abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91234000
Dus voor een goedkope woning moet je vlakbij de moskee gaan kijken?
pi_91239713
Handig, hoef ik minder ver te lopen.
  donderdag 13 januari 2011 @ 01:22:55 #24
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_91247866
Alles wat recht voor mijn deur staat, waar ik last van heb, moet opbokken. Of dat nou mahmoud is met z'n gejengel door de speaker of priester alex die om zondagochtend de klokken begint te luiden.

Om niet te spreken van de aanloop wat zo'n gebedshuis wel niet krijgt. No thanks.

Zet gewoon per stad 1 gebedshuis per religie op een industrieterrein ofzo.
'sup.
pi_91248088
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:56 schreef henk003 het volgende:
Er staan ookal 453 moskeeën in Nederland.
En dat tegen over 648kerken . Volgens wikipedia.
Ik had veel meer kerken verwacht...
Dat kan nooit, zo weinig kerken. In mijn geboortedorp stond er maar 1, maar dat was 60 jaar geleden in een katholiek dorp.
In de plaats waar ik nu woon tel ik er uit mijn blote hoofd al 8, plus nog een koninkrijkszaal en 1 moskee. En ik denk dat er nog wel 2 kerken zijn die ik niet ken.

Als er tegenover mijn huis een moskee gebouwd zou worden, zou ik wel protesteren, denk ik. Maar dat geldt voor elk nieuw gebouw tegenover mijn huis, ook voor een huisartsenpost of een slijterij.
Verder maakt het me echt niet uit: de moslims die ik ken zijn heel oppassende mensen. Net als de meeste christenen die ik ken.
Al heb ik wel moeite met mensen die zo nodig in een of andere god geloven.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_91248142
moskee okee, op bepaalde voorwaarden:

geen minaretten. Het moet een modern ogend mooi gebouw zijn. stijl mogen ze zelf bedenken.

geen herrie. oproep tot gebed doe je maar per sms of internet, we leven in 2010. ook dit is een reden waarom minaretten niet meer nodig zijn.

Ik realiseer me dat het voor mij ook veel uitmaakt wat de functie is van een islamitisch gebedshuis. Als daar de hele week door activiteiten zijn, dan haak ik eerlijk gezegd ook af en wil er helemaal geen. Als het vergelijkbaar is met de christenen, grootste deel van de week niks te doen, dan is het okee. dit heeft niet zozeer met de religie te maken als met de drukte, ik wil ook geen cafe of basisschool naast de deur.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_91248352
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:56 schreef henk003 het volgende:
Er staan ookal 453 moskeeën in Nederland.
En dat tegen over 648kerken . Volgens wikipedia.
Ik had veel meer kerken verwacht...
Er zijn 418 gemeenten in Nederland, veel ervan met meer dan 1 kern. Hier vlakbij de grootste gemeente van Nederland met pakweg 5 kernen en in het oosten een gemeente met 5 kernen. Reken maar dat elke kern een kerk heeft. En als er sprake is van bewoning door katholieken en protestanten meteen al twee kerken en protestanten willen onderling ook nogal eens splitsen en scheiden.
Er worden katholieke parochies samengevoegd, of liever gezegd: meerdere parochies worden bediend door een priester.

648 kerken in heel Nederland? Dat kan echt niet waar zijn.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_91248430
quote:
7s.gif Op donderdag 13 januari 2011 01:33 schreef vaarsuvius het volgende:
moskee okee, op bepaalde voorwaarden:

geen minaretten. Het moet een modern ogend mooi gebouw zijn. stijl mogen ze zelf bedenken.

geen herrie. oproep tot gebed doe je maar per sms of internet, we leven in 2010. ook dit is een reden waarom minaretten niet meer nodig zijn.

Ik realiseer me dat het voor mij ook veel uitmaakt wat de functie is van een islamitisch gebedshuis. Als daar de hele week door activiteiten zijn, dan haak ik eerlijk gezegd ook af en wil er helemaal geen. Als het vergelijkbaar is met de christenen, grootste deel van de week niks te doen, dan is het okee. dit heeft niet zozeer met de religie te maken als met de drukte, ik wil ook geen cafe of basisschool naast de deur.
Wijkhuis? Winkel?

Wat is er tegen een minaret? Als daar geen herrie uit komt, tenminste.
pi_91249140
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 01:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wijkhuis? Winkel?

Wat is er tegen een minaret? Als daar geen herrie uit komt, tenminste.
Ik vind ze niet in het Europese landschap passen. ik vind ze lelijk. (dat komt omdat ik hier geboren ben en er niet aan gewend ben. Als ik een irakees was, vond ik ze vast wel mooi)
pi_91249291
quote:
7s.gif Op donderdag 13 januari 2011 02:32 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ik vind ze niet in het Europese landschap passen. ik vind ze lelijk. (dat komt omdat ik hier geboren ben en er niet aan gewend ben. Als ik een irakees was, vond ik ze vast wel mooi)
Mwao. De Euromast, past die wel? Een Eiffeltoren?

Je redenering volg ik wel: je vindt mooi waar je mee opgegroeid bent. Maar je smaak verandert toch ook, past zich aan.
pi_91250632
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 02:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Mwao. De Euromast, past die wel? Een Eiffeltoren?

Je redenering volg ik wel: je vindt mooi waar je mee opgegroeid bent. Maar je smaak verandert toch ook, past zich aan.
Volkomen eens Kees. Met een beetje aanpassingsvermogen en een andere moedertaal hadden we al meer dan zestig jaar een verenigd Europa gehad en geen ongemakken meer met verkiezingen organiseren en zo. Een beetje aanpassing en enkele generaties later weten ze van niet beter. Met een beetje aanpassingsvermogen hadden er toen geen miljoenen doden hoeven te zijn. Als je het nuchter bekijkt waren dat toch één zootje idioten toch ?
pi_91251157
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 01:22 schreef De_Groentenboer het volgende:
Alles wat recht voor mijn deur staat, waar ik last van heb, moet opbokken. Of dat nou mahmoud is met z'n gejengel door de speaker of priester alex die om zondagochtend de klokken begint te luiden.
Mooi dus dat het in Nederland niet toegestaan is om "gejengel" uit een speaker van een minaret te laten komen, of iig niet gebeurt voor zover ik weet.

quote:
7s.gif Op donderdag 13 januari 2011 02:32 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ik vind Rotterdam ook een verschrikkelijk lelijke stad, en ik vind bepaald moderne gebouwen die overal gebouwd worden tegenwoordig ook verschrikkelijk lelijk en niet in een mooie stad met veel oude gebouwen als Amsterdam passen, maar iedereen heeft een eigen smaak dus dat kan je moeilijk verbieden.
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
pi_91251224
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:53 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dat zou ik net zo erg vinden als een kerk, een synagoge of een koninkrijkszaal voor m'n deur.
Yep, dat dus.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 januari 2011 @ 08:29:13 #34
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_91251259
Rechts van mijn huis een extreem-christelijke kerk.
Achter mijn huis een moskee/soos/koffiehuis.

Moskee: 2 keer last gehad in 10 jaar tijd, dat ze voetbal aan het kijken waren en de deur openstond.
Kerk: Elke zondagochtend lawaai, asociaal dubbelparkeren, niet aan de kant gaan als je er langs wil, grote bek, opdringen van hun religie door mij telkens aan te spreken, etc.

Doe mij maar een moskee. De ene moskee zal de andere trouwens ook niet zijn. Hier zitten volgens mij voornamelijk turken.
pi_91251666
Bijzonder, aangezien er maar een moslimgezin in dit dorp woont. :')

Verder zou ik het niet erger of minder erg vinden dan een kerk of synagoge. Als ik al zou protesteren tegen de komst van een moskee of kerk dan zou de geluidsoverlast van de oproep tot gebed of de kerkklokken de reden zijn, niet de moskee of kerk op zich.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_91267142
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 08:21 schreef Cubewood. het volgende:

Ik vind Rotterdam ook een verschrikkelijk lelijke stad, en ik vind bepaald moderne gebouwen die overal gebouwd worden tegenwoordig ook verschrikkelijk lelijk en niet in een mooie stad met veel oude gebouwen als Amsterdam passen, maar iedereen heeft een eigen smaak dus dat kan je moeilijk verbieden.
Rotterdam vind ik erg mooi, ik vaar regelmatig met de fast ferry van Dordrecht naar de Erasmus brug.

Met de auto is het ook mooi, als je de van brienenoord brug over rijdt
  donderdag 13 januari 2011 @ 15:51:58 #37
328436 Verrekijker
De blik op oneindig
pi_91267612
Een moskee bevat veel lege ruimte. Daar kan je met weinig moeite een mooi appartementencomplex van maken.
  donderdag 13 januari 2011 @ 16:00:39 #38
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_91268000
quote:
5s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:49 schreef henk003 het volgende:
We zien het dagelijks er lopen steeds meer Moslims op straat.
Waar moet ik dat aan zien dan?
quote:
Er komen steeds meer moskeeen bij.
Maar hoe zou u erop reageren als ze er 1 vlakbij u in de buurt of zelfs voor uw huis neerzetten?
Zou ik wel erg vervelend vinden, ik heb nu mooi uitzicht over de rivier.
quote:
Ik vraag me af of een moskee gewenst is onder de Nederlanders.
Beetje brede vraagstelling. Er zijn zoveel verschillende Nederlanders, die vinden toch niet allemaal hetzelfde? De meeste islamitische Nederlanders zullen er sowieso geen probleem mee hebben. Sommige orthodox-gereformeerde Nederlanders misschien wat meer.
  donderdag 13 januari 2011 @ 16:46:45 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_91270332
Balen vanwege mijn huizenprijs en hangende moslims voor de deur. Maakt natuurlijk ook wel uit wat voor moskee; een tijdje terug woonde ik aan de gracht met een moskee in de straat, maar daar kwamen alleen wat bejaarden, had je geen last van (hooguit vrijdagmiddag, maar dan werkte ik meestal nog). Mijn schoonzus woonde bij een moskee en die werd voortdurend nagesist.

Er wordt op zo'n vijfhonderd meter afstand van mijn huis een fikse zesverdiepingentellende moskee gebouwd, daar heb ik dan weer geen enkele moeite mee omdat er aan die kant van de wijk veel moslims wonen, en het ontwerp was wel aardig (mooier dan het appartementencomplex gedrocht dat ze ernaast gaan bouwen). Ik ben alleen een beetje huiverig dat de minaretten hoog genoeg zijn om het kattengejank tot aan mijn voordeur te brengen. Maar goed, de kerk in de straat vindt het ook nodig om voortdurend asociaal hard te klengelen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_91295721
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:46 schreef speknek het volgende:
Balen vanwege mijn huizenprijs en hangende moslims voor de deur. Maakt natuurlijk ook wel uit wat voor moskee; een tijdje terug woonde ik aan de gracht met een moskee in de straat, maar daar kwamen alleen wat bejaarden, had je geen last van (hooguit vrijdagmiddag, maar dan werkte ik meestal nog). Mijn schoonzus woonde bij een moskee en die werd voortdurend nagesist.

Er wordt op zo'n vijfhonderd meter afstand van mijn huis een fikse zesverdiepingentellende moskee gebouwd, daar heb ik dan weer geen enkele moeite mee omdat er aan die kant van de wijk veel moslims wonen, en het ontwerp was wel aardig (mooier dan het appartementencomplex gedrocht dat ze ernaast gaan bouwen). Ik ben alleen een beetje huiverig dat de minaretten hoog genoeg zijn om het kattengejank tot aan mijn voordeur te brengen. Maar goed, de kerk in de straat vindt het ook nodig om voortdurend asociaal hard te klengelen.
Een hele post waarin je voorbeelden geeft waarin een moskee in de buurt geen probleem is voor jou. En die dan toch openen met een negatief oordeel. :?
Ik heb het niet over je schoonzus. Maar nasissen van vrouwen lijkt me ook bepaald onislamitisch gedrag. In de qoran worden mannen gemaand zich een beetje te gedragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')