abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92307055
En we kunnen lekker met pensioen in het zuiden :)
  zaterdag 5 februari 2011 @ 11:43:45 #177
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_92364359
quote:
bron:
Maar Merkel lijkt te willen doorpakken en duldt weinig tegenspraak. Haar land moet immers – tot onvrede van de Duitse bevolking – het meest bloeden voor de steunpakketten aan Griekenland en Ierland. „Voor het eind van dit jaar moet duidelijk zijn dat het Europa ernst is met dit pact, 2011 moet het jaar worden waarop het vertrouwen in de euro is teruggekeerd”, aldus Merkel.

Toch was het gesteun en geklaag bij andere lidstaten algauw te horen. Zo zal de zogeheten Schuldenbremse (schuldenrem) niet bij iedereen goed vallen. De eurolanden zullen daarbij – net als Duitsland – in een wet moeten vastleggen dat zij over een paar jaar geen begrotingstekort meer hebben. Maar het lijkt moeilijk te worden om het verdeelde Europa één standaard op te leggen. Helemaal door de grote verschillen tussen noordelijke en zuidelijke economieën. EU-president Van Rompuy gaat nu proberen de voorstellen zo uit te werken dat alle 27 EU-landen ermee kunnen leven. Hij vreest een ’Europa van twee snelheden’ als de 17 landen van de eurozone hun eigen weg gaan.

Binnen de eurolanden is afstemming van belastingdruk, loonvorming en pensioenen echter al problematisch genoeg. Zo steigert Ierland als zijn vennootschapsbelasting omhoog moet. Doordat die zo laag is, komen vele buitenlandse bedrijven zich vestigen in Dublin en omstreken. Een doorn in het oog van onder meer de Duitsers.

Premier Rutte liet gisteravond na afloop van de lange top weten dat het niet de bedoeling is dat belastingen worden geharmoniseerd in Europa.
Daar zal de liberaal zich fel tegen verzetten. „Ons land gaat daar zelf over”, aldus Rutte,
Dus Rutte wil dat ieder land gelijk wordt, behalve Nederland, want die doet niet mee, ja ik snap het :W :W

Nee jongens, jullie zijn echt geen eenheid, zo zal Ierland nooit de VPB verhogen, never, want dan zakken ze helemaal in de shit
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 7 februari 2011 @ 14:52:45 #178
324665 meth77
to do or not to do
pi_92459850
Hier is nog een mooi stukje, het lijkt erop dat de noordelijke landen de obligaties moeten gaan opkopen.\
De markt loopt hier alvast op vooruit, de obligaties worden dus weer iets waard

quote:
Afstempelen AMSTERDAM -
De rust op de Europese obligatiemarkt lijkt terug. De opslag die landen als Portugal, Ierland en Spanje moeten betalen ten opzichte van de Duitse bunds neemt af.
quote:
Val
De perifere Europese landen zitten in de val.
Zij kunnen niet devalueren zolang in hun land de Euro het betaalmiddel is.
Terwijl de markt opgetogen is dat de landen het mes op de keel gezet wordt zodat zij draconisch bezuinigen, maakt juist dit de kans bijzonder klein dat zij structureel weer hun eigen broek kunnen ophouden.
Door de bezuinigingen loopt de economische groei terug terwijl de landen tegelijkertijd fde lonen zodanig moeten matigen dat daarmee de landen te maken krijgen met deflatie.
Onder stagnatie en deflatie lukt het deze landen helemaal niet meer om de schulden terug te dringen.
De schuldenlast wordt immers steeds zwaarder door deflatie.
Het lijkt er op dat - vroeg of laat - herstructurering van de schulden (codetaal voor afstempelen) onontkoombaar is.
pi_92509197
Ierse banken hebben mogelijk nog eens 50 miljard Euro nodig.
Kom er maar in Kees Jan.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 17:37:43 #180
323876 michaelmoore
pi_92509717
Ach Nederland staat voor 209 miljard euro garant, maar het zijn slechts garanties he, dus dat is geen echt geld :{

Nederland kan wel een paar Ierse banken uit de problemen helpen zodat de Ierse topbankiers toch hun bonus krijgen dit jaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 9 februari 2011 @ 15:03:02 #181
324665 meth77
to do or not to do
pi_92546909
Kees Jan is het erover eens :7 8-)

quote:
wo 09 feb 2011, 12:04
'Grieken hadden nooit in euro gemogen'
AMSTERDAM (AFN) - Griekenland had achteraf gezien in 2002 nooit mogen toetreden tot de euro. Dat zei minister Jan Kees de Jager van Financiën woensdag tijdens een bijeenkomst op de faculteit economie en bedrijfskunde van de Universiteit van Amsterdam.

Ze hebben er een potje van gemaakt, ze hadden destijds nooit in de euro gemogen'', zei De Jager. Griekenland moest vorig jaar voor vele miljarden aan steun aankloppen bij de andere eurolanden. Vervolgens kwam er een Europees noodfonds van in totaal 750 miljard euro, waar inmiddels ook Ierland bij heeft aangeklopt.
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:22:00 #182
323876 michaelmoore
pi_92598266
http://www.telegraaf.nl/d(...)opt_op__.html?p=10,1
quote:
Rente op Portugese staatsobligaties loopt op
LISSABON (AFN) - De rente die Portugal moet betalen op zijn staatsobligaties liep donderdag fors op, tot 7,65 procent. Dat is het hoogste niveau sinds de invoer van de euro.

[ Bericht 24% gewijzigd door michaelmoore op 10-02-2011 18:28:16 ]
pi_92600213
Deze kan er ook wel bij:
quote:
ECB hervat opkopen Portugese obligaties
Het zag er even naar uit dat de relatieve rust in de eurozone was teruggekeerd, maar niets is minder waar. De marktrente voor 10-jaars staatsleningen van Portugal is naar een nieuw record gestegen van 7,6%. Ingrijpen van de ECB heeft die rente iets teruggedrongen, tot circa 7,3%.

Plaatsing vorige week
Vorige week plaatste Portugal een lening met een looptijd van 5 jaar. In de secundaire markt (handel in obligaties die al eerder zijn uitgegeven, vergelijkbaar met de handel in aandelen zoals wij die kennen) is echter weinig belangstelling voor deze obligaties.

Griekse en Ierse rente loopt op

Ook in Spanje daalt de yield licht na het ingrijpen van de ECB. De Griekse en Ierse rente loopt echter wél op.

Twijfel

Portugal zal dit jaar in de markt 18 tot 20 miljard euro moeten ophalen. Blijkbaar is in de markt twijfel gerezen of dat wel gaat lukken.
Zelfs tegen 7,65 % rente gaan de staatsobligaties van Portugal niet als warme broodjes over de toonbank. De ECB drukte de rente en maakt daarmee volgens mij dus dat probleem alleen maar groter.
pi_92685850
http://www.fd.nl/artikel/(...)anse-uitnodiging-g20

Blijkbaar zijn we alleen goed genoeg om als netto betaler landen uit de brand te helpen.
Wanneer wordt politiek NL nou eens wakker?
pi_92685895
Ach, gewoon het zoveelste teken dat steeds minder mensen nog in de gladde praatjes van Verhagen trappen. :P

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2011 18:05:31 ]
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:21:43 #186
323876 michaelmoore
pi_92686448
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:03 schreef Blandigan het volgende:
http://www.fd.nl/artikel/(...)anse-uitnodiging-g20

Blijkbaar zijn we alleen goed genoeg om als netto betaler landen uit de brand te helpen.
Wanneer wordt politiek NL nou eens wakker?
Mooi is dat, net als of je als kassier zijnde gevraagd wordt om mee te debatteren over bedrijfsovernames in de bestuurskamer.
Balkenende die wist het wel, die gaf zijn ons hele hebbe en houwe aan Bush, als ie er een keer bij mocht zitten

Mooi hoor met Japan, Amerika, China, Rusland en Brazilië en al die andere grote landen, echt wel tof , als jij er dan tussen staat, leuk voor later die foto's *O*
pi_92686591
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Mooi is dat, net als of je als kassier zijnde gevraagd wordt om mee te debatteren over bedrijfsovernames in de bestuurskamer.
Ja Balkenende die wist het wel, die gaf zijn ons hele hebbe en houwe aan Bush, als ie er een keer bij mocht zitten

Mooi hoor met Japan, Amerika, China, Rusland en Brazilië en al die andere grote landen, echt wel tof , als jij er dan tussen staat, leuk voor later die foto's *O*
Ik zou het wel weten. Naar Afghanistan? het Euro noodfonds spekken? Alleen als we een plek in de G20 krijgen.
Niet? ok, stop dan die andere zaken ook maar in je ####.
Zal wel de reden zijn dat ik geen politicus ben.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:32:49 #188
323876 michaelmoore
pi_92686850
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:25 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Ik zou het wel weten. Naar Afghanistan? het Euro noodfonds spekken? Alleen als we een plek in de G20 krijgen.
Ja zijn er wel 23 jongeren voor doodgegaan en dan mag je weer niet meepraten met de grote jongens
pi_92687038
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:25 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Uit het artikel begrijp ik dat het initiatief dit keer van Frankrijk uit ging. En tja, ik heb zo'n vaag vermoeden dat de Fransen niet heel erg onder de indruk zouden zijn van de dreigementen die je daar noemt. ;)
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:51:54 #190
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_92687379
Wat mij betreft de middelvinger omhoog richting Frankrijk. Nederland behoort economisch gezien tot de top 20 en dan worden we genegeerd door een bijna buurland?!!!

Wat heb ik toch een hekel aan die gore Fransen. :r :r :r :r :r
Bedankt Hans.
pi_92688800
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:51 schreef bascross het volgende:
Wat mij betreft de middelvinger omhoog richting Frankrijk. Nederland behoort economisch gezien tot de top 20 en dan worden we genegeerd door een bijna buurland?!!!

Stiekem heb ik wel groot respect voor dat chauvinisme. Wou dat Nederland dat wat meer zou hebben ipv maar dat constant zichzelf wegcijferen.
  zondag 13 februari 2011 @ 00:38:17 #192
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_92702487
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 19:32 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Stiekem heb ik wel groot respect voor dat chauvinisme. Wou dat Nederland dat wat meer zou hebben ipv maar dat constant zichzelf wegcijferen.
Ik heb geen respect voor Fransen, irritant volk.

Daarnaast vind ik dat dit bericht veel zegt. Nederland zou eigenlijk moeten overwegen om uit de EU te stappen. Een belangrijke EU-partner neemt Nederland namelijk niet serieus, tenzij wij geld moeten geven.

Gadverdamme, wat kots ik hiervan. :r
Bedankt Hans.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 08:21:20 #193
324665 meth77
to do or not to do
pi_92807144
Zo is dat nog 500 miljard.
Ach, het zijn maar garanties, dat is geen echt geld he :)
Alhoewel, ik denk dat dit geld echt gestort moet gaan worden
quote:
ma 14 feb 2011, 21:34
'EU draagt 500 miljard bij aan noodfonds'
BRUSSEL (AFN) - De EU gaat 500 miljard euro bijdragen aan het permanente noodfonds voor de euro. Voorzitter Jean-Claude Juncker van de eurogroep, de zeventien landen die de euro hanteren, heeft dat maandag gezegd. De ministers van Financiën van de eurolanden bespraken het toekomstige noodfonds in Brussel.

Volgens minister Jan Kees de Jager is er nog geen overeenstemming. ,,We hebben pas een akkoord als we over alles een akkoord hebben'', liet hij weten via zijn woordvoerder. De Jager wil pas instemmen met de toekomst van het noodfonds als er ook afspraken zijn in de eurozone om de begrotingsdiscipline beter te handhaven en de economie te hervormen.
pi_92810402
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:51 schreef bascross het volgende:

*kuch* die economie is vooral de bancaire sector......

In die zin is het ook niet gek dat Nederland zo snel garant gaat staan. Nederland heeft zo ongeveer het meeste te verliezen bij een default. It's a dead end with no reverse. Vormgegeven in de jaren '80, niet nu.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 16:41:20 #195
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_92824659
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 10:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

*kuch* die economie is vooral de bancaire sector......

In die zin is het ook niet gek dat Nederland zo snel garant gaat staan. Nederland heeft zo ongeveer het meeste te verliezen bij een default. It's a dead end with no reverse. Vormgegeven in de jaren '80, niet nu.
Dat zal best, maar dat zal voor meer landen die wel binnen de g20 vallen gelden, dus dat is niet zo relevant.

Het punt is dat Nederland een belangrijke EU-partner is van Frankrijk. Echter worden we genegeerd alsof wij niet meetellen. Prima, maar dan stelt die EU blijkbaar ook geen reet voor.
Bedankt Hans.
pi_92826241
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:41 schreef bascross het volgende:

[..]

Dat zal best, maar dat zal voor meer landen die wel binnen de g20 vallen gelden, dus dat is niet zo relevant.

Het punt is dat Nederland een belangrijke EU-partner is van Frankrijk. Echter worden we genegeerd alsof wij niet meetellen. Prima, maar dan stelt die EU blijkbaar ook geen reet voor.
Als ik moet gokken dan denk ik dat het er mee te maken heeft dat Nederland altijd in het USA kamp zit, en de Fransen oh zo graag zelf de dienst uit willen maken met dito vriendjes.
pi_92828189
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:38 schreef bascross het volgende:

[..]

Ik heb geen respect voor Fransen, irritant volk.

Ja, omdat ze dus zo pro-Frankrijk zijn
  dinsdag 15 februari 2011 @ 19:34:38 #198
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_92832323
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:01 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat ook, maar ik heb ook een hekel aan de taal.
Bedankt Hans.
pi_92832512
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:01 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik vind Frankrijk een prachtig land, alleen jammer dat er zoveel Fransen wonen.;
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 19:46:33 #200
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92833048
Hoeveel Fransen ken je persoonlijk? Beetje bs om zo te generaliseren.
Please Move The Deer Crossing Sign
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')