abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91312669
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:21 schreef WillemBier het volgende:

[..]

Je bedoelt die mensen die elke maand weer honderden euro's aan hypotheekrente afdragen aan de bank, waar ze geen euro van terugzien? Die aangeslagen worden met OZB en meer van die fratsen?
Nee, die mensen zijn overall minder kwijt (uitzonderingen daargelaten). Die andere bedoel ik.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_91312724
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:17 schreef Whuzz het volgende:

Jij zei dat die in elke gemeente te vinden waren. Ik heb in mijn leven in 5 verschillende gemeenten gewoond en ik ben ze nog niet tegen gekomen. Maar jij kent ze kennelijk, dus ik zou er graag eens een in mijn gemeente bezoeken. Altijd leuk om het contrast met mijn eigen huis eens te zien.
Sommige mensen zijn gewoon ziende blind :)

Ga maar eens goed diverse koopwoningen van dichtbij bekijken, slecht voegwerk, slecht schilderwerk, dakpannen die er niet meer uitzien, kalk en aanslag op de muren.... de afgelopen 20 jaar is er echt megaveel troep gebouwd ^O^
Die mensen hoefde niets aan onderhoud te doen volgens de koopbrochure en hebben dat dus ook maar niet gedaan :)

quote:
Daarnaast, als je baude uitspraken doet komen die al snel een beetje triestig over zonder onderbouwing.
Dus kom maar op :)
Precies.... want als je je gaskraan niet op tijd dichtdraait ontploft heel Nederland ;)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:25:51 #253
331471 WillemBier
Doe mij maar drie bier.
pi_91312772
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ach hebben we hier weer een gevalletje van de omhoog gevallen studenten die vinden een arbeiders wijk al verpauperd omdat er hardwerkende arbeiders in kleine woningen wonen. :')
Je ziet gewoon veel wijken met rijtjeskoopwoningen waarbij het achterstallige onderhoud er echt vanaf spat. Al jaren geen likje verf meer, een al jaren verwaarloosde tuin etc. Dat mag je gerust verpauperd noemen.

Maar verkrot zou dat ik dat zeker niet willen noemen.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:28:00 #254
331471 WillemBier
Doe mij maar drie bier.
pi_91312902
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, die mensen zijn overall minder kwijt (uitzonderingen daargelaten). Die andere bedoel ik.
Ik heb het weleens precies uitgerekend, maar de huur die ik nu betaal scheelt maar een paar tientjes met het totale bedrag dat ik kwijt zou zijn als ik een vergelijkbare woning zou kopen. Maarja, je moet dan wel eerlijk alles meenemen heh, dus ook extra verzekeringen, OZB, en niet te vergeten het onderhoud.
pi_91313033
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:28 schreef WillemBier het volgende:

[..]

Ik heb het weleens precies uitgerekend, maar de huur die ik nu betaal scheelt maar een paar tientjes met het totale bedrag dat ik kwijt zou zijn als ik een vergelijkbare woning zou kopen. Maarja, je moet dan wel eerlijk alles meenemen heh, dus ook extra verzekeringen, OZB, en niet te vergeten het onderhoud.
Ja. En ook het aflosdeel, en de vergelijkbare waarde van de levensverzekering die je als huurder niet hebt. Je moet inderdaal wel alles meenemen. Ik ben ruim 30% goedkoper uit. En ik kan doen en laten wat ik wil in mijn woning. En dat levert buiten veel comfort ook geld op.

En de huurverhogingen niet vergeten he....
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:34:43 #256
331471 WillemBier
Doe mij maar drie bier.
pi_91313215
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja. En ook het aflosdeel, en de vergelijkbare waarde van de levensverzekering die je als huurder niet hebt.
Nee, alles dat met aflossingen te maken heeft reken je juist niet mee. Een daling in de woningwaarde juist weer wel, al kun je die niet weten.
quote:
Je moet inderdaal wel alles meenemen. Ik ben ruim 30% goedkoper uit.
Ik kwam toch echt op een ander getal uit. Het scheelde bij mij minder dan 5%.
quote:
En ik kan doen en laten wat ik wil in mijn woning. En dat levert buiten veel comfort ook geld op.
Ik kan ook doen en laten wat ik wil in mijn woning. En ik heb veel comfort, zelfs een dakterras!
pi_91313294
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:34 schreef WillemBier het volgende:
Nee, alles dat met aflossingen te maken heeft reken je juist niet mee. Een daling in de woningwaarde juist weer wel, al kun je die niet weten.
Tuurlijk wel. een deel van je maandlasten bestaat uit aflossing. Die ben je niet 'kwijt'.

quote:
Ik kwam toch echt op een ander getal uit. Het scheelde bij mij minder dan 5%.
Niet iedereen heeft dezelfde woning he...

quote:
Ik kan ook doen en laten wat ik wil in mijn woning. En ik heb veel comfort, zelfs een dakterras!
:')
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:36:42 #258
331471 WillemBier
Doe mij maar drie bier.
pi_91313298
quote:
En de huurverhogingen niet vergeten he....
Ik heb met de verhuurder afgesproken dat ik de eerstkomende 3 jaar geen huurverhoging heb.
pi_91313321
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:36 schreef WillemBier het volgende:

[..]

Ik heb met de verhuurder afgesproken dat ik de eerstkomende 3 jaar geen huurverhoging heb.
Dat is mooi. En wat doe je de 40 jaar daarna?
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:37:20 #260
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91313332
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:25 schreef WillemBier het volgende:
Je ziet gewoon veel wijken met rijtjeskoopwoningen waarbij het achterstallige onderhoud er echt vanaf spat.
Noem ze nou eens dan? Dat jij beweert dat ze in elke gemeente te vinden zijn was me al duidelijk. Dat die in sommige randstad steden te vinden zijn wil ik ook nog wel geloven. Maar in elke gemeente? Of zelfs in een substantieel deel van de gemeentes? Onzin.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_91313378
quote:

[..]

Ja. En ook het aflosdeel, en de vergelijkbare waarde van de levensverzekering die je als huurder niet hebt. Je moet inderdaal wel alles meenemen. Ik ben ruim 30% goedkoper uit. En ik kan doen en laten wat ik wil in mijn woning. En dat levert buiten veel comfort ook geld op.
Nee. Ik vind dat je de kosten van kopen en huren het best vergelijkt door alleen te kijken naar netto rente, onderhoud en de extra verzekeringen en belastingen (en het verschil in kinderopvangtoeslag, indien van toepassing).
Het aflossings- of spaardeel is vermogensopbouw en kan je daarom niet als kosten rekenen.
Het is natuurlijk verstandig om het rendement te vergelijken tussen aflossen of hetzelfde bedrag maandelijks te sparen/beleggen.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:38:34 #262
331471 WillemBier
Doe mij maar drie bier.
pi_91313394
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. een deel van je maandlasten bestaat uit aflossing. Die ben je niet 'kwijt'.
Als ik de aflossing meeneem in de maandlasten, dan kan ik helemaal veel beter gaan huren.

Maar dat klopt natuurlijk niet. De aflossing moet je gewoon helemaal buiten beschouwing laten. Wat je aflost op je huis, kun je sparen als je huurt.
pi_91313434
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:38 schreef WillemBier het volgende:

[..]

Als ik de aflossing meeneem in de maandlasten, dan kan ik helemaal veel beter gaan huren.

Maar dat klopt natuurlijk niet. De aflossing moet je gewoon helemaal buiten beschouwing laten. Wat je aflost op je huis, kun je sparen als je huurt.
Dat zeg ik juist.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:39:51 #264
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_91313465
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat werd door de doomdenkers 3 jaar geleden ook als gezegd. _O-
De vinger op de zere plek leggen.....
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zeiden de mensen 4 jaar geleden ook al, dat in 2011 de huizenprijzen toch echt wel minstens gehalveerd moesten zijn :') Faal :')
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:40:28 #265
331471 WillemBier
Doe mij maar drie bier.
pi_91313497
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:37 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Noem ze nou eens dan? Dat jij beweert dat ze in elke gemeente te vinden zijn was me al duidelijk. Dat die in sommige randstad steden te vinden zijn wil ik ook nog wel geloven. Maar in elke gemeente? Of zelfs in een substantieel deel van de gemeentes? Onzin.
Het lijkt me handiger als jij gewoon even één gemeente noemt zonder verpauperde koopwijk. Één gemeente maar, dat moet toch niet zo moeilijk zijn? Dan zijn we er meteen uit en kan ik je vervolgens gelijk geven.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:40:47 #266
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91313514
Als ik de aflossing weg laat uit de vergelijking, dan is mijn koopwoning per maand 8% duurder dan mijn huurwoning. Maar wel 5x zo groot :')
pi_91313562
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:40 schreef Whuzz het volgende:
Als ik de aflossing weg laat uit de vergelijking, dan is mijn koopwoning per maand 8% duurder dan mijn huurwoning. Maar wel 5x zo groot :')
Nou dat is dan niet zo mooi. Volgens de huurderslogica ben je dan duurder uit. :D
pi_91313574
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:40 schreef Whuzz het volgende:
Goh, was dat een studentenkamer?
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:42:01 #269
331471 WillemBier
Doe mij maar drie bier.
pi_91313584
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat zeg ik juist.
Ja precies, dat zei ik ook... juist... :')

Jij zei dat ik het mee moest nemen. Geen idee waarom je dat zei, maar je zei het wel.
pi_91313590
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:40 schreef WillemBier het volgende:

[..]

Het lijkt me handiger als jij gewoon even één gemeente noemt zonder verpauperde koopwijk. Één gemeente maar, dat moet toch niet zo moeilijk zijn? Dan zijn we er meteen uit en kan ik je vervolgens gelijk geven.
Ik gooi er wel 1 in de groep: gemeente edam-volendam
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:42:43 #271
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91313619
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:40 schreef WillemBier het volgende:

[..]

één gemeente?
Moerdijk. (wel een vergiftigd industriegebeid :P )
Apeldoorn. (Die grote flats bij het Mheenpark zijn geen beste buurt, maar niet verpauperd. En daarnaast voor 80% huur, dus geen koopwijk)
Cranendonck.

Dat waren er al drie :')
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:43:28 #272
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91313664
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:41 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Goh, was dat een studentenkamer?
Haha, jij hebt weinig kaas gegeten van de vrije huursector kennelijk. Het was een appartement met tuin nabij EHV centrum.
pi_91313691
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:42 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Ik gooi er wel 1 in de groep: gemeente edam-volendam
Gemeente Zeevang.
Gemeente Purmerend.

Allemaal randstad.
pi_91313749
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:42 schreef WillemBier het volgende:

[..]

Ja precies, dat zei ik ook... juist... :')

Jij zei dat ik het mee moest nemen. Geen idee waarom je dat zei, maar je zei het wel.
Nee, ik zei dat je er rekening mee moest houden dat die ook in je maandbedrag zit. En een post verder legde ik dat zelfs nog specifiek uit. Lezen....
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:46:03 #275
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_91313797
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan kan je lekker lang blijven wachten, zodra het 'kaartenhuis' volgens jou instort is Nederland namelijk economisch failliet. Zit je dan met je 60K jaar inkomen in een kapot Nederland _O-
Dat is juist een goede reden om flexibel te blijven.

Jeg snakker virkelig gode norske ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')