Nee, die mensen zijn overall minder kwijt (uitzonderingen daargelaten). Die andere bedoel ik.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:21 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Je bedoelt die mensen die elke maand weer honderden euro's aan hypotheekrente afdragen aan de bank, waar ze geen euro van terugzien? Die aangeslagen worden met OZB en meer van die fratsen?
Sommige mensen zijn gewoon ziende blindquote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:17 schreef Whuzz het volgende:
Jij zei dat die in elke gemeente te vinden waren. Ik heb in mijn leven in 5 verschillende gemeenten gewoond en ik ben ze nog niet tegen gekomen. Maar jij kent ze kennelijk, dus ik zou er graag eens een in mijn gemeente bezoeken. Altijd leuk om het contrast met mijn eigen huis eens te zien.
Precies.... want als je je gaskraan niet op tijd dichtdraait ontploft heel Nederlandquote:Daarnaast, als je baude uitspraken doet komen die al snel een beetje triestig over zonder onderbouwing.
Dus kom maar op
Je ziet gewoon veel wijken met rijtjeskoopwoningen waarbij het achterstallige onderhoud er echt vanaf spat. Al jaren geen likje verf meer, een al jaren verwaarloosde tuin etc. Dat mag je gerust verpauperd noemen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach hebben we hier weer een gevalletje van de omhoog gevallen studenten die vinden een arbeiders wijk al verpauperd omdat er hardwerkende arbeiders in kleine woningen wonen.
Ik heb het weleens precies uitgerekend, maar de huur die ik nu betaal scheelt maar een paar tientjes met het totale bedrag dat ik kwijt zou zijn als ik een vergelijkbare woning zou kopen. Maarja, je moet dan wel eerlijk alles meenemen heh, dus ook extra verzekeringen, OZB, en niet te vergeten het onderhoud.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, die mensen zijn overall minder kwijt (uitzonderingen daargelaten). Die andere bedoel ik.
Ja. En ook het aflosdeel, en de vergelijkbare waarde van de levensverzekering die je als huurder niet hebt. Je moet inderdaal wel alles meenemen. Ik ben ruim 30% goedkoper uit. En ik kan doen en laten wat ik wil in mijn woning. En dat levert buiten veel comfort ook geld op.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:28 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Ik heb het weleens precies uitgerekend, maar de huur die ik nu betaal scheelt maar een paar tientjes met het totale bedrag dat ik kwijt zou zijn als ik een vergelijkbare woning zou kopen. Maarja, je moet dan wel eerlijk alles meenemen heh, dus ook extra verzekeringen, OZB, en niet te vergeten het onderhoud.
Nee, alles dat met aflossingen te maken heeft reken je juist niet mee. Een daling in de woningwaarde juist weer wel, al kun je die niet weten.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja. En ook het aflosdeel, en de vergelijkbare waarde van de levensverzekering die je als huurder niet hebt.
Ik kwam toch echt op een ander getal uit. Het scheelde bij mij minder dan 5%.quote:Je moet inderdaal wel alles meenemen. Ik ben ruim 30% goedkoper uit.
Ik kan ook doen en laten wat ik wil in mijn woning. En ik heb veel comfort, zelfs een dakterras!quote:En ik kan doen en laten wat ik wil in mijn woning. En dat levert buiten veel comfort ook geld op.
Tuurlijk wel. een deel van je maandlasten bestaat uit aflossing. Die ben je niet 'kwijt'.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:34 schreef WillemBier het volgende:
Nee, alles dat met aflossingen te maken heeft reken je juist niet mee. Een daling in de woningwaarde juist weer wel, al kun je die niet weten.
Niet iedereen heeft dezelfde woning he...quote:Ik kwam toch echt op een ander getal uit. Het scheelde bij mij minder dan 5%.
quote:Ik kan ook doen en laten wat ik wil in mijn woning. En ik heb veel comfort, zelfs een dakterras!
Ik heb met de verhuurder afgesproken dat ik de eerstkomende 3 jaar geen huurverhoging heb.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En de huurverhogingen niet vergeten he....
Dat is mooi. En wat doe je de 40 jaar daarna?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:36 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Ik heb met de verhuurder afgesproken dat ik de eerstkomende 3 jaar geen huurverhoging heb.
Noem ze nou eens dan? Dat jij beweert dat ze in elke gemeente te vinden zijn was me al duidelijk. Dat die in sommige randstad steden te vinden zijn wil ik ook nog wel geloven. Maar in elke gemeente? Of zelfs in een substantieel deel van de gemeentes? Onzin.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:25 schreef WillemBier het volgende:
Je ziet gewoon veel wijken met rijtjeskoopwoningen waarbij het achterstallige onderhoud er echt vanaf spat.
Nee. Ik vind dat je de kosten van kopen en huren het best vergelijkt door alleen te kijken naar netto rente, onderhoud en de extra verzekeringen en belastingen (en het verschil in kinderopvangtoeslag, indien van toepassing).quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja. En ook het aflosdeel, en de vergelijkbare waarde van de levensverzekering die je als huurder niet hebt. Je moet inderdaal wel alles meenemen. Ik ben ruim 30% goedkoper uit. En ik kan doen en laten wat ik wil in mijn woning. En dat levert buiten veel comfort ook geld op.
Als ik de aflossing meeneem in de maandlasten, dan kan ik helemaal veel beter gaan huren.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. een deel van je maandlasten bestaat uit aflossing. Die ben je niet 'kwijt'.
Dat zeg ik juist.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:38 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Als ik de aflossing meeneem in de maandlasten, dan kan ik helemaal veel beter gaan huren.
Maar dat klopt natuurlijk niet. De aflossing moet je gewoon helemaal buiten beschouwing laten. Wat je aflost op je huis, kun je sparen als je huurt.
De vinger op de zere plek leggen.....quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat werd door de doomdenkers 3 jaar geleden ook als gezegd.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zeiden de mensen 4 jaar geleden ook al, dat in 2011 de huizenprijzen toch echt wel minstens gehalveerd moesten zijnFaal
Het lijkt me handiger als jij gewoon even één gemeente noemt zonder verpauperde koopwijk. Één gemeente maar, dat moet toch niet zo moeilijk zijn? Dan zijn we er meteen uit en kan ik je vervolgens gelijk geven.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:37 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Noem ze nou eens dan? Dat jij beweert dat ze in elke gemeente te vinden zijn was me al duidelijk. Dat die in sommige randstad steden te vinden zijn wil ik ook nog wel geloven. Maar in elke gemeente? Of zelfs in een substantieel deel van de gemeentes? Onzin.
Nou dat is dan niet zo mooi. Volgens de huurderslogica ben je dan duurder uit.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:40 schreef Whuzz het volgende:
Als ik de aflossing weg laat uit de vergelijking, dan is mijn koopwoning per maand 8% duurder dan mijn huurwoning. Maar wel 5x zo groot
Goh, was dat een studentenkamer?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:40 schreef Whuzz het volgende:
Als ik de aflossing weg laat uit de vergelijking, dan is mijn koopwoning per maand 8% duurder dan mijn huurwoning. Maar wel 5x zo groot
Ja precies, dat zei ik ook... juist...quote:
Ik gooi er wel 1 in de groep: gemeente edam-volendamquote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:40 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Het lijkt me handiger als jij gewoon even één gemeente noemt zonder verpauperde koopwijk. Één gemeente maar, dat moet toch niet zo moeilijk zijn? Dan zijn we er meteen uit en kan ik je vervolgens gelijk geven.
één gemeente?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:40 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Het lijkt me handiger als jij gewoon even één gemeente noemt zonder verpauperde koopwijk. Één gemeente maar, dat moet toch niet zo moeilijk zijn? Dan zijn we er meteen uit en kan ik je vervolgens gelijk geven.
Haha, jij hebt weinig kaas gegeten van de vrije huursector kennelijk. Het was een appartement met tuin nabij EHV centrum.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:41 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Goh, was dat een studentenkamer?
Gemeente Zeevang.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:42 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Ik gooi er wel 1 in de groep: gemeente edam-volendam
Nee, ik zei dat je er rekening mee moest houden dat die ook in je maandbedrag zit. En een post verder legde ik dat zelfs nog specifiek uit. Lezen....quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:42 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Ja precies, dat zei ik ook... juist...
Jij zei dat ik het mee moest nemen. Geen idee waarom je dat zei, maar je zei het wel.
Dat is juist een goede reden om flexibel te blijven.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan kan je lekker lang blijven wachten, zodra het 'kaartenhuis' volgens jou instort is Nederland namelijk economisch failliet. Zit je dan met je 60K jaar inkomen in een kapot Nederland
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |