Gebruik die volgtopicknop eens!quote:
Die zwaait niet naar mijn mede-triviaspelersquote:
Idd, want ik weet dat jij dat het enige nummer vind, wat te verdragen is.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:10 schreef ranja het volgende:
Ik dacht nog, ik maak 'm wat lastiger door te zeggen dat ik 'm heb, maar dat werkt bij jou ook niet
Maar dat project geen idee.
Dat klopt, maar is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:12 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ik ben wel een redelijke Radiohead-liefhebber, maar het enige wat ik weet is dat ie een solo-album heeft genaamd The Eraser.
Atoms for peace.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:08 schreef peaceman het volgende:
Zo vlak voor het naar bed gaan ja...![]()
Dus een vlugge vervolgvraag.
Hoe heet het projectbandje van Thom Yorke?
Vriend van me was vorig jaar bij hun optreden in LA, klonk goed...quote:
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:36 schreef ranja het volgende:
Volgens mij van een videoclip, maar welke...
Iets later...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:36 schreef Mark het volgende:
Ik roep voor de vorm Neneh Cherry - Manchild
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 01:08 schreef ranja het volgende:
Lil Louis - French Kiss moet ik aan denken...
Tssk. Achter het drumstel natuurlijk. Daar verstopt door ranja om de vraag moeilijker te maken.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waar zie jij de bril van Hank B. Marvin?
Googlen op ranja + trivia en dan alles uitfilteren van Tracy Ullman en bandjes met een vrouwquote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:36 schreef ranja het volgende:
Bijzonder hoe je dit opzoekt, gewoon alle hoezen van ooit bekijken ofzo
Ze stonden wel met 1 nummer in de voorkeuzelijst van de top 2000. Ze hebben de lijst niet gehaald ondanks mijn stemquote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:35 schreef Gambolputty het volgende:
Opgezocht, nog nooit van gehoord..
Belachelijkquote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:48 schreef ranja het volgende:
[..]
Ze stonden wel met 1 nummer in de voorkeuzelijst van de top 2000. Ze hebben de lijst niet gehaald ondanks mijn stem
Er zijn te weinig ranja's in deze wereld ben ik bang...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:48 schreef ranja het volgende:
[..]
Ze stonden wel met 1 nummer in de voorkeuzelijst van de top 2000. Ze hebben de lijst niet gehaald ondanks mijn stem
quote:
The Kinks zingen er nog over in One of the survivors.quote:
quote:He's one of the survivors
The motorbike riders
You ought to see Johnny Thunder
Ridin' down the highway
His one of the rock 'n' roll survivors
Twelve bars flowin' through his brain
He digs Jerry Lee Lewis, Dion and the Belmonts
And...
En hiermee is de vraag dus echt om zeep geholpen...quote:Op zondag 9 januari 2011 16:52 schreef belsen het volgende:
[..]
The Kinks zingen er nog over in One of the survivors.
[..]
Nee, ik kwam net binnen vallen en zag de foto.quote:
MadMaster +1 bij deze.quote:Op zondag 9 januari 2011 20:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, ik kwam net binnen vallen en zag de foto.
Na het posten van het antwoord was 'ie weer weg en nu weer terug dus. P
Mag ik nog wel een punt van je?
Ranja, dank voor Johnny & the Hurricanes, speelt nu hier...![]()
is m'n vraag toch nog ergens goed voor geweestquote:Op zondag 9 januari 2011 20:18 schreef MadMaster het volgende:
Ranja, dank voor Johnny & the Hurricanes, speelt nu hier...![]()
#1 In Nederland in 1976 met dit nummer:quote:
Madmaster +1quote:Op zondag 9 januari 2011 22:43 schreef MadMaster het volgende:
Robert Gordon van Red Hot (met Link Wray)...
quote:Op maandag 10 januari 2011 09:40 schreef cafca het volgende:
Leon Drucker= Lee Rocker.
Zou die andere Slim Jim Phantom zijn?
ja ik vind het ook ziek. Van al die laatste artiesten heb ik echt nog nooit gehoordquote:
Nee je neemt de moeite niet je erin te verdiepenquote:Op maandag 10 januari 2011 10:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
ja ik vind het ook ziek. Van al die laatste artiesten heb ik echt nog nooit gehoordik ben te jong
quote:Op maandag 10 januari 2011 10:42 schreef Piebe het volgende:
[..]
Nee je neemt de moeite niet je erin te verdiepen![]()
![]()
Niet dat ik deze weet, overigens
quote:Op maandag 10 januari 2011 10:42 schreef Piebe het volgende:
[..]
Nee je neemt de moeite niet je erin te verdiepen![]()
![]()
Niet dat ik deze weet, overigens
Mike Peters van the Alarmquote:Op maandag 10 januari 2011 10:21 schreef cafca het volgende:
Slim Jim Phantom maakte met nog 3 andere jeugdhelden van mij deel uit van Dead Men Walking. Noem 2 van die anderen.
quote:Op maandag 10 januari 2011 11:06 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Mike Peters van the Alarm
en Kirk Brandon van Theatre of Hate
quote:is een muziekstijl verwant aan de blues, die teruggaat tot de achttiende eeuw. De muziek is ontstaan in het Frans sprekende deel van Louisiana in de Verenigde Staten uit een mix van de volksmuziek van de
en de muziek van de zwarte bevolking. De
muziek wordt gezongen in het
-Frans; de oorspronkelijke bezetting van de instrumenten was voornamelijk de viool, de accordeon of diatonische accordeon en de triangel ('tit fer ofwel: klein ijzertje), instrumenten die tamelijk zeldzaam zijn in de traditionele blues. Bij de huidige bezetting (meestal drie muzikanten) is in de meeste gevallen een gitarist aanwezig. De
muziek die door de Creolen gemaakt wordt noemt men ook wel zydeco. De bevolking maakt dankbaar gebruik van de muziek om er op te dansen.
My thoughts exactlyquote:
Amanda Lear...?quote:Op maandag 10 januari 2011 11:45 schreef MadMaster het volgende:
Grappig, ben vorig jaar hier geweest: http://www.lauraplantation.com , een voormalige plantage in Louisiana waar het hele Cajun gebeuren ook toegelicht werd.
Heb daar ook geleerd dat Creolen van oorsprong in de USA gevestigde Europeanen waren. Dacht altijd dat het meer vanuit de zwarte bevolking ontstaan was...
Maar goed...
[ afbeelding ]
Wie zien we hier?
Ik las het net. Toch goed met zijn 3en! Niet dat ik er iets aan verbeterd zou hebben gisteren. Zelfs dit plaatje van MadMaster ziet er nog wazig uit..quote:Op maandag 10 januari 2011 11:59 schreef Burnett het volgende:
[..]
U werd node gemist in De Melkweg..., 6 punten achter Q en H
Roep ik raffaella carraquote:
Het gaat om het geheel, maar de dame in het midden was wel de leading lady...quote:Op maandag 10 januari 2011 11:52 schreef ranja het volgende:
Gaat het om de middelste dame of horen de 2 anderen er ook bij?
quote:
quote:Op maandag 10 januari 2011 12:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens mij heeft WB ook nog een punt van je tegoed inzake Hank Mizell
Merci, ben te cool om er zelf om te vragenquote:Op maandag 10 januari 2011 12:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens mij heeft WB ook nog een punt van je tegoed inzake Hank Mizell
YW. Het is dat MM zelf een paar posts eerder om een punt vroeg, anders was 't me waarschijnlijk niet eens opgevallen.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:50 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Merci, ben te cool om er zelf om te vragen
Gewoon doen, vergeet het wel eens als ik bij het antwoord filmpjes en andere meuk toevoeg...quote:Op maandag 10 januari 2011 12:50 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Merci, ben te cool om er zelf om te vragen
Toch geen Gary Glitterquote:Op maandag 10 januari 2011 13:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gewoon doen, vergeet het wel eens als ik bij het antwoord filmpjes en andere meuk toevoeg...![]()
We blijven nog even in de seventies:
[ afbeelding ]
Wie van toen ziet er nu zo uit?
Denk het wel...quote:Op maandag 10 januari 2011 13:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Herkennen we 'm bij een '70s-foto wel, denk je?
dit.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:37 schreef cafca het volgende:
Ja, die kop herken ik wel. Nu nog een naam erbij.
quote:begint in 1976 met het coveren van liedjes van Van Morrison, Ry Cooder, Bob Dylan, Beatles, Beach Boys en Everly Brothers.
Daarnaast wordt eigen repertoire opgenomen. In 1979 treedt Nadieh als zangeres toe tot de band. Na het opheffen van de band verzorgen in de periode 1981-1982 Kees Buenen, Ferd Berger en Frans Meijer de begeleiding bij optredens van Pussycat waarna Buenen en Meijer verder gaan met Bots.
Ferd Berger gaat naar VOF de Kunst. Zanger Alfred Martens wint op 20 november 1988 het concours de la Chanson van de Alliance Francaise.
Nadieh stierf op 5 april 1996.
quote:Op maandag 10 januari 2011 13:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ja, Nadieh kent bijna iedereen wel, neem ik aan.
Windkracht 11...quote:Op maandag 10 januari 2011 13:56 schreef Mark het volgende:
[..]Maar ik kan er geen nummer meer bij bedenken
quote:Het leven in de stad, dat hield ik voor bekeken
Ik slenterde de dagen door, op zoek naar wat geluk
'k Wilde weg van m'n vriendin die me nooit wat had geleken
En na een uur of wat stopte er een truck
cafca + 1quote:
quote:Op maandag 10 januari 2011 14:36 schreef Gambolputty het volgende:
Als je huilt / Angelique / ? / File / ?
quote:Phonogram wil halverwege de jaren zestiggraag als producer voor de steeds groter wordende stal nieuwe artiesten De eerste produktie van de Eindhovenaar is meteen raak: "Youre the Victor" met de Haagse groep Q 65 en ook zijn tweede, "En nou ik" met de Eindhovense protestzanger Armand is een succes. Ook zijn liedjes voor andere artiesten beginnen aan te slaan. Met Hannie Meijler schrijft hij voor Connie Vandenbos "Ik ben gelukkig zonder jou" en "Paleis met gouden muren".
"ontdekt" Bonnie St. Claire, het Lowland Trio en Ronnie en de Ronnies, voor welke laatste twee acts hij respectievelijk de hits "Ik kan geen kikker van de kant af duwen" en "Beestjes" schrijft. Niet lang daarna volgt de no 1 hit: "Kom uit de bedstee mn liefste" met Egbert Douwe.
Bonnie St. Claires "I wont stand between them", ook eensong/Produktie, is de volgende top 10 hit en in die periode maakt de producer de enige plaat die Johan Cruyff gemaakt heeft: "Oei, oei, oei, dat was me weer een loei".
In dezelfde periode werktook als succesvolle DJ bij Radio Luxemburg.
Als producer/liedjesschrijver scoort de Eindhovenaar in de seventies vele hits: o.a. Herman van Keeken met "Pappie loop toch niet zo snel", Bonnie St. Claire met "Clap your hands", "Waikiki man", "Dokter Bernhard", Willeke Alberti met "Carolientje", Ria Valk met "De liefde van de man gaat door de maag" (beter bekend als "Worstjes op de borstjes") en "Moeder ik ben zo bang", Leftside met "Like a Locomotion", vele Nico Haak hits zoals "Foxy Foxtrot" (in Duitsland een top tien onder de titel "Schmidtchen Schleicher"), "Is je moeder niet thuis", "Ukelele"en "Honkie tonkie pianissie", Ronnie Tober met "Petite Mademoiselle", Ronnie en Ciska Peters met "Naar de kermis", Don Mercedes met "Rocky" en Louis Neefs met "Ach Margrietje (de rozen zullen bloeien)".
quote:
Je moet dan ook wel echt heel snel zijnquote:Op maandag 10 januari 2011 15:21 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ook die wist, ik moet eens wat sneller zijn...
En dit is nog lang niet alles...quote:Op maandag 10 januari 2011 15:23 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Die man zit trouwens achter nog veel meer nummers dan ik wist. Goh...
quote:Op maandag 10 januari 2011 15:27 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ik weet alleen Kom Van Dat Dak Af.
quote:Op maandag 10 januari 2011 15:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Alleen complete lijstjes en het lijstje met de laatste juiste levert het punt op...
quote:Op maandag 10 januari 2011 15:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kom van dat dak af
Marijke -> 12
Je wordt ouder papa -> 21
Angeline
quote:Op maandag 10 januari 2011 15:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kom van dat dak af
Angeline
Mij oh mij -> 15
Alice who the fuck is Alice -> Gompie
quote:Op maandag 10 januari 2011 15:32 schreef Homdeck het volgende:
Kom van dat dak af
Angeline
Veronica Sorry
Who the fuck is alice
Nu we er 3 van de 4 hebben, schiet die 4e dan maar los in...quote:Op maandag 10 januari 2011 15:33 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kom van dat dak af
Angeline
Veronica Sorry
KL 204 -> Tipparade
Die is al genoemd.quote:
quote:Just clap your hands everybody
Everybody clap your hands
Snel genoeg dit keer!quote:
Van 'De Dame Uit Suriname'?quote:
Tina Charles...quote:Op maandag 10 januari 2011 18:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Van 'De Dame Uit Suriname'?
Dat was Cherry en dat is d'r niet.
Dit is meer een dame van de liefde...
die bedoelde ik jaquote:Op maandag 10 januari 2011 18:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Van 'De Dame Uit Suriname'?
Dat was Cherry en dat is d'r niet.
Ben ik ook bang voor..., maar ik noteer meestal de eerste ingeving... (en ga daarna nadenken...)quote:
quote:(geboren Queens, New York, 27 april 1962) is een Amerikaanse zangeres en songwriter. Ze was erg succesvol in de jaren 90, met nummers als "
" en "
". Het nummer
wordt nog vaak in remixes gebruikt.
2008 haalt in oktober 2008 zelfs de nummer 1 in de Nederlandse Top 40.
De CD-singles in ieder geval niet...quote:Op maandag 10 januari 2011 20:14 schreef ranja het volgende:
die had ik nooit van een foto herkend, volgens mij had die singlehoes ook geen foto.
Daar gaat je rep.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:22 schreef Grobbel het volgende:
Ik had Robin S wel herkend denk ik. De clip van 'Show Me Love' kwam best vaak voorbij op MTV in die tijd, en ik was in '93 min of meer onafgebroken aan die zender gekluisterd.
Toen was MTV nog best okay trouwens. Nog gewoon onafgebroken muziek en zo. En niet eens heule slechte.quote:
Toen was Ageispolis nog op MTV.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:23 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Toen was MTV nog best okay trouwens. Nog gewoon onafgebroken muziek en zo. En niet eens heule slechte.
De eerste tonen van het nummer zijn wel erg bekend.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:04 schreef MadMaster het volgende:
Ik ken er een hoop, maar deze qua foto dus niet...
De Big Ben-tonen van Catch Me van Marsha Raven?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:09 schreef ranja het volgende:
[..]
De eerste tonen van het nummer zijn wel erg bekend.
juistquote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:26 schreef MadMaster het volgende:
De Big Ben-tonen van Catch Me van Marsha Raven?
Net de clip opgezocht van het nummer (ken het verder niet), wel hilarisch dat ze gewoon mee playbackt op de echo's en zo.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De Big Ben-tonen van Catch Me van Marsha Raven?
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik ken haar eigenlijk alleen van haar Stock/Aitken/Waterman tijd
Volgens mij de 2 broers van ranja, want ranja is natuurlijk stiekem Adrie van der Poel.quote:
Véél minder oudquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:44 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Maar bands met twee broers of zussen... tja... Earth & Fire, maar die is het zeker niet... The Blue Diamonds maar die zijn het dus ook niet.
Volgens mij ook.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:01 schreef Pink_Floyd het volgende:
Go Back to the Zoo heeft 2 broers, maar dat is dan weer officeel een kwartet volgens mij
Pablo van de Poel (guitar, lead vocals)quote:
Was dat niet dat blaartrekkende "Strong in my pants with his fingers"?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Killing me softly wordt vaak gekozen als liedje voor talentenjachtenaudities.
Bij de eerste serie Idols werd dit nummer ook gezongen bij een auditie. Het betreffende wannabe-zangeresje had echter een alternatieve tekst voor de openingszin. Hoe luidde haar openingszin voor Killing me softly..?
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:51 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Was dat niet dat blaartrekkende "Strong in my pants with his fingers"?
Daar twijfelde ik al over inderdaad... Nikki vergetenquote:Op woensdag 12 januari 2011 09:55 schreef iggyinthehouse het volgende:
Sharon heeft X-Factor gewonnen
Ah, ik ga binnenkort ook. Zin in!quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:17 schreef Gambolputty het volgende:
Gisteren bij een optreden van Ronald Goedemondt geweest waar een song (terecht) met de grond gelijk werd gemaakt.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:45 schreef iggyinthehouse het volgende:
ik zou bijna zegggen: Elton John en Bernard Taupin?
quote:On the avenue, there ain't never a curfew, ladies work so hard
Such a melting pot, on the corner selling rock, preachers pray to God
quote:Hail a gypsy cab, takes me down from Harlem to the Brooklyn Bridge
Some will sleep tonight with a hunger far more than an empty fridge
Je zegt het, maar bij mij gaat er geen belletje rinkelen...quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:18 schreef iggyinthehouse het volgende:
Hij is echt niet zo moeilijk hoor...
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |