abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91190122
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Met de nadruk op nu. De vrije zondag is in beginsel een christelijk idee. Vraag maar aan de Joden en Moslims.
Vroeger was het inderdaad nogal verweven en regeerde de hebzucht van zowel edelen als de Kerk.
Gelukkig zijn we flink vooruit gegaan en hebben we nu alleen de hebzucht van politici die ons naait :P

quote:
Wat is het verschil? Bij gebrek aan bewijs voor een werkelijk bestaande God bestaat religie alleen maar uit de gelovigen.
Het verschil is dat ik gelovig ben maar mijn religie niet als argument ga gebruiken voor concrete dingen zoals drugsgebruik.
Zelfs als je de Bijbel gelooft is er weinig direct contact geweest met God, en in deze tien geboden staat weinig over "Gij zult geen cannabis gebruiken!".
Dit lijkt me dus meer een gevolg van iemand die er tegen was en plotseling besluit te roepen dat God het niet vind kunnen.. Oftewel: Een bagger-argument.
pi_91190169
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:04 schreef tsijben het volgende:
Net zoals in Noord Korea waar het vanwege de religie verboden is :')
In Noord-Korea is Kim Jong Il de religie, de God, de alles. :P

Maar nee, geloof hoeft niet verboden te worden. Wel moet het verboden worden om geloofsopvattingen op te leggen als regels voor anderen. Ben je tegen het homo-huwelijk? Dat mag, dan ga je daar toch niet heen. Ben je tegen abortus? Dat mag, dan pleeg je toch geen abortus. Maar je mag dat niet voor anderen beslissen, enkel voor jezelf.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:34:19 #78
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_91190492
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:29 schreef tsijben het volgende:

[..]

Vroeger was het inderdaad nogal verweven en regeerde de hebzucht van zowel edelen als de Kerk.
Gelukkig zijn we flink vooruit gegaan en hebben we nu alleen de hebzucht van politici die ons naait :P
Er is helemaal niets verbeterd want we hebben nog steeds een verplichte vrije zondag. En als het niet om religie gaat, schaf hem dan af.
quote:
[..]

Het verschil is dat ik gelovig ben maar mijn religie niet als argument ga gebruiken voor concrete dingen zoals drugsgebruik.
Maar dat doe je wel op het moment dat je gaat roepen dat andere mensen geen "drugs" mogen gebruiken. Want waarom mogen mensen dat niet zelf weten?
quote:
Zelfs als je de Bijbel gelooft is er weinig direct contact geweest met God, en in deze tien geboden staat weinig over "Gij zult geen cannabis gebruiken!".
Dit lijkt me dus meer een gevolg van iemand die er tegen was en plotseling besluit te roepen dat God het niet vind kunnen.. Oftewel: Een bagger-argument.
Wat betreft drugs zijn er alleen maar bagger argumenten. Wat aan toont dat de hedendaagse politiek alleen om persoonlijk belangen en het opdringen van voorkeuren gaat. We zijn helemaal niets opgeschoten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:36:16 #79
pi_91190636
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:30 schreef Desunoto het volgende:
Maar je mag dat niet voor anderen beslissen, enkel voor jezelf.
Precies. En ik zou wel eens niet-religieuze argumenten tegen zelfbeschikking willen horen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_91190764
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Er is helemaal niets verbeterd want we hebben nog steeds een verplichte vrije zondag. En als het niet om religie gaat, schaf hem dan af.
Maar het is nu een traditie geworden, die zijn zelfs lastiger af te schaffen dan religieuze dingen.

quote:
Maar dat doe je wel op het moment dat je gaat roepen dat andere mensen geen "drugs" mogen gebruiken. Want waarom mogen mensen dat niet zelf weten?[quote]

Je zou met betere argumenten kunnen komen, dezelfde als jongeren met alcohol.
Zelf ben ik niet tegen drugs, hoewel ik ook vind dat het gebruik zeer beperkt moet worden.
Een beetje met mate dus ;)

[quote]Wat betreft drugs zijn er alleen maar bagger argumenten. Wat aan toont dat de hedendaagse politiek alleen om persoonlijk belangen en het opdringen van voorkeuren gaat. We zin helemaal niets opgeschoten.
Tjaah, maar da's een hele andere discussie voor een ander subforum, denk ik zo.

quote:
7s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Precies. En ik zou wel eens niet-religieuze argumenten tegen zelfbeschikking willen horen.
Toch nog dan effe.
Ik vind dat je als bevolking verantwoordelijk voor elkaar bent en dat je voor elkaar hoort te zorgen.
En deze zorg voor elkaar heeft niet alleen rechten (uitkering, etc) maar ook plichten (goed voor jezelf zorgen)

Volledige zelfbeschikking klinkt mooi, maar ik denk niet dat een maatschappij het zou overleven.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:41:15 #81
pi_91190943
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:38 schreef tsijben het volgende:

[..]

Maar het is nu een traditie geworden, die zijn zelfs lastiger af te schaffen dan religieuze dingen.

[..]
Interesseert me niet. Ik zie geen noodzaak om andersdenkenden vanwege een religie of tradities hun zelfbeschikking af te nemen. Er zijn geen goede argumenten voor een verplichte vrije zondag, en geen democratisch draagvlak zoals de praktijk aan toont.
quote:
Tjaah, maar da's een hele andere discussie voor een ander subforum, denk ik zo.
Het is een goede reden om geloof af te schaffen.
quote:
Toch nog dan effe.
Ik vind dat je als bevolking verantwoordelijk voor elkaar bent en dat je voor elkaar hoort te zorgen.
En deze zorg voor elkaar heeft niet alleen rechten (uitkering, etc) maar ook plichten (goed voor jezelf zorgen)
Maar we zorgen niet goed voor elkaar. We vallen elkaar lastig met voorkeuren en eigenbelang.
quote:
Volledige zelfbeschikking klinkt mooi, maar ik denk niet dat een maatschappij het zou overleven.
Dat mag je bewijzen, anders heb je geen argument voor een wet.
pi_91191353
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Interesseert me niet. Ik zie geen noodzaak om andersdenkenden vanwege een religie of tradities hun zelfbeschikking af te nemen. Er zijn geen goede argumenten voor een verplichte vrije zondag, en geen democratisch draagvlak zoals de praktijk aan toont.
Dan moeten mensen niet meer stemmen op partijen die de vrije zondag in stand willen houden?
Maar blijkbaar doen ze het wel..
Nu ga je waarschijnlijk zeggen dat dat komt omdat velen op het CDA stemmen omdat het Christelijk is, en daar heb je gelijk in. Wat meteen weer een ander standpunt van mij bevestigd, dat mensen over het algemeen te 'dom' zijn om te stemmen.

quote:
Het is een goede reden om geloof af te schaffen.
Hoe zat het nou met jouw zelfbeschikking? ;)

quote:
Maar we zorgen niet goed voor elkaar. We vallen elkaar lastig met voorkeuren en eigenbelang.
Homo homini lupus ;)

quote:
Dat mag je bewijzen, anders heb je geen argument voor een wet.
In een democratie worden wetten niet gebaseerd op feiten en wat daadwerkelijk goed is, maar op de mening van een groot deel van de bevolking.
Juist daarom ben ik zo tegen democratie, omdat ik wetten het liefste wetenschappelijk onderbouwd zie (met een vleugje menselijkheid er door heen).
  woensdag 12 januari 2011 @ 00:02:54 #83
pi_91192122
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:48 schreef tsijben het volgende:

[..]

Dan moeten mensen niet meer stemmen op partijen die de vrije zondag in stand willen houden?
De helft van NL heeft een huis en stemmen op VVD of CDA voor de HRA. Die partijen hadden al jaren een standaard gedoogconstructie met de kleine christelijke partijen. We laten moraal met rust als jullie onze economie steunen.

Daar is je democratische leugen.
quote:
Nu ga je waarschijnlijk zeggen dat dat komt omdat velen op het CDA stemmen omdat het Christelijk is, en daar heb je gelijk in. Wat meteen weer een ander standpunt van mij bevestigd, dat mensen over het algemeen te 'dom' zijn om te stemmen.

[..]
Nee. Geld. Dom: ja.
quote:
Hoe zat het nou met jouw zelfbeschikking? ;)

[..]
Geloof bedreigt dat. Dus moet je het verbieden, net als moord.
quote:
Homo homini lupus ;)

[..]

In een democratie worden wetten niet gebaseerd op feiten en wat daadwerkelijk goed is,
Daar ben ik tegen. Je moet een land besturen op basis van feiten, logica en noodzakelijkheid.,
pi_91193931
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:48 schreef tsijben het volgende:
Het is in Nederland zo goed als onmogelijk om te stemmen op een partij waar je 100% achter staat. Mensen maken afwegingen en gaan uiteindelijk voor de minst slechte keuze en helaas heeft die minst slechte keuze dus ook een aantal mindere standpunten.
pi_91205748
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Geloof bedreigt dat. Dus moet je het verbieden, net als moord.
Je (sociale) omgeving en opvoeding ook. Dus dat moeten we dan ook maar verbieden.
  woensdag 12 januari 2011 @ 12:34:39 #86
pi_91206242
quote:
16s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je (sociale) omgeving en opvoeding ook. Dus dat moeten we dan ook maar verbieden.
Ok, mee eens.
pi_91209361
Maar dan moeten we bijna alles verbieden..

Komen we toch allemaal op de PVV uit =D
pi_91209660
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:46 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Het is in Nederland zo goed als onmogelijk om te stemmen op een partij waar je 100% achter staat. Mensen maken afwegingen en gaan uiteindelijk voor de minst slechte keuze en helaas heeft die minst slechte keuze dus ook een aantal mindere standpunten.
Zo gaan nogal wat anti-religieuzen voor de PVV. Hoe naief. :{ Maar mocht er ooit een partij komen die alle bijzondere voorrechten van religie wil afschaffen dan kunnen ze best op mijn stem rekenen. (Let wel: dat is iets anders dan verbieden of afschaffen.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')