Bijvoorbeeld. En het komt ook nog uit de klassieke beveiliging, waar de seinwachter zeker moest weten dat een trein geheel binnen was.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja okee, dat ken ik van reizigerstreinen. WIst niet dat dat bij goederen ook zo werkte. Dus eigenlijk zijn die schildjes om IN GEVAL VAN zo'n noodstop te kunnen zien of het komt door een losgeraakte wagen danwel door een ander lek ergens?
Ja okee. Dan hebben we dus een trdl die geen spoorbezetting ziet, uiteraard ook niet verwacht, en een sein wat toch rood blijft. Dan gaan ze bellen en is het zo van "Nou ja ga maar rustig even kijken of er toch wat te zien is" en dan rij je dus met een beperkte snelheid dat op zich volkomen onverlichte ding aan. Wat vanwege die gebroken luchtleiding ook niet erg ver door kan rijden. Okeequote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bovendien wil het niet zeggen dat als de trdl de wagon niet kan waarnemen ergens op de vrije baan dat het sein achter die wagon niet gewoon wel op rood staat.
Die stoptrein staat dus gewoon onverwacht voor een rood sein, krijgt misschien uiteindelijk een aanwijzing STS (stoptonend sein voorbij mogen rijden op zicht) en zo wordt de losgeslagen wagon ook wel op een veilige manier ontdekt.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Klopt helemaal, alleen leg jij het mooier uit. Eén klein dingetje: bij een P-sein geven we geen aanwijzing STS af.
Huh? Daar is het toch een P-sein voor? Dat je permissie moet vragen om door een STS te rijden?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Klopt helemaal, alleen leg jij het mooier uit. Eén klein dingetje: bij een P-sein geven we geen aanwijzing STS af.
Een rood sein passeer je altijd op zicht. Als een mcn dan niet op tijd kan remmen, heeft hij niet op zicht gereden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja okee. Dan hebben we dus een trdl die geen spoorbezetting ziet, uiteraard ook niet verwacht, en een sein wat toch rood blijft. Dan gaan ze bellen en is het zo van "Nou ja ga maar rustig even kijken of er toch wat te zien is" en dan rij je dus met een beperkte snelheid dat op zich volkomen onverlichte ding aan. Wat vanwege die gebroken luchtleiding ook niet erg ver door kan rijden. Okee![]()
Doet me heel sterk denken aan dit incident.Al heeft zoeen ding die roodwitte schildjes niet natuurlijk.
Mja, het is bijna een kwestie van definitie. Bij een P-sein geven we toestemming om op zicht door te rijden. Daarnaast, als een mcn de trdl niet kan bereiken, mag hij een rood P-sein passeren. Bij een bediend sein mag dat niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:44 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
[..]
Huh? Daar is het toch een P-sein voor? Dat je permissie moet vragen om door een STS te rijden?
Hmm. Klinkt logisch.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Een rood sein passeer je altijd op zicht. Als een mcn dan niet op tijd kan remmen, heeft hij niet op zicht gereden.
Nou ja, in zo'n geval is dat dus wel echt zoquote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:51 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Eigenlijk een hele goeie disclaimer. If you fuck it up, it's your own fault
Neuh, dit is wel daadwerkelijk een veiligheidsmaatregel in plaats van een juridische indekking. Er is iets aan de hand, maar we weten niet precies waar.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:51 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Eigenlijk een hele goeie disclaimer. If you fuck it up, it's your own fault
I know, maar disclaimer klinkt gewoon grappig.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Neuh, dit is wel daadwerkelijk een veiligheidsmaatregel in plaats van een juridische indekking. Er is iets aan de hand, maar we weten niet precies waar.
True.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:59 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
I know, maar disclaimer klinkt gewoon grappig.
Zal wel onzin zijn denk ik.quote:En passant door één van de medewerkers van de Fyra op de hoogte gesteld van het feit dat de nieuwe V250 treinen misschien pas in 2012, 2013 of helemáál niet meer geleverd worden. (??)
En dan te bedenken dat het zo al vanaf het begin gaat hèquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
er vallen zo te zien nogal wat fyras uit met defecte loc zeg
Dat was trouwens een bericht van 26 november 2010. Zegt wel genoeg hequote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:45 schreef James1988 het volgende:
Gezien in het forum op www.fyrakomop.nl:
[..]
Zal wel onzin zijn denk ik.
Zit je ook op SSC?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat het zo al vanaf het begin gaat hè
Wel typisch dat Hispeed juist WEL wil dat je de tickets aan het formulier bevestigt. Binnenland is dat totaal Verbodenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, ik was eens wat aan het rondklikken en ik kwam een soort GtbV voor NS HiSpeed tegen. Vet. Toch maar eens kijken of die +85 van eind december nog 40 euro restitutie kan opleveren
Daarnaast staan de treinen anders lang stil op een niks zeggend station als Gouda, waardoor veel meer doorgaande reizigers er last van hebben.quote:
Was toch vroeger met de intercity Arnhem naar Den Haag/Rotterdam toch ook.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:00 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Daarnaast staan de treinen anders lang stil op een niks zeggend station als Gouda, waardoor veel meer doorgaande reizigers er last van hebben.
Voorwaarden zjn wel minder gunstig dan van de NS, voor het volgende krijg je niks:quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, ik was eens wat aan het rondklikken en ik kwam een soort GtbV voor NS HiSpeed tegen. Vet. Toch maar eens kijken of die +85 van eind december nog 40 euro restitutie kan opleveren
Ja, geouwehoer om je te ontmoedigen. Kan mij t verrekken waardoor het kwam, we worden niet eens geïnformeerdquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:12 schreef Brembo het volgende:
[..]
Voorwaarden zjn wel minder gunstig dan van de NS:
* Aanrijding met een persoon
* Aanrijding met wegverkeer op een overweg
* Door wegverkeer veroorzaakte versperringen
* Aan de noodrem trekken van een medereiziger
* Stilleggen van treinverkeer op last van overheidsdiensten (politie, brandweer)
* Activiteiten van douanepersoneel in de trein
* Extreme weersomstandigheden (storm, overstromingen enz.)
Dat is zo, vind het wel grappig sinds ik geregistreerd ben bij ov-chipkaart bv voor mijn studentenovchipkaart krijg ik de declaratie digitaal terug! Scheelt ze weer een briefquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, geouwehoer om je te ontmoedigen. Kan mij t verrekken waardoor het kwam, we worden niet eens geïnformeerdSchrijven die hap dus
Leukquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, ik was eens wat aan het rondklikken en ik kwam een soort GtbV voor NS HiSpeed tegen. Vet. Toch maar eens kijken of die +85 van eind december nog 40 euro restitutie kan opleveren
Die snoepautomaten zijn vaak ook leeg, en worden zelden bijgevuld.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:00 schreef Bitlord het volgende:
Op Wikimedia Commons zijn plaatjes geupload van het PROTOS-interieur. Ik wist niet dat er een snoepautomaat in de treinen zat.
Ja, zo kan ik het ookquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:57 schreef greavy het volgende:
Hmm. Daar zeg je dus wat. Die tijden worden nog langer, dus nog meer tijdwinst ja.
Maar ik neem aan dat de overheid zulke dingen wel kan eisen in de concessie? Geen verbinding tussen station 3 en 6(misschien inmiddels 5) van Nederland kan natuurlijk eigenlijk niet. Zeker als ze het niet binnen het lijnenspel van de NS zelf hard kunnen maken. Daarnaast naaien ze hiermee ook Dordrecht en Den Haag HS, geen onbelangrijke stations, zou ik zeggen. En het maakt de schiphollijn minder waard.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
Ze bieden op Leiden Centraal een halve overstap naar Schiphol aan. Is een overstap van 7 tot 8 minuten.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:00 schreef Peter het volgende:
ICE tussen Amsterdam via den Haag - Roosendaal - Brussel naar Londen
mja, er blijft 4x per uur een IC tussen Leiden en Schiphol rijden, dus echt veel kunnen ze de NS niet maken.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:34 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat de overheid zulke dingen wel kan eisen in de concessie? Geen verbinding tussen station 3 en 6(misschien inmiddels 5) van Nederland kan natuurlijk eigenlijk niet. Zeker als ze het niet binnen het lijnenspel van de NS zelf hard kunnen maken. Daarnaast naaien ze hiermee ook Dordrecht en Den Haag HS, geen onbelangrijke stations, zou ik zeggen. En het maakt de schiphollijn minder waard.
Daar heeft NS toch alleenrecht?quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:22 schreef Socios het volgende:
[..]
De ICE Amsterdam Centraal - London St. Pancras International komt er inderdaad, maar die gaat gewoon over de HSL.
Dus het jaar er voor geen 1 trein er laten stoppen wegens verbouwing en dan mag je het station afschaffen?quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:55 schreef James1988 het volgende:
Voor de HRN-concessie van 2015 zou men kunnen eisen dat er rechtstreekse intercities moeten rijden tussen de 40 grootste intercitystations, waarbij de grootte wordt bepaald door reizigerstellingen
Via Den Haag juist om publiek te bedienen dat nu wordt overgeslagen..quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:57 schreef Socios het volgende:
[..]
Louter voor binnenlandse verbindingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |