abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91184737
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:00 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Daarnaast staan de treinen anders lang stil op een niks zeggend station als Gouda, waardoor veel meer doorgaande reizigers er last van hebben.
Was toch vroeger met de intercity Arnhem naar Den Haag/Rotterdam toch ook.
bier
pi_91184806
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, ik was eens wat aan het rondklikken en ik kwam een soort GtbV voor NS HiSpeed tegen. Vet. Toch maar eens kijken of die +85 van eind december nog 40 euro restitutie kan opleveren :)
Voorwaarden zjn wel minder gunstig dan van de NS, voor het volgende krijg je niks:
* Aanrijding met een persoon
* Aanrijding met wegverkeer op een overweg
* Door wegverkeer veroorzaakte versperringen
* Aan de noodrem trekken van een medereiziger
* Stilleggen van treinverkeer op last van overheidsdiensten (politie, brandweer)
* Activiteiten van douanepersoneel in de trein
* Extreme weersomstandigheden (storm, overstromingen enz.)

Oftewel alleen als het materieel faalt krijg je geld terug.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:13:14 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91184860
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:12 schreef Brembo het volgende:

[..]

Voorwaarden zjn wel minder gunstig dan van de NS:
* Aanrijding met een persoon
* Aanrijding met wegverkeer op een overweg
* Door wegverkeer veroorzaakte versperringen
* Aan de noodrem trekken van een medereiziger
* Stilleggen van treinverkeer op last van overheidsdiensten (politie, brandweer)
* Activiteiten van douanepersoneel in de trein
* Extreme weersomstandigheden (storm, overstromingen enz.)
Ja, geouwehoer om je te ontmoedigen. Kan mij t verrekken waardoor het kwam, we worden niet eens geīnformeerd 8)7 Schrijven die hap dus :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91184965
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, geouwehoer om je te ontmoedigen. Kan mij t verrekken waardoor het kwam, we worden niet eens geīnformeerd 8)7 Schrijven die hap dus :{w
Dat is zo, vind het wel grappig sinds ik geregistreerd ben bij ov-chipkaart bv voor mijn studentenovchipkaart krijg ik de declaratie digitaal terug! Scheelt ze weer een brief :(.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 januari 2011 @ 22:25:02 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91185709
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, ik was eens wat aan het rondklikken en ik kwam een soort GtbV voor NS HiSpeed tegen. Vet. Toch maar eens kijken of die +85 van eind december nog 40 euro restitutie kan opleveren :)
Leuk :P

Ook Arriva schijnt een GTbV te hebben. Daarvoor moet je je tot het loket wenden en je kaartje moet minimaal 5 euro gekost hebben. Hoe of wat weet ik verder niet, omdat er niets over te vinden is ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:27:23 #130
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91185872
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:00 schreef Bitlord het volgende:
Op Wikimedia Commons zijn plaatjes geupload van het PROTOS-interieur. Ik wist niet dat er een snoepautomaat in de treinen zat.
Die snoepautomaten zijn vaak ook leeg, en worden zelden bijgevuld.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:38:27 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91186596
Wel een beter puntje dat ik net las in een interview met commercieel directeur NS HiSpeed:
Sommige reizigers boeken via de Duitse spoorwegen een treinticket, omdat een treinticket daar soms goedkoper is. Soms is het ook andersom. Is dat niet vreemd?
"In veel gevallen zullen de prijzen gelijk zijn. Maar het is inderdaad zo dat de prijzen nu nog kunnen verschillen. Dat komt doordat wij momenteel niet alle tarieven van de Deutsche Bahn kunnen en mogen aanbieden. Maar daar gaat dit jaar verandering in komen. NS Hispeed en andere Europese spoorbedrijven worden dit jaar aangesloten op het Neuen Vertriebssystem (NVS) van de Deutsche Bahn, daarmee worden alle tarieven gelijk getrokken."
Lees het volledige artikel
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:54:23 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91187697
eerst zien, dan geloven.

En dan nog: Gaat dat dan ook betekenen dat je normaal internationale treinprijzen kan opzoeken op internet? Ik heb er ernstig mijn twijfels over.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:54:34 #133
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91187707
Heb een nieuwe tabel gevonden met de reistijden van nu en wanneer de V250 er is:

De V250 is dus maar 7 minuten sneller tussen Schiphol en Rotterdam.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 januari 2011 @ 22:57:02 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91187909
Gaan die tijden voor de IC niet nog wat anders liggen, omdat er geen rechtstreekse IC Rotterdam - Den Haag - Leiden - Schiphol - Amsterdam meer is?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:57:47 #135
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91187971
Hmm. Daar zeg je dus wat. Die tijden worden nog langer, dus nog meer tijdwinst ja.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:58:47 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91188048
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:57 schreef greavy het volgende:
Hmm. Daar zeg je dus wat. Die tijden worden nog langer, dus nog meer tijdwinst ja.
Ja, zo kan ik het ook :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91188283
Je moet toch wat om een paar reizigers te trekken :D
pi_91188809
Kan NS niet in de concessie niet verplicht worden gewoon tussen Rotterdam en Schiphol te rijden, want in principe is NShispeed een ander bedrijf.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 januari 2011 @ 23:10:52 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91188922
Ze bieden op Leiden Centraal een halve overstap naar Schiphol aan. Is een overstap van 7 tot 8 minuten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91190482
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
Ze bieden op Leiden Centraal een halve overstap naar Schiphol aan. Is een overstap van 7 tot 8 minuten.
Maar ik neem aan dat de overheid zulke dingen wel kan eisen in de concessie? Geen verbinding tussen station 3 en 6(misschien inmiddels 5) van Nederland kan natuurlijk eigenlijk niet. Zeker als ze het niet binnen het lijnenspel van de NS zelf hard kunnen maken. Daarnaast naaien ze hiermee ook Dordrecht en Den Haag HS, geen onbelangrijke stations, zou ik zeggen. En het maakt de schiphollijn minder waard.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91191989
ICE tussen Amsterdam via den Haag - Roosendaal - Brussel naar Londen O-)
En dan Amsterdam - Brussel 2x per uur :Y.
dag
pi_91193106
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:00 schreef Peter het volgende:
ICE tussen Amsterdam via den Haag - Roosendaal - Brussel naar Londen O-)
:')

De ICE Amsterdam Centraal - London St. Pancras International komt er inderdaad, maar die gaat gewoon over de HSL.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 januari 2011 @ 00:29:12 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91193381
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:34 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat de overheid zulke dingen wel kan eisen in de concessie? Geen verbinding tussen station 3 en 6(misschien inmiddels 5) van Nederland kan natuurlijk eigenlijk niet. Zeker als ze het niet binnen het lijnenspel van de NS zelf hard kunnen maken. Daarnaast naaien ze hiermee ook Dordrecht en Den Haag HS, geen onbelangrijke stations, zou ik zeggen. En het maakt de schiphollijn minder waard.
mja, er blijft 4x per uur een IC tussen Leiden en Schiphol rijden, dus echt veel kunnen ze de NS niet maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 12 januari 2011 @ 00:55:44 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91194239
Voor de HRN-concessie van 2015 zou men kunnen eisen dat er rechtstreekse intercities moeten rijden tussen de 40 grootste intercitystations, waarbij de grootte wordt bepaald door reizigerstellingen :s)
pi_91194262
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:22 schreef Socios het volgende:

[..]

:')

De ICE Amsterdam Centraal - London St. Pancras International komt er inderdaad, maar die gaat gewoon over de HSL.
Daar heeft NS toch alleenrecht?
dag
pi_91194278
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:56 schreef Peter het volgende:
Daar heeft NS toch alleenrecht?
Louter voor binnenlandse verbindingen.
pi_91194289
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:55 schreef James1988 het volgende:
Voor de HRN-concessie van 2015 zou men kunnen eisen dat er rechtstreekse intercities moeten rijden tussen de 40 grootste intercitystations, waarbij de grootte wordt bepaald door reizigerstellingen :s)
Dus het jaar er voor geen 1 trein er laten stoppen wegens verbouwing en dan mag je het station afschaffen? O-)
dag
pi_91194301
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:57 schreef Socios het volgende:

[..]

Louter voor binnenlandse verbindingen.
Via Den Haag juist om publiek te bedienen dat nu wordt overgeslagen..
dag
  woensdag 12 januari 2011 @ 01:01:48 #149
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91194414
jaja, allemaal leuk die SLT's maar om 23.50 geen front-en eind lampen aan hebben op den Bosch is niet zo handig!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_91194456


Hoppa, zo heb je čchte tijdswinst. Aan de slag, ProRail/NS! *kst*
  woensdag 12 januari 2011 @ 02:13:58 #151
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_91195761
Hallo mooie treinen
pi_91195791
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 02:13 schreef Penisbaard het volgende:
Hallo mooie treinen
Hey, welkom. Wat is jouw favoriete mooie trein?
  woensdag 12 januari 2011 @ 02:16:28 #153
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_91195804
Protos :9.
Feyenoord Rotterdam
pi_91195820
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 02:16 schreef o.us het volgende:
Protos :9.
Ik heb nog steeds nooit in een Protos gezeten. :o Wel veel zien staan in Amersfoort. Ik was een keer van plan een ritje met een Protos te maken, had men een Plan V ingelegd, lol.
  woensdag 12 januari 2011 @ 02:18:19 #155
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_91195829
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 02:15 schreef Socios het volgende:

[..]

Hey, welkom. Wat is jouw favoriete mooie trein?
De VIRM, wat een beest, wat een geluid.



Dat is een plaatje van een VIRM.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')