180 graden.quote:Op zondag 30 januari 2011 12:40 schreef Fixers het volgende:
Simpele vraag, wat is een acceptabele/normale kijkhoek?
De meeste LCD TV's hebben een kijkhoek van 170 graden, een hogere kijkhoek is ook niet aan te raden omdat je dan toch niets meer van het beeld kunt zien.quote:Op zondag 30 januari 2011 12:40 schreef Fixers het volgende:
Simpele vraag, geen simpel antwoord. Er zijn uiteenlopende manieren om de kijkhoek van een display (zowel horizontaal als verticaal) te meten, en fabrikanten kiezen natuurlijk de manier die hun het beste uitkomt en dus de mooiste getalletjes oplevert. Je kunt 10 schermen op een rijtje zetten waarvan de fabrikanten allemaal beweren dat de (horizontale) kijkhoek 178 graden bedraagt, terwijl er werelden van verschil zijn als je even de moeite neemt om zelf echt te kijken. Kortom: je kunt niet op de getalletjes afgaan. Wel op sommige reviews, en daarnaast is het vooral een kwestie van zelf kijken. Stel je bij een LCD overigens niet zoveel voor van die kijkhoek, je krijgt ontegenzeggelijk het beste beeld als je er min of meer recht voor zit.quote:Op zondag 30 januari 2011 12:40 schreef Fixers het volgende:
Dat toontje ook.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:33 schreef Dimens het volgende:
[..]
De meeste LCD TV's hebben een kijkhoek van 170 graden, een hogere kijkhoek is ook niet aan te raden omdat je dan toch niets meer van het beeld kunt zien.
Is er eigenlijk al een TV uitgekomen of heb je er al een op het ook? Ga je hem professioneel afstellen of doe je dit zelf thuis onprofessioneel?
Hoe kun je een toon waarnemen uit een tekstquote:Op zondag 30 januari 2011 18:45 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Dat toontje ook.
Volgens mij kan je dan beter eerst alle andere, belangrijkere factoren aanpassen. Volgens mij is dat calibreren meer voor onzekere mensen of mensen die geld over hebben.
Voor een paar jaar terug keken we nog naar videobanden. Door de digitalisering is hierbij de kwaliteit ook met sprongen omhoog gegaan en nu zijn er nog lolligere factoren die aangepast dienen te worden.
Jij hebt geen literatuur gehad op de middelbarequote:Op zondag 30 januari 2011 19:14 schreef Dimens het volgende:
[..]
Hoe kun je een toon waarnemen uit een tekst
Zoals je iets eerder in dit topic terug kon lezen is dat calibreren alleen bij de betere toestellen 't waard. Als je een toestel van 500,- koopt en je moet nog eens 50% extra betalen om 't ingesteld te krijgen, dan klopt er iets niet natuurlijk. Meer iets voor de echte fanatiekelingen dus.quote:Op zondag 30 januari 2011 18:45 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Dat toontje ook.
Volgens mij kan je dan beter eerst alle andere, belangrijkere factoren aanpassen. Volgens mij is dat calibreren meer voor onzekere mensen of mensen die geld over hebben.
Voor een paar jaar terug keken we nog naar videobanden. Door de digitalisering is hierbij de kwaliteit ook met sprongen omhoog gegaan en nu zijn er nog lolligere factoren die aangepast dienen te worden.
Wat een onzin.quote:Op maandag 31 januari 2011 01:22 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Zoals je iets eerder in dit topic terug kon lezen is dat calibreren alleen bij de betere toestellen 't waard. Als je een toestel van 500,- koopt en je moet nog eens 50% extra betalen om 't ingesteld te krijgen, dan klopt er iets niet natuurlijk. Meer iets voor de echte fanatiekelingen dus.
Dat het voor onzekere mensen zou zijn, is een idee dat ik nooit heb gehad. Maar ik heb wel mijn twijfels erover gehad omdat het toch best prijzig is als extra aankoop van een dienst naast je TV voor een eigenschap die het eigenlijk al zou moeten hebben.quote:Op zondag 30 januari 2011 18:45 schreef Kabolter het volgende:
Snap je zelf wel dat je erg simplistisch en bijna dom redeneert hier? Je hebt een TV, die overduidelijk kapot is, en vervolgens trek je een conclusie over niet dit model, niet het merk (zou ook niet terecht zijn als het gaat om hun producten, hoewel de service niet best is gebleken), maar gewoon doodleuk naar alle plasma's. Echt onzin.quote:Op zondag 30 januari 2011 23:32 schreef Xan21 het volgende:
Ik heb vorige week echt een onwijs slechte aankoop gedaan, gelukkig komen ze 'm dinsdag weer ophalen. Een Samsung Plasma (PS50C6500) wat een rampding. 2 pixels dood, tv maakt een hoog buzzend geluid (dat is bij elke Samsung plasma zo lees ik op diverse sites:S wt?), veel image retention (ok dat wordt steeds minder naarmate de tijd verstrijkt, maar ben er nie gek van) en ook is de vreemde scart aansluiting al stuk! Geen aanrader dus! Ik ben nu voor een iets duurdere en kleinere (117cm) LCD 3d gegaan, veel beterrrr!
Plasma is schone schijn met veels teveel nadelige bijkomstigheden, nu heeft elke soort tv wel iets, maar dit sloeg wel alles...
Er zijn verschillende DVD's ed te downloaden waarmee je je TV kunt kalibreren. INHD HD Tune-up vind ik wel een fijne. Helaas wel lastig te vinden. De Monster/ISF HDTV Calibration Wizard DVD is wat makkelijker te vinden, maar ik heb geen idee hoe goed die is.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:07 schreef Fixers het volgende:
Is er niet een setje testbeeld afbeeldingen om een beetje objectieve basis voor het instellen te hebben?
Met zo'n klein TVtje valt het nog wel mee denk ik, op een groot scherm is beide erg slecht vergeleken met kabel of schotel.quote:Digitenne is naar mijn gevoel rete-scherp. Maar mijn vergelijk is goedkope beeldbuizen op analoge kabel. Ik zag bij de KPN het verschil tussen Digitenne en Interactieve TV duidelijk. Maar voor mijn doel is het thuis mooi zat.
Geen enkele tv Kanne tegenwoordig echt helemaal uitzetten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:08 schreef De Wouzeraar het volgende:
Wat geen harde eis is, maar wat ik wel raar vind: waarom kun je een Samsung niet gewoon helemaal uitzetten??
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |