenals voorrangsregels, en tevens ook inhaalverboden, en uiteraard ook maximum snelheden bij vakken waar wegwerkzaamheden plaatsvinden, of waar gewijzigde verkeerssituatie's aan de orde zijn, tuurlijk kan dat, alleen als iedereen zo gaat denken wordt het een beetje een teringzooitje op de weg denk je niet ?? Maar ja, JIJ mag en kan dat wél, want jij bent natuurlijk verheven boven alles, jij bent een uitstekende chauffeur die dat zelf wel kan bepalenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee hoor, waarom men het verbod van een afgekruiste rijstrook zou kunnen negeren? Omdat de spitsstrook (dus niet een rechterstrook / vluchtstrook of wat dan ook) als hij gesloten is dat om milieuregels is. Mocht er gewerkt worden dan zie je dat aankomen, daarvoor hebben ze altijd een vrachtwagen met lichtbak + pijl of kruis mee. Mocht er een auto stilstaan, dan zie je dat met je brakke harsens natuurlijk ook, tenzij je zo dom bent om in de bocht zonder overzicht op die strook te gaan rijden (inhalen voor een bocht is sowieso not done).
Maar goed, om jouw vraag te beantwoorden, omdat men doordat men de risico's kan overzien belangen kan verenigen zonder dat anderen hier schade of hinder van ondervinden.
Daarom kan je dat rode kruis, als je de situatie kan overzien, best negeren. Evenals de maximumsnelheid (wederom op bijv. de snelweg, niet in een drukke / onoverzichtelijke stedelijke omgeving).
Bij rode verkeerslichten of het verlenen van voorrang kan ik de situatie niet overzien en dan zou ik een onaanvaardbaar risico nemen door deze regels te negeren.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Evenals rode verkeerslichten, evenals voorrangsregels, en tevens ook inhaalverboden, en uiteraard ook maximum snelheden bij vakken waar wegwerkzaamheden plaatsvinden, of waar gewijzigde verkeerssituatie's aan de orde zijn, tuurlijk kan dat, alleen als iedereen zo gaat denken wordt het een beetje een teringzooitje op de weg denk je niet ?? Maar ja, JIJ mag en kan dat wél, want jij bent natuurlijk verheven boven alles, jij bent een uitstekende chauffeur die dat zelf wel kan bepalen![]()
Ik vind het altijd best bijzonder om te concluderen dat alleswetende bijdehandjes zoals jij het verkeer om ons heen zo veel veiliger maken, eigenlijk zou je eens vreselijk hard op je bek moeten gaan als een baanvak is afgekruist omdat er een belachelijk groot gat in het asfalt is gevallen, en rijkswaterstaat nog onderweg is met een pijlwagen om de boel veilig te stellen
Sorry dat ik het zeg hoor, maar van die omhooggevallen elitaire idioten zoals jij kunnen ,mij niet hard genoeg op hun bek gaan want regels hebben jullie toch schijt aan; die zijn voor anderen, die minder goed zijn als jij![]()
Jézus, wat heb jij een gigantisch bord voor je harses
En bij Schiphol idem dito.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:54 schreef von_Preussen het volgende:
Dat ligt er volgens mij maar net aan, de spitsstrook / vluchtstroken mijd ik uiteraard als ze afgekruist zijn.
Maar er zijn ook een hele sloot stroken (A12 Utrecht - Arnhem, A12 Utrecht - Gouda en A1 Deventer - Apeldoorn) waar er links een extra strook is, de zgn. spitsstrook.
Op de A27 tussen Gorinchem en Noordeloos is de plusstrook (links van de gewone rijstroken) dan weer smaller, om het overzichtelijk te houden.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:07 schreef Piles het volgende:
Dat heet trouwens een plusstrook, en geen spitsstrook
Zijn ook volwaardige stroken, in tegenstelling tot spitsstrook die smaller zijn (want vluchtstrook).
Er is iets van afgebroken bij demontage. Dus nieuwe kabel bestellenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:30 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Wtf, dat is echt genaaid.. niet toevallig iets vergeten aan te sluiten?
Bij mn VW is het eruit, nieuwe erin en gaan, enkel een stekker en een plugje aansluiten en gaan..
De boete voor het gebruiken van een afgekruisde plusstrook is 166 euro, de boete voor het gebruiken van de vluchtstrook (dus ook een "spitsstrook" aan de rechterzijde die niet open is) is 286 euro. Het bij dit gedrag passende bumperkleven wordt tegenwoordig bestraft met 556 euro bij kleven met >100km/h, of 446 euro als de volgafstand groter is dan 3 meter.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:00 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb gisteravond nog anderhalf uur staan wachten op zo'n X5 piloot die zichzelf helemaal geweldig vond rijden; helaas voor hem was zijn rijstijl zo beroerd dat ook alle elektronica aan boord niet kon verhinderen dat hij 3 auto's aan stront reed op het stuk bij de Erasmus Uni.. en uiteraard precies op een stuk waar het godsonmogelijk was om er voorbij te kunnen of te keren... sorry hoor VP, maar de meeste figuren in een X5 rijden alsof ze god himself zijn, en dat vind ik ook voor rijden op een afgekruist baanvak; wie de fuck denk je wel niet dat je bent om daar gewoon dan tóch gebruik van te maken ?? imho is dat puur asociaal, en volgens de wet ook, gezien de hoogte van de boete die ervoor staat (ik dacht iets van 250 of 275¤).. je verklaring hiervoor is ook tekenend voor de mentaliteit van zulke figuren
quote:Dure zoektocht naar briefje van 50
Toegevoegd: zaterdag 15 jan 2011, 16:19
Update: zaterdag 15 jan 2011, 16:50
Het openen van een portierraampje is een man uit Waalwijk duur komen te staan. Terwijl de man op de A59 reed, opende z'n vriendin een raam, waardoor een briefje van 50 euro wegwaaide.
De man stopte op de vluchtstrook en ging lopend op zoek naar het geld. Na een melding van een ongeruste passant, zagen surveillerende agenten de man bezig met zijn gevaarlijke zoektocht.
De man kreeg een boete van 280 euro voor het onnodig stilstaan op de vluchtstrook. Daarnaast bleek z'n auto niet APK gekeurd te zijn. Daarvoor kreeg hij een bon van 100 euro. Maar het weggewaaide geld vond hij wel terug.
Klopt. Kan ik me ook herinneren.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:17 schreef Piles het volgende:
Paar maanden geleden stond er volgens mij zelfs ergens meer kijkersfile dan gewone file
Tja, veel wegen zijn in de spits duidelijk drukker in een richting, als het ongeluk op de andere rijbaan gebeurt is de kijkersfile dan al snel langer.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:17 schreef Piles het volgende:
Paar maanden geleden stond er volgens mij zelfs ergens meer kijkersfile dan gewone file
daar was ik een vanquote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:13 schreef JDude het volgende:
[..]
Tja, veel wegen zijn in de spits duidelijk drukker in een richting, als het ongeluk op de andere rijbaan gebeurt is de kijkersfile dan al snel langer.
Mijn laatste kijkersfile had trouwens iets te maken met een brandje in Moerdijk.
Zolang het niet vastvriest kan het jaquote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:26 schreef Kadooosh het volgende:
Wordt volgende week weer kouder dus weer krabben.. vroeg me af of ik ook gewoon een grote plastic "zak" over me voorruit kan doen tegen het ijs.
Is dik plastic van een ikea stoel...
Of gaat dat niet werken.
Volgens mij was het een Audi, maar heb er niet zo op gelet. BMW X5 is een mooie wagen het enige nadeel dat ik mezelf zie hebben is het parkeren op lastige plekjes. Met name de breedte, dat je met een wiel uitsteekt op de weg ook al zit je zo strak mogelijk tegen de stoep aan.quote:Op zondag 16 januari 2011 00:25 schreef von_Preussen het volgende:
Das een lastige situatie, daar geef ik je helemaal gelijk in, met die bruggen is het altijd link als er mensen overheen jagen.
Was het niet toevallig een bestuurder van een BMW X5, die schijnen nogal asociaal te rijden?
Nou, sommige boodschappenkarretjes springen er wel uit hoorquote:Op zondag 16 januari 2011 00:30 schreef lbeew het volgende:
Bij die 13 in een dozijn wagens die eens iets doen heb je niet gelijk het idee van 'kut suzuki bestuurder, typisch!'
Maar dat zijn nou weer typische vrouwenwagens. Vrouwen zijn altijd druk bezig met van alles en nog wat (voornamelijk uiterlijk?) is het stereotype toch?quote:Op zondag 16 januari 2011 00:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Nou, sommige boodschappenkarretjes springen er wel uit hoorFord Ka enzo
Ik weet niet waar jij woont? Maar hier, in de stad, krijg je die zelfs niet.quote:Op zondag 16 januari 2011 09:27 schreef Kadooosh het volgende:
Wou vanmiddag even me auto schoonmaken en waxen maar krijg je nou echt snel een boete van de politie als je dat gewoon op straat doet?
Amsterdam, dus het is toch al vervuildquote:Op zondag 16 januari 2011 10:01 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij woont? Maar hier, in de stad, krijg je die zelfs niet.
Ook toen heb ik het gewoon gedaan, toen het regenwater hier werd opgevangen.quote:Op zondag 16 januari 2011 10:04 schreef JDude het volgende:
In sommige (nieuwbouw)wijken schijnt het niet te mogen. Maar meestal is het geen probleem.
Zag daarnet een advertentie van Ford in het AD van gisteren, dat je een hele nieuwe Ford Ka kunt kopen voor 8350,- en wil je er wat opties op hebben, kun je een comfort pakket erbij nemen van 1000,- en dan krijg je Airco, centrale vergrendeling, en radio/cd spelerquote:Op zondag 16 januari 2011 00:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Nou, sommige boodschappenkarretjes springen er wel uit hoorFord Ka enzo
Ach zo lang je 'm maar afspuit aan de onderkant, zeker de kriksteunen en de spatbordranden.quote:Op zondag 16 januari 2011 11:48 schreef LangeJan het volgende:
Pekel is aardig weggeregend. Zal nog wel wat liggen, maar ik ga zo toch de Manta even goed wassen en fris maken.
Heb hem net een maandje en de rit van waar ik hem vandaan heb was op die dag nog wel een vol met pekel![]()
En das nie goed voor den ouden Opel.
quote:16-01-2011 - Voerendaal, Dronken vrachtwagenchauffeur keert op autoweg: 4 gewonden
Een 27-jarige vrachtwagenchauffeur uit Bosnië-Herzegovina heeft afgelopen nacht op de A76 ter hoogte van Voerendaal een aanrijding veroorzaakt waarbij naast hijzelf nog drie andere weggebruikers gewond raakten. De vrachtwagenchauffeur had teveel drank op. Sporenonderzoek van de politie wees uit dat de vrachtwagenchauffeur zijn trekker met oplegger op de autoweg vermoedelijk wilde keren maar dat dit niet lukte. Hierdoor kwam de combinatie dwars over de weg te staan. Twee personenauto's die op dat moment kwamen aangereden zagen dit te laat en konden ondanks krachtig remmen een aanrijding niet meer voorkomen. Beide voertuigen schoven onder de oplegger en kwamen klem te zitten.
Eén automobilist, een 23-jarige man uit Sittard-Geleen die alleen in zijn auto zat, kon zijn voertuig op eigen kracht verlaten. Hij hield een gebroken hand over aan de aanrijding en moest voor behandeling naar het ziekenhuis. In de andere auto zaten twee personen, een 24-jarige man en zijn 23-jarige vriendin en allebei afkomstig uit het Belgische Opglabbeek, die allebei klem zaten. Met behulp van de brandweer konden ze uit hun hachelijke positie worden bevrijd. Beiden moesten met onbekend letsel naar het ziekenhuis worden vervoerd. De vrachtwagenchauffeur liep een dubbele armbreuk op en werd hieraan zondagmorgen geopereerd. De man is hierna door de politie aangehouden en ingesloten voor nader verhoor. Door de aanrijding is de A76 vanaf 03.15 uur tot circa 05.00 uur afgesloten geweest en werd het verkeer vanaf Bocholz omgeleid via de Antwerpseweg (stadsautoweg Heerlen) in de richting van Eindhoven.
Schijnt juist handig te zijn als het regent, dan blijft de regen niet plakken.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:59 schreef Bargehassus het volgende:
Lijkt me onnodig maar vooral irritant als het regent.
Metaal roest nu eenmaal, je kan het m.i. alleen maar uistellen. Vroeger was men ook lyrisch over de roestpreventie (lees voor de gein eens een folder). Moderne auto's kunnen wel degelijk roesten, al zijn de meeste goed beschermt (niet allemaal, zie Ford/Mercedes).quote:Op zondag 16 januari 2011 15:37 schreef Lienzz het volgende:
vraagje: roesten de auto's van tegenwoordig nog? Vroeger was het een ramp, en hoe verder je terugkijkt, hoe meer auto's roestten. Bij de nieuwere "oude" auto's zie je dit maar zelden, is er een coating ofzo aangebracht of heeft dit een andere rede?
Auto is helemaal schoon en ingewaxedquote:Op zondag 16 januari 2011 10:07 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ook toen heb ik het gewoon gedaan, toen het regenwater hier werd opgevangen.
Alsof het wassen van je auto schadelijker is, dan al die troep, olie etc wat via de regen de grond in gaat.
Nice, en nu foto's hequote:Op zondag 16 januari 2011 19:16 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Auto is helemaal schoon en ingewaxed.
Ziet er erg mooi uit.
Geen boete.
Heb de ramen maar even overgeslagen...
Ondanks het feit dat de nieuwe 5-serie op de markt is vind ik de E60 facelift nog steeds een prachtige auto.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:22 schreef Bargehassus het volgende:
BMW-familie?
Overigens heb ik gisteren nog proefgereden in een 530i uit 2009.
XSI of Rallye uitvoering ligt me welquote:Op zondag 16 januari 2011 21:52 schreef Bargehassus het volgende:
Altijd leuk toch, rondkijken? Ik vermaak me er altijd prima mee in ieder geval.
Tiefseeblau is een prachtige kleur en als het dan afgemaakt is met een licht interieur (ik hou daarvan) dan is het echt "af". Het enige wat me ervan zou weerhouden is dat het voetenruim dan ook licht is en in de winter heel snel erg smerig wordt. Voordat de X5 werd afgeleverd had ik een 325d coupé van de dealer mee (met 150km op de teller), en daar zag je al na 2 dagen dat het voetenruim erg smoezelig werd.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:36 schreef Bargehassus het volgende:
@vP: Ik vind hem ook erg fraai, de E60. Was ook een topcombi, tiefsee-blauw met licht leren interieur. Reed ook goed, je had niet het idee met een grotere auto op stap te zijn. Wel vond ik hem eigenlijk net iets te comfortabel, zou er denk ik toch wel een sportonderstel (M-pakketje) op willen hebben.
En op zoek? Tja, hmzzz... ik heb de 330i nu twee jaar en 4 maanden. Het begint weer een beetje te kriebelen...
Weet nog niet precies wat ik wil, een 5 of misschien ook wel een 335i coupé. Bij mij weet je nooit waar het op uit komt.
True word spoken, ook al ben je niet voor een andere auto in de markt, het is altijd leuk om te kijken wat er te koop staat.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:52 schreef Bargehassus het volgende:
Altijd leuk toch, rondkijken? Ik vermaak me er altijd prima mee in ieder geval.
Schijnen erg leuke gooi- en smijtbakkies te zijn heb ik van horen zeggen.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
XSI of Rallye uitvoering ligt me wel
In de bartmobile zit ook licht interieur, en ook het voetenruim is gewoon diezelfde kleur. Alleen zwarte matten. En nooit een probleem hoor, sowieso hoef ik niet te kijken waar de pedalen zitten want dat lukt op de tast wel aardigquote:Op zondag 16 januari 2011 22:08 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Schijnen erg leuke gooi- en smijtbakkies te zijn heb ik van horen zeggen.![]()
@vP: Dat de lichte kleur ook in het voetenruim zit viel mij ook al op ja. Nu lagen er wel zwarte matten in, dat scheelt natuurlijk wel, maar toch. En de lijsten waren bruin hout, weet de officiele benaming zo niet. Normaal gesproken ben ik niet zo van hout, maar dit was een prachtige - zo niet de mooiste - combi.
Nog steeds Frans hequote:Op zondag 16 januari 2011 21:50 schreef Sjoegerd het volgende:
Kheb weer rond zitten kijken naar 106jes
Haha, ik zal mezelf inhoudenquote:Op zondag 16 januari 2011 22:52 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Mond dicht over Franse auto's he!
dat klinkt niet zo best. Hoe kom je daar zo aan?quote:Op zondag 16 januari 2011 22:42 schreef Goddelijker het volgende:
Duur weekend geweest
En ook een zenuwontsteking in m'n arm.
Tsja, "great minds drive the same".quote:Op zondag 16 januari 2011 22:54 schreef FalleNk810i het volgende:
Hoewel het hier af en toe ook wel net het BMW topic lijkt
Wij hebben thuis een VW en een Peugeot.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:54 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Haha, ik zal mezelf inhouden![]()
Hoewel het hier af en toe ook wel net het BMW topic lijkt![]()
Hopelijk wordt het volgende week wat beter (droger) weer, dan kan ik eindelijk eens gaan rijden op mn nieuwe velgen
Overbelasting waarschijnlijk.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:54 schreef L0we het volgende:
[..]
dat klinkt niet zo best. Hoe kom je daar zo aan?
Och, ga maar in het BMW topicquote:Op zondag 16 januari 2011 22:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tsja, "great minds drive the same".
nee, dat moet je nou ook weer niet doenquote:Op zondag 16 januari 2011 22:57 schreef Sjoegerd het volgende:
Tja was graag Volvo rijder geweest.. Maarja budget he
Keuze zat, maar een 850 is zo gaafquote:Op zondag 16 januari 2011 22:58 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
nee, dat moet je nou ook weer niet doen![]()
Behalve franse of zweedse auto's is er toch keuze genoeg?
Wat? Echt?quote:Op zondag 16 januari 2011 23:00 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Keuze zat, maar een 850 is zo gaaf
Jaquote:
Dan kun je er naar mijn idee gewoon niet mee omgaanquote:Op zondag 16 januari 2011 23:05 schreef von_Preussen het volgende:
Hahahahaha, maar je hebt helemaal gelijk hoor, meer dan 140pk op de vooras is een ramp.
Wat is het verschil met een achterwiel-aangedreven dan precies? Behalve dat je met RWD wat makkelijker kan driftenquote:Op zondag 16 januari 2011 23:05 schreef von_Preussen het volgende:
Hahahahaha, maar je hebt helemaal gelijk hoor, meer dan 140pk op de vooras is een ramp.
Heb eens een Audi A6 2.7 TDI gereden (190pk op de vooras), bij de acceleratie op een nat wegdek voelde je de wagen gewoon zwemmen en trekken aan het stuur, dito bij snelle bochten.quote:Op zondag 16 januari 2011 23:06 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dan kun je er naar mijn idee gewoon niet mee omgaan
Zie bovenstaande.quote:Op zondag 16 januari 2011 23:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Wat is het verschil met een achterwiel-aangedreven dan precies? Behalve dat je met RWD wat makkelijker kan driften
BMW 850i : ))))))))quote:Op zondag 16 januari 2011 23:15 schreef Sjoegerd het volgende:
Ja en met een glad wegdek in een snelle bocht met een RWD glijd je achterkant uit.. Zo heeft alles zijn nadelen..
Prefereer toch een 850 boven een BMW.
quote:
Wie had het net over ergens niet mee om kunnen gaan?quote:Op zondag 16 januari 2011 23:15 schreef Sjoegerd het volgende:
Ja en met een glad wegdek in een snelle bocht met een RWD glijd je achterkant uit.. Zo heeft alles zijn nadelen..
Prefereer toch een 850 boven een BMW.
Nee, dat is in de praktijk niet zo. Feit blijft wel, vooral met dieselmotoren (vanwege het hogere koppel), dat de vooras dan niet alleen de krachten van het sturen moet verwerken, maar ook de krachten van de acceleratie (immers is het de aandrijfas). En dat voel jij regelmatig tijdens het acceleren en het nemen van snelle bochten, terwijl je bij dezelfde snelheden met achterwielaandrijving minder tot geen last hebt.quote:Op zondag 16 januari 2011 23:15 schreef Sjoegerd het volgende:
Ja en met een glad wegdek in een snelle bocht met een RWD glijd je achterkant uit.. Zo heeft alles zijn nadelen
In de praktijk ben ik bang dat het alleen godsgruwelijk veel pijn doet, ipv dat het iets duidelijk maaktquote:Op zondag 16 januari 2011 23:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zie het verschil als met 1 hand tussen twee bakstenen rammen of 1 baksteen op je linker- en rechterhand rammen. In dat geval krijgt de hand welke je tussen 2 bakstenen houdt een veel grotere klap te verwerken, terwijl die twee krachten bij de achterwielaandrijving van elkaar gescheiden worden.
haha, en geen BMW familiequote:Op maandag 17 januari 2011 11:15 schreef L0we het volgende:
[..]
In de praktijk ben ik bang dat het alleen godsgruwelijk veel pijn doet, ipv dat het iets duidelijk maakt
Daarom is mijn auto al tijden niet gewassen.. Schijtvogelsquote:Op maandag 17 januari 2011 13:36 schreef WhiteJoker het volgende:
Blegh heb ik m'n auto gewassen, na twee dagen had er een vogel op gescheten, en heeft hij een gele waas van de bomen in de buurt![]()
Zou het maar wel, anders verneuk je je lak!quote:Op maandag 17 januari 2011 16:40 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Daarom is mijn auto al tijden niet gewassen.. Schijtvogels
Ga jij elke dag je auto wassen?quote:Op maandag 17 januari 2011 16:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Zou het maar wel, anders verneuk je je lak!
Mijne staat momenteel in de stalling en anders op een mooie oprit, geen last van vogels. Maar als er vogelpoep opzit haal ik het er meteen af.quote:
ooh zit dat zo?quote:Op maandag 17 januari 2011 17:27 schreef von_Preussen het volgende:
Sinds eind december rij ik al (tijdelijk) een E220 CDI, daarom verbaasde ik mij ook over de hoogte van de drempels, want met BigX is me dat nooit opgevallen.
Balen voor die vrouw? Balen voor mij, ik moest steeds naar die gruwelijk verminkte kop kijken.
Wou ze vanmiddag maken maar het regendequote:
Tja wanneer.. als jij niet weet wanneer het voor het laatst is gedaan, en de vorige eigenaar ook niet. Dan kan het geen kwaad om het te verversenquote:Op maandag 17 januari 2011 18:50 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Wou ze vanmiddag maken maar het regende.
Wanneer moet je nou ongeveer je olie verversen?
Heb een auto gekocht en de vorige eigenaar weet niet wanneer ie ververst is, hij had hem een half jaartje.
Merk je iets aan de auto als je "oude" olie hebt.
Er zit natuurlijk wel nog genoeg in.
Ik heb 10w40 semi synthetische motorolie gekocht(eigenlijk gekregen, kassa heeft het niet afgerekend), neem aan dat dit gewoon goed is voor mijn polo uit 1990?
Ik weet niet of je dat nou vergelijkt met mijn autoquote:Op maandag 17 januari 2011 18:09 schreef Bartholomeus het volgende:
Gister nog zo'n klapjostie gezien. Seat Ibiza, kachelpijp als uitlaat eronder, flink verlaagd, en maar rondjes rijden de hele tijd. En bij de drempels vol in de ankers en terug naar de eerste versnelling
Heb precies 4 liter dus dat is mooi.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:03 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Tja wanneer.. als jij niet weet wanneer het voor het laatst is gedaan, en de vorige eigenaar ook niet. Dan kan het geen kwaad om het te verversen
En ja, die olie is goed, je hebt ongeveer 3.5 liter nodig in je polo
Kan je trouwens ook terug vinden in je Haynes manual!
Neem ook gelijk je olie filter + nieuwe carterring mee.
Ik ga over een maandje mn polo zelf een grote beurt geven. Ben alvast materiaal aan t verzamelen
Filter + ring gaat denk ik niet bij de Halfords. Probeer bij de Brezan, die ktunnen het voor je bestellen.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:08 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Heb precies 4 liter dus dat is mooi.
Moet alleen dan nog een olie filter + nieuwe carterring kopen, hebben ze dat bij de halfords en weet je welke type etc ik nodig heb?
Heb die vraagbaak vandaag binnen gekregen en zie het er niet 123 in staan maar ik heb die van Olving.
Ziet er allemaal erg technisch uit :p.
Maar hoe merk je eigenlijk dat je oude olie hebt?
Ik weet het niet, maar ik heb 2 vraagbaken, en in beide staat gewoon totaal 3.5 liter!quote:Op maandag 17 januari 2011 19:25 schreef Geelman het volgende:
In het VW 1.3 NZ blok gaat toch 3.5 liter in de carter maar toch ook nog een halve liter in het filter? Moet er nou 3.5 liter olie in of 4 liter?
Mooizoquote:Op maandag 17 januari 2011 19:09 schreef Purdey het volgende:
Ik heb vandaag ook weer eens een ritje gemaakt, niet heul veel, 30 kilometer, maar het is wat
Even met schoonzus lief op pad geweestZat rustig, deed niet hysterisch en met een muziek erbij werd het een fijne dag. Hoezo blue monday?!
Ik heb vandaag ook precies 7 maanden m'n rijbewijs!
Met een AX trappen om een Phaeton bij te houden merk je ook welquote:Op maandag 17 januari 2011 20:54 schreef Grielen het volgende:
Ik voel me slecht, ik heb gister op de A6 meerdere keren de 200 km/h aangetikt omdat ik een Ibiza Cupra R wilde bijhoudenTerwijl ik met deze benzineprijzen juist zuinig wil rijden
Dat het niet lukt? of je benzine verbruik?quote:Op maandag 17 januari 2011 21:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Met een AX trappen om een Phaeton bij te houden merk je ook wel
Hij liep wel telkens flink uit.. Maar over een stuk van een aantal kilometer reden we gemiddeld wel ongeveer hetzelfde.. Ik kon alleen een aardige constante snelheid aanhoudenquote:Op maandag 17 januari 2011 21:11 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Dat het niet lukt? of je benzine verbruik?
Hulde!quote:Op maandag 17 januari 2011 21:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Met een AX trappen om een Phaeton bij te houden merk je ook wel
Whehe, Cupra's gooi ik in de tank van de Benz om het octaan te verhogen; Impreza's ook trouwensquote:Op maandag 17 januari 2011 20:54 schreef Grielen het volgende:
Ik voel me slecht, ik heb gister op de A6 meerdere keren de 200 km/h aangetikt omdat ik een Ibiza Cupra R wilde bijhoudenTerwijl ik met deze benzineprijzen juist zuinig wil rijden
Ik wil een sticker op m'n kentekenplaathouder: "later als ik groot ben wil ik een touareg worden"quote:
Had er zin aan paar weken terugquote:
die eerste drempel als je van zieuwent naar ruurlo rijd, na de 4sprong bij mariënvelde, das ook een onding (in de 60zone, wat tegenwoordig die hele weg is met zijn rare slingers erin)quote:Op maandag 17 januari 2011 18:49 schreef von_Preussen het volgende:
Wat mij ook een beetje stoort is dat ze niet allemaal gelijk zijn hoewel ze in dezelfde "zone" (qua snelheid) liggen. In Ruurlo heb je ook een stel drempels waar je met 20km/h nog door de auto stuitert terwijl ergens anders de drempels in een 30km/h gebied nog goed te doen zijn.
Op dat stuk ligt er ook één die helemaal níet verlicht is. Ben ik eens in het stekedonker met een geladen vrachtwagen met 55km/h overheen gedoken. Wonderlijk hoe alles achterin op z'n plaats is blijven staan, al lagen m'n papieren en alles spullen van de vaste chauffeur van die auto ineens door de hele cabine verspreidquote:Op maandag 17 januari 2011 21:28 schreef gateway het volgende:
[..]
die eerste drempel als je van zieuwent naar ruurlo rijd, na de 4sprong bij mariënvelde, das ook een onding (in de 60zone, wat tegenwoordig die hele weg is met zijn rare slingers erin)
quote:Op maandag 17 januari 2011 21:25 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik wil een sticker op m'n kentekenplaathouder: "later als ik groot ben wil ik een touareg worden"
Spirited driving, it's a big plus!quote:
Aan de voorkant heeft ie toch al sproetjes, dus wat zou hetquote:Op maandag 17 januari 2011 21:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
![]()
Nee, ik wil helemaal niks achterop mijn auto, ook geen typeplaatje om te zeggen dat ik een X5 met een 3.0d motor heb. Helemaal clean behoort een auto te zijn.
[..]
Spirited driving, it's a big plus!![]()
Jules Deelder over autorijden is trouwens ook wel grappig:
Wie, Jules Deelder?quote:Op maandag 17 januari 2011 21:37 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Aan de voorkant heeft ie toch al sproetjes, dus wat zou het
De Bartmobile. Steenslag is a bitch. Toen ik 'm kocht wou ik hem helemaal rondom laten bijwerken, à raison van ¤1200,-. Dat heb ik me toen door m'n vader uit m'n hoofd laten kletsen, en daar heb ik nog iedere dag spijt vanquote:
In de winter van 2009 / 2010 is de voorruit van de BigX compleet verkrast, weliswaar niet erg, maar bij het ruitenwissen en laagstaande zon zie je allemaal krasjes op die ruit zitten.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:44 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
De Bartmobile. Steenslag is a bitch. Toen ik 'm kocht wou ik hem helemaal rondom laten bijwerken, à raison van ¤1200,-. Dat heb ik me toen door m'n vader uit m'n hoofd laten kletsen, en daar heb ik nog iedere dag spijt van
Nog een jaar of 2. En dan heb ik 'm in totaal 7 jaar gehad. En dan had ik er dus 7 jaar lang van kunnen genieten, nu heb ik me er straks 7 jaar lang aan geërgerdquote:Op maandag 17 januari 2011 21:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
In de winter van 2009 / 2010 is de voorruit van de BigX compleet verkrast, weliswaar niet erg, maar bij het ruitenwissen en laagstaande zon zie je allemaal krasjes op die ruit zitten.![]()
Wat betreft steenslag, BigX heeft een diep putje op de voorbumper zitten (helft bumper helft kenteken).
Maar goed, hoelang wilde je de Bartmobile nog hebben?
Er is vast wel spul te koop om krassen te verminderenquote:Op maandag 17 januari 2011 21:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
In de winter van 2009 / 2010 is de voorruit van de BigX compleet verkrast, weliswaar niet erg, maar bij het ruitenwissen en laagstaande zon zie je allemaal krasjes op die ruit zitten.![]()
Wat betreft steenslag, BigX heeft een diep putje op de voorbumper zitten (helft bumper helft kenteken).
Maar goed, hoelang wilde je de Bartmobile nog hebben?
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ga altijd al als de brandweer. Geen sirene of zwaailicht voor nodig hoorquote:Op maandag 17 januari 2011 22:24 schreef von_Preussen het volgende:
Ik vind dit soort filmpjes altijd erg leuk om te kijken:
Het zou me zo vet lijken om eens met zwaailichten en sirene door het verkeer heen te kunnen gaan.
Maar voor mij gaan de mensen nooit zo netjes aan de kant.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:26 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ga altijd al als de brandweer. Geen sirene of zwaailicht voor nodig hoor
quote:Op maandag 17 januari 2011 22:31 schreef Grielen het volgende:
[ afbeelding ]
"AAN DE KANT, SUKKOLS"
Helpt ook
Mijn collega had ooit eens wat moois. Op de 27mc bak zit een PA stand, dat staat voor Personal Amplifier. Lees: daar kun je een luidspreker op aansluiten. En dat had hij dus gedaan, luidspreker achter de grille en maar blêhren in die micquote:Op maandag 17 januari 2011 22:31 schreef Grielen het volgende:
[ afbeelding ]
"AAN DE KANT, SUKKOLS"
Helpt ook
'Het is mijn vriendin nietquote:Op maandag 17 januari 2011 22:34 schreef BrinkydeBMW het volgende:
joepie, bekende van me heeft een Scirocco gekochten er kwam zo een jongen van 14 naar me toe, zegt hij zo van: mooie auto heeft u
Ik zeg: dankje![]()
komt mijn huisgenote even uit de BMW, zegt de jongeman: je vriendin heeft een lekker kontje
Ik:![]()
quote:Op maandag 17 januari 2011 22:39 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Mijn collega had ooit eens wat moois. Op de 27mc bak zit een PA stand, dat staat voor Personal Amplifier. Lees: daar kun je een luidspreker op aansluiten. En dat had hij dus gedaan, luidspreker achter de grille en maar blêhren in die micSta je daar ergens midden in de stad voor een stoplicht, terwijl er voetgangers door rood lopen. Klik, bak aan, klik, PA stand aan. En toen: HEEEEJ STELLETJE !!#@%#@$%^%^%*%^## DAT ROOD GELDT OOK VOOR JULLIE!
Je hebt je nog nooit zo kapotgelachen![]()
filmpje 1, hij zei appingedam.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
![]()
Nee, ik wil helemaal niks achterop mijn auto, ook geen typeplaatje om te zeggen dat ik een X5 met een 3.0d motor heb. Helemaal clean behoort een auto te zijn.
[..]
Spirited driving, it's a big plus!![]()
Jules Deelder over autorijden is trouwens ook wel grappig:
Zijn jullie vanochtend aangekomen of gister al de hele dag onderweg geweest?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Oke, monsterd en ik zijn thuis. Allemaal veilig en wel en even een paar opmerkingen:
1. Alle BMW rijders zijn hetzelfde.
2. Geldt ook voor AUDI rijders, maar die zijn gewoon saai.
3. Met een Micra kan je best een BMW en een AUDI aan de kant drukken.
4. Skoda rijders moeten niet zo stoer doen.
5. Gaten in de weg? Boeiend.
6. 154km/h van de berg af is veilig.
7. Je moet je koppeling op laten komen als je die 40% helling op wil komen.
Dus voor de Duitse merken liefhebbers: doe niet zo stoer met je xenon en groot licht.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je laatste punt staat genoteerd, in het vervolg zal ik mijn überlange Schwanz uit het raam hangen en dan bordjes "convoi exceptionnel" op mijn wagen monteren en m.b.v. oranje zwaailampen stoer gaan zitten doen.![]()
Dat is het probleem vaak, de meeste mensen weten niet dat het in Duitsland een heel gebruikelijk communicatiemiddel is, wat de boel alleen maar veiliger maakt.quote:Ben je op de hoogte van het feit dat het in Duitsland wettelijk is toegestaan is om m.b.v. knipperen met grootlicht je intentie om in te halen duidelijk te maken? Dus als er iemand achter je zit te seinen met z'n grootlicht is dat niet eens zo raar.
Dan is hard rijden een stuk leuker!quote:Gebruik mijn grootlicht ook vaak om anderen te waarschuwen dat ik er met hoge snelheid aankom, werkt uitstekend, vooral als mensen dan (af en toe) met hun knipperlicht naar rechts knipperen om mij te laten weten dat ze mij gezien hebben en rechts blijven.
Echt leuk is het als je met een groepje anderen samen "optrekt" die dezelfde mindset hebben. Zo reed ik eind september op de Autobahn A45 op weg van Keulen naar Frankfurt, wat gezien zijn vele bochten en bergen een erg leuke route is om (hard) te rijden, aangezien het wat meer van de bestuurder vergt (zie ook de link).quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:56 schreef L0we het volgende:
[..]
Dan is hard rijden een stuk leuker!.
Ik heb het nooit meegemaakt, maar klinkt erg gaafquote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Echt leuk is het als je met een groepje anderen samen "optrekt" die dezelfde mindset hebben. Zo reed ik eind september op de Autobahn A45 op weg van Keulen naar Frankfurt, wat gezien zijn vele bochten en bergen een erg leuke route is om (hard) te rijden, aangezien het wat meer van de bestuurder vergt (zie ook de link).
Op een gegeven moment reed er vooraan een Audi A3, daarachter een BMW 1-serie, toen kwam ik en achter mij reed nog een Volkswagen Passat. En zo zijn we heerlijk enkele tientallen kilometers met rond de 200km/h in een treintje met elkaar "opgetrokken", waarbij men elkaar op de koppositie steeds afwisselde om de linkerbaan vrij te maken. Dan houdt de 2e man iets meer afstand en kan je zonder te remmen blijven rijden.
Nadat het treintje dan toch door iemand werd opgehouden was de 1-serie voor mij naar rechts gegaan, ik (links) wat dichterbij gekomen en toen het weer verder ging eventjes ingehouden zodat hij weer naar links kon, waarbij hij zijn blijk van waarderin ook met z'n alarmlichten liet zien. Toen hij er later afging heeft ie z'n duim nog opgestoken, wat ik uiteraard ook terugdeed.
Dat komt helaas, ook vanwege de drukte, nog maar zelden voor, maar het is genieten om met zo'n groepje "samen" te kunnen rijden en met elkaar zorgt dat je als groepje lekker kan opschieten.
Oef, dat zal je nog lang aanhoren...quote:
N00b. De A45 loopt achter het ruhrgebiet langs, ten westen van Dortmund, naar Frankfurt. Als jij van Keulen naar Frankfurt bent gereden was het de A3, als het de A45 was ben je niet van Keulen gekomen (althans, niet direct)quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Echt leuk is het als je met een groepje anderen samen "optrekt" die dezelfde mindset hebben. Zo reed ik eind september op de Autobahn A45 op weg van Keulen naar Frankfurt, wat gezien zijn vele bochten en bergen een erg leuke route is om (hard) te rijden, aangezien het wat meer van de bestuurder vergt (zie ook de link).
Op een gegeven moment reed er vooraan een Audi A3, daarachter een BMW 1-serie, toen kwam ik en achter mij reed nog een Volkswagen Passat. En zo zijn we heerlijk enkele tientallen kilometers met rond de 200km/h in een treintje met elkaar "opgetrokken", waarbij men elkaar op de koppositie steeds afwisselde om de linkerbaan vrij te maken. Dan houdt de 2e man iets meer afstand en kan je zonder te remmen blijven rijden.
Nadat het treintje dan toch door iemand werd opgehouden was de 1-serie voor mij naar rechts gegaan, ik (links) wat dichterbij gekomen en toen het weer verder ging eventjes ingehouden zodat hij weer naar links kon, waarbij hij zijn blijk van waarderin ook met z'n alarmlichten liet zien. Toen hij er later afging heeft ie z'n duim nog opgestoken, wat ik uiteraard ook terugdeed.
Dat komt helaas, ook vanwege de drukte, nog maar zelden voor, maar het is genieten om met zo'n groepje "samen" te kunnen rijden en met elkaar zorgt dat je als groepje lekker kan opschieten.
Compleet off-topic:
![]()
Hoewel ik in dit geval wel vanuit Recklinghausen gekomen ben prefereer ik de A45 zeker boven de A3, en pak deze dan ook regelmatig. Op de A3 is het een stuk drukker, meer werkzaamheden en heb je veel meer snelheidsbeperkingen, afhankelijk van waar in Frankfurt je moet zijn (in mijn geval de noordkant) maakt het qua tijd niet zo heel veel uit.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:31 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
N00b. De A45 loopt achter het ruhrgebiet langs, ten westen van Dortmund, naar Frankfurt. Als jij van Keulen naar Frankfurt bent gereden was het de A3, als het de A45 was ben je niet van Keulen gekomen (althans, niet direct)
Trouwens zou ik als vrachtwagenchauffeur mijn hoofd niet zo ver boven het maaiveld uitsteken, jij zult niet de eerste zijn die zonder te kijken gaat inhalen en vervolgens een auto onder z'n oplegger heeft steken. Tis mij zelf ook een keertje gebeurd dat ik van 260km/h naar 90km/h terugmoest door het rempedaal echt tot de vloer door te drukken omdat mr. vrachtwagenchauffeur dacht hem er wel eventjes voor te kunnen gooien.quote:Ik heb een gloeiende rothekel aan lui die tijdens het rijden met hun alarmlichten gaan zitten kloten. Het zijn niet voor niks alarmlichten, als ik die zie ga ik in alert-mode. En als er dan weer eens niks aan de hand blijkt te zijn, kan ik enige minder fraaie bewoordingen nooit inslikken. Hetzelfde geldt ook voor de hardrijders i.c.m. het knipperen met het groot licht. Ja, dat is gebruikelijk in Duitsland, maar daarom niet minder irritant. Als je zo graag zo onbenullig hard wil rijden moet je dat zelf maar weten, maar ga dan niet net doen alsof alles en iedereen maar voor jou aan de kant moet. Sterker nog, als ik 's nachts op een verlaten snelweg met mijn vrachtwagg0l keurig op de rechter baan rijd, met in kilometers omtrek geen kip te bekennen, ga dan niet net doen alsof ik op het punt van inhalen staZulke dakduiven geef ik altijd een paar verstralers als traktatie, en dan niet even knipperen
Vanuit Recklinghausen ben je ook sneller op de A45 dan op de A3, en aangezien de A45 boven het vliegveld al op de A3 komt maakt het verder inderdaad verrekt weinig uit. Maar je kwam niet van Keulen, en daar ging het me ff omquote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:53 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoewel ik in dit geval wel vanuit Recklinghausen gekomen ben prefereer ik de A45 zeker boven de A3, en pak deze dan ook regelmatig. Op de A3 is het een stuk drukker, meer werkzaamheden en heb je veel meer snelheidsbeperkingen, afhankelijk van waar in Frankfurt je moet zijn (in mijn geval de noordkant) maakt het qua tijd niet zo heel veel uit.
Als jij zo panisch reageert op alarmlichten zou ik maar een extra valium slikken, vooral als je boven alles uit kan kijken en ziet dat er niks aan de hand is.
Daarom zeg ik, met geen kip in de wijde omtrek te bekennen. Waarom zou ik naar links komen als er verder geen hond te zien is? Verder zou ik als automobilist mijn hoofd niet zo ver boven het maaiveld uitsteken, het is me meer dan eens overkomen dat ik met het hele spul al ABS'end de ellende tegemoet ging doordat een of andere klapjostie dacht hem er wel even voor te moeten gooien op de invoegstrook of voor het stoplicht. Want we zullen toch eens een paar minuten achter een vrachtwagen moeten rijden, misschien wel helemaal tot het volgende stoplichtquote:Trouwens zou ik als vrachtwagenchauffeur mijn hoofd niet zo ver boven het maaiveld uitsteken, jij zult niet de eerste zijn die zonder te kijken gaat inhalen en vervolgens een auto onder z'n oplegger heeft steken. Tis mij zelf ook een keertje gebeurd dat ik van 260km/h naar 90km/h terugmoest door het rempedaal echt tot de vloer door te drukken omdat mr. vrachtwagenchauffeur dacht hem er wel eventjes voor te kunnen gooien.
Ik zal de laatste zijn om op de weg de politieagent uit te gaan hangen. Laat de gefrustreerde automobilisten maar voor gaan als ze dat zo graag willen. Ik word per uur betaaldquote:Erg jammer dat ik zijn kenteken niet heb onthouden, want in Duitsland kan zoiets heel snel als "Nötigung" of "Fahrlässigkeit" opgevat worden, en dan heb je als chauffeur een groot probleem (maakt niet uit of auto / vrachtwagen).
En ik ben echt de kwaadste niet, ik laat vrachtwagens graag wel eens naar links komen om in te halen of ga in de Baustelle bewust op 2 banen langzaam rijden zodat dumptrucks e.d. kunnen invoegen, of maak ergens anders ruimte dat ze erdoor kunnen, maar als ik ergens een grafhekel aan heb dan zijn het truckers die menen dat ze op grond van hun ervaring of de omvang van hun wagen wel eventjes het verkeer "bepalen".
Als ik van een kilometer afstand even een kort knippertje krijg kan ik dat inderdaad waarderen. Daar wordt ik niet door verblind, het geeft mij de tijd om te anticiperen (al is dat eigenlijk nooit nodig aangezien ik wel voldoende afstand houd) en ik schrik me niet lens als er weer zo'n mafketel met 200+ denkt geen last te hebben van de luchtstromen/wervelingen langs een vrachtwagen. Helemaal prima, niks mis mee.quote:Dus wees blij dat je als chauffeur een hint van de automobilist krijgt dat iemand er met een hogere snelheid aankomt, en je dus wat beter in je spiegel moet kijken voordat je domme dingen doet. Want voor elke Bart die er op de snelweg rondrijdt zijn er 10 klapjosti's die soms de meest rare capriolen uithalen (zie ook het ongeluk dit weekend in Limburg waar een trucker dacht op de snelweg te moeten keren). Dan geldt voor mij: "better be safe then sorry".
Vriendjes kunnen toch ook wel eens een meningsverschil hebben zonder meteen elkaars vijanden te worden, maar wat mij betreft ook case closed!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:36 schreef Bartholomeus het volgende:
En verder ben ik een stomme vrachtwagenchauffeur en jij een stomme BMW proleet. Zullen we nu weer gewoon vriendjes zijn?
zucht.. Rijden al je -18 vriendinnen in de niuweste micra's en 500jes?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:56 schreef BrinkydeBMW het volgende:
handig joh dat brandalarm
ik zag een fiat 500, maar wat zat daar een lekker wijf in zegkijk ik iets beter, is het een goede vriendin van me
ach, tis net als fietsen.. je verleert het gelukkig nooit helemaal...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:25 schreef CherryLips het volgende:
Ik had een maand niet gereden, dus ik was weer eens thuis, mocht ik een stukje rijden van m'n vader. Haal ik de hele tijd bij het terugschakelen bij het stoplicht de 1 en de 3 door elkaar. Zo godsgruwelijk irritant. Later ging het wel weer. Stukje snelweg gedaan enzo.
Nieuw in de provincie Groningen, eerwraak! Binnenkort ook bij de relatieproblemen bij u in de buurt!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:28 schreef Marco001 het volgende:
[..]
ach, tis net als fietsen.. je verleert het gelukkig nooit helemaal...
Ohw, en wild-west praktijken in Woldendorp(klein gehucht in de polders vlakbij ons..) http://www.112delfzijl.nl(...)-poging-tot-doodslag
Dankzij die slimbo's moest ik een 15 minuten langer durende omweg nemen om een klant op te kunnen halen met de taxi..
Jep!!!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:50 schreef Kadooosh het volgende:
Heeft iemand al ooit mee gemaakt dat zijn benzine is gejat?
Kut dat gebeurt dus wel, kan ik gewoon een nieuwe tankdop kopen of gaat dat niet zo werken?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jep!!!
En dat vond ik zwaar klote.
een paar uitzonderingen, waaronder golf V mercedes c220 uit 2003 en een quashqai, dan ong. zelfde klassequote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:11 schreef monsterd. het volgende:
[..]
zucht.. Rijden al je -18 vriendinnen in de niuweste micra's en 500jes?
Wat betreft het rijden met grootlicht aan: Het gaat er ook niet om dat men met grootlicht seint, maar dat doen ze dus niet. Ze rijden dus constant met grootlicht aan..
Waar betaald iedereen dat van?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:12 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
een paar uitzonderingen, waaronder golf V mercedes c220 uit 2003 en een quashqai, dan ong. zelfde klasse
Als ik jou was zou ik er op de sloop 1 zoeken MET sleutel.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:01 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Kut dat gebeurt dus wel, kan ik gewoon een nieuwe tankdop kopen of gaat dat niet zo werken?
neem dan een 306.. kost ook geen drol, maar ga je er ook op rijcomfort zeer op vooruit..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:59 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik denk trouwens dat ik van de zomer wel een 106 voor de deur heb als het meezit. Ga ik er iig op vooruit qua luxe
Ja maar een 106 is stukken lichter. Leuke XS of XSI heb je ook voor 1000 euro.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:22 schreef Marco001 het volgende:
[..]
neem dan een 306.. kost ook geen drol, maar ga je er ook op rijcomfort zeer op vooruit..
http://link.marktplaats.nl/409972063 is wel cool..1.6 heb je al wel voor 1000 eypo...
Dat schijnt wel vét goed te verdienen inddquote:
Zijn dingen als belasting / verzekering ook goedkoper bij een 306?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:22 schreef Marco001 het volgende:
[..]
neem dan een 306.. kost ook geen drol, maar ga je er ook op rijcomfort zeer op vooruit..
http://link.marktplaats.nl/409972063 is wel cool..1.6 heb je al wel voor 1000 eypo...
Ging inderdaad eentje kopen met sleutelquote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik er op de sloop 1 zoeken MET sleutel.
Of via www.onderdelenlijn.nl
Die standaard (nood) doppen die te koop zijn hebben bij mijn weten nooit een slot.
Ik wilde op uni eens een paper over de bedrijfskundige inslag achter de drugshandel schrijven, alleen werd dat door de professor afgewezen omdat er onvoldoende betrouwbare bronnen beschikbaar zouden zijn.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:35 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat schijnt wel vét goed te verdienen indd![]()
Ik heb een paar voorbeelden in mijn buurt wonen waar je de nodige 'spulletjes' kunt kopen, maar top auto's dat die hebben![]()
Haha, misschien logisch? De jongens waar ik het over heb rijden de hele dag een beetje in hun mooie auto heen en weer, en ik zie ze af en toe op een parkeerplaats aan de overkant uitstappen met iemand, iets overhandigen, en iets op de grond gooien, waarna ze weer weggaan.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:37 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik wilde op uni eens een paper over de bedrijfskundige inslag achter de drugshandel schrijven, alleen werd dat door de professor afgewezen omdat er onvoldoende betrouwbare bronnen beschikbaar zouden zijn.
Zulke jongens worden op een moment gepakt, de kunst is om juist dat drugsgeld als springplank te gebruiken om een legitiem inkomen te verwerven. En daar zijn die jongens veel te dom voor, maar ik zie ze in Rotterdam ook regelmatig bezig zijn. Ze zijn trouwens wel actief op zoek naar buitenlanders / buitenlandse kentekens, ik stond eens op een maat te wachten en toeterde om aan te geven dat ik er was, prompt moest ik twee leipe mocro's met flavour uitleggen dat ik niets van hun wilde kopen. Of ik heb ook regelmatig dat ze dan naast me komen rijden en allerlei handgebaren maken.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:39 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha, misschien logisch? De jongens waar ik het over heb rijden de hele dag een beetje in hun mooie auto heen en weer, en ik zie ze af en toe op een parkeerplaats aan de overkant uitstappen met iemand, iets overhandigen, en iets op de grond gooien, waarna ze weer weggaan.
Prima bestaan lijkt me. En bedrijfskundige inslag genoeg, lijkt me zo. Die professoren gaan ook niet erg met hun tijd mee
Vind het goed van de politie dat ze dat doen, want als je ziet wat er gewoon midden in het centrum wordt gedealed (verdikkeme, de politie staat notabene aan de andere kant van de straat) dan is dat echt niet meer normaal. Ik ik begin die mongolen echt een beetje zat te worden, afhankelijk van welke auto ik rijd (de X5 / S-klasse / 7-serie laten ze over het algemeen met rust) is er elke 2e keer dat ik er ben wel een tsjabbo die me wat wil verkopen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:59 schreef Purdey het volgende:
In Rotterdam wordt momenteel inderdaad jacht gemaakt op drugsrunners. Paar weken geleden heeft zich nog een BMW te pletter gereden op de Maasboulevard, die 'gebaren' hadden gemaakt naar een politieauto in burger. Vooral buitenlandse nummerplaten zijn erg populair bij runners.
Je komt vaak wel moeilijk van ze af ook, als je eenmaal aan de praat raakt met ze![]()
De Yab Yum is zelfs al een tijdje dicht, alleen zitten ze nog regelmatig bij de rechter te proberen de tent nog open te krijgen. Maar de oprichter (Theo Heuft) heeft de tent al in 1999 verkocht, en dus ook niets te doen met de criminele figuren die de tent nu runnen.quote:Yab Yum is toch inmiddels dicht trouwens? Zag er wel een tijdje geleden beelden van op TV, mooi exclusief pandje, ook van binnen
Je gaat er er niet serieus op in op die manier, hoop ik. Dan heb je nog veel te leren.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zulke jongens worden op een moment gepakt, de kunst is om juist dat drugsgeld als springplank te gebruiken om een legitiem inkomen te verwerven. En daar zijn die jongens veel te dom voor, maar ik zie ze in Rotterdam ook regelmatig bezig zijn. Ze zijn trouwens wel actief op zoek naar buitenlanders / buitenlandse kentekens, ik stond eens op een maat te wachten en toeterde om aan te geven dat ik er was, prompt moest ik twee leipe mocro's met flavour uitleggen dat ik niets van hun wilde kopen. Of ik heb ook regelmatig dat ze dan naast me komen rijden en allerlei handgebaren maken.
Wat de bedrijfskundige inslag in schimmige sectoren aangaat, het boek van Theo Heuft - Yab Yum (naar dat exclusieve bordeel in Amsterdam) is wat dat aan gaat zeer interessant te lezen. Want daar legt die man precies uit hoe hij van zijn bordeel een exclusief merk heeft gemaakt, zonder zich in criminele of schimmige omgevingen te bewegen. Het is in feite een prachtige beschijving over hoe iemand een sterk merk heeft ontwikkeld, het had ook Apple of Starbucks kunnen zijn. Alleen jammer dat z'n club eind jaren 90 door criminelen is overgenomen.
@Goddelijker, ik ben zelf ook relatief jong en rij grote auto's, alleen als iemand opmerking in de drugstrant maakt dan ga ik er ook juist op in: "heee, psssst psssst, moet je kopuh jonguh, ik hep allus, psssst, pssst".
Nee, het is juist sarcastisch van mij bedoelt, daarom maak ik er dan ook een karikatuur van.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:16 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Je gaat er er niet serieus op in op die manier, hoop ik. Dan heb je nog veel te leren.
Nee, oke.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, het is juist sarcastisch van mij bedoelt, daarom maak ik er dan ook een karikatuur van.
Van drugs, zowel als verkoper of als consument, hou ik mij verre. Zelfs een stickie komt er bij mij niet eens in.
Laat ik het zo stellen, ik heb ook wel eens tussen vrienden gezeten die gezellig een stickie hebben gerookt en gevraagd hebben of ik ook een hijs wil, en dan laat ik die beurt gewoon aan mij voorbij gaan (ik zal waarschijnlijk toch alleen maar misselijk en draaierig ervan worden).quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:23 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Nee, oke.
Zeg nooit dat je je er verre van houdt, sommige gebruikers zijn mensen waar je het totaal niet van zou verwachten.
Maar wanneer ben je crimineel? Dat is ook een mooie natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Laat ik het zo stellen, ik heb ook wel eens tussen vrienden gezeten die gezellig een stickie hebben gerookt en gevraagd hebben of ik ook een hijs wil, en dan laat ik die beurt gewoon aan mij voorbij gaan (ik zal waarschijnlijk toch alleen maar misselijk en draaierig ervan worden).
Maar je punt kan je zelfs zover doortrekken dat je kan stellen dat iedereen slechts 1 persoon van criminaliteit verwijderd is. Iedereen heeft in zijn omgeving* wel of iemand die crimineel bezig is, danwel iemand die een crimineel kent.
* Daarmee bedoel ik niet je familie of vriendenkring, maar gewoon iemand in de kring van mensen die je kent (bijv. een oud-klasgenoot, een buurman, etc.).
Laten we het zo stellen, als je strafbaar bezig bent is te algemeen, stel dat je dronken eens iets kapot maakt en daarvoor een veroordeling krijgt, dan maakt je dan nog geen crimineel.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:28 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Maar wanneer ben je crimineel? Dat is ook een mooie natuurlijk.
Kak, ik zit net iets interessants te kijken, maar wil BodW ook zien. Uitzending gemist dan maar.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:29 schreef Piles het volgende:
Schakelen we allemaal in voor Blik op de Weg? Over een minuut of 2 op Ned1
NCIS hierquote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:29 schreef Piles het volgende:
Schakelen we allemaal in voor Blik op de Weg? Over een minuut of 2 op Ned1
Doe maar, jonge gozer in BMW die niet kan rijdenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:32 schreef von_Preussen het volgende:
Kak, ik zit net iets interessants te kijken, maar wil BodW ook zien. Uitzending gemist dan maar.
What's new.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Doe maar, jonge gozer in BMW die niet kan rijden
Geld volgens mij gewoon als hands-free.. Je mag toch ook een Parrot bedienen?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:47 schreef Kadooosh het volgende:
Even voor de zekerheid hier vragen, ik gebruik mijn gsm als tomtom in de auto, die zit vast op me ruit met zon houder... als ik rijdend daarop iets aanklik kan ik toch geen boete krijgen als ze denken dat ik aan het bellen ben ofzo?
Ja oke dacht ik ook al maar ff voor de zekerheid.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:49 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Geld volgens mij gewoon als hands-free.. Je mag toch ook een Parrot bedienen?
Nee hoor, je krijgt alleen een boete als je een telefoon in je hand houdt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:47 schreef Kadooosh het volgende:
Even voor de zekerheid hier vragen, ik gebruik mijn gsm als tomtom in de auto, die zit vast op me ruit met zon houder... als ik rijdend daarop iets aanklik kan ik toch geen boete krijgen als ze denken dat ik aan het bellen ben ofzo?
Vanwege driving-fun..imho is een handbak gewoon veel leuker te rijden als een automaat... (al zijn Alpina's nur mit automatquote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:10 schreef von_Preussen het volgende:
En ik zit net te denken aan een BMW 520d Touring uit 2008 (125.000 gelopen, nette opties, ¤20.000):
http://suchen.mobile.de/f(...)sString=&tabNumber=1
Eigenlijk de perfecte auto om te kopen, lage aanschafkosten, veel comfort, lage maandelijkse lasten (verzekering all-risk + belasting) = ¤108 per maand (ja, in Duitsland).
Edit: Marco, ik zou ook eerder de benzineversie nemen, meer vermogen + geen dure turbo (en eventueel versnellingsbak) die vervangen moet worden. Waarom zou je zo'n zware auto handgeschakeld willen hebben? Is een Alpina D3 (gepimpte 320d) niet iets voor je?
Alpina's zijn niet alleen automaten hoor, je kan ze ook gewoon als schakelbak krijgen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:05 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Vanwege driving-fun..imho is een handbak gewoon veel leuker te rijden als een automaat... (al zijn Alpina's nur mit automat
Vergis je daar niet in Bart, ik heb een 520d (goed, een limousine, dus iets lichter) een tijdje kunnen rijden en was onder de indruk hoe goed de viercilinder in die auto presteerde. Door het koppel heb je genoeg acceleratievermogen om in elke situatie goed uit de voeten te komen, voor je gevoel mis je niks aan vermogen. Of dit ook opgaat voor de (zwaardere) Touring kan ik niet zeggen, maar ik heb het vermoeden van wel.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:11 schreef Bartholomeus het volgende:
Pruus: ik zou een 5 minimaal met een zespitter diesel willen. Voor een viercilinder is zo'n ding gewoon te zwaar joh
Hmm, dat ze tegenwoordig 177pk hebben wist ik niet. In dat geval valt het inderdaad wonderlijk meequote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vergis je daar niet in Bart, ik heb een 520d (goed, een limousine, dus iets lichter) een tijdje kunnen rijden en was onder de indruk hoe goed de viercilinder in die auto presteerde. Door het koppel heb je genoeg acceleratievermogen om in elke situatie goed uit de voeten te komen, voor je gevoel mis je niks aan vermogen. Of dit ook opgaat voor de (zwaardere) Touring kan ik niet zeggen, maar ik heb het vermoeden van wel.
Kan je alleen maar aanraden om, als je de mogelijkheid hebt, zelf eens een 520d te rijden (let er wel op dat ze pas sinds eind 2007 177pk had) en dan te bepalen of een 4-cylinder echt te weinig is.
En een 525d heeft dan weliswaar een 3.0 liter diesel, maar met 197pk ook "slechts" 20pk meer dan een 520d (vanaf 2007 met 177pk).
mjah, o.a.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:59 schreef FalleNk810i het volgende:
Oh, goedeavondhet gaat weer over bmw's zie ik?
Mjah, bij nader inzien vind ik dat ook. Sterker nog, mij pa's vorige auto was een A6 van het vorige model, met een 2.5l V6 TDI, ook 180pk. Wel de zwaarste uitvoering want station en quattro en automaat, maar ik vond dat ding echt niet bijster vlot. Sterker nog, tot de 170km/h bleef ik pa gewoon aan z'n trekhaak plakken met de bartmobile, daarna liep hij uit omdat hogere top enzo.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:56 schreef Marco001 het volgende:
Mjahy, in een bmw hoort imho toch min. een 6-pitter..
Dat zeiden ze ook toen 15 jaar geleden de eerste diesels in het topsegment (S-klasse, 7-serie, A8) werd geïntroduceerd, in dat soort wagens hoorde immers geen dieselmotor te zitten. Het gros van de verkochte auto's in dat segment is tegenwoordig een diesel.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:56 schreef Marco001 het volgende:
Mjahy, in een bmw hoort imho toch min. een 6-pitter..
Zoals je hebt gezegd is die auto vrij zwaar geweest én je moet je niet vergissen hoeveel vermogen vierwielaandrijving + oude automaten wegneemt, dat is geen vergelijk met een huidige 520d, die overigens tegenwoordig net zoveel vermogen heeft als de 530d van 1999.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:16 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Mjah, bij nader inzien vind ik dat ook. Sterker nog, mij pa's vorige auto was een A6 van het vorige model, met een 2.5l V6 TDI, ook 180pk. Wel de zwaarste uitvoering want station en quattro en automaat, maar ik vond dat ding echt niet bijster vlot. Sterker nog, tot de 170km/h bleef ik pa gewoon aan z'n trekhaak plakken met de bartmobile, daarna liep hij uit omdat hogere top enzo.
Ik zou voor een 530d gaan, zo
Zelfkennisquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:38 schreef Grielen het volgende:
Mn vriendin zegt dat ze niet in mijn auto durft te rijden "Ja hij is veel te groot en snel enzo, ik sloop hem geheid!"
van c220 en quashqai papa's auto... en het zijn afgeschreven auto's die je koopt voor 1200 euro en de 500 betaald door papaliefquote:
Dan krijg je geen drugsrunners achter je aan, maar de politie die denkt dat je er eentje bentquote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:04 schreef Marco001 het volgende:
over duitse auto's gesproken;
Zoiets staaqt eigenlijk wel op mijn wishlist, hoewel ik geen bmw-fan ben..
http://suchen.mobile.de/f(...)lang=de&pageNumber=1
maar dan handgeschakeld.. en wellicht liever benzine...
en liefst donkerblauw met de alpina striping
Zoeen dus:
[ afbeelding ]
voor 1200 wil ik ook wel een C220 of qashqay...quote:Op woensdag 19 januari 2011 08:01 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
van c220 en quashqai papa's auto... en het zijn afgeschreven auto's die je koopt voor 1200 euro en de 500 betaald door papalief
Ik had voor 1200,- mijn micra nog niet eensquote:Op woensdag 19 januari 2011 08:01 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
van c220 en quashqai papa's auto... en het zijn afgeschreven auto's die je koopt voor 1200 euro en de 500 betaald door papalief
Voor iets minder dan 1200 euro heb ik 6 auto's gekochtquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:23 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik had voor 1200,- mijn micra nog niet eens![]()
Wel tof, dat mijn micra met zijn 2250,- ex. 400,- rijklaarmaakkosten, duurder is dan een quashqai of BMW
Doe je goedquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:44 schreef L0we het volgende:
[..]
Voor iets minder dan 1200 euro heb ik 6 auto's gekocht
Daarom noem ik die quattro en automaat er ook bijquote:Op woensdag 19 januari 2011 06:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook toen 15 jaar geleden de eerste diesels in het topsegment (S-klasse, 7-serie, A8) werd geïntroduceerd, in dat soort wagens hoorde immers geen dieselmotor te zitten. Het gros van de verkochte auto's in dat segment is tegenwoordig een diesel.
[..]
Zoals je hebt gezegd is die auto vrij zwaar geweest én je moet je niet vergissen hoeveel vermogen vierwielaandrijving + oude automaten wegneemt, dat is geen vergelijk met een huidige 520d, die overigens tegenwoordig net zoveel vermogen heeft als de 530d van 1999.
Maar het gaat om het kostenplaatje, en dat is bij de 520d top, een 530d is al snel 10k duurder in de aanschaf en ook in de algemene kosten een stuk hoger (verzekering etc.). Naar mijn mening heeft de 520d echt de beste "value-for-money" verhouding.
en ik van de seat.. tot 4k rpm gebeurt er vrij weinig, maar van 4000-6000 rpm is hij lekker levendig, en m aakt de motor een leuk lawaaitje..quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:34 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Daarom noem ik die quattro en automaat er ook bij
Maar toch he, een auto koop je voor een groot gedeelte ook met je hart vind ik. Als je een beetje liefhebber bent wel tenminste. En dan moet er in zo'n dikke 5 gewoon een 6-pitter, gewoon omdat. Financieel is de overweging anders, dat ben ik roerend met je eens, maar je wil toch ook met een grijns van oor tot oor achter het stuur zitten. Althans, ik welEn die dagelijkse fun mag ook wat kosten, een mens moet een hobby hebben
Daarom houd ik ook zo van de bartmobile. Je kunt er heel rustig en bedeesd mee rijden, maar als je wíl dan trap je het gas gewoon tot de bodem. Dan begint ie heel even te grommen, dan klapt de turbo erin, en dan gaat het gekke ding er vandoorHet is wel maar een 130pk dieseltje, maar op maar net 1200 kilo wil dat best
En zo vaak als ik dat grommen hoor komt die smile weer om de hoek kijken. Zelfs na inmiddels 5 jaar. En dan weet je: ik heb de goede auto gekocht
ik heb nooit bmw genoemdquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:23 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik had voor 1200,- mijn micra nog niet eens![]()
Wel tof, dat mijn micra met zijn 2250,- ex. 400,- rijklaarmaakkosten, duurder is dan een quashqai of BMW
Dat zijn allemaal renaultjes 5 & express geweestquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:49 schreef Purdey het volgende:
[..]
Doe je goedKosten die oltimers zo weinig dan? Had verwacht dat die heel duur zouden zijn
zoiets lijkt mij wel tof:quote:Op woensdag 19 januari 2011 14:42 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal renaultjes 5 & express geweest. De renault 6 kostte wel wat meer, daar staat nog een leuke van op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/410061660
Nicequote:Op woensdag 19 januari 2011 15:01 schreef Marco001 het volgende:
[..]
zoiets lijkt mij wel tof:
http://link.marktplaats.nl/394385810
Of zoeen als ik een leaseauto heb:
http://verkopers.marktplaats.nl/461554
Die is imho zo goed als perfect
Een oude, afgeschreven C-klasse voor 1200 oké, maar een Qashqai gaat je toch niet lukken. Sterker nog, zou er nog maar even een nulletje achter zetten dan.quote:Op woensdag 19 januari 2011 08:01 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
van c220 en quashqai papa's auto... en het zijn afgeschreven auto's die je koopt voor 1200 euro en de 500 betaald door papalief
ik zeg toch ook papa's auto?quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:00 schreef Mattor het volgende:
[..]
Een oude, afgeschreven C-klasse voor 1200 oké, maar een Qashqai gaat je toch niet lukken. Sterker nog, zou er nog maar even een nulletje achter zetten dan.
Het gaat me om dit stukje tekst, niet of de auto nou van papa, mama, oma op opa is.quote:Op woensdag 19 januari 2011 08:01 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
van c220 en quashqai papa's auto... en het zijn afgeschreven auto's die je koopt voor 1200 euro en de 500 betaald door papalief
excuus, met die 1200 euro bedoel ik die micra's etc die mijn vriendinnen rijden, niet de merc en nissan, sorryquote:Op woensdag 19 januari 2011 17:42 schreef Mattor het volgende:
[..]
Het gaat me om dit stukje tekst, niet of de auto nou van papa, mama, oma op opa is.
Op die manier... Dan is het inderdaad duidelijk. Want als jij wist waar je Quashqai's voor 1200 in kon kopen, zou dikke handel zijn.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:44 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
excuus, met die 1200 euro bedoel ik die micra's etc die mijn vriendinnen rijden, niet de merc en nissan, sorry
dan was ik nu rijkquote:Op woensdag 19 januari 2011 17:49 schreef Mattor het volgende:
[..]
Op die manier... Dan is het inderdaad duidelijk. Want als jij wist waar je Quashqai's voor 1200 in kon kopen, zou dikke handel zijn.Wat een kutnaam trouwens... Quashqai...
Ha Monsterd! Een micra met een zonnedak? Vetquote:Op woensdag 19 januari 2011 19:30 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik heb m'n zonnedak afgetaped. Van de week maar eens kijken wie van mijn vrienden competent genoeg is om dat ding dicht te kitten. Ik vertrouw geen enkel rubbertje meer.
House, niet monsterd. Lancer met lekkend zonnedak.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:31 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ha Monsterd! Een micra met een zonnedak? Vet
Hier staat sinds vandaag juiste een nieuwe 2e handquote:Op woensdag 19 januari 2011 19:42 schreef Sjoegerd het volgende:
Hehe, mijn pa heeft t altijd wel over een andere auto.. Maar als ik t dan ga opzoeken dan hoeft t niet meer
Laat Durex het maar niet horen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:30 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik vertrouw geen enkel rubbertje meer.
Je moet het in dit topic wél over auto's hebben!quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:30 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Van de week maar eens kijken wie van mijn vrienden competent genoeg is om dat ding dicht te kitten. Ik vertrouw geen enkel rubbertje meer.
Aangezien je zo erg met mijn en je eigen leeftijd zit. Misschien kun je je even naar je leeftijd gedragen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:47 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je moet het in dit topic wél over auto's hebben!
Kwam een Fiat Panda 100hp tegen.. Moet zeggen.. Best kek bakkie.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Hier staat sinds vandaag juiste een nieuwe 2e handZelfde type (Berlingo), maar nu eindelijk met schuifdeuren achter en 1.6 ipv 1.4. En dat is te merken
Ah, jullie zijn weer teruggeruild?quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
House, niet monsterd. Lancer met lekkend zonnedak.![]()
Alhoewel haar Micra ook een zonnedak heeft ja.
quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:56 schreef JDude het volgende:
Ik werd op de A16 ingehaald door een Thalys met 300 km/u.
Waar slaat dit nou weer op? Ik maakte maar een grapje hoor.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:50 schreef Anne het volgende:
[..]
Aangezien je zo erg met mijn en je eigen leeftijd zit. Misschien kun je je even naar je leeftijd gedragen.
De verleiding was te groot, ik móest em wel makenquote:Op woensdag 19 januari 2011 20:23 schreef Anne het volgende:
Uitgekauwd grapje, want ik zie hem elke week wel een keer voorbij komen.
Nee, geen steek onder water of snauw.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:23 schreef Anne het volgende:Ik zie het meer als een steek onder water/snauw richting ons.
Maar oke. Excuses dan.
Nu je het er over hebt, bij onze bedrijfsauto (Peugeot 107) is de hele achterbank zeiknat en staat de schimmel op de versnellingspookquote:Op woensdag 19 januari 2011 20:29 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik snap de hele ophef natuurlijk niet vannelle, want ik had het gewoon over een autogerelateerd onderwerp. Niet voor niets dat ik een laagje water er uit stond te soppen vanmiddag met een spons en doekje.
Geen ophef.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:29 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik snap de hele ophef natuurlijk niet vannelle, want ik had het gewoon over een autogerelateerd onderwerp. Niet voor niets dat ik een laagje water er uit stond te soppen vanmiddag met een spons en doekje.spons en doekje.
Het wil soms nog wel eens van de meest rare plekken komen, dan zit er aan de ene kant van het dak een gaatje maar lekt het aan de andere kant door.....zuur.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:30 schreef Piles het volgende:
[..]
Nu je het er over hebt, bij onze bedrijfsauto (Peugeot 107) is de hele achterbank zeiknat en staat de schimmel op de versnellingspookEn dat zonder dakraam
Lekker gezond autootje
Nee, de kakker dan, die zet het schuifdak open terwijl er 20 centimeter sneeuw op het dak lag, welke dus daarna voor een wit interieur zorgde.....maar gelukkig d.m.v. de stoelverwarming snel was opgedroogd.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
Geen ophef.
Toen ik m'n 1e auto met schuifdakje had was het ook feest.
Het had net flink geregend maar toen ik in de auto stapte was het droog.
Schuifdakje open omdat het kán en bij de 1e keer remmen heel m'n nek vol water.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |