Advocatenkantoor. Maar de naam noem ik liever niet eigenlijk, ook niet via pm....quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:27 schreef Maharbal het volgende:
Care to share waar/wat voor kantoor/welk kantoor?
Wel de stad?quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:35 schreef Sessy het volgende:
[..]
Advocatenkantoor. Maar de naam noem ik liever niet eigenlijk, ook niet via pm....
Nouja, eigenlijk moet je tijdens de hele opleiding geavanceerd begrijpend lezenquote:Op donderdag 27 januari 2011 22:52 schreef Kudtstudent het volgende:
Mja ik zie nu wel waar de fout zit.. Denk toch dat ze wel erg doorslaan met dit soort formuleringen. Het is een tentamen staatsrecht, geen tentamen geavanceerd begrijpend lezen.
Het is nou niet meteen voor herhaling vatbaarquote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:08 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Doe je ook aan abonnementen? Ik kan zo'n PM elke dag wel waarderen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben het niet helemaal met je eens dat die studente (heb die brief gelezen) gezakt is op die ene volgens jou verkeerd gestelde vraag. Het zal niet bepaald de enige vraag zijn die zij fout beantwoord heeft.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:02 schreef Kudtstudent het volgende:
[..]
Het is nou niet meteen voor herhaling vatbaarZeker niet iets waar ik elke avond op hoop, haha
Over die vraag van staatsrecht, ik heb een bezwaar mailtje gestuurd ook al heb ik het tentamen niet gemaakt. Ik kreeg wel een leuk mailtje terug, maar ze gingen er helaas niet in mee. Had het al wel een beetje verwacht, maar wel jammer. Een oud klasgenootje is op één vraag na gezakt
Nee ze had harder moeten leren, ze had echt een paar domme fouten. En ik sta ook niet echt achter mijn schrijven, maar dat is ook wel weer een goede oefening als jurist, om iets te betogen waar je zelf eigenlijk niet achter staatquote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:08 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik ben het niet helemaal met je eens dat die studente (heb die brief gelezen) gezakt is op die ene volgens jou verkeerd gestelde vraag. Het zal niet bepaald de enige vraag zijn die zij fout beantwoord heeft.
Het is wel een leuk stuk tekstquote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:10 schreef Kudtstudent het volgende:
[..]
Nee ze had harder moeten leren, ze had echt een paar domme fouten. En ik sta ook niet echt achter mijn schrijven, maar dat is ook wel weer een goede oefening als jurist, om iets te betogen waar je zelf eigenlijk niet achter staat
Verlengd mondeling is alleen voor 'echte' eerstejaars. Aangezien dit haar 4e keer was, neem ik aan dat ze geen 'echte' meer is.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:21 schreef Cortax het volgende:
Haha, briljant
maar ben het niet met je eens![]()
Komt ze trouwens niet in aanmerking voor een verlengd mondeling?
Dat had ik ook hoor. Eerste semester van het jaar daarop mocht ik alleen staatsrecht 1a doen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:55 schreef Kudtstudent het volgende:
Klopt, ze is recidivist en daar komt ze niet voor in aanmerking
BSA schijnt echter wel mee te vallen. Dat is op haar niet van toepassing, ook omdat ze geen zuivere eerstejaars is en het dit jaar pas ingevoerd is. Ze wordt echter wel uitgesloten van alle 2dejaars vakken waardoor ze volgend jaar alleen staatsrecht 1a zou kunnen volgen.
Van Dale neigt meer naar jouw standpuntquote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Zo hadden wij ook een vraag bij arbeidsrecht;
Of een art. 14 WCAO werknemer aanspraak kon maken op een langere pauze tegenover haar baas op grond van de CAO waar haar baas wel aan gebonden was.
Ik wist wel dat het niet in rechte afgedwongen kon worden, maar ze kan natuurlijk best naar haar baas toestappen met art. 14 WCAO in haar hand.
Waren ze niet met me eens, andere uitleg van aanspraak maken op.
quote:recht om het bezit of gebruik van iets te vorderen
▼ betekenisverwante termensynoniem(en): claim
▼ voorbeelden
aanspraak hebben op iets
het recht hebben iets te bezitten of het genot ervan te hebben
aanspraak maken op iets
ergens recht op menen te hebben
Daarom, maakte voor m'n eindcijfer niets uit of het eventueel goed was gekeurd of niet, maar had wel van meer mensen gehoord dat ze het op dezelfde manier hadden beredeneerd.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:17 schreef Cortax het volgende:
[..]
Van Dale neigt meer naar jouw standpunt
[..]
Studeer je aan de RUG?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:09 schreef Drexciyen het volgende:
Heeft iemand heel misschien een oefententamen met antwoorden van Rechtsgeschiedenis 2 (Romeins Recht)? Ik zou het heel erg waarderen!
Bij voorbaat dank.
Staatsrecht 1A is inderdaad een taai vak trouwens. Moest 'm ook voor de derde keer doen 13 januari of zo j.l. Maar goed, ben er ook wel voor gegaan natuurlijk, naar alle werkgroepen gegaan (niet naar de hoorcolleges though), had een 7 gelukkig. Er werd volgens mij gezegd dat 98% van de stof in de werkgroepen werd gedekt. Dus gewoon netjes je huiswerk maken, goed opletten bij de werkgroepen, beetje mazzel hebben met welke docent je hebt denk ik ook. Het is in principe een saai vak, maar een docent met wat humor e.d. helpt al veel. En inderdaad sommige vragen zijn echt van die woordenspelletjes, beetje flauw, maar ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |