Niet achter, maar het laat wel het grotere probleem van de Arabische dictaturen zien, waar het westen geen vuist durft te maken voor de mensenrechten uit angst wat ze ervoor terugkrijgen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:41 schreef Muridae het volgende:
Ik zat al te wachten op de eerste blame "Al-Qaeda" berichten.
Het zou echt ongelooflijk zijn als het westen Ben Ali terug aan de macht zou helpen omdat Al-Qaeda achter deze revolutie zou zitten.
Ik vrees dat wat ze er voor terug krijgen nog minder "leuk" zal zijn dan Ben Ali, maar goed.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:12 schreef Aloulou het volgende:
Tunis centrum helemaal vol!!! Avenue habib bourguiba de grote main street en bekendste plaatje van Tunesie! Men roept om het vertrek van Ben Ali, geen aanblijven dus!
Ik vrees ook veel zaken maar heb goede hoop en vertrouwenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vrees dat wat ze er voor terug krijgen nog minder "leuk" zal zijn dan Ben Ali, maar goed.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:05 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik vrees ook veel zaken maar heb goede hoop en vertrouwen
Angst voor wat ze terugkrijgen? Zoveel landen, ook niet -Arabische, waar mensenrechten worden geschonden en waar niet naar wordt omgekeken. Het Westen kijkt alleen als er wel iets voor terug kan worden gekregen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Niet achter, maar het laat wel het grotere probleem van de Arabische dictaturen zien, waar het westen geen vuist durft te maken voor de mensenrechten uit angst wat ze ervoor terugkrijgen.
Dat heb je verkeerdom, het westen kijkt wel bij Bosnie, Oost-Timor en Darfur, maar niet bij Saoedi-Arabie.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Angst voor wat ze terugkrijgen? Zoveel landen, ook niet -Arabische, waar mensenrechten worden geschonden en waar niet naar wordt omgekeken. Het Westen kijkt alleen als er wel iets voor terug kan worden gekregen.
Maar dat heeft te maken met eigenbelang. Zolang regimes slaafs het Westen blijven volgen, hebben ze niets te vrezen. Behalve hun eigen bevolking.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat heb je verkeerdom, het westen kijkt wel bij Bosnie, Oost-Timor en Darfur, maar niet bij Saoedi-Arabie.
quote:Ben Ali stuurt regering naar huis
Toegevoegd: vrijdag 14 jan 2011, 16:13
De Tunesische president Zine al-Abidine Ben Ali heeft vrijdag zijn voltallige regering naar huis gestuurd en vervroegde parlementsverkiezingen aangekondigd. Over zes maanden worden nieuwe verkiezingen gehouden. Dat heeft de Tunesische staatstelevisie bekendgemaakt.
Gisteravond maakte Ben Ali al een ongekende knieval door in een toespraak voor de demonstranten aan te kondigen het politieke systeem te zullen hervormen. Hij heeft gezegd dat hij zich in 2014 niet herkiesbaar zal stellen, maar veel Tunesiėrs vinden dat niet genoeg.
Aftreden
Ben Ali staat onder grote druk. Elke dag zijn er demonstraties tegen de armoede, werkloosheid en het regime van Ben Ali. Daarbij zijn in bijna een maand tijd tientallen doden gevallen.
Vandaag gingen opnieuw duizenden mensen de straat op om het aftreden van Ben Ali en zijn regering te eisen. De Tunesische politie heeft in de hoofdstad Tunis betogers verjaagd met traangas en rubberkogels.
Betogers waren op het dak geklommen van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Dat departement wordt gezien als symbool van het strenge regime van president Ben Ali.
Betekent dit dat het leger nu carte blanche heeft?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:23 schreef intellectuele_user het volgende:
Gaat de goede kant op.
Noodtoestand uitgeroepen in Tunesiė
TUNIS - De Tunesische autoriteiten hebben vrijdag de noodtoestand uitgeroepen in verband met de bloedige onlusten die het Noord-Afrikaanse land al de hele week in hun greep houden.
Dat heeft de staatstelevisie gemeld.
http://www.nu.nl/buitenla(...)epen-in-tunesie.html
Yep.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:55 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Betekent dit dat het leger nu carte blanche heeft?
Arabisch is niet mijn moedertaal, maar als ik het goed heb begrepen zei die man:quote:Iemand die dit beknopt kan vertalen?
Aljazeera: Ben ali is no longer in power. Army is in control.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:58 schreef Doler12 het volgende:
Goed nieuws, maar wie zal nu de macht krijgen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |