abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 januari 2011 @ 13:52:10 #151
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_92074972
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 12:40 schreef Fixers het volgende:
Simpele vraag, wat is een acceptabele/normale kijkhoek?
180 graden.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_92079713
quote:
De meeste LCD TV's hebben een kijkhoek van 170 graden, een hogere kijkhoek is ook niet aan te raden omdat je dan toch niets meer van het beeld kunt zien.
Is er eigenlijk al een TV uitgekomen of heb je er al een op het ook? Ga je hem professioneel afstellen of doe je dit zelf thuis onprofessioneel?
pi_92083000
Ik ga waarschijnlijk voor een sharp LC 32LE320E. Althans dat zal mijn uitgangspunt worden in de winkel. Proffessioneel calibreren ben ik niet van plan. Ik hecht daar te weinig waarde aan en doe dat instellen net zo lief naar eigen inzicht en smaak.
pi_92085447
quote:
Simpele vraag, geen simpel antwoord. Er zijn uiteenlopende manieren om de kijkhoek van een display (zowel horizontaal als verticaal) te meten, en fabrikanten kiezen natuurlijk de manier die hun het beste uitkomt en dus de mooiste getalletjes oplevert. Je kunt 10 schermen op een rijtje zetten waarvan de fabrikanten allemaal beweren dat de (horizontale) kijkhoek 178 graden bedraagt, terwijl er werelden van verschil zijn als je even de moeite neemt om zelf echt te kijken. Kortom: je kunt niet op de getalletjes afgaan. Wel op sommige reviews, en daarnaast is het vooral een kwestie van zelf kijken. Stel je bij een LCD overigens niet zoveel voor van die kijkhoek, je krijgt ontegenzeggelijk het beste beeld als je er min of meer recht voor zit.
pi_92089309
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:33 schreef Dimens het volgende:

[..]

De meeste LCD TV's hebben een kijkhoek van 170 graden, een hogere kijkhoek is ook niet aan te raden omdat je dan toch niets meer van het beeld kunt zien.
Is er eigenlijk al een TV uitgekomen of heb je er al een op het ook? Ga je hem professioneel afstellen of doe je dit zelf thuis onprofessioneel?
Dat toontje ook. :)

Volgens mij kan je dan beter eerst alle andere, belangrijkere factoren aanpassen. Volgens mij is dat calibreren meer voor onzekere mensen of mensen die geld over hebben.

Voor een paar jaar terug keken we nog naar videobanden. Door de digitalisering is hierbij de kwaliteit ook met sprongen omhoog gegaan en nu zijn er nog lolligere factoren die aangepast dienen te worden.
pi_92090718
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 18:45 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Volgens mij kan je dan beter eerst alle andere, belangrijkere factoren aanpassen. Volgens mij is dat calibreren meer voor onzekere mensen of mensen die geld over hebben.

Voor een paar jaar terug keken we nog naar videobanden. Door de digitalisering is hierbij de kwaliteit ook met sprongen omhoog gegaan en nu zijn er nog lolligere factoren die aangepast dienen te worden.
Hoe kun je een toon waarnemen uit een tekst :')
  zondag 30 januari 2011 @ 19:23:56 #157
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_92091162
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:14 schreef Dimens het volgende:

[..]

Hoe kun je een toon waarnemen uit een tekst :')
Jij hebt geen literatuur gehad op de middelbare :')
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_92107356
Ik heb vorige week echt een onwijs slechte aankoop gedaan, gelukkig komen ze 'm dinsdag weer ophalen. Een Samsung Plasma (PS50C6500) wat een rampding. 2 pixels dood, tv maakt een hoog buzzend geluid (dat is bij elke Samsung plasma zo lees ik op diverse sites:S wt?), veel image retention (ok dat wordt steeds minder naarmate de tijd verstrijkt, maar ben er nie gek van) en ook is de vreemde scart aansluiting al stuk! Geen aanrader dus! Ik ben nu voor een iets duurdere en kleinere (117cm) LCD 3d gegaan, veel beterrrr!

Plasma is schone schijn met veels teveel nadelige bijkomstigheden, nu heeft elke soort tv wel iets, maar dit sloeg wel alles...

[ Bericht 12% gewijzigd door Xan21 op 30-01-2011 23:40:12 ]
pi_92110467
quote:

[..]

Zoals je iets eerder in dit topic terug kon lezen is dat calibreren alleen bij de betere toestellen 't waard. Als je een toestel van 500,- koopt en je moet nog eens 50% extra betalen om 't ingesteld te krijgen, dan klopt er iets niet natuurlijk. Meer iets voor de echte fanatiekelingen dus.
  maandag 31 januari 2011 @ 07:47:19 #160
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_92112015
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 01:22 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Zoals je iets eerder in dit topic terug kon lezen is dat calibreren alleen bij de betere toestellen 't waard. Als je een toestel van 500,- koopt en je moet nog eens 50% extra betalen om 't ingesteld te krijgen, dan klopt er iets niet natuurlijk. Meer iets voor de echte fanatiekelingen dus.
Wat een onzin.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  maandag 31 januari 2011 @ 14:05:43 #161
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_92121501
quote:

Dat het voor onzekere mensen zou zijn, is een idee dat ik nooit heb gehad. Maar ik heb wel mijn twijfels erover gehad omdat het toch best prijzig is als extra aankoop van een dienst naast je TV voor een eigenschap die het eigenlijk al zou moeten hebben.

Maar ik heb het zelf ook laten doen, en er zeker geen spijt van. Het resultaat van een ISF calibratie kun je zelf niet halen zonder dat je die kennis en apparatuur hebt. Je komt niet eens in de buurt.
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 23:32 schreef Xan21 het volgende:
Ik heb vorige week echt een onwijs slechte aankoop gedaan, gelukkig komen ze 'm dinsdag weer ophalen. Een Samsung Plasma (PS50C6500) wat een rampding. 2 pixels dood, tv maakt een hoog buzzend geluid (dat is bij elke Samsung plasma zo lees ik op diverse sites:S wt?), veel image retention (ok dat wordt steeds minder naarmate de tijd verstrijkt, maar ben er nie gek van) en ook is de vreemde scart aansluiting al stuk! Geen aanrader dus! Ik ben nu voor een iets duurdere en kleinere (117cm) LCD 3d gegaan, veel beterrrr!

Plasma is schone schijn met veels teveel nadelige bijkomstigheden, nu heeft elke soort tv wel iets, maar dit sloeg wel alles...
Snap je zelf wel dat je erg simplistisch en bijna dom redeneert hier? Je hebt een TV, die overduidelijk kapot is, en vervolgens trek je een conclusie over niet dit model, niet het merk (zou ook niet terecht zijn als het gaat om hun producten, hoewel de service niet best is gebleken), maar gewoon doodleuk naar alle plasma's. Echt onzin.
Wat voor toestel (merk, model) heb je nu gekocht?
pi_92287098
Het is uiteindelijk de Sharp lc-320e geworden. Staat er sinds vandaag en ik ben er blij mee. Nu nog een beetje afstellen. Das best lastig op tv zenders, bepaalde programma's lijken vanaf de uitzending nogal veel kleurverzadiging mee te krijgen terwijl andere er weer veel natuurlijker uitzien. (Ik had vanmiddag Pauw & Witteman tegenover Cheers) Is er niet een setje testbeeld afbeeldingen om een beetje objectieve basis voor het instellen te hebben?

Digitenne is naar mijn gevoel rete-scherp. Maar mijn vergelijk is goedkope beeldbuizen op analoge kabel. Ik zag bij de KPN het verschil tussen Digitenne en Interactieve TV duidelijk. Maar voor mijn doel is het thuis mooi zat. :)

Dan nu nog uitvogelen waarom de VGA-uit van mijn laptop geen goed beeld geeft. Als ik vanuit het configuratiescherm (win xp) een 1920x1080 resolutie kies dan heb ik geen schermvullend beeld. Doe ik hetzelfde kiezen vanuit de Intel software dan geeft de TV dat input niet ondersteund wordt.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 03:03:40 #163
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_92308745
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:07 schreef Fixers het volgende:
Is er niet een setje testbeeld afbeeldingen om een beetje objectieve basis voor het instellen te hebben?
Er zijn verschillende DVD's ed te downloaden waarmee je je TV kunt kalibreren. INHD HD Tune-up vind ik wel een fijne. Helaas wel lastig te vinden. De Monster/ISF HDTV Calibration Wizard DVD is wat makkelijker te vinden, maar ik heb geen idee hoe goed die is.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 08:38:58 #164
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_92310298
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=948496

Er staat in die post ook een link naar een PDF met een handleiding.

quote:
Digitenne is naar mijn gevoel rete-scherp. Maar mijn vergelijk is goedkope beeldbuizen op analoge kabel. Ik zag bij de KPN het verschil tussen Digitenne en Interactieve TV duidelijk. Maar voor mijn doel is het thuis mooi zat.
Met zo'n klein TVtje valt het nog wel mee denk ik, op een groot scherm is beide erg slecht vergeleken met kabel of schotel.
pi_92310825
Nou ja klein.... dat ding is groot zat en had echt niet groter moeten zijn. Na een uurtje TV kijken merk je inderdaad wel dat digitenne bij snelle bewegingen wat wazig wordt. Kan me zo voorstellen dat als je sportwedstrijden en actiefilms kijkt je eraan stoort. Maar sport kijk ik niet en wanneer komt er tegenwoordig nog een goede actiefilm op tv? Voor een uurtje discovery channel is het goed zat en veel beter dan ik ooit heb gehad.
pi_94014289
Beste Fok!ers,

In de hoop dat dit een centraal topic wordt, gooi ik hier ook maar even mijn vraag neer, aangezien ik ook aan het zoeken ben voor een nieuwe tv. Aangezien er natuurlijk een heleboel tv's zijn, hier even de eisen waarmee ik gestart ben:

- Budget: het liefst zo rond de 800-900 euro. Iets meer betalen kan wel, maar dan moet het wel echt toegevoegde waarde hebben. Maar: als ik er toch veel geld impomp, dan het liefst een goede TV!

- aansluitingen: in ieder geval 2 x HDMI (voor digitale tv en PC / mediacenter) en SCART voor een dvd-speler, USB zou denk ik ook leuk zijn voor het afspelen van films van een stick/hard disk

- grootte: 37 inch is eigenlijk wel groot zat (eventueel 40 inch)

- 3D hoeft niet

Natuurlijk ben ik ook even langs de winkel geweest en de LED-LCD TV's van Sony en Samsung zien er mooi uit (qua beeld en design). Sharp vind ik eigenlijk gewoon geen mooie TV (qua design). Aangezien ik veel goede dingen heb gehoord over de Samsung TV's (consumentenbond, familie, vrienden) neig ik wel een beetje in die richting.

In de winkel heb ik een voorlopige keuze gemaakt voor de Samsung UE37C6730 (880 euro). Mooi beeld, en Internet@TV lijkt me ook wel wat, plus het feit dat ie (volgens de verkoper) makkelijk films van USB afspeelt.

Thuisgekomen uiteraard weer aan het twijfelen geslagen. Voor Internet@TV moet je namelijk een aparte Samsung dongle kopen (had gehoopt dat het met iedere dongle werkte), terwijl deze bij de Sony Bravia's zit ingebouwd. Maar van de Bravia's lees ik weer dat je bijvoorbeeld geen uitzending gemist kunt bekijken van alle zenders. En een leuke feature aan een TV zou ook kunnen zijn dat je direct kunt opnemen op een hard disk. Maar dit is bij een Samsung niet mogelijk (volgens mij alleen time shifting bij de 7 serie en hoger).

De Samsung heb ik wel aardig uitgezocht (heb nu ook een LE37A656 te leen om uit te proberen, en die bevalt in principe goed) en lijkt een TV beter dan de 6 serie mij niet nodig, aangezien ik niet geïnteresseerd ben in 3D. Bij de Bravia's kom ik er alleen niet helemaal uit. Sowieso stonden er in de winkel (MM) geen Bravia's van 37 inch. Dus wie kan mij vertellen wat ongeveer vergelijkbaar is met de Samsung 6 serie?

En alle andere tips/adviezen zijn ook van harte welkom!

Mijn dank zal groot zijn!
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
pi_94014325
Wat geen harde eis is, maar wat ik wel raar vind: waarom kun je een Samsung niet gewoon helemaal uitzetten??
  zondag 13 maart 2011 @ 01:23:56 #168
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_94029263
Dat laatste, tsja. siommige toestellen hebben dat nu eenmaal. Wat de reden daarachter is, is me ook niet helemaal duidelijk. Mijn LG kan ook niet uit. Mijn Bravia en Viera wel.

Zoals ik al zei in het andere topic, is de Samsung C6700 gewoon een prima toestel.
Een goed alternatief is de Sony Bravia 40EX711.

Mocht je open staan voor plasma, dan is de Panasonic Viera TX-P42G20 zéér interessant (mits 42" niet te groot is). Voor zeer weinig geld haal je gewoon een toppertje in huis. Onder de 1200 Euro makkelijk het toestel met het beste beeld.

Persoonlijk zou ik voor een 37", mocht dat het het maximale beeldformaat zijn, niet zoveel geld uitgeven. Het verschil met veel lager geprijsde toestellen is gewoonweg te klein. In deze prijscategorie is het sowieso lastig. Voor veel lager zijn een paar prima toestellen te krijgen. Maar de top-37" toestellen zijn weer een stuk prijziger. Vind je 37" echt het perfecte formaat, dan is de Panasonic Viera TX-L37G20E een zeer prima toestel. In de winkel is die voor misschien 600 Euro ofzo te vinden, en op internet voor 555 euro.

Sta je open voor plasma (en dat zou mijn persoonlijk keus zijn omdat het kwa prijs en beeldkwaliteitverhouding in deze prijsklasse gewoon zeer goed voor elkaar is), dan is de Panasonic TX-P37X25E een prima optie voor ¤ 528,- (internetprijs).

Overigens dat ik afgezien van een Sony op Panasonics uitkom, is toeval. Bij plasma's zit je al snel op dat merk, en de ene LCD die me gunstig opviel was toevallig ook een Pana.
pi_94075399
Het is de UE37C6730 geworden! Hij staat in de kamer, nog niet aangesloten (staat wel mooi ;) ). Zal wel posten hoe ie bevalt als ie aan heeft gestaan!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 20:32:55 #170
212110 Cardinair
Chronisch geirriteerd
pi_94651518
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe tv, maar ben compleet overdonderd door het gigantische aanbod en de hoeveelheid vaktermen die ik naar m'n hoofd geslingerd krijg. Als ik hier hulp zou kunnen krijgen zou dat op prijs gesteld worden. :)

Even wat specificaties die ik in mijn hoofd heb. Qua grootte zat ik te denken aan zo'n 32 inch, niet veel meer. Ik heb redelijk weinig ruimte op mijn kamer. Prijs ergens rond de 500 euro, maximaal 550. Uiteraard Full HD. Liefst een LED tv, maar als je een erg goede LCD weet is dat ook prima . Verder game ik veel, dus liefst iets met een Game-stand en/of weinig input lag.

Ik had bij Media Markt de Sharp LC 32LE320 zien staan (zelfde als Fixers eerder in dit topic), maar nou las ik op een ander forum dat die juist relatief hoge input-lag heeft wat gamen een stuk lastiger maakt.

Graag zou ik advies krijgen, o machtige tv-wijzen. _O_
  zondag 27 maart 2011 @ 04:52:13 #171
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_94665596
Led = lcd, maar dan met leds als backlight ipv ccfl-lampen. Verder moet je full hd niet overschatten kwa belang. In deze prijsklasse heb je het beste beeldkwaliteit met plasma. In inputlag van de Panasonics is iig in orde. Het zin populaire game-tv's. De refreshrate, ook niet onbelangrijk, is gewoon letterlijk 1000 keer beter dan wat een LCD-TV kan te bieden (in de praktijk ligt deze dik boven de 20 ms, bij de betere tv's, bij de plasma's is het in de orde van 0,001 Maar er zijn ook wel een paar leuke lcd's voor deze prijs. Als game-tv echter veel minder geschikt.

[ Bericht 43% gewijzigd door Xaobotnik op 27-03-2011 17:18:41 ]
  zondag 27 maart 2011 @ 12:14:08 #172
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_94669245
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 20:08 schreef De Wouzeraar het volgende:
Wat geen harde eis is, maar wat ik wel raar vind: waarom kun je een Samsung niet gewoon helemaal uitzetten??
Geen enkele tv Kanne tegenwoordig echt helemaal uitzetten.

Ondanks dat de led uitstaat, staat er vaak nog wel spanning op de transformator. (dat geldt trouwens voor zo'n beetje elk apparaat dat "uit" staat)
So we just called him Fred
  woensdag 20 april 2011 @ 13:11:02 #173
300718 Kenju
Say It!!??
pi_95758074
Ok, ik zoek nu zelf een nieuwe TV. Ik heb zo mijn eigen ideeën over wat goede TV's zijn, maar is sta open voor andere inzichten. Plasma-toestellen presteren goed, maar verbruiken ook stroom. Nu ben ik de laatste paar maanden toch steeds meer aan het letten op mijn eigen verbruik. De kosten maken me niet zoveel uit (wat kost stroom nu?), maar met het oog op mijn hervonden groene hart wil ik hoewel ik liever niet ingeef op mijn televisie, de prestaties van de betere LCD's kwa kleurweergave in oog nemend, ook open staan voor een LCD toestel. Het diepe zwart is dan even van minder belang.

Eisen:

- 46". 42" is te klein, 50" is te groot.
- budget is 1600 euro, met een marge van 200 euro als daar reden voor is.
- Content: Van alles. Films, series (beiden enkel ik HD), beetje TV, enigszins voetbal (niet belangrijk, PSV speelt toch kut, en Rutten blijft, dus blijft het kut, maar goede weergave is een pré).
- Aangesloten apparaten: PS3, Xbox360, HDontvanger Ziggo. Op termijn wil ik wel aan een CI-PCMIA-kaart, maar dan moet ik eerst een vervangende HDD-recorder kopen. HDX1000. Allen via HDMI. Sony HCS met twee componenten (DVD-speler en versterker),
De HCS gaat vervangen worden voor een nieuwe versterker. De enkele DVD die ik moet afspelen, kan in een van de consoles.

Design vind ik niet echt belangrijk, maar is natuurlijk ook niet weg. Maar ik heb de mogelijkheid om de omgeving wat aan te kleden zodat alle tv's er chique uit kunnen zien.

Tegenwoordig ook nodig om te vermelden: Geen Techwood.

Misschien zaken die ik vergeet om te vermelden?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')