stoerquote:Op maandag 10 januari 2011 08:32 schreef minilot het volgende:
Ik overweeg te gaan ontbijten met een restant lasagne.
lekker! Uit AH van januari?quote:Op maandag 10 januari 2011 12:32 schreef borisz het volgende:
Zuurkoolschotel met chorizo
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=689138&rq=zuurkool
Is inmiddels klaargemaakt. Hoeft straks alleen maar de oven in.
Jup pag 123quote:Op maandag 10 januari 2011 12:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
lekker! Uit AH van januari?
Niet voor herhaling vatbaar. De combinatie verveelt nogal.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:32 schreef borisz het volgende:
Zuurkoolschotel met chorizo
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=689138&rq=zuurkool
Is inmiddels klaargemaakt. Hoeft straks alleen maar de oven in.
ok fijn om te weten. klonk wel lekker pittig door de chorizo.quote:Op maandag 10 januari 2011 18:00 schreef borisz het volgende:
[..]
Niet voor herhaling vatbaar. De combinatie verveelt nogal.
Prima voor de lijn ook. Heb de hele zooi weggepleurd. Gadverquote:Op maandag 10 januari 2011 12:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
lekker! Uit AH van januari?
quote:Op maandag 10 januari 2011 21:24 schreef Soury het volgende:
[..]
Prima voor de lijn ook. Heb de hele zooi weggepleurd. Gadver
Verbaast me niks. Ik ben er helemaal mee gestopt - ik maak echt nooit meer iets uit de Allerhande. Het wordt, met uitzondering van af en toe een recept van een chefkok, haast altijd smaakloze rommel.quote:Op maandag 10 januari 2011 18:00 schreef borisz het volgende:
[..]
Niet voor herhaling vatbaar. De combinatie verveelt nogal.
lekker!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:26 schreef Lief-visje het volgende:
Zometeen witlof uit de oven met ham en kaas met daarbij aardappelpuree
Joh!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:00 schreef Purdey het volgende:
Vanmorgen om 06:00 2 ontbijtcrackers met speculoos, met de lunch een sinaasappel, madarijn, 4 tomaatjes en een bakje yoghurt. Vanavond mezelf helemaal volgestouwd met zuurkoolschoter, hónger dat ik had na een dag diëten
Ga ik doen, thanx voor de tip!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:39 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Joh!
Anders lees je even deze OP? Slank # 1299 - Bijna 1300 alweer!
Tevens als avondeten! Lekkere soep!quote:Op woensdag 12 januari 2011 10:13 schreef minilot het volgende:
Ontbeten met een restje tortilla-kippensoep en een schep zure room.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:28 schreef Iemand91 het volgende:
Eerst:
[ afbeelding ]
Na de oven en na de rest opgegeten te hebben:
[ afbeelding ]
Wat is het? Dit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.klinkt lekker? Was het dat ook?
♥ scars make us who we are ♥
Ja best wel. De krieltjes mochten wat meer gaar zijn maar verder prima te eten.quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:03 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]klinkt lekker? Was het dat ook?
Klinkt heerlijk Minilotquote:Op donderdag 13 januari 2011 10:58 schreef minilot het volgende:
Beetje geschoven in mijn weekmenu, en nu vanavond: krabburgers op eigengebakken briochebroodjes, met koolsla die is aangemaakt met whiskeysaus.
bezorg je ook?quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:23 schreef MaximusTG het volgende:
Vanavond maak ik tapas; Gamba's in knoflooksaus, Patatas Bravas met pittige tomatensaus en zelfgemaakte mayonaise, Gehaktballetjes, Spaanse Spareribs en knoflookchampignons.
hmmm, Daar heb ik nu ook eigenlijk wel zin in, klinkt super! misschien eens kijken of zoiets verderop in de week hier nog voorbij kan komen...quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:58 schreef minilot het volgende:
Beetje geschoven in mijn weekmenu, en nu vanavond: krabburgers op eigengebakken briochebroodjes, met koolsla die is aangemaakt met whiskeysaus.
lekker! ik krijg zondag een broodbakmasjien in bruikleen, dus vanaf dan geen brood meer uit de winkelquote:Op vrijdag 14 januari 2011 08:38 schreef PdeHoog het volgende:
Net twee zelfgebakken boterhammetjes met Calve Pindakaas opGewoon, omdat het kan
Zo'n machine heb je heul niet nodigquote:Op vrijdag 14 januari 2011 08:46 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
lekker! ik krijg zondag een broodbakmasjien in bruikleen, dus vanaf dan geen brood meer uit de winkel
i knowquote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zo'n machine heb je heul niet nodigGewoon zelf kneden
Krijg je spierballen van. Enneh... http://www.molenderoos.nl voor meel
Jeugdsentiment. Dat kregen we altijd bij mijn oude omaatje vroeger.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:01 schreef foodlover het volgende:
Zojuist 2 biefstukjes met witbrood gegeten, als laatste de aanbaksels uit de pan opsoppen met brood, ongezond maar heerlijk.
mmm lekker! Alleen pasteitjes vind ik nooit echt vullen. Biefstuk met brood heb ik nog nooit gegeten maar lijkt me lekker! Begin de dag met thee, heb btje griep.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:58 schreef renzell het volgende:
[..]
Jeugdsentiment. Dat kregen we altijd bij mijn oude omaatje vroeger.
Ik ga vanavond kippenragout maken. Daar eten we dan pasteitjes bij en een salade ofzo.
Yup. Molen langs het spoor. En winkel zit een paar honderd meter verder tegenwoordigquote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:36 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
i knowmaar t is zo makkelijk met dat apparaat en ik wil geen spierballen want ik ben een meisje
Linkje kan ik niet bekijken maar is dat gewoon van de molen in hier langs t spoor? Wilde daar al de winkel kijken nl
dat was me al opgevallen, laatste tijd veel met de tram gereisdquote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Yup. Molen langs het spoor. En winkel zit een paar honderd meter verder tegenwoordigLangs de hubo richting de brug langs de trambaan
ja, aan je nickname te zien houd je wel van Spanje!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:13 schreef WKFinal2010 het volgende:
Plannen om weer op de tapas toer te gaan..
Mini aardappel tortilla's
Meloen met ardenner ham
Hamburgertjes met chorizo en pittige tomatensaus
Geroosterde aardappeltjes
Champignons gesauteerd in knoflookolie en wijn
Salade
Knoflooktijmbrood
Aioli
Kipspiesjes met zoetzure dressing
Hm..*droomt weg* richting de Costa's..
ja, ik natuurlijk!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:51 schreef Iemand91 het volgende:
Zometeen de Babi Pangang afmaken!![]()
Pics anyone?![]()
Is die lekker? Ik heb voor vanavond/morgen de Italiaanse kip.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:03 schreef FutureFairytale het volgende:
ah maaltijdsalade beef teriyaki
heel lekker! Italiaanse kip ook wel maar vind de beef teriyaki lekkerderquote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:12 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Is die lekker? Ik heb voor vanavond/morgen de Italiaanse kip.
Ik vind alleen altijd de pasta onderin zo matig
Tofquote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:25 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
heel lekker! Italiaanse kip ook wel maar vind de beef teriyaki lekkerder
nu toetje; beetje druiven en thee
Klinkt lekker en ik hou niet eens van risottoquote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:28 schreef minilot het volgende:
Onverwacht thuis vanavond.. Gebruik gemaakt van wat ik nog had, en dat werd een reuzelekkere risotto met eekhoorntjesbrood, cantherellen, mascarpone en heel veel zwarte peper.
Ik ken niemand die nog steeds niet van risotto houdt wanneer ze één mijner risotti geproefd hebben!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:51 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Klinkt lekker en ik hou niet eens van risotto
Ik heb geen idee eigenlijk, is al lang geleden dat ik t ooit geproefd heb, toen vond ik het iig niet lekker.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik ken niemand die nog steeds niet van risotto houdt wanneer ze één mijner risotti geproefd hebben!![]()
Wat vind je er niet lekker aan?
beetje mie/noodles zit erin. Ik had net 2 McKroketjesquote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:29 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Tofga ik die eens proberen. Wat voor pasta zit daar in?
OT: nu komkommer, straks als het klaar is, panga-filet met kaas en paprika uit de oven
..en bedenk me net dat ik vergeten ben peper eroverheen te doen
Oh nou ben ik jaloersquote:Op zondag 16 januari 2011 00:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
beetje mie/noodles zit erin. Ik had net 2 McKroketjes
Ooit een keer geproefd en toen niet lekker vinden - dat noem ik geen serieuze 'ik hou niet van risotto'.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:52 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ik heb geen idee eigenlijk, is al lang geleden dat ik t ooit geproefd heb, toen vond ik het iig niet lekker.
Haha okéquote:Op zondag 16 januari 2011 01:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Ooit een keer geproefd en toen niet lekker vinden - dat noem ik geen serieuze 'ik hou niet van risotto'.Ik zou het nog een kans geven als ik jou was!
Gewoon zelf maken! Is reuze makkelijk.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:26 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Haha okémja mijn ouders maakten het iig niet lekker
maar mss dat het in een restaurant oid wel lekker is, alleen ik ben altijd huiverig om het te bestellen voor het geval ik het toch niet lust
Als jij me een lekker recept geeft dan zal ik mn best doenquote:Op zondag 16 januari 2011 11:49 schreef minilot het volgende:
[..]
Gewoon zelf maken! Is reuze makkelijk.
Ontopic: hier vanavond coq au vin en vanmiddag tomatensoep met ballen en zelfgemaakte focaccia.
Dat PM ik je morgen!quote:Op zondag 16 januari 2011 15:57 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Als jij me een lekker recept geeft dan zal ik mn best doen
Wat is dat?quote:
Lekker!quote:Op zondag 16 januari 2011 18:14 schreef Sylvana het volgende:
pasta met kipfilet, paprika, ui en pestosaus
Tjendol? (soort drankje met kokos enzo)quote:Op zondag 16 januari 2011 20:32 schreef Mirjam het volgende:
rendang met rijst gegeten, enne, tjollo-tjollo? (ofzo)
de rendang was echt overheerlijk
m'n schoonmoeder had 'm gemaakt
lekker!!!!quote:Op zondag 16 januari 2011 20:29 schreef Purdey het volgende:
Vanavond lekker uitgebreid mihoen![]()
Mihoen met garnaaltjes, roerbakgroenten, saté, loempia's, zoet/zuur en kroepoek. Om 16:30 kreeg ik nog onverwacht visite, die ik maar gelijk mee liet eten, had toch wel genoeg met een beetje improvisatie
oh die hamburger is een ideetje voor vrijdag als ik weer eters heb, turks brood, tzaziki erbij en nog meer lekkers voor op t brood. (oké, t is maandagochtend en ik heb nu al zin in t weekendquote:Op zondag 16 januari 2011 20:30 schreef PdeHoog het volgende:
Griekse hamburgers op turks brood met tzaziki, salade en gebakken aardappeltjesEn als toetje versgemaakt yoghurtijs
bij mij staan de kikkererwten in de week, ik was hetzelfde van plan vanaf morgen nlquote:Op maandag 17 januari 2011 09:51 schreef minilot het volgende:
Zojuist een staafmixer op een paar blikken kikkerewten, tahini, knoflook, olie en kruiden gezet. Ik eet de rest van de week boterhammen met hummus als ontbijt!
Zeg, hoe doe jij dat met de staafmixer? Hoeveel vochtige shizzle heb jij er bij? Bij draait hij namelijk altijd helemaal vast als ik dat probeer te maken..quote:Op maandag 17 januari 2011 09:51 schreef minilot het volgende:
Zojuist een staafmixer op een paar blikken kikkerewten, tahini, knoflook, olie en kruiden gezet. Ik eet de rest van de week boterhammen met hummus als ontbijt!
Ongeveer het volgende: op een halve kilo kikkerwerwten (twee blikken) doe ik één stevig uitgeknepen citroen, één ui óf twee flinke sjalotten, drie tenen geroosterde knoflook en één rauwe teen knoflook, twee eetlepels olijfolie, twee eetlepels tahini en dan nog een berg kruiden naar smaak.quote:Op maandag 17 januari 2011 11:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zeg, hoe doe jij dat met de staafmixer? Hoeveel vochtige shizzle heb jij er bij? Bij draait hij namelijk altijd helemaal vast als ik dat probeer te maken..
chipolata?quote:Op maandag 17 januari 2011 13:34 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Wij gaan ons hier aan wagen, maar bij gebrek aan een AH in de buurt moeten we een alternatief zoeken voor de toscaanse worstjes. Iemand een idee?
Nou ben ik toch nieuwsgierig hoe je dat maaktquote:Op maandag 17 januari 2011 15:03 schreef motorbloempje het volgende:
vanavond pasta met gorgonzola, peer en walnoten
is toch best een hele ouderwetse combi, in mijn kookboeken uit de jaren 70 kom ik t zelfs tegenquote:Op maandag 17 januari 2011 15:15 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou ben ik toch nieuwsgierig hoe je dat maakt
Ja?quote:Op maandag 17 januari 2011 15:46 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
is toch best een hele ouderwetse combi, in mijn kookboeken uit de jaren 70 kom ik t zelfs tegen
waarom het me opviel in de kookboeken is omdat het hier op fok en in kookprogramma's opeens een hip gerecht isquote:Op maandag 17 januari 2011 16:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja?Ik zal eens gaan rondkijken
Misschien staat het wel in de Wannee
quote:Op maandag 17 januari 2011 16:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
waarom het me opviel in de kookboeken is omdat het hier op fok en in kookprogramma's opeens een hip gerecht is
heb al één gerechtje gevonden in het margriet basiskookboek, maar is teveel gedoe om te typen met mijn foonquote:
Rodekool schotel! Laagje gehakt met ui, laagje rode kool (zo uit het potje), laagje aardappelpuree en laagje kaasquote:
smullen!quote:Op maandag 17 januari 2011 16:46 schreef MissHobje het volgende:
Romige aardappeltjes uit de oven, zit uitje, verse knof en veel verse kruiden, geraspte kaas door heen en wat slagroom.
Daarbij runder worstjes en broccoli
quote:Op maandag 17 januari 2011 16:50 schreef Mama_Mia het volgende:
Nog geen idee
net boodschappen gedaan dus heb keuze genoeg. Heb de maaltijd salade Beef Teriyaki gehaald op aanraden eerder in dit topicmaar heb ook vis, shoarma, worteltjes etc etc. Zo maar eens kijken waar ik zin in heb.
Wat ik doe is:quote:Op maandag 17 januari 2011 15:15 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou ben ik toch nieuwsgierig hoe je dat maakt
quote:Op maandag 17 januari 2011 19:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]de andere salade heb ik niet opgegeten en was tot vandaag houdbaar... lekker zonde!
laat even weten hoe je em vond!
welke hoeveelheden gebruik je ongeveer?quote:Op maandag 17 januari 2011 19:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wat ik doe is:
rood uitje snipperen en met een beetje knof in boter fruiten
in andere pan stukken peer met walnoten in wat boter opbakken
dan wat griekse yoghurt (of creme fraiche, wissel een beetje af) in de pan erbij (bij de ui) en dan de gorgonzola. Nog wat knoflook erbij en daarna de peer en walnoot erbij.
Even laten pruttelen en dan de pasta er goed doorheen roeren
Ooit eens gehoord dat 't een lekkere combi is en zo zelf maar aan de slag gegaan..
Iets in mij zegt dat ik de combinatie van yoghurt en gorgonzola niet lekker zou vinden.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wat ik doe is:
dan wat griekse yoghurt (of creme fraiche, wissel een beetje af) in de pan erbij (bij de ui) en dan de gorgonzola. Nog wat knoflook erbij en daarna de peer en walnoot erbij.
Ooit eens gehoord dat 't een lekkere combi is en zo zelf maar aan de slag gegaan..
geen idee eigenlijk, ik doe altijd gewoon maar watquote:Op maandag 17 januari 2011 20:12 schreef Mirjam het volgende:
[..]
welke hoeveelheden gebruik je ongeveer?
dat kan, heb ook liever creme fraiche, maar dat heb ik niet altijd in huis, wordt nog wel 's vergetenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Iets in mij zegt dat ik de combinatie van yoghurt en gorgonzola niet lekker zou vinden.Ik maak dit volgende week, maar dan wel gewoon met slagroom.
Thnx. Deze gaat op het menu voor volgende weekquote:Op maandag 17 januari 2011 19:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wat ik doe is:
Nou zo is het geworden:quote:Op maandag 17 januari 2011 13:34 schreef Iemand91 het volgende:
Wij gaan ons hier aan wagen, maar bij gebrek aan een AH in de buurt moeten we een alternatief zoeken voor de toscaanse worstjes. Iemand een idee?
Oh wat heerlijkquote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:02 schreef mascara-klodder het volgende:
vanavond maak ik souvlaki, kofte, calamaris, auberginepuree met yoghurt en knoflook, tzaziki, salade van kikkererwten met geroosterde paprika, gegrilde courgette, munt en schapenkaas, humus en een tomatensalade met rode ui, feta en zwarte olijven. Daarbij turks brood.
jammer dat je die foto (denk) met je mobiel maakt. smaakt dan vast lekkerder dan dat het eruitziet door de kwaliteit/kleur van de fotoquote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:45 schreef Iemand91 het volgende:
Dit:
[ afbeelding ]
met gebakken aardappeltjes, rijstebrij, lepel soep.
Ja, ff snel een foto maken, ik neem er geen tijd voor nee.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
jammer dat je die foto (denk) met je mobiel maakt. smaakt dan vast lekkerder dan dat het eruitziet door de kwaliteit/kleur van de foto
ot; thee en een sinaasappel
Lekker schapenkaasquote:Op woensdag 19 januari 2011 12:00 schreef mascara-klodder het volgende:
restje van gister: turks broodje met humus en tomatensalade met schapenkaasdaarbij een glas orangina
jaquote:Op woensdag 19 januari 2011 12:26 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Lekker schapenkaas
Ik had net een broodje knakworst met coleslaw en een blikje red bull
Haha ja dat vind ze vast lekkerquote:Op woensdag 19 januari 2011 12:45 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
jaEn normaal hou ik niet van geit of schaap maar de feta ervan is zo erg lekker
Broodjes knakworst onthou ik even voor t weekend, daar maak ik mijn dochter vast erg blij mee
Ja. Verkeerde topicquote:
Ik krijg er honger vanquote:Op woensdag 19 januari 2011 21:19 schreef minilot het volgende:
Ik had een ovenschotel met zelfgemaakte paddestoelenragout (mix van verse champignons en gedroogd/geweekt eekhoorntjesbrood) met marsala en slagroom.Erop een knapperig laagje van geroosterde bloemkool in piepkleine roosjes, wat stinkkaas en cheddar en panko-paneermeel.
Ja, balen!quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:51 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Je woont een beetje te ver weg denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |