quote:
Op vrijdag 14 januari 2011 00:46 schreef Aalbers het volgende:Aangezien Jan op een persoon zat - en laat ik er vanuit gaan dat hij niet liegt en niet de mol is-, en hij door is heeft hij het waarschijnlijk bij het juiste eind. Er is een minieme kans dat Hanna ook op een persoon zat, of perongeluk nog minder dan Jan (die op een foute mol zat) goed had. Als dat zo is zal Jan in een van de volgende afleveringen er snel uit vliegen.
Hoe komt Jan aan zijn informatie over de mol?
Als je naar bijvoorbeeld de afleveringen van vorig jaar keek, vertelde Erik dat hij al snel Kim verdacht vond, en zo veel mogelijk opdrachten met haar wilde doen. Jan heeft waarschijnlijk zijn info uit de mensen gehaald met wie hij een opdracht samen deed.
Nu zat Jan in de eerste opdracht, met het vuurwerk, in de groep van de ontvangers samen met Hanna, Karin en Patrick. Hanna kunnen we wel afstrepen, want die is er uit.
Het tweede spel was niet in koppeltjes. Wel als je op Karin en Patrick let, haalt Karin geld binnen in de opdracht met de mandjes.
Uit de tekst die Jan bij de eerste aflevering zei ten tijde van het invullen van de toets, ging hij spreiden. Hier is weinig info uit te halen
Bij de opdrachten van aflevering twee waren er wederom weinig groepjes. Je had de opdracht in het theather, daarin was onduidelijk een groepje te vinden. Jan ging samen met Art als laatste bij de mijnenveld opdracht, hij heeft dus gezien wat iedereen deed.
Uit deze opdrachten heeft Jan zijn info gehaald, en waarschijnlijk de mol ontmaskerd. Voor mij zijn Karin en Patrick dus potentiele mollen
Hier zitten toch wel haken en ogen aan, hoor

• Heeft Jan echt maar op 1 persoon ingezet in de test? Of zou hij toch stiekem zijn kansen hebben verspreid (wat veel slimmer is aan het begin, zeker omdat iedereen wel een beetje probeert te 'mollen'.)
• Jan zegt dat hij de Mol aan het werk heeft gezien. Dat is zo gemonteerd dat wij dat direct zien ná de scene in de boobytrap-opdracht van het moment dat Jan nog roept 'wacht' en Art niet luistert en als een dolle gaat rennen en even later 'af' is. Zo zou je kunnen denken dat hij Art als Mol verdenkt.
• Je ziet in je hele betoog 1 persoon over het hoofd en dat is Jan zelf

. (alhoewel ik niet denk dat hij de Mol is overigens)