abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91194422
om maar even een leuke analyse te doen van de huidige resultaten: 17 links/beta 17 rechts/beta 15 links/alfa 11 rechts/alfa.

laat ik beginnen met stellen dat een zelf-selecterende steekproef op een niet-representatief forum met een dergelijk kleine sample size statistisch echt helemaal niets zegt, en wat ik hierna vertel dus eigenlijk een groot lul verhaal is.

echter, omdat we de totale verhouding links/rechts op dit forum niet weten, is het enige wat we met deze resultaten kunnen zeggen, dat beta's iets rechtser stemmen, en alfa's iets linkser. het is echter zeer de vraag wat de oorzaak hiervan is. hebben alfa's bijvoorbeeld meer historisch besef, en stemmen ze daarom linkser? of hebben beta's een betere grip op ingewikkelde vraagstukken, en stemmen ze daarom rechtser? of hebben alfa's meer begrip voor mensen die het moeilijk hebben?
helaas kan deze vraag niet beantwoord worden door de poll, en zullen wij tot aan het einde der tijden op fok blijven discussiëren over deze vraagstukken.
pi_91195292
Volgens mij ben ik erg neutraal opgesteld wat betreft politieke voorkeur. Soms ben ik een beetje rechts, soms erg links en dan weer gematigd andersom. Ik lig dan ook vaak in de clinch met zowel links als rechts en kan soms even makkelijk handjeklap doen met allebei :P

Ook ben ik niet echt alfa of beta, ik blink in geen van beide uit. Als ik moest kiezen denk ik dat de alfa toch wat sterker in mij is.
Conscience do cost.
pi_91195419
Ik ken een aantal slimme mensen die alfa hebben gedaan, maar wel beta zouden kunnen. Een daarvan is zelfs hoogbegaafd en toevallig links. Wat zou zij dan moeten invullen in de pol?

Ben zelf beta en links, maar ik had in de 4e ook makkelijk voor alfa kunnen kiezen.

Met andere woorden, iemand kan hoogbegaafd zijn en alfa. Maar zoiets zeg je ook al in OP. Het is een beetje afhankelijk van interesse. Als je niet zo slim bent, maar je hebt wel enorm veel interesse voor betavakken, dan zal je dat alsnog gaan doen.

Tegelijkertijd zijn er beta's die niets bakken van de talen, zo ook iemand in mijn oude klas. Daarom denk ik dat deze pol een vertekend beeld geeft, al zal het zo zijn dat er percentueel meer hoogbegaafde mensen zitten in bijvoorbeeld een beta klas.

Verder zal intelligentie wel een rol kunnen spelen in hoe kritisch iemand is. Dat kan vervolgens de politieke voorkeur beinvloeden, maar daarnaast zullen vrienden en opvoeding een grote bijdrage leveren. En alle andere effecten uit je milieu.

[ Bericht 30% gewijzigd door -Strawberry- op 12-01-2011 02:03:26 ]
pi_91195848
quote:
Verder zal intelligentie wel een rol kunnen spelen in hoe kritisch iemand is
Of hoe weinig kritisch iemand is. Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.
Conscience do cost.
  woensdag 12 januari 2011 @ 02:28:28 #155
331398 Nektasje2
Draag me om je nek
pi_91195981
ik ben hard links ! mensen die rechts stemmen denken niet na over gevolgen.
Het is je nektasje!
pi_91196063
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 02:28 schreef Nektasje2 het volgende:
Of misschien denken ze daar wel over na, maar kan het ze niets schelen. ;)

En gevolgen staan natuurlijk ook niet geschreven in steen.
  woensdag 12 januari 2011 @ 03:13:22 #157
331398 Nektasje2
Draag me om je nek
pi_91196560
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 02:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Of misschien denken ze daar wel over na, maar kan het ze niets schelen. ;)

En gevolgen staan natuurlijk ook niet geschreven in steen.
Tja ik zou geen hypocriet amerika land hier willen maar zit er toch al aan te denken om binnenkort weg te gaan uit nederland
Het is je nektasje!
pi_91198143
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 03:13 schreef Nektasje2 het volgende:

[..]

Tja ik zou geen hypocriet amerika land hier willen maar zit er toch al aan te denken om binnenkort weg te gaan uit nederland
Graag, tot ziens
  woensdag 12 januari 2011 @ 07:23:31 #159
331398 Nektasje2
Draag me om je nek
pi_91198355
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 06:53 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Graag, tot ziens
Wat doe je bijdehand ik neuk je moeder met deze sigaar :7
Het is je nektasje!
pi_91198392
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 07:23 schreef Nektasje2 het volgende:

[..]

Wat doe je bijdehand ik neuk je moeder met deze sigaar :7
haha echte baas g sigaartje als al corleone
  woensdag 12 januari 2011 @ 07:27:11 #161
331398 Nektasje2
Draag me om je nek
pi_91198402
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 07:26 schreef Radicalist het volgende:

[..]

haha echte baas g sigaartje als al corleone
Aight ik wist niet dat jij ook al op politiek zat :7
Het is je nektasje!
pi_91198404
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 07:27 schreef Nektasje2 het volgende:

[..]

Aight ik wist niet dat jij ook al op politiek zat :7
je weetzzelf hirsch ballin in da house
  woensdag 12 januari 2011 @ 07:28:43 #163
331398 Nektasje2
Draag me om je nek
pi_91198420
Aight of broodje donner dan?
Het is je nektasje!
pi_91198434
die doner kebabje is wel g boss hij vraag ook gelijk wil je knoflook bij
  woensdag 12 januari 2011 @ 07:32:26 #165
331398 Nektasje2
Draag me om je nek
pi_91198456
Hij klust afentoe bij onze lokale donnertent :7
Het is je nektasje!
pi_91198457
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 06:53 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Graag, tot ziens
doe niet g met je tot ziens anders stuur ik je oma met de bus
pi_91201952
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:48 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Alsof rechts of links te maken heeft met iemands intellectuele voorkeur. Dan zouden alle wetenschappers rechts zijn en alle pedagogen links. Ofzoiets.
Want pedagogen zijn tegenwoordig geen wetenschappers meer?

@ topic: Ik wil best reageren, maar ik ben gamma. En écht niet te vatten in links of rechts. Sorry.
pi_91203043
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 03:13 schreef Nektasje2 het volgende:

[..]

Okee doei :W
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:40:30 #169
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_91204305
Ik ben Gamma en vind 'links' en 'rechts' labels die geen recht doen aan de pluriformiteit van het politiek spectrum.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:57:39 #170
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_91204902
Mijn PVV/VVD vrienden noemen me links en mijn SP/GroenLinks vrienden vinden mij rechts.

Verder ben ik een gamma.
pi_91207396
Rechts en links in politiek heeft nooit geklopt, je kunt hebt eigenlijk namelijk 2 keer rechts en links.

De ene is politiek rechts-links, de PVV bijv. is politiek rechts

Maar je hebt ook economisch rechts-links, hierbij is de PVV als ik het me goed herinner best wel links.

Hier wordt dit wat beter uitgelegd, én er is ook een test die je daar kan doen om te zien waar je ongeveer zit (wel in het Engels):

http://www.politicalcompass.org/

Conclusie:
Media faalt zwaar door PVV ultra-rechts of iets dergelijks te noemen.

Overigens stem ik zelf op niemand. (Ik ben nog geen 18)
pi_91207497
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 02:28 schreef Nektasje2 het volgende:
Ga jij maar eens nadenken over interpunctie.
pi_91207598
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:02 schreef Achtungp het volgende:
Rechts en links in politiek heeft nooit geklopt, je kunt hebt eigenlijk namelijk 2 keer rechts en links.

De ene is politiek rechts-links, de PVV bijv. is politiek rechts

Maar je hebt ook economisch rechts-links, hierbij is de PVV als ik het me goed herinner best wel links.

Hier wordt dit wat beter uitgelegd, én er is ook een test die je daar kan doen om te zien waar je ongeveer zit (wel in het Engels):

http://www.politicalcompass.org/

Conclusie:
Media faalt zwaar door PVV ultra-rechts of iets dergelijks te noemen.

Overigens stem ik zelf op niemand. (Ik ben nog geen 18)
Kijk, een puber die de bezoekers van een politiek wegwijs probeert te maken in de wereld van de politiek. Wat schattig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_91207794
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kijk, een puber die de bezoekers van een politiek wegwijs probeert te maken in de wereld van de politiek. Wat schattig.
Slaat nergens op, dus alleen maar omdat ik niet 'volwassen' zou zijn volgens de maatschappij kan ik het niet over politiek hebben? Er zijn 10 jarigen die meer volwassen en verstandig zijn dan 50 jarigen.
Intelligentie is meer relevant vind ik, dat zou jij moeten weten als persoon met een quote van Einstein...

EDIT:
Ik gebruikte PVV trouwens maar als voorbeeld, betekent niet dat ik een PVV'er ben, ik stem waarschijnlijk toch niet zelfs als ik 18 ben. Ik vertrouw geen enkele partij meer dan 90%

[ Bericht 11% gewijzigd door Achtungp op 12-01-2011 13:18:16 ]
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:59:35 #175
327089 LBS
Kloon op zoek naar wederhelft
pi_91221540
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:12 schreef Achtungp het volgende:

[..]

Slaat nergens op, dus alleen maar omdat ik niet 'volwassen' zou zijn volgens de maatschappij kan ik het niet over politiek hebben? Er zijn 10 jarigen die meer volwassen en verstandig zijn dan 50 jarigen.
Intelligentie is meer relevant vind ik, dat zou jij moeten weten als persoon met een quote van Einstein...

EDIT:
Ik gebruikte PVV trouwens maar als voorbeeld, betekent niet dat ik een PVV'er ben, ik stem waarschijnlijk toch niet zelfs als ik 18 ben. Ik vertrouw geen enkele partij meer dan 90%
Zeker kun je wel mee discussiëren, maar dan moet je wel met goede argumenten en feiten komen. De rechts-links scheidslijn in de politiek verandert met de tijd en verschilt soms ook per onderwerp van discussie. Dat betekent echter niet dat hij geheel niet relevant is of zoals jij stelt 'niet kloppend'. Het enige dat niet klopt, is jouw beeld hiervan.
Overigens wordt er op het moment met de rechts-links tegenstelling juist vaak geduid op de sociaal-economische scheidslijn. Ik weet niet wat jij met 'politiek rechts en links' bedoelt.

TS is overigens echt een malloot. Eerst een verhaaltje doen over stemmen en intelligentie en dan vervolgens een poll er neer zetten over alfa's en beta's. Wil je daarmee nou suggereren dat de ene groep behoort tot de domme mensen ofzo? Je poll slaat echt helemaal nergens op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')