abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91266535
Vorig deel: De kunst van het loslaten van je ex # 146 - Alles komt goed!

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan
Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen
Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!
Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren
In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

Info over de komende meet
"The list!

Wanderingwhy ->Den Bosch
Ex - Omgeving Amsterdam
Neo-mullen (want je komt maar gewoon!) -> Landgraaf
Joyce -> Breda
Harrydepizzabakker1 (zorg jij dan meteen voor de pizza's) -> Landgraaf
Ennudan -> Heerlen
Jeice -> Dan woonde jij in de omgeving Amersfoort
Cocktailprikker -> Omgeving Nijmegen
Mr. Myst -> Omgeving Doetinchem
Jolene22 -> Drechtsteden

Nu jullie met een datum en plaats! Ik stel voor dat het niet te lang meer gaat duren! Nog voor carnaval, voordat iedereen een nieuw vriendinnetje of ik een vriendje tegen het lijf loopt!"

quote:
1s.gifJ0ycie88:

En Tara, jij mag ook mee hoor Ik voel me best alleen als enige vrouw!
Wil iedereen op de lijst zo snel mogelijk enkele data naar Joyce PM'en?
Als je ook op de lijst wil, PM dan even naar de TS!

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Myst op 15-01-2011 14:18:41 ]
pi_91266552
Laatste posts uit het vorige topic:

quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:38 schreef Male23 het volgende:
Wij hadden nog steeds contact. Kreeg al wel het gevoel dat hij niet echt wat voor haar was. Dat heb ik hier geloof ik zaterdag ook gepost. Kreeg ook het gevoel dat zij er zo over dacht gezien de openheid richting mij en de dingen waar we weer samen om konden lachen.
Ze heeft daarvoor gekozen ja, maar iedereen maakt fouten. Gezien haar gehele situatie neem ik haar dat ook niet echt kwalijk.
Rationeel gezien is er voor ons geen toekomst meer. Mijn gevoel voor haar is er nog wel maar ik heb echt geen idee meer waarom en hoezo dat nu opeens weer naar boven komt. Maar nu de kans er is op wat meer contact lijkt me dat eigenlijk best leuk. Achja ik zie het wel. Ga niet smsen, misschien dat ik haar dit weekend wel tegen kom dan maak ik wel gewoon een praatje en kijk wel welke kant het gesprek op gaat, ook welke kant zij op gaat praten en dan anticipeer ik daar wel op. Blijf wel een mega zwak voor haar hebben :S.
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:22 schreef undissputed het volgende:
Ik heb ook een mega zwak voor mn ex maarja het is sinds zondag pas defintief. Net sms contact gehad en toch weer een reality check gekregen dat het nog een long way to go is voor mij om over haar heen te komen.
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:28 schreef Mr.Myst het volgende:

[..]

Ik denk dat je inderdaad het beste even kan afwachten. Misschien neemt ze contact met jou op, en misschien kom je elkaar inderdaad wel tegen. Rustig afwachten, en kijken hoe het gaat lopen... :)

[..]

Dat vind ik ook zo lastig. Door de manier waarop het uit is gegaan heb ik er gewoon heel veel moeite mee om haar ook echt los te laten. Dat we elkaar niet meer zien, en nu ook even geen contact hebben (ik neem voorlopig geen contact meer op), maakt het op het moment nog niet makkelijker voor mij. Ik heb haar vier weken geleden de laatste keer gezien/vastgehouden, dat mis ik echt enorm. Maar ook ik heb af en toe een reality check gekregen, en dat is voor mij wel nodig... (misschien dat het vanaf nu ook iets beter gaat)
pi_91266752
Ja ze smst mij dat ze me mist en erom huilt dat het uit is enzo, maar dan zegt ze ook van ja dat gaat wel over.. Ik heb geen idee wat ik met die info moet
pi_91267083
Enorm herkenbaar. Dat heeft mijn ex ook gezegd, toen het net uit was. Ze miste me ook, had het er moeilijk mee en voelde zich eenzaam. Maar ze dacht dat het de beste oplossing was om uit elkaar te gaan. Dit vertelde me ze wel persoonlijk, +- een week nadat het uit was.
Wat ze nu aangeeft is dat ze zeker weet dat ze er goed aan doet, dat ze er nog wel aan denkt, maar dat het minder wordt en ze verder probeert te gaan met haar leven. Dit heeft ze via de mail gezegd, dus ik kan haar emoties er niet bij peilen, maar ik moet maar aannemen dat ze achter haar woorden staat.

Ik vind het moeilijk te accepteren, en vraag me af of ze echt zeker is van haar beslissing. Zeker in haar situatie, haar persoonlijkheid (de ultieme twijfelaar, ze twijfelt over de meest futiele dingetjes, maar dit weet ze zeker?!). Ik maak mezelf echter kapot door te blijven denken dat ze nog wel eens terug kan komen op haar beslissing, want het ziet er op dit moment gewoon niet naar uit dat dat gaat gebeuren.

Eventjes een mooie filosofische dooddoener die ik vandaag tegenkwam:

quote:
"Lijden wordt veroorzaakt doordat je wilt dat dingen anders zijn. Als je daarmee ophoudt, stop het lijden ook. Je kunt dingen willen, maar het 'nodig hebben' moet stoppen."
pi_91267184
@Mr.Myst: Pas ff de woonplaats van Neo in de OP aan naar Landgraaf ;)
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_91267567
Ultieme twijfelaars zijn funest voor een relatie. Ik heb het idee dat vrouwen dat veel te vaak hebben. Zijn ze tevreden met de relatie houden ze van iemand, maar denken ze toch dat er wellicht betere partners zijn, kunnen ze nog niet voorstellen dat ze de rest van hun leven met deze willen delen. Natuurlijk zijn er altijd andere partners die beter zijn. Maar door zelf constant onzeker te zijn, kan je nooit goed relatiemateriaal worden.
pi_91267742
Sorry hoor, no offence, maar dat vind ik ruiken naar zelfbeklag vrs bullshit. De halve wereldbevolking gaan uitmaken voor twijfelaar? Lol! Ik wou dat mijn ex zo'n twijfelaar was geweest! ;)
Strek je eens uit !
pi_91267800
Liever duidelijkheid dan een twijfelaar imo
pi_91267817
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:55 schreef undissputed het volgende:
Liever duidelijkheid dan een twijfelaar imo
QFT :)
Strek je eens uit !
  donderdag 13 januari 2011 @ 15:57:55 #10
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_91267882
ok ga het dan toch maar vragen... met het risico voor dom the worden uitgemaakt

QTF???????
If you don't like me, remember that it's mind over matter. I don't mind, and you don't matter.
pi_91267907
Quoted for truth...
Strek je eens uit !
  donderdag 13 januari 2011 @ 16:00:18 #12
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_91267984
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:58 schreef Wanderingwhy het volgende:
Quoted for truth...
Had ik noooit geraden
If you don't like me, remember that it's mind over matter. I don't mind, and you don't matter.
pi_91268019
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:43 schreef Wanderingwhy het volgende:
@Mr.Myst: Pas ff de woonplaats van Neo in de OP aan naar Landgraaf ;)
U vraagt, wij draaien.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:50 schreef HendrikDeVogelaar het volgende:
Ultieme twijfelaars zijn funest voor een relatie. Ik heb het idee dat vrouwen dat veel te vaak hebben. Zijn ze tevreden met de relatie houden ze van iemand, maar denken ze toch dat er wellicht betere partners zijn, kunnen ze nog niet voorstellen dat ze de rest van hun leven met deze willen delen. Natuurlijk zijn er altijd andere partners die beter zijn. Maar door zelf constant onzeker te zijn, kan je nooit goed relatiemateriaal worden.
Nou ja, het was niet zozeer dat ze aan mij twijfelde. Ze twijfelde zelf, of dit was wat ze wou. Nu weet ze het zeker. Maar doordat ze zo'n twijfelaar is, twijfel ik aan haar zekerheid :').

Gisteren schoot me nog een uitspraak van haar te binnen.
'Een leven zonder jou kan ik me niet voorstellen, ik zou niet zonder jou willen'. Tja... Dat is blijkbaar ineens veranderd.
Dit is de zoveelste uitspraak van haar die ik hier al neerzet, dat het bijna ongeloofwaardig begint te worden, realiseer ik me. Maar toch zijn dit echt uitspraken die ze heeft gedaan. Die vergeet je ook niet zomaar, en ze schieten me op de gekste momenten te binnen.
  donderdag 13 januari 2011 @ 16:02:16 #14
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_91268068
twijfelen vrouwen niet aan alles??

Vandaar de fantastische uitspraak van mijn ex: Ik heb alles wat mijn hartje begeert.... maaaarr....?
pi_91268076
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:01 schreef Mr.Myst het volgende:

[..]

U vraagt, wij draaien.

[..]

Nou ja, het was niet zozeer dat ze aan mij twijfelde. Ze twijfelde zelf, of dit was wat ze wou. Nu weet ze het zeker. Maar doordat ze zo'n twijfelaar is, twijfel ik aan haar zekerheid :').

Gisteren schoot me nog een uitspraak van haar te binnen.
'Een leven zonder jou kan ik me niet voorstellen, ik zou niet zonder jou willen'. Tja... Dat is blijkbaar ineens veranderd.
Dit is de zoveelste uitspraak van haar die ik hier al neerzet, dat het bijna ongeloofwaardig begint te worden, realiseer ik me. Maar toch zijn dit echt uitspraken die ze heeft gedaan. Die vergeet je ook niet zomaar, en ze schieten me op de gekste momenten te binnen.
@Mr.Myst: Zowel bij mannen als vrouwen gaat het niet om wat ze zeggen maar om wat ze doen. ;)
Strek je eens uit !
pi_91268152
Ach dat je altijd bij elkaar blijft enzo dat heeft mijn ex ook wel gezegt. Toen nam ik dat ook al niet te serieus.
pi_91268186
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:57 schreef ennudan het volgende:
ok ga het dan toch maar vragen... met het risico voor dom the worden uitgemaakt

QTF???????
Ik maak daar liever QFT van... quite fucking true ;)
pi_91268217
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:02 schreef ennudan het volgende:
twijfelen vrouwen niet aan alles??

Vandaar de fantastische uitspraak van mijn ex: Ik heb alles wat mijn hartje begeert.... maaaarr....?
Brengt ze jou nu ook nog aan het twijfelen? Vraag je eens af of ze zat te twijfelen of zat te manipuleren. Sommige vrouwen hebben daar hun Masters al in behaald voordat ze van de lagere school afkwamen. Het voorbeeld wat jij aanhaalt hoorde ik enkele weken geleden mijn kleine nichtje van 10jr nog zeggen met alle kerstkado's om zich heen: "Nu heb ik bijna (!) alles wat ik had willen hebben....." ;)
Strek je eens uit !
pi_91268267
Haha ik heb ook het gevoel dat ze me probeert te manipuleren, omdat als ik niet reageer op haar smsjes ze de macht kwijtraakt en volgens mij wil ze graag de controle hebben.
pi_91268377
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:04 schreef undissputed het volgende:
Ach dat je altijd bij elkaar blijft enzo dat heeft mijn ex ook wel gezegt. Toen nam ik dat ook al niet te serieus.
Precies; als je ooit samen een kamertje deelt in het bejaardentehuis en af en toe de rollator van elkaar mag gebruiken, pas dan mag je die woorden serieus gaan nemen.... :')
Strek je eens uit !
pi_91268472
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:02 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

@Mr.Myst: Zowel bij mannen als vrouwen gaat het niet om wat ze zeggen maar om wat ze doen. ;)
Blijkbaar. Dat is iets waar ik nu achter ben gekomen. Ik zou zulke uitspraken in ieder geval nooit doen als ik er niet achter zou staan. Ze heeft nog wel iets heftigere uitspraken gedaan wat dat betreft. Die is ze nu schijnbaar vergeten.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:04 schreef undissputed het volgende:
Tja, ik ga er vanuit dat wanneer iemand zoiets zegt, diegene er ook achter staat. 'Ik hou van je' is natuurlijk ook zo'n uitspraak, maar als je tot het laatste moment (spontaan) zegt dat je samen oud wil worden, kinderen wil, het leven zonder jou niet ziet zitten, lijkt het me dat het toch wel goed zit. Naast dit soort uitspraken (waarvan ik zeker weet dat ze het echt meende op dat moment), waren er ook geen signalen dat het 'over' was/zou gaan tussen ons. Dat was van het ene op het andere moment.

Maar goed. Probeer er minder aan te denken nu.

Over de meet: Is er nu al iets bekend qua data? Is het misschien een idee dat we data in de startpost zetten, of dat mensen hun voorkeur naar Joyce PM'en? * Mr.Myst kijkt Joyce lief aan O-)
pi_91268631
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:10 schreef Mr.Myst het volgende:

Blijkbaar. Dat is iets waar ik nu achter ben gekomen. Ik zou zulke uitspraken in ieder geval nooit doen als ik er niet achter zou staan. Ze heeft nog wel iets heftigere uitspraken gedaan wat dat betreft. Die is ze nu schijnbaar vergeten.[..]

Tja, ik ga er vanuit dat wanneer iemand zoiets zegt, diegene er ook achter staat. 'Ik hou van je' is natuurlijk ook zo'n uitspraak, maar als je tot het laatste moment (spontaan) zegt dat je samen oud wil worden, kinderen wil, het leven zonder jou niet ziet zitten, lijkt het me dat het toch wel goed zit. Naast dit soort uitspraken (waarvan ik zeker weet dat ze het echt meende op dat moment), waren er ook geen signalen dat het 'over' was/zou gaan tussen ons. Dat was van het ene op het andere moment.

Maar goed. Probeer er minder aan te denken nu.

Over de meet: Is er nu al iets bekend qua data? Is het misschien een idee dat we data in de startpost zetten, of dat mensen hun voorkeur naar Joyce PM'en? * Mr.Myst kijkt Joyce lief aan O-)
@Mr.Myst: Naief zijn leer je af door ervaring met de gevolgen daarvan :Y
Strek je eens uit !
pi_91268768
Ik geloof ook wel dat ze er op dat moment achter stond. Maarja vrouwen kunnen snel van gedachten veranderen geloof ik. Ik ben trouwens al weer 2 uurtjes uit de achtbaan. We zullen zien of en wanneer ik weer een ritje ga maken
pi_91269148
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:15 schreef undissputed het volgende:
Ik geloof ook wel dat ze er op dat moment achter stond. Maarja vrouwen kunnen snel van gedachten veranderen geloof ik. Ik ben trouwens al weer 2 uurtjes uit de achtbaan. We zullen zien of en wanneer ik weer een ritje ga maken
Onderhoud wegens veelvuldig gebruik? :)
Strek je eens uit !
pi_91269258
Haha nee het valt mee... vandaag voor het eerst eigenlijk sinds Zondag. Maarja ik sta open voor nog verdere ritjes, uiteindelijk kom ik er alleen maar sterker uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')