Het gekke is toch dat al die winkeltjes er een hele tijd zitten zonder van eigenaar te wisselen.quote:Op maandag 10 januari 2011 08:33 schreef karr-1 het volgende:
Hebben we nog niet genoeg van die tenten ondertussen? Bij mij in de wijk zit sinds kort ook een nieuwe. Tientallen folders in de bus gehad, maar er komt geen mens binnen.
Ja hoor . Als je een goede zaak begint is dat prima handel.quote:Op maandag 10 januari 2011 08:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het gekke is toch dat al die winkeltjes er een hele tijd zitten zonder van eigenaar te wisselen.
Qua startkapitaal zal het er vooral van af hangen hoe je je zaak wilt inrichten.
Dat is het hem juist, al die shoarma zaken zijn pauper in Nederland. Je moet eens zien hoe het in Belgie of Duitsland is. Geen pauperzaak waar dronken mensen komen, maar een nette toko. Moeten ze in NL ook doen.quote:Op maandag 10 januari 2011 08:52 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ja hoor . Als je een goede zaak begint is dat prima handel.
Al zou ik eerder gaan voor een grillhouse en niet alleen zo'n pauper shoarmazaak.
Je moet er in ieder geval Aziatisch uit zien, niemand gaat doner kopen bij een Hollander.quote:Op maandag 10 januari 2011 08:24 schreef De-Hamster het volgende:
Wat is er allemaal voor nodig om een eigen Döner-Kebab zaak te beginnen? Hoeveel eigen vermogen heb je nodig, heb je überhaupt eigen vermogen nodig of volstaat een banklening/hypotheek? Wat voor een vergunningen heb je nodig? En welke dingen moet ik in het achterhoofd houden voor ik hier mee kan beginnen.
Waarom niet? We kopen ook patat bij een Chinees.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:02 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Je moet er in ieder geval Aziatisch uit zien, niemand gaat doner kopen bij een Hollander.
Nou ja, ok, het is eerder persoonlijk. Maar ik zal doner/kapsalon/whatever eerder bij een Turk halen dan bij een Chinees/Hollander. Puur persoonlijkquote:Op maandag 10 januari 2011 09:03 schreef Stefan het volgende:
[..]
Waarom niet? We kopen ook patat bij een Chinees.
Hier nog straffer: staat een Turk met viskar bij lokale supemarkt.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:03 schreef Stefan het volgende:
[..]
We?quote:Op maandag 10 januari 2011 09:03 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik eerder bij een Nederlander die wel weet wat de keuringsdienst van waren is.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:08 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nou ja, ok, het is eerder persoonlijk. Maar ik zal doner/kapsalon/whatever eerder bij een Turk halen dan bij een Chinees/Hollander. Puur persoonlijk
Chinezen hebben de snackbars overgenomen.quote:
Misschien bij jou, maar hier niet.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:12 schreef Stefan het volgende:
[..]
Chinezen hebben de snackbars overgenomen.
Dat is ook niet te vretenquote:Op maandag 10 januari 2011 09:03 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja fantastisch die chineze snackbars. Patat Babi Pangangquote:Op maandag 10 januari 2011 09:03 schreef Stefan het volgende:
[..]
Hier in de straat zelfs een Volendamse vishandel, compleet met Volendamse naam (J. Smit of A. Schilder o.i.d.). Staat er zo'n gejurkte baard achter de toonbankquote:Op maandag 10 januari 2011 09:09 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Hier nog straffer: staat een Turk met viskar bij lokale supemarkt.
2 frituurpannetjes en gaan met die banaan vis! Hij staat er 2 dagen en verkoopt als een tierelier.
Is toch niet zo vreemd als je midden in Volendam woont?quote:Op maandag 10 januari 2011 09:40 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hier in de straat zelfs een Volendamse vishandel, compleet met Volendamse naam (J. Smit of A. Schilder o.i.d.). Staat er zo'n gejurkte baard achter de toonbank![]()
prima halalvis overigens
Ik bedoel een man met een jurk, niet een vrouw met een baardquote:Op maandag 10 januari 2011 09:49 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Is toch niet zo vreemd als je midden in Volendam woont?
Ik herhaal mezelf toch maar even, want blijkbaar was het niet duidelijk.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:54 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik bedoel een man met een jurk, niet een vrouw met een baard
quote:Op maandag 10 januari 2011 09:49 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Is toch niet zo vreemd als je midden in Volendam woont?
joppie saus!quote:
Yep, dan kun je dus meegenieten van de brand reputation en krijg je gelijk al lijsten van leveranciers die de producten voor je tent standaard leveren, voor de rest kan inkoop daardoor goedkoper worden dan als je een concept vanaf de grond af aan moet opbouwen (maar het maakt het vooral makkelijker/sneller om te beginnen). Wel betaal je de royalties en dergelijke, of hoe heet dat? In elk geval rechten geld voor het voeren van een bestaand merk.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:24 schreef Citizen.Erased het volgende:
Tegenwoordig zijn er in Doner-land ook wel verschillende franchise mogelijkheden. Dan kun je gelijk inhaken binnen een bestaande organisatie.
Niet krenterig doen met de sauzen en hou je tomaten vers, anders ben je zelfs de klanten die naast en tegenover je winkel wonen kwijt.quote:Op maandag 10 januari 2011 08:24 schreef De-Hamster het volgende:
En welke dingen moet ik in het achterhoofd houden voor ik hier mee kan beginnen.
Dan zou ik wel lam nemen, geen schaap. Dan is het snel over met je kebabzaak.quote:Op maandag 10 januari 2011 08:37 schreef Pikkebaas het volgende:
Volgens mij heb je voornamelijk dood schapie nodig. Veel dood schapie.
En broodjes !
Zoveel lam word er niet gebruikt, zelfs als ze zeggen dat het lam is is het vaak geen lam. Soms zelfs stiekem varkensvleesquote:Op maandag 10 januari 2011 12:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dan zou ik wel lam nemen, geen schaap. Dan is het snel over met je kebabzaak.
http://zine.ntr.nl/page/7202/nlquote:Op maandag 10 januari 2011 13:09 schreef Stefan het volgende:
[..]
Zoveel lam word er niet gebruikt, zelfs als ze zeggen dat het lam is is het vaak geen lam. Soms zelfs stiekem varkensvlees
Dat klopt, al hebben de meeste mensen dat maar gedeeltelijk begrepen. Het is vaak niet 100% lamsvlees, omdat dat gewoon niet lekker is om aan zo'n rol te grillen. Er zitten lagen kalkoenvet tussen om het vetter te houden en de rol bijelkaar te binden. Dan nog zijn er idd lui die er mee sjoemelen.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:09 schreef Stefan het volgende:
[..]
Zoveel lam word er niet gebruikt, zelfs als ze zeggen dat het lam is is het vaak geen lam. Soms zelfs stiekem varkensvlees
Ik zou volledige narcose aanraden. Voor jou dan, niet voor de patientquote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:03 schreef Stefan het volgende:
Als je dat al aan ons moet vragen hoe denk je een serieuze zaak te kunnen runnen. Ik wil ook wel mensen opereren, zal ik in Lifestyle vragen welke narcose en scalpel moet gebruiken?
Ja, maar dat doe je via de KvK, belastingdienst, keuringsdienst van waren, je bank, etc.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:16 schreef De-Hamster het volgende:
Je kan geen zaak beginnen als je tips en info vraagt aan andere? Dat is nieuw voor me, dat leek me juist net een belangrijk iets.
typdiploma lijkt me ook wel een vereiste.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 08:55 schreef numero_uno het volgende:
HACCP diploma lijkt me ook wel een vereiste
kan toch dat zijn vader nederlands is en zijn moeder niet?quote:Op maandag 10 januari 2011 09:40 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hier in de straat zelfs een Volendamse vishandel, compleet met Volendamse naam (J. Smit of A. Schilder o.i.d.). Staat er zo'n gejurkte baard achter de toonbank![]()
prima halalvis overigens
Nouja, je boekhouding kun je laten doen door je vrouw.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 08:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
typdiploma lijkt me ook wel een vereiste.
In leiden misschien... Je weet niet hoe dat in de rest van NL zit.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:07 schreef Stefan het volgende:
Vraag me af waarom de TS een donerzaak wil beginnen en niet iets anders.
De donermarkt lijkt mij aardig verzadigd.
In een restaurant? heb ik nog nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 08:55 schreef numero_uno het volgende:
HACCP diploma lijkt me ook wel een vereiste
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |