Knap. Dat was al eerder stilgelegd toch?quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En het is nog niet klaar, want nu ligt er tussen Den Bosch en Boxtel iemand onder de trein.
Iemand heeft Murphy opgegraven ofzo?quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En het is nog niet klaar, want nu ligt er tussen Den Bosch en Boxtel iemand onder de trein. Hoeveel maakt dat vandaag? Vijf? Zes?
Daar rijden toch dieseltreinen?quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:00 schreef greavy het volgende:
Stroomstoring Warffum-Usquert
Tussen Warffum en Roodeschool moeten reizigers rekening houden met een vertraging van
15 tot 30 minuten.
Door een stroomstoring rijden er tussen Warffum en Roodeschool geen treinen maar bussen.
Prognose:
* onbekend
De stoom uit mijn oren zou zo tegen half twee vannacht geluwd zijn denk ikquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:17 schreef Ascendancy het volgende:
Ik zag je natte droom op Gdm Fles.
Een goederentrein die met 20km/u de stoptrein inhaalde die al 5 minuten stond te wachten met de IC daar achter.
Goedkope verwarming voor je huisquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De stoom uit mijn oren zou zo tegen half twee vannacht geluwd zijn denk ik
Groningen-Leer is toch ook nog open?quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Bijzonder. Er is nog precies één route begaanbaar tussen Duitsland en Amsterdam en dat is via Venlo en Nijmegen
Jammer dat Zwolle-Meppel er uit ligt/lag, he.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Groningen-Leer is toch ook nog open?
Als je in het Noorden woont lukt dat wel
Als er een probleem met de bovenleiding is, wordt dat niet als stroomstoring gemeld, maar als een probleem met de bovenleiding. In dit geval was de voeding van de onderpost defect, dus de onderpost (die zorgt voor de communicatie met de infra) deed het niet meer.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Daar rijden toch dieseltreinen?![]()
Ik snap het wel hoor, de beveiliging werkt natuurlijk op stroom, maar toch klinkt het zo stom!
Huis?quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Goedkope verwarming voor je huis
Fraai synchroonspringen @19:58.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En de hitcount van vandaag:
15.49u Utrecht-Amersfoort
19.58u Apeldoorn-Amersfoort
19.58u Zwolle-Meppel
20.59u Den Bosch-Eindhoven
Vier dus volgens mij.
quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fraai synchroonspringen @19:58.
Daar reageert PSM op. Stoom zorgt voor warmte.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De stoom uit mijn oren zou zo tegen half twee vannacht geluwd zijn denk ik
"Hee, ik spring om 19:58." "Ja, leuk, zullen we tegelijk springen?", "Ja, goed idee."quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft mijn rss-reader toen de boel geüpdateteted. Al heb ik nu wel een beeld voor me van smsende springers.
Springer 2 naar springer 1: "Waaacht, de trein is te laatquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dan is het wel extra pech als je op het spoor staat en de trein heeft vertraging...
WAAROM kan het in Duitsland wel? WAAROM hebben ze geen hekken in Duitsland? WAAROM kan je zomaar het spoor oplopen?quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:55 schreef Bitlord het volgende:
Die springers blijven een lastig probleem voor de spoorwegen. Hekken langs het spoor en onderdoorgangen zullen wel iets helpen, maar iemand die per sé wil springen lukt het toch wel, op perrons bij stoptreinstations bijvoorbeeld.
Er is wel een voordeel aan "geslaagde" zelfmoordpogingen - buiten alle trieste gevolgen, maar het is wellicht wat onethisch deze hier te verkondigen.
Eventuele voordelen ten spijt, vind ik dit toch wel een van de minder sociale manieren. Je zadelt een hele hoop mensen op met de directe en indirecte gevolgen van jouw actie, van gestrande reizigers tot gehakt-rapers. Maar goed, misschien is het ze daar juist om te doen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:55 schreef Bitlord het volgende:
Die springers blijven een lastig probleem voor de spoorwegen. Hekken langs het spoor en onderdoorgangen zullen wel iets helpen, maar iemand die per sé wil springen lukt het toch wel, op perrons bij stoptreinstations bijvoorbeeld.
Er is wel een voordeel aan "geslaagde" zelfmoordpogingen - buiten alle trieste gevolgen, maar het is wellicht wat onethisch deze hier te verkondigen.
Dat ben ik uiteraard geheel met je eens, je moet ook niet denken dat ik het fijn vind.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Eventuele voordelen ten spijt, vind ik dit toch wel een van de minder sociale manieren. Je zadelt een hele hoop mensen op met de directe en indirecte gevolgen van jouw actie, van gestrande reizigers tot gehakt-rapers. Maar goed, misschien is het ze daar juist om te doen.
Dat denk ik ook niet, ik reageerde meer in algemene zin.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:58 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Dat ben ik uiteraard geheel met je eens, je moet ook niet denken dat ik het fijn vind.
Er zijn een hoop factoren, de beveiliging tegen spoorlopers is er daar maar één van. Zo is in Nederland zo'n beetje overal het spoor niet meer dan 10 km ver weg.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:56 schreef greavy het volgende:
[..]
WAAROM kan het in Duitsland wel? WAAROM hebben ze geen hekken in Duitsland? WAAROM kan je zomaar het spoor oplopen?
In Duitsland zijn er dan misschien minder zelfmoorden op het spoor, maar hoe de "beveiliging" is om spoorlopen te mijden is daar zo nihil. Je zou met het juiste hesje daar zo 5 uur rond kunnen lopen en niemand die je een vlieg kwaad doet.
Een bepaald soort mensen moet eens af van het idee dat "hesjes" alle deuren openen.quote:
Indeed.quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een bepaald soort mensen moet eens af van het idee dat "hesjes" alle deuren openen.
Gelijk heb je. Maar zo zou je het wel kunnen zien in Duitsland.quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een bepaald soort mensen moet eens af van het idee dat "hesjes" alle deuren openen.
In elk geval twee keer zo veel ten opzichte van het aantal inwoners van beide landen. Even een hypothese er uit gooien: wellicht dat mensen die zich van het leven wensen te beroven weten dat de trein in Nederland een betrouwbare mogelijkheid is. Je gaat langs het spoor staan en je weet dat er binnen een paar minuten een trein komt. In Duitsland, met z'n vele nevenlijnen zijn er genoeg kilometers spoor waar je wel een uur de tijd hebt voor er een trein komt -en dus tot inkeer kan komen-.quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:13 schreef Bitlord het volgende:
Enkele zelfmoordstatistieken (meest recente data):
Duitsland: 7% tov totaal zelfdodingen (700 abs.)
Nederland: 12% (180 abs.)
Japan: 6% (2000 abs.)
In Japan ligt het aantal zelfmoorden overigens het hoogst van de wereld. 0,02% van de mensen brengt zichzelf daar elk jaar om het leven.
En lekker dat 'ie was. <3quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:45 schreef Crientj het volgende:
Keeeeerel.mensen, duh. Ijzer ook wel, met die loopbrug.
Trouwens, swirls daar is nu een unoxshop. Broodje unox voor 1.10. Servexpas, ik vind je lief.
In ander optiek zou je misschien hulp en andere methodieken kunnen promoten. Het is maar uit welk perspectief je dit bekijkt. Probleem van een 'aanrijding met een persoon' zijn niet alleen het leed voor de machinist en familie en vrienden van hem of haar maar ook de maatschappelijke kosten.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:55 schreef Bitlord het volgende:
Die springers blijven een lastig probleem voor de spoorwegen. Hekken langs het spoor en onderdoorgangen zullen wel iets helpen, maar iemand die per sé wil springen lukt het toch wel, op perrons bij stoptreinstations bijvoorbeeld.
Er is wel een voordeel aan "geslaagde" zelfmoordpogingen - buiten alle trieste gevolgen, maar het is wellicht wat onethisch deze hier te verkondigen.
quote:ICE vanaf vrijdag 14 januari
Door een tekort aan materieel is de dienstregeling voor ICE voorlopig aangepast. Reizigers voor ICE International Amsterdam Centraal-Köln-Frankfurt dienen voorlopig in Emmerich over te stappen.
Tussen Amsterdam en Arnhem wordt er gedeeltelijk met ICE-materieel gereden en gedeeltelijk met vervangend binnenlands materieel .
In Emmerich vervolgen de reizigers hun reis met een andere ICE-trein.
Uitzondering op deze maatregel zijn ICE's 104 + 105, respectievelijk van en naar Basel SBB. Deze rijden wel door waardoor u niet hoeft over te stappen in Emmerich.
Voor ICE is in de maand januari geen toeslag nodig binnen Nederland.
Ja dat zegtie. Mogelijk.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 06:50 schreef greavy het volgende:
Niet mogelijk, het worden sowieso V'tjes. De kans is er dat het zaterdag ook V'tjes zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |