Ik vind dat dit echt keihard dik in het nieuws magquote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hiero! Heb jij ook niks gekregen?
We wonen midden in het gebied en horen nog steeds...niets.
Ik moest het elders lezen.
Wat een dikke vette farce.
hij was communiacatief gewoon absoluut niet geloofwaardig, en dat moet je toch wel enigzins zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:35 schreef BeSimple het volgende:
Ik heb het te doen met die man. Het is eigenlijk gewoon een burgvader die op papier gewoon alles normaal regelt en presteert. Zielig is ook dat hij in een rol wordt neergezet waar hij eigenlijk helemaal niet wilt zijn. Zowel als persoon als burgemeester niet. Door zijn ietwat ongelukkige uitspraken wordt hij nu totaal afgebrand op internet. Terwijl niemand weet of het nou een goede burgemeester was of niet. Het lijkt me echt niet leuk om je carriere op deze manier af te sluiten.
Want deze burgemeester zat helemaal niet zo fout als het lijkt, op zijn uitspraken na probeerde hij ondanks het falende team dat achter hem stond toch nog zo duidelijk mogelijk te zijn. Maar wat wil je anders? In een chaos waar de Burgemeester van Dordt en Breda bij betrokken is. IT kneusjes die naar hun eigen CMS systeem linken, hij kan er weinig aan doen dat de RIVM met foute info op te proppen komt. En hoeveel schuld heeft hij eraan dat Chemie-Pack niet goed gecontroleerd werd? Ik hoor alleen zijn uitspraken
Ik vind hem een heer en koning!
Nou sorry hoor, maar waar de fuck ben je burgemeester voor als je je team al niet eens kan eind controleren. Hij is degene die had moeten zeggen "Ja jongens, nu is het klaar en gaat chemie pack dicht, Geen vergunning meer"quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:35 schreef BeSimple het volgende:
En hoeveel schuld heeft hij eraan dat Chemie-Pack niet goed gecontroleerd werd? Ik hoor alleen zijn uitspraken
Ik vind hem een heer en koning!
Groot incident bij Zwijndrecht op een rangeerterrein, TIS 4.4quote:
Haha Zevenbergen, ook weer lekker dichtbij, ben benieuwd, ziet er op het eerste gezicht uit als loos alarm.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:15 schreef lipjes het volgende:
Oh, bij basell is ook het brandalarm afgegaan nu
PRIO 1 2591 2432 2531 BASELL BENELUX BV CHEMIEWEG 3 ZEVENBERGEN (1113) [oms] openbaar meldsysteem HANDMELDER (INC: 10)
Dit is ook een bedrijf in chemische grondstoffen
is ook op moerdijk hoor, maar wordt zevenbergen genoemtquote:Op maandag 17 januari 2011 20:27 schreef Silven het volgende:
[..]
Haha Zevenbergen, ook weer lekker dichtbij, ben benieuwd, ziet er op het eerste gezicht uit als loos alarm.
Als er echt wat aan de hand zou zijn dan had je inmiddels al aardig wat voertuignummers erheen kunnen zien gaan.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:15 schreef Qwea het volgende:
afgezien van die ene p2000 melding is er verder niks te vinden. Loos alarm denk ik
neu, hoorde de brandweer langsscheuren bij mij thuis dus denk kijk evenquote:Op maandag 17 januari 2011 21:34 schreef Auti het volgende:
[..]
Als er echt wat aan de hand zou zijn dan had je inmiddels al aardig wat voertuignummers erheen kunnen zien gaan.
Idd loos alarm of niets bijzonders.
We leven nu even in een hype/paniek tijd..
Kijfhoek stond ook al in de fik. Zullen we maar gaan verhuizen? Hoe dichter bij Dordt hoe giftiger het wordt.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hiero! Heb jij ook niks gekregen?
We wonen midden in het gebied en horen nog steeds...niets.
Ik moest het elders lezen.
Wat een dikke vette farce.
Hmm, zou dat haalbaar zijn? Een volledig uitgeruste bedrijfsbrandweer? Het lijkt mij meer zinvol om samen te werken met Shell bijvoorbeeld.quote:Onderzoek naar bedrijfsbrandweer Moerdijk
Uitgegeven: 20 januari 2011 17:20
Laatst gewijzigd: 20 januari 2011 19:28
MOERDIJK - De autoriteiten in Noord-Brabant laten uitzoeken of een speciale brandweer voor chemiebedrijven in de haven van Moerdijk haalbaar is.
Dat zei regionaal commandant Brandweer Midden- en West-Brabant Martin Hudepohl donderdag in het tv-programma EenVandaag.
Dat onderzoek is er overigens niet gekomen naar aanleiding van de verwoestende brand bij Chemie-Pack twee weken geleden. Daar gaf burgemeester Wim Denie van Moerdijk vorig jaar al opdracht toe, bevestigde een woordvoerster donderdag.
Onvoeldoende uitgerust
Bevelvoerder Laurens Verhoeven van het brandweerkorps Zevenbergen stelde in de uitzending dat zijn korps onvoldoende is uitgerust voor grote branden. ''We zijn goed uitgerust voor huis-, tuin-, en keukenbranden. Maar we zijn niet goed uitgerust voor een grote bedrijfsbrand.''
Dat was voor Denie ook de reden om vorig jaar de mogelijkheden voor de bedrijfsbrandweer te onderzoeken. Shell Moerdijk, dat ook in het havengebied zit, heeft wel een eigen brandweer.
Aantal inwoners
Ben Ale, hoogleraar Veiligheid en Rampenbestrijding, vertelde dat de brandweer nu eenmaal zo is ingericht dat de grootte van het korps wordt afgesteld op het aantal inwoners van de gemeente.
''Als we niet bereid zijn van te voren geld uit te geven om dit te voorkomen, dan is het resultaat dat het bij een brand als deze helemaal uit de klauw loopt.''
Geen garantie
Huldepohl zei dat er met een bedrijfsbrandweer geen garantie is dat een dergelijke brand in de kiem is te smoren. Hij bestreed dat te veel brandweermensen achter een bureau zitten. In zijn regio zouden dat er tweehonderd van de in totaal tweeduizend brandweerlieden zijn.
De brand legde het chemieconcern Chemie-Pack in de as en zorgde voor miljoenenschade. Sindsdien is er veel onrust over gezondheidsrisico's en het vrijkomen van mogelijk giftige stoffen, maar volgens het RIVM valt het mee.
De brandweer van Shell en Defensie moesten uiteindelijk worden ingezet om de brand onder controle te krijgen. Tweede Kamerleden en deskundigen stellen in een reactie dat snel moet worden ingegrepen om toekomstige rampen te voorkomen.
Onzeker
Chemie-Pack laat donderdag weten nog steeds in onzekerheid te zitten over de verdenking tegen het bedrijf. Het functioneel parket van het Openbaar Ministerie (OM) zegt ruim twee weken na de brand nog steeds niet te kunnen en willen vertellen waar het bedrijf van wordt verdacht.
Een woordvoerder van het getroffen bedrijf zegt het heel vervelend te vinden dat het ergens van wordt beschuldigd, maar nog steeds niet precies weet van wat.
Complex onderzoek
Een woordvoerster liet weten dat het OM zich realiseert dat het strafrechtelijk onderzoek een enorme impact heeft. ''Maar dat heeft de brand ook. We gaan altijd zeer zorgvuldig om verdenkingen. Meer details kunnen en willen we niet geven.
Het is een heel complex onderzoek.'' Als het OM meer details zou geven, zou dat de waarheidsvinding in de weg staan, aldus de zegsvrouw. ''We willen beïnvloeding van mensen uitsluiten.''
Sanering
Saneringsbedrijf Mourik is in opdracht van Chemie-Pack begonnen met het opruimen van het bedrijfsterrein en het openbaar gebied. Dat heeft Regionaal Beleidsteam Midden- en West-Brabant donderdag bekendgemaakt.
Op het terrein bevinden zich nog restanten van gebouwen, vaten, containers en oliesmurrie. Deze worden op basis van een plan van aanpak zo snel mogelijk verwijderd.
''Eerst wordt een deel van het terrein van Martens & Van Oord dat is verontreinigd, aangepakt. Vervolgens komt het openbaar gebied aan de beurt: de weg en bermen langs de bedrijfsterreinen van Chemie-Pack en Wärtsilä, aldus het Regionaal Beleidsteam.
Metingen
De beide terreinen van deze bedrijven volgen daarna. ''Voor deze volgorde is gekozen, omdat de eerste twee gebieden voor een groot deel onverhard zijn en de laatste twee verhard. Daarmee wordt voorkomen dat de vervuiling verder in de grond zakt.
Als deze zaken eenmaal zijn opgeruimd, kunnen metingen worden verricht om te kijken hoe de bodem het beste kan worden gesaneerd.
Rijkswaterstaat is donderdag begonnen met het uitbaggeren van de noordelijke insteekhaven bij het bedrijf Martens & Van Oord en de insteekhaven Roode Vaart. De bagger zit vol met zware metalen en wordt afgevoerd naar het baggerspeciedepot Hollandsch Diep. Als uit de analyse van monsters blijkt dat de waterbodem schoon is, wordt de Noordelijke insteekhaven weer vrijgegeven.
© Novum/ANP
Gewoon net als we hier in de Botlek hebben: een gezamenlijke brandweerquote:Op donderdag 20 januari 2011 19:38 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, zou dat haalbaar zijn? Een volledig uitgeruste bedrijfsbrandweer? Het lijkt mij meer zinvol om samen te werken met Shell bijvoorbeeld.
Dat lijkt me idd een goed plan, een team dat goed is opgeleid om dit soort gingen aan te pakken, niet dat het dan nooit meer mis kan gaan maar er kan dan wel meteen en met het goede materieel geblust worden. Dat er twee crash tenders van de luchthaven moesten komen is wel jammer, die horen imo aanwezig te zijn op een industrie terrein met dit soort bedrijven er op.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Gewoon net als we hier in de Botlek hebben: een gezamenlijke brandweer
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |