dan duimen we gewoon de rest van de week tot het volgende week isquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:08 schreef freecell het volgende:
En ik deedvoor die groeilijntjes en meldde dat de tweede test een week later is
Oh, ik zat al te kijken naar de tt wat er nu zo anders aan wasquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:39 schreef simmu het volgende:
[..]
dan duimen we gewoon de rest van de week tot het volgende week is![]()
jij kleine sneak jij met de topictitel
Jep... met als enige voordeel dat ik zelf momenteel nergens last van heb.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:53 schreef Asyniur het volgende:
Kiekeboe is leuk!
Och Shandaly, is het nog steeds zo'n ziekenboeg bij jullie?
Blijkbaar is daar niet iedereen mee akkoordquote:
quote:Op donderdag 13 januari 2011 07:44 schreef leonieke het volgende:
[..]
Blijkbaar is daar niet iedereen mee akkoord![]()
.
Fijn!quote:Op donderdag 13 januari 2011 18:40 schreef freecell het volgende:
18 maanden?En Belgie ligt nog best dichtbij dan, wat een verschillen hè?
Als je Florian op zijn buik zou leggen kijkt hij je zo aanen gaat dan zitten en konthoppen
Vandaag ging goedWe hadden een eigen kamer (luxe!!!) en Florian kreeg elke 20 minuten een portie melk of iets anders (dubbelblind dus niemand weet of hij nou vandaag al melk heeft gehad)
Ik kreeg elke keer koffie oid
Hij was op een gegeven moment helemaal vriendjes met de man die elke keer de melk kwam brengenHij mocht verder niks eten of drinken namelijk
Maar geen reactie dus vandaag.... Als dat volgende week ook zo is zijn we helemaal blij
Nog een aantal verschillen? Belgische baby's eten vanaf 4 maanden standaard fruit en groenten, maar pas vanaf 12 maanden volledig mee met de pot (dus inclusief kruiden e.d.)quote:Op donderdag 13 januari 2011 18:40 schreef freecell het volgende:
18 maanden?En Belgie ligt nog best dichtbij dan, wat een verschillen hè?
Leukquote:Als je Florian op zijn buik zou leggen kijkt hij je zo aanen gaat dan zitten en konthoppen
Ik snap het eigenlijk niet zo goed. Waarom mag niemand weten of hij melk heeft gehad of niet? En hoe kunnen ze dan weten dat hij volgende week het andere krijgt?quote:Vandaag ging goedWe hadden een eigen kamer (luxe!!!) en Florian kreeg elke 20 minuten een portie melk of iets anders (dubbelblind dus niemand weet of hij nou vandaag al melk heeft gehad)
Ik kreeg elke keer koffie oid
Hij was op een gegeven moment helemaal vriendjes met de man die elke keer de melk kwam brengenHij mocht verder niks eten of drinken namelijk
Maar geen reactie dus vandaag.... Als dat volgende week ook zo is zijn we helemaal blij
zo'n 'dubbelblind' design is om de interpretatie van de resultaten niet te laten beinvloeden door de verwachtingen van ouders/onderzoekers/uitvoerende. ergens staat heus wel genoteerd wat hij echt krijgt/heeft gekregen, maar degene die 't onderzoek uitvoert krijgt dat dus pas na afloop van het onderzoek te horen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:51 schreef leonieke het volgende:
Ik snap het eigenlijk niet zo goed. Waarom mag niemand weten of hij melk heeft gehad of niet? En hoe kunnen ze dan weten dat hij volgende week het andere krijgt?
Het staat ergens gecodeerd en ze hebben het gemengd met een vrij sterke vanillegeur, zodat je het verschil ook niet ruikt.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:03 schreef trui het volgende:
[..]
zo'n 'dubbelblind' design is om de interpretatie van de resultaten niet te laten beinvloeden door de verwachtingen van ouders/onderzoekers/uitvoerende. ergens staat heus wel genoteerd wat hij echt krijgt/heeft gekregen, maar degene die 't onderzoek uitvoert krijgt dat dus pas na afloop van het onderzoek te horen.
weinig? zeg maar gerust niks! hij lag gewoon op het aankleedkussen te spelen met zn aankleedkussenspeeltje en ik had zo'n wtfquote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:47 schreef ymme het volgende:
Ah Ravi, bloedende billetjes.
Gelukkig lijkt hij er zelf weinig van te merken!
Daan leek altijd nergens last van te hebben maar sinds hij veel meer on the move is en nu ook zo af en toe zijn vingers ergens tussen komen zie je toch dat hij wel pijn voelt.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:52 schreef simmu het volgende:
[..]
weinig? zeg maar gerust niks! hij lag gewoon op het aankleedkussen te spelen met zn aankleedkussenspeeltje en ik had zo'n wtfarm wurm
moment
![]()
het ventje speelt gewoon vrolijk door. lijkt niks te voelen, dus dat gaan we even navragen. ik heb wel al eens gezien dat hij zijn hoofd stootte en toen ging huilen, maar dat kon ook de schrik zijn. dus ik ga zeker ff navragen.
Nah, dat haalt ie alleen maar uit zijn mond en gooit het dan op de grond (net als zijn eten) :Squote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:45 schreef ymme het volgende:
Z'n hele leven lang, Asy.
Gun je hem dan niet een kunstgebit
Hier gaan tandjesleed hoor!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:27 schreef Mereltje het volgende:
Simmu wat balen van de luieruitslag, gelukkig merkt hij er zelf weinig van.
Asyniur sterkte met de tandenleed.
Hier heeft Femke vandaag voor het eerst een paar keer zelfstandig van rug naar buik gedraaidIk had een speelkleed gekocht en dacht dat ze zo wat meer ruimte had en voila
Ik vond die bakjes bij de Ikea trouwens niet zo geweldig, allerlei soorten. Heb uiteindelijk bij de Etos wat van eigen merk gekocht. Ik heb het boek Opperdepop van de AH deze week gescoord dus dacht laat ik eens een receptje maken, advocado met tomaat. Vond ze niet lekker, gelukkig had ik ook nog wat worteltjes. Ga ik zelf de advocado met tomaat wel eten op een toastje ofzo maar dan gooi ik er nog wat een lading peper en zout op, want het smaakte wel wat flauw. En thuis werken moet ik maar niet meer doen, heb niet veel gedaan
Ze was al begonnen met de draai!
[ link | afbeelding ]
is slapen ineens in?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:14 schreef Asyniur het volgende:
Dag Dijon! Tot over een maandje bij de dreumesen!![]()
Elmo, das mooi balen zeg! Dat ze maar snel weer opknapt!
Mijn kind slaapt al vanaf 19:15u! HIj heeft net even gepiept voor een slokje bv maar inmiddels tukt het weer. Zou hij het nu snappen?
Ik ga in elk geval mijn bed opzoeken.
Nee, geen tips of ervaring. Ben nu mijn eerste digitale album aan het maken van ons weekendje Parijs. Ik heb nog geen enkele foto van Harry ingeplakt (zowel 'echt' als digitaal)quote:Op zaterdag 15 januari 2011 08:58 schreef octopussy het volgende:
Idem AsyIk ben nu ook bezig met de uitnodigingen en ik wil een fotoalbum maken. Iemand tips of ervaringen daarmee?
Oja, mijn muppet heeft gelukkig de smaak te pakken met slapen 's nachts. De nachtfles weglaten gaat tnt nog moeiteloos
HIj wil het volgende topic binnenwandelenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:34 schreef freecell het volgende:
Harry!!!!!
Je hoort pas in het volgende topic te stappen kerel!
Dat is hier dus hetzelfdequote:Op zondag 16 januari 2011 10:26 schreef happyme28 het volgende:
Hmm.. Daan heeft ook al weer voor de 3e dag koorts. Verder niets te merken aan hem. Het zakt wel van 1e dag 38.6, 2e dag 38.1 en nu 37.9 dus hopelijk in de loop van de dag weer weg.
Hij is gewoon erg vrolijk en heerlijk aan het spelen, dus wat er nu is
Leo, ik ben geschokt! Ben jij het die dit typte of ben je overgenomen door een alien?quote:Op zondag 16 januari 2011 10:28 schreef leonieke het volgende:
(en ah, anders heeft er één van ons tweeën morgen een dagje verlof, de boel zal niet ontploffen)
Hehe, het resultaat van bijna een "zwangerschap" wachten op een deftige reactie (lees: een reactie die ervoor zorgt dat er werkelijk iets gebeurt aan mijn werkdruk) en nog steeds geen verandering te merkenquote:Op zondag 16 januari 2011 10:47 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Leo, ik ben geschokt! Ben jij het die dit typte of ben je overgenomen door een alien?
Maar met de meeste ziektes is het toch zo dat de incubatietijd al (bijna) verlopen is op het moment dat het zichtbaar wordt...quote:Op zondag 16 januari 2011 13:08 schreef happyme28 het volgende:
Tsja, als je kindje naar het KDV gaat is het toch wel enigszins relevant ivm besmettelijkheid en het gevaar voor zwangeren. Maar het lijkt nu toch de 6e alles bij elkaar en die is het snelst over. Zo niet, dan was het toch de 5e
Ja, daar verschillen de meningen nogal over bij de 6e ziekte. Bij de 5e is het over zodra de vlekjes zichtbaar worden maar bij de 6e wordt over het algemeen gezegd dat het duurt totdat de vlekjes weg zijn. Maar aan de andere kant is het niet erg om de 6e ziekte te krijgen, dus waarom thuishouden.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:55 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Maar met de meeste ziektes is het toch zo dat de incubatietijd al (bijna) verlopen is op het moment dat het zichtbaar wordt...
Ja, uiteindelijk wel. Het is trouwens toch de 5e ziekte (lage koorts/verhoging blijft, nooit hoog geweest en het zijn meer bultjes dan vlekjes op armen en benen).quote:Op maandag 17 januari 2011 09:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Happy, mocht Daan gewoon naar het KDV vanmorgen?
Hopelijk is een kuurtje niet nodig en is de koorts morgen verdwenen. Mexicaanse griep, bah! Das inderdaad even schrikken, maar dit gewoon uitzieken neem ik aan?quote:Op maandag 17 januari 2011 16:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Bij de dokter was Lisa ineens heul vrolijk... sta ik daar weer voor lul.(nouja zo voelde het dan)
Maargoed, ze heeft hoogstwaarschijnlijk Mexicaanse griep en ze heeft een ontstoken oortje, maar dat ontstoken oortje kon ook al op z'n retour zijn. Vandaar dat ik i.o.m. de dokter heb besloten om haar nu nog geen antibiotica kuur te geven. Als de koorts zakt doen we niets. Heeft ze morgen nog dezelfde temperatuur als nu, dan kan ik het kuurtje alsnog halen.
Nu hopen dat die griep van haar ook op z'n retour is, want bij het woord Mexicaanse griep krijg ik toch telkens een brrrrr moment door de berichten van vorige week.
Verstandig hoor, het wordt niet voor niks afgeraden om met verkouden kinderen te gaan zwemmen!quote:Op maandag 17 januari 2011 11:49 schreef Sonnetje85 het volgende:
Nou als k zn longen helemaal hoor ronken vind k t niet zo'n fijn idee om te zwemmen
Gewoon een normale verkoudheid vind k ook niet zo'n ramp,hoewel ik t zelf ook niet prettig vind om dan te zwemmen.
Dan is het kiezen uit twee kwaden zeg maarquote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:34 schreef ymme het volgende:
Tip van het CB hier.
Omdat veel ouders hun kinderen yogi drink schijnen te geven.
En enorm domme tip. Een beker joki staat gelijk aan 2 boterhammen, en wat denk je dat je je kind beter kunt geven?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:34 schreef ymme het volgende:
Tip van het CB hier.
Omdat veel ouders hun kinderen yogi drink schijnen te geven.
Hoe denk je dat ik aan die info kom?quote:
Wauw, knap zeg!quote:
oh kijk, dat wist ik niet eensquote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:15 schreef McLaura het volgende:
[..]
Verstandig hoor, het wordt niet voor niks afgeraden om met verkouden kinderen te gaan zwemmen!
Thomas eet een boterham sinds hij 8 maanden is.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:28 schreef Shandaly het volgende:
Beterschap allemaal!
Geven jullie je kindjes pap als ontbijt? Of 's ochtends ook al een boterhammetje? En wat voor pap gebruiken jullie dan? Ik had nog steeds rijstebloempap voor Lars, maar ik geloof dat hij onderhand wel iets kan gebruiken voor oudere kindjes...
En wat geven jullie voor drinken bij het lunchboterhammetje? Gewoon een volle fles melk, of water/diksap/thee? En wanneer begin je met oefenen uit een bekertje, of een antilekbeker?
[/onzekere mama]
De boterham krijgt Thomas ook bij de onthaalmoeder, hoorquote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:18 schreef Shandaly het volgende:
Brintapap eet ik zelf ook als ontbijt, dus het zou wel heel handig zijn als Lars dat ook kan eten... maar dat gaat vast niet uit een flesje, en dat vind ik dan toch wel weer handig... (Ik ben een luie moeder... heb geen zin om 's ochtends vroeg voor m'n werk Lars met een lepeltje pap te voeren... erg he?)
doe je uit een fles of van een bordje?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:58 schreef Mereltje het volgende:
Vanavond weer eens pap geprobeerd, maar wat moet je daar een geduld voor hebbenFemke is er zeker niet dol op. Met Femke gaat het goed ze is alweer 73 cm en 8kg volgens CB.
Vond ik ookquote:Op woensdag 19 januari 2011 07:57 schreef freecell het volgende:
Wat is dat toch voor mega ontwikkel-periode zo rond 8 à 9 maanden?
Dat heeft volgens mij echt elk kind! Dan gaat het ineens allemaal heel snel!
dat probeer ik al pakweg twee en een half jaarquote:Op donderdag 20 januari 2011 12:48 schreef freecell het volgende:
Meestal komt de reactie wel binnen 20 minuten, dus er is goede hoop
Maar Simmu: ik heb ze eerst ook wel een paar keer huilend en TARA zoaangetroffen.
Als ik hem er niet mee alleen laat, vindt hij zijn weg ook niet. Dus hier was het gewoon een paar keer 'gewoon doen' en daarna ging het beter
Ow en dat ookquote:Op donderdag 20 januari 2011 12:58 schreef Asyniur het volgende:
simmu, er is gewoon geen excuus voor om je zieke kind te vergeten. Dat is er gewoonweg niet.
Dat de kinderen een keer huilen ofzo als je thuis komt, is nog daar aan toe.
Maar gewoon een ziek kind vergeten eten te geven...
Echt, mijn man hoefde voorlopig dan even niet meer thuis te komen...
Eens....quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:58 schreef Asyniur het volgende:
simmu, er is gewoon geen excuus voor om je zieke kind te vergeten. Dat is er gewoonweg niet.
Dat de kinderen een keer huilen ofzo als je thuis komt, is nog daar aan toe.
Maar gewoon een ziek kind vergeten eten te geven...
Echt, mijn man hoefde voorlopig dan even niet meer thuis te komen...
Vind ik niet. Als jij niks weet van de verzorging van je kinderen en je vrouw zegt: zo laat móet hij iets drinken want hij is ziek en anders krijgt hij niet genoeg binnen. Dan vind ik het heel erg dat iemand dat vergeet. Als hij had gedacht: laat maar slapen, dan had simmu dat wel hier ook gezegd. Dan had ze vast niet gezegd dat hij Ravi vergeten was...quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:56 schreef leonieke het volgende:
Maar misschien heeft Sangdrax Ravi in bed laten liggen omdat hij sliep. En zieke kinderen hebben ook veel slaap nodig.
Ik vind persoonlijk dat er hier nogal wat papa-bashing bezig is
Nou er zijn mannen die er gewoon nauwelijks tot niks van weten, niet van de verzorging, niet van dagritme van hun kinderen, gewoon niks.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:00 schreef leonieke het volgende:
"Als jij niks weet van de verzorging"
3de, daarom belde ik de huisarts dus ff! het is sinds dinsdag zo rond de 38.5 steeds. dinsdag was het een zielig kreundend hoopje ellende, maar dat ellendige waarbij je ziet en hoort (quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:19 schreef freecell het volgende:
39,5 is wel balen weer
Hoeveelste dag koorts nu?
Ook meegemaakt. Zag ik opeens de vingers van Thomas rond een glazen flesquote:Op vrijdag 21 januari 2011 08:39 schreef ymme het volgende:
Floris in een winkelwagen. Leuk is dat hè. Zorg wel dat je hem niet te dicht bij de schappen parkeerd
Dat is hier al eens fout gegaan, alles wat gepakt kon worden werd vakundig weer op de grond gesmeten
Herkenbaar!!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:43 schreef ymme het volgende:
Hier was het verschonen net nog een drama.
Billen kapot en poepIk heb de luier net open en meneer begint met z'n benen te wapperen en wilt omdraaien. Alles onder de poep
![]()
Toen heb ik hem even streng aangesproken en meneer bleef liggenWaarna ik hem wel meteen vertelde dat ik een beetje boost moest worden, anders blijft Martje niet liggen en dat mama het goed bedoelt en van hem houdt. 2 sec boos doen en ik voel me al ongelukkig. Dat wordt nog wat!
Hier is het ook een ramp hoor. En daarbij heb ik nog als 'handicap' dat Harry meteen (en dan bedoel ik echt meteen) naar zijn plasser graait, zodra je de intentie hebt om de luier af te doen. Dus ik vouw Harry meestal dubbel als hij gepoept heeftquote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:21 schreef freecell het volgende:
Is het verschonen bij jullie ook zo'n drama? Hij ontsnapt, maakt niet uit hoe stevig ik hem vasthoud... Draaien, weghupsen, zich afzetten e strekken.
Het is echt een kunst om een luier te vervangen
Mijn schoonmoeder liet hem gisteren tijdens een omkleed-actie van de bank rollen en ik kon het haar geen moment kwalijk nemen
Geen idee hoe het ging, wat ik begreep wel goedquote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:56 schreef Mereltje het volgende:
Floris in de winkelwagen, knap want volgens mij is er nog best wat ruimte in zo'n kinderzitje van zo'n winkelwagen
Lastig dat verschonen met die bewegelijke kindjes. Ik heb een klein knuffeltje bij het aankleedkussen zodat ze redelijk rustig blijft liggen nogNog een dagje werken en dan weer lekker vrij
Mja, daarom dus. Tot voor kort gaf Thomas geen kik als hij in de auto zat en nu hebben we al een paar keer gehad dat hij krijst en krijst.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 09:18 schreef freecell het volgende:
Jup en hier is Leander overgegaan toen hij een jaar was en nog lang geen 9 Kilo, maar wel krijsen bij elke autorit.
En nu Florian met 10 maanden en 9+ KG
Werd ook krijsen in de auto.
En dat is dan echt in één klap opgelost
Probeer anders een anders speeltje eraan te hangen? Dat geeft misschien net nog even wat rek.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:56 schreef leonieke het volgende:
[..]
Mja, daarom dus. Tot voor kort gaf Thomas geen kik als hij in de auto zat en nu hebben we al een paar keer gehad dat hij krijst en krijst.
Maar ik zou eigenlijk zelf liever hebben dat hij nog wat in de maxi cosi blijft zittenHet lijkt me veiliger.
Plus dat hij nog geen 9 kg weegt, dus laten we hem er best nog in lijkt me
Hopsaquote:Op maandag 24 januari 2011 11:54 schreef simmu het volgende:
zonet zelfs 37.4!
maar nu wil hij niks eten en nauwelijks eten. zelfs een beetje diksap uit een bekertje niet
daarstraks rond 1 uur heeft hij keurig zijn medicijn *en* 150 cc aan fles op! pffieuw! ik was toch wel wat ongerust toen de koorts opeens weg was en hij opeens 3 x zo huilerig was + alles qua voeding en drinken zowat weigerde.quote:Op maandag 24 januari 2011 12:02 schreef freecell het volgende:
[..]
Hopsa
Koorts naar beneden is ok! En eten geeft niet zoveelBeete drinken is wel handig inderdaad...
Wij geven Daan in het weekend na het ontbijt 100ml extra gefilterd (effe door de theezeef halen) versgeperste sinasappelsap in een antilekbeker en die drinkt dat graag op. Tot de laatste druppel.quote:Op maandag 24 januari 2011 11:59 schreef Shandaly het volgende:
Diksap wil Lars nooit eigenlijk... en gewoon water drinkt ie ook al niet. 't is altijd alleen maar melk, ander vocht wil meneer niet. Misschien eens een keer een andere smaak diksap proberen... tuitbekertjes, antilekbekers of een gewoon bekertje wil ook nog niet zo...
Naast watquote:Op maandag 24 januari 2011 14:15 schreef Marlinde het volgende:
Een vraagje: Wat geven jullie je kindje voor drinken? We geven in de ochtend melk en de rest van de dag diksap, maar ik vind dit maar niks. Thee al heel vaak geprobeerd, maar dat wilt ze echt niet, water hetzelfde...
Wat kun je dan als drinken geven, iets als Wicky lijkt me ook niet helemaal verstandig, maar wat dan?
valt te proberen.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:08 schreef Sonnetje85 het volgende:
simmu wij deden de ab door 30cc flesvoeding. k gaf m eerst de ab en dan een andere fles met de rest vsn zn drinken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |