abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91227232
Vorig topic: Het grote babietjestopic (6-12 maanden) deel 66

15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
10 juli 2010: Jonas, zoon van Nytar
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok!)
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:59:31 #2
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_91228000
Ik gooi mijn laatste post gewoon even in de herhaling. :D

Welkom Floris! Lekker ding ben je! O+ Son, ook jij van harte welkom he!
Lukt het een beetje om hem een pufje te geven?

Welkom Femke en Mereltje! *O* Hoe gaat het verder met jullie?

Jeetje, Mart z'n haren al voor de 3e keer geknipt! Ik ga straks even de foto's bewonderen als die er al zijn!
Ymme, over die tanden kan ik weinig vertellen. Emma heeft twee ondertanden en bovenin heeft ze twee hoektanden. :')

Free, was wel lekker zeker, even tijd voor jullie tweetjes? Dubbel genieten nu al je mannen weer thuis zijn! Succes morgen! :* Moeten jullie ook een nachtje blijven of is de tweede test op een andere dag? (Ja toch, lijkt me dat er een paar dagen tussen moeten zitten?)

Becky, ik heb geen idee of Noortje te veel of te weinig drinkt. Wil je een fles gaan minderen dan? Ik zou gewoon overleggen met het CB of een KA.
Minimeeten is een goed idee trouwens! Even pm'en?

Emma heeft vorige week weer een prik tegen het RS-virus gehad en is toen ook weer gewogen. Mag ik even pimpen met mijn kind? *)

Wat ik nog het geweldigst vindt is deze:

6090 gram! 13 keer haar geboortegewicht in 11 maanden! (Beat that! :6 ) *O* Ook ongecorrigeerd heeft ze een lijntje uit de groeicurve te pakken! *O*
[/quote]
A grand adventure has begun.
pi_91228451
En ik deed *O* voor die groeilijntjes en meldde dat de tweede test een week later is ;)
pi_91230005
Mooie lijntjes Keshet en Sonnetje! *O* en inderdaad, 13 keer je geboortegewicht binnen een jaar lijkt me niet gezond voor niet-prematuurtjes... dan zou Lars nu 54,6kg wegen... :o

En succes morgen Freecell... zal voor jullie duimen.

Hier gaat met het kleine mannetje alles ineens weer keigoed. Hij was hartstikke vrolijk vandaag zeiden ze op het kinderdagverblijf. Ik heb nog wel het idee dat hij keelpijn heeft ofzo.. hij doet wat moeilijk met slikken. Of misschien dan toch een tandje... :? Hij heeft er op zich alle symptomen voor... 't is alleen dat ik in z'n mondje echt nog niets zie dat ook maar enigszins op een tandje lijkt. Nah ja, we zullen wel zien.

Het grote mannetje heeft de koorts overgenomen van Larsje. Die ligt nu met 39 graden op bed. Ik heb m'n roeping gemist.. ik had verpleegster moeten worden.. ;) (Bij hem weet ik overigens wel vrij zeker dat het níet zijn tandjes zijn ;) )
pi_91230285
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:08 schreef freecell het volgende:
En ik deed *O* voor die groeilijntjes en meldde dat de tweede test een week later is ;)
dan duimen we gewoon de rest van de week tot het volgende week is :6

jij kleine sneak jij met de topictitel o|O
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_91231509
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:39 schreef simmu het volgende:

[..]

dan duimen we gewoon de rest van de week tot het volgende week is :6

Oh, ik zat al te kijken naar de tt wat er nu zo anders aan was 8)7

Wat een prachtige groeicurves Keshet en Sonnetje! Ik moet volgende week naar het CB met Hannah voor :{ prikjes :{ , ben benieuwd wat de nieuwe stats zijn aangezien ze zo snel ontspekte toen ze buikgriep had.

Sindell, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Laura *O* *O* *O*

Freecell, hoe ging het met de eerste test?

Verder gaat het hier wisselend. Hannah heeft 's nachts weer regelmatig last van haar buikje (vannacht 4 keer eruit gemoeten) en ik ben eigenlijk wel een beetje oververmoeid aan het raken daardoor want ik slaap ook slecht. Het goede nieuws is dat ze niet alleen met het grootste gemak staat en zich weer op haar kontje laat vallen, maar ze doet ook corrigerende stapjes en aan de handen stapt ze de kamer door. *O* En ze doet alles na wat wij doen, wat meestal hilarisch is :D
pi_91231829
had ik trouwens al verteld dat ravi echt superschattig zelf 'kiekeboo' doet? het duurde even voordat ik het doorhad :@ hij draait zelf zijn hoofd weg (met een flinke grijns naar boven, heel zijn lijfje gaat mee O+ voor de kenners: een flinke banaan!)en ploft dan terug en dan moet ik "kiekeboo!" roepen en dan giert hij van het lachen O+
  woensdag 12 januari 2011 @ 21:28:50 #8
265732 Keshet
pi_91233956
Ik had die topictitel inderdaad ook gezien! ^O^

Freecell, nogmaals heel veel succes morgen en alvast ook voor volgende week!

Fijn dat Lars in ieder geval weer opgeknapt is! Beterschap voor je andere mannetje. 't zou toch wat zijn als ook hij last van de tandjes zou hebben he. :D

Octo, blegh, volgende week alweer prikjestijd voor Hannah? -O- Ik ben ook wel benieuwd wat ze weegt! Denk je dat ze is afgevallen? Wat goed dat ze al staat en stapjes doet met jullie. Dat lijkt me echt zo leuk. O+ Dat nadoen lijkt me ook érg leuk!
Minder leuk dat ze 's nachts wakker wordt van de buikpijn. Weet je ook waar het door komt?
Let je goed op jezelf?

Simmu, dat klinkt echt heel, heel schattig! O+ Zijn er filmpjes van? O+

Emma heeft eenzelfde soort actie. Die trekt *insert willekeurig ding* over d'r gezicht. Als iemand dan roept 'Waar is Emma!?!?!?!' dan komt er echt zo'n breedbekkikkertje onder het ding vandaan. _O-
Maar ja, dat had ik in het begin dus niet zo door. Dan lag ze met een knuffel op d'r gezicht te liggen en te trappelen met haar benen om aandacht te trekken en dan zat ik van ' :? ' :@
Ach, 't is goedgekomen he. :+

Laura, ben je jarig vandaag? Maar dat kan nog helemaal niet! :o
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag meisje! *O* *O* *O* Ik hoop dat jij en je papa en mama een hele fijne dag gehad hebben! Tot snel!
pi_91235215
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:39 schreef simmu het volgende:

IK HEB GELIJK }:|
Dus ;)
  woensdag 12 januari 2011 @ 21:53:09 #10
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91236102
Ik zag mooie curves voorbij komen! *O*

free, veel succes morgen! :*

ik weet even niet wie het vroeg maar gisteren ging het na die worstel- en krijspartij goed. Hij werd wakker om 21:30 voor een slokje en toen pas weer om 2 uur.
Vandaag lag hij er pas om 20:30 in omdat hij 2 slaapjes gedaan heeft vandaag, en het is nog steeds stil!

Kiekeboe is leuk! :D

Och Shandaly, is het nog steeds zo'n ziekenboeg bij jullie? :{
pi_91239568
Kiekeboe spelen *check

Dat is hier nu zo'n beetje ingebouwd in het bedritueel. Stop ik haar in, trekt ze de deken over haar hoofd en flapt hem weer terug, en dat een paar keer na elkaar. En dan dus zo'n hoofd trekken: :D Het mooie is dat ze dan ook zonder te mopperen gaat slapen ^O^

Ik denk dat ze gevoelige darmen heeft, net als ik. Ze heeft gisteren geschranst van witte rijst en een gebakken eitje (wij hadden nasi). ze had de hele dag nog niet gepoept gisteren en 's nachts dus krampjes met windjes tot gevolg. Vandaag had ze 3 poepluiers binnen 3 uur dus hopelijk is het vannacht goed. Het zou mooi zijn als ze de gemakkelijke spijsvertering van haar vader zou hebben geërfd.
pi_91240949
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:53 schreef Asyniur het volgende:
Kiekeboe is leuk! :D

Och Shandaly, is het nog steeds zo'n ziekenboeg bij jullie? :{
Jep... met als enige voordeel dat ik zelf momenteel nergens last van heb.
* Shandaly zoekt stukje hout om dat op af te kloppen

en Kiekeboe is inderdaad geweldig! Als je Lars een doekje over z'n hoofd legt, begint-ie al helemaal te giechelen. En dan trekt-ie zelf dat doekje weg, en komt er zo'n mega brede grijns te voorschijn... geweldig!
Kennen jullie het Kiekeboek ook? Van Dikkie Dik? Dat is ook een hit hier....
pi_91250770
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:42 schreef freecell het volgende:

[..]

IK HEB GELIJK }:|
Dus ;)
Blijkbaar is daar niet iedereen mee akkoord ;)

Wat een leuke curves heb ik zien passeren *O* Heerlijk als het zo vlot gaat met het eten :)

En ik weet niet meer wie het zei, maar idd geen nieuws is goed nieuws.
pi_91250789
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 07:44 schreef leonieke het volgende:

[..]

Blijkbaar is daar niet iedereen mee akkoord ;)
.
:o Ze hebben het zomaar gewijzigd :o

Zo, ik ga gauw mijn hummels aankleden en richting ziekenhuis. Hij is not amused dat hij zijn fles na zijn broodje niet mag _O-
  donderdag 13 januari 2011 @ 07:58:30 #15
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91250909
Succes vandaag free!
  donderdag 13 januari 2011 @ 08:59:04 #16
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_91251844
succes vandaag freecell!

Emma, wat ga je goed zeg!

Kiekeboe-en is leuk! Noortje pakt altijd zelf de hydrofiele doek als die op de commode ligt en trekt die over d'r hoofd. Als je dan zegt "waar is Noortje nou, trekt ze die doet van d'r gezicht af met een big smile! <3
pi_91252118
Keshet wat zal je trots zijn op Emma, ik vind het echt ongelovelijk!

Sonnetje ook fijn dat Floris weer goed is gegroeid.

Kiekeboe doen we hier ook. Ik leg een schoon spugdoekje over haar hoofd en zeg 'Waar is Femke nou gebleven?' en dan trekt ze zelf het doekje weg alleen gaat dat in zo'n razend tempo dat ik mijn zin nauwelijks heb kunnen afmaken. Misschien toch eens een hydrofielluier gebruiken want dan duurt het wat langer ;) Geloof dat ze het nog niet helemaal begrijpt :') Het Kiekeboek van Dikke Dik heb ik hier ook, maar daar wordt gewoon flink aan gevoeld.

Ik ben nu wat hapjes voor Femke aan het maken in het vooruit. Waar halen jullie kleine bakjes vandaan voor verschillende porties?
  donderdag 13 januari 2011 @ 09:24:27 #18
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_91252405
Mereltje, ik heb bakjes van avent, gaat ongeveer 2 ons in. Ik kook vaak ineens drie porties waarvan ik er 1 invries.
pi_91252462
Emma! Knappe meid, gewoon op het onderste lijntje van de normale curve! Wat zullen jullie trots zijn!

Floris welkom! En ook een mooie curve hoor!

Mereltje, bij Ikea hebben ze kleine bakjes bv REDA, DISTANS heel goedkoop. Zelf heb ik toen PRUTA gekocht, maar de kleinste bakjes zijn al te klein voor m'n kleine vreetmonstertje. Daarom gebruik ik nu gewoon 2 van die kleine bakjes voor 1 maaltijd voor Lisa.

Hier gisteren bij CB geweest. Mevrouw is 70cm en 8200gram. Ze was in 1,5 maand tijd maar 160 gram aangekomen, maar dat komt waarschijnlijk door de week dat ze ziek was en niet wilde eten icm met diarree enzo.
We zijn door het CB ook doorverwezen naar een kinderfysio omdat Lisa nog niet rolt. Ik had echt zoiets van... :? ik maak me er niet druk om, met andere dingen is ze wel sneller en zitten doet ze wel, komt echt wel goed. Maargoed toch de verwijsbrief aangenomen en besloten nog een maand te wachten met bellen. Zeker omdat m'n gevoel zei dat het wel goed komt.

En vanmorgen... continue rollen van buik naar rug. Gisteren wat extra geoefend met haar en nu heeft ze het gewoon zelf door. Rollen van rug naar buik doet ze nog niet, maar one step at a time hè! Kinderfysio gaan we dus mooi niet doen voorlopig.

[ Bericht 0% gewijzigd door _NIKKI_ op 13-01-2011 10:59:00 ]
pi_91255228
stom dat je doorverwezen werd nikki..
Mijn neefje doet t ook nog niet echt, maar daar hadden ze zoiets bij: komt vanzelf wel, zn fijne motoriek is goed enzo...
Wel goed dat ze nu wel gedraaid heeft :D Komt vanzelf allemaal wel goed denk ik altijd maar :)

Floris draait wel al...hij heeft veel te haast groot te worden ;( ;)
(met 3 maanden van buik naar rug, met 4,5 maand van rug naar buik en nu draait ie niet meer terug :? apart kind haha) Vond t wel rustig toen ie nog niet draaide ;) :')

ik heb ook avent bakjes, vind t voor nu wel een mooi maatje voor Floris. Vullen ze nog maar voor de helft ;)
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:30:10 #21
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_91256381
Emma wat een mooie curves O+ Wat ben je toch een sterk meiske :*
Keshet je zult wel enorm trots zijn op je meiske O+
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_91256447
Ik zag een paar goede curves voorbij komen in het vorige topic :)
Super zeg!!

Kiekeboe is ook hier een hit.
Vooral als er iemand achter de deur staat, deur open doet en dan KIEKEBOE roept!
Ligt ie helemaal in een deuk!
pi_91262695
ik blijf dat hele ontwikkelen bij kleintjes lastig vinden hoor. het is allemaal erg afhankelijk van het cb en wie je spreekt. mijn ervaring is dat (mits er verder niets speelt he) het vanzelf goedkomt. ik heb de indruk dat waar de een snel is met fysieke dingen (rollen, kruipen, zitten), de ander juist meer met de fijnere dingen (dingen pakken, bladeren in boekjes enzo)bezig is. ravi speelt echt met zijn autootjes bijvoorbeeld :) hij laat ze heen en weer rijden :) de activitycenter van fisher price is hier ook een hit! selene speelde er pas mee toen ze al anderhalf was.

luxeprobleempje: het ventje past niet meer zo lekker in de box :')
hij kan nog niet zitten, maar is te lang aan het worden om er overdwars in te passen. ik heb trouwens het spijltje teruggewurm, maar dat blijft niet zitten. zou dat met houtlijm vastgezet kunnen worden?
pi_91263858
Als je maar lijm pakt die niet giftig is voor die kleintjes, dan kan het vast geen kwaad.

Lars is helemaal gek op zo'n activitycenter wat we in de box hebben vastgemaakt. Alleen wijzelf worden een beetje dol van dat muziekje dat erin zit. Er zitten er meerdere in, maar Lars blijft hetzelfde knopje leuk vinden..

Iemand al iets van Freecell gehoord? Ben best benieuwd hoe het gaat daar...

Hmm.. ik realiseer me net... Lars heeft gewoon helemaal geen enkel autootje!
pi_91265935
Ja, qua fijne motoriek gaat het wel helemaal oké. Ze kan met duimpje en wijsvinger iets pakken. Als ik haar vraag iets aan te wijzen doet ze dat netjes alleen met haar wijsvingertje en de andere vingertjes krult ze dan op, ze klapt en zwaait als ik het haar vraag, dus daarom vond ik het ook zo overdreven. Maargoed, het is denk maar net wie je treft daar.

Ik vroeg ook nog wanneer Lisa zou mogen beginnen met gewone melk en dat is volgens haar pas vanaf 1 jaar, terwijl ik hier ook 10 maanden langs heb zien komen. Ach, ik start ermee wanneer ik er zin in heb.
pi_91266790
bij selene mochten we ook zo rond de 10 a 11 maanden beginnen hoor. voor het jaar iig, dat weet ik zeker!

wij hebben hier een fijn cb. vond ik al bij selene en nu met ravi al helemaal! maar het kan ook anders. dus gewoon altijd zelf blijven (mee)denken :Y
pi_91272301
Gewone melk adviseren ze hier pas vanaf 18 maanden :')

En wat de motoriek betreft: bij ons waren ze op 9 maanden ook niet bijster tevreden dat Thomas nog niet kon kruipen (we hadden maar niet gezegd dat hij nog niet regelmatig rolde ;) ). En dat terwijl hij demonstreerde dat hij kon rondstappen rond een stoel, tafel, ...
En we moesten hem weer op z'n buik leggen zodat hij zou kruipen. Jadda, jadda, jadda :O

Ik heb hem 's avonds gezegd dat hij op 12 maanden echt moest kruipen en de dag erna kroop hij opeens rond :D

Mijn zus haar advies is: niet te veel luisteren naar Kind&Gezin als ze zitten te zeuren dat hij sommige dingen nog niet kan. Je voelt het zelf wel aan als het echt ernstig zou zijn.
pi_91275588
18 maanden? :D En Belgie ligt nog best dichtbij dan, wat een verschillen hè?

Als je Florian op zijn buik zou leggen kijkt hij je zo aan :? en gaat dan zitten en konthoppen _O-

Vandaag ging goed :) We hadden een eigen kamer (luxe!!!) en Florian kreeg elke 20 minuten een portie melk of iets anders (dubbelblind dus niemand weet of hij nou vandaag al melk heeft gehad)
Ik kreeg elke keer koffie oid O+
Hij was op een gegeven moment helemaal vriendjes met de man die elke keer de melk kwam brengen :D Hij mocht verder niks eten of drinken namelijk :)

Maar geen reactie dus vandaag.... Als dat volgende week ook zo is zijn we helemaal blij ;)
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:00:54 #29
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91276446
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:40 schreef freecell het volgende:

Als je Florian op zijn buik zou leggen kijkt hij je zo aan :? en gaat dan zitten en konthoppen _O-

Vandaag ging goed :) We hadden een eigen kamer (luxe!!!) en Florian kreeg elke 20 minuten een portie melk of iets anders (dubbelblind dus niemand weet of hij nou vandaag al melk heeft gehad)
Hij was op een gegeven moment helemaal vriendjes met de man die elke keer de melk kwam brengen :D Hij mocht verder niks eten of drinken namelijk :)

Maar geen reactie dus vandaag.... Als dat volgende week ook zo is zijn we helemaal blij ;)
Fijn!
Nou hopelijk volgende week nog zo'n dagje!
pi_91276784
Free wat goed! Hopelijk volgende week hetzelfde resultaat!
pi_91277455
fijn free!

we duimen gewoon allemaal door tot volgende week :)
pi_91280154
Free, wat een goed nieuws!! Duimen voor hetzelfde resultaat volgende week!

Hier gaan we gewoon met 12 maanden over naar koemelk. Daan drinkt overigens nog maar zo'n 350ml per dag via bord pap 's ochtends en 's middags een fles/beker melk na de lunch.

En ik heb eigenlijk geen ervaring met advies van het CB, ze hebben nog nooit wat aan te merken gehad. Mag aanstaande woensdag weer heen. Weer prikjes :{ maar Daan heeft er in het verleden nooit zo'n last van gehad, dus hopenlijk nu weer niet.

Daan had trouwens na zijn slaapje vanmiddag ineens weer koorts :? 38.7 maar niets aan hem te merken. Net voor het slapengaan had hij 38.6 dus loopt niet op gelukkig, maar wel even in de gaten houden vannacht. Kan je van een tandje ook zulke koorts hebben?

Oh en reality check.... zoontje van een collega/vriendinnetje waarmee ik samen zwanger was wordt morgen 1 jaar :o dan moet Daan ook bijna jarig zijn :X wat is het voorbij gevlogen.
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:33:45 #33
300054 Marlinde
pi_91281450
Free dat is goed nieuws zeg :)

Happy Van tandjes kan je inderdaad koorts krijgen, Tessa heeft het elke keer al gehad als er weer een tandje op springen staat..

En nee joh, onze kinderen zijn nog lang geen 1!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_91282591
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:40 schreef freecell het volgende:
Nog een aantal verschillen? Belgische baby's eten vanaf 4 maanden standaard fruit en groenten, maar pas vanaf 12 maanden volledig mee met de pot (dus inclusief kruiden e.d.)
Er is toch iets heel raars met die darmontwikkeling. Het ene moment zijn ze voor en dan staan ze weer hopeloos achter ;)
quote:
Leuk :D
quote:

Ik snap het eigenlijk niet zo goed. Waarom mag niemand weten of hij melk heeft gehad of niet? En hoe kunnen ze dan weten dat hij volgende week het andere krijgt?
pi_91284651
son en floris O+ welkom! :W

emma wat een goede curve zie ik daar van je! *O* en ook zo leuk aan het kiekeboeen

freecell vandaag het dagje ziekenhuis? beetje laat maar toch succes ^O^

fijn shandaly dat het met lars goed gaat! beterschap voor het grote mannetje

hannah geen last meer van je buikje hebben hoor, jij en je mama hebben slaap nodig
*G* dikke jompels voor je stapjes en staan en goed vallen!

ravi aan het kiekeboeen O+

nou ja gewoon zowat iedereen aan het kiekeboeen!

lisa gewoon niet meer ziek worden en lekker groeien en lekker blijven rollen :Y

tot zover, weer minidraak alarm

heb ik nou de verjaardag van laura gemist :@ alsnog van harte hoop dat jullie een fijne dag hebben gehad!
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:01:12 #36
265732 Keshet
pi_91287423
Freecell, wat fijn dat het vandaag goed ging! Ik hoop dat het volgende week net zo goed gaat want dat betekent dan toch dat F. er geen last meer van heeft? *duim duim duim*
Wat cute dat hij helemaal vriendjes was met de melkboer zeg. :D

Nikki, als jij je geen zorgen maakt zou ik ook niet gaan.
Wij gaan wel naar een kinderfysio, 1 keer in de drie of vier weken, een beetje preventief ivm met Emma's prematuriteit en het ontbrekende voorvoetje. 't is aan de ene kant niet zo heel nuttig, de mevrouw in kwestie valt elke keer bijna in katzwijm als Emma naar haar lacht, maar ze geeft wel leuke suggesties voor bepaalde oefeningen die dan in spelvorm gegoten worden.
Dus, moraal van het verhaal, je zou over een tijdje natuurlijk ook eens een afspraak kunnen maken om gewoon eens te laten kijken hoe het gaat. Maar voel je vooral niet verplicht he! Vertrouw vooral op je gevoel.

Simmu, is het een ramp als het spijltje eruit blijft? Anders zou ik ook houtlijm of secondenlijm gebruiken en de restjes wegvegen zodat Ravi (of Selene!) er niet aan kan knagen. :D

Leonieke, wat fijn dat Thomas zo goed naar je luistert, haha! Hoe gaat het jou en je manneke?

Happy, wat rot dat Daan steeds verhoging/koorts heeft. Dat kan volgens mij inderdaad van doorkomende tandjes komen.
Daan is echt nog lang niet jarig. Echt niet. :{w

Draakje, kom je nog even vertellen hoe het met jou en mini-draakje gaat als je het alarm verholpen hebt? :d

Leonieke, Freecell en de verpleegsters mogen volgens mij niet weten wat F. krijgt om zo te voorkomen dat ze hun gedrag daarop aan gaan passen. Als Freecell weet dat ze Florian een dag lang volproppen met melk, terwijl ze weet dat hij er in het verleden erg ziek van werd, dan kan ik me zo voorstellen dat ze daar al wat gestressed van raakt. Je gaat dan misschien ook symptomen van de KMA zien die er helemaal niet zijn. Denk ik dan he. :@

Hier gaat alles goed! Volgens mij komt er weer een tand door. Emma heeft sinds gisteren door hoe tandenknarsen werkt. The horror. :X Toch vind ik het knap, knarsen met twee gewone ondertanden en twee hoektanden boven.
pi_91291069
Hah.. dat is dan weer een voordeel van dat Lars nog geen tandjes heeft... ook geen geknars!!
  donderdag 13 januari 2011 @ 23:03:35 #38
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91291918
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:51 schreef leonieke het volgende:
Ik snap het eigenlijk niet zo goed. Waarom mag niemand weten of hij melk heeft gehad of niet? En hoe kunnen ze dan weten dat hij volgende week het andere krijgt?
zo'n 'dubbelblind' design is om de interpretatie van de resultaten niet te laten beinvloeden door de verwachtingen van ouders/onderzoekers/uitvoerende. ergens staat heus wel genoteerd wat hij echt krijgt/heeft gekregen, maar degene die 't onderzoek uitvoert krijgt dat dus pas na afloop van het onderzoek te horen.
in de haak.
pi_91294250
Overigens.. over dat spijltje he... ik zou dat ontbrekende spijltje er toch tussen willen hebben, en vastgezet met lijm of een andere manier. Zo'n missend spijltje creëert misschien net zo'n groot gat waar een babyhoofdje doorheen past, maar niet meer terug ofzo...
pi_91303079
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:03 schreef trui het volgende:

[..]

zo'n 'dubbelblind' design is om de interpretatie van de resultaten niet te laten beinvloeden door de verwachtingen van ouders/onderzoekers/uitvoerende. ergens staat heus wel genoteerd wat hij echt krijgt/heeft gekregen, maar degene die 't onderzoek uitvoert krijgt dat dus pas na afloop van het onderzoek te horen.
Het staat ergens gecodeerd en ze hebben het gemengd met een vrij sterke vanillegeur, zodat je het verschil ook niet ruikt. :)
pi_91304287
Volgens mij heeft Mart echt goed last van zijn tanden zeg.
Gisteravond om 21u15 huilen en krijsen. Niets wat goed, bleef maar huilen en krijsen.
Zetpil erin, even mee naar beneden genomen en toen 15 min later weer naar bed en toen heeft hij geslapen tot vanmorgen 07u45.

Is het niet een beetje 'te' om een zetpil te geven voor tandenpijn?
Volgens mij zijn beide hoektanden onder, bezig met doorkomen.
Zo sneu.
pi_91304614
free wat fijn dat het gister in ieder geval goed is gegaan, op naar volgende week!

emma tanden knarsen wat doe je nu :X

daan niet weer ziek worden, als het tanden zijn laat ze maar snel doorkomen

en bij mart ook! heb je al iets van chamodent ofzo gebruikt ymme?

na ik weet niet meer hoe lang slechte nachten, een enorme strijd gister, heb ik vannacht voor het eerst staan luisteren of minidraak het nog wel deed! ze heeft uiteindelijk vanaf een uur of 1 tot aan 7 doorgeslapen! ik was er wel aan toe, begon er behoorlijk doorheen te zitten!

en nog meer goed nieuws, ze heeft het rollen van rug naar buik echt goed door! vind het op d'r buik ook al een stuk leuker, gister lag ze zichzelf te zoenen in een spiegel O+
pi_91307919
haha draculettetje.. als je nou heel de nacht gaat staan luisteren of 'ze het nog wel doet', krijg je natuurlijk nog zelf geen nachtrust he? ;)
En minidraakje rolt! *O* Op je buik is ook een heel stuk leuker... heel ander uitzicht...

Sterkte met je tandjes, Mart!
pi_91310837
arme ravi heeft zulke erge luieruitslag dat het bloedt ;(

het maffe is dat ik die luieruitslag allang gespot had (en lustig smeer) maar niet doorhad dat het zo erg was. pas zonet toen ik zijn poepluier (4 per dag, die andere ook minstens 3 trouwens) verschoonde zag ik opeens bloed aan het doekje ;( en het ventje zelf is dus gewoon vrolijk he! die was gewoon lachend aan het spelen. ik ga dit toch ff met de kinderarts overleggen volgende week, want ik vind het maar raar.
pi_91310941
Ah Ravi, bloedende billetjes.
Gelukkig lijkt hij er zelf weinig van te merken!
pi_91311169
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:47 schreef ymme het volgende:
Ah Ravi, bloedende billetjes.
Gelukkig lijkt hij er zelf weinig van te merken!
weinig? zeg maar gerust niks! hij lag gewoon op het aankleedkussen te spelen met zn aankleedkussenspeeltje en ik had zo'n wtf :? arm wurm :'( moment :'(

het ventje speelt gewoon vrolijk door. lijkt niks te voelen, dus dat gaan we even navragen. ik heb wel al eens gezien dat hij zijn hoofd stootte en toen ging huilen, maar dat kon ook de schrik zijn. dus ik ga zeker ff navragen.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:04:15 #47
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_91311757
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:52 schreef simmu het volgende:

[..]

weinig? zeg maar gerust niks! hij lag gewoon op het aankleedkussen te spelen met zn aankleedkussenspeeltje en ik had zo'n wtf :? arm wurm :'( moment :'(

het ventje speelt gewoon vrolijk door. lijkt niks te voelen, dus dat gaan we even navragen. ik heb wel al eens gezien dat hij zijn hoofd stootte en toen ging huilen, maar dat kon ook de schrik zijn. dus ik ga zeker ff navragen.
Daan leek altijd nergens last van te hebben maar sinds hij veel meer on the move is en nu ook zo af en toe zijn vingers ergens tussen komen zie je toch dat hij wel pijn voelt.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 14:42:00 #48
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91316393
Och arme kindertjes met luieruitslag. Gelukkig kennen wij dat niet!

En ook tandenleed...

Hier roepen opa en oma en papa al heel lang dat hij vast weer tanden krijgt omdat hij zo bewerkelijk is/kwijlt/overal op kauwt (haal door wat niet van toepassing is), maar ik denk dat hij zijn hele leven lang met 4 voortanden moet doen :Y)
pi_91316549
Z'n hele leven lang, Asy.
Gun je hem dan niet een kunstgebit :D
  vrijdag 14 januari 2011 @ 14:50:31 #50
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91316818
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 14:45 schreef ymme het volgende:
Z'n hele leven lang, Asy.
Gun je hem dan niet een kunstgebit :D
Nah, dat haalt ie alleen maar uit zijn mond en gooit het dan op de grond (net als zijn eten) :S
pi_91317431
Dan ga je toch voor inmplantaten ;)
pi_91320122
och, nog meer bloedende billetjes... de billetjes van Lars beginnen er nu pas weer echt gezond uit te zien. Afgelopen week had hij er al niet zo'n last meer van, maar waren z'n billen nog wel roder dan gewoon, en het leek ook wel alsof er gewoon korstjes op zaten... maar hij heeft er ook wel flink last van gehad... krijsen en kronkelen.. heel zielig. Hoop dat Ravi er geen last van krijgt...
pi_91324019
wat sneu voor ravi simmu!

mijn kind is saai vandaag. hij slaapt al sinds 2uur :o hij ging gisteravond om 8uur zn bed in, sliep tot 3uur, na een fles tot 9uur geslapen. en toen nog 2x een half uur, 3 kwartier toen we weg waren...gezellig kind :P
pi_91330824
Simmu wat balen van de luieruitslag, gelukkig merkt hij er zelf weinig van.

Asyniur sterkte met de tandenleed.

Hier heeft Femke vandaag voor het eerst een paar keer zelfstandig van rug naar buik gedraaid *O* Ik had een speelkleed gekocht en dacht dat ze zo wat meer ruimte had en voila :P Ik vond die bakjes bij de Ikea trouwens niet zo geweldig, allerlei soorten. Heb uiteindelijk bij de Etos wat van eigen merk gekocht. Ik heb het boek Opperdepop van de AH deze week gescoord dus dacht laat ik eens een receptje maken, advocado met tomaat. Vond ze niet lekker, gelukkig had ik ook nog wat worteltjes. Ga ik zelf de advocado met tomaat wel eten op een toastje ofzo maar dan gooi ik er nog wat een lading peper en zout op, want het smaakte wel wat flauw. En thuis werken moet ik maar niet meer doen, heb niet veel gedaan :P

Ze was al begonnen met de draai!

[ Bericht 9% gewijzigd door Mereltje op 14-01-2011 19:41:04 ]
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:45:48 #55
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91331905
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:27 schreef Mereltje het volgende:
Simmu wat balen van de luieruitslag, gelukkig merkt hij er zelf weinig van.

Asyniur sterkte met de tandenleed.

Hier heeft Femke vandaag voor het eerst een paar keer zelfstandig van rug naar buik gedraaid *O* Ik had een speelkleed gekocht en dacht dat ze zo wat meer ruimte had en voila :P Ik vond die bakjes bij de Ikea trouwens niet zo geweldig, allerlei soorten. Heb uiteindelijk bij de Etos wat van eigen merk gekocht. Ik heb het boek Opperdepop van de AH deze week gescoord dus dacht laat ik eens een receptje maken, advocado met tomaat. Vond ze niet lekker, gelukkig had ik ook nog wat worteltjes. Ga ik zelf de advocado met tomaat wel eten op een toastje ofzo maar dan gooi ik er nog wat een lading peper en zout op, want het smaakte wel wat flauw. En thuis werken moet ik maar niet meer doen, heb niet veel gedaan :P

Ze was al begonnen met de draai!
[ link | afbeelding ]
Hier gaan tandjesleed hoor! :D

Wat leuk dat ze draait!
pi_91335318
Hoi allemaal,

Ik post niet zo heel veel op Fok momenteel, sorry daarvoor. Probeer wel bij te houden maar met mijn wederhelft gaat het niet zo best dus weinig tijd voor internet.
Over ongeveer 5 uur, om 15 januari om 01.50 uur om precies te zijn, is mijn jongste al weer een jaar. En daarom schuiven wij een topic door. Ik ga natuurlijk niet weg zonder afscheid te nemen en dat gaat gepaard met foto's.

Net geboren, wordt hier na gekeken door de verloskundige

Enkele uren na zijn geboorte, thuis snel op de foto zodat de oudste die mee naar school kon nemen om trots te showen

6 maanden oud en in 1 week ging hij zitten, kruipen, staan en achter krukjes lopen (met 8 maanden liep hij los)

Kerst 2010, all dressed up

:W dag lieve kindjes en ouders, tot in het andere topic :*
pi_91336389
Dijon, grote vent! Alvast een hele toffe verjaardag gewenst *O* *O* Faja, ik hoop dat jullie een geweldige dag hebben morgen en je hebt een prachtige zoon :Y Tot over een goede maand bij de dreumessen! :W

Femke rollen *O*

Sonnetje, niets aan hè zo'n saai kind ;)

Sterkte met de pijnlijke billetjes Simmu, hopenlijk is het snel over.

Shandaly, fijn dat het bij Lars eindelijk weer de goede kant opgaat.

Daan had gelukkig vanmorgen geen koorts meer. Hier nog even een crosspostje van een filmpje van Daan die zijn boterham eet:
Theorie en Praktijk van de Rapley methode deel 7
  vrijdag 14 januari 2011 @ 21:17:10 #58
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_91337983
Alvast een hele fijne verjaardag gewenst Dijon! *O*
Geniet ervan!
En tot over een week bij de dreumesen! ( :o )

[ Bericht 0% gewijzigd door Elmo76 op 14-01-2011 22:20:14 ]
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_91339140
oh faja, wat een moppie heb je O+
gefeliciteerd en tot in het volgende topic!

dat dingen maar snel beter worden voor jullie :*
  vrijdag 14 januari 2011 @ 21:53:56 #60
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_91340442
Onze muppet lag om ff voor 7 al lekker in bed, ze was hartstikke moe.
Tien minuten geleden ineens huilen huilen :'(
Naar boven gelopen en haar een straalkacheltje uit bed gepakt!
39.0 Eerste keer dat ze koorts heeft, arm muppie. Gelukkig heeft ze nog 100cc gedronken en ze heeft een pcm gekregen en nu ligt ze weer lekker te slapen. Straks maar eens voelen of ze d'r thermostaat wat lager heeft gezet!

(volgens mij heeft ze de koorts van Daan overgenomen Happy! ;) )
Daan, wat zit je je boterhammetje toch ontzettend lief en goed en leuk en schattig en netjes te eten! O+

Simmu, hoe ist intussen met Ravi's billetjes?! Hopelijk gaat 'ie weer wat beter! Maar wel een geluk dat 'ie er zelf niet zo'n last van schijnt te hebben!

[ Bericht 33% gewijzigd door Elmo76 op 14-01-2011 22:04:50 ]
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:14:57 #61
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91341949
Dag Dijon! Tot over een maandje bij de dreumesen! :W

Elmo, das mooi balen zeg! Dat ze maar snel weer opknapt! :*

Mijn kind slaapt al vanaf 19:15u! HIj heeft net even gepiept voor een slokje bv maar inmiddels tukt het weer. Zou hij het nu snappen? ;)

Ik ga in elk geval mijn bed opzoeken.
pi_91342271
Elmo, als dat zo is, is het hopenlijk morgen ook weer over. Sterkte! Hoop dat de nacht verder rustig verloopt.

Asy, duimen maar dat Harry het eindelijk door heeft! Misschien toch iets van verlatingsangst geweest ofzo? Welterusten in ieder geval!
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:24:52 #63
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_91342702
Thanks Happy! Ze lag net weer te huilen. D. is nu naar boven, hopelijk gloeit ze nu niet meer zo, vind het maar niks! Maar laten we hopen dat het morgen weer over is! Ik heb ook wel het idee dat het door een doorkomende hoektand of kies is, maar ja, dat vertelt ze er niet bij he! ;)
Er zit iig iets aan te komen!

Asy, ik hoop dat Harry de trend doorzet en lekker een aantal uurtjes door snurkt! :*
Welterusten! :z btw, is het nog gelukt met het album?!
pi_91342749
dank jullie wel dames voor de felicitaties en tot gauw in het andere topic :* jullie zijn lief
pi_91346441
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:14 schreef Asyniur het volgende:
Dag Dijon! Tot over een maandje bij de dreumesen! :W

Elmo, das mooi balen zeg! Dat ze maar snel weer opknapt! :*

Mijn kind slaapt al vanaf 19:15u! HIj heeft net even gepiept voor een slokje bv maar inmiddels tukt het weer. Zou hij het nu snappen? ;)

Ik ga in elk geval mijn bed opzoeken.
is slapen ineens in?
minidraak is ook wonderbaarlijk goed aan het slapen, ligt er sinds 21.15 in en we zijn nog maar 2x 5 min terug gemoeten, wat een verademing!

dijon, van harte met je verjaardag en een hele fijne dag gewenst! :*
tot gauw

simmu succes met de billetjes van ravi, hoe raar ook toch wel fijn dat hij er geen last van heeft?

elmo hopelijk knapt je muppet snel op

daan! wat zit je daar lekker een boterhammetje te eten!

ik ga ook slapen....
  zaterdag 15 januari 2011 @ 08:36:56 #66
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91357321
Nou, de wet van Fok hoor!
Ik zette de netbook uit en het was weer prijs. Hoewel hij gelukkig wel snel weer insliep, maar toch...
Vanmorgen was hij heel erg vroeg wakker. Dus hij zal wel weer 2x slapen vandaag. We zien wel.

Elmo, hoe is het met Tirza?
album is bijna af maar ik was op een gegeven moment zo moe, dat ik maar ben gestopt. Strakjes hopelijk verder

Mijn kleine baby is vandaag alweer 11 maanden! :o
pi_91357405
Idem Asy :o Ik ben nu ook bezig met de uitnodigingen en ik wil een fotoalbum maken. Iemand tips of ervaringen daarmee?

Oja, mijn muppet heeft gelukkig de smaak te pakken met slapen 's nachts. De nachtfles weglaten gaat tnt nog moeiteloos *O*
  zaterdag 15 januari 2011 @ 10:12:27 #68
300054 Marlinde
pi_91358036
Dijon van harte met je 1ste verjaardag *O* Een hele fijne dag en tot snel in het volgende topic :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  zaterdag 15 januari 2011 @ 10:24:08 #69
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91358205
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 08:58 schreef octopussy het volgende:
Idem Asy :o Ik ben nu ook bezig met de uitnodigingen en ik wil een fotoalbum maken. Iemand tips of ervaringen daarmee?

Oja, mijn muppet heeft gelukkig de smaak te pakken met slapen 's nachts. De nachtfles weglaten gaat tnt nog moeiteloos *O*
Nee, geen tips of ervaring. Ben nu mijn eerste digitale album aan het maken van ons weekendje Parijs. Ik heb nog geen enkele foto van Harry ingeplakt (zowel 'echt' als digitaal) :@

Uitnodigingen moet ik mijn hoofd ook nog eens op breken ;)
pi_91358282
Dijon van harte! *O* Tot over een tijdje bij de dreumessen!

Thirza koorts... beterschap! :*

Octo, wat fijn dat Hannah zomaar doorslaapt! Heerlijk hè die extra rust die dat geeft!

Hier ook een zieke Lisa. -O- Sinds gisterochtend koorts en heel suf. Gisteravond was haar temperatuur 40.1. Dat vond ik wel erg hoog, dus heb ik haar maar een zetpil gegeven. Waarschijnlijk heeft Lisa de griep van mijn man en mij gekregen, want wij liggen zelf ook al een paar dagen met koorts en andere verschijnselen op bed.
Ik hoop maar dat m'n kleine minimensje snel weer opknapt.
pi_91358414
Het is ook wel het ziek-seizoen hè?

Ik lees wel mee, maar heb stiekem niet zoveel te melden ;)
  zaterdag 15 januari 2011 @ 10:52:03 #72
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_91358720
Goeiemorgen.
Tirza had vanmorgen nog 38.8 dus maar weer een pcm. Ze is gisterenavond nog een paar keer piepend wakker geworden en op een gegeven moment heeft D. haar even mee naar beneden genomen. Zit ze op de bank, waar vliegt ze op af? De Wii-controller! 8)7 Uhm, nog (lang) ;) geen 1 jaar, koorts, eigenlijk in bed horen te liggen en dan willen Wii-en! Gek kind.
Nu is ze gewoon weer lekker gek aan het doen, dus hopelijk valt het voor de rest mee!
Ik heb net Chamodent op haar tandjes gesmeerd en toen voelde ik 2 enorme knobbels, wrs de hoektanden, dus ik ga er wel van uit dat het daarvan is!

Harryyyyyyyyyyyy, je moet wel gewoon lekker blijven slapen he als je moeder dat hier zo zit te vertellen!

Asy en Octo, gefeliciteerd met jullie 11 maanden baby's!! *O*

Fijn dat minidraak zo goed slaapt! *O*

Arme Lisa, beterschap meisje! :*

Geen nieuws, is goed nieuws toch Freecell! En meelezen is ook leuk!

Zo, ik ga onze muppet ff lekker in bad doen!
  zaterdag 15 januari 2011 @ 11:29:59 #73
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91359711
Oke, Harry heeft net zijn eerste 2 stappen los gezet bij papa! *O*
ow en nu is hij even een volautomatisch koffieapparaat aan het uitzoeken in de catalogus (oftewel even de catalogus van Jura redden :D )
pi_91361541
Harry!!!!! *O*
Je hoort pas in het volgende topic te stappen kerel! 8-)
  zaterdag 15 januari 2011 @ 12:44:07 #75
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91361900
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 12:34 schreef freecell het volgende:
Harry!!!!! *O*
Je hoort pas in het volgende topic te stappen kerel! 8-)
HIj wil het volgende topic binnenwandelen ;)
pi_91364514
Faja-Lobi gefeliciteerd met je zoontje *O*

Harry zijn eerste stapjes *O*

Beterschap voor de zieke kindjes :*
pi_91365246
Harry wat knap! *O*
pi_91371239
:D harry, wat goed jongen!
  zaterdag 15 januari 2011 @ 17:04:37 #79
265732 Keshet
pi_91372033
Dijon is jarig! *O* *O* *O* Van harte gefeliciteerd met je verjaardag jochie! Een fijne dag vandaag samen met je papa, mama, broers en zus! :*

*O* voor Harry's eerste stapjes!

:* voor Tirza. Doorkomende tandjes zijn niet tof.

Nikki, hoe is 't nu met Lisa? Bij deze ook een :* voor Lisa en jullie!

Octo, ik heb geen babyalbum ervaringen nog (:@) maar ik ben redelijk tevreden over de digitale albums van het Kruidvat. Kijk anders eens in FOT, daar loopt volgens mij een topic over waar je het beste je foto's of albums af kunt laten drukken.

Hoe is het met ons mini-draakje? Is ze vandaag ook nog zo'n goede slaper?

Freecell, heb je bij F. nog iets kunnen merken van de provocatie?

Ik heb eigenlijk niks te melden verder. Ook lekker hoor. :D
pi_91374602
Free en Keshet, lekker dat het zo lekker gaat en jullie niets te melden hebben!

Harry! *O*

Hier is het nog steeds niets met Lisa. Hangerig, huilerig, hoesterig en 40 graden koorts. Eten en drinken gaat wel gewoon goed. :? Gelukkig maar, want ze komt ondanks dat ze niet dik aangekleed/toegedekt is ook telkens bezweet uit bed en kan dus wel wat vocht gebruiken.
Vanmiddag heeft ze paracetamol gekregen en nu was haar koorts net gezakt naar 37.8. Maar mèn, elke keer als ze ligt te kreunen en ik haar suffe oogjes en rode wangetjes zie breekt m'n hart. :'(
pi_91374801
Hoe lang heeft ze dit nu Nikki (sorry niet bijgelezen :@ ) bij de 3e dag hoge koorts even naar de HA om na te laten kijken hè!

Beterschap voor je meisje! :*
pi_91374956
Happy, dit is de tweede dag, ze werd gistermorgen wakker met koorts. We hebben hier met z'n 4-en in huis de griep. -O- Ik kijk even hoe het zich morgen gaat ontwikkelen en anders bel ik inderdaad even de HA.
pi_91378030
Dijon, van harte met je eerst verjaardag.
Heb je een leuke dag gehad?

Hier ook weinig te melden.
Het gaat goed :)
Mart eet weer redelijk (is nooit een groter eter geweest) drinkt super.
Vooral optimelk drink, zijn we achter gekomen :D Gewone melk dus niet.
Maar hij krijgt nu toch nog poedermelk. Dit wil ik gewoon tot één jaar volhouden omdat hij dus niet z'n groter eter is.

Slapen gaat goed. Hoektanden zijn niet door. Maar het lijkt eventjes minder pijnlijk te zijn.
Benieuwd wanneer ze nu weer beginnen te 'plagen' en dan ook doorkomen echt!
pi_91378051
Och, vergeet ik Lisa. Beterschap, hopelijk ben je snel weer opgeknapt! :*
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:18:08 #85
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91379804
Harry kan niet klappen in de handjes maar kan wel een oud-Limburgs kinderversje meedoen :D

En bij gebrek aan een filmpje waar hij losse stapjes zet, dan maar een filmpje dat hij netjes aan 1 handje meeloopt...
pi_91380526
Mooi filmpje :)
pi_91390749
Lars en ik logeren vandaag bij opa en oma.. en ik ben toch wel zo ongelooflijk trots op die kleine kerel van mij! Hij heeft keiweinig geslapen vandaag vergeleken met wat hij normaal doet, maar hij is zo ontzettend vrolijk! Heeft leuk gespeeld met z'n neefje en nichtje vanmiddag, lekker gegeten, lief geslapen... echt, Larsje is zo'n schatje... *;
Het scheelt zoveel als hij zich goed voelt...
pi_91400828
Harry, wat knap! ^O^

Shandaly, heerlijk dat het goed gaat met Lars. Ik hoop dat jullie een goede nacht hebben gehad bij oma.

Hier is het nog steeds niets met Lisa. Vanmorgen weer 39,8 koorts, dus net de HAP gebeld. We moeten haar alleen in de gaten blijven houden en sowieso morgen weer contact opnemen met de gewone huisarts. Op zich eet drinkt en plast ze goed, dus wat dat betreft geen paniek.

Terwijl ik dit schrijf ligt ze me half slapend heel suf aan te kijken. ;( Arm meiske.
pi_91401472
Hier gisteren ook opeens koorts. Hij was al de hele dag wat hangerig, maar 's avonds ook koorts. Voor de rest heeft hij wel goed gegeten heel de dag. Tanden zijn het volgens mij niet :N tand 9 zit nog niet duidelijk genoeg klaar om al door te komen.
Vannacht was een beetje bagger, maar ah, die arme pruts.
  zondag 16 januari 2011 @ 10:26:16 #90
57497 happyme28
I'm so happy
pi_91401627
Hmm.. Daan heeft ook al weer voor de 3e dag koorts. Verder niets te merken aan hem. Het zakt wel van 1e dag 38.6, 2e dag 38.1 en nu 37.9 dus hopelijk in de loop van de dag weer weg.

Hij is gewoon erg vrolijk en heerlijk aan het spelen, dus wat er nu is :?
pi_91401654
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 10:26 schreef happyme28 het volgende:
Hmm.. Daan heeft ook al weer voor de 3e dag koorts. Verder niets te merken aan hem. Het zakt wel van 1e dag 38.6, 2e dag 38.1 en nu 37.9 dus hopelijk in de loop van de dag weer weg.

Hij is gewoon erg vrolijk en heerlijk aan het spelen, dus wat er nu is :?
Dat is hier dus hetzelfde :Y
Hopelijk is de koorts tegen morgen helemaal weg (en ah, anders heeft er één van ons tweeën morgen een dagje verlof, de boel zal niet ontploffen)
pi_91401798
nja, ik heb hier ook een stervende zwaan, maar tis geen baby :+
of wel. net hoe je het beschouwt :')

ravi's luieruitslag klaart gelukkig op *O*
pi_91401939
Thomas en Daan ook al ziek. :*

Simmu fijn dat de luieruitslag op z'n retour is!
  zondag 16 januari 2011 @ 10:45:59 #94
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91401963
Kindertjes massaal aan de koorts hiero! :o
Staan er geen tanden op doorbreken bij Daan?

Harry heeft gelukkig nergens last van. Ja van zichzelf en dat hij niet alles kan wat hij wil ;)
Hij wil nu voortdurend aan 1 vinger met je meelopen en as we speak loopt hij (los) langs de bank, dwz hij houdt een flapje van de grand foulard vast :D
Gek kind!
  zondag 16 januari 2011 @ 10:47:15 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91401992
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 10:28 schreef leonieke het volgende:
(en ah, anders heeft er één van ons tweeën morgen een dagje verlof, de boel zal niet ontploffen)
Leo, ik ben geschokt! Ben jij het die dit typte of ben je overgenomen door een alien? ;)
  zondag 16 januari 2011 @ 10:58:33 #96
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_91402251
Hoi iedereen,

ik zie dat onze Marten hier nog in het lijstje staat, dus het is maar zo netjes van me om eens te updaten.
Ik lees hier vaak, maar schrijf eigenlijk nooit iets, dus weet niet of er iemand is die ons nog kent ;-)
Met Marten gaat het super! Hij is de gemakkelijkste baby ooit. Hij is nu net 8 maanden geweest en heeft in heel zijn mini-leventje misschien al een uur gehuild. Ongelooflijk eigenlijk. Hij eet fantastisch en slaapt voortreffelijk. Hij is nu wel verkouden dus slapen gaat iets minder door die verstopte neus. Zijn broers en zusje knuffelen hem graag en hij kan veel verdragen ;-)
Hij rolt van zijn rug naar zijn buik, maar nog niet terug. Hij verschuift zichzelf achteruit als hij op zijn buik ligt. Hij heeft nog geen tanden en is daarmee de laatste van de vier. De rest had al tanden op 6 maand.
Kortom alles gaat hier heel goed met hem en ook met de andere kaboutertjes!
Groetjes aan iedereen en beterschap aan al die ziekjes hier!
  zondag 16 januari 2011 @ 10:59:22 #97
57497 happyme28
I'm so happy
pi_91402272
Bij Daan is het duidelijk wat het is: 5e of 6e ziekte! De bultjes/rode vlekjes komt nu naar boven, na 3 dagen onschuldige koorts kan ik geen andere conclusie trekken. Gelukkig is dit niet heel ernstig, alleen even keel en oren in de gaten houden ivm ontstekingsgevaar.

Even post aangepast... na wat verder lezen, zit ik toch te twijfelen over het feit of het nu de 5e of 6e ziekte is. Hij heeft wel sinds vrijdag koorts (hoogste was 38.6), maar heb niet echt typische rode wangen gezien als had hij gister wel een rood plekje op zijn wang (maar dat heeft hij wel vaker). Nu bultjes op bovenarm en bovenbenen, dat weer typisch voor de 5e ziekte is. Koorts is ook nog niet weg, wat ook meer 5e dan 6e ziekte is.

Twijfel.... de echt hoge koorts van de 6e ziekte heeft hij niet gehad.

[ Bericht 38% gewijzigd door happyme28 op 16-01-2011 11:44:25 ]
pi_91403323
Happy, volgens mij is het besmettelijk vanaf de start van de koorts totdat de vlekjes weg zijn. Overigens niet gevaarlijk voor zwangere vrouwen.
Beterschap voor Daan! :*
  zondag 16 januari 2011 @ 11:45:35 #99
57497 happyme28
I'm so happy
pi_91403370
Dank Nikki, heb even mijn post aangepast, want we zitten nu toch te twijfelen of het niet toch de 5e ziekte is.

Moeilijk onderscheid te maken al maakt het ook niet echt uit want geen zwangeren in de buurt.
  zondag 16 januari 2011 @ 12:08:58 #100
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91404072
Och ja, het kan maar een naam hebben ;)
  zondag 16 januari 2011 @ 12:10:12 #101
57497 happyme28
I'm so happy
pi_91404110
Nou ja, de 5e duurt ook meestal langer dan de 6e, dus we merken het vanzelf denk ik.
  zondag 16 januari 2011 @ 12:12:00 #102
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91404160
Zolang hij verder zijn vrolijke zelf is, kan het in elk geval weinig kwaad lijkt me...
pi_91405938
Virusvlekjes :+
Zolang het niet vervelend voor ze is, maakt het niet uit toch?

Ik zat vanmorgen in de crèche van de kerk, kijk eens goed naar Florian zijn oor... Loopoor! :o
Daar moet hij toch last van gehad hebben? :@ Hij is gewoon zijn blije zelf, niks mis mee!
  zondag 16 januari 2011 @ 13:08:57 #104
57497 happyme28
I'm so happy
pi_91406327
Tsja, als je kindje naar het KDV gaat is het toch wel enigszins relevant ivm besmettelijkheid en het gevaar voor zwangeren. Maar het lijkt nu toch de 6e alles bij elkaar en die is het snelst over. Zo niet, dan was het toch de 5e :+
pi_91406908
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 10:47 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Leo, ik ben geschokt! Ben jij het die dit typte of ben je overgenomen door een alien? ;)
Hehe, het resultaat van bijna een "zwangerschap" wachten op een deftige reactie (lees: een reactie die ervoor zorgt dat er werkelijk iets gebeurt aan mijn werkdruk) en nog steeds geen verandering te merken ;) Dat doet de betrokkenheid wat verminderen ;)
pi_91407591
Floris mag ook aanschuiven in het rijtje van zieken...
We waren gisteravond bij een vriend en toen werd ie wakker, vond m wat warm aanvoelen. Dus denk even tempen (toevallig zat de thermometer in de luiertas :')) 39.7. Dus gelijk maar naar huis gegaan. Thuis weer even getempt en was gelukkig niet verder opgelopen.
Was eigenlijk de eerste keer echt koorts, dus wel even schrikken. Thuis maar in zn romper met dunne slaapzak onder zn lakentje gelegd. Maar dan kan ie dus niet slapen blijkt :')
Hij draaide gelijk op zn zij al en even later lag ie op zn buik rond te kijken. Uiteindelijk rond 3 uur weer zn temperatuur opgemeten en toen was ie al gezakt naar 38,2. Echt bizar hoe snel dat gaat zeg. toen maar onder zn dekentje gelegd en hij heeft heerlijk geslapen tot half 11.
En nu ligt ie alweer bijna 2 uur te slapen. Denk dat ie vrijdag zolang sliep omdat ie toch niet helemaal lekker was.
Hij is nu ook echt heel erg aan t snotteren.
  zondag 16 januari 2011 @ 13:55:10 #107
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91408384
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:08 schreef happyme28 het volgende:
Tsja, als je kindje naar het KDV gaat is het toch wel enigszins relevant ivm besmettelijkheid en het gevaar voor zwangeren. Maar het lijkt nu toch de 6e alles bij elkaar en die is het snelst over. Zo niet, dan was het toch de 5e :+
Maar met de meeste ziektes is het toch zo dat de incubatietijd al (bijna) verlopen is op het moment dat het zichtbaar wordt...

Leonie, ik snap het wel hoor, maar vind het knap dat jij de knop zo hebt weten om te zetten :*

Floris ook al ziek... Sneu manneke :{

Free, als Florian zijn vrolijke zelf was, zal hij er wel niet erg veel last van hebben gehad (of hij is een bikkel ;) )
  zondag 16 januari 2011 @ 13:58:24 #108
57497 happyme28
I'm so happy
pi_91408552
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:55 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Maar met de meeste ziektes is het toch zo dat de incubatietijd al (bijna) verlopen is op het moment dat het zichtbaar wordt...
Ja, daar verschillen de meningen nogal over bij de 6e ziekte. Bij de 5e is het over zodra de vlekjes zichtbaar worden maar bij de 6e wordt over het algemeen gezegd dat het duurt totdat de vlekjes weg zijn. Maar aan de andere kant is het niet erg om de 6e ziekte te krijgen, dus waarom thuishouden.

Ik weet eerlijk gezegd het beleid niet van het KDV, dus zal even bellen morgenochtend.
pi_91410733
Hoezo Floris is niet lekker, hij slaapt nog steeds :o
Hij ligt ook nog precies zo als k m voor t laatst heb gezien. Ook toen ik zn kamer binnenliep bewoog ie niet eens (normaal dus wel, helemaal na zolang slapen). Nja hij zal t wel nodig hebben denk ik dan maar :D
Net als vrijdag :')
pi_91411013
Hier is het ook zo'n slaapdagje om te recupereren.
Wakker om 7.30u, terug in bed om 9.20u en dan geslapen tot 12.25. Om 14u lag hij weeral in zijn bed.

Al ligt Thomas niet meer stil :o (ik had het eigenlijk liever dat we hem 's ochtends terugvonden zoals we er hem hadden ingelegd ;) ).
pi_91450885
Nog een kleine 2 weken en dan mogen we al naar het andere topic! :o
we hebben ook echt heel veel hier gepost natuurlijk :')

Ze staat nu echt al heel stevig aan de salontafel trouwens. Wat ziet ze er dan groot uit opeens :) .
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_91451232
Flower, ja het gaat snel hè!

Happy, mocht Daan gewoon naar het KDV vanmorgen?

Son, is Floris alweer 'n beetje opgeknapt?

Hier is de situatie nog steeds niet veranderd. Vanmorgen nog steeds 38,7 koorts, dus toch even de HA gebeld. Vanmiddag om 15:15 uur mogen we langskomen. Haar oogjes staan ook nog steeds op de 'zieke zeehond' stand. -O- Ze lijkt inmiddels wel wat actiever, maar dat kan ook komen omdat het ochtend is.

Oja, als klap op de vuurpijl heeft de hond ook nog een van haar mooie oxxy slofjes met schaapjes erop van de commode gestolen en opgegeten. :( Zo maar 'ns nieuwe bestellen op opa z'n kosten (het is zijn hond namelijk).
pi_91451619
Oooh, oxxy slofjes zijn hier ook favoriet! Ik wist niet dat ze die ook met motiefjes erop hadden. Ik heb gewoon effen.

Wel goed dat je met HA hebt gebeld want dat klinkt wel erg ziek nikki!
pi_91451811
Nikki, hij is nog steeds niet helemaal lekker.
Hij heeft iig geen koorts meer gehad, of nou ja gisteravond een beetje, maar niet meer zo hoog gelukkig.
Hij is wel gigantisch aan t snotteren (echt die verkoudheid van de afgelopen weken is niets vergeleken met wat ie nu heeft). Vannacht werd ie om 1 uur wakker hij moest hoesten, slijm kwam uit zn mond en neus. Wel heel zielig. Slikte ie door, maar voor zn fles heeft ie t toch uitgespuugd. Je merkt met drinken dat ie wat last heeft van zn verstopte neus.
Ik slaap er zelf ook niet echt lekker van moet ik zeggen. Eerste keer dat ie ziek is, dus ben beetje overbezorgd :P Ben bang dat er iets gebeurd en dat ik t niet doorheb ofzo..
En ben zelf ook verkouden, dus gaat lekker.

Hoop dat ie iig snel weer opknapt!

Lisa ook nog steeds ziek. Zielig.Ben benieuwd wat de ha zegt!
  maandag 17 januari 2011 @ 09:55:55 #115
57497 happyme28
I'm so happy
pi_91452171
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 09:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Happy, mocht Daan gewoon naar het KDV vanmorgen?
Ja, uiteindelijk wel. Het is trouwens toch de 5e ziekte (lage koorts/verhoging blijft, nooit hoog geweest en het zijn meer bultjes dan vlekjes op armen en benen).

Ze waren niet zo happig, maar hij is verder niet ziek ofzo. Het blijkt dat er niets eens echt een protocol voor is. De leidster was wat twijfelend, maar toen ze hem zag, vond ze het ok. De manager zou later komen en daar ging ze nog mee overleggen.

En de 5e ziekte is niet meer besmettelijk na uitbraak van de bultjes. Het enige is dat hij nu waarschijnlijk vatbaarder is voor andere zaken, dus het blijft opletten.

Maar weer afwachten hoe het zich ontwikkeld.
pi_91452579
:* voor alle zieke kindjes.

Wij hebben heerlijk gezwommen met z'n drieen.
Mart heeft genoten en wij ook. De waterrat. We zijn bijna 2 uur lang in het water geweest. Heerlijk!
pi_91452890
Son, erg hè als ze voor het eerst ziek zijn. Lisa heeft nu ook voor het eerst echt hoge koorts en ik schok heel erg toen de thermometer 40.1 aangaf afgelopen zaterdag.
Ze slaapt ook al sinds vrijdagavond bij ons in bed, want ik wil haar echt in de gaten kunnen houden.
Net belde Lisa's juffie van het KDV ook nog om te vragen hoe het ging. Ik ben echt blij met het KDV, denken zo goed mee altijd en nu ook weer... toch even vragen hoe het gaat met Lisa, echt top!

Flowerbox, ze hebben echt hele leuke, maar ik ben verlieft op de zilveren met het schaap. Ook omdat ze eigenlijk overal wel bij passen qua kleur.

Happy, fijn dat Daan toch mocht komen. Hopelijk heeft hij er niet al te veel last van en knapt hij snel weer op. :*

Ymme, heerlijk hè dat zwemmen. Lisa gaat elke vrijdag babyzwemmen met papa en ze steelt daar elke vrijdag de show met haar gespetter, gegiechel en gegil. O+
pi_91453124
Heerlijk hé als ze zo meedenken :Y Dat doet onze onthaalmoeder ook :) en altijd eens informeren. Lieve mevrouw O+

En zwemmen doen we eigenlijk niet aan mee. Maar dat ligt eigenlijk aan mij en niet aan Thomas :@
pi_91453579
Wij zijn net weer terug van ons wekelijkse half uurtje zwemmen. We vinden het heerlijk!
Ik heb er ook wel eens geen zin in - het is toch best een gedoe met zo'n klein ventje uit- en aankleden, afdrogen, etc, en dan jezelf ook nog - maar zodra je dat koppie ziet glunderen als we het water ingaan is het het allemaal waard!

Het is inderdaad maar naar als die kleintjes ziek zijn. Lars is zo ongeveer de laatste twee maanden aan het kwakkelen geweest, maar sinds midden afgelopen week voelt hij zich weer echt goed. En je merkt dan ook echt zo'n verschil! Ik was echt bijna vergeten hoe leuk het allemaal kon zijn.
En gelukkig gaat het met zijn papa inmiddels ook beter; die is nog wel een dagje thuis vandaag, maar dat is meer om nog een beetje meer aan te sterken, dan dat hij nog echt ziek is.

Maar goed.. de mannen liggen op bed... tijd om maar eens wat te gaan poetsen enzo
pi_91453903
Nikki, tis niet leuk nee, een ziek kind :)

En zwemmen, dat heb ik 2 keer gedaan en sindsdien amper tijd meer gehad ervoor. Wel jammer. WIlde vorige week gaan, maar met zn verkoudheid vond k t niet zo'n goed plan. Morgen ga k ook maar niet zwemmen met m. Als ie weer een beetje opgeknapt is gaan we wel weer zwemmen :)
pi_91454525
Als je kindje verkouden is en je gaat zwemmen (mits geen koorts natuurlijk) komt het wel lekker los in het zwembad :D
pi_91454925
Inderdaad Ymme, voor een verkoudheid blijft Lisa niet thuis als het om zwemmen gaat. Het komt daar inderdaad lekker los. ;)
pi_91455623
Nou als k zn longen helemaal hoor ronken vind k t niet zo'n fijn idee om te zwemmen :)
Gewoon een normale verkoudheid vind k ook niet zo'n ramp,hoewel ik t zelf ook niet prettig vind om dan te zwemmen.
pi_91462496
Son, was niet lullig bedoeld hoor, je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Als ze echt zou rochelen zou ik het ook niet doen inderdaad. ;)

Wij gaan hier nog even snel een flesje geven en dan op naar de dokter.
pi_91466987
Oh maar zo vatte ik t ook niet op hoor :)
was gewoon even de uitleg ;)

Hoe was t bij de dokter??
pi_91467343
Bij de dokter was Lisa ineens heul vrolijk... sta ik daar weer voor lul. -O- (nouja zo voelde het dan)
Maargoed, ze heeft hoogstwaarschijnlijk Mexicaanse griep en ze heeft een ontstoken oortje, maar dat ontstoken oortje kon ook al op z'n retour zijn. Vandaar dat ik i.o.m. de dokter heb besloten om haar nu nog geen antibiotica kuur te geven. Als de koorts zakt doen we niets. Heeft ze morgen nog dezelfde temperatuur als nu, dan kan ik het kuurtje alsnog halen.
Nu hopen dat die griep van haar ook op z'n retour is, want bij het woord Mexicaanse griep krijg ik toch telkens een brrrrr moment door de berichten van vorige week.
pi_91467520
Kan me voorstellen dat je daar de bibbers van krijgt!
Hopelijk is dat antibiotica kuurtje niet meer nodig!
Iig fijn dat ze even nagekeken is!
I
pi_91467990
hopelijk knappen de zieken snel op!
beterschap :*

mijn paps heeft de box trouwens gemaakt met een paar ferme gerichte meppen :+
ravi kan nu ook op handen en voeten zitten (met zn kont in de lucht), maar kruipen? :N
ah well; komt vanzelf :) zijn fijne motoriek is gewoon een stuk verder dan de grove. hij mag nu wel wat vaker in de kinderstoel, hij zit niet meer als een zoutzak en dondert ook niet meer naar voren. binnenkort gaat rapley weer in de herhaling, want liga en rijstewafeltjes eet hget ventje inmiddels wel
pi_91468624
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Bij de dokter was Lisa ineens heul vrolijk... sta ik daar weer voor lul. -O- (nouja zo voelde het dan)
Maargoed, ze heeft hoogstwaarschijnlijk Mexicaanse griep en ze heeft een ontstoken oortje, maar dat ontstoken oortje kon ook al op z'n retour zijn. Vandaar dat ik i.o.m. de dokter heb besloten om haar nu nog geen antibiotica kuur te geven. Als de koorts zakt doen we niets. Heeft ze morgen nog dezelfde temperatuur als nu, dan kan ik het kuurtje alsnog halen.
Nu hopen dat die griep van haar ook op z'n retour is, want bij het woord Mexicaanse griep krijg ik toch telkens een brrrrr moment door de berichten van vorige week.
Hopelijk is een kuurtje niet nodig en is de koorts morgen verdwenen. Mexicaanse griep, bah! Das inderdaad even schrikken, maar dit gewoon uitzieken neem ik aan?

En welke berichten van vorige week? Niets mee gekregen namelijk hier.
  maandag 17 januari 2011 @ 16:40:56 #130
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_91469286
Wat een zieken toch, jee! beterschap allemaal! :*

Wat goed van Ravi! *O* Eerdaags heeft 'ie door hoe het moet en sjeest hij door de kamer Simmu!

Mexicaanse griep, jakkie, klinkt idd akelig. dacht dat dat wel over was, maar nu komt het weer steeds meer ter sprake.

Tirza heeft maar 1 dagje koorts gehad, gelukkig, wel veel snot en gigantisch kwijlen, dus we denken dat er 2 hoektanden op doorbreken staan. (ze heeft echt 2 flinke bobbels daar en eentje voel je al iets van tand doorheen komen). Door het vele kwijlen had ze ook wat uitslag op haar kinnetje en wangen. Nu werd dat gisteren alleen maar erger, maar goed, wel logisch aangezien ze maar blijft kwijlen.
Vandaag zie ik ineens dat ze wat bultjes/blaasjes op haar hand heeft. :?
Bij het uitkleden voor het middagslaapje zag ik ook dat ze allemaal rode vlekjes/kleine bultjes op haar benen en billen heeft . Morgen aan het einde van de dag kunnen we pas bij de dokter terecht, grrr :(
Dus we gaan straks de huisartsenpost bellen en hopen dat we langs mogen komen, want ik wil eigenlijk wel graag weten wat ze nu heeft! En wat we er evt. aan kunnen doen. Ze lijkt er zelf geen last van te hebben. Ik ben benieuwd!
pi_91471011
Ymme, vorige week kwam er in het nieuws dat er 2 kinderen waren overleden aan de Mexicaanse griep, wel al in oktober, maar toch. Hier dus: http://www.telegraaf.nl/b(...)icaanse_griep__.htmlMaargoed dat zijn de uitzonderingen hè. Volgens m'n HA is het niet anders dan een gewone griep en is in de gaten houden en uitzieken genoeg. Het is waarschijnlijk meer de media waardoor je dan brrrrr denkt, dan dat het echt heel ernstig is.

Tirza ook al een vreemde ziekte... ik hoop dat je nog bij de HAP terecht kunt. Ik zou ook willen weten wat het is. Succes ermee. :*
pi_91471585
Das vaak zo idd Nikki
ik ben altijd best nuchter met dat soort dingen, maar bij Floris toch iets minder dus
pi_91472490
Dat heb ik ook. Vorig jaar vond ik het allemaal onzin en zwaar overdreven, ook die griepprik voor zwangeren. _O-
Maargoed nu het om m'n kleintje gaat vind ik het toch een beetje eng. :@ Ach, morgen is Lisa vast en zeker een eind opgeknapt en heb ik me druk gemaakt om niets.
pi_91480942
Beterschap voor de kindjes :* ben zelf ook niet helemaal lekker, maar heb gelukkig Femke niet aangestoken. Volgens mij heerst het echt -O-

Hier net registratienummer ingevuld + allerlei andere zaken voor de kindertoeslag, echt gebruiksvriendelijk is dat programma niet zeg 8)7 Morgen naar de CB, ben benieuwd.
pi_91484420
oh dat moet k ook nog regelen...ik moet van mn kindgebonde budget af...leuk joh dat dat automatisch gaat..heb er niet eens recht op :') ben volgens hun alleenstaande moeder ofzo (en heb bij de kinderbijslag R erbij gezet...sukkels)
pi_91491068
Kindertoeslag is voor de opvang?
Hier kindgebondenbudget en kinderbijslag eens in de 3 maanden.
pi_91501908
Kindgebondenbudget is voor iedereen met een salaris onder een bepaalde grens :)
Wij krijgen het ook en ik ben ook niet bepaald alleenstaand :)

Arme zieke kindjes weer hier..... ;(
Mexicaanse griep heb ik hier rond kerst gehad en de kinders zijn toen allebei wat ziek geweest en hebben een weekje na-gehoest, dus ik gok dat ze het iig niet weer krijgen :)

Zometeen naar het CB, lang geleden, ik ben benieuwd ;)
pi_91501933
nee, maar t salaris samen is te hoog :) vandaar mn opmerking over t alleenstaand

hier goede nacht gehad trouwens, heerlijk, had k wel even nodig. hij heeft de hele nacht doorgeslapen. om half 1 was ie aan t huilen, maar wilde niet gelijk een fles geven. toen draaide k op mn zij en ben k in slaap gevallen en hij dus ook.

[ Bericht 42% gewijzigd door Sonnetje85 op 18-01-2011 08:08:31 ]
pi_91502196
Mart was voor zijn doen vroeg wakker :D
07u00. Heb ik hem zn leer-knuffel gegeven met muziek en geluiden.
Heeft ie nog even tot 07u30 zitten spelen en ik kon zo rustig wakker worden ;)
pi_91502346
Dat is wel echt het voordeel van een snoozebaby :+
Die van ons begint met 'LA!' dan 3 minuten stil, dan 'bwebwe?' dan 5 minuten stilenz. En pas na een half uur wordt het 'blabladadadededebu!' en dan wil hij er pas uit :+
pi_91502466
hier ook een zieke baby ;(
hij's wat humeurig en heeft 38.5. ik denk dat het toch echt een tandje is, want hij begon hard te huilen toen hij een lepeltje pap wilde eten. toen heb ik maar ff een gewone fles gemaakt en dronk hij dat grotendeels wel op. zodadelijk maar lekker een banaantje geven en dan lekker op tijd met een paracetamolletje naar bed
pi_91503394
Hier nog steeds een zieke baby, 38.4. Vanacht ook een aantal keer geworden zonder reden. Morgen ga ik zelf weer aan het werk en gaat Lisa naar opa ipv het KDV, maar ik hoop echt dat ze er dan een beetje beter aan toe is, want anders zit ik ook niet lekker op m'n werk. ;( Bah, op dit soort momenten baal ik ervan dat ik moet werken.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:09:04 #143
300054 Marlinde
pi_91504151
Jeetje wat een hoop zieke kindjes, beterschap! :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_91504385
Hier gisteren ook weer een zieke smurf. Op een half uur tijd van 37.2°C naar 39.3°C koorts. Hopelijk is het nu echt helemaal uit zijn lijfje.
pi_91504686
Beterschap allemaal!

Geven jullie je kindjes pap als ontbijt? Of 's ochtends ook al een boterhammetje? En wat voor pap gebruiken jullie dan? Ik had nog steeds rijstebloempap voor Lars, maar ik geloof dat hij onderhand wel iets kan gebruiken voor oudere kindjes...

En wat geven jullie voor drinken bij het lunchboterhammetje? Gewoon een volle fles melk, of water/diksap/thee? En wanneer begin je met oefenen uit een bekertje, of een antilekbeker?
[/onzekere mama]
pi_91504779
Hier krijgt Mart 's ochtends pap (sinds gisteren gewoon brinta).
's middags een boterham en een beker opti-melk (hij lust geen gewone melk, poedermelk ook alleen als het pyjama papje is, wat ie dus voor het slapen gaan krijgt).
En dan drinkt hij ook nog 1,5 beker (rietjes beker) sap op een dag weg.

Maar Mart is dan ook iets ouder (10,5 maand)
pi_91504798
Ik zou inderdaad andere pap geven dan rijstebloem. Die 6 maanden variant.
pi_91505048
Shandaly, hier krijgt Lisa sinds ze ong. 8 maanden was de Bambix fijne granen ontbijtpap. die is vanaf 6 maanden. Ik geef het haar nog gewoon uit de papfles omdat ze dan toch beter eet dan van een lepeltje.

Verder ziet Lisa's schema er ong. zo uit:

7 à 8 uur: papfles 200ml
10 uur: fruit + rooibosthee (meest gaat er niet meer in dan zo'n 60-100 ml
12 uur: broodje met smeerworst/kaas en halfvolle melk uit oefenbeker. Dat gaat steeds een beetje beter, maar echt veel gaat er op deze manier niet in denk zo'n 50ml. Die gewone halfvolle melk geef ik echt om haar er alvast een beetje aan te laten wennen voor als ze straks over een maand of 2 echt over gaat op gewone melk.
14:30: fles 200ml
tussendoor: volkorenkoekje/rijstewafel/appelstukjes van jip en janneke
18:00 uur: warm eten, kwark en halfvolle melk uit oefenbeker denk maar zo'n 30ml
20:00 uur fles 200ml
pi_91505592
appelstukjes van jip en janneke, was is dat :)
Kllinkt leuk en gezond.
pi_91506291
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:49 schreef Sonnetje85 het volgende:
Nou als k zn longen helemaal hoor ronken vind k t niet zo'n fijn idee om te zwemmen :)
Gewoon een normale verkoudheid vind k ook niet zo'n ramp,hoewel ik t zelf ook niet prettig vind om dan te zwemmen.
Verstandig hoor, het wordt niet voor niks afgeraden om met verkouden kinderen te gaan zwemmen!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_91506349
Ymme, Brinta is gezoet met honing. Ik heb dus voor de zekerheid maar gewacht met Brinta tot Thijs 1 was.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_91506386
Brintapap eet ik zelf ook als ontbijt, dus het zou wel heel handig zijn als Lars dat ook kan eten... maar dat gaat vast niet uit een flesje, en dat vind ik dan toch wel weer handig... (Ik ben een luie moeder... heb geen zin om 's ochtends vroeg voor m'n werk Lars met een lepeltje pap te voeren... erg he?)
pi_91506533
Shandaly : het gaat bijzonder goed uit een rietjebeker ;)
pi_91506944
Ymme: optimel bevat een heleboel aspartaam en andere zoetstoffen, misschien niet het verstadigste drinken voor een baby?

Florian eet 's morgens één of 2 broodjes met niks en daarna nog een fls.
Drinken doet hij al sinds hij 6 maanden is (op zijn voedingen na) uit een gewone beker en als we onderweg zijn een rietjesbeker :)
pi_91506989
Tip van het CB hier.
Omdat veel ouders hun kinderen yogi drink schijnen te geven.
pi_91507024
Ymme, die appelstukjes dat is dit: http://www.hema.nl/nl-nl/(...)kjes-(10240003).aspx
Volgens mij niet heel gezond hoor. Maar Lisa vind ze lekker dus af en toe krijgt ze er een paar.

Mag yoki ook niet dan? Niet dat ik het geef hoor, maar gewoon interesse.
pi_91507332
Wat mag wel :D
Je komt zoveel dingen die niet mogen.
Maar mij lijkt het met 'mate' dat dan veel wel kan hoor.
(onder de 1 natuurlijk wel veel wat niet mag gewoon).
pi_91507373
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:34 schreef ymme het volgende:
Tip van het CB hier.
Dan is het kiezen uit twee kwaden zeg maar -O-

Beiden is gewoon NIET gezond. En zeker niet onder een jaar.

Wat is er mis met water, thee, karnemelk, melk, roosvicee-achtigen (en dan flik verdund) of verdund sap?

Bij CB geweest :)
Florian is prachtig gemiddeld qua lengte en gewicht (ja! ze bestaan! Kinderen op het cb lijntje _O- ) , doet alles wat hij moet doen en de prikken zitten er weer in :)
pi_91507775
Mogen ze dan 'nooit' een keer iets wat niet helemaal 'gezond' is. :?

Over het algemeen krijgt Mart echt alleen maar gezonde dingen. En daar let ik echt goed op!
Maar ik zal in de gaten houden dat hij niet elke dag opti drinkt.
En gewone melk proberen. Wat hij absoluut niet lust tot nu toe.
Water heel klein beetje, zit er een heel klein beetje roosvicee appel in, dan drinkt hij er goed van.
Karnemelk komt hier niet in huis (ik kan daar niet tegen, dus wil het absoluut niet in huis hebben, ben daar paar keer goed ziek van geworden, al is het alleen maar op mijn huid).
pi_91507826
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:34 schreef ymme het volgende:
Tip van het CB hier.
En enorm domme tip. Een beker joki staat gelijk aan 2 boterhammen, en wat denk je dat je je kind beter kunt geven?
pi_91507882
Moet je even aan het CB vragen dan hè ;)
pi_91508257
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:56 schreef ymme het volgende:
Moet je even aan het CB vragen dan hè ;)
Hoe denk je dat ik aan die info kom?
pi_91508347
Maar goed, ik dacht dat ik gewoon een tip kon geven over die Brinta, maar blijkbaar voel je je dan zo geroepen je op een agressieve manier te gaan verdedigen dat het uitmondt in een wellus-nietus spel. En dáár pas ik voor.

En daarbij : het CB adviseert. Adviseeeeeeeert. Dat betekent niet dat je MOET doen wat zij zeggen, maar dat ze richtlijnen geven.

Dat Yoki/chocomel/optimel voor jonge kinderen gelden als maaltijdvervangers en niet als drinken, is gewoon een feit.
pi_91508353
Niet van onze CB :D
pi_91508408
:D verkeerde been uit bed gestapt.
Nu doe ik agresief. Ik ben me van geen kwaad bewust hoor. Sorry.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:17:12 #167
300054 Marlinde
pi_91508744
Free wat ontzettend knap!!! O+
Tessa houd niet eens zelf haar fles vast, laat staan een beker :D
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_91508957
Marlinde, hoe gaat het verder met jullie en Tessa?
Slaapt ze weer goed enzo?

Al weer bijna 1 jaar. Wat gaat de tijd toch hard hè.

Free, wat goed!!!
pi_91508969
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 12:12 schreef freecell het volgende:
Kijk nou, helemaal zelf drinken!
Wauw, knap zeg!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:26:36 #170
300054 Marlinde
pi_91509073
Ymme, lief dat je het vraagt :)
Met Tessa gaat het super goed, ze gaat opeens heel hard! Kan (eindelijk) kruipen, staat overal tegenaan, doet stapjes aan onze handen, zegt kiekkiek (kiekeboe) en Ah-oh op zn teletubbies O+
Ze heeft 4 tandjes die al helemaal door zijn en 2 die half zijn doorgekomen :P Ze eet nog steeds enorm veel :) Ze is nu helemaal over op halfvolle melk
Ze slaapt ook opeens heel goed :D We hoeven er meestal maar 1 keer uit en heel vaak is dat pas om een uur of 6 in de morgen en dan dr tut erin en dan slaapt ze tot half 9 ongeveer O+
En ze is gewoon enorm leuk, lief, schattig....gewoon mijn klein liefje O+ O+ O+

En bijna 1....ja........gaat veel te hard!!!!!!!!!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_91509238
Wat lekker Marlinde O+

Die tandjes, hier zijn het er nog steeds 2 en geen dreiging ;)
pi_91509363
Hier nog steeds flinke dreigingen :D
Maar door komen ho maar. Maar wel de pijnen voor Mart :(
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:34:58 #173
300054 Marlinde
pi_91509373
Ik heb al een aantal keer moeten voelen dat ze tandjes heeft :P Vanmorgen nog...stukje druif afhappen, was de bedoeling dan....:P
Alleen word Tessa er elke keer weer heel erg ziek door als er weer nieuwe tandjes aankomen met flinke koorts...hoop dat er nu voorlopig geen tandjes meer komen :+ :P
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_91509440
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 11:15 schreef McLaura het volgende:

[..]

Verstandig hoor, het wordt niet voor niks afgeraden om met verkouden kinderen te gaan zwemmen!
oh kijk, dat wist ik niet eens :)

marlinde, wat klinkt ze leuk O+
florian knap hoor!

floris werd dus om kwart voor 8wakker vanochtend. fles gegeven, zag aan m dat ie nog moe was. werd ie rond kwart over 10 wakker. aangekleed enzo, en om kwart over 11 was ie alweer aan t mopperen. half 12fles en weer maar bed..kind is echt nog niet de oude. gelukkig heeft ie er geen last van
pi_91510530
ik kom even terug op de honing in de pap :7

want we hadden met selene toen die nog geen jaar was ooit eens per ongeluk de 12 maanden pap (gezoet met honing) gekocht en toen had ik nutricia gebeld. de honing die fabrieksmatig verwerkt wordt in die pap is dusdanig bewerkt dat het volgens hen (!!!) geen kwaad kan. de bacterie waar het om gaat is er uit gesteriliseerd.

ik dacht: ik gooi eens een weetje in de groep :s)
ravi krijgt trouwens dus absoluut niet al die pap.
pi_91510675
Hoe merk je dat Ravi niet tegen die pap kan, simmu? Krijgt hij uitslag oid?

Hier wordt er 's ochtends Nutrilon (HA) geserveerd en een broodje met niets erop.
''s middags een broodje met niets of beleg en beetje roosvicee.
's avonds voor ze naar bed gaat krijgt ze een flesje pap (bloem vanaf 4 maanden) aangemaakt met Nutrilon.
pi_91510955
ravi krijgt gewoon de pap die bij zijn leeftijd hoort. dus da's nu de 8 maanden meergranen bambix. vandaag ben ik allang blij als hij eens wat drinkt van gewone nutrilon flesjes! het wurm voelt zich echt niet zo lekker.

nog geen tand te bekennen hier, dus dat zou het kunnen zijn. maar we hebben hier van de week ook een stervende zwaan in huis gehad, dus dat kan ook nog!
pi_91511220
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:28 schreef Shandaly het volgende:
Beterschap allemaal!

Geven jullie je kindjes pap als ontbijt? Of 's ochtends ook al een boterhammetje? En wat voor pap gebruiken jullie dan? Ik had nog steeds rijstebloempap voor Lars, maar ik geloof dat hij onderhand wel iets kan gebruiken voor oudere kindjes...

En wat geven jullie voor drinken bij het lunchboterhammetje? Gewoon een volle fles melk, of water/diksap/thee? En wanneer begin je met oefenen uit een bekertje, of een antilekbeker?
[/onzekere mama]
Thomas eet een boterham sinds hij 8 maanden is.

Zijn schema
- 6u: fles melk (210cc/7 scheppen)
- 8u: boterham
- 11.30u: groentenpap (groenten, aardappelen en vlees) + water
- 15.30u: fruitpap + water
- 20u: fles melk (210cc/7 scheppen)

(tijdstippen kunnen nogal variëren ;) )
pi_91511258
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:18 schreef Shandaly het volgende:
Brintapap eet ik zelf ook als ontbijt, dus het zou wel heel handig zijn als Lars dat ook kan eten... maar dat gaat vast niet uit een flesje, en dat vind ik dan toch wel weer handig... (Ik ben een luie moeder... heb geen zin om 's ochtends vroeg voor m'n werk Lars met een lepeltje pap te voeren... erg he?)
De boterham krijgt Thomas ook bij de onthaalmoeder, hoor ;) Thuis zou ik daar voor ik naar het werk ga ook geen tijd voor hebben :N
pi_91528472
:( Verdorie. Tandenpoep (heel weinig heel vaak, echt minimale beetjes) en knal rode billen.
Schreeuwende en krijsende Mart. Hij was straks gewoon aan het stampvoeten! :'(

Nu hebben we er uierzalf op gedaan. Had verder alleen dat of sudo.
En schoonmoeders zij dat uierzalf goed was! Hopen dan maar.

Wat is dit verschikkelijk voor dat jong zeg BAH. :{

Ook heb ik hem 2,5 ml sinaspril gegegeven (de helft van wat ie hebben mag).
Dit leek na een paar min ook wel wat te helpen.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:34:50 #181
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_91529638
He vervelend is dat Ymme! Hopelijk werkt de tip van schoonmoeders!
Gelukkig werkt de sinaspril.
Niet leuk he wat onze kinders toch allemaal moeten doorstaan.
Ik hoop dat het snel weer over is! :*

Gisteren had Tirza allemaal rode vlekjes/bultjes. We mochten niet langskomen bij de huisartsenpost. :( Wel had de dienstdoende arts ons gebeld en aan de hand van onze info, concludeerde hij dat het de waterpokken waren. ;( Hij zei dat het dan vandaag een stuk erger zou zijn en meer blaasjes zichtbaar. Nou, vanmorgen was het zeker niet erger, het leek eerder minder. Wat is het dan? :? Vanmiddag naar de huisarts en die sloot de waterpokken gelijk uit. Hij zei dat Tirza een lichte vorm van de 6de ziekte heeft. Weten we dat ook weer! Gelukkig is ze wel haar vrolijke zelf en loopt ze op haar verjaardag niet als een 'krentenbol' rond!

Net kwamen we terug van de winkel, ze was moe, had honger en een volle luier, dus eerst even verschonen. Daar was ze het totaal niet mee eens! Huilen, schreeuwen (intussen had ze de luier wel al af, zover was ik gekomen) maar goed even troosten dan maar. Toen werd het ineens wel erg warm bij mijn buik....stond ze al huilend tegen mijn buik op te pinkelen! :') Ach ja, de wasmachine wordt toch nog niet genoeg gebruikt! ;)
pi_91530474
hier een hoopje zieligheid en ellende in een babybedje ;(

het goede nieuws is dat de stervende zwaan vertrokken is uit huis *O* manlief is er weer *O* en mijn vader is hier ook! dus ik kan vanaaf rustig mijn eisprong uitlijden (denk weeen :% ) en morgen met oudste naar de peuterspeelzaal & yoga. terwijl het manvolk thuisblijft en het arme wurm vertroetelt met eindeloze flesjes (hij heeft geen trek in eten)

hij heeft vandaag zo tussen de 500 en 600 cc aan (nr 2) melk gedronken. hij's prima alert, spuugt niet en heeft geen diarree. hij heeft koorts en voelt zich ellendig ;( dus ik kijk het ff rustig tot maximaal donderdag aan. als het dan niet siginificant verbeterd is danwel als het slechter gaat bellen we de huisarts.

greotjes vanaf de ziekenboeg :X
pi_91530903
Oh Simmu, das niet leuk.
Beterschap. Hopelijk is Ravi snel beter!
En heb jij z'n last van je eiersprong dan? Sterke ermee!

Hier een kutgevoel dag. Voel me bleh.... volgens mij moet ik ongesteld worden.
Manlief gaat nu doner bestellen. Kan me alleen niet schelen dat het slecht voor de lijn is :|W Ben gewoon even klaar met alles! (soms heb je dat wel eens).
pi_91530953
Vanavond weer eens pap geprobeerd, maar wat moet je daar een geduld voor hebben :X Femke is er zeker niet dol op. Met Femke gaat het goed ze is alweer 73 cm en 8kg volgens CB.
pi_91532007
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:58 schreef Mereltje het volgende:
Vanavond weer eens pap geprobeerd, maar wat moet je daar een geduld voor hebben :X Femke is er zeker niet dol op. Met Femke gaat het goed ze is alweer 73 cm en 8kg volgens CB.
doe je uit een fles of van een bordje?

en ja. eisprong is hier zo'n 3 a 4 uur lang weeen. niet tof. doet ernstig zeer waarbij ik eigenlijk gewoon niks kan. beter ook maar om het niet te proberen, want ik ben al een paar keer van mijn stokje gegaan
pi_91533356
een bordje want ze verslikt zich anders, met een papspeen.
Vervelend van je eisprong simmu. Ik slikte altijd homeopatische tabletjes, voor buikkrampen. Menustruan.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:45:29 #187
57497 happyme28
I'm so happy
pi_91533498
Beterschap voor de zieke kindjes en simmu met haar eisprong ;) niet tof!. Ymme, sterkte met de rode billetjes!

Free, wat knap van Florian. Bij Daan lukt het ook aardig, maar de laatste keer gooide hij de hele beker over zijn hoofd. Meestal hou ik voor de zekerheid de onderkant vast terwijl hij zelf drinkt. Maar hij trok 'm zo hard uit mijn handen dat de melk over zijn gezicht vloog. Je had 'm moeten zien :o :o Hij was er beduusd van, bleef doodstil zitten en ging toen lachen :D

Eet-/drinkschema:
- Ontbijt: bordje Bambix 8 maanden pap met 180ml opvolgmelk (binnen 10min. op :9 )
- Tussendoor: water en fruit
- Lunch: 2 boterhammen en beker opvolgmelk 165ml
- Tussendoor: roosvicee met een koekje oid
- Avondeten: bord aardappel/groente/vlees met de pot mee en bakje volle yoghurt toe
- Voor slapen: fles opvolgmelk 165ml

Daan is de 5e ziekte aan het uitzieken, maar gaat gewoon naar het KDV, is vrolijk en naast de bultjes is er niets aan hem te merken.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:52:22 #188
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91533934
Ik ben moe en kan me slecht concentreren, maar wil toch even alle zieke kindertjes (en moeders) beterschap wensen en natuurlijk even *O* voor een zelfdrinkende Florian!
Harry doet geeneens moeite om zijn bekers vast te houden. Die lurkt er alleen maar enthousiast aan :P
pi_91537592
zo nu hopen dat ik geen minidraak alarm krijg (vind 3x genoeg binnen een uur) dan eindelijk tijd om weer bij te lezen?!.....
pi_91537938
Wij zijn net bij de HAP geweest.
R vond dat ie wel heel erg volraakte iedere keer, en na zn slaapdag (hij is 3uur max wakker geweest vandaag) wilden we t toch even laten controleren. Ook liep zn temperatuur een beetje op weer.
Gelukkig niets ergs (wat we ook wel verwacht hadden), zitten nu aan de ab. Eerste dosis zit erin en dat ging goed. Hopelijk knapt ie snel op.
pi_91539829
harry ga je alsjeblieft eens lekker doorslapen :Z
Maar je gaat gewoon wel even los stappen *G* en dat filmpje O+

vele zieke kindjes en ouders, beterschap allemaal :* (hier ook een papa die zielig ziek is) al klinkt wel even engig hoor bij lisa en daan (de onzekerheid enzo) :{
ow en tirza? hoe gaat het nu?

Hannah zomaar je nachtfles eraf *G* en lekker blijven slapen, goed hoor

Lars O+ laat je mama maar lekker trots zijn als jij zo vrolijk bent

marten fijn dat het goed met je gaat en zeg maar tegen je mama dat ze vaker even een update komt doen :Y

lekker he dat zwemmen Ymme *) en shandaly

ravi lekker ding, wel op je handjes en voetjes en dan niet kruipen :D
fijn dat de box gemaakt is

florian goede cb statistieken *G* en helemaal zelf drinken

tessa gaat ook goed zo te lezen O+

simmu :*

sonnetje goed dat jullie even geweest zijn, hopelijk helpt de ab goed om floris goed te laten opknappen

met minidraak blijft slapen erg wisselend, gelukkig wel weer veel beter en meestal begin avond het moeilijkst, daarna slaapt ze een uur of 3, soms dan al nachtvoeding en soms weer wat later.
ze heeft gelukkig geen hoestbuien meer en slaapt over het algemeen tot een uur of 4 a 5 in d'r eigen bed
ze is overdag vrolijk, enorm aan het kletsen, geniet volop van het eten, doet verwoed pogingen te tijgeren maar komt geen stap voor of achteruit, en tandje nr 5 staat op doorbreken
inmiddels officieel 8 maanden gaat het allemaal snel
pi_91549638
Wat is dat toch voor mega ontwikkel-periode zo rond 8 à 9 maanden? :D
Dat heeft volgens mij echt elk kind! Dan gaat het ineens allemaal heel snel!
pi_91550031
Op 1 of andere manier kon ik je filmpje niet zien van Florian, freecell -O- . Maar wel knap dat hij al uit een beker drinkt. Hier wordt zelfs de tuitbeker nog de box uitgegooid!

Ik vond vanochtend een leuke verrassing toen ik haar uit bed wilde halen:
Poep in haar haar :o ! Haar hele buik, pyama, slaapzak en natuurlijk luier zat vol.
Dus eerst eens even heerlijk gedouched en wasmachine voor 2e was van vandaag aangezet.
Ze zit nu naast me te neuriën en een broodje te eten, heerlijk ruikend!
Ik denk dat er tandjes aankomen :X ....
pi_91550256
Hier prikjeskoorts ;(
38,3 bij wakker worden.

ieuw flower _O-
pi_91551106
*O* Mart loopt aan één hand mee *O*

En hij eet rozijntjes vanuit het doosjes (3 stuks en dan verdwijnt de rest door de kamer hoor hihi).

Wat wordt hij groot. Vanochtend keek hij mij aan en toen zag ik het gewoon. Echt een peuterhoofdje, klein en ondeugend. Eigenlijk is mijn baby al weg. -O- Maar ook wel weer *O* hij kan zoveel meer! En het wordt stiekem best leuker en leuker hoor. Over 9 weken komt er hier een puppie O+ Die kan dan met Mart opgroeien. Zo leuk!
pi_91555791
Goed zo Mart! *O*

Toen ik haar bedje net verschoonde kwam ik er achter dat zelfs het matrasje en de bedspijlen niet gespaard waren gebleven :X .
Dus gelijk alles maar lekker uitgesopt en raam open. Pfffffff.
pi_91557608
Hoi hoi,

Wij zijn ook weer terug van het CB. Daan is weer goed door de keuring gekomen. Netjes stabiel zitten terwijl de vpk heb zachtjes aanstootte en hem om liet kijken, bekertjes stapelen, pincetgreep bij een propje papier. Ikke is trots *)

Ook de curves zien er netjes uit. Gewicht +0,5 lijn, lengte -1 lijn op het CB. Niet verrassend dus.

Voor de prikken moeten we volgende week terugkomen als de 5e ziekte over is. Bultjes waren nog wel erg actief, dus arts wilde wachten tot het voorbij is. Prima! Daarna pas weer eind april! Dat lijkt nog lang te duren zeg.
pi_91557785
Flowerbox, leuke verrassing :X

Het gaat hard hè momenteel. Daan zit nu ook de hele tijd op zijn armen en voeten te hupsen. Zo'n lollig gezicht. Aan 1 hand lopen wil hij nog niet, beetje eng. Met de loopkar rent hij de hele kamer rond en aan 2 handen wil best, maar owee als je hem dreigt los te laten. Dan laat hij zich meteen op zijn kont vallen :+
pi_91571994
Beterschap voor alle zieke kindjes weer.

Flowerbox, dat zal lekker geroken hebben bij jou vanmorgen. Stinkt hè die tandjespoep!

Daan wat ga je goed. Alle tests weer goed doorgekomen! ^O^

Son, sneu dat Floris aan de AB moest. Hopelijk knapt hij er snel van op.

Hier is Lisa weer wat opgeknapt, lees: koorts is weg. Ze is nog wat hangerig, maar genoeg opgeknapt om gewoon naar opa te gaan en daar is het ook prima gegaan!
Dus ik ben vandaag ook weer gaan werken. Heerlijk om weer lekker bezig te zijn, van dat luie gedoe in bed word ik ook niet echt vrolijk namelijk.
pi_91580693
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 07:57 schreef freecell het volgende:
Wat is dat toch voor mega ontwikkel-periode zo rond 8 à 9 maanden? :D
Dat heeft volgens mij echt elk kind! Dan gaat het ineens allemaal heel snel!
Vond ik ook :Y Opeens kon hij rondwandelen in zijn park, kruipen, zwaaien, dansen op z'n benen, zelf een boterham eten, ...

Maar hier dus weer koorts: zaterdag, maandag en woensdag koorts en zondag en dinsdag niet. Arme vriend :{
pi_91581116
Leo, beterschap voor kleine Thomas. :*
pi_91584274
na een hele goede nacht, is vandaag het hoesten en proesten alweer begonnen
hoop toch dat ze een beetje kan slapen...
verder gaat tandje 5 goed, puntje is al bijna een streepje en bij tanden poetsen ontdekte we vandaag puntje nr 6...

Mart aan 1 hand meelopen! *G*

flower wat een verassing :X

daan goede curve en goede resultaten, goed zo jongen! *G*

florian prikjes koorts ;(

lisa die aan het opknappen is *)
pi_91584957
Jeetje wat heeft minidraak al een hoop tanden :)
hier nog een tandenloos monstertje (gelukkig maar, mijn neus vindt tanden niet leuk :P)
Hij mag ook niet eerder tanden krijgen dan zn neef (van mn zus ;) hij is met bijna alles sneller haha)

Mart wat knap zeg!!

Gelukkig gaat t beter met Lisa!!

Floris heeft gelukkig geen last van de ab, waren een beetje bang dat ie misschien allergisch of overgevoelig ervoor zou zijn. R en zijn broer kunnen niet tegen die ab. Al had de arts t erover dat je er de eerste keer niet erg op kon reageren. Ik vermoed dat ie bedoelde de eerste inname, maar dat weet ik niet zeker. Iig geen roodheid waargenomen en hij heeft er verder ook geen last van (iig niet spugen enzo).
Hij heeft vandaag een stuk minder gehoest. Al weet ik niet of dat aan de ab ligt. De arts zei gisteren dat het pas na 24 uur gaat werken, mja ik denk dan ook weer dat t toch wel iets moet gaan doen voor die tijd. Ach ja wat t ook is,maakt niet uit, als ie maar beter wordt :)
  woensdag 19 januari 2011 @ 22:28:01 #204
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_91588829
zo hehe, even reageren. Wat zijn er een hoop kindjes ziek. Sneu is dat he, hopelijk knappen ze allemaal snel op.

minidraak al zoveel tanden, wow, dat gaat snel.

Flowerbox, lekker is dat, een (slaap)zakje poep. Lekker mee onder douche.

Hier is Noortje ook weer helemaal opgeknapt en daar waar andere kindjes ziek zijn eens een keertje niet ziek. Al twee weken niet ziek, das volgens mij een unicum sinds augustus. Verder slaapt ze sinds deze week door!! Tot 6 uur a half zeven maar het is echt superfijn.
Vandaag gewogen 7790 gram en 70 cm. Een smalle kleine dame dus.
pi_91600152
Hey Noortje: zo moet dat! Eigenlijk moet het gewoon weer warmer worden hè? Dan zijn we van die ellende af...

Hoppa, zometeen naar het ziekenhuis met een baby die nog behoorlijk boos is van zijn prikjes, snotverkouden en woest op mij omdat ik zijn fles wel inpakte, maar er geen melk in deed en aan hem gaf :X

Morituri te salutant :+
pi_91601369
Zo, ik heb ook weer eens even tijd om bij te lezen. Vandaag een dagje vrij omdat ze de nieuwe keuken aan het installeren zijn en muppet is op het KDV. Zijn de ziekerdjes al een beetje aan het opknappen?

Sonnetje, gelukkig reageert Floris goed op de AB. Hopelijk zet de trend zich voort.

Becky, Noortje die doorslaapt. Heerlijk he? *O* Haar stats lijken me trouwens helemaal niet zo gek voor haar leeftijd. Zit ze onder de gemiddelde lijn?

Freecell, veel succes vandaag. Onthouden dat het voor het goede doel is!

Hannah heeft gisteren ook haar prikjes gehad. Bij de eerste gaf ze geen kik, bij de tweede schrok ze kennelijk heel erg want ze was even flink overstuur *snik
Gelukkig was ze alweer snel afgeleid door een ander kindje die moest huilen vanwege prikjes. :+
De stats: 73 cm lang, 9,1 kilo zwaar en 43 cm hoofdomtrek. Allemaal keurig gemiddeld.
Ze was wel aan het eind van de middag helemaal kapot, dus ik heb haar lekker in bed gestopt rond zessen (zonder avondeten, maar wel met lekker fles melk) en ze heeft geslapen tot 7.00 uur :z
  donderdag 20 januari 2011 @ 09:49:27 #207
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91601775
freecell, succes vandaag!

Ik las iets over een trotse mama-happy en een goedgekeurde Hannah *O*

En nog zieke kindertjes: snel opknappen hoor! :*

Wij waren gisteravond een avondje uit (Bill Wyman). Ik mijn zusje achtergelaten bij Harry (die lag in bed) met 100.000 instructies van wat als hij wakker wordt (waarbij ik uiteindelijk tot mijn slotconclusie kwam: weet je, kijk maar wat je doet :D ), heeft dat kind de hele avond geslapen! :o
Het kind doet het er gewoon om! ;)
pi_91602150
Haha Harry. Nu al lekker ondeugend ;)
pi_91602352
hier doen we niet meer aan oppassen. gewoon niet. sangdrax incluus. gister presteerden hij en mijn pa het om (zieke) ravi gewoon te vergeten. ik ging om 10 over 3 weg met de mededeling "ravi moet om 4 uur een fles, is belangrijk, want hij's ziek en moet dus echt op tijd wat drinken". om 10 voor 5 was ik terug en kon ik ravi zelf uit bed halen en een fles geven. gezien het idee dat het altijd gesodemieter is begin ik er dus niet meer aan.

en voor iemand het vraagt: als ik er iets van zeg kan ik uitgelegd krijgen dat het komt omdat ik het niet goed uitgelegd heb. en uiteraard mag ik daar niet kwaad over worden. hoe onbegripvol van me toch :r meestal kan ik dan ook te horen krijgen dat ik geen vertrouwen heb in anderen die voor de kinderen zorgen. joh!
pi_91603074
Simmu -O- Wat ontzettend vervelend dat je niet de zorg voor je kinderen een dagje kan overlaten aan je vent zeg. Ik moet zeggen, in het begin had ik ook wel even twijfels of mijn man Hannah wel een beetje tijdig verschoonde, eten gaf enz. Maar hij weet nu donders goed dat ze niet lang met een vieze luier moet doorlopen (krijgt heel snel luieruitslag) en ze laat het ook duidelijk merken wanneer ze honger/dorst heeft of zich verveelt :X :P Alleen het tanden poetsen bij Hannah voor het naar bed gaan, dat doet hij gewoon niet. Maar die routine zit er bij hem gewoon echt niet in :r
Hij is dinsdag op eigen initiatief met haar en een vriendin met kindje naar de dierentuin geweest en heeft gelijk een jaarkaart gekocht :D

Asy, typisch dat :Y) Thuis lopen keten 's avonds en bij anderen net doen alsof je een keurig braaf slaapkopje bent. Was het avondje uit leuk?
Ik verdenk opa's en oma's ervan dat ze het wel wat rooskleuriger maken dan het daadwerkelijk is gegaan als Hannah daar heeft gelogeerd. Zodat ik vooral maar niet ga denken dat we haar niet meer kunnen laten logeren :P
pi_91603408
Simmu, wat vervelend en naar.
Je mag Ravi wel hier brengen hoor, als je eens uit wilt!
Das natuurlijk ook wel heel belangrijk, even tijd voor jezelf!
pi_91605174
Ik heb Lars eigenlijk nog nooit aan iemand anders overgelaten dan aan de juffen van het kinderdagverblijf of aan papa. Papa is twee dagen in de week de hele dag alleen met hem als ik aan het werk ben (vandaag ook), en ik denk dat hij zeker wel dingen anders doet dan ik zou doen.. maar het gaat vast wel goed daar.
Het is er eigenlijk nog nooit van gekomen om eens iemand op te laten passen. Daar waren collega's van mij laatst nog heel erg verbaasd over. "Gaan jullie dan nooit eens met z'n tweetjes een avondje uit?". Tja, nee, eigenlijk niet... maar dat deden we vóór Lars eigenlijk ook al niet zo. Als we weg gaan, gaan we naar vrienden of familie om te eten of spelletjes te spelen ofzo.. en dan kan Lars prima mee.

Ik heb vandaag een vreselijk gebrek aan concentratie trouwens... heb het eigenlijk hartstikke druk, maar er komt niets uit mijn handen... m'n hoofd zit helemaal vol :(
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:12:47 #213
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91606314
octo, hij was gewoon thuis hoor! Mijn zusje zat bij ons op de bank ;)

simmu, wat rot dat je je (zieke) kind niet eens bij zijn vader kan achterlaten! Dat vind ik wel echt heel erg! Daar zou ik dus echt wel ontzettend pissig om worden!
pi_91606805
Zo, terug :)

Slapend kind nu :)
Hij was niet erg blij daar, maar toen we de speelkamer ontdekten zijn we verhuisd van de steriele onderzoekskamer met niks te spelen (brulbrulbrul) naar een gezellige speelkamer met héél veel speelgoed.
Ik: mogen we ook hier zitten?
Zij: uhm :? ja, van mij wel!
Ik: mooi! Spullen gepakt en verhuisd, ik voelde me heel assertief, haha.

Zo te zien geen reactie! Ja, twee rode plekjes, maar dat had hij de vorige keer ook en één van beiden was geen koemelk, dus ik vind het leuk ;) Nu nog de officiële uitslag afwachten :)

TARA met de kinderen alleen laten heeft ook even geduurd met Florian en zijn gekrijs. Hij kreeg hem,ondanks alle liefde en moeite, meestal niet goed stil en dat was voor iedereen balen.

Nu gaat het prima :) Ik laat overigens wel een lijstje met wat-en-wanneer eten ed. achter, maar dat is meer omdat hij door de week bijna nooit thuis is en het ritme niet zo meekrijgt.

En dan kom ik thuis en dan vind ik ze óf in een enorme puinhoop van treintjes en auto's óf achter de tv met een rijstwafel, maar ze zijn wel allemaal gelukkig! *O*
pi_91607068
ik tref hier steevast huilende kinders aan als ik ff weg ben. gewoon altijd. ik kan lijstjes maken (doe ik ook altijd) maar daar houdt geen mens zich aan. ik mag er ook niks van zeggen, want dat levert dan weer ruzie waar ik te horen krijg dat ik een controlfreak ben die geen veretrouwen heeft in mensen. nja. soit. de laatste keer dat sangdrax hier meer dan een week thuis was kreeg ik vanuit de psz de vraag of het allemaal wel goed gaat thuis en of adhd in de familie voorkomt, want ze was zo opeens toch wel heel erg druk.

maar het is natuurlijk wel allemaal mijn eigen schuld. want ik laat dingen te weinig los, vertrouw mensen te weinig en wil veel te veel controle houden. nja goed. let niet op mij, ik ben ongelofelijk woest uitzinnig pisnijdig.
pi_91607120
maar eerst een hopelijk niet voorbarige *O* *O* *O* *O* voor freecell en florian!!! om te beginnen fijn dat het goedging in het ziekenhuis! en goede hoop op geen of weinig reactie is *O* *O* *O*
pi_91607492
Meestal komt de reactie wel binnen 20 minuten, dus er is goede hoop :)

Maar Simmu: ik heb ze eerst ook wel een paar keer huilend en TARA zo }:| aangetroffen.
Als ik hem er niet mee alleen laat, vindt hij zijn weg ook niet. Dus hier was het gewoon een paar keer 'gewoon doen' en daarna ging het beter :)
pi_91607818
Ik zal een rare moeder zijn ;) , maar moet toegeven dat ik eigenlijk nog geen enkel moment getwijfeld heb aan het feit of P. goed voor Thomas zou zorgen of niet als ik er niet bij ben. Ik heb ook niet het idee dat de één beter voor Thomas zorgt dan de ander. Ja, we doen het anders, maar of mijn manier daarom de beste is? Dat zou ik zeker niet durven beweren :D

En freecell wat goed! Ik duim voor een heel goede uitslag :)
pi_91607838
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:48 schreef freecell het volgende:
Meestal komt de reactie wel binnen 20 minuten, dus er is goede hoop :)

Maar Simmu: ik heb ze eerst ook wel een paar keer huilend en TARA zo }:| aangetroffen.
Als ik hem er niet mee alleen laat, vindt hij zijn weg ook niet. Dus hier was het gewoon een paar keer 'gewoon doen' en daarna ging het beter :)
dat probeer ik al pakweg twee en een half jaar :{ haalt niks uit. dan kom ik thuis in een puinzooi met huilende kinders en manlief zit achter zijn computer.

en sorrie. maar dat ze ravi gewoon vergeten vind ik echt heel erg.
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:58:07 #220
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91607879
simmu, er is gewoon geen excuus voor om je zieke kind te vergeten. Dat is er gewoonweg niet.
Dat de kinderen een keer huilen ofzo als je thuis komt, is nog daar aan toe.
Maar gewoon een ziek kind vergeten eten te geven...
Echt, mijn man hoefde voorlopig dan even niet meer thuis te komen...
pi_91608248
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:58 schreef Asyniur het volgende:
simmu, er is gewoon geen excuus voor om je zieke kind te vergeten. Dat is er gewoonweg niet.
Ow en dat ook

TARA doet ook weleens dingen ee half uur later (meestal eigenlijk :') zolang het slaapt en niet huilt is hij blij ;) ) maar echt vergeten zou ik ook niet blij mee zijn!
pi_91609235
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:58 schreef Asyniur het volgende:
Eens....
pi_91610439
Maar misschien heeft Sangdrax Ravi in bed laten liggen omdat hij sliep. En zieke kinderen hebben ook veel slaap nodig.
Ik vind persoonlijk dat er hier nogal wat papa-bashing bezig is :{
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:15:09 #224
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91611327
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:56 schreef leonieke het volgende:
Maar misschien heeft Sangdrax Ravi in bed laten liggen omdat hij sliep. En zieke kinderen hebben ook veel slaap nodig.
Ik vind persoonlijk dat er hier nogal wat papa-bashing bezig is :{
Vind ik niet. Als jij niks weet van de verzorging van je kinderen en je vrouw zegt: zo laat móet hij iets drinken want hij is ziek en anders krijgt hij niet genoeg binnen. Dan vind ik het heel erg dat iemand dat vergeet. Als hij had gedacht: laat maar slapen, dan had simmu dat wel hier ook gezegd. Dan had ze vast niet gezegd dat hij Ravi vergeten was...
Dat vind ik een heel verschil hoor. :Y
pi_91613393
"Als jij niks weet van de verzorging" :o
pi_91614701
heb maar heel even wegens wakker grut. sangdrax zelf zegt: "ik dacht dat je pa het zou doen, ik was aan het werk dus ik had niks door". pa zegt "ik dacht dat sangdrax het zou doen"

ik zeg: "ik heb jullie allebei gezegd dat ravi om 4 uur een flesje moet, of hij nu stil is of niet, want hij's ziek en ik was bezorgd om zijn vochtbalans". maar goed: volgens zowel mijn pa als sangdrax is het allemaal mijn eigen schuld, want ik had het beter uit moeten leggen. volgens beiden heb ik ook een controle issue en kan ik dingen niet loslaten. (en geen van beiden ziet de bloody ironie van die uitspraak). ik ben trouwens bloednijdig op beiden en heb besloten dat als dit te wijten is aan een controle issue bij mij, ze beiden gewoon niet sporen. en ik begin niet meer aan oppassen, want het gaat elke keer zo en elke keer wordt er wel een reden aangedragen waarom het toch allemaal mijn eigen probleem en schuld is. ik ben het werkelijk spuugzat. sorrie dames als ik uit mijn slof schiet, maar deze gaat er bij mij niet in. gewoon niet. fuck man! ik heb gewoon tegen allebei gezegd dat ravi om 4 uur een flesje moet omdattie ziek is. dan wordt het niet gedaan en komt er weer een uitgebreide simmubash hier thuis met 200 redenen waarom simmu onredelijk is, omdat het allemaal simmu's schuld is. bok dan op ook.

en nu ga ik verder met jut & jul, dalende koorts en verbeterende eetlust en algehele puf bij het ventje!
pi_91615587
Algehele puf is een goede zaak!
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:21:00 #228
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91616989
quote:
11s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:00 schreef leonieke het volgende:
"Als jij niks weet van de verzorging" :o
Nou er zijn mannen die er gewoon nauwelijks tot niks van weten, niet van de verzorging, niet van dagritme van hun kinderen, gewoon niks.
Niet iedere man is als jouw P.
pi_91617629
Simmu :*
pi_91618339
dalende koorts was wat voorbarig (zonet 39.5!) maar algehele puf en trek lijkt wel door te zetten. hij heeft znet een hele fles op en ligt naast me te spelen (DADADA!)

ik heb voor de zekerheid de huisartspraktijk gebeld (ook om eventueel morgen netjes direct aan de beurt te kunnen zijn en om ff een klankbord te hebben. ik kan met dit soort dingen wat onzeker zijn soms). maar het klinkt hun niet alarmerend in de oren. er is iig geen reden om direct te komen (zeker niet met een alert kindje wat zn fles opklokt). wel in de gaten blijven houden. hij produceert goede poep en plasluiers en drinkt prima en is alert. indien nodig kunnen we morgenochtend direct komen
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:53:01 #231
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_91618528
Simmu excuus mijn lompheid maar Sangdrax komt nu gewoon even over als een idiote hannes die bij mij buiten zou blijven staan met de knippen aan de binnenkant op de deur. PUNT UIT!!!

Gelukkig heb ik niet zo'n man maar ik zou ook bloedlink zijn hoor! En het is niet goed voor je als je dus nooit meer weg zou kunnen omdat de oppassen (in dit geval) gewoon niet goed luisteren.
pi_91619164
nja books, dat denk ik dus nu ook. ben bloedjepisnijdig en de hele 'blame game' meer dan zat.

nja, we zullen zien. vooralsnog ligt er een ventje kiekeboe-end DADADADA! te roepen. hij's wat humeuriger dan anders, maar verder lijkt er vrij weinig aan de hand (behalve een knalrood koppie)
pi_91619790
39,5 is wel balen weer :X
Hoeveelste dag koorts nu?
pi_91622328
Becky, wat goed dat Noortje doorslaapt! Heerlijk is dat hè!

Free... ik gooi er alvast een jompel in voor de goede testresultaten van Florian. *O*

Simmu, wat een vervelende situatie, maar als je man en vader zoiets vergeten kan ik me heel goed voorstellen dat jij controlfreakig wordt, juist omdat het al zo vaak gebeurd is. :*
Mijn man is elke vrijdag vrij en zorgt dan voor Lisa en ik vind dat hij het beter doet dan ik. :@ Ik maak me dus eigenlijk nooit zorgen, maar dat is in mijn geval ook echt niet nodig ook. Ja hij is makkelijker dan ik, als in, ze mag meer. Maargoed, dat zie ik door de vingers. :)

Ik heb Lisa vanmorgen weer voor 'n ochtendje op het KDV gedropt. Het ging weer prima en de juffies waren blij haar weer te zien na bijna 2 weken. Ze heeft daar vanmorgen nog een uurtje geslapen en heerlijk gespeeld. Om haar niet gelijk weer in het diepe te gooien is ze vanmiddag bij m'n vader geweest en daar heeft ze vanmiddag dik 2 uur geslapen. En nu ligt ze alweer bijna een uur. Ze moet dus duidelijk nog even wat aansterken.
pi_91625339
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:19 schreef freecell het volgende:
39,5 is wel balen weer :X
Hoeveelste dag koorts nu?
3de, daarom belde ik de huisarts dus ff! het is sinds dinsdag zo rond de 38.5 steeds. dinsdag was het een zielig kreundend hoopje ellende, maar dat ellendige waarbij je ziet en hoort ( :'( )dat hij zich zo naar voelt was enkel dinsdag.

zonet was het 38.3. hij wilde niet zoveel drinken, maar had zn 4 uur fles helemaal op en driekwart van een potje eten op (daar weet ik dan zeker van dat alle voedingsstoffen inzitten en die lustie altijd wel consequent iig driekwart van :@ ik ga voor zeker nu!) dus kan prima dat hij geen trek meer had.
pi_91627492
:* gewoon voor Simmu.
Je doet het goed hoor meid!
Wilde ik gewoon even zeggen

Mart dronk zijn laatste (en enigste fles) om 19u00 gewoon bij mij op schoot. Gisteren ook al, das lang geleden zeg :) Toen zijn we naar boven gegaan, kleertjes uit pyjama aan. Heb hem nog even in zn blote billen laten staan. Want het is zelfs een beetje kapot nu. Maar heel erg veel last heeft hij er niet van. Naar de huisarts of toch maar niet?

Maar toen hij zijn pyjama aan had zette ik hem in bed om z'n slaapzak aan te gaan doen. Ging meneer zo boem! liggen, speen in en knuffel erbij en wilde hij al gaan slapen :D Zo lief! O+
pi_91630836
simmu :*

en *G* geen reactie vooralsnog voor florian

en verder is mn hoofd een vergiet, alweer slaapgebrek door een hoestende minidraak
snot blijft uit de neus lopen dus wie weet is er dan eindelijk een eind in zicht!
en anders blijven we gewoon weer een nachtje rechtop slapen...
pi_91631391
Simmu vervelend.
Ik snap Leonieke ook wel een beetje, maar denk dat je vooral pissig ben om het vergeten en naar elkaar wijzen.Althans Floris krijgt ook wel s later zn fles dan de 4 uur die er meestal tussen zit, maar das dan meer omdat ik t zielig vind om m wakker te maken :)

verder weinig te vertellen over Floris :) Hij is vandaag bij oma geweest. Hij slaapt nog wel veel,maar is minder hoesterig en ook klinkt ie minder vol. Ab lijkt zn werk dus te doen.
Hij heeft vandaag zelfs ineen winkelwagentje gezeten :o mijn kleine baby ;( ;) Ging nog goed ook :D
pi_91647361
Floris in een winkelwagen. Leuk is dat hè. Zorg wel dat je hem niet te dicht bij de schappen parkeerd :D
Dat is hier al eens fout gegaan, alles wat gepakt kon worden werd vakundig weer op de grond gesmeten :D

Hier gaan wij vanmiddag per fiets naar opa en oma. We hebben vanavond een verjaardag en ook wij blijven dan bij opa en oma slapen. Het is ongeveer 45 min fietsen. De eerste keer dat we z'n eindje gaan fietsen. Ben benieuwd :) We leuk en gezond enzo. Natuur/het hoge water wat weer aan het zakken is.
pi_91647849
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 08:39 schreef ymme het volgende:
Floris in een winkelwagen. Leuk is dat hè. Zorg wel dat je hem niet te dicht bij de schappen parkeerd :D
Dat is hier al eens fout gegaan, alles wat gepakt kon worden werd vakundig weer op de grond gesmeten :D
Ook meegemaakt. Zag ik opeens de vingers van Thomas rond een glazen fles :o Nog net op tijd kunnen ingrijpen :D
pi_91647879
hier nog steeds een koortsig ventje. maar niet meer zo hoog (38.5) en drinkt nog steeds zn flesje prima (150 cc vanochtend). maar ihkv 4de dag gaan we strakkies toch ff langs de huisarts voor we het weekend ingaan.

de papa mag het nog een keertje proberen, want ik heb ook (weer) koorts. trusten!
pi_91648013
38,5 is toch echt nog wel flink koorts -O-

Hier was F net heerlijk aan het spelen, kijk ik wat beter zit zijn hele koppie van boven tot onder onder het snot :') :X
Snottebol O+

Is het verschonen bij jullie ook zo'n drama? Hij ontsnapt, maakt niet uit hoe stevig ik hem vasthoud... Draaien, weghupsen, zich afzetten e strekken.
Het is echt een kunst om een luier te vervangen :')

Mijn schoonmoeder liet hem gisteren tijdens een omkleed-actie van de bank rollen en ik kon het haar geen moment kwalijk nemen :@
pi_91648551
Hier was het verschonen net nog een drama.
Billen kapot en poep :{ Ik heb de luier net open en meneer begint met z'n benen te wapperen en wilt omdraaien. Alles onder de poep :X
Toen heb ik hem even streng aangesproken en meneer bleef liggen :D Waarna ik hem wel meteen vertelde dat ik een beetje boost moest worden, anders blijft Martje niet liggen en dat mama het goed bedoelt en van hem houdt. 2 sec boos doen en ik voel me al ongelukkig. Dat wordt nog wat! :D
  vrijdag 21 januari 2011 @ 09:50:07 #244
300054 Marlinde
pi_91648701
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:43 schreef ymme het volgende:
Hier was het verschonen net nog een drama.
Billen kapot en poep :{ Ik heb de luier net open en meneer begint met z'n benen te wapperen en wilt omdraaien. Alles onder de poep :X
Toen heb ik hem even streng aangesproken en meneer bleef liggen :D Waarna ik hem wel meteen vertelde dat ik een beetje boost moest worden, anders blijft Martje niet liggen en dat mama het goed bedoelt en van hem houdt. 2 sec boos doen en ik voel me al ongelukkig. Dat wordt nog wat! :D
Herkenbaar!!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  vrijdag 21 januari 2011 @ 09:51:12 #245
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91648728
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:21 schreef freecell het volgende:

Is het verschonen bij jullie ook zo'n drama? Hij ontsnapt, maakt niet uit hoe stevig ik hem vasthoud... Draaien, weghupsen, zich afzetten e strekken.
Het is echt een kunst om een luier te vervangen :')

Mijn schoonmoeder liet hem gisteren tijdens een omkleed-actie van de bank rollen en ik kon het haar geen moment kwalijk nemen :@
Hier is het ook een ramp hoor. En daarbij heb ik nog als 'handicap' dat Harry meteen (en dan bedoel ik echt meteen) naar zijn plasser graait, zodra je de intentie hebt om de luier af te doen. Dus ik vouw Harry meestal dubbel als hij gepoept heeft :@
Mijn schoonouders verschonen hem met z'n 2 en ik heb gezegd dat ze het beter op de grond kunnen doen. Laatst was hij namelijk bijna bij hun van de tafel gevallen door zijn acties.

simmu beterschap! :*

en de arme kapotte billen van Mart :{
pi_91648791
De billen zijn overigens het zelfde gebleven als gisteren. Zelf een pietsie minder lijkt wel.
Dus de uierzalf werkt wel hoor :)
Nu maar hopen dat de hoektanden snel doorkomen, wat ik betwijfel want er lijken nu weer even geen tekenen te zijn verder.
pi_91648883
Simmu beterschap en sterkte vandaag :*

Draculletje beterschap!

Ymme veel plezier bij oma en opa, hoop dat het weer wat meevalt voor je want hier regende het aardig :X

Floris in de winkelwagen, knap want volgens mij is er nog best wat ruimte in zo'n kinderzitje van zo'n winkelwagen :D

NIKKI fijn dat Lisa weer naar de KDV kan, alle kindjes weer ziet.

Becky fijn dat Noortje doorslaapt :)

Lastig dat verschonen met die bewegelijke kindjes. Ik heb een klein knuffeltje bij het aankleedkussen zodat ze redelijk rustig blijft liggen nog :D Nog een dagje werken en dan weer lekker vrij *O*
pi_91648911
Simmu, vervelend allemaal! Zou het ook niet in dank afnemen dat ze mij als schuldig neer zouden zetten! Die fles 'vergeten' dat zou ik nog kunnen vergeven denk ik...

Ymme, oh heerlijk die grijpgrage handjes ;) Ben met de oudste in de buggy al eens de Zeeman uitgelopen en toen ging het alarm af.. Had Shenaya iets te pakken gekregen.. :D

Freecell, Nanique begint nu ook zo te rollen enz en kon haar zelf vanochtend nog net opvangen. Mijn schoonmoeder had haar van de week ook van de bank laten kukelen maar ik kan haar dat ook niet kwalijk nemen hoor.. Zou mezelf ook kunnen gebeuren.

Nikki, fijn dat het op het KDV goed ging! Hopelijk is ze snel weer de oude!!

Ben weer een beetje, min of meer, zo ongeveer bijgelezen. Na goed 3 weken is er wel veel bij te lezen hoor haha.
Wij zijn weer lekker thuis!!
Ze hebben ons huis echt KEURIG schoongemaakt. Sommige dingen zijn nog schoner dan toen we ze kochten hahaha.. Onze meegenomen inboedel is nog niet klaar dus daar wachten we nu nog op.
De zolder is weer netjes gemaakt en hierdoor is ook de brandlucht al aardig weggetrokken. Tot nu toe nog weinig roet weer tegengekomen dus hopelijk blijft dat ook zo!
Bij de buren is er al heel veel gesloopt door schoonmaakbedrijf en dat scheelt natuurlijk ook in de brandlucht.

Ben zelf net een weekje ziek geweest. Samen met manlief dus het was een zware week voor ons want de kindjes hadden nergens last van ;) Straks weer werken.. Maar eerst genieten van de rust! De oudste is op de PSZ en de jongste ligt in bed :D

Nanique is heerlijk wijs aan het worden! Ze kan ineens heel goed rollen.. Heeft 1 hele mooie tand! En langzaam wil ze ook groente en fruit. Ze is nog niet heel erg onder de indruk ervan maar dat lepeltje is het dan weer wel. Dus we oefenen gewoon even door.
Binnenkort het CB maar eens bellen want we hebben door de brand onze afspraak helemaal gemist!!

Fijn weekend alvast!
Altijd blijven lachen... :)
  vrijdag 21 januari 2011 @ 10:05:20 #249
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91649127
Fijn dat jullie huis weer bewoonbaar is Lies!

Mereltje, dat hielp hier ook een tijdje (of de haarborstel) maar dat werkt nu niet meer. Binnen 2 tellen vliegt die (letterlijk!) door de kamer en dan moet hij natuurlijk weer kijken waar dat ding gevallen is op de grond dus nog meer gewurm
pi_91649487
Oh Asy, zo herkenbaar :D
Ik ben nu al steeds bezig met dingen op een gekke manier te zeggen, waar hij normaal echt om in een deuk ligt. Maar dan is het 'een klein slap lachje en daarnaar gewoon weer verder etteren' :D
pi_91649640
Mart is echt helemaal gek van ballen.
Zou z'n tent met ballenbak iets zijn?

Iemand ervaring hier mee? Voor als hij ongeveer 1 jaar is dan?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 10:58:55 #252
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_91650830
'Leuk' om te lezen dat die schone-luier-omdoen acties ook overal hetzelfde zijn! Hier is het ook altijd feest. En de laatste dagen gaat Tirza vaak huilen als we haar willen verschonen. Dus hier wordt ook maar iedere keer de trukendoos open getrokken om iig de luier op de goede plek te krijgen!

Liesz wat fijn dat jullie huis weer oke is!!

Klinkt leuk zo'n 'ballen tent' Ymme! Zeker als Mart zo gek is op ballen.
Heb je hem al eens ergens in een ballenbak gezet om te proberen? Mij lijkt het iig een leuk kado voor een 1jarige!

Aah, over een 1 jarige gesproken....morgen heb ik daar een exemplaar van!! M'n laatste dagje als moeder van een baby! Morgen heb ik een heuse dreumes!

Simmu beterschap voor je mannetje en voor jezelf. :*

Zo,ik ga m'n baby eens uit bed halen! Zometeen lunchdate met Asy! Kunnen Tirza en Harry weer gezellig met elkaar spelen!! Tot laters!
pi_91654265
ventje had 38.1 vlak voor ze weggingen. de huisarts heeft niets bijzonders kunnen zien. hij heeft preventief een antibioticakuurtje meegekregen. de ha vond het wat lang duren en was bezorgd dat hij nu iets er bovenop krijgt.
pi_91675141
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:56 schreef Mereltje het volgende:
Floris in de winkelwagen, knap want volgens mij is er nog best wat ruimte in zo'n kinderzitje van zo'n winkelwagen :D

Lastig dat verschonen met die bewegelijke kindjes. Ik heb een klein knuffeltje bij het aankleedkussen zodat ze redelijk rustig blijft liggen nog :D Nog een dagje werken en dan weer lekker vrij *O*
Geen idee hoe het ging, wat ik begreep wel goed :D

Handig dat dat werkt bij Femke :D Floris vind dat 3 seconde goed, en dan ziet hij weer wat anders liggen dat hij wil hebben..
Heel vermoeiend, want hij is nog sterk ook :')

Floris had opeens rode vlekken op zn billen..geen idee hoe hij eraan komt..Misschien had ie zn poepbroek langer dan ik dacht (ben verkouden, dus ruik t niet...erg onhandig, aangezien hij t ook niet aangeeft ofzo...) Wel zielig, *slechte moeder is*

Elmo alvast gefeliciteerd met Tirza!
pi_91679007
elmo alvast gefeliciteerd met je baby+ en een hele fijne dag gewenst morgen *G*

Liesz idd fijn dat jullie huis weer oke is!

ymme, ik zou ook gewoon eens een ballenbak gaan uitproberen, tis vast een hit

Floris in een winkelwagentje wow! daar heeft minidraak nog nooit ingezeten
(ze is gewoon altijd in de draagzak bij me op de scoot of in de rolstoel)
gaat het nou beter met hem sinds hij aan de ab is?

simmu hopelijk knapt ie nu een beetje op met het kuurtje

vandaag ook weer met minidraak toch weer naar de huisarts geweest, aangezien ze toch weer 2 nachten wakker lag van het hoesten (we belden alleen voor overleg maar op 1 of andere manier moeten we dan altijd komen)
nu toch echt aan de ventolin aangezien nu toch wel piepende longetjes, ze heeft geen verhoging/koorts dus dat moesten we in de gaten houden
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:30:15 #256
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_91679023
Tijd om dag te zeggen! :W

Morgen is dan de grote dag, vandaar dat we nu al even komen zwaaien, want morgen zal het er wel niet van komen!
We zijn hier niet zo heel lang geweest, maar we vonden het wel gezellig!
Het wordt nu tijd om te verhuizen naar de dreumesen.
Sommigen zie ik daar al snel weer, anderen wat later, maar ik zal (proberen) jullie belevenissen in de gaten (te) houden! :*

Hier onder Tirza's eerste levensjaar in een (hele kleine) notedop!

Doeii!! :*
O+
pi_91679172
wat een leuke collage O+
pi_91679280
Draak, heb wel t idee dat ie beter is. Zo legde k m om 6 uur in bed (hij was onwijs moe) en toen bleef ie huilen (zoals normaal dus). dus hij is beter aan t worden :D Want afgelopen dagen legde k m op bed en hij ging slapen ;)

Dag Tirza, tot over een half jaar ;)
Leuk grietje Elmo!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:34:19 #259
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_91679315
Gefeliciteerd Tirza! En jij natuurlijk ook Elmo, je 1-jarig mama-jubileum....
Tot ziens aan 'de overkant'! Zullen we deze zomer nog een keer een zwemfeestje doen? Dan stel ik mijn tuin dit keer ter beschikking...
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:36:42 #260
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91679482
Wat een leuke collage Elmo! O+
Alvast gefeliciteerd met je heerlijke griet.

Ca.ra, waar kunnen wij ons inschrijven? ;)
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:45:01 #261
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_91680088
Dankjulliewel! O+

Wij zijn wel in voor een zwemfeestje Ca.ra! :Y Datum, tijd en locatie bespreken we tegen die tijd wel! ^O^

zo, nu ff de slingers ophangen en een kroon knutselen!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:17:35 #262
300054 Marlinde
pi_91682328
Elmo van harte *O* :* Een hele fijne dag morgen!

Tessa loopt sinds vandaag langs de tafels en stoelen *O* O+
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_91696378
Dag ELmo! Gefeliciteerd! *O*

Tessa! Knapperd!
pi_91696626
gefeliciteerd elmo en tirza (en de rest van jullie gezin) *O*
tot over een maandje :*
pi_91696705
Gefeliciteerd Elmo en Tirza *O*

Hier heeft Thomas het klokje rond geslapen. Hopelijk heeft hij de ziekte nu helemaal weggeslapen.
pi_91696774
Nog even een vraagje, maar wanneer gaan jullie eigenlijk over van de maxicosi naar de autostoel? Is dat volgens gewicht, lengte, leeftijd, ...?
  zaterdag 22 januari 2011 @ 09:13:45 #267
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91696831
Tirsje, van harte meissie! *O*
en ook al vind je het spannend, je verjaardag, volgende keer gewoon doorslapen hè :*

Leonie, ik laat Harry zo lang mogelijk in de maxi cosi zitten voor zijn eigen veiligheid. Ze mogen er in tot de oren aan de rand komen en zolang hij niet 'klaagt', blijft hij erin.
Maar in een groep 1 autostoel mogen ze als ze 9 kg zijn of 9 maanden (geloof ik).
pi_91696858
Jup en hier is Leander overgegaan toen hij een jaar was en nog lang geen 9 Kilo, maar wel krijsen bij elke autorit.
En nu Florian met 10 maanden en 9+ KG :)
Werd ook krijsen in de auto.

En dat is dan echt in één klap opgelost :)
  zaterdag 22 januari 2011 @ 09:47:30 #269
300054 Marlinde
pi_91697142
Tessa is over precies 2 weken 1 jaar *O* en die zit ook nog in de maxi-cosi :) Past ze prima in en ze vind het wel leuk om er in te zitten :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_91697279
Tirza van harte! Dat je maar goed verwend mag worden vandaag! *O*
pi_91697857
Tirza, Hoera 1 jaar! Gefeliciteerd!

Mart zit al vanaf 9 maanden niet meer in de maxi cosi. Hij groeide hier uit :D
En was toen ook de 9 kilo gepasseerd.
pi_91698123
Elmo en Tirza gefeliciteerd, leuk foto collage heb je gemaakt van jullie meid *O*

Femke heeft hier ook van 13 uur geslapen, heerlijk, werd vanochtend zelf om 8.15 uur wakker. Net lekker met haar in bad geweest, fruithapje peer gegeten en ze ligt er al weer in. Nu lekker even tennissen :)
pi_91699739
quote:
3s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 09:18 schreef freecell het volgende:
Jup en hier is Leander overgegaan toen hij een jaar was en nog lang geen 9 Kilo, maar wel krijsen bij elke autorit.
En nu Florian met 10 maanden en 9+ KG :)
Werd ook krijsen in de auto.

En dat is dan echt in één klap opgelost :)
Mja, daarom dus. Tot voor kort gaf Thomas geen kik als hij in de auto zat en nu hebben we al een paar keer gehad dat hij krijst en krijst.

Maar ik zou eigenlijk zelf liever hebben dat hij nog wat in de maxi cosi blijft zitten :@ Het lijkt me veiliger.

Plus dat hij nog geen 9 kg weegt, dus laten we hem er best nog in lijkt me :Y
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:23:50 #274
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91700567
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:56 schreef leonieke het volgende:

[..]

Mja, daarom dus. Tot voor kort gaf Thomas geen kik als hij in de auto zat en nu hebben we al een paar keer gehad dat hij krijst en krijst.

Maar ik zou eigenlijk zelf liever hebben dat hij nog wat in de maxi cosi blijft zitten :@ Het lijkt me veiliger.

Plus dat hij nog geen 9 kg weegt, dus laten we hem er best nog in lijkt me :Y
Probeer anders een anders speeltje eraan te hangen? Dat geeft misschien net nog even wat rek.
Want een krijsend kind in de auto leidt vreselijk af (tenminste ik kan me dan niet goed concentreren) dus de vraag is dan wat 'onveiliger' is ;)
pi_91703345
het ligt er ook aan hoe goed ze kunnen zitten
een vriendin van me heeft een kindje van bijna 9 maand, die kan al echt zo goed zitten
dat wanneer hij zit en je stoot tegen hem aan hij nog steeds zn evenwicht kan bewaren
die kon volgens het cb in een normaal autostoeltje (en fietszitje voor kleine stukjes)

nacht was redelijk, mw heeft overigens wel lekker uitgeslapen
pi_91706851
naar het schijnt hebben we trouwens hier een gevalletje "mexicaanse griep". volgens mij zijn de inentingen van vorig jaar (selene en ik) ok verlopen, want selene mankeert niks (klopt af!) en ik ben meer moe dan ziek.
pi_91713986
Oh Simmu -O- Beterschap voor Ravi en voor jezelf :*

Tirza alweer een jaar oud *O* gefeliciteerd! Wat ziet ze er groot uit in dat Ikea ei :D

Leonieke, ik heb bij een Europese webwinkel de Maxi Cosi (ook wel Bebeconfort) Opal besteld en die bevalt heel goed. het is namelijk een autostoeltje wat je vanaf geboorte (met verkleiner) tot aan 18 kilo kan gebruiken. Er zit een soort van draaibare basis onder waardoor je hem zowel tegen als met de rijrichting mee kan gebruiken. _O_

Vandaag heb ik een aantal moederfietsen proefgereden :) Een voorstoeltje op mijn trekking bike gaat het echt niet worden namelijk. Ik denk dat ik er uit ben welke het wordt. Nu nog even kijken waar ik hem ga kopen.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 19:42:26 #278
300054 Marlinde
pi_91717729
Tessa is 2 weken terug ziek geweest, is ze het nu weer ;( En wéér door n tandje :{
Elke keer wanneer er weer een tandje op springen staat krijgt ze koorts...

En ik vond het zo zielig al die zieke kindjes hier in het topic, beterschap voor iedereeen! :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_91717938
Marlinde, beterschap voor Tessa. Wat een gedoe toch die tandjes elke keer! ;( :*
pi_91720657
beterschap voor huize simmu :*
en ook voor tessa :*

het gaat mij bij minidraak wat betreft tanden een beetje te hard hoor,
tand nr 5 en 6 zijn nog niet eens goed door en tand nr 6 is al ingehaald door nr 7
ik twijfel bij 6 of het een tand of een kiesje is, puntje zit er al wel duidelijk maar komt gewoon niet door
het is ook echt wel beetje veel voor d'r, enorm luieruitslag (shandaly en simmu wat smeerden jullie ook alweer?), al die hoestbuien, ventolin lijkt wel wat verlichting geven, te weinig slaap
en dan nog gewoon super vrolijk overdag O+
pi_91720985
draakje, wat hier heel goed werkt (ook bij selene, die had en heeft het heel snel) is als er niks te zien is: elke luierwissel heel dunntjes met sudocreme of zinkzalf. indien er wel uitslag is met bephathen.

alle kindjes beterschap :* tis het seizoen en normaal en alles en niet eens slecht (weerstand bouwen doen ze nu tenslotte!) maar tis niks leuk :N

ravi is vandaag totaal 2 uurtjes beneden geweest om te eten (hij eet nu de helft tot driekwart van wat hij normaal eet. het minimale haaltie wel dus!) maar da's gewoon teveel. morgen kijk ik het ff aan, maar desnoods krijgtie gewoon zn flesjes dan lekker boven.

ik moet zijn medicijn dwangvoeden trouwens :'( eerste 2 keertjes werkte hij nog wel mee, maar nu trektie al een snoet (reuzeschattig, maar zeer onhandig) zodra hij het ziet. ik zal eens proberen zn "ik wil niet }:| " snoet te filmen. hij's schattig :P lipjes gaan ferm op elkaar, mondhoekjes naar beneden met boze blik en wegdraaien dan met zn hoofd. WIL.NIET!!!
pi_91724649
Wat krijg ie voor medicijn simmu??
Maar Ravi is dus ook aardig ziek, sneu zeg!
Floris knapt nu gelukkig op!
Hij is veel meer wakker :D

Vandaag met mn schoonzus en gezin naar Blijdorp geweest :) Floris vond t niet zo boeiend ;)
Hij heeft lekker geslapen in de wagen.
Vanavond hadden we chinees met mn schoonfamilie en hij heeft er lekker bijgezeten met een liga :D Best handig die kinderstoel, voor t eten heeft ie een uurtje geslapen en daarna dus tijdens t eten erbij gezeten. Vindt ie helemaal leuk O+ Wat wordt ie toch groot!
pi_91725037
ach gossie ravi :*
en dank voor de tip sudo doen we al, maar zal nu bepanten doen...

floris O+
pi_91730781
Ik krijg van mijn schoonzusje wel eens een zinkspray die ze bij haar apotheek haalt. Dat is echt zo handig bij 'dreigende' luieruitslag ^O^ Is trouwens ook een mooi object om je kind mee te vermaken tijdens het verschonen.
Bij aanhoudende luieruitslag smeer ik een zalfje op doktersvoorschrift, want Hannah is er nogal gevoelig voor.

Muppet lijkt trouwens ook niet helemaal fit te zijn. Sinds ze woensdag haar prikjes heeft gehad is ze sneller moe dan normaal en heeft continu rode wangetjes. Ze wordt wel vaak huilend wakker wanneer ze slaapt en vandaag heeft ze een aantal keer overgegeven. Ik weet niet of het nu nog een na-ijl effect is van de prikjes (ze had nooit echt last ervan) of dat ze toch iets heeft opgelopen.

We waren vanochtend bij de Ikea en hebben daar o.a. een loopkarretje gekocht. Zo grappig om te zien hoe goed ze daar mee kan stappen :D ^O^ Ik heb er wel twee jerrycans frituurvet ingezet omdat ie anders te licht is :Y)
  zondag 23 januari 2011 @ 09:08:50 #285
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91738289
Goeiemorgen!
Wij mogen strakjes naar de verjaardag van Tirza. Kindlief is alleen erg verkouden. Echt van die roodomrande oogjes en om de 5 tellen niezen...
Het ziet er sneu uit en tegelijkertijd koddig :D
Strakjes maar een doek meeslepen voor als hij zich niet zo lekker voelt...
  zondag 23 januari 2011 @ 10:43:20 #286
57497 happyme28
I'm so happy
pi_91739270
Pfff... voor de 3e keer een heel verhaal getypt en vervolgens krijg ik een leeg scherm :{ Dan heb ik het gelijk gehad. Maar goed... nog een poging om alle zieke kindjes beterschap te wensen. Harry ook al in de lappenmand :{ Simmu, die mexicaanse griep klinkt altijd zo dreigend. Hoop dat Ravi snel opknapt.

Marlinde, ik zag foto's van Tessa in het fototopic. :o Ik herkende haar amper. Sterkte met de tandjes, wat vervelend dat ze er zo last van heeft.

Hier alles prima. Gister overdag wilde Daan niet slapen, na 3 uur in bed had hij een half uur geslapen, maar zoals mijn moeder altijd zegt: 'slaapt hij niet dan rust hij toch', dus om 16 uur er maar uit gehaald en het ging nog best goed, hij speelde rustig en at goed. Om even over 7 viel hij ook gelijk in slaap en hij heeft geen kick meer gegeven tot vanmorgen kwart over 7. :D
pi_91786633
37.7 vanochtend *O*

het zal nog wel oplopen vandaag aangezien we sinds dinsdag elke middag een piek hebben (als hoogtepunt 39.7) en het ventje voelt zich duidelijk nog niet optimaal, maar toch! we hebben wat verbetering :Y

zo ff CB bellen, want eigenlijk moet hij morgen prikjes, wat ik niet zie zitten!
pi_91787088
Octo, hadden ze dat afgesproken.
Mart heeft zowel zaterdag als gisteren overdag bijna niet geslapen.
Alleen 's ochtends van 9 tot 11 en 's middags was hij wel moe, mart ging dus niet slapen.
Praten, lachen en gieren in bed.

En z'n hoektand is volgens mij nu eindelijk aan het doorkomen.
Gister middag alleen maar huilen en huilen. Rode wangen die heel warm aanvoelde. Ik wilde er al bijna een ei op gaan bakken ;) Gisteravond werd hij om 22uur wakker, huilen. Toen hebben we hem maar even een zetpil gegeven want het was duidelijk dat hij pijn had.
Ik ook nog een beetje dentinox op het tandvlees gedaan en toen zag ik een stukje tand door het tandvlees heen. Dus hopelijk is het nu door! (hij is vandaag bij de oppas dus ik ga vanavond meteen checken).
pi_91791342
zonet zelfs 37.4!

maar nu wil hij niks eten en nauwelijks eten. zelfs een beetje diksap uit een bekertje niet ;(
pi_91791532
Diksap wil Lars nooit eigenlijk... en gewoon water drinkt ie ook al niet. 't is altijd alleen maar melk, ander vocht wil meneer niet. Misschien eens een keer een andere smaak diksap proberen... tuitbekertjes, antilekbekers of een gewoon bekertje wil ook nog niet zo... :(

Fijn dat de koorts van Ravi gezakt is, Simmu. Nu nog hopen dat z'n eetlust weer terug komt. Hoe is het inmiddels met jezelf?

Vanmiddag gaan we het maar eens rustig aan doen hier.. we hebben een drukke week voor de boeg met elke dag wel iets anders. Heb er op zich wel zin in, maar zal ook blij zijn als het zondagavond is en we alles goed doorstaan hebben.
pi_91791616
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:54 schreef simmu het volgende:
zonet zelfs 37.4!

maar nu wil hij niks eten en nauwelijks eten. zelfs een beetje diksap uit een bekertje niet ;(
Hopsa *O*
Koorts naar beneden is ok! En eten geeft niet zoveel :) Beete drinken is wel handig inderdaad...
  maandag 24 januari 2011 @ 14:15:37 #292
300054 Marlinde
pi_91797208
Fijn Simmu :*

Een vraagje: Wat geven jullie je kindje voor drinken? We geven in de ochtend melk en de rest van de dag diksap, maar ik vind dit maar niks. Thee al heel vaak geprobeerd, maar dat wilt ze echt niet, water hetzelfde...
Wat kun je dan als drinken geven, iets als Wicky lijkt me ook niet helemaal verstandig, maar wat dan? :P
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_91800446
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 12:02 schreef freecell het volgende:

[..]

Hopsa *O*
Koorts naar beneden is ok! En eten geeft niet zoveel :) Beete drinken is wel handig inderdaad...
daarstraks rond 1 uur heeft hij keurig zijn medicijn *en* 150 cc aan fles op! pffieuw! ik was toch wel wat ongerust toen de koorts opeens weg was en hij opeens 3 x zo huilerig was + alles qua voeding en drinken zowat weigerde.

ben zelf nog steeds gammel. maar ja: ik loop eigenlijk (met her en der wat tussenpozen) al meer dan een jaar steeds met lichte koorts rond. huisarts adviseert rust. tsja, ik doe mijn best met op tijd naar bed en elke middag dan maar een siesta. tis gewoon stress. er is allemaal vrij weinig aan te doen

marlinde; selene was precies zo. die was ook niet kapot van diksap (is ze nu dol op) en thee (ook al helemaal gaaf nu). uiteindelijk 'slaagde' ik bij haar met carvan cevitan. daar zit dan wel suiker in, maar geen e nummers enzo of aspartaan enzo. selene was tussen de 6 maanden en een jaar trouwens ook dol op fruitsmoothies, ravi moet dat niet. die weigert eigenlijk zo ongeveer alles behalve zijn flesjes melk (nog steeds zo'n 4 per dag als hij niet ziek is) en fruit en groentenhap (als het maar door de staafmixer geweest is!)
pi_91800520
ik zou er haast een crosspost met het peutertopic van maken: maar tis al vanaf 1 uur oid stil daarboven, muv wat gemurmel en ge-dadada

*O* *O* *O*
  maandag 24 januari 2011 @ 15:37:46 #295
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_91801118
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:59 schreef Shandaly het volgende:
Diksap wil Lars nooit eigenlijk... en gewoon water drinkt ie ook al niet. 't is altijd alleen maar melk, ander vocht wil meneer niet. Misschien eens een keer een andere smaak diksap proberen... tuitbekertjes, antilekbekers of een gewoon bekertje wil ook nog niet zo... :(
Wij geven Daan in het weekend na het ontbijt 100ml extra gefilterd (effe door de theezeef halen) versgeperste sinasappelsap in een antilekbeker en die drinkt dat graag op. Tot de laatste druppel.

[ Bericht 0% gewijzigd door marky op 24-01-2011 16:39:27 ]
  maandag 24 januari 2011 @ 16:09:55 #296
57497 happyme28
I'm so happy
pi_91802792
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:15 schreef Marlinde het volgende:
Een vraagje: Wat geven jullie je kindje voor drinken? We geven in de ochtend melk en de rest van de dag diksap, maar ik vind dit maar niks. Thee al heel vaak geprobeerd, maar dat wilt ze echt niet, water hetzelfde...
Wat kun je dan als drinken geven, iets als Wicky lijkt me ook niet helemaal verstandig, maar wat dan? :P
Naast wat O+ hierboven zegt, geven wij roosvicee ipv diksap. Misschien dat eens proberen? (gelukkig drinkt Daan ook water en thee, maar goed dat heb je al geprobeerd).
pi_91805451
even een advies gevraagd aan de dames (of heren;) ) die hun kindje ook (heul smerig) medicijn moeten geven: hoe? we moesten met zo'n rotspuitje in zijn mondje spuiten, maar dat werkt voor geen meter en het arme wurm raakt elke keer dusdanig getraumatiseerd. ik merk gewoon duidelijk dat dat een flink deel va het probleem is. nu mag het wel door dingen (het mag ook voor, tijdens of na het eten) maar alleen als hij dat dan helemaal opeet/drinkt.

wat is handiger dan? toch maar proberen om in een keer naar binnen te spuiten, of toch liever blijven proberen het hem zelf te laten drinken?

edit: de koorts lijkt echt gebroken. zonet een keurige 36.9! gevolgd door een fles van zo'n 130 cc, waarmee hij het absolute minimum ivm uitdroging wel weer gehaald heeft
pi_91808922
Shandaly, succes met je drukke week en dat 't maar gauw zondag is!

Simmu, wat een gedoe met die medicijnen. Ik heb er geen ervaring mee, dus heb helaas geen tips voor je. Wel goed dat de koorts op z'n retour lijkt te zijn!

Marlinde ik heb ook geen tips voor jou, want Lisa klokt (bijna) alles weg wat we haar geven. Ook met eten trouwens. Gisteren aten we wentelteefjes :9~ en Lisa bleef er maar van eten. O+ Heeft ze vast van haar mama. ;)

Net heb ik ff 2 gratis kaartjes voor de 9 maanden beurs gescoord bij de kruidvat. Het zijn wel avondkaarten, maar ach, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken hè! Ga ik weer 'ns lekker koopjes scoren voor m'n kleine meid. Ze heeft sowieso nog nieuwe schoentjes nodig want die zijn opgegeten door de hond van opa. :(
De huishoudbeurs sla ik maar even over want die vind ik echt :r.
pi_91809105
simmu wij deden de ab door 30cc flesvoeding. k gaf m eerst de ab en dan een andere fles met de rest vsn zn drinken
pi_91813146
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 18:08 schreef Sonnetje85 het volgende:
simmu wij deden de ab door 30cc flesvoeding. k gaf m eerst de ab en dan een andere fles met de rest vsn zn drinken
valt te proberen.

ik had zonet bedacht: eerst de fles, dan de ab. ook geen succes, want hij verslikte zich al vlot in de fles, raakte toen daarvan overstuur en wilde daarna helemaal niks meer :'( sangdrax houdt vol dat hij gewoon wat misselijk is, maar ik ben bang dat hij nu wat mondangst heeft. hij heeft nu echt absoluut minimaal gedronken. 2 x iets van 90, 1 x 160, een paar slokjes van de laatste fles en her en der wat slokjes diksap uit een bekertje. en 12 ml ab dus. echt het absolute dieptepunt qua drinken terwijl de koorts echt gebroken is (vanavond was het weer een nette 36.8)
  maandag 24 januari 2011 @ 19:29:35 #301
265732 Keshet
pi_91813180
Simmu, fijn dat de koorts bij Ravi weg lijkt te zijn! *O* Hoe is het met jou?
Emma vond de AB de eerste paar keer wel lekker maar ze vond het steeds minder tof. Hier werkte het door haar in haar wipstoeltje te zetten, als een malloot 'alle eendjes zwemmen in het water' te zingen en dan met een spuitje de AB in haar mond proberen te krijgen. 't is maar goed dat er geen filmpjes van zijn. :')

Ik gaf het bewust niet door de fles omdat ze 1. haar flessen nooit leegdrinkt en 2. als ze doorheeft dat er 'iets' door haar eten zit ben ik een week bezig om haar weer aan het eten te krijgen. Ravi is volgens mij wel een goede eter normaal gesproken dus je zou Sonnetjes tip denk ik wel kunnen proberen!
Wat hier ook nog wel eens werkte was: Leg baby op zijn zij op een bed/bank/vloer, doe de AB in de speen van de fles, laat baby'tje dat opdrinken, doe speen op de fles en geef de rest van de fles.

EDIT:
Disclaimer: Ik ben geen arts.
Als je denkt dat je een mondtrauma aan het forceren bent, doe dan voorzichtig he. 't is vast geen ramp als je de AB vanavond een keertje overslaat en 'm gewoon fijn z'n flesje geeft als hij aangeeft trek te hebben? Morgen weer een dag. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')