abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:36:06 #101
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91175094
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja okee, dat ken ik van reizigerstreinen. WIst niet dat dat bij goederen ook zo werkte. Dus eigenlijk zijn die schildjes om IN GEVAL VAN zo'n noodstop te kunnen zien of het komt door een losgeraakte wagen danwel door een ander lek ergens?
Bijvoorbeeld. En het komt ook nog uit de klassieke beveiliging, waar de seinwachter zeker moest weten dat een trein geheel binnen was.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:41:58 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91175465
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Bovendien wil het niet zeggen dat als de trdl de wagon niet kan waarnemen ergens op de vrije baan dat het sein achter die wagon niet gewoon wel op rood staat.
Die stoptrein staat dus gewoon onverwacht voor een rood sein, krijgt misschien uiteindelijk een aanwijzing STS (stoptonend sein voorbij mogen rijden op zicht) en zo wordt de losgeslagen wagon ook wel op een veilige manier ontdekt.
Ja okee. Dan hebben we dus een trdl die geen spoorbezetting ziet, uiteraard ook niet verwacht, en een sein wat toch rood blijft. Dan gaan ze bellen en is het zo van "Nou ja ga maar rustig even kijken of er toch wat te zien is" en dan rij je dus met een beperkte snelheid dat op zich volkomen onverlichte ding aan. Wat vanwege die gebroken luchtleiding ook niet erg ver door kan rijden. Okee :)

Doet me heel sterk denken aan dit incident. :) Al heeft zoeen ding die roodwitte schildjes niet natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91175574
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Klopt helemaal, alleen leg jij het mooier uit. Eén klein dingetje: bij een P-sein geven we geen aanwijzing STS af.
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Klopt helemaal, alleen leg jij het mooier uit. Eén klein dingetje: bij een P-sein geven we geen aanwijzing STS af.
Huh? Daar is het toch een P-sein voor? Dat je permissie moet vragen om door een STS te rijden?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:44:57 #104
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91175610
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja okee. Dan hebben we dus een trdl die geen spoorbezetting ziet, uiteraard ook niet verwacht, en een sein wat toch rood blijft. Dan gaan ze bellen en is het zo van "Nou ja ga maar rustig even kijken of er toch wat te zien is" en dan rij je dus met een beperkte snelheid dat op zich volkomen onverlichte ding aan. Wat vanwege die gebroken luchtleiding ook niet erg ver door kan rijden. Okee :)

Doet me heel sterk denken aan dit incident. :) Al heeft zoeen ding die roodwitte schildjes niet natuurlijk.
Een rood sein passeer je altijd op zicht. Als een mcn dan niet op tijd kan remmen, heeft hij niet op zicht gereden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:47:00 #105
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91175708
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 19:44 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]



[..]

Huh? Daar is het toch een P-sein voor? Dat je permissie moet vragen om door een STS te rijden?
Mja, het is bijna een kwestie van definitie. Bij een P-sein geven we toestemming om op zicht door te rijden. Daarnaast, als een mcn de trdl niet kan bereiken, mag hij een rood P-sein passeren. Bij een bediend sein mag dat niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:49:14 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91175829
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

Een rood sein passeer je altijd op zicht. Als een mcn dan niet op tijd kan remmen, heeft hij niet op zicht gereden.
Hmm. Klinkt logisch.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91175942
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hmm. Klinkt logisch.
Eigenlijk een hele goeie disclaimer. If you fuck it up, it's your own fault :P
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:51:52 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91175978
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:51 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Eigenlijk een hele goeie disclaimer. If you fuck it up, it's your own fault :P
Nou ja, in zo'n geval is dat dus wel echt zo :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:56:30 #109
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91176232
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 19:51 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Eigenlijk een hele goeie disclaimer. If you fuck it up, it's your own fault :P
Neuh, dit is wel daadwerkelijk een veiligheidsmaatregel in plaats van een juridische indekking. Er is iets aan de hand, maar we weten niet precies waar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91176408
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Neuh, dit is wel daadwerkelijk een veiligheidsmaatregel in plaats van een juridische indekking. Er is iets aan de hand, maar we weten niet precies waar.
I know, maar disclaimer klinkt gewoon grappig.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:05:56 #111
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91176738
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 19:59 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

I know, maar disclaimer klinkt gewoon grappig.
True.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:20:27 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91177520
Ik kreeg net weer een mailtje van NS HiSpeed. Goedkoop naar Parijs. Ach, dat moest inderdaad nog altijd een keer gebeuren dus ik heb maar meteen geboekt :) 19 maart ga ik :s)

10:02 weg uit Utrecht Centraal :O 21:15 weer terug of zo, voor 1132 km en 15-20 bordjes denk ik :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:45:31 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91178822
Gezien in het forum op www.fyrakomop.nl:

quote:
En passant door één van de medewerkers van de Fyra op de hoogte gesteld van het feit dat de nieuwe V250 treinen misschien pas in 2012, 2013 of helemáál niet meer geleverd worden. (??)
Zal wel onzin zijn denk ik.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:12:08 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91180526
er vallen zo te zien nogal wat fyras uit met defecte loc zeg -O- Met zo'n betrouwbaar product heb je de laatste toeslagbetaalbereide zakenreizigers ook wel weer de auto in ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:15:52 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91180759
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
er vallen zo te zien nogal wat fyras uit met defecte loc zeg
En dan te bedenken dat het zo al vanaf het begin gaat hè :')
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:15:56 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91180765
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:45 schreef James1988 het volgende:
Gezien in het forum op www.fyrakomop.nl:

[..]

Zal wel onzin zijn denk ik.
Dat was trouwens een bericht van 26 november 2010. Zegt wel genoeg he :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91182232
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat het zo al vanaf het begin gaat hè :')
Zit je ook op SSC?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:40:49 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91182386
Zo, ik was eens wat aan het rondklikken en ik kwam een soort GtbV voor NS HiSpeed tegen. Vet. Toch maar eens kijken of die +85 van eind december nog 40 euro restitutie kan opleveren :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91182546
Waarom worden de IC's vanuit Groningen/Leeuwarden/Enschede naar Rotterdam/Den Haag al in Utrecht losgekoppeld en niet pas in Gouda?
Dat scheelt toch capaciteit tussen Gouda en Utrecht.
bier
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:43:40 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91182588
perronlengte in Gouda ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:53:56 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91183344
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, ik was eens wat aan het rondklikken en ik kwam een soort GtbV voor NS HiSpeed tegen. Vet. Toch maar eens kijken of die +85 van eind december nog 40 euro restitutie kan opleveren :)
Wel typisch dat Hispeed juist WEL wil dat je de tickets aan het formulier bevestigt. Binnenland is dat totaal Verboden :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91183848
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
perronlengte in Gouda ;)
Daarnaast staan de treinen anders lang stil op een niks zeggend station als Gouda, waardoor veel meer doorgaande reizigers er last van hebben.
pi_91183863
Op Wikimedia Commons zijn plaatjes geupload van het PROTOS-interieur. Ik wist niet dat er een snoepautomaat in de treinen zat.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:01:42 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91183942
Altijd al zo geweest hoor ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91184737
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:00 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Daarnaast staan de treinen anders lang stil op een niks zeggend station als Gouda, waardoor veel meer doorgaande reizigers er last van hebben.
Was toch vroeger met de intercity Arnhem naar Den Haag/Rotterdam toch ook.
bier
pi_91184806
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, ik was eens wat aan het rondklikken en ik kwam een soort GtbV voor NS HiSpeed tegen. Vet. Toch maar eens kijken of die +85 van eind december nog 40 euro restitutie kan opleveren :)
Voorwaarden zjn wel minder gunstig dan van de NS, voor het volgende krijg je niks:
* Aanrijding met een persoon
* Aanrijding met wegverkeer op een overweg
* Door wegverkeer veroorzaakte versperringen
* Aan de noodrem trekken van een medereiziger
* Stilleggen van treinverkeer op last van overheidsdiensten (politie, brandweer)
* Activiteiten van douanepersoneel in de trein
* Extreme weersomstandigheden (storm, overstromingen enz.)

Oftewel alleen als het materieel faalt krijg je geld terug.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:13:14 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91184860
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:12 schreef Brembo het volgende:

[..]

Voorwaarden zjn wel minder gunstig dan van de NS:
* Aanrijding met een persoon
* Aanrijding met wegverkeer op een overweg
* Door wegverkeer veroorzaakte versperringen
* Aan de noodrem trekken van een medereiziger
* Stilleggen van treinverkeer op last van overheidsdiensten (politie, brandweer)
* Activiteiten van douanepersoneel in de trein
* Extreme weersomstandigheden (storm, overstromingen enz.)
Ja, geouwehoer om je te ontmoedigen. Kan mij t verrekken waardoor het kwam, we worden niet eens geïnformeerd 8)7 Schrijven die hap dus :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91184965
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, geouwehoer om je te ontmoedigen. Kan mij t verrekken waardoor het kwam, we worden niet eens geïnformeerd 8)7 Schrijven die hap dus :{w
Dat is zo, vind het wel grappig sinds ik geregistreerd ben bij ov-chipkaart bv voor mijn studentenovchipkaart krijg ik de declaratie digitaal terug! Scheelt ze weer een brief :(.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 januari 2011 @ 22:25:02 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91185709
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, ik was eens wat aan het rondklikken en ik kwam een soort GtbV voor NS HiSpeed tegen. Vet. Toch maar eens kijken of die +85 van eind december nog 40 euro restitutie kan opleveren :)
Leuk :P

Ook Arriva schijnt een GTbV te hebben. Daarvoor moet je je tot het loket wenden en je kaartje moet minimaal 5 euro gekost hebben. Hoe of wat weet ik verder niet, omdat er niets over te vinden is ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:27:23 #130
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91185872
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:00 schreef Bitlord het volgende:
Op Wikimedia Commons zijn plaatjes geupload van het PROTOS-interieur. Ik wist niet dat er een snoepautomaat in de treinen zat.
Die snoepautomaten zijn vaak ook leeg, en worden zelden bijgevuld.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:38:27 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91186596
Wel een beter puntje dat ik net las in een interview met commercieel directeur NS HiSpeed:
Sommige reizigers boeken via de Duitse spoorwegen een treinticket, omdat een treinticket daar soms goedkoper is. Soms is het ook andersom. Is dat niet vreemd?
"In veel gevallen zullen de prijzen gelijk zijn. Maar het is inderdaad zo dat de prijzen nu nog kunnen verschillen. Dat komt doordat wij momenteel niet alle tarieven van de Deutsche Bahn kunnen en mogen aanbieden. Maar daar gaat dit jaar verandering in komen. NS Hispeed en andere Europese spoorbedrijven worden dit jaar aangesloten op het Neuen Vertriebssystem (NVS) van de Deutsche Bahn, daarmee worden alle tarieven gelijk getrokken."
Lees het volledige artikel
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:54:23 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91187697
eerst zien, dan geloven.

En dan nog: Gaat dat dan ook betekenen dat je normaal internationale treinprijzen kan opzoeken op internet? Ik heb er ernstig mijn twijfels over.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:54:34 #133
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91187707
Heb een nieuwe tabel gevonden met de reistijden van nu en wanneer de V250 er is:

De V250 is dus maar 7 minuten sneller tussen Schiphol en Rotterdam.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 januari 2011 @ 22:57:02 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91187909
Gaan die tijden voor de IC niet nog wat anders liggen, omdat er geen rechtstreekse IC Rotterdam - Den Haag - Leiden - Schiphol - Amsterdam meer is?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:57:47 #135
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91187971
Hmm. Daar zeg je dus wat. Die tijden worden nog langer, dus nog meer tijdwinst ja.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:58:47 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91188048
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:57 schreef greavy het volgende:
Hmm. Daar zeg je dus wat. Die tijden worden nog langer, dus nog meer tijdwinst ja.
Ja, zo kan ik het ook :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91188283
Je moet toch wat om een paar reizigers te trekken :D
pi_91188809
Kan NS niet in de concessie niet verplicht worden gewoon tussen Rotterdam en Schiphol te rijden, want in principe is NShispeed een ander bedrijf.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 januari 2011 @ 23:10:52 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91188922
Ze bieden op Leiden Centraal een halve overstap naar Schiphol aan. Is een overstap van 7 tot 8 minuten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91190482
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
Ze bieden op Leiden Centraal een halve overstap naar Schiphol aan. Is een overstap van 7 tot 8 minuten.
Maar ik neem aan dat de overheid zulke dingen wel kan eisen in de concessie? Geen verbinding tussen station 3 en 6(misschien inmiddels 5) van Nederland kan natuurlijk eigenlijk niet. Zeker als ze het niet binnen het lijnenspel van de NS zelf hard kunnen maken. Daarnaast naaien ze hiermee ook Dordrecht en Den Haag HS, geen onbelangrijke stations, zou ik zeggen. En het maakt de schiphollijn minder waard.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91191989
ICE tussen Amsterdam via den Haag - Roosendaal - Brussel naar Londen O-)
En dan Amsterdam - Brussel 2x per uur :Y.
dag
pi_91193106
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:00 schreef Peter het volgende:
ICE tussen Amsterdam via den Haag - Roosendaal - Brussel naar Londen O-)
:')

De ICE Amsterdam Centraal - London St. Pancras International komt er inderdaad, maar die gaat gewoon over de HSL.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 januari 2011 @ 00:29:12 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91193381
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:34 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat de overheid zulke dingen wel kan eisen in de concessie? Geen verbinding tussen station 3 en 6(misschien inmiddels 5) van Nederland kan natuurlijk eigenlijk niet. Zeker als ze het niet binnen het lijnenspel van de NS zelf hard kunnen maken. Daarnaast naaien ze hiermee ook Dordrecht en Den Haag HS, geen onbelangrijke stations, zou ik zeggen. En het maakt de schiphollijn minder waard.
mja, er blijft 4x per uur een IC tussen Leiden en Schiphol rijden, dus echt veel kunnen ze de NS niet maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 12 januari 2011 @ 00:55:44 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91194239
Voor de HRN-concessie van 2015 zou men kunnen eisen dat er rechtstreekse intercities moeten rijden tussen de 40 grootste intercitystations, waarbij de grootte wordt bepaald door reizigerstellingen :s)
pi_91194262
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:22 schreef Socios het volgende:

[..]

:')

De ICE Amsterdam Centraal - London St. Pancras International komt er inderdaad, maar die gaat gewoon over de HSL.
Daar heeft NS toch alleenrecht?
dag
pi_91194278
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:56 schreef Peter het volgende:
Daar heeft NS toch alleenrecht?
Louter voor binnenlandse verbindingen.
pi_91194289
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:55 schreef James1988 het volgende:
Voor de HRN-concessie van 2015 zou men kunnen eisen dat er rechtstreekse intercities moeten rijden tussen de 40 grootste intercitystations, waarbij de grootte wordt bepaald door reizigerstellingen :s)
Dus het jaar er voor geen 1 trein er laten stoppen wegens verbouwing en dan mag je het station afschaffen? O-)
dag
pi_91194301
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:57 schreef Socios het volgende:

[..]

Louter voor binnenlandse verbindingen.
Via Den Haag juist om publiek te bedienen dat nu wordt overgeslagen..
dag
  woensdag 12 januari 2011 @ 01:01:48 #149
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91194414
jaja, allemaal leuk die SLT's maar om 23.50 geen front-en eind lampen aan hebben op den Bosch is niet zo handig!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_91194456


Hoppa, zo heb je èchte tijdswinst. Aan de slag, ProRail/NS! *kst*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')