abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91275385
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Enigszins offtopic, maar wat is er eigenlijk met die dude gebeurd die de corruptie vanuit z'n auto filmde? Wat een baas was dat.
Niets, want hij is nooit gevonden. Hij heeft overigens meerdere filmpjes gemaakt. Daarentegen zijn de agenten wel allemaal opgepakt. Dus dat was zeker een goede actie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_91276627
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De studentenprotesten in Maghreb-landen zijn niets nieuws, alleen zijn ze in Tunesie erg gewelddadig van aard (dat is dan ook meteen de reden waarom ze het nieuws bereiken). Ook in Algerije waren er de afgelopen dagen protesten, maar die waren lang niet zo massaal. Het zou best kunnen overslaan naar Marokko, ik zal zeker niet zeggen dat het per definitie onmogelijk. De kans dat het ook daar zal gebeuren acht ik echter vrij klein, gezien de populariteit van de monarch. Een protest tegen de corruptie of werkloosheid zie echter zo gebeuren...
Dit zijn al lang geen studentenprotesten meer mutant, dat maakt het dat het een revolutie is en Ben Ali valt. De hele samenleving is opgestaan van man tot vrouw en jong en oud en welgesteld tot armoedzaaier. Advocaten, vakbondsleiders, werklozen, activisten noem het maar op. Het is ook verklaarbaar door de hele slechte economische situatie door roverij van "la familia" dmv het "opkopen" van alle grote bedrijven, banken etc. en wegsluizen van verdiend geld naar buitenland en alle kritische geluiden altijd keihard neer te hebben geslagen. Gelukkig staat Marokko er beter voor en ik vind het knap hoe de koning tussen verschillende invloeden in het land een weg weet te vinden om toch op enige wijze te trachten vooruitgang voor de mensen te brengen. Hoewel er altijd nog genoeg zaken zijn die niet kunnen.

Kijk vandaag Kairouan: http://24sur24.posterous.(...)rouan-today-sidibouz

Of Mahdia http://24sur24.posterous.(...)of-mahdia-sidibouzid
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_91276765
Hier wordt een monoprix verbrandt die worden beheerd door een broer van Leila Ben Ali-Trabelsi.
De jongen scheldt de vrouw van de president uit voor hoer en dat laat de grote haat zien tegen hem, haar en hun familie waarvan alle Tunesiers weten hoe ze bedrijven/grond innamen op corrupte wijze terwijl de bevolking meer armoede kende en werd onderdrukt als iemand er wat van zei:

http://24sur24.posterous.(...)rabelsi-en-feu-12-ja
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:09:02 #129
198365 Morendo
The Real Deal
pi_91276822
Die Leila is toch niet op één of andere manier familie van Hatem Trabelsi of wel?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_91277087
Haha nee, trabelsi is zeg maar net zo common als van der sloot hier (ok verkeerd voorbeeld misschien).

PS: En Hatem is een held natuurlijk, heeft Ajax na hem ooit een betere rechtsback gehad? :P

[ Bericht 49% gewijzigd door Aloulou op 13-01-2011 19:41:55 ]
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:30:31 #131
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_91277862
hoe zit het eigenlijk met de bewapening onder burgers in tunesië? kunnen ze een beetje terugvechten?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_91278411
Helaas niet maar misschien ook beter alhoewel dat tegenstrijdig kan klinken en makkelijk vanaf mijn computer. Het regime is altijd heel erg aanwezig geweest (vrijwel alle rotonde een of twee politiemannen die mensen op papieren controleren en wat er bijv. in vrachtwagens vervoerd wordt).
Ook de grenzen met Libie en Algerije vooral (door de problemen daar in geschiedenis) zijn goed bewaakt en gecontroleerd. Zodoende kom je geen vuurwapens tegen bij burgers en is er niet makkelijk aan te komen. Wanneer het op gevechten uitloopt gebruikt men geïmproviseerde molotovcocktails, buizen, stenen etc.
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:45:06 #133
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_91278598
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:40 schreef Aloulou het volgende:
Helaas niet maar misschien ook beter alhoewel dat tegenstrijdig kan klinken en makkelijk vanaf mijn computer. Het regime is altijd heel erg aanwezig geweest (vrijwel alle rotonde een of twee politiemannen die mensen op papieren controleren en wat er bijv. in vrachtwagens vervoerd wordt).
Ook de grenzen met Libie en Algerije vooral (door de problemen daar in geschiedenis) zijn goed bewaakt en gecontroleerd. Zodoende kom je geen vuurwapens tegen bij burgers en is er niet makkelijk aan te komen. Wanneer het op gevechten uitloopt gebruikt men geïmproviseerde molotovcocktails, buizen, stenen etc.
ik begrijp je tegenstrijdigheids gevoel. maar het zal een zware dobber worden. tenzij het leger uiteindelijk de kant van het volk zou kiezen.

wel goed om te zien dat burgers de bezittingen van de dictator en zijn familie aanvallen.
pi_91281055
Net op het NOS journaal was te horen dat de president prijzen ging verlagen en niet meer verkiesbaar wilde zijn na 2014, kan nog ff geen bron vinden. En nog wat bullshit over meer vrijheid...

van bbc:

quote:
13 January 2011 Last updated at 19:23 GMT

Tunisia President Ben Ali 'will not seek new term'

Tunisia's president has said he will not seek a new term in office in 2014, following widespread protests which have left at least 23 people dead.

Zine al-Abidine Ben Ali also said he was also ordering police to stop using live fire against protesters.

Mr Ben Ali, who has ruled the country since 1987, was speaking hours after police fired live shots at protesters in the capital, killing one man.

Human rights groups say more than 60 people have died in the weeks of unrest.
know'm sayin?
word? word.
pi_91281285
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:27 schreef alors het volgende:
Net op het NOS journaal was te horen dat de president prijzen ging verlagen en niet meer verkiesbaar wilde zijn na 2014, kan nog ff geen bron vinden. En nog wat bullshit over meer vrijheid...

van bbc:

[..]

Hij gedraagt zich in ieder geval wel als een kat in het nauw. Maar naar mijn idee worden katten slimmer en sterker als ze dat overleefd hebben.
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:32:40 #136
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_91281376
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hij gedraagt zich in ieder geval wel als een kat in het nauw. Maar naar mijn idee worden katten slimmer en sterker als ze dat overleefd hebben.
naar mijn idee zorgt hij er wel voor dat een pion naar voren wordt geschoven als nieuwe leider en hij achter de schermen alle touwtjes nog in handen houdt.
pi_91294925
Tunesie is rijp voor een aantal ayatollah's, vrees ik.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 00:16:23 #138
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_91296081
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:52 schreef stekelzwijn het volgende:
of juist niet.
pi_91298274
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:52 schreef stekelzwijn het volgende:
Dat is dan best knap van die ayatollah's om de macht te grijpen in een land waar nauwelijks sjiieten zijn.
pi_91302637
De beloftes van de president zijn zijn laatste troef de Tunesiers de misleiden en de demonstraties te breken door misleiding. In Sfax gingen mensen zogenaamd de straat op "leve Ben Ali" roepen o.a. maar veel geloofden het niet. Later duidelijk geworden middels foto's dat het vooropgezet was en de mensen ook bier kregen uitgedeeld om mee te demonstreren ( ;( ) en je ziet foto's met bier blikjes in de hand terwijl ze dit roepen en toeteren enzo. Ook weet ik van kennissen die auto's wilden huren die dag dat de verhuurbedrijven melden dat de prijzen "opeens" vijfmaal zo duur waren die dag (gister). Tussen de regels door weet je dan gewoon dat de overheid ze heeft gehuurd om mensen erin te laten rijden met vlaggen en toeterend door Sfax centrum bijvoorbeeld waar je gister direct na de speech van Ben Ali mensen zag "feestvieren" (met een blikje bier in de hand haha).
Daarnaast was direct na de live speech op de nationale tv een vrij debat ingelast tussen critici van de regering om de nieuwe hervorming te laten zien en te doen alsof het direct doorgevoerd is, dus vrijheid van meningsuiting en kritiek. Erg droevige poging en duidelijk vooropgezet.

Tegelijkertijd en uren daarna gewoon nog filmpjes op internet gezet van gewonden en doden van na de speech van Ben Ali.

Vandaag op twitter overal opgeroepen tot demonstraties beginnend in het centrum van Tunis naar het presidentiele paleis in Carthago, buitenwijk van Tunis. De volgende poster is in het Engels ook verspreid op internet: http://anonnews.org/uploa(...)ress-release-instead

[ Bericht 13% gewijzigd door Aloulou op 14-01-2011 09:56:47 ]
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:28:46 #141
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_91305528
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 08:41 schreef Aloulou het volgende:
De beloftes van de president zijn zijn laatste troef de Tunesiers de misleiden en de demonstraties te breken door misleiding. In Sfax gingen mensen zogenaamd de straat op "leve Ben Ali" roepen o.a. maar veel geloofden het niet. Later duidelijk geworden middels foto's dat het vooropgezet was en de mensen ook bier kregen uitgedeeld om mee te demonstreren ( ;( ) en je ziet foto's met bier blikjes in de hand terwijl ze dit roepen en toeteren enzo. Ook weet ik van kennissen die auto's wilden huren die dag dat de verhuurbedrijven melden dat de prijzen "opeens" vijfmaal zo duur waren die dag (gister). Tussen de regels door weet je dan gewoon dat de overheid ze heeft gehuurd om mensen erin te laten rijden met vlaggen en toeterend door Sfax centrum bijvoorbeeld waar je gister direct na de speech van Ben Ali mensen zag "feestvieren" (met een blikje bier in de hand haha).
Daarnaast was direct na de live speech op de nationale tv een vrij debat ingelast tussen critici van de regering om de nieuwe hervorming te laten zien en te doen alsof het direct doorgevoerd is, dus vrijheid van meningsuiting en kritiek. Erg droevige poging en duidelijk vooropgezet.

Tegelijkertijd en uren daarna gewoon nog filmpjes op internet gezet van gewonden en doden van na de speech van Ben Ali.

Vandaag op twitter overal opgeroepen tot demonstraties beginnend in het centrum van Tunis naar het presidentiele paleis in Carthago, buitenwijk van Tunis. De volgende poster is in het Engels ook verspreid op internet: http://anonnews.org/uploa(...)ress-release-instead
Lol, die geregisseerde demonstraties had je ook laatst nog in Marokko na dat Sahara incident.
Mijn oom, die wat personenvervoerbusjes in zijn beheer heeft, vertelde mij dat er overheids figureren langskwamen met het bericht om zoveel mogelijk mensen gratis en op eigen kosten naar Casablanca te rijden. Indien je niet meewerkt, dan is er een kans dat je vergunning in de toekomst niet meer verlengd zal worden.

Ik hoop dat er in Tunesië geen Roemeense toestanden zullen plaatsvinden. (zoals met de Ceauescu's) Die Ben Ali moet gewoon samen met zijn familie verbannen worden uit Tunesië, natuurlijk pas nadat al de "assets" zijn teruggenomen.
pi_91309333
Tunis centrum helemaal vol!!! Avenue habib bourguiba de grote main street en bekendste plaatje van Tunesie! Men roept om het vertrek van Ben Ali, geen aanblijven dus!

En ik krijg van familie door dat andere steden en plaatsen mensen ook massaal naar buiten gaan om verder te demonstreren.

vrijdag 14 januari 2011 @ 12:26:08 #143
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_91309945
Gelukkig, ik was al bang dat heel de Tunesische bevolking zo naief zou blijken om de toespraak van Ben Ali te geloven.
Rayen 2½ jaar!
pi_91310044
pi_91310090
Er lopen veel agenten tussen.

Er wordt wel gemeld op twitter dat snipers op dak liggen van Ministerie v Binnenlandse Zaken :(

Trabelsi familie (vrouw van Ben Ali en meer gehaat dan Ben Ali zelf) heeft afgelopen nacht 3:30 het land verlaten is door bronnen bevestigd.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:30:41 #146
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_91310149
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:12 schreef Aloulou het volgende:
Tunis centrum helemaal vol!!! Avenue habib bourguiba de grote main street en bekendste plaatje van Tunesie! Men roept om het vertrek van Ben Ali, geen aanblijven dus!

En ik krijg van familie door dat andere steden en plaatsen mensen ook massaal naar buiten gaan om verder te demonstreren.

Nice ! 3asha a sha3b el Tunsie. :D
Ik hoop dat het goed zal uitpakken.

p.s. waar blijft de MSM met alle berichten ?
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:31:30 #147
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_91310178
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:29 schreef Aloulou het volgende:
Er lopen veel agenten tussen.

Er wordt wel gemeld op twitter dat snipers op dak liggen van Ministerie v Binnenlandse Zaken :(

Trabelsi familie (vrouw van Ben Ali en meer gehaat dan Ben Ali zelf) heeft afgelopen nacht 3:30 het land verlaten is door bronnen bevestigd.
Er waren toch berichten dat ze naar Dubai was gevlucht ?
De rest zit nu in Canada, toch ?
pi_91310398
Live: Tunisia turmoil
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/9361546.stm

quote:
Al-Qaeda leader supports Tunisia protests

WASHINGTON, Jan 13, 2011 (AFP) - An Al-Qaeda leader expressed support Thursday for protesters in Tunisia's deadly unrest, urging violent jihad to overthrow the "tyrant" president, a monitoring group said.

In a 13-minute video posted on jihadist forums, the leader of Al-Qaeda in the Islamic Maghreb, Abu Musab Abdul Wadud, also gave strategic advice and urged protesters to "send their sons to us to receive training with weapons and to gain military experience," the US-based SITE Monitoring Service said.

"On behalf of your mujahedeen brothers we offer our support and consolation to you and our help to you in your affliction and your uprising, with advice, incitement and support," Wadud was quoted as saying in his recorded statement.

He blasted President Zine El Abidine Ben Ali for corruption and Muslim oppression, and said protesters should overthrow the leader and establish Islamic Sharia law in the North African nation.

Tunisia has been rocked by weeks of violent anti-government protests. At least 66 people have been killed in the unrest, according to a Paris-based rights group which branded the crackdown an "ongoing massacre."

Witnesses said police opened fire on demonstrators in the Tunisian capital Thursday, killing at least one person.

Wadud said in his message that Tunisian Muslims should expand their uprising nationwide, and recognize their fight is a legitimate opposition to a "corrupt, criminal and tyrannical regime," and that it reflect similar Islamic uprisings across the region.

"It is a type of injustice (in Tunisia) that should be dealt with in all ways of condemnations including jihad with ones' lives," Wadud said.

According to experts, AQIM bases are spread across Algeria, Mauritania and Mali.

Stressing that "your disaster is our disaster and your affliction is our affliction," Wadud indirectly warned that AQIM was seeking to act against Tunisian authorities.

"We will retaliate against your torturers and their masters sooner or later, with permission from Allah, and we will do all that is possible to help you as long as our eyes blink and blood courses through our veins," he said.
"If you die with dignity and honor while prohibiting vice and doing jihad against the Tunisian tyrant and his masters with all the legitimate means that are available to you, that is 1,000 times better than living in humiliation, cowardice and subjugation."
http://www.zawya.com/Story.cfm/sidANA20110113T191841ZMOQ02
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:41:16 #149
8369 speknek
Another day another slay
pi_91310645
Ben Ali deelt gratis bier uit en Al-Qaeda steunt de oppositie. Ai.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:41:24 #150
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_91310653
Ik zat al te wachten op de eerste blame "Al-Qaeda" berichten.
Het zou echt ongelooflijk zijn als het westen Ben Ali terug aan de macht zou helpen omdat Al-Qaeda achter deze revolutie zou zitten. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')