Hoe word je minder wanhopig dan?quote:Op zondag 9 januari 2011 12:43 schreef Fingon het volgende:
Je bent alleen wat wanhopiger dan de meesten, verder niet veel speciaals hoor.
Door er minder waarde aan te hechten en de oplossing ergens anders in te zoeken.quote:Op zondag 9 januari 2011 13:53 schreef schouderklopje het volgende:
Hoe word je minder wanhopig dan?
Jou ouders, maar als je er niet anders uitzie en zelf geen accent heb, dan pesten die kinderen jou niet om je uiterlijk of spraak.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:29 schreef Cinnamonroll het volgende:
Ik ben nooit vreemdgegaan, daar do ik niet aan. En mijn ouders n ik zien er Nederlands uit, maar mijn ouders hebben een accent.
Nu toch niet meer? Voor zover ik dit nog serieus kan nemen...quote:Op zondag 9 januari 2011 14:33 schreef Cinnamonroll het volgende:
Ze pesten mij om mijn ouders. En afkomst. Ik werd Chernobyl genoemd e.d.
quote:Op zondag 9 januari 2011 14:34 schreef Cinnamonroll het volgende:
Janteloven geeft me het idee van minderwaardigheid. Ik word er niet echt blij van.
# Je moet niet denken dat je wat bent.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:36 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]_____!!
Doei. Probeer ik een keer serieus te zijn op Fok..
Waarom geloof ik dit niet :-Dquote:Op zondag 9 januari 2011 14:29 schreef Cinnamonroll het volgende:
Ik ben nooit vreemdgegaan, daar do ik niet aan.
*.*quote:Op zondag 9 januari 2011 14:33 schreef Cinnamonroll het volgende:
Ze pesten mij om mijn ouders. En afkomst. Ik werd Chernobyl genoemd e.d.
Je moet er de instelling voor hebben wil je die begrijpen, anders ga je de Janteloven ook verkeerd interpreteren.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:39 schreef Cinnamonroll het volgende:
[..]
# Je moet niet denken dat je wat bent.
# Je moet niet denken dat je even veel bent als wij.
# Je moet niet denken dat je slimmer bent dan wij.
# Je moet je niet inbeelden dat je beter bent dan wij.
# Je moet niet denken dat je meer weet dan wij.
# Je moet niet denken dat je meer bent dan wij.
# Je moet niet denken dat je deugt.
# Je moet niet om ons lachen.
# Je moet niet denken dat iemand om je geeft.
# Je moet niet denken dat je ons wat kunt leren
Sorry hoor maar dit is toch iemand de grond in stampen?
Das wel netjes jaquote:Op zondag 9 januari 2011 14:41 schreef Cinnamonroll het volgende:
Ik leg verderop uit hoe ik gepest ben, lees het stuk of hou je mond. Slaan, dingen afpakken/stukmaken uitschelden is pesten., chernobyl was slechts een woordje.
En ik ging nooit vreemd. Ik maakte het altijd netjes uit.
Oh man... chernobyl, ze probeerde alleen maar te zeggen dat je het niet persoonlijk moet nemen omdat dit bij iedreen gebeurt ....... het is een ongeschreven regel dat mensen elkaar naar onder trekken.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:39 schreef Cinnamonroll het volgende:
[..]
# Je moet niet denken dat je wat bent.
# Je moet niet denken dat je even veel bent als wij.
# Je moet niet denken dat je slimmer bent dan wij.
# Je moet je niet inbeelden dat je beter bent dan wij.
# Je moet niet denken dat je meer weet dan wij.
# Je moet niet denken dat je meer bent dan wij.
# Je moet niet denken dat je deugt.
# Je moet niet om ons lachen.
# Je moet niet denken dat iemand om je geeft.
# Je moet niet denken dat je ons wat kunt leren
Sorry hoor maar dit is toch iemand de grond in stampen?
Vet hard, ik geniet hier man :-D Hoe kan je het toch zover laten komen.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:44 schreef Cinnamonroll het volgende:
Niet eens, uit een EU land. Daarom was het zo dom. Maar ze bedoelden ermee dat je niet in mijn buurt moest komen want ik had straling (fig.)
Je verhuisde rond de jaren 90? Rond de tijd dat Joegoslavië en de Sovjet-Unie uit elkaar viel? Sorry, maar dan kwam het omdat ze dachten dat je een communist was.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:44 schreef Cinnamonroll het volgende:
Niet eens, uit een EU land. Daarom was het zo dom. Maar ze bedoelden ermee dat je niet in mijn buurt moest komen want ik had straling (fig.)
1998quote:Op zondag 9 januari 2011 14:46 schreef LikeEmDead het volgende:
[..]
Je verhuisde rond de jaren 90? Rond de tijd dat Joegoslavië en de Sovjet-Unie uit elkaar viel? Sorry, maar dan kwam het omdat ze dachten dat je een communist was.
ben je nu zo gefrustreert dat je dan zon persoon zou slaan? *.*quote:Op zondag 9 januari 2011 14:46 schreef Cinnamonroll het volgende:
Ik was toen 11. Nu zou ik dat echt niet pikken.
Vertel gewoon welk land... Niemand zou jou herkennen op dit forum, mensen leggen niet zo snel een link met iemand die ze kennen als die uit het zelfde land zou komen.quote:
Nee. Onbelangrijk.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:48 schreef LikeEmDead het volgende:
[..]
Vertel gewoon welk land... Niemand zou jou herkennen op dit forum, mensen leggen niet zo snel een link met iemand die ze kennen als die uit het zelfde land zou komen.
Dat zou wel hebben kunnen bij gedragen aan het pesten. Als het dus blijkt dat je puur werd gepest om jou afkomst, dan kan je minstens tegen jezelf zeggen dat het niet aan jou als persoon zelf ligt.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:51 schreef Cinnamonroll het volgende:
Mijn topic gaat helemaal niet over vooroordelen.
Naar mijn mening maakt het ook weinig uit waar ts vandaan komt. Ze blijft gewoon hangen in het verleden van pesterijen en schermt daarmee. Tijd om de verantwoording bij jezelf te leggen als je het mij vraagt. Je wordt niet meer gepest, mensen van nu weten niet hoe het toen was.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:49 schreef LikeEmDead het volgende:
[..]
Dan kunnen we je ook niet helpen, vooroordelen verschillen per decennia.
iedere mongool kan weten dat zij uit oekraine komtquote:Op zondag 9 januari 2011 14:53 schreef LikeEmDead het volgende:
[..]
Dat zou wel hebben kunnen bij gedragen aan het pesten. Als het dus blijkt dat je puur werd gepest om jou afkomst, dan kan je minstens tegen jezelf zeggen dat het niet aan jou als persoon zelf ligt.
Trouwens dit is grappig, nu probeer je op haar onzekerheid in te praten als prince charming.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:52 schreef U4E het volgende:
@ Cinnamonroll
Aan jou schrijven weet ik dat jij een boven aantrekkelijke intelligente vrouw bent. Je bent alleen te vatbaar voor andermans meningen, ga zo door en je zult er aan onderuitgaan.
Ik ken je probleem, ik heb het probleem op kunnen lossen en ben ervan bevrijd. kijk wie slecht ik nederlands schrijf en hoe ik er geen flikker om geef dat die spellingsnerds en blabla daar over oordelen. Ik doe het zelfs express om het uit te lokken omdat ik het zo leuk vind.
Ik voel met je mee, ik trol omdat ik het leuk vind omdat ik presies zoals jou was haha :-D Hoe oud ben je?
Zo'n prince charming is het niet als iemand zegt dat hij de Nederlandse taal onvoldoende beheerst en daar geen flikker om geeft en het ook nog eens expres doet. Lijkt me nou niet echt een houding waar je mee scoort.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:56 schreef LikeEmDead het volgende:
[..]
Trouwens dit is grappig, nu probeer je op haar onzekerheid in te praten als prince charming.
Als je de oorzaak wil aanpakken moet je terug het verleden in gaan. Zoals ik al zei ''Dat zou wel hebben kunnen bij gedragen aan het pesten. Als het dus blijkt dat je puur werd gepest om jou afkomst, dan kan je minstens tegen jezelf zeggen dat het niet aan jou als persoon zelf ligt''.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:53 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Naar mijn mening maakt het ook weinig uit waar ts vandaan komt. Ze blijft gewoon hangen in het verleden van pesterijen en schermt daarmee. Tijd om de verantwoording bij jezelf te leggen als je het mij vraagt. Je wordt niet meer gepest, mensen van nu weten niet hoe het toen was.
Vraag me ook af waarom je niet op mijn eerste post hebt gereageerd maar wel gelijk in de verdediging schiet als iemand je iets zegt waar je niets mee kunt.
Jij bent gewoon op je pik getrapt, ongelooflijk...quote:Op zondag 9 januari 2011 14:59 schreef LikeEmDead het volgende:
[..]
Misschien moet je het hele bericht lezen, heb jij wel vaker last van volgens mij dat je de helft maar lees.
Oké, nu ben je al een stap verder. Maar ben je apathisch tegenover anderen omdat je het niet kan of niet wil? Wat is de oorzaak waarom je boos word? Wat hebben de situaties waar je woede aanvallen krijg met elkaar gemeen?quote:Op zondag 9 januari 2011 15:10 schreef Cinnamonroll het volgende:
Zo onzeker en dom ben ik niet om dat geslijm serieus te nemen.
En ik vind mezelf nu best oke, ik heb alleen woedebuien en ik vind het moeilijk om me in te leven in anderen waardoor ik vaak mensen verlies.
Dan heb je het toch voor jezelf vrij duidelijk waarom jouw leven nu zo is als het is?quote:Op zondag 9 januari 2011 15:10 schreef Cinnamonroll het volgende:
En ik vind mezelf nu best oke, ik heb alleen woedebuien en ik vind het moeilijk om me in te leven in anderen waardoor ik vaak mensen verlies.
Lol, met kinderverkrachters en verslaafde onrust zoekers hoef je je ook niet verplicht te voelen om je in te leven. Maar zoals je al zei, mensen die een bepaalde mening hebben die niet voordelig zijn voor anderen. Daarnaast word je boos door onrecht, teleurstelling en kritiek. Maar wanneer voel jij je beledigt? Dat verschilt heel erg per persoon.quote:Op zondag 9 januari 2011 15:21 schreef Cinnamonroll het volgende:
ik krijg woedeaanvallen als ik ergens mijn best voor doe en het niet gaat. Ik krijg woede aanvallen als iemand me onjuist behandelt, als iemand me beledigt of als iemand de hele tijd een stoorzender is en niet ophoudt.
Verder kán ik me niet inleven in sommige mensen. Mensen die kinderverkrachtiers een tweede kans willen geven, mensen die alleen maar blowen en drinken en problemen veroorzaken. In anderen wil ik me niet inleven omdat ik ze vervelend vind.
Ik ben al langs 6 psychologen geweest en het helpt geen reet.
Haha geslijm... Jeminee, ik probeerde duidelijk te maken dat het beeld dat je van jezelf hebt niet een objectieve kijk op jezelf is, dat wimpel je af als geslijm. Het probleem zit dus echt diep, je WIL er niet in geloven. Ik ken die scandinaviese gedragscode en ik maak er zelf lustig gebruik van en wou je alleen maar laten zien dat aangezien jij er meer last dan anderen hiervan hebt dat je hoogstwaarschijnlijk bovengemiddelt bentquote:Op zondag 9 januari 2011 15:10 schreef Cinnamonroll het volgende:
Dat komt waarschijnlijk omdat je je oren gesloten houd.quote:Op zondag 9 januari 2011 15:21 schreef Cinnamonroll het volgende:
Verder kán ik me niet inleven in sommige mensen. Mensen die kinderverkrachtiers een tweede kans willen geven, mensen die alleen maar blowen en drinken en problemen veroorzaken. In anderen wil ik me niet inleven omdat ik ze vervelend vind.
Ik ben al langs 6 psychologen geweest en het helpt geen reet.
Geweldig.quote:Op zondag 9 januari 2011 15:31 schreef U4E het volgende:
[..]
Haha geslijm... Jeminee, ik probeerde duidelijk te maken dat het beeld dat je van jezelf hebt niet een objectieve kijk op jezelf is, dat wimpel je af als geslijm. Het probleem zit dus echt diep, je WIL er niet in geloven.
[..]
Dat komt waarschijnlijk omdat je je oren gesloten houd.
Ik zou een kinderverkrachter zo een 2e kans geven en een 3e en een 4e, het is menselijk om fouten te maken en iedereen heeft zijn kijk op goed en fout en daar kan ik persoonlijk zelf niets aan veranderen, waarom mezelf er dan druk over maken?
Goed... jezelf druk maken over dingen waar je geen invloed op hebt is natuurlijk ook menselijk haha, ik bedoel wat doe ik nu
Cynisme komt vaker voor op het het internet omdat het enigste waar mensen op kunnen oordelen de tekst is die een persoon schrijft. En niemand denkt dat die het beter weet, mensen weten dat ze het beter weten.quote:Op zondag 9 januari 2011 15:41 schreef U4E het volgende:
@ TS
Waarom lopen mensen cynisch te doen als ik jou probeer te helpen op een andere manier dat hun denken dat goed is.
Hint naar skandinavisch model *.*
Moet genoeg zeggen toch?
Presies, hier hoopte ik op.quote:Op zondag 9 januari 2011 15:45 schreef LikeEmDead het volgende:
[..]
Cynisme komt vaker voor op het het internet omdat het enigste waar mensen op kunnen oordelen de tekst is die een persoon schrijft. En niemand denkt dat die het beter weet, mensen weten dat ze het beter weten.
Bedankt dat je mij boven gemiddeld noem in mijn verwoording. Maar ik probeerde jou niet neer te halen, ik bevestig jou uitspraak. Daarnaast oordeelt iedereen vanuit zijn eigen ervaring, vandaar dat niet elke uitspraak op toepassing is bij een ander. Dat was alles wat ik zei.quote:Op zondag 9 januari 2011 15:51 schreef U4E het volgende:
[..]
Presies, hier hoopte ik op.
Een uitspraak die mijn uitspraak neer probeert te halen, LikeEmDead is al een beetje iets meer gevorderd dan het gemiddelde en is iets subtieler in zijn uitspraken.
Hij maakt kenbaar dat IK de persoon ben die denkt dat hij alles weet.
Ik kan nu denken shit mischien is wat ik zeg rare onzin of denken dat wat ik zeg niet goed is bla bla, of ik kan denken: LikeEmDead is een slachtoffer van het skanidavische model en het niet persoonlijk nemen.
Hij is al vanaf de paplepel ingeschoten dat hij de sympathie van de medemensch krijgt als hij iemand die anders of boven het gemiddelde spreekt of gedraagt naar de grond haalt.
VERGEET NIET, het enige wat ik hier doe is jou proberen te helpen!!! Ik heb een goede intentie!!! Gewoon om aan te geven hoe diep het zit met dat model.
Kan hij niets aan doen, is niet persoonlijk, reageer ik niet op (nu wel om het kenbaar te maken) scheelt mij weer 1 kleine irritatie en op dagbasis zijn dat er 20 op jaar basis 5000 etc,
Resultaat = minder stress = zelfverzekerder = beter in je vel en dat merken andere mensen aan je.
Natuurlijk, dit bedoel ik, jij zegt woorden en ik ontvang ze zo, maar het kan heel goed zijn dat jij het helemaal anders bedoelt/meent.quote:Op zondag 9 januari 2011 16:00 schreef LikeEmDead het volgende:
[..]
Bedankt dat je mij boven gemiddeld noem in mijn verwoording. Maar ik probeerde jou niet neer te halen, ik bevestig jou uitspraak. Daarnaast is oordeelt iedereen vanuit zijn eigen ervaring, vandaar dat niet elke uitspraak op toepassing is bij een ander. Dat was alles wat ik zei.
Wat je nu zegt over bovengemiddeld verschilt natuurlijk ook per persoon die daar over oordeelt. En het is inderdaad handig om je stem op te nemen, sommige mensen kunnen zeer dominant, sarcastisch of neerbuigend klinken.quote:Op zondag 9 januari 2011 16:01 schreef U4E het volgende:
[..]
Natuurlijk, dit bedoel ik, jij zegt woorden en ik ontvang ze zo, maar het kan heel goed zijn dat jij het helemaal anders bedoelt/meent.
Daarom zij ik dus: geef meningen van anderen een plaats, maar laat je er niet door lijden en gebruik ze zeker niet als zelfwaarde graadmeter.
TS moet haar eigen zelfwaarde bepalen.
En dat bedoelde ik met neem je stem een keertje op en luister ernaar. vind je het leuk wat je hoort? Zoja, ik heb een leuke stem! Zo nee? zoek eens op het internet hoe je aan je stem kan werken dat het beter klinkt.
een "voorbeeld". En het einddoel is tevreden zijn met jezelf, dat zul je uitstralen en mensen zullen je cool vinden en rondom je zijn en naar je luisteren wat je te zeggen hebt en tegen je opkijken etc.
Het feit dat zoveel mensen haar gepest hebben wil zeggen dat ze of zo ongelooflijk lelijk gedrocht is is of dat ze gewoon simpelweg bovengemiddelt is en potentie heeft om "het" te maken. Al haar problemen zijn gewoon frustraties, die als de zon opkomt zullen smelten. TS lees is een boek over lichaamstaal. Je zult snel zelf erachter komen waarom mensen zoals ik het wel hebben en jij (NOG) niet.
Daarnaast is het natuurlijk ook zoals TS zelf al zei dat ze niet genoeg sympathiseert. Dat is ongelofelijk belangrijk in sociaal contact, je moet open staan voor andermans mening. Je kan altijd in discussie gaan over bepaalde onderwerpen zoals je bijvoorbeeld zei tweede kansen bij pedofielen, maar onthoud wel dat je objectief daar in moet blijven en niet je afgunst uit op de persoon zelf.quote:Op zondag 9 januari 2011 16:12 schreef U4E het volgende:
Presies, als je je eigen stem hoort zul je snel opmerken wat voor signaal je andere mensen geeft. Vergeet niet een vriendin te bellen ofzo en dan op te nemen, de opname moet zo natuurlijk mogelijk gedaan worden.
Lichaamstaal ook, zelfs microlichaamstaal zend onbewust signalen uit naar andere mensen. Je moet je shit dus echt goed voor elkaar hebben voordat je gaat krijgen wat je wilt.
Er zijn mensen die je leuk vind en mensen die je niet mag, de personen die je mag zijn meestal sterke persoonlijkheden. De mensen die vreemd klinken en raar staan daar loop je gewoon voorbij en denk je dat het een freak is.
Dat doen mensen dus ook met jou TS, puur alleen maar omdat je tiener/jongvolwassene vrouw bent zullen mannen het maar op de koop toe nemen als je aantrekkelijk bent, maar als je ouder word zal je gewoon weer alleen zijn of slecht behandeld worden door je naasten.
Het is niet erg om je standpunten te verdedigen en soms overtuigt te zijn van je gelijk vooral niet als je gelijk hebt maar het kan er wel toe leiden dat je volkomen niet meer openstaat voor andermans mening en dat is toch echt een valkuil. Het kan ook gewoon arrogant overkomen. Mensen die anders denken dan jijzelf kunnen ook een toevoeging zijn op je leven. Zegt niet dat je je standpunten moet laten varen maar je kunt wel luisteren en overwegen of wat een ander zegt misschien ook waar is. Je kunt nu eenmaal er ook gewoon weleens naast zitten. Ikzelf vind het een stuk interessanter om te praten met mensen die het niet met me eens zijn zolang die mening ergens op gegrond is en niet volkomen ongenuanceerd is.quote:Op zondag 9 januari 2011 16:22 schreef U4E het volgende:
@LikeEmDead. Dat is zo, ik heb daar zelf ook last van, ik ben TE eerlijk. Dat is heel kwetsend voor de meeste mensen. Ik ben soms te overtuigt van mijn gelijk en dat kan door sommige mensen als offending gezien worden, maar aangezien ik een soort van systeem draai dat mensen die niet in mijn manier geloven niet hoeven te komen omdat ik toch al genoeg mensen om me heen heb, dus voor mij is het niet direct schadelijk maar voor iemand als TS dus wel.
MAAR!
het is echt beter om TE overtuigt van jezelf te zijn dan totaal niet overtuigt van jezelf :-D
Zijn weinig mensen tegenwoordig die openstaan voor andermans mening.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:48 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Het is niet erg om je standpunten te verdedigen en soms overtuigt te zijn van je gelijk vooral niet als je gelijk hebt maar het kan er wel toe leiden dat je volkomen niet meer openstaat voor andermans mening en dat is toch echt een valkuil. Het kan ook gewoon arrogant overkomen. Mensen die anders denken dan jijzelf kunnen ook een toevoeging zijn op je leven. Zegt niet dat je je standpunten moet laten varen maar je kunt wel luisteren en overwegen of wat een ander zegt misschien ook waar is. Je kunt nu eenmaal er ook gewoon weleens naast zitten. Ikzelf vind het een stuk interessanter om te praten met mensen die het niet met me eens zijn zolang die mening ergens op gegrond is en niet volkomen ongenuanceerd is.
Ik vind dat mijn mening de enige ware is. Als ik dat niet vond dan stond ik er niet 100% achter. Als ik ergens niet 100% achter sta hou ik mijn mond er over.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:57 schreef LikeEmDead het volgende:
[..]
Zijn weinig mensen tegenwoordig die openstaan voor andermans mening.
Eenzaamheid is een combinatie van gedachten die emotie op( kunnen )wekken, vaak boosheid, angst en/of verdriet. Aangezien je zelf de keuze hebt wat je denkt kun je iets aan de perceptie doen dat je eenzaam bent.quote:Op maandag 10 januari 2011 01:20 schreef Cinnamonroll het volgende:
[..]
Toch wel, je kan je leeg en eenzaam voelen ookal ben je onder de mensen.
Je staat niet positief in het leven, vandaar dat je niet dagelijks gebeld wordt om wat te gaan doenquote:Op maandag 10 januari 2011 01:20 schreef Cinnamonroll het volgende:
[..]
Toch wel, je kan je leeg en eenzaam voelen ookal ben je onder de mensen.
quote:Op zondag 9 januari 2011 13:14 schreef Jolene22 het volgende:
Pff hele reactie getikt gaat mn papegaai op mn deltoets zitten.
jij bent niet tevreden met wie je bent en dit is hier je allergrootste probleem. kan je mooi je levensverhaal uittypen en anderen proberen de schuld te geven en in een slachtofferrol zitten vol met zelfmedelijden maar als jij er niet heel snel voor zorgt dat jij met jezelf vrede sluit dan heb je nog een heel lang vervelend leven tegemoet met een heel vervelend persoon, jezelf.quote:Op zondag 9 januari 2011 12:53 schreef Cinnamonroll het volgende:
Ja, maar ik vind het zo vervelend dat mensen me de hele tijd uitkotsen. Ik hoor vaak dat ik een moeilijk persoon ben en heb het gevoel dat ik dankbaar mag zijn dat ik uberhaupt vrienden heb. Ik ga in therapi voor mijn woedebuien, maar het helpt niet. Het maakt me eenzaam. Ik wil ook populair zijn en geliefd. Ik wil ook iemand zijn die elke dag een belletej krijgt of ze wat leuks wil doen.
nou, dan is er dus geen probleem want je goede vrienden snappen het toch.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:17 schreef Cinnamonroll het volgende:
Oh ik heb mensen genoeg te bieden. Ik maak graag grapjes, ik kan heel vrolijk zijn. Ik doe vaak leuke dingen in mijn eentje, met mijn vriend of een vriendin. Ik klets graag. Tuurlijk, ik klaag ook wel veel, maar vooral tegen mijn goede vrienden en die snappen het wel.
Ja die is er wel, want ze heeft last van woedebuien en dat is waar zij herkenning in zoekt. Of hoe er mee om te gaan of hoe het af te lerenquote:Op maandag 10 januari 2011 13:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nou, dan is er dus geen probleem want je goede vrienden snappen het toch.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |