abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91296948
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:16 schreef Arbeitslos het volgende:
Ik zit er niet op te wachten, maar evenmin op een synagoge bijv. Dat geldt voor bijna alles waar je at best soms last van hebt en wat je bitterweinig oplevert.
Bij mij in de buurt is er een voetbalstadion. Daar speelde vroeger een club in de eredivisie. Ik dank Octopus Paul op mijn blote knieën dat die voetblaclub failliet is en dat de gemeente dat gewoon heeft laten gaan!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_91296974
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Bij mij in de buurt is er een voetbalstadion. Daar speelde vroeger een club in de eredivisie. Ik dank Octopus Paul op mijn blote knieën dat die voetblaclub failliet is en dat de gemeente dat gewoon heeft laten gaan!
Ah, je woont in Wageningen?
pi_91297126
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:25 schreef speknek het volgende:
Vijf keer per dag ongeveer twee minuten versterkt gejammer.

Wat mij noopt tot het postuleren van het probleem van de Islamitische theodicie.
Dat gejammer is lelijk en duidelijk kwaadaardig, Allah zou dat zeker blasfemisch vinden, dus waarom bestaat het dan?

1. Allah is doof of heeft geen smaak, waarom aanbidden we hem dan?
2. Allah is onmachtig de jammeraar met bliksem treffen, dan is het niet Allah.
3. Allah houdt ervan als mensen last hebben van gejammer, dan is Allah kwaadaardig.
Vet van mij.
Wel grappig: ik kan me goed voorstellen dat je een hekel hebt aan het geluid. Ik heb een hekel aan het dialect dat veel omroep(st)ers, zelfs van het Journaal, bezigen. Soms word ik bijna misselijk.
Maar ik realiseer me tegelijk, dat het een kwestie van gewoonte en vooroordeel is. Mensen die hetzelfde dialect spreken, vinden het mooi of denken dat het beschaafd Nederlands is.
Toch neem jij meteen maar aan dat Allah het met jouw smaak eens is.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_91297178
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:40 schreef Arbeitslos het volgende:

[..]

Ah, je woont in Wageningen?
:Y
pi_91297222
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De Wageningse Berg. :D

Toch wel een begrip in de historie van het Nederlandse voetbal. Inmiddels helemaal verpauperd zeker?
pi_91298322
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:47 schreef Arbeitslos het volgende:

[..]

Toch wel een begrip in de historie van het Nederlandse voetbal. Inmiddels helemaal verpauperd zeker?
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:47 schreef Arbeitslos het volgende:

[..]

Nou, ik geef niks om voetbal, dus ik weet er het fijne niet van. Maar inderdaad: een begrip in de historie: ze schijnen nogal goede voetballers geleverd te hebben aan andere clubs.
Er is nogal hartzeer over het verloren gaan van de club.
Het stadion ligt er inderdaad wat verloren bij. Op het hoofdveld wordt af en toe een wedstrijd gespeeld tussen jeugdploegen of zo en ik heb er wel eens een optreden van Normaal bezocht. Op het bijveld worden hondentrainingen gehouden en is er twee keer per jaar een rommelmarkt.
Er zijn wel plannen voor een nationaal sportcentrum voor vrouwenvoetbal of iets dergelijks, met veel subsidie van de gemeente. Maar dat is allemaal nog mistig.

Maar goed: ik ben al lang en breed blij dat ik geen last heb van grappenmakers die hun auto in of voor mijn oprit en voortuin parkeren en dan herrie gaan lopen maken en in de weg lopen.
pi_91299548
quote:
Op vrijdag 14 januari 2011 00:27 schreef Arbeitslos het volgende:

[..]

Even wat drukte 1x per week zou me niet echt veel boeien, maar op achterlijke tijden onverstaanbaar gehuil ook zo'n gebouw lijkt me echt vreselijk.
Geluid komt er gelukkig niet uit :9
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_91303315
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Toch zonder dat het nu helemaal verpauperd is he.
Was een mooie locatie daar in Wageningen.
pi_91304043
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:25 schreef speknek het volgende:
Vijf keer per dag ongeveer twee minuten versterkt gejammer.

Wat mij noopt tot het postuleren van het probleem van de Islamitische theodicie.
Dat gejammer is lelijk en duidelijk kwaadaardig, Allah zou dat zeker blasfemisch vinden, dus waarom bestaat het dan?

1. Allah is doof of heeft geen smaak, waarom aanbidden we hem dan?
2. Allah is onmachtig de jammeraar met bliksem treffen, dan is het niet Allah.
3. Allah houdt ervan als mensen last hebben van gejammer, dan is Allah kwaadaardig.
Zijn er echt Moskee's in Nederland waar ze oproepen tot gebed?
Heb dat echt nog nooit meegemaakt in Amsterdam, is volgens mij ook helemaal niet toegestaan?

Waar ik woonde had ik alleen soms last van als ze voor dat de dienst begon allemaal buiten met elkaar stonden te lullen, maarja nog altijd minder overlast als dan van het café aan de overkant waar elke dag dronken mensen stonden te schreeuwen omdat ze buiten moeten roken.
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
pi_91304193
quote:
Op vrijdag 14 januari 2011 09:41 schreef Cubewood. het volgende:

[..]

Zijn er echt Moskee's in Nederland waar ze oproepen tot gebed?
Heb dat echt nog nooit meegemaakt in Amsterdam, is volgens mij ook helemaal niet toegestaan?

Waar ik woonde had ik alleen soms last van als ze voor dat de dienst begon allemaal buiten met elkaar stonden te lullen, maarja nog altijd minder overlast als dan van het café aan de overkant waar elke dag dronken mensen stonden te schreeuwen omdat ze buiten moeten roken.
Nee, dat doen ze niet. Ik heb wel meegemaakt dat ik op het centraal station van Apeldoorn stond op een vrijdag toen ik de athan (oproep) hoorde.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:00:14 #61
8369 speknek
Another day another slay
pi_91304652
Alleen voor de maghrib (denk ik, die maak ik wel eens mee als ik er langs fiets). Maar ja, in ieder geval de moskee bij mij in de buurt in Utrecht zet gewoon een speaker naar buiten om de oproep te doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_91315845
Er staat een moskee op 300m van mijn huis. Nooit enige last van gehad.
The view from nowhere.
pi_91349470
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 09:15 schreef henk003 het volgende:

[..]

Toch zonder dat het nu helemaal verpauperd is he.
Was een mooie locatie daar in Wageningen.
Jawel, het was een mooie locatie. Maar zonde? Ik weet het niet.
Voor veel mensen is het nu een soort geheugensteun, een herinnering aan mooie tijden. Er is laatst nog een uitvaart langsgekomen voor een bekende voetballer, en hoewel ik niks om voetbal geef, vond ik dat een mooi gebaar.
Het blijft een mooie locatie, of er nu wat mee gebeurt of niet.

Het zogenaamde teruggeven aan de natuur maakt het niet mooier.
Het bouwen van een nationaal sportcentrum maakt het al helemaal niet mooier.
En alternatieve plannen. zoals een ijsbaan of zo, maken het ook geen mooiere locatie.

En speciaal mooi? Ach, bos en dat op een hoogte. Maar geen speciaal uitzicht op lagere gronden en ook geen speciaal of bijzonder bos: gewoon arme zandgrond met een lage grondwaterstand.

Kortom: het doet me niet zoveel. Als er meer reuring zou komen, zou het me gaan storen denk ik, vanwege de overlast door parkerende autobezitters die zonodig aan sport moeten gaan doen.

Trouwens: hoe ken jij de locatie?
pi_91349778
De Wageningse Berg:

Nothing lasts forever.
pi_91350072
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:53 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dat zou ik net zo erg vinden als een kerk, een synagoge of een koninkrijkszaal voor m'n deur.
Dat. Ik woon in een vrij stille straat en ik zou het best sneu vinden als het huis van mijn overburen gesloopt moest worden.

Zou het ergens in de buurt gebouwd worden op een terrein waar het prima past, dan had ik er geen probleem mee. Ze geven heus niet meer geluidsoverlast dan de pubers twee deuren verderop.
pi_91352238
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:05 schreef Arbeitslos het volgende:
De Wageningse Berg:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nothing lasts forever.
Die laatste foto?
Kan niet vanuit een van de lichttorens zijn, maar waarvandaan dan wel?

Edit: natuurlijk: de watertoren!
pi_91360426
ik woon dichtbij een moskee maar ik merk er eigenlijk nooit iets van, soms op vrijdag zie je wel eens een moslim voorbijlopen in een gewaad. Ik stoor me daar niet aan.
Born free... taxed to death
  zaterdag 15 januari 2011 @ 12:39:37 #68
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_91361744
al die gebouwen moeten weg, alsof echt maar ook 1 iemand die slim is gelovig is/...
Spatieboos
pi_91361819
Couldn't care less.. Laat moslims lekker hun ding doen, alsof je er last van hebt :')

Zo lang er geen gebedsliederen door een megafoon worden geschreeuwd om 04.00 in de ochtend, zal je mij niet horen klagen.
pi_91387213
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jawel, het was een mooie locatie. Maar zonde? Ik weet het niet.
Voor veel mensen is het nu een soort geheugensteun, een herinnering aan mooie tijden. Er is laatst nog een uitvaart langsgekomen voor een bekende voetballer, en hoewel ik niks om voetbal geef, vond ik dat een mooi gebaar.
Het blijft een mooie locatie, of er nu wat mee gebeurt of niet.

Het zogenaamde teruggeven aan de natuur maakt het niet mooier.
Het bouwen van een nationaal sportcentrum maakt het al helemaal niet mooier.
En alternatieve plannen. zoals een ijsbaan of zo, maken het ook geen mooiere locatie.

En speciaal mooi? Ach, bos en dat op een hoogte. Maar geen speciaal uitzicht op lagere gronden en ook geen speciaal of bijzonder bos: gewoon arme zandgrond met een lage grondwaterstand.

Kortom: het doet me niet zoveel. Als er meer reuring zou komen, zou het me gaan storen denk ik, vanwege de overlast door parkerende autobezitters die zonodig aan sport moeten gaan doen.

Trouwens: hoe ken jij de locatie?
Ik kom vaak in Wageningen als je vanaf Renkum de berg op komt zie je het stadion al liggen aan de linker kant :)
pi_91387657
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 22:45 schreef henk003 het volgende:

[..]

Ik kom vaak in Wageningen als je vanaf Renkum de berg op komt zie je het stadion al liggen aan de linker kant :)
Heerlijk toch man, die Wageningse berg?
pi_91388502
Weg met godsdienstvrijheid :W Opbokken met de moskee en de kerk en alle andere gebedshuizen }:|
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  zaterdag 15 januari 2011 @ 23:38:21 #73
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_91390135
Ik woon schuin tegenover een moskee. Het ziet er niet uit als een moskee en heeft zeker geen minaret dus geen geschreeuw ;)
Op vrijdag is het druk in de straat en zaterdag ook want dan moeten alle moslimkindjes op taalles.
Het stoort me allemaal niet.
Wat me wel stoort is bij bijzondere gelegenheden talloze vrouwen/meisjes te zien (want die komen dan ineens in grote getale naar de moskee) helemaal ingepakt in witte gewaden.
Zo zie je ze niet in hun thuisland.
Dat irriteert me...
Rayen 2½ jaar!
pi_91391900
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 23:38 schreef TimeJumper het volgende:
Ik woon schuin tegenover een moskee. Het ziet er niet uit als een moskee en heeft zeker geen minaret dus geen geschreeuw ;)
Op vrijdag is het druk in de straat en zaterdag ook want dan moeten alle moslimkindjes op taalles.
Het stoort me allemaal niet.
Wat me wel stoort is bij bijzondere gelegenheden talloze vrouwen/meisjes te zien (want die komen dan ineens in grote getale naar de moskee) helemaal ingepakt in witte gewaden.
Zo zie je ze niet in hun thuisland.
Dat irriteert me...
Merkwaardig standpunt.
Heb je hier wel eens gekeken hoe mensen bij feestelijke gelegenheden naar hun gebedshuis gaan? Of gewoon op zondag: in het zondagse pak en niet in de daagse overall.
Waarom irriteert het je dan dat moslims bij speciale gelegenheden speciale kleren aandoen?
  zondag 16 januari 2011 @ 00:26:01 #75
8369 speknek
Another day another slay
pi_91392955
Nette kleren draag je om er mooi uit te zien, de gewaden worden gedragen omdat vrouwen niet gezien mogen worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')