Massa's. Maar die moeten nog uitgezocht worden, dat zal wel even duren!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik snap het ergens ook nog wel hoor, als je heel arm bent en je ziet rijke Westerlingen
Hebben jullie ook foto's?
Zo leuk dat dat zo goed is gegaanquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:41 schreef Sunnythesun het volgende:
Zo, nijnen zitten er ook weer droog en fris bij![]()
En ik ben enorm Miko-fan, wát een leuk konijn is dat zeg![]()
![]()
Alleen erg lastig met schoonmaken: hij steekt overal zijn neusje in en hopt gigantisch in de wegWel ff wennen hoor, Hasso was een grote schijterd, die kon ik nauwelijks aanraken. Miko springt zowat in mijn armen
![]()
![]()
Klinkt als een geweldig konijnquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:41 schreef Sunnythesun het volgende:
Zo, nijnen zitten er ook weer droog en fris bij![]()
En ik ben enorm Miko-fan, wát een leuk konijn is dat zeg![]()
![]()
Alleen erg lastig met schoonmaken: hij steekt overal zijn neusje in en hopt gigantisch in de wegWel ff wennen hoor, Hasso was een grote schijterd, die kon ik nauwelijks aanraken. Miko springt zowat in mijn armen
![]()
![]()
Een konijn is zielig. Konijnen horen samen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:45 schreef ColdFeet het volgende:
Leuk, SunnyKonijnen zijn zulke gezellige beesten, ik zou er bijna weer een willen
Ik weet het. Helaas is onze buitenruimte hoe dan ook niet echt groot genoeg voor een beestenboel.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:48 schreef Leintjeuh het volgende:
Een konijn is zielig. Konijnen horen samen.
Goed zoquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou met Ross de afwas doen, maar hij heeft vreselijke muziek op staan. Dus ik vroeg of er iets anders op kon: Nee. Nou, dan niet, dan doet hij die afwas maar lekker alleen [ afbeelding ]
'Goh wat maken ze dat thermopane dik tegenwoordig he?'quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:19 schreef Isabeau het volgende:
Je had een geweldig half dicht balkon (daarom serre)
Oeh, die waren ooit een stelletje. Als je Ethan Hawke leuk vind, kun je Before Sunrise en Before Sunset kijken. Hm, note to self: Before Sunrise met L. kijken.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:50 schreef Isabeau het volgende:
Gattaca:
[..]
Met Ethan Hawke en Uma Thurman, toch eens kijken!
op de grond slapen heb ik ook nog gedaan. Maar nooit thuisquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:54 schreef Stereotomy het volgende:
Leuke OK dag gehad! Nu teruglezen en reageren.
- Net als Isa heb ik ook jaren op de grond geslapen in m'n studentenkamer. Voornamelijk omdat ex vaak bleef logeren en ik maar een eenpersoonsbed had.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:58 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
op de grond slapen heb ik ook nog gedaan. Maar nooit thuisJa, maar toen was er niks gebeurd weet je nogSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Confidence through competence
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:07 schreef Stereotomy het volgende:
Zo, teruggelezen. Allemachies wat hebben jullie veel getypt zeg
Cliffhanger!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:10 schreef FutureFairytale het volgende:
loop weer ruim een half topic achter en vnv nog veel meer. ga vnv dansen, alles eruit gooien.
maar... ik heb nog niet getekend.
lang verhaal, vuile honden zijn het daar. morgen hoor ik meer en hopelijk een goede verklaring. zal als ik terugkom van dansen wel uitleggen. of misschien zo als ik ergens onderweg eet.
nu beetje gefrustreerd en uit mn hum
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:10 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Cliffhanger!
SBS6 zou nu een flink reclameblok inserten.
Oh jee. Wat spannend.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:10 schreef FutureFairytale het volgende:
loop weer ruim een half topic achter en vnv nog veel meer. ga vnv dansen, alles eruit gooien.
maar... ik heb nog niet getekend.
lang verhaal, vuile honden zijn het daar. morgen hoor ik meer en hopelijk een goede verklaring. zal als ik terugkom van dansen wel uitleggen. of misschien zo als ik ergens onderweg eet.
nu beetje gefrustreerd en uit mn hum
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:55 schreef Stereotomy het volgende:
Oh en AnneX, vandaag vloog er een hohmann op de vloer, en ik dacht: AnneX.
4? Welke allemaal?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:38 schreef AnneX het volgende:
En ik zelf : met het nieuwe ( vierde) pilletje erbij.
Eigen naam is Robinquote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:38 schreef AnneX het volgende:
Heb ik net een feli post voor cullies in mijn hoofd, komt FF met een cliffhanger van jewelste...
Want:
Sarabi : dan staat er veel te gebeuren...
DH à Paris
Dude die blijkt tafellampen te hebben.
B & g met de aankopen
Voor Isa de C 1000
Voor Borisz: goeie gesprekken
Voor CF : een werkende cv en je eigen bed ( en de was)
En dan Anthraxx en Anna : met/zonder eigen naam : Feli .
Sunny ( & Tav) Artimide![]()
En ik zelf : met het nieuwe ( vierde) pilletje erbij.
Moet ik eerst gordijnen kopenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:04 schreef Stereotomy het volgende:
![]()
![]()
![]()
Annie en Anna!!
Wat leuk, ga je nu ook in de gordijnen hangen en schreeuwen op de WC, zoals Dude?
Wil je het echt weten?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan ben ik (bijna) 62 ( ach laat ik het hardop schrijven) voel mij 52 en mijn lijf zegt 72 !
En 12 veren in mijn reet omdat ik ben gestopt met roken.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:46 schreef AnneX het volgende:
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:46 schreef AnneX het volgende:
Wil je het echt weten?
Volgens stroke-protocolNounou, het is nogal wat. Je krijgt pittig wat medicijnen zeg...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan ben ik (bijna) 62 ( ach laat ik het hardop schrijven) voel mij 52 en mijn lijf zegt 72 !
Volgens de Silk Quit meter: 1 M 3 W 3 D 18 H 17 Mquote:
Netjes! Volhouden nu, he?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:54 schreef AnneX het volgende:
Volgens de Silk Quit meter: 1 M 3 W 3 D 18 H 17 M
Ahquote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:54 schreef AnneX het volgende:
Andere keer vraag ik naar jouw gezondheid.
Ik ben nog boos en verdrietig.
Ach frustratie over wat ik hierboven beschreef.quote:
Snap t hoor, tis gewoon moeilijk als je ineens dingen gaat mankeren. Soms gewoon even flink balen is heel logischquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:09 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ach frustratie over wat ik hierboven beschreef.
Gaat wel weer voorbij. en dan weer Zen.
Toen gezondheid nog een vanzelfsprekend ding was.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:13 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Snap t hoor, tis gewoon moeilijk als je ineens dingen gaat mankeren. Soms gewoon even flink balen is heel logisch
Nou ja, het is natuurlijk ook gewoon behoorlijk k****. Hopelijk morgen weer frisse moedquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:09 schreef AnneX het volgende:
Ach frustratie over wat ik hierboven beschreef.
Gaat wel weer voorbij. en dan weer Zen.
Ja, maar ik realiseerde me net dat ik het waspoeder ben vergetenquote:Zit de was er al in ?
En wanneer gaan jullie weer werken?
Last van jetlag? ( als Dude)
Misschien moet je eens beter terug lezenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:26 schreef FutureFairytale het volgende:
gefeli Sarabi! Top! En Borisz en Golfer! En kus voor AnneX! Anthraxx ook gefeli, tenminste, als je het zelf zo ziet. Vraag me alleen af waar je die zin vandaan haalt ; 'ik ben er bij voorbaat al niet bij'
omdat je gelijk begon te relativeren. Maar jij blij, ik blij. En wat bedoel je dan met die zin? Kwam niet echt aardig over.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:27 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Misschien moet je eens beter terug lezen.
En waarom zou ik het niet zien als iets dat ik niet leuk vind?
Ik relativeer helemaal niets. Wij kiezen hiervoor omdat we 1) van elkaar houden, 2) omdat wij het willen en 3) omdat je er dingen mee vast legt waar je normaal gesproken al behoorlijk wat geld voor kwijt bent bij een notaris alleen al. Dat moet uitleg genoeg geven en meer doet er niet toe.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:29 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
omdat je gelijk begon te relativeren. Maar jij blij, ik blij. En wat bedoel je dan met die zin? Kwam niet echt aardig over.
Ziet er goed uit zeg!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:28 schreef Stereotomy het volgende:
Bevestiging van mijn Barcelona trip, ik ben officieel uitgenodigd
En zelfde apartement als vorig jaar: http://www.theurbansuites.com/
Dat was me enorm bevallen!!!
beaucoup de plaisirquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:43 schreef Den_Haag het volgende:
eens uit eten in Parijs
FF, lees je verhaal wel als ik weer terug ben
hmm ok. We bespraken contract, woonconsulente (hierna W) en ik. Laatste pagina stond kortingstabel van huur op maat; voor mijn salaris en huurkosten stond er 21% in de tabel. Ikquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:28 schreef golfer het volgende:
Vertel nou eens wat er aan de hand is met die woning, FFT?
helemaal duidelijkquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:31 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik relativeer helemaal niets. Wij kiezen hiervoor omdat we 1) van elkaar houden, 2) omdat wij het willen en 3) omdat je er dingen mee vast legt waar je normaal gesproken al behoorlijk wat geld voor kwijt bent bij een notaris alleen al. Dat moet uitleg genoeg geven en meer doet er niet toe.
Die zin ging over een feestje. Of ik die zou geven of niet. En die geef ik niet. Maar jullie staan vrij om een feestje te hebben. Alleen ik ben er niet bij op die datum. Dat is alles wat er gezegd is. En daar sloeg die laatste zin op.
eetse! En mijn god; heb dit allemaal met smsding getoetst hahaquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:43 schreef Den_Haag het volgende:
eens uit eten in Parijs
FF, lees je verhaal wel als ik weer terug ben
mooi zoquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:51 schreef PdeHoog het volgende:
GoedenavondDE, jouw idee was top
Lekkere salade gemaakt. Zoveel dat ik morgen tijdens de lunch nog een keer kan genieten
eensch.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:52 schreef ColdFeet het volgende:
Ehh, ik geloof dat ik je verhaal even oversla FFTNiet te lezen joh!
heb nog zo mn best gedaan en heb nu een smsduimquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:52 schreef ColdFeet het volgende:
Ehh, ik geloof dat ik je verhaal even oversla FFTNiet te lezen joh!
kan niet vanaf tel.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:53 schreef DarkElf het volgende:
[..]
eensch.
FF doe eens wat alinea's erin joh!
dankjequote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:57 schreef golfer het volgende:
Ik heb het verhaal wel gelezen en begrepen, FFT.
Morgen dus uitsluitsel of je 86 of 125 euro huurkorting krijgt.
Laat je het als het 86 blijkt te zijn daarop afketsen? Die 39 euro per maand?
Hoeveel Big Macs zijn dat wel niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:00 schreef FutureFairytale het volgende:
En vind 40 euro extra korting p/maand toch ook wel lekker hoor
ik vroeg nog wel of ze boos wasquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:58 schreef golfer het volgende:
Wel assertief van je dat je ter plekke die woonportaal even gebeld hebt.
reken maar uit ja! Met korting (hehe) 2 voor EUR 4,50quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoeveel Big Macs zijn dat wel niet.
Ze hebben gewoon lopen prutsenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik vroeg nog wel of ze boos washaha maar vind t slecht dat niemand t uit kan leggen
Dat je er studeert en werkt maakt je geen inwoner. Dat gaat op basis van GBA. Je hebt wel economische binding, maar dat hoeft niet te tellen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:05 schreef FutureFairytale het volgende:
laatste keer was toen bleek dat ik niet in n spiksplinternieuw app mocht omdat ik nog geen inwoner van Alphen was, ook al werk ik er en ging ik er naar school. Dat laatste iedereen uit ons dorp. 'ja heel vervelend maar we weten niet waarom mevrouw'. Ja mn kont!
Ik heb 26 januari ná werktijd een cursus. Met andere woorden werken tot 5 uur en dan tot 9 uur een cursus. Jeequote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:08 schreef golfer het volgende:
Werkoverleg van B. duurt best lang.
Nou was zij vrij vandaag en ging speciaal daarvoor om 5 uur naar haar werk, maar de collega's die er al vanaf 8 uur vanmorgen hebben gewerkt zullen zo langzamerhand het toch ook wel beu zijn.
ja is zo maar ze wisten niet meer waarom ze daarvoor hadden gekozen. Vind ik gek als je zo'n beslissing neemt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:07 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat je er studeert en werkt maakt je geen inwoner. Dat gaat op basis van GBA. Je hebt wel economische binding, maar dat hoeft niet te tellen.
Dat dusquote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:07 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind je heerlijk assertief, FFTGoed gedaan!!
Management beslissing hequote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ja is zo maar ze wisten niet meer waarom ze daarvoor hadden gekozen. Vind ik gek als je zo'n beslissing neemt.
getsie! Wel met zn allen pizza eten net als steer?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb 26 januari ná werktijd een cursus. Met andere woorden werken tot 5 uur en dan tot 9 uur een cursus. Jee
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:12 schreef golfer het volgende:
Whehehe, ik krijg een reaktie op mijn advertentie voor de woning van mijn ouders.
Of ik het appartement met gesloten beurs wil ruilen voor een schip:
www.speurders.nl/overzich(...)ze=20&q=luxe+general
hahaha humorquote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:12 schreef golfer het volgende:
Whehehe, ik krijg een reaktie op mijn advertentie voor de woning van mijn ouders.
Prijs: ¤ 685.000,00???????quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:12 schreef golfer het volgende:
en jammer dat ze zeggen dat ze management hebben gesproken. Dat bedoel ik; eerlijke info geven..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Management beslissing heHet uitvoerend personeel weet niet altijd alles daarvan hoor
Je zou verwachten van wel, maar blijkbaar niet dus
Nee, ik geloof ook niets van die vraagprijs van hem als ik dat barrel zo zie op de foto's.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:15 schreef Leintjeuh het volgende:
Prijs: ¤ 685.000,00???????
Dat apt. is toch niet zo duur? Ik ruik een addertje onder het gras
Ik hield er al enigszins rekening mee, ja.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:12 schreef FutureFairytale het volgende:
en Golfer; 5 vrouwen die hun verhaal kwijt willen kan wel ff duren
Zeker niet als ze ietwat pissed zijnquote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik hield er al enigszins rekening mee, ja.
5 vrouwen die in de zorg werken zijn al helemaal niet kort en bondig en zakelijk.
That's lifequote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
en jammer dat ze zeggen dat ze management hebben gesproken. Dat bedoel ik; eerlijke info geven..
quote:Noord-Wales biedt u meer dan genoeg kansen om uw Welsh bij te schaven. Probeer bijvoorbeeld maar eens Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantisiliogogogoch uit te spreken, de langste plaatsnaam in Groot-Brittannië (de plaats ligt op het eiland Anglesey). Of neem Welshe les in het Wales National Language Centre in Nant Gwrthyeyrn op het schiereiland Lln. Of praat gewoon mee met de plaatselijke bevolking...
Salade?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:19 schreef FutureFairytale het volgende:
zat 1,5 uur in kfc maar alleen salade gegeten en water gedronkenna vanmiddag ook geen honger. Nu ffies swingen
Dans de frustratie er maar lekker even uit.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:19 schreef FutureFairytale het volgende:
zat 1,5 uur in kfc maar alleen salade gegeten en water gedronkenna vanmiddag ook geen honger. Nu ffies swingen
Ik ben benieuwd!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:21 schreef golfer het volgende:
Ik hoor de garagedeur, dus B. is thuis.
Ik was al van plan om te informeren naar een grote beurt. Maar zien wat het kost en anders een nieuwe fiets. Het is mijn enige vervoermiddel, dus dat moet gewoon goed zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd!
En da's niet fraai, Krak! Denk je dat je een nieuw wiel moet hebben? Die krengen zijn duur!
Wat voor fiets heb je Krak?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:41 schreef krakkemieke het volgende:
Ik was al van plan om te informeren naar een grote beurt. Maar zien wat het kost en anders een nieuwe fiets. Het is mijn enige vervoermiddel, dus dat moet gewoon goed zijn.
Een 3 versnellingen boodschappen-fiets. Batavus.quote:
Is alleen je wiel krom of is je voorvork ook verbogen? En is het een trommelrem of een velgrem?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:56 schreef krakkemieke het volgende:
Een 3 versnellingen boodschappen-fiets. Batavus.![]()
Hij is een jaar of 12 schat ik.
Dat moet ik nog zien, ik was het een beetje zat. Maar er is ook nog wat onderhoud aan de ketting enzo.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:57 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Is alleen je wiel krom of is je voorvork ook verbogen?
Balen. Geen kenteken genoteerd?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:26 schreef krakkemieke het volgende:
Bah wat een gedoe FFT!
Ik hoef voorlopig mijn banden niet op te pompen, net een aanrijdinkje gehad. Man stopte en informeerde of alles echt wel in orde was. Pas toen hij weg was, zag ik de enorme slag in mijn voorwiel. Stukje lopen naar huis dus.
Nee, er was niks met mij aan de hand. Ik ging effe bijkomen van de schrik en toen was hij al weg.quote:
Goed zo Bluezz!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:02 schreef Bluezz het volgende:
Goed gedaan FF, en zo assertief was ik vanavond ook.
ZM wilde beginnen met flappendingesbord over het nieuwe gedoe rond de verhuizing/EPD/werkwijze heul belangrijk uiteraard, maar ik zei dat we het eerst maar even ergens anders over moesten hebben. Zegt ie : zal ik dan maar even gaan zitten dames?
![]()
Het is er allemaal uit, frustaties, uitgepraat voor zover mogelijk bla bla.
En nu schouders eronder en vooruit met de geitEn er 1 stevig positief team van maken.
Er komt nog heel wat op ons af.
Annex ik kan me zo goed voorstellen hoe het voelt allemaal, je wilt het niet maar je hebt geen keus
Er komt geen oplossing voor deze kutsituatie binnen nu en 1 maart en dan hebben we eigenlijk gewoon allemaal een compleet nieuwe baan in een nieuw gebouw.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:14 schreef Isabeau het volgende:
Bluezz ook al zo assertief!Gaat goed hier in de slowchat
Ik ben trots op jullie, dames
Maar is er ook naar jullie geluisterd en komen er oplossingen?
Tenzij je zelf al niets beters gewend wasquote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:31 schreef ColdFeet het volgende:
Welke film, Bluezz?
En krak, echt full-blown bakkeren, met die vieze recepten erbij? Dat houdt ze vast niet vol![]()
Ze mocht alleen in olijfolie bakken. Maar even uitgelegd dat enige andere olie even vet is. Of zelfs roomboter.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:31 schreef ColdFeet het volgende:
Welke film, Bluezz?
En krak, echt full-blown bakkeren, met die vieze recepten erbij? Dat houdt ze vast niet vol![]()
Ik zou willen dat ik nootjes hadquote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:40 schreef krakkemieke het volgende:
* krakkemieke* krakkemieke Isabeau glaasje wijn en schaaltje nootjes geeft
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
En zaterdag krijgen we bezoek van mn culbroer en schoonzus hoor ik net![]()
8 uur winkels dicht hierquote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:42 schreef krakkemieke het volgende:
Is de c1000 niet open of ben je aan het werk?
Héél goed gedaan FFquote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:07 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind je heerlijk assertief, FFTGoed gedaan!!
Volkoren boterhammen werken echt bij jouquote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:37 schreef Isabeau het volgende:
vandaag nog geen 1000 kcal gehad, maar ik zit echt vol![]()
Brunch:quote:
Verhip, het is al na 8en ja!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
8 uur winkels dicht hier
Ik neem zo wel een bak yoghurt met suiker of zo
* Stereotomy propt nog een lekker stuk kipfilet in Isaquote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Brunch:
Volkorenbrood 2
Vers geperst sinaasappelsap 225 ml
Verse geitenkaas 30 gram
Appelstroop 15 gram
Twenty four 5 gram
Karnemelk 250 ml
Avondeten bestaande uit:
Zure room 20 gram
Paprika, rode, rauw 70 gram
Ui, rauw 60 gram
Olie, alle soorten 5 gram/milliliter
Halfvolle melk 30 gram/milliliter
Aardappelen, gekookt 170 gram
Rodekool, gekookt 340 gram
Varkenslap, mager, bereid 70 gram
Appel (zonder schil) 100 gram
Meer eiwitten ja!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
* Stereotomy propt nog een lekker stuk kipfilet in Isa
klinkt als genoeg maar krijg je vanavond geen trek dan nog?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Brunch:
Volkorenbrood 2
Vers geperst sinaasappelsap 225 ml
Verse geitenkaas 30 gram
Appelstroop 15 gram
Twenty four 5 gram
Karnemelk 250 ml
Avondeten bestaande uit:
Zure room 20 gram
Paprika, rode, rauw 70 gram
Ui, rauw 60 gram
Olie, alle soorten 5 gram/milliliter
Halfvolle melk 30 gram/milliliter
Aardappelen, gekookt 170 gram
Rodekool, gekookt 340 gram
Varkenslap, mager, bereid 70 gram
Appel (zonder schil) 100 gram
Volgens de analyse had ik geen eiwittekort, maar een vettekort. Dus Krak's nootjes waren een veel beter idee!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:52 schreef Stereotomy het volgende:
* Stereotomy propt nog een lekker stuk kipfilet in Isa
Ha! Da's allebei idd!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens de analyse had ik geen eiwittekort, maar een vettekort. Dus Krak's nootjes waren een veel beter idee!
En ik zit propjevol, ja
1600 minimaal, 1800 liefst maximaalquote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:53 schreef DarkElf het volgende:
klinkt als genoeg maar krijg je vanavond geen trek dan nog?
hoeveel 'mag' je eten op een dag van jezelf?
Boter voor op brood.quote:
Ik ben benieuwd, hoe is de verhouding qua koolhydraten, vet en eiwit in energie volgens het patroon wat jij volgt?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens de analyse had ik geen eiwittekort, maar een vettekort. Dus Krak's nootjes waren een veel beter idee!
En ik zit propjevol, ja
Chocola is ook vet en zit boordevol anti-oxidanten.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
1600 minimaal, 1800 liefst maximaal![]()
Ik neem over een uurtje nog wel wat of zoOf niet. Jammer dan. (er ligt ook nog een reep pure chocolade in de kast
)
50% koolhydratenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:55 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ben benieuwd, hoe is de verhouding qua koolhydraten, vet en eiwit in energie volgens het patroon wat jij volgt?
Ik moet wel zeggen dat ik een relatief hoog eiwitgehalte aanhang: 40/30/30% van de totale energie.
Op OK dagen ontbijt ik met pure chocolade (vandaag ook).quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik neem over een uurtje nog wel wat of zoOf niet. Jammer dan. (er ligt ook nog een reep pure chocolade in de kast
)
oh dan zit je wel laag. waar reken je dat uit dan eigenlijk?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
pure choco is heel niet slecht voor je toch?quote:Ik neem over een uurtje nog wel wat of zoOf niet. Jammer dan. (er ligt ook nog een reep pure chocolade in de kast
)
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:56 schreef Stereotomy het volgende:
Op OK dagen ontbijt ik met pure chocolade (vandaag ook).
Dat doe ik ook jaquote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, hoe is de verhouding qua koolhydraten, vet en eiwit in energie volgens het patroon wat jij volgt?
Ik moet wel zeggen dat ik een relatief hoog eiwitgehalte aanhang: 40/30/30% van de totale energie.
Ah okeequote:
Nee, een stukje chocolade is misschien ook wel een goed ideequote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:57 schreef DarkElf het volgende:
oh dan zit je wel laag. waar reken je dat uit dan eigenlijk?
pure choco is heel niet slecht voor je toch?
quote:
Makkelijk, lekker, en je kunt van 8 tot 10:30 door wanneer de volgende eetmogelijkheid is.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]waarom dát dan? Omdat het makkelijk is
In mijn ervaring kom je gauw op 40% vet als je 'normaal' vlees neemt: schouderkarbonaatje, kippenpootje, zalm. Helaas. Om alleen eiwit te bumpen zonder dat je teveel vet binnenkrijgt kom ik toch altijd weer op kipfilet, rosbief en tonijn uit...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:57 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dat doe ik ook jaValt me alleen niet mee om niet het vet op 40% te hebben..
Moet nog iets meer carbs eten en iets eiwit dus..
ah ok. en die vertelt je dus dat je tekorten hebtquote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, een stukje chocolade is misschien ook wel een goed idee
Ik gebruik nu eetmeter.voedingscentrum.nl
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:01 schreef Isabeau het volgende:
Zonder cola, chips, nootjes, koekjes, snoep. chocolademousse en allerlei andere toetjes is het best makkelijk om te lijnen(ok, nu heb ik zin in chocolademousse)
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:01 schreef DarkElf het volgende:
ah ok. en die vertelt je dus dat je tekorten hebten hoe je t moet indelen qua eiwtit, vet etc?
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]en normaal zit ik prima, vandaag alleen te weinig vet (en calcium, magnesium, zink, seleen, ijzer, vitamine A en B12
)
Wel gezond dat je het niet meer lustquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:03 schreef DarkElf het volgende:
ik lust geen cola meergewone niet, light niet...
Van die 1e 3 eet ik alleen zalmquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:00 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
In mijn ervaring kom je gauw op 40% vet als je 'normaal' vlees neemt: schouderkarbonaatje, kippenpootje, zalm. Helaas. Om alleen eiwit te bumpen zonder dat je teveel vet binnenkrijgt kom ik toch altijd weer op kipfilet, rosbief en tonijn uit...
Bodybuilders (juist die voederen zich een ongans aan eiwitten tijdens de spieropbouwfase) drinken dan wheypoeder erbij....
Nouquote:
ja , nou dronk ik t al zelden maar tis wel vreemd.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:03 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wel gezond dat je het niet meer lust
Ik heb het liefste cola van frisdrank en dan wel die waar zoveel suiker in zitquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:04 schreef DarkElf het volgende:
ja , nou dronk ik t al zelden maar tis wel vreemd.
Drink nu, als ik fris drink, liever cassis ofzo.
Maar goed meestal drink ik gewoon water, thee en karvan cevitam bosvruchten.
Dat doe ik alquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:05 schreef Stereotomy het volgende:
Oh Isa, nav die discussie over wel of geen supplementen, in die tijd dat ik 12 kg ben afgevallen (en eigenlijk daarvoor ook) pop ik elke dag een multivitaminetablet met 100% adh in m'n buikje 's ochtends.
Behalve 25% minder energie dan evenwicht krijg je uiteraard dan ook 25% minder micronutrienten binnen dan, simpelweg omdat je ueberhaupt minder eet. Denk dat het geen kwaad kan om het aan te vullen met een multivitamine tablet.
Ow!! Maar dan heb je dus eigenlijk geen tekorten?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat doe ik alEn ik slik calcium + vit D
Nee, in de praktijk niet nee. Maar als ik naar mijn dagelijkse inname kijk dan zou ik zonder die multivitamine absoluut wel tekorten hebben. En dat terwijl ik op zich gezonder eet dan ooit! Vandaag was wat uitzonderlijk, maar normaal dus echt die 6 volkorenboterhammen, genoeg groente en fruit, portie vlees/vis/kip, 500 ml zuivel etc. En dan nòg tekorten.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:07 schreef Stereotomy het volgende:
Ow!! Maar dan heb je dus eigenlijk geen tekorten?![]()
Kan aan de manier liggen hoe het programma is geprogrammeerd he, want ik heb het idee dat 'ie het per dag kijkt? Ipv uitgesmeerd over meerdere dagen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, in de praktijk niet nee. Maar als ik naar mijn dagelijkse inname kijk dan zou ik zonder die multivitamine absoluut wel tekorten hebben. En dat terwijl ik op zich gezonder eet dan ooit! Vandaag was wat uitzonderlijk, maar normaal dus echt die 6 volkorenboterhammen, genoeg groente en fruit, portie vlees/vis/kip, 500 ml zuivel etc. En dan nòg tekorten.
Ja, dat zei ik dus alquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:12 schreef Stereotomy het volgende:
Kan aan de manier liggen hoe het programma is geprogrammeerd he, want ik heb het idee dat 'ie het per dag kijkt? Ipv uitgesmeerd over meerdere dagen?
Stel dat je gister een overschot aan vitamine B12 binnen hebt gekregen (broodje Marmite, eet Ross dat ook?) en vandaag juist een licht tekort, heb je gemiddeld genomen dus genoeg B12 binnen gekregen. Maar kan het programma doordat het alleen naar vandaag kijkt, tóch een waarschuwing geven. Kan dit het geval zijn?
Ah okee, niet goed begrepen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik dus alDat als een dag teveel in het rood staat dat ik dan snel op 'periode' klik en dat het dan weer in orde is, op ijzer na.
Hm, okee....quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:15 schreef Isabeau het volgende:
Overzicht 1 t/m 11 januari:
Echt tekort aan ijzer, teveel natrium (paar keer soep gehad)
Krap in calcium, kalium, vitamine D en vitamine B1
En niet snoepen of koekjes eten ed, en niet snacken bij een film en niet uit eten gaanquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:15 schreef Stereotomy het volgende:
Ah okee, niet goed begrepen.
Goed bezig![]()
Ik merk trouwens ook dat als ik láát op sta, dat het dan makkelijker is om op het energiequotum te blijven. Dat, en superdruk bezig zijn de hele dag, zijn de beste manieren haast.![]()
Spinazie was een rekenfoutje jaquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:16 schreef Stereotomy het volgende:
Hm, okee....
Welk voedsel is hoog in ijzer + andere micronutrienten en laag in energie?
Spinazie was een fabeltje toch?
De omschrijving klinkt al vaag!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:18 schreef golfer het volgende:
Even een pauze ingelast in de vreemde film die we nu bekijken.
Lemming
Even mijn multivitamine gecheckt, 100% adh ijzer gelukkig.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Spinazie was een rekenfoutje ja![]()
Hoog in ijzer: bloedworst (ook hoog in energie)Dus ik vrees niet voor mijn ijzervoorraad, die is er nog wel
(laatste jaar vaak bloedworst gehad).
En ik ben begonnen met elke dag appelstroop eten, ook hoog in ijzer.
Ik heb me zondagnacht in vitamine D verdiept en ik wist helemaal niet dat we in Nederland onvoldoende UVB in het zonlicht hebben om Vitamine D aan te maken tussen november en februariquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:18 schreef golfer het volgende:
En ik slik ook al van die Calcium met vitamine-D tabletten.
Told youquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb me zondagnacht in vitamine D verdiept en ik wist helemaal niet dat we in Nederland onvoldoende UVB in het zonlicht hebben om Vitamine D aan te maken tussen november en februariEn genoeg uit je voeding halen is blijkbaar erg moeilijk!
Ah ok, ik heb een pot van de appie (had ik nog staan) die ik eerst op maak. Dan wellicht die van het Kruidvat kopen dusquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:20 schreef Stereotomy het volgende:
Ik gebruik de voordeelpot van het Kruidvat.
Ja, dat was mij ook al opgevallenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:20 schreef Stereotomy het volgende:
2) Geven de 100% adh in twéé in plaats van één tablet weer. Heel sneaky.
42 gradenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:21 schreef Stereotomy het volgende:
Told you
Boven een bepaalde breedtegraad van de wereld (en volgens mij lag de grens ergens in midden Frankrijk, die hoogteis het behelpen met genoeg vitamine D.
Appie was idd erg duur met de vitamines, geloof ik. Kruidvat voordeelpot multivitamine had in mijn ogen de beste prijs/prestatie verhouding.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:21 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ah ok, ik heb een pot van de appie (had ik nog staan) die ik eerst op maak. Dan wellicht die van het Kruidvat kopen dus
Ok, thanx voor de tip. Heb toen gewoon de eerste pot uit het schap gepakt die ik zagquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:22 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Appie was idd erg duur met de vitamines, geloof ik. Kruidvat voordeelpot multivitamine had in mijn ogen de beste prijs/prestatie verhouding.
Ik had ook nog een duidelijke website gevonden met allemaal links naar wetenschappelijke artikelen over vit. Dquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:26 schreef Stereotomy het volgende:
Wow, da's een van de beste schematische samenvattingen die ik heb gezien...
Ik slik om de zoveel dagen pilletjes van 5000 IU vitamine D.
De 5 mg kruitvat pilletjes zijn 200 IU. Dus 25 kruitvat pilletjes equivalent slik ik dan.
Ik wil nu wel even ruilenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:27 schreef Sunnythesun het volgende:
Grrr.. Isa, wil je wat van mijn trek overnemen??Ik zit nu op 1500 kcal dus voor mijn schema goed, maar heb echt enorme trek steeds 's avonds
Blikje tonijn op water eten, glaasje water.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:27 schreef Sunnythesun het volgende:
Grrr.. Isa, wil je wat van mijn trek overnemen??Ik zit nu op 1500 kcal dus voor mijn schema goed, maar heb echt enorme trek steeds 's avonds
ja graagquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wil nu wel even ruilenIk trek in meer eten, jij genoeg gehad
Denk dat ik ze allemaal al gelezen heb... incl. dat gedoe over dat 'Marshall plan voor vitamine D'. Die gast denkt dat vitamine D juist toxisch is voor mensen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had ook nog een duidelijke website gevonden met allemaal links naar wetenschappelijke artikelen over vit. D
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:28 schreef Stereotomy het volgende:
Of genoegen nemen met iets minder snel afvallen.
Ik heb D voorgeschreven gekregen van de Internist vanwege mijn aandoeningen aan lever en nieren en daardoor is mijn omzetting naar actieve metabolieten onvoldoende.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb me zondagnacht in vitamine D verdiept en ik wist helemaal niet dat we in Nederland onvoldoende UVB in het zonlicht hebben om Vitamine D aan te maken tussen november en februariEn genoeg uit je voeding halen is blijkbaar erg moeilijk!
Dat is zo leuk aan de wetenschap over voeding; iedereen vindt iets andersquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:29 schreef Stereotomy het volgende:
Denk dat ik ze allemaal al gelezen heb... incl. dat gedoe over dat 'Marshall plan voor vitamine D'. Die gast denkt dat vitamine D juist toxisch is voor mensen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Trevor_Marshall
Logischquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:31 schreef golfer het volgende:
Ik heb D voorgeschreven gekregen van de Internist vanwege mijn aandoeningen aan lever en nieren en daardoor is mijn omzetting naar actieve metabolieten onvoldoende.
Ik van de appie, en ik neem er 1 ipv 2quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:20 schreef Stereotomy het volgende:
Even mijn multivitamine gecheckt, 100% adh ijzer gelukkig.
Trouwens, daar ben ik ook een tijdje mee bezig geweest om uit te zoeken. Sommige multivitaminen:
1) Zijn echt té takkeduur voor wat ze opbrengen, met name de merkvitaminen zoals Davitamon en zelfs De Tuinen. Vergelijkbare multivitaminen met dezelfde hoeveelheden zijn elders vele malen goedkoper
2) Geven de 100% adh in twéé in plaats van één tablet weer. Heel sneaky.
Ik gebruik de voordeelpot van het Kruidvat.
Ik ga er ook vanuit dat ik het merendeel uit mijn eten haal, het is alleen ter aanvullingquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:33 schreef Bluezz het volgende:
Ik van de appie, en ik neem er 1 ipv 2
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:30 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
ik moet eerst maar eens zien dat ik met 1500kcal per dag überhaupt iets kwijt raak.. voorlopig nog niet bepaald
En water drinken doet soms gewoon pijn als ik te veel trek heb![]()
Heb nu een glaasje cristal clear..
ja, ik lees ook vaak dat soort onderzoekjes en ben elke keer weer verbaasd over hoe het veranderd ten opzichte van 10 of 20 jaar geleden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:31 schreef Isabeau het volgende:
Dat is zo leuk aan de wetenschap over voeding; iedereen vindt iets anders
Zo kwam ik bij mijn research naar ijzer tegen dat een teveel aan ijzer heel schadelijk was, maar een licht tekort niet zo ergDirect gerustgesteld
Ja nu gaat het wel, maar soms doet mijn maag dan echt pijnquote:
volgens de lijn in het progje niet.. de trendlijn blijft angstvallig recht..quote:Denk dat je stiekem wel een trend naar beneden hebt hoor, als je gewogen gemiddeldes gaat berekenen.
Ik heb hier een boek liggen wat een maximum van 1600 mg per dag aanraadtquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:34 schreef Bluezz het volgende:
ja, ik lees ook vaak dat soort onderzoekjes en ben elke keer weer verbaasd over hoe het veranderd ten opzichte van 10 of 20 jaar geleden.
Je had het net over natrium, nou dat krijgen we sowieso nog steeds te veel binnen... als klein kind al geloof ik
Het werkte vrij goed om zeer weinig kh's te eten.. nu niet meerquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:35 schreef Isabeau het volgende:
Misschien moet je je ook gewoon volproppen met boterhammen, Sunny
Beetje experimenteren wat bij jou werkt qua dieet. De één heeft juist geen trek bij veel eiwit en de ander bij veel vezels en complexe koolhydraten.
En ik val juist af als een speerquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:36 schreef Sunnythesun het volgende:
Het werkte vrij goed om zeer weinig kh's te eten.. nu niet meer
ik schommel tussen 82 en 80.8.. begin van de week ben ik lichter dan eind van de week..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik val juist af als een speerMijn gemiddelde kcal inname is 1650 per dag.
Sinds 1 januari bijna 3 kilo afgevallen.
Nou, dit hou ik natuurlijk nooit vol zo hèquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:35 schreef Bluezz het volgende:
Je ben wel goed bezig Isa door alles uit te rekenen
Je komt niet aan, gefeliciteerd!!!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:35 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja nu gaat het wel, maar soms doet mijn maag dan echt pijn
[..]
volgens de lijn in het progje niet.. de trendlijn blijft angstvallig recht..
Ik kom idd niet aan.. maar ik kwam eerst niet aan rond 77kiloquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:43 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je komt niet aan, gefeliciteerd!!!
Welk progje trouwens?
Ik vond dat te complex om fijn mee te werken. Wil het nog een keer proberen, maar mijn eerste kennismaking met dat progje was niet zo goedquote:
Nou, ik ben helemáál niet van de ingewikkelde progjes, maar ik vind het eigenlijk best makkelijk werken! Valt me alles mee iigquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vond dat te complex om fijn mee te werken. Wil het nog een keer proberen, maar mijn eerste kennismaking met dat progje was niet zo goed
Jezus, dat is voor mijn geekyness zelfs te uitgebreid...quote:
Ik vind het wel prettig werken: ik geef aan wat mijn doel is, hij houdt mooi bij in staatjes hoe het daar mee zit. Hij geeft zelf aan hoeveel van alles in mijn voeding zit (uiteraard bepaalde dingen zelf toegevoegd) zodat ik weet hoe en wat. En hij houdt mijn gewicht bij in een grafiek met trendlijn. Ook beweging voer ik in zodat ik weet hoe veel ik nu eigenlijk sport en hoeveel kcal in de min dat 'oplevert' (al pas ik mijn inname daar nauwelijks op aan, anders heeft het niet zo veel zinquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:51 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jezus, dat is voor mijn geekyness zelfs te uitgebreid...
Een gewichtbijhoudprogramma voor mij moet één ding doen, en dat is voor mij snel even vertalen hoeveel kg vet erbij/eraf correleert met hoeveel kcal teveel/te weinig voor een bepaalde periode...
Kan het zelf wel uitrekenen, maar dan ben ik 10 minuten per dag bezig.
Nou, ben benieuwd wat het ding zegt op 1 februariquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:54 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik vind het wel prettig werken: ik geef aan wat mijn doel is, hij houdt mooi bij in staatjes hoe het daar mee zit. Hij geeft zelf aan hoeveel van alles in mijn voeding zit (uiteraard bepaalde dingen zelf toegevoegd) zodat ik weet hoe en wat. En hij houdt mijn gewicht bij in een grafiek met trendlijn. Ook beweging voer ik in zodat ik weet hoe veel ik nu eigenlijk sport en hoeveel kcal in de min dat 'oplevert' (al pas ik mijn inname daar nauwelijks op aan, anders heeft het niet zo veel zin)
maar al met al ben ik niet veel tijd kwijt per dag met invoeren, valt echt mee
Ik hoop het maarquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:56 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nou, ben benieuwd wat het ding zegt op 1 februari
Is ook hoor, toen ik in mei begon dit jaar dacht ik jeeeeezus nog 6-7 maanden voordat ik pas in de buurt van m'n streefgewicht kommaar als die maanden voorbij zijn en je het redelijk hebt gedaan dan is de beloning groot na zo lange tijd.
Durf/mag/kan ik niet zo te zeggen!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:55 schreef MissHobje het volgende:
die pillen vitamines he.. kun je dat eigenlijk gewoon zomaar nemen? of kan het ook schadelijk zijn in combi bepaalde medicijnen> nee toch?> noujagoed geen idee dusen voordat ik mijn arts weer eens spreek
(duurt nog euhm 2 maandjes ofzeau)
Awww, niet jezelf pijn doen! Straks krijg je maagzweer, ben je nog verder van huis.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:57 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik hoop het maar![]()
Ik ga nu gewoon naar bed, dan slaap ik misschien door de trek heen
Nee ik snap, ik ga het toch eerst aan mijn arts voorleggen, dat doe ik altijd! maar lees nogal tegenstrijdige verhalen over die pillen vandaar eigenlijkquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:58 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Durf/mag/kan ik niet zo te zeggen!
Meestal is het in die hoeveelheden wel veilig, anders zou je bepaalde voedseldingen ook niet mogen eten, waar die vitamines in zitten.
Vast wel. Maar dat is juist inherent aan het afvallen: minder energie eten dan dat je verbrandt, zodat je lichaam wel uit de vetreserves *moet* tappen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:00 schreef z80 het volgende:
even een vraagje voor de "afvallers" hier.
hebben jullie ook last van minder energie?
ik probeer 2 weken het aantal Kcals wat te beperken, vorige week geen probleem met sporten.
gister met zwemmen kon ik al niet echt op snelheid komen, en vandaag met fitness was het ook niet om over naar huis te schrijven.
Ik heb Fatwatch meegeholpen tijdens het beta testen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:06 schreef MissHobje het volgende:
hmm zouden er handige iphone apps zijn
even zoeken
Site is ook zo prettig overzichtelijkquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:02 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nee ik snap, ik ga het toch eerst aan mijn arts voorleggen, dat doe ik altijd! maar lees nogal tegenstrijdige verhalen over die pillen vandaar eigenlijk
Ik hou het wel ff bij mijn fruitjes en enorme (kuch NOT) gebalanceerde hapjes
@Isa leuke site wel dat voedingsding... heb meteen van vandaag ingevuld, zit standaard dan rond 1900 kcalen 1 en ander mag wel aangevuld worden.. ben benieuwd na een tijdje.
Niet eens zo gek bij iets groter overgewicht (watercomponent in vetcellen) en aangezien je op 1200 kcal zat?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Site is ook zo prettig overzichtelijkEn niet te ingewikkeld, chaotisch.
En in het Nederlands, ook een plus.
Ik gebruik dus eetmeter.voedingscentrum.nl in combinatie met de grafieken van the hacker's diet. Werkt prima! Die laatste vertelt me momenteel dat ik een energie deficit heb van 1007 kcal per dag
Nog gefeliciteerd, zag iets in een flits over rijbewijs, contract en huisjes plannenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:27 schreef Sarabi het volgende:
Slaap lekker Isa en MissHobje
Ik zou ook moeten gaan slapen maar ben te onrustig
Leuk al die positieve veranderingen maar ik krijg er hoofdpijn van
Thanksquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:32 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nog gefeliciteerd, zag iets in een flits over rijbewijs, contract en huisjes plannen![]()
![]()
Oesters voorafquote:
Lekkerquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:36 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Oesters vooraf
Eend met gepofte aardappel
Wafels met chocoladesaus en vanille-ijs.
De calorie-meter zal vandaag niet mijn vriend zijn
ons kleine FF'je wordt volwassenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:58 schreef golfer het volgende:
Wel assertief van je dat je ter plekke die woonportaal even gebeld hebt.
voor D_H begrippen wel jaquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:47 schreef Stereotomy het volgende:
Oh echt
En ze zijn echt al tiiiiijden bij elkaar hoor
Plus de restquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:06 schreef FutureFairytale het volgende:
mijn 2 big macs waren al 1000 kcal!
Als je collega je dat soort tips gaat geven, zou ik die ter harte nemenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:06 schreef FutureFairytale het volgende:
dat ik assertief was vandaag komt denk omdat ik er ff helemaal doorheen zit. collega gaf me een voorzichtige tip om even vrij te nemen een dag of iets meer want ik moet erg op mn tenen lopen. ben het ff zat allemaal en kon dat oneerlijke gedoe van de woonmarkt er niet bij hebben, maar morgen is t weer feest. ik zie wel.
Hij begon 'niet ergens anders over' aangezien we heel veel te bespreken hebben met oog op de verhuizing naar de nieuwe aanbouw en het totaal anders werken. Zij zijn daar ook nog bijna 24/7 mee bezig want het is een giga operatie.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:06 schreef FutureFairytale het volgende:
Bluezz; nou mooi, verhaal gedaan maar er gebeurt helaas niks.. maar ze weten nu wel hoe jullie erover denken. dat ze over iets anders begonnen is wel vreemd aangezien hij 5 boze mails heeft gehad. hij durfde niet erover te beginnen denk
hou opquote:
ik smokkelde, ze zei 1 dagquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:10 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als je collega je dat soort tips gaat geven, zou ik die ter harte nemenZij zien dat beter dan jij
Pak gewoon ff een paar vrije dagen. JE hebt er genoeg
ok ja. het was ook een hele lange bespreking. wel goed dat het voor iedereen nu wat duidelijker is en ik hoop dat jullie er wat meer vrede mee hebbenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:11 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Hij begon 'niet ergens anders over' aangezien we heel veel te bespreken hebben met oog op de verhuizing naar de nieuwe aanbouw en het totaal anders werken. Zij zijn daar ook nog bijna 24/7 mee bezig want het is een giga operatie.
Dit gedoe (te complex om goed uit te kunnen leggen) kwam 2 weken ineens uit de lucht vallen zonder dat iedereen het goed kon overzien.
Carpe Diem & geniet DH, das belangrijker dan wat voor meter dan ookquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:36 schreef Den_Haag het volgende:
Oesters vooraf
Eend met gepofte aardappel
Wafels met chocoladesaus en vanille-ijs.
De calorie-meter zal vandaag niet mijn vriend zijn
dat is een vriend van Jamie Oliver. las er op diens Facebook-site toevallig iets over vandaag. Schokkend!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:32 schreef DarkElf het volgende:
Op channel 4, Hugh's fish fight. (Hij die van river cottage )
wel interessant voor de voedselliefhebbers hier, over de schandalige hoeveelheden vis er dood overboord gegooid worden door de visquota's die er zijn oa... slecht voor de soorten, drama voor de vissers natuurlijk.
heb de petitie die hij aanbood in Brussel al maanden geleden getekend en nu wordt het dus uitgezonden om te laten zien wat er mis is met de visvangst in de noordzee. en wat er eventueel aan gedaan kan worden hopelijk.
pee het is gewoon jouw dag. Wat goed! jij ken wel wat jong.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:24 schreef PdeHoog het volgende:
Ik kreeg nog een compliment vandaag op de fotoclubDe voorzitter doet een soort van mentoraat bij een club in Nieuw Vennep en daar doen ze wat aan concertfotografie, maar ze schijnen het niet te kunnen volgens hem.
Hij wil mij meenemen + 30 van mijn foto's om ze even te laten zien hoe het moet
en dat is?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:32 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Neej
Je doet morgen maar een FF'je
Nou het lukt ons niet meer om gewoon 'cabaret' te zeggen nadat een van ons er ooit ' sauvignon'. Achter plakte.quote:
Noooooooooooooouquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:35 schreef Duderella het volgende:
[..]
pee het is gewoon jouw dag. Wat goed! jij ken wel wat jong.
en hoe doe ik dat op een begrafenis?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Supersizen als je het zat bent.
Als je hem ziet, herken je hem denk ik wel. Maar wij lieten ons ook verrassen hoor. We hebben dit seizoen een aantal blinde picks gedaan uit de gids van de schouwburg. Met wisselend succes. Maar we vonden onszelf zo vastgeroest met de vaste toneeltjes en balletjes en zo. Vanavond was in elk geval erg geslaagd.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:38 schreef golfer het volgende:
Nog nooit van gehoord, die Eric van Sauers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |