abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91208993
Het vorige topic:Zwangerschap en geboorte deel 728

2011

Januari:
11 januari 2011: Claudia_x (meisje)
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll (jongetje)

Februari:
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
18 februari 2011: Hassanjassan
22 februari 2011: Chooselife
23 februari 2011: MamaPurk (meisje)

Maart:
04 maart 2011: stengeltje (jongetje)
12 maart 2011: DJMO (jongetje)
22 maart 2011: danimeisje (jongetje - Tygo)
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje (meisje)
06 april 2011: Nienna (meisje)
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally (meisje)

Mei:
02 mei 2011: Danic (meisje)
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl (meisje)
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor *** (meisje)
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79 (jongen)
05 juni 2011: laiveneertiekje
05 juni 2011: cleany (papa)
14 juni 2011: Danielle_
19 juni 2011: ferrari_rood
29 juni 2011: Jose81
30 juni 2011: PM-girl

Juli:
08 juli 2011: Popples en Prowl
13 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa

Augustus:
07 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
19 augustus 2011: Hilliebillie
22 augustus 2011: PurpleDaisy
24 augustus 2011: Linda2205
25 augustus 2011: BeessieJen

September:
06 september 2011: wickie
11 september 2011: Mevr_Mus
14 september 2011: boembaa
16 september 2011: susie
19 september 2011: Take_A_Picture
19 september 2011: Jolene

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
pi_91209041
Thanks ladies! :*

Mijn lief en ik zijn na onze derde date (binnen twee weken) nooit meer bij elkaar weg gegaan :D *; . Daar moesten heel veel mensen ook aan wennen (ik was daarvoor een hele tijd single geweest). "Vroeger" vond ik dat maar stom, mensen die zo snel bij elkaar introkken, ik snapte het pas toen het mezelf overkwam. I was swept off my feet (still loving it!) O+ )

Het leuke was dat mijn moeder, die normaal heel afwachtend/terughoudend is naar 'nieuwe' mensen hem direct in haar hart sloot en heel open naar hem was. Daar was ik zo blij om toen.

Susie, ik ben 2,5 jaar geleden cold turkey gestopt met roken (en ik rookte 18 sigaretten op een dag :@ ) . Dat is twee weken lang heel lastig geweest, maar daarna was het klaar. Dat terwijl ik 16 jaar gerookt hebt, dat viel me zo mee. Ik ben ook zo ontzettend blij dat ik er vanaf ben. Ik ruik nu pas hoe erg ik naar rook stonk, toen ik zelf rookte had ik dat helemaal niet door ;( . In de eerste dagen heb ik nicotinepleisters geplakt maar daar stond ik compleet van op mijn kop (hartkloppingen, niet kunnen slapen). Dus gestopt en overgestapt op:

;)

Je kunt het echt meis! En er is toch geen betere motivatie om te stoppen dan voor dat kleine mensje dat je aan het bakken bent? Zet 'm op ^O^ .

Die app die Hilliebillie noemt had ik ook geïnstalleerd, vond ik heel motiverend! Was ik heel trots op de hoeveelheid sigaretten die ik al NIET had gerookt :D .
pi_91209042
mijn laatste post:

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:38 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Ik ben gestopt nadat ik een positieve test in handen had. Dat is nu 4 weken en 2 dagen geleden. Ik vond het met name de eerste twee weken erg moeilijk met name in de kroeg (omdat daar gewoon gerookt wordt) en op wat anderen momenten dat het voor mij vooral echt een gewoonte was om te roken. Ik heb ook m'n pakje sigaretten nog bij gehouden (zit er nog een in) wat ik met die sigaretten deed was aansteken een hijs nemen en dan aan m'n vriend geven. Ook hier heb ik de laatste twee weken steeds minder behoefte aan maar toch soms wel moeilijk nog hoor.

Ook heb ik op de site van stivoro iets ingevuld voor als je wilt stoppen met roken voor de zwangerschap, daarna krijg je een advies met persoonlijke tips voor tijden wanneer jij het het moeilijkst vind.

Ook heb ik een app op m'n iphone die bijhoudt hoe lang je gestopt bent, wat het doet met je gezondheid en en hoeveel sigaretten je al niet gerookt hebt (en hoeveel geld je bespaart hebt) Is ook wel grappig om af en toe te bekijken werkt soms ook wel motiverend.

Verder denk ik vooral veel nee niet doen dit is niet goed voor het kind.. Maar het blijft met name de eerste weken moeilijk
ik heb al 448 sigaretten niet gerookt :Y
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:44:57 #4
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91209219
Eigenlijk zou iedere roker moeten stoppen voordat ze in verwachting is, net zwanger zijn en dan ook moeten stoppen is volgens mij veel pittiger dan die twee apart van elkaar.
Ik heb nooit gerookt dus kan me er verder niets bij voorstellen hoe het is om te moeten stoppen.

De enige zonde die ik had was zo nu en dan een biertje en daar ben ik meteen mee gestopt.
Al moet ik bekennen dat ik heel heel soms een heel klein nipje neem voor de smaakbeleving.
Meer dan dat zou ik nooit doen. Net als rood vlees, vis, ed, het is gewoon niet goed.
pi_91209264
Goed bezig! Niet meer roken is inderdaad heel verstandig. ( Maar dat zul je vast overal om je heen horen ;) )

We kunnen de kinderwagen combi van een goede vriendin overnemen! Scheelt weer een hoop centen.. Met de 9 maanden beurs even kijken naar een trip trap, mijn vriend is daar helemaal weg van! *;

Vanavond misschien even de eerste buikfoto maken, al valt er nog niet heel veel te zien.
pi_91209338
En weer verder F5-en voor alle rommelaars! (weer eens wat anders dan een rammelaar).

Ik ben cold turkey gestopt toen ik het zwanger-streepje op de test zag en het idee dat er een kleintje in mij groeide heeft mij die 9 maanden doorgeholpen. Maar helaas ook de gedachten dat het dus eventueel na die maanden weer mocht... dus tja, :')
pi_91209346
Even een crosspost van mij. Ik heb niet bijgelezen maar ben weer thuis uit het z-huis. Zo opgenomen na herhaaldelijk flauwvallen en non stop spugen. Vanmorgen mocht ik naar huis toe. Met het kindje is alles goed gelukkig.
pi_91209432
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:32 schreef Susie het volgende:
Dat lijkt mij ook niet Beessie-Jen, maar direct stoppen is zo moeilijk. En daarbij, wanneer ik direct helemaal stop, dan weet mijn omgeving direct dat ik ben gestopt met roken... heb ik altijd geroepen, als ik zwanger ben, dan stop ik met roken.... nu, zo makkelijk is dat weer ook weer niet.
Wel grappig dat de huisarts dus zei; matig met drinken, stoppen met roken. Matig met drinken? Dat lijkt me toch ook niet goed voor de beeb? Dat is nu weer net iets waar ik geheel geen moeite mee zou hebben....

Ps. Ik ga straks de deur uit, gesprek op mijn werk, daarna wedstrijd spelen en ik neem de sigaretten niet mee. Ben vanavond dan om een uur of 10 thuis en dat zou al heel knap zijn van me... :'( triest eigenlijk....
Ik heb ook al veel vragen gehad hoor of ik zwanger ben omdat ik gestopt ben met roken. Ik ben gewoon aan het ontkennen (al gelooft niet iedereen het maar die laten me wel allemaal in mn waarde, ze gaan er niet verder over door drammen..) Gewoon niks om geven dus!!

Ik heb vanavond m'n eerste echo. Als die goed is dan gaan we morgen aan mijn oma, ouders en schoonouders vertellen dat ik zwanger ben en daarna maak ik er voor de rest ook geen geheim meer van. Dat zou zo'n opluchting zijn..

Heb wel gedroomd vannacht dat mij ouders het afkeurde maar dat had in die droom een totaal onbenullige reden (dat ik niet langs gekomen ben op 1 januari maar op 2 januari terwijl ik weet dat ze daar niet over vallen.. dus ben me gewoon zenuwachtig aan het maken om niets hoop ik..)

Ik ben wel erg nieuwsgierig naar de echo van vanavond.. Hoop zo dat alles goed is.. (ben nu acht weken en 5 dagen)
pi_91209452
Hebben ze een oorzaak gevonden voor het flauwvallen, fr? Het klinkt heel naar. :*

Ik kon net 6 trappen af en op voor de dvd-speler. Een van de buren is bezig om wat spullen buiten te zetten en houdt de lift klaarblijkelijk vast. }:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:50:26 #10
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91209467
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Even een crosspost van mij. Ik heb niet bijgelezen maar ben weer thuis uit het z-huis. Zo opgenomen na herhaaldelijk flauwvallen en non stop spugen. Vanmorgen mocht ik naar huis toe. Met het kindje is alles goed gelukkig.
Meis toch, wat blijft het aan de gang bij jou, wat zeiden ze er verder van in het ziekenhuis...
Is er niets wat ze verder voor je kunnen doen of geven? Het duurt zo lang al met al...

Fijn dat het ukje het goed doet! :*
pi_91209481
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Oeh, klinkt behoorlijk heftig FR. Sterkte :*.
pi_91209497
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:50 schreef Claudia_x het volgende:
Hebben ze een oorzaak gevonden voor het flauwvallen, fr? Het klinkt heel naar. :*

Ik kon net 6 trappen af en op voor de dvd-speler. Een van de buren is bezig om wat spullen buiten te zetten en houdt de lift klaarblijkelijk vast. }:|
Hij's fijn :'). Konden je buren het niet even naar boven brengen dan?
pi_91209518
f-r wat fijn dat je weer thuis bent en het weer beter gaat en helemaal dat alles goed is met de beeb!! :*
pi_91209540
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:49 schreef hilliebillie het volgende:

Ik heb ook al veel vragen gehad hoor of ik zwanger ben omdat ik gestopt ben met roken. Ik ben gewoon aan het ontkennen (al gelooft niet iedereen het maar die laten me wel allemaal in mn waarde, ze gaan er niet verder over door drammen..) Gewoon niks om geven dus!!
Het is toch ook gewoon een kulargument? Lekker belangrijk dat anderen denken dat je wel eens zwanger zou kunnen zijn!

Spannend, zeg, de eerste echo! En dan moet je nog de hele dag erop wachten ook...
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:52:39 #15
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91209569
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:50 schreef Claudia_x het volgende:

Jemig Claudia, als ik dat nu zou doen dan zou mijn hart al uit mijn borstkas kloppen, voor mij gevoel... Ik vind het gewoon knap dat je dat voor elkaar krijgt.

Lekker trouwens als je weg zou moeten met wee-activiteit.
pi_91209572
Ik val wel vaker flauw als mijn bloedsuikerspiegel daalt. Ik was al weer 4 dagen non stop aan het spugen zover dat ik er bijna in bleef omdat ik de kracht niet meer had. En daarbij dus nog het flauwvallen. Geen duidelijke oorzaak maar waarschijnlijk een lage bloedsuikerspiegel icm een lage bloeddruk.

Ze kunnen verder niks voor mij doen ik moet het rustig aan doen dat is het enige advies.
Hoe is het met Claudia?
pi_91209593
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:50 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Hij's fijn :'). Konden je buren het niet even naar boven brengen dan?
Geen idee, ik was te druk bezig met luid zuchtend en steunend de trap opgaan om ze duidelijk te maken dat ik het maar flink waardeloos vond.
pi_91209737
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
Geen idee, ik was te druk bezig met luid zuchtend en steunend de trap opgaan om ze duidelijk te maken dat ik het maar flink waardeloos vond.
Nouja, het is ook behoorlijk waardeloos. Dus je hebt je punt wel gemaakt denk ik :7.
pi_91209766
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik val wel vaker flauw als mijn bloedsuikerspiegel daalt. Ik was al weer 4 dagen non stop aan het spugen zover dat ik er bijna in bleef omdat ik de kracht niet meer had. En daarbij dus nog het flauwvallen. Geen duidelijke oorzaak maar waarschijnlijk een lage bloedsuikerspiegel icm een lage bloeddruk.
Ik krijg van je postings altijd de indruk dat ze heel laconiek met je omgaan en je aan laten modderen. Is dat echt zo, of is dat jouw manier van posten? Dit is toch onmenselijk om van je te verwachten? Je kunt toch niet spugend en flauwvallend door het leven gaan tot het moment van bevalling? Wat voor begeleiding heb je? Staat iemand je psychisch bij?
pi_91209858
Mijn lief en ik zijn nu 11 jaar bij elkaar. Ontmoet via internet en hij is niet meer weg gegaan. Officieus binnen een jaar getrouwd (geregistreerd partnerschap na 9 maanden) en officieel 5 jaar getrouwd :P
Bij ons heeft dat hele traject wat zwanger worden heet nogal veel voeten in de aarde gehad en is een goeie test geweest voor ons huwelijk. O+ Maar dat is gewoon niet stuk te krijgen ;)

Van de week kreeg lief te horen: Zo, jij krijgt ook een buik zeg! Lief: Ja ik ben ook al 25 weken zwanger hoor! Gister was hij druk bezig en kwam hij hijgend naar beneden. Zegtie: Ik word oud ;( Hoezo mop? Nou mijn conditie is een stuk achteruit gegaan en ik zit niet lekker in mijn vel op het moment. Aaaah nee joh! Typische zwangerschapsklachten! ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_91210370
Whehehe. Ja, die van mij is al de hele week heel moe. "Zwanger? Schat?".
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:08:04 #22
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91210382
Bedankt voor de tips Hilliebillie en TM! Waar koop je zo'n mooi pakje Chupa Chups?? :P
Ik kan helaas niet zo'n app installeren, heb nog een ouderwetse foon...

Uiteraard ben ik me er geheel van bewust dat het zeker niet goed is voor kleine frummel! En ik ga het gewoon doen! Ik hoop ook dat ik over 9 maanden er ook niet meer aan begin, dat zou ik zo zonde vinden! Geluk is wel, dat lief al gestopt is sinds de zomer, dus geen paffer meer hier in huis om de verleiding groter te maken.

@Ferrari_rood; Sterkte meid!

@Claudia; wacht je nog even tot ik terug ben vanavond? ;) En anders zie ik je morgen hier gewoon weer.... maar liever niet he! En wat betreft je argument, gelijk heb je eigenlijk... :@
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_91210643
F-r welkom terug, alweer. Wat claudia al zegt, krijg je wel een fijne begeleiding? Ik weet dat vrouwen zoals jij bij ons naar de diëtiste worden gestuurd en dat dat bij jou niet zo is. Maar krijg je verder echt helemaal geen begeleiding? Pff, lijkt me erg zwaar.

En roken. Ik heb het nooit gedaan en zal het ook niet snel gaan doen. Maar dat je nou 4 sigaretten blijft roken om de buitenwereld te misleiden vind ik wel een beetje een raar argument. En je huisarts snap ik prima, die eerste weken is er geen bloedband met het kindje, dus alcohol komt niet in het bloed van het kindje.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_91210866
Ferrari ik word altijd wat verdrietig van jouw posts, het houdt ook maar niet op voor jou. Daarom gewoon ff een hele dikke :* !

Susie, je kunt online ook programmaatjes downloaden die je gewoon op je pc kan installeren, kijk hier maar eens http://www.rookloos.nl/download.html. Je kan ook direct op deze pagina een overzichtje genereren: http://www.quitsmokingcounter.com/stoppenmetroken.html.

Uitgehijgd Claudia? Misschien was dit wel het zetje dat je kleine meisje nodig had ;) .
pi_91210960
Hmpf. Ik ruik gebakken spek. Ergens. Dat maakt hongerig :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')