Jawel, het was een mooie locatie. Maar zonde? Ik weet het niet.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 09:15 schreef henk003 het volgende:
[..]
Toch zonder dat het nu helemaal verpauperd is he.
Was een mooie locatie daar in Wageningen.
Dat. Ik woon in een vrij stille straat en ik zou het best sneu vinden als het huis van mijn overburen gesloopt moest worden.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:53 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dat zou ik net zo erg vinden als een kerk, een synagoge of een koninkrijkszaal voor m'n deur.
Die laatste foto?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:05 schreef Arbeitslos het volgende:
De Wageningse Berg:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nothing lasts forever.
Ik kom vaak in Wageningen als je vanaf Renkum de berg op komt zie je het stadion al liggen aan de linker kantquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jawel, het was een mooie locatie. Maar zonde? Ik weet het niet.
Voor veel mensen is het nu een soort geheugensteun, een herinnering aan mooie tijden. Er is laatst nog een uitvaart langsgekomen voor een bekende voetballer, en hoewel ik niks om voetbal geef, vond ik dat een mooi gebaar.
Het blijft een mooie locatie, of er nu wat mee gebeurt of niet.
Het zogenaamde teruggeven aan de natuur maakt het niet mooier.
Het bouwen van een nationaal sportcentrum maakt het al helemaal niet mooier.
En alternatieve plannen. zoals een ijsbaan of zo, maken het ook geen mooiere locatie.
En speciaal mooi? Ach, bos en dat op een hoogte. Maar geen speciaal uitzicht op lagere gronden en ook geen speciaal of bijzonder bos: gewoon arme zandgrond met een lage grondwaterstand.
Kortom: het doet me niet zoveel. Als er meer reuring zou komen, zou het me gaan storen denk ik, vanwege de overlast door parkerende autobezitters die zonodig aan sport moeten gaan doen.
Trouwens: hoe ken jij de locatie?
Heerlijk toch man, die Wageningse berg?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:45 schreef henk003 het volgende:
[..]
Ik kom vaak in Wageningen als je vanaf Renkum de berg op komt zie je het stadion al liggen aan de linker kant
Merkwaardig standpunt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:38 schreef TimeJumper het volgende:
Ik woon schuin tegenover een moskee. Het ziet er niet uit als een moskee en heeft zeker geen minaret dus geen geschreeuw![]()
Op vrijdag is het druk in de straat en zaterdag ook want dan moeten alle moslimkindjes op taalles.
Het stoort me allemaal niet.
Wat me wel stoort is bij bijzondere gelegenheden talloze vrouwen/meisjes te zien (want die komen dan ineens in grote getale naar de moskee) helemaal ingepakt in witte gewaden.
Zo zie je ze niet in hun thuisland.
Dat irriteert me...
Hoe weet je dat nou? Heb je het gevraagd?quote:Op zondag 16 januari 2011 00:26 schreef speknek het volgende:
Nette kleren draag je om er mooi uit te zien, de gewaden worden gedragen omdat vrouwen niet gezien mogen worden.
Ja ik ben ook een beetje merkwaardigquote:Op zondag 16 januari 2011 00:08 schreef Kees22 het volgende:
Merkwaardig standpunt.Heb je hier wel eens gekeken hoe mensen bij feestelijke gelegenheden naar hun gebedshuis gaan? Of gewoon op zondag: in het zondagse pak en niet in de daagse overall.
Waarom irriteert het je dan dat moslims bij speciale gelegenheden speciale kleren aandoen?
Grappig: ik krijg soortgelijke gevoelens bij de in mijn vorige bericht genoemde studenten.quote:Op zondag 16 januari 2011 00:42 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ja ik ben ook een beetje merkwaardig![]()
Tsja ik weet het eigenlijk ook niet, maar het stoort/irriteert me mateloos. Misschien omdat ik het met ongelijkwaardigheid vergelijk of er dat gevoel bij krijg.
Ik heb alleen Tunesie bezocht, mijn vriend komt daar namelijk vandaan. Daar ook gehoofddoekte vrouwen gezien natuurlijk, terwijl daar ook heel veel zonder hoofddoek rondlopen.quote:Op zondag 16 januari 2011 00:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou? Heb je het gevraagd?
En, naar de originele collega TimeJumper: ben je in het thuisland geweest en heb je daar gezien hoe de vrouwen er rondliepen?
En dan nog: ik ben ook geen groot voorstander van gelovigheid. Maar ik heb net zo veel moeite met studenten die op speciale training gaan om wetenschappelijke antwoorden te krijgen op twijfels aan de bijbel als met gesluierde moslima's als met zeveraars die wel god, maar niet de kok danken voor het heerlijke eten.
Maar het recht om die meningen toegedaan te zijn, hebben ze wel.
En mijn waardeoordeel is feitelijk ook nergens op gebaseerd, dus voos.
Het wordt al minder merkwaardig.quote:Op zondag 16 januari 2011 00:47 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ik heb alleen Tunesie bezocht, mijn vriend komt daar namelijk vandaan. Daar ook gehoofddoekte vrouwen gezien natuurlijk, terwijl daar ook heel veel zonder hoofddoek rondlopen.
Vrouwen die uit Saoedi Arabie kwamen, met niqaab en handschoenen, maar die zie je maar een enkele keer daar lopen.
En daar irriteert het me ook![]()
Maar van mij mag iedereen geloven wat die wil, en al zou ik tegenover een kerk, synagoge of moskee of iets dergelijks wonen, het maakt me niet uit.
Als er maar niet met kerkklokken geklingeld word.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |