abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 februari 2011 @ 19:13:23 #201
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_93114920
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:10 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Vis is ook fokking duur tegenwoordig! :( Of is dat alleen in mijn hoofd? :P
Ligt eraan waar je het haalt natuurlijk hé :9
Maar inderdaad, al die moraal ridders zitten succesvol te janken waardoor de vis duur wordt. Nou valt kibbeling wel mee (tenminste bij de plek waar ik het haal, 3 euro voor een normaal bakkie, 4,50 voor groot en voor 7,50 heb je genoeg voor 3 personen)

Vooral hollandse garnalen en paling is om te janken zo duur (en in mindere mate zalm)
pi_93115325
Nice topic :D Achja, ik heb familie.... welke ingevroren reepjes knolselderij voor frietjes aanzagen. 1e graads over het gezicht en armen.
  maandag 21 februari 2011 @ 19:33:33 #203
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_93116029
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:13 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je het haalt natuurlijk hé :9
Maar inderdaad, al die moraal ridders zitten succesvol te janken waardoor de vis duur wordt. Nou valt kibbeling wel mee (tenminste bij de plek waar ik het haal, 3 euro voor een normaal bakkie, 4,50 voor groot en voor 7,50 heb je genoeg voor 3 personen)

Vooral hollandse garnalen en paling is om te janken zo duur (en in mindere mate zalm)
Ja klopt, wat mij ook opvalt.... Ik kom uit de Zaanstad, niet heel ver uit de kust. Daar kost een bakje kibbeling ook +-3 euro, heb in Nijmegen gewoond, woon nu in Utrecht. Beide steden betaal je inderdaad 4/ 4.50 Vooral Nijmegen was duur :P

Op zich ook wel weer logisch natuurlijk :P.
pi_93152085
Met kerst wilde ik voor het toetje een vanille sausje maken waar ik 3 eierdooiers voor nodig had, dus ik de eieren keurig netjes scheiden.. ene deel hoppa in de gootsteen en het andere deel in het pannetje.
Daarna flink heftig staan roeren maar ik zag maar geen verschil in het sausje ontstaan, wel kreeg ik (voor mijn gevoel) aardig wat schuim.. Waarop mijn moeder zei, moest je het gele deel niet in de pan gooien? }:|

Dat toetje bleek nog aardig lekker te zijn zonder vanille saus O-)
pi_93153282
Ik heb echt zo hard moeten lachen om dit topic :D
Tranen in mijn ogen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_93156386
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:03 schreef rioohhh het volgende:
Met kerst wilde ik voor het toetje een vanille sausje maken waar ik 3 eierdooiers voor nodig had, dus ik de eieren keurig netjes scheiden.. ene deel hoppa in de gootsteen en het andere deel in het pannetje.
Daarna flink heftig staan roeren maar ik zag maar geen verschil in het sausje ontstaan, wel kreeg ik (voor mijn gevoel) aardig wat schuim.. Waarop mijn moeder zei, moest je het gele deel niet in de pan gooien? }:|

Dat toetje bleek nog aardig lekker te zijn zonder vanille saus O-)
Argh ja, dat soort dingen. Waarom heb je trouwens niet nieuwe eieren gepakt?

Mijn allerergste blunder heb ik volgens mij in een eerdere versie van dit topic al genoemd:

Toenmalig vriendlief komt eten. De hele mise-en-place klaar voor een heerlijke serie tapas, het huis helemaal schoon, zelf opgetut. Nog 5 minuten te gaan voor ie zou komen, dus ik steek de oven nog even aan om er zo alvast een stokbroodje in te doen.

Nu deed mijn oven toen altijd wat moeilijk, ik moest het gas even ca 30-60 seconden laten lopen voor hij vlam vatte. Dus ik dacht in mijn "alles moet perfect zijn!" toen ik het gas open had gezet: o, nog even snel de vuilniszak voor de deur zetten. Ik kom terug en steek de oven aan.

Komt er serieus een steekvlam van 1 meter uit de oven zetten, recht mijn gezicht in. Mijn haren half weggesmeuld (mijn pony was 4 cm korter en ik had overal verbrande stukjes haar op mijn gezicht - helemaal leuk als je de dag ervoor net naar de kapper bent geweest), en mijn rechter wenkbrauw ook (ik heb nog steeds een hapje uit mijn wenkbrauw hierdoor, jaren later).

Ik ben meteen naar de badkamer gehold om te checken of ik niks serieuzer had verbrand en eventueel smeulende haren te blussen met een natte theedoek.

Toen de bel ging stond ik dus in de deuropening met verbrande haren, een natte theedoek op mijn hoofd, een verbrande wenkbrauw en stinkend naar verkoold haar. :')
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  dinsdag 22 februari 2011 @ 17:11:49 #207
266552 grasisbruin
Kleurenblind dus
pi_93158243
Mijn vader maakte altijd erwtensoep in een oude snelkookpan met een afneembaar drukventiel.

De laatste keer dat ie die pan heeft gebruikt zal het ventiel wel vast hebben gezeten.

Gevolg: Pan bouwt druk zo ver op dat het ventiel verticaal tegen het plafond schoot en de inhoud van de pan gedeeltelijk als een fontein van erwtensoepnevel over de keuken verspreid werd. :{
Kleurenblinden zien de wereld met andere ogen
pi_93158673
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:34 schreef cinnamon_M het volgende:
Toen de bel ging stond ik dus in de deuropening met verbrande haren, een natte theedoek op mijn hoofd, een verbrande wenkbrauw en stinkend naar verkoold haar. :')
Haha als dat geen basis is voor een goede relatie; ik had mijn vriendin spontaan ten huwelijk gevraagd als ze zo de deur opendeed!

[ Bericht 0% gewijzigd door zatoichi op 22-02-2011 18:27:05 ]
  dinsdag 22 februari 2011 @ 17:34:45 #209
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_93159547
quote:

[..]

Mijn allerergste blunder heb ik volgens mij in een eerdere versie van dit topic al genoemd:

Toenmalig vriendlief komt eten. De hele mise-en-place klaar voor een heerlijke serie tapas, het huis helemaal schoon, zelf opgetut. Nog 5 minuten te gaan voor ie zou komen, dus ik steek de oven nog even aan om er zo alvast een stokbroodje in te doen.

Nu deed mijn oven toen altijd wat moeilijk, ik moest het gas even ca 30-60 seconden laten lopen voor hij vlam vatte. Dus ik dacht in mijn "alles moet perfect zijn!" toen ik het gas open had gezet: o, nog even snel de vuilniszak voor de deur zetten. Ik kom terug en steek de oven aan.

Komt er serieus een steekvlam van 1 meter uit de oven zetten, recht mijn gezicht in. Mijn haren half weggesmeuld (mijn pony was 4 cm korter en ik had overal verbrande stukjes haar op mijn gezicht - helemaal leuk als je de dag ervoor net naar de kapper bent geweest), en mijn rechter wenkbrauw ook (ik heb nog steeds een hapje uit mijn wenkbrauw hierdoor, jaren later).

Ik ben meteen naar de badkamer gehold om te checken of ik niks serieuzer had verbrand en eventueel smeulende haren te blussen met een natte theedoek.

Je stond letterlijk "in vuur en vlam". :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_93189193
quote:

[..]

Ik heb die dag ruim 5 uur in de keuken gestaan, dus had er geen zin meer in om nog langer bezig te zijn ;)

Moest overigens wel even stilletjes lachen om de rest van je verhaal.. :P
  woensdag 23 februari 2011 @ 15:08:14 #211
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_93201602
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 23:50 schreef Elvi het volgende:
Ik wilde spritsen (de koekjes) maken en het recept had t over 50 cl water. Wat 500 ml is. Maar ze bedoelden blijkbaar 50 ml ;( Dus het deeg was vlokkerig (water en boter mixt nu eenmaal niet lekker) en eenmaal op de bakplaat liep het uit tot taaie pannekoekjes.

Ik heb wel vaker van dat soort blunders, maar dat komt dan meer dat de aangegeven hoeveelheid niet klopt of dat het ingrediënt toch anders is dan wat de schrijver gebruikt. Voorbeeld: Nederlandse cacao is veel sterker dan Amerikaanse cacao. Als je dezelfde hoeveelheid gebruikt krijg je ontzettende bittere koekjes.
Met buitenlanse recepten moet je ook oppassen met maten als een "cup", wat dus niet hetzefde is als een "kopje". Idem dito met een "teaspoon", wat dus geen hollands theelepeltje is, maar een dessertlepel qua hoeveelheid.

Ooit eens Irish Stew gemaakt. De stew werd in eerste instantie erg stroperig en te smaakvol. toch maar wat water bijgegooid en was uiteindelijk superlekker (als alle hoeveelheden verdubbelen wordt het enkel wat geconcentreerder) :)
The best firms advertise the least...
pi_93202920
Keer een pudding gemaakt waar een saus van fruit overheen moest.
Dus hoppa ff snel een pan achteruit de kast gepakt. Fruit erin. Champagne erin (stond al open). Staafmixer erin. Klaar.
Kijk ik eens goed zie ik een zilvervisje bovenop liggen....
Tja dus ik (als man zijnde) flikker dat beestje eruit. Klaar!

Toevallig (en gelukkig) komt vriendin lief aan lopen. Huh wat is er? blablabla.
Dusseuh ze vraagt. Hoeveel zou je er fijn gemaakt hebben?

Fuck helemaal niet aangedacht.

Dat werd dus pudding zonder saus. Wel lekker!

Tip voor mezelf: Woon je in een nieuwbouw, check je pannen die je weinig gebruikt altijd voor die kutbeesten.
  woensdag 23 februari 2011 @ 15:54:12 #213
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93204186
Ik had een fijn espresso apparaatje,

Vergat de filter die tussen het bovenste deel zit en het koffiepoeder, en zette het op het vuur. Water kwam aan de kook en normaal gesproken drukt de stoom dan het water door de koffie het bovenste deel in.
Nu was er een soort van PFLAFFF geluid, en ik zag hoe de keuken een nieuw kleurtje kreeg, het stralend wit dat er net een tijdje opzat was nu gebroken witte beige vlekken met zwarte puntjes.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 24 februari 2011 @ 00:53:58 #214
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_93236222
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Omdat het vlees ingevroren is geweest.
Dat dus en er is in Nederland moeilijk aan fatsoenlijk vlees te komen. Misschien een enkele slager met liefde, maar die krijgt het standaard niet meer aangeleverd via de gewone inkoop (het "slachthuis").
  donderdag 24 februari 2011 @ 01:00:13 #215
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_93236506
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 15:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik had een fijn espresso apparaatje,
[ afbeelding ]
Vergat de filter die tussen het bovenste deel zit en het koffiepoeder, en zette het op het vuur. Water kwam aan de kook en normaal gesproken drukt de stoom dan het water door de koffie het bovenste deel in.
Nu was er een soort van PFLAFFF geluid, en ik zag hoe de keuken een nieuw kleurtje kreeg, het stralend wit dat er net een tijdje opzat was nu gebroken witte beige vlekken met zwarte puntjes.
Is dat niet een blunder van het apparaat dan van jou of mis ik iets? heb een jaar jang koffie gezet met zo'n ding en nooit problemen gehad? Druk zou niet mogen bestaan in dat ding.

Filter vergeten? dan gooi je dus toch de koffie bij het water? Snap em niet :?
  donderdag 24 februari 2011 @ 01:09:58 #216
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93236928
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 01:00 schreef edcetera het volgende:

[..]

Is dat niet een blunder van het apparaat dan van jou of mis ik iets? heb een jaar jang koffie gezet met zo'n ding en nooit problemen gehad? Druk zou niet mogen bestaan in dat ding.

Filter vergeten? dan gooi je dus toch de koffie bij het water? Snap em niet :?
Ik neem zo´n potje altijd mee op vakantie en weekenden. De vorige verneukte ik met chloor dus een nieuwe gekocht. Enfin, kwijt en dus zag ik zo´n potje staan bij de Hema. Meegenomen. Ding deugde voor geen meter en heb mijn handen aardig verbrand. Stoom kwam vanonder het handvat uit,

Het is een beste koffiepot, makkelijk meenemen maar ik haal nooit meer een nepper uit de Hema. Goedkoop is duurkoop. Weg met die rommel.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_93237263
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 17:19 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Haha als dat geen basis is voor een goede relatie; ik had mijn vriendin spontaan ten huwelijk gevraagd als ze zo de deur opendeed!
Lol! Ik vond mezelf ergens ook wel schattig, geloof ik. De relatie is overigens niks geworden, maar dat lag niet aan dit incident ;) ik vond m toch niet leuk genoeg

Die koffiepotjes maken trouwens (mits goed werkend) erg lekkere koffie, mijne is vrees ik ook niet optimaal meer, de rubber lijkt wat verweerd. Is zeker niet meer te fixen?
(blijf hem toch eigenwijs gebruiken, dus wie weet levert het nog een leuk verhaal voor dit topic op :D )
// wandelende paradox //
pi_93238440
Rubbertjes zijn gewoon los te krijgen, zo'n kookwinkel die bialetti verkoopt zal het wel gewoon hebben. Ook al heb je geen bialetti, zijn toch een beetje standaard maten volgens mij.
pi_93240296
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 01:49 schreef tjoptjop het volgende:
Rubbertjes zijn gewoon los te krijgen, zo'n kookwinkel die bialetti verkoopt zal het wel gewoon hebben. Ook al heb je geen bialetti, zijn toch een beetje standaard maten volgens mij.
Oh, dat zou erg fijn zijn, ik ga er eens kijken! Tis volgens mij trouwens wel een bialetti (al weet ik het niet zeker), maar dan tweedehands :)
// wandelende paradox //
pi_93240673
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 03:06 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Oh, dat zou erg fijn zijn, ik ga er eens kijken! Tis volgens mij trouwens wel een bialetti (al weet ik het niet zeker), maar dan tweedehands :)
dan is het sowieso geen probleem

edit: online bestellen kan ook, bijv http://www.koffiecenter.n(...)r-ring-3-kopjes.html
  donderdag 24 februari 2011 @ 03:59:41 #221
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93241002
Vergeten de room te binden voor een roomsaus, lekker waterig pastasausje :) De broccoli voor in de pasta tot pulp koken. Sowieso ben ik slecht in vlees, ziet er regelmatig niet te eten uit.
  donderdag 24 februari 2011 @ 04:09:31 #222
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_93241099
Welke niet? Alles brandt altijd aan bij mij. Ik vind het zelf niet zo slecht smaken, maar een ander zet ik dat niet zo gauw voor. Dan bestel ik maar wat. Oh, en teveel zout! Ik ben dol op zout, hoe meer hoe beter, dat je er rillingen van krijgt. Van genot! Maar dat kan ik anderen ook echt niet voorzetten. Gelukkig kook ik toch meestal voor mezelf.

Ik kan sowieso erg weinig in de keuken. Stamppotten kan ik maken, vooral boerenkool omdat dat mijn lievelingseten is, maar verder bak ik alles. Ik eet váák stamppotten om nog een beetje gezond te blijven, zodoende.
  donderdag 24 februari 2011 @ 04:10:18 #223
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_93241108
Het allerergste was toen ik als tiener de frituurpan op het fornuis zette... Hoe autistisch was ik :'). Ik dacht er totaal niet bij na :'). De bodem smolt.
  donderdag 24 februari 2011 @ 04:18:04 #224
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_93241177
Toen ik 7 of 8 jaar oud was wilde ik ommeleten maken. En dacht dat die dingen werden gemaakt van Blueband/boter. Van die reklame weetjewel. Dus in een opwelling stond ik vroeg op en begon boter te smelten in een koekepan. In de hoop dat dat ommeletten werden. De hele keuken werd een sauna van boterlucht. Maar geen ommeletten te bekennen.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 24 februari 2011 @ 04:20:35 #225
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_93241193
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 04:18 schreef Schenkstroop het volgende:
Toen ik 7 of 8 jaar oud was wilde ik ommeleten maken. En dacht dat die dingen werden gemaakt van Blueband/boter. Van die reklame weetjewel. Dus in een opwelling stond ik vroeg op en begon boter te smelten in een koekepan. In de hoop dat dat ommeletten werden. De hele keuken werd een sauna van boterlucht. Maar geen ommeletten te bekennen.
Dat mag nog, want toen was je klein O+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')