quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 13:33 schreef drumstickNL het volgende:Ik maak me niet alleen druk om de minder jarigen, drugs zijn verslavend, als het voor iedereen beschikbaar is dan zullen veel mensen er ook gebruik van maken. Economisch is het op het eerste gezicht wel goed. Tenzij er door een stijging aan drugsverslaafden een hoger aantal werklozen komt.

Alcohol is slechter dan wiet, verschil is alleen dat alcohol al honderden jaren geaccepteerd is. Daarbij ik zeg toch niet dat we drugs in zijn geheel moeten legaliseren. Ik denk alleen dat er alleen meer voordelen aan zitten dan nadelen wanneer we het zouden legaliseren voor wiet. O.a. belasting heffen, kwaliteits controle. Nu worden er gewoon miljoenen verspild aan opsporing, preventie (pasjes systeem

) terwijl het gewoon dweilen met de kraan open is. Liever een legaal gehandhaafd systeem waarbij criminelen simpelweg buitenspel worden gezet, dan praktijken zoals die een aantal weken geleden terug in Eindhoven waren... waar de marechaussee de politie moest helpen tegen de criminelen.
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 13:30 schreef Asphias het volgende:ik denk dat TS een straatbeeld wilt waar koffieshops gewoon weer mogen, waar hard opgetreden wordt tegen minderjarige gebruikers, en waar we laten zien aan de rest van de wereld dat legalisering vooral voordelen heeft ipv nadelen.
QFT. Ik zie dat eerste en tweede graag gebeuren. Liever ook dat roken en gebruik van alcohol gewoon wordt opgeschroefd naar 18 of 21 jaar. De meeste pubers van tegenwoordig zijn bij 16 super naïef wanneer je ze vergelijkt met de jongeren van 15 jaar geleden. Komt denk ik ook grotendeels door het internet trouwens denk ik.
ps. ik ben zelf geen gebruiker, laat dat even duidelijk zijn.