abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:03:22 #101
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_103379423
Hopen dat Verdonk ermee stopt, de blamage van Nederland de afgelopen 5 jaar (voordat ze het stokje overgaf aan Wilders.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:03:56 #102
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_103379451
Tevens hulde voor de super-OP. Het is een juweeltje.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:58:34 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103409949
Moedige en verstandige keuze om niet aan een dood paard te blijven trekken
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:03:21 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103410039
Maar Verdonk naar de PVV dat is wel een goed idee. Kan ze die club van binnenuit slopen.
pi_103410292
Goed nieuws voor de tuinbouw:
quote:
Hup, handen uit de mouwen, blikken Rita zit nu al een hele tijd thuis op de bank uitkering te trekken en een beetje te hobby-en met politiek. Hard aanpakken zeg ik.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:42:41 #106
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_103417607
IJzeren Rita heeft anders een heel succesvol bv'tje voor presentaties enzo. Daarnaast heeft ze volgens mij ook al een keer aangeboden om ergens koffie rond te gaan brengen. Zij blijft wel bezig.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_103421175
quote:
Lokale takken Trots op Nederland willen door
De lokale takken van Trots op Nederland willen vooralsnog gewoon doorgaan. Vrijdag kondigde partijoprichtster Rita Verdonk aan de politiek te verlaten. De gemeenteraadsfracties in Brabant en Zuid-Holland hebben zaterdag de intentie uitgesproken om door te gaan.

Volgens de Tilburgse Trots-fractievoorzitter Joost van Puijenbroek zijn de Trots-fracties in Noord-Brabant de luis in de pels van de politiek. "We zitten overal in de oppositie, maar we hebben toch wel al het een en ander mogelijk gemaakt. Zo is het in Tilburg door ons nu mogelijk om op zondag te trouwen."

Na een bijeenkomst van de Brabantse Trots-fracties laten ook de raadsleden in Zuid-Holland weten door te gaan. Volgens Ton Lammertink van de fractie in Zoetermeer is het opstappen van Verdonk geen reden te stoppen.

Het laatste woord over het voortbestaan van Trots op Nederland is overigens aan de leden. Op 19 november vindt een algemene ledenvergadering plaats, waarin wordt gesproken over de toekomst na Verdonk. In totaal heeft Trots op Nederland in 39 gemeenten zestig raadsleden. In Alkmaar en in Den Helder heeft de partij een plek in het gemeentebestuur bemachtigd.
Bron: Lokale takken Trots op Nederland willen door
pi_103421333
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:03 schreef Montov het volgende:
Hopen dat Verdonk ermee stopt, de blamage van Nederland de afgelopen 5 jaar (voordat ze het stokje overgaf aan Wilders.
Ze heeft nooit een stokje overgegeven aan Wilders. Ze is rechts (of: populistisch) ingehaald door Wilders. Als je de standpunten van TON en de PVV naast elkaar zet, zie je allerlei overeenkomsten (veel rechtsig VVD-beleid), maar ook aanzienlijke verschillen. De standpunten van TON waren (en zijn) een stuk genuanceerder dan die van Wilders, die bijvoorbeeld de islam per definitie als iets kwalijks beschouwt. Wilders is een veel grotere populist dan Verdonk.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:35:54 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103425247
Rita is een tijd het redelijk alternatief geweest van de PVV. In haar hoogtijdagen liet ze zelfs de PVV verliezen in de peilingen.

Ze heeft zichzelf alleen onmogelijk gemaakt. Wat het meest de das om deed waren haar leugens over haar PSP lidmaatschap.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:30:40 #110
318242 ussie87
Liever een gulden in de hand,
pi_103432437
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:35 schreef Hexagon het volgende:
Rita is een tijd het redelijk alternatief geweest van de PVV. In haar hoogtijdagen liet ze zelfs de PVV verliezen in de peilingen.

Ze heeft zichzelf alleen onmogelijk gemaakt. Wat het meest de das om deed waren haar leugens over haar PSP lidmaatschap.
TON heeft op een gegeven moment op 24 zetels gestaan, terwijl de PVV het met 10 moest doen. TON kreeg tijdens de gemeenteraaadsverkiezingen van 2010 natuurlijk veel stemmen van PVV'ers ( in Den Haag en Almere na), maar daarna is het een grote puinhoop geworden.
Mannen, gelooft niet dat ik een landverrader ben, ik heb oprecht en vroom gehandeld, als een goede patriot, en zo zal ik sterven
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:35:50 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103432657
In de hoogtijdagen van Verdonk (2008) heeft de PVV in bepaalde peilingen zelfs wel eens op een zetel of 6 gestaan. Dat was ook nadat Wilders zich een beetje belachelijk had gemaakt met dat Fitna.

Rond de raadsverkiezingen 2010 was TON al vrijwel verdampt. Alleen konden ze in de slagschaduw van de PVV, die bijna nergens meedeed, zetels scoren.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:45:58 #112
318242 ussie87
Liever een gulden in de hand,
pi_103433141
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 22:35 schreef Hexagon het volgende:
In de hoogtijdagen van Verdonk (2008) heeft de PVV in bepaalde peilingen zelfs wel eens op een zetel of 6 gestaan. Dat was ook nadat Wilders zich een beetje belachelijk had gemaakt met dat Fitna.

Rond de raadsverkiezingen 2010 was TON al vrijwel verdampt. Alleen konden ze in de slagschaduw van de PVV, die bijna nergens meedeed, zetels scoren.
Ik las nu in de kranten dat sommige TON fracties besluiten om op te gaan in de VVD. Dat zou Rita 'leuk' gevonden hebben...
Mannen, gelooft niet dat ik een landverrader ben, ik heb oprecht en vroom gehandeld, als een goede patriot, en zo zal ik sterven
pi_119363953
Dus... toen dumpte Trots Brinkman gewoon....

quote:
Trots op Nederland niet verder met partij Brinkman
AMSTERDAM - Trots op Nederland (TON) gaat toch niet fuseren met de Onafhankelijke Burger Partij van oud-PVV'er Hero Brinkman.

Beide bewegingen werkten voor de landelijke verkiezingen samen in het Democratisch Politiek Keerpunt, maar die partij wist geen Kamerzetel te bemachtigen. Tijdens de algemene ledenvergadering is zaterdag besloten de samenwerking stop te zetten.

De partij stond uitgebreid stil bij de Kamerverkiezingen van 12 september. Volgens de leden is het slechte resultaat niet te wijten aan het programma of de inzet, maar zou het strategisch stemmen hieraan ten grondslag liggen. De partij laat zondag weten dat de leden van Trots op Nederland 'ondanks alle tegenslagen in hun partij blijven geloven'. "Van stoppen is dan ook geen sprake."

Toekomst
Het nieuw gekozen bestuur van de partij van oud-minister Rita Verdonk wil zijn vizier op de toekomst richten. Met 35 raadsleden in twintig fracties en twee wethouders verwacht Trots op Nederland bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 met een positief resultaat mee te kunnen doen.

Brinkman stapte in maart uit de PVV. Hij typeerde de partij van Geert Wilders als 'een soort Stasi'. Hij richtte een eigen partij op, die het 'gat op rechts' moest vullen. DPK pleitte onder meer voor een verbod op het ontslaan van werknemers als antwoord op de economische crisis.
Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)partij-brinkman.html

En eerder deze week:

quote:
TON wordt steeds kleiner
Het voormalige levenswerk van Rita Verdonk, Trots op Nederland, wordt kleiner en kleiner. Nu twee fractieleden in de gemeente Zuidplas zijn overgestapt naar de VVD-fractie, telt TON in heel Nederland nog maar 35 raadsleden en twee wethouders.

TON probeerde met lijsttrekker Rita Verdonk landelijk voet aan de grond te krijgen, maar dat mislukte al in een vroeg stadium. Vorig jaar keerde Verdonk zelf de partij de rug toe en naar aanleiding van de krimp en de uitzichtloze toekomst van de partij beslist deze aanstaande zaterdag over 'hoe nu verder'.

De fractie van TON in de gemeente Zuidplas heeft na de laatste landelijke verkiezingen, toen TON samenwerkte met de partij van Hero Brinkman, weinig vertrouwen meer in een succesvolle volgende raadsperiode voor Trots op Nederland. "Programmatisch sluit de lokale VVD het beste aan op ons programma'', aldus Ferry Wijnen van TON.
Bron: http://www.powned.tv/nieu(...)ds_kleiner_niet.html

Zou TON zich nog kunnen herpakken? Kunnen ze nog een rol van betekenis spelen bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2014? Vergeet niet dat de partij in veel meer gemeenten wist mee te doen dan Geert Wilders met zijn PVV (slechts twee gemeenten). Bovendien zijn er nu heel wat VVD-kiezers teleurgesteld...
  zondag 18 november 2012 @ 22:15:26 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119364605
Ik denk niet dat het nog veel zin heeft om aan dit dode paard te trekken. Ik voorzien een langzame dood voor deze partij.Er is geen aansprekende leider, geen toegevoegde waarde en geen vertrouwen. En voldoende alternatieven.

Overigens denk ik dat wellicht een paar raadsleden met een lokale basis de volgende raadsverkiezingen misschien nog wel overleven. Maar dat zal weinig met TON landelijk te maken.
pi_119364792
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 22:15 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk niet dat het nog veel zin heeft om aan dit dode paard te trekken. Ik voorzien een langzame dood voor deze partij.Er is geen aansprekende leider, geen toegevoegde waarde en geen vertrouwen. En voldoende alternatieven.

Overigens denk ik dat wellicht een paar raadsleden met een lokale basis de volgende raadsverkiezingen misschien nog wel overleven. Maar dat zal weinig met TON landelijk te maken.
Die aansprekende leider kunnen ze altijd weer vinden. En wie weet wat er nog allemaal met de PVV gebeurt. Wilders is wel een beetje uitgespeeld nu. Hij roeptoetert als vanouds, maar steeds minder mensen nemen hem serieus. Gezien de impopulariteit van de VVD is er wel degelijk ruimte op rechts.
  zondag 18 november 2012 @ 22:35:06 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119366064
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 22:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Die aansprekende leider kunnen ze altijd weer vinden. En wie weet wat er nog allemaal met de PVV gebeurt. Wilders is wel een beetje uitgespeeld nu. Hij roeptoetert als vanouds, maar steeds minder mensen nemen hem serieus. Gezien de impopulariteit van de VVD is er wel degelijk ruimte op rechts.
Niets is onmogelijk natuurlijk maar ik zou mijn geld er niet op inzetten. Of er moet uit het niets ineens een grote groep nieuw talentvol bloed die partij in stromen. Want momenteel is dat partijkader weinig soeps. Daarbij heeft het ook een te gedeukt imago en zitten denk ik weinig mensen op de overgebleven partijrestanten van Rita Verdonk te wachten.

Ik denk dat ze de zaak beter kunnen opdoeken en met een bredere groep aan populistische partijen een nieuwe partij kunnen beginnen zoals dat destijds met Leefbaar is gegaan toen het hen nog voor de wind ging.
  zondag 18 november 2012 @ 23:57:10 #117
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119370105
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 22:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zie daar het CDA dat nu naar rechts verkast (wederom).
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_119370733
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 23:57 schreef eriksd het volgende:

[..]

Zie daar het CDA dat nu naar rechts verkast (wederom).
Viel mij vandaag ook al op ja. Buma die als een ware VVD'er ageert tegen nivellering. Nota bene in tijden van crisis. Het moet niet veel gekker worden. En dat voor een partij die zichzelf "middenpartij" wenst te noemen. :')
  maandag 19 november 2012 @ 09:03:33 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119374497
Wat is er dan zo middenpartij aan nivellering? D66 is ook niet bepaald een voorstander van dat beleid.
pi_119382003
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:03 schreef Hexagon het volgende:
Wat is er dan zo middenpartij aan nivellering? D66 is ook niet bepaald een voorstander van dat beleid.
Maar ik zie D66 zich vooralsnog niet rechts van de VVD profileren; dit in tegenstelling tot het CDA.

Getuige zijn meest recente Twitter-bericht lijkt het er trouwens op dat Brinkman gewoon de OBP voortzet:

HeroBrinkman twitterde op maandag 19-11-2012 om 12:36:20 De VVD geeft aan dat ze echt bang is voor concurrentie op rechts. Krijg "one day fly award" van top arrogante Loggen. reageer retweet
HeroBrinkman twitterde op maandag 19-11-2012 om 12:39:00 Moet gezien worden als uiting van "wens is vader van de gedachte. Ik zit nog steeds in Provinciale Staten, ben nog steeds voorzitter van OBP reageer retweet
  maandag 19 november 2012 @ 15:46:23 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119386885
quote:
15s.gif Op maandag 19 november 2012 13:40 schreef Boldface het volgende:

[..]

Maar ik zie D66 zich vooralsnog niet rechts van de VVD profileren; dit in tegenstelling tot het CDA.
Maar bij het CDA wordt het tegen nivellering zijn dus aangeduid als voorbeeld van rechtse profilering. Terwijl ik nivellering eerder zie als niet-links zijn en dus midden of rechts.

quote:
Getuige zijn meest recente Twitter-bericht lijkt het er trouwens op dat Brinkman gewoon de OBP voortzet:

HeroBrinkman twitterde op maandag 19-11-2012 om 12:36:20 De VVD geeft aan dat ze echt bang is voor concurrentie op rechts. Krijg "one day fly award" van top arrogante Loggen. reageer retweet
HeroBrinkman twitterde op maandag 19-11-2012 om 12:39:00 Moet gezien worden als uiting van "wens is vader van de gedachte. Ik zit nog steeds in Provinciale Staten, ben nog steeds voorzitter van OBP reageer retweet
Tja, een beter betaalde baan gaat Hero niet meer krijgen dus er zit voor hem niets anders meer op.
pi_119387211
quote:
15s.gif Op maandag 19 november 2012 13:40 schreef Boldface het volgende:

[..]

_O-

Heeft die man echt zo'n plaat voor zijn kop of is dit ook een gevalletje de wens is de vader van de gedachte?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_119389957
Zowel Verdonk als Wilders hebben jaren uit de staatsruif gegeten als VVD-er en keurig met de de VVD-fractie meegestemd. Alleen Wilders kreeg geld uit de VS aangeboden als hij ten bate van Israel de moslims de oorlog zou verklaren, en Verdonk rook in het populistisch sentiment een kans om fractieleider te worden en gooide haar loyaliteit overboord.

Maar het zijn nog steeds VVD-ers met Brinkman in hun spoor. Het mag dan ook niet verbazen dat de VVD in hun spoor schaamteloos op het gevoel van zwakzinnig Nederland speelt, en met succes.

Daardoor zitten we met een ernstig verdomde en verrechtste VVD, nog verder verdomd nadat Verdonk al toegelaten werd tot een ministerspost, en verder is er weinig veranderd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')