Hup, handen uit de mouwen, blikken Rita zit nu al een hele tijd thuis op de bank uitkering te trekken en een beetje te hobby-en met politiek. Hard aanpakken zeg ik.quote:
Bron: Lokale takken Trots op Nederland willen doorquote:Lokale takken Trots op Nederland willen door
De lokale takken van Trots op Nederland willen vooralsnog gewoon doorgaan. Vrijdag kondigde partijoprichtster Rita Verdonk aan de politiek te verlaten. De gemeenteraadsfracties in Brabant en Zuid-Holland hebben zaterdag de intentie uitgesproken om door te gaan.
Volgens de Tilburgse Trots-fractievoorzitter Joost van Puijenbroek zijn de Trots-fracties in Noord-Brabant de luis in de pels van de politiek. "We zitten overal in de oppositie, maar we hebben toch wel al het een en ander mogelijk gemaakt. Zo is het in Tilburg door ons nu mogelijk om op zondag te trouwen."
Na een bijeenkomst van de Brabantse Trots-fracties laten ook de raadsleden in Zuid-Holland weten door te gaan. Volgens Ton Lammertink van de fractie in Zoetermeer is het opstappen van Verdonk geen reden te stoppen.
Het laatste woord over het voortbestaan van Trots op Nederland is overigens aan de leden. Op 19 november vindt een algemene ledenvergadering plaats, waarin wordt gesproken over de toekomst na Verdonk. In totaal heeft Trots op Nederland in 39 gemeenten zestig raadsleden. In Alkmaar en in Den Helder heeft de partij een plek in het gemeentebestuur bemachtigd.
Ze heeft nooit een stokje overgegeven aan Wilders. Ze is rechts (of: populistisch) ingehaald door Wilders. Als je de standpunten van TON en de PVV naast elkaar zet, zie je allerlei overeenkomsten (veel rechtsig VVD-beleid), maar ook aanzienlijke verschillen. De standpunten van TON waren (en zijn) een stuk genuanceerder dan die van Wilders, die bijvoorbeeld de islam per definitie als iets kwalijks beschouwt. Wilders is een veel grotere populist dan Verdonk.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:03 schreef Montov het volgende:
Hopen dat Verdonk ermee stopt, de blamage van Nederland de afgelopen 5 jaar (voordat ze het stokje overgaf aan Wilders.
TON heeft op een gegeven moment op 24 zetels gestaan, terwijl de PVV het met 10 moest doen. TON kreeg tijdens de gemeenteraaadsverkiezingen van 2010 natuurlijk veel stemmen van PVV'ers ( in Den Haag en Almere na), maar daarna is het een grote puinhoop geworden.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:35 schreef Hexagon het volgende:
Rita is een tijd het redelijk alternatief geweest van de PVV. In haar hoogtijdagen liet ze zelfs de PVV verliezen in de peilingen.
Ze heeft zichzelf alleen onmogelijk gemaakt. Wat het meest de das om deed waren haar leugens over haar PSP lidmaatschap.
Ik las nu in de kranten dat sommige TON fracties besluiten om op te gaan in de VVD. Dat zou Rita 'leuk' gevonden hebben...quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 22:35 schreef Hexagon het volgende:
In de hoogtijdagen van Verdonk (2008) heeft de PVV in bepaalde peilingen zelfs wel eens op een zetel of 6 gestaan. Dat was ook nadat Wilders zich een beetje belachelijk had gemaakt met dat Fitna.
Rond de raadsverkiezingen 2010 was TON al vrijwel verdampt. Alleen konden ze in de slagschaduw van de PVV, die bijna nergens meedeed, zetels scoren.
Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)partij-brinkman.htmlquote:Trots op Nederland niet verder met partij Brinkman
AMSTERDAM - Trots op Nederland (TON) gaat toch niet fuseren met de Onafhankelijke Burger Partij van oud-PVV'er Hero Brinkman.
Beide bewegingen werkten voor de landelijke verkiezingen samen in het Democratisch Politiek Keerpunt, maar die partij wist geen Kamerzetel te bemachtigen. Tijdens de algemene ledenvergadering is zaterdag besloten de samenwerking stop te zetten.
De partij stond uitgebreid stil bij de Kamerverkiezingen van 12 september. Volgens de leden is het slechte resultaat niet te wijten aan het programma of de inzet, maar zou het strategisch stemmen hieraan ten grondslag liggen. De partij laat zondag weten dat de leden van Trots op Nederland 'ondanks alle tegenslagen in hun partij blijven geloven'. "Van stoppen is dan ook geen sprake."
Toekomst
Het nieuw gekozen bestuur van de partij van oud-minister Rita Verdonk wil zijn vizier op de toekomst richten. Met 35 raadsleden in twintig fracties en twee wethouders verwacht Trots op Nederland bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 met een positief resultaat mee te kunnen doen.
Brinkman stapte in maart uit de PVV. Hij typeerde de partij van Geert Wilders als 'een soort Stasi'. Hij richtte een eigen partij op, die het 'gat op rechts' moest vullen. DPK pleitte onder meer voor een verbod op het ontslaan van werknemers als antwoord op de economische crisis.
Bron: http://www.powned.tv/nieu(...)ds_kleiner_niet.htmlquote:TON wordt steeds kleiner
Het voormalige levenswerk van Rita Verdonk, Trots op Nederland, wordt kleiner en kleiner. Nu twee fractieleden in de gemeente Zuidplas zijn overgestapt naar de VVD-fractie, telt TON in heel Nederland nog maar 35 raadsleden en twee wethouders.
TON probeerde met lijsttrekker Rita Verdonk landelijk voet aan de grond te krijgen, maar dat mislukte al in een vroeg stadium. Vorig jaar keerde Verdonk zelf de partij de rug toe en naar aanleiding van de krimp en de uitzichtloze toekomst van de partij beslist deze aanstaande zaterdag over 'hoe nu verder'.
De fractie van TON in de gemeente Zuidplas heeft na de laatste landelijke verkiezingen, toen TON samenwerkte met de partij van Hero Brinkman, weinig vertrouwen meer in een succesvolle volgende raadsperiode voor Trots op Nederland. "Programmatisch sluit de lokale VVD het beste aan op ons programma'', aldus Ferry Wijnen van TON.
Die aansprekende leider kunnen ze altijd weer vinden. En wie weet wat er nog allemaal met de PVV gebeurt. Wilders is wel een beetje uitgespeeld nu. Hij roeptoetert als vanouds, maar steeds minder mensen nemen hem serieus. Gezien de impopulariteit van de VVD is er wel degelijk ruimte op rechts.quote:Op zondag 18 november 2012 22:15 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk niet dat het nog veel zin heeft om aan dit dode paard te trekken. Ik voorzien een langzame dood voor deze partij.Er is geen aansprekende leider, geen toegevoegde waarde en geen vertrouwen. En voldoende alternatieven.
Overigens denk ik dat wellicht een paar raadsleden met een lokale basis de volgende raadsverkiezingen misschien nog wel overleven. Maar dat zal weinig met TON landelijk te maken.
Niets is onmogelijk natuurlijk maar ik zou mijn geld er niet op inzetten. Of er moet uit het niets ineens een grote groep nieuw talentvol bloed die partij in stromen. Want momenteel is dat partijkader weinig soeps. Daarbij heeft het ook een te gedeukt imago en zitten denk ik weinig mensen op de overgebleven partijrestanten van Rita Verdonk te wachten.quote:Op zondag 18 november 2012 22:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die aansprekende leider kunnen ze altijd weer vinden. En wie weet wat er nog allemaal met de PVV gebeurt. Wilders is wel een beetje uitgespeeld nu. Hij roeptoetert als vanouds, maar steeds minder mensen nemen hem serieus. Gezien de impopulariteit van de VVD is er wel degelijk ruimte op rechts.
Zie daar het CDA dat nu naar rechts verkast (wederom).quote:Op zondag 18 november 2012 22:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die aansprekende leider kunnen ze altijd weer vinden. En wie weet wat er nog allemaal met de PVV gebeurt. Wilders is wel een beetje uitgespeeld nu. Hij roeptoetert als vanouds, maar steeds minder mensen nemen hem serieus. Gezien de impopulariteit van de VVD is er wel degelijk ruimte op rechts.
Viel mij vandaag ook al op ja. Buma die als een ware VVD'er ageert tegen nivellering. Nota bene in tijden van crisis. Het moet niet veel gekker worden. En dat voor een partij die zichzelf "middenpartij" wenst te noemen.quote:Op zondag 18 november 2012 23:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zie daar het CDA dat nu naar rechts verkast (wederom).
Maar ik zie D66 zich vooralsnog niet rechts van de VVD profileren; dit in tegenstelling tot het CDA.quote:Op maandag 19 november 2012 09:03 schreef Hexagon het volgende:
Wat is er dan zo middenpartij aan nivellering? D66 is ook niet bepaald een voorstander van dat beleid.
twitter:HeroBrinkman twitterde op maandag 19-11-2012 om 12:36:20De VVD geeft aan dat ze echt bang is voor concurrentie op rechts. Krijg "one day fly award" van top arrogante Loggen. reageer retweet
twitter:HeroBrinkman twitterde op maandag 19-11-2012 om 12:39:00Moet gezien worden als uiting van "wens is vader van de gedachte. Ik zit nog steeds in Provinciale Staten, ben nog steeds voorzitter van OBP reageer retweet
Maar bij het CDA wordt het tegen nivellering zijn dus aangeduid als voorbeeld van rechtse profilering. Terwijl ik nivellering eerder zie als niet-links zijn en dus midden of rechts.quote:Op maandag 19 november 2012 13:40 schreef Boldface het volgende:
[..]
Maar ik zie D66 zich vooralsnog niet rechts van de VVD profileren; dit in tegenstelling tot het CDA.
Tja, een beter betaalde baan gaat Hero niet meer krijgen dus er zit voor hem niets anders meer op.quote:Getuige zijn meest recente Twitter-bericht lijkt het er trouwens op dat Brinkman gewoon de OBP voortzet:twitter:HeroBrinkman twitterde op maandag 19-11-2012 om 12:36:20De VVD geeft aan dat ze echt bang is voor concurrentie op rechts. Krijg "one day fly award" van top arrogante Loggen. reageer retweet
twitter:HeroBrinkman twitterde op maandag 19-11-2012 om 12:39:00Moet gezien worden als uiting van "wens is vader van de gedachte. Ik zit nog steeds in Provinciale Staten, ben nog steeds voorzitter van OBP reageer retweet
quote:Op maandag 19 november 2012 13:40 schreef Boldface het volgende:
[..]
Maar ik zie D66 zich vooralsnog niet rechts van de VVD profileren; dit in tegenstelling tot het CDA.
Getuige zijn meest recente Twitter-bericht lijkt het er trouwens op dat Brinkman gewoon de OBP voortzet:twitter:HeroBrinkman twitterde op maandag 19-11-2012 om 12:36:20De VVD geeft aan dat ze echt bang is voor concurrentie op rechts. Krijg "one day fly award" van top arrogante Loggen. reageer retweet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |