Je mag toch 4 jaar doen over een 3 jaar durende bachelor? En 2 jaar over 1 jaar durende master?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:17 schreef UltraR het volgende:
Ik snap het probleem niet. Je mag straks 6 jaar over een 4-jarige studie doen. Dat lijkt me volkomen redelijk.
Ik doe commissiewerk, ga volgend jaar een semester in het buitenland studeren, en ik rond m'n 4-jarige studie hoogstwaarschijnlijk in 4 jaar af.
Dus dan zou ik er zelfs nog een bestuursjaar bij kunnen gooien en nog zou ik niet in de problemen komen met die halbeheffing.
What is the problem? Bang dat je niet meer onbeperkt op kosten van de staat je elke avond klem mag zuipen en 8 jaar over je studie doen?
Ja, klopt.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:18 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Je mag toch 4 jaar doen over een 3 jaar durende bachelor? En 2 jaar over 1 jaar durende master?
Die 1600 euro exclusief bijkomende kosten per jaar tikt anders behoorlijk aan hoor.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:17 schreef UltraR het volgende:
Ik snap het probleem niet. Je mag straks 6 jaar over een 4-jarige studie doen. Dat lijkt me volkomen redelijk.
Ik doe commissiewerk, ga volgend jaar een semester in het buitenland studeren, en ik rond m'n 4-jarige studie hoogstwaarschijnlijk in 4 jaar af.
Dus dan zou ik er zelfs nog een bestuursjaar bij kunnen gooien en nog zou ik niet in de problemen komen met die halbeheffing.
What is the problem? Bang dat je niet meer onbeperkt op kosten van de staat je elke avond klem mag zuipen en 8 jaar over je studie doen?
Als de spelregels bekend zijn voor het spelletje gespeeld wordt heb ik er geen problemen mee..quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:17 schreef UltraR het volgende:
Ja, en dus moet je zorgen dat je vlot studeert. Dat is een beetje het idee.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:39 schreef kort het volgende:
[..]
Die 1600 euro exclusief bijkomende kosten per jaar tikt anders behoorlijk aan hoor.
Ja, dus deze hele regeling is niet nodig.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:55 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ja, en dus moet je zorgen dat je vlot studeert. Dat is een beetje het idee.
Sorry, had de quote verkeerd begrepen. Op het moment schrikken de kosten blijkbaar niet voldoende af. 1600 euro is ook echt een schijntje vergeleken met de werkelijke kosten van ongeveer 10.000 euro per student per jaar.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:56 schreef kort het volgende:
[..]
Ja, dus deze hele regeling is niet nodig.
De kosten, die overigens absoluut niet bij 1600 euro blijven, schrikken immens af. Ik denk dat de kosten van 1 jaar langer studeren dik over de 10.000 euro is hoor.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:00 schreef UltraR het volgende:
[..]
Sorry, had de quote verkeerd begrepen. Op het moment schrikken de kosten blijkbaar niet voldoende af. 1600 euro is ook echt een schijntje vergeleken met de werkelijke kosten van ongeveer 10.000 euro per student per jaar.
Die krijgen maar 1 jaar per studie extra. Voor een deel van de gehandicapten is dat niet genoeg, die hebben slechts 50% energie en doen dus dubbel zo lang over hun studie.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:56 schreef UltraR het volgende:
Er bestaat nu aparte regelgeving voor gehandicapten. Blijft dat niet zo?
Dat is dus een onzinargument. Langstudeerders kosten vrijwel niets extra per uitgelopen jaar.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:00 schreef UltraR het volgende:
[..]
Sorry, had de quote verkeerd begrepen. Op het moment schrikken de kosten blijkbaar niet voldoende af. 1600 euro is ook echt een schijntje vergeleken met de werkelijke kosten van ongeveer 10.000 euro per student per jaar.
Niet iedereen kan dat soort dingen doen en dan nog nominaal afstuderen.Overigens is commissiewerk niet per definitie zo veeleisend, en wordt het buitenlandverblijf juist steeds meer verplicht gesteld. Ikzelf doe ook veel extracurriculaire activiteiten (2 bestuurstaken, honours en opleidingscommissie), en haal mijn bachelor gelukkig nominaal en mijn master met een halfjaar vertraging.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:17 schreef UltraR het volgende:
What's the problem? Nou bijvoorbeeld dat mijn pa NIET 1000 euro per maand bijdraagt aan mijn levensonderhoud. Ik moet daar gewoon zelf voor werken. En raad eens waar ik precies geen tijd voor heb tijdens dat werken? Juist, studeren. En als deze wetgeving doorgaat, kan ik dat gewoon met geen mogelijkheid meer opbrengen. Helaas pindakaas, hebben ze 6 jaar lang duizenden euro's geinvesteerd in een gemeentewerker.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:17 schreef UltraR het volgende:
Oh nee hoor, we bezuinigen gewoon die overheidsbijdragen onder hun kont weg, zodat ze voor 650 euro in de week stoepjes moeten vegen met de rest van de bijstandshufters.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:10 schreef Deliah het volgende:
Het is toch veel beter dat ze kunnen studeren en werk kunnen vinden als dat ze de rest van hun leven afhankelijk zijn van overheidsbijdragen.
1000 euro per maand van m'n pa. I wish. Ik werk ook, en ik leen. Want als -iets- het waard is om voor te lenen dan is het wel een studie. Verdien je later dik en dik terug.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:15 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
What's the problem? Nou bijvoorbeeld dat mijn pa NIET 1000 euro per maand bijdraagt aan mijn levensonderhoud. Ik moet daar gewoon zelf voor werken. En raad eens waar ik precies geen tijd voor heb tijdens dat werken? Juist, studeren. En als deze wetgeving doorgaat, kan ik dat gewoon met geen mogelijkheid meer opbrengen. Helaas pindakaas, hebben ze 6 jaar lang duizenden euro's geinvesteerd in een gemeentewerker.
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:24 schreef UltraR het volgende:
[..]
1000 euro per maand van m'n pa. I wish. Ik werk ook, en ik leen. Want als -iets- het waard is om voor te lenen dan is het wel een studie. Verdien je later dik en dik terug.
Ik ben ook groot voorstander van de invoering van een sociaal leenstelsel ipv de huidige studiefinanciering.
...zodat er helemáál geen stok achter de deur meer is tegen langstudeerders? Ik dacht dat je dat juist wél wou?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:24 schreef UltraR het volgende:
[..]
1000 euro per maand van m'n pa. I wish. Ik werk ook, en ik leen. Want als -iets- het waard is om voor te lenen dan is het wel een studie. Verdien je later dik en dik terug.
Ik ben ook groot voorstander van de invoering van een sociaal leenstelsel ipv de huidige studiefinanciering.
Bij de beta studies is 2 jaar vrijwel standaard. Je stage alleen al duurt al 1,5 a 2 jaar, terwijl er een half jaar voor staat. Ik kan mij zo voorstellen dat er meer studies met een studiebelasting van meer dan 50 uur per week zijn - itt studies als rechten met een belasting van 20 uur.quote:Op zondag 9 januari 2011 09:45 schreef eriksd het volgende:
Kan iemand nou een steekhoudend argument geven waarom meer dan 2 jaar vertraging normaal zou zijn?
Normaal is het niet. Maar het gebeurt wel. Zit zelf ook in die situatie. De eerste 2 jaar van mijn studie gingen vlot. Maar daarna werd ik ziek, ouders ziek, studentenvereniging die wat meer tijd ging vragen en die ik graag gaf, etc, etc. en opeens zit je er 7 jaar.quote:Op zondag 9 januari 2011 09:45 schreef eriksd het volgende:
Kan iemand nou een steekhoudend argument geven waarom meer dan 2 jaar vertraging normaal zou zijn?
Beetje vraag en aanbod hé. Als er niemand meer 1.5 jaar stage wil lopen, zal dat ongetwijfeld ook veranderen. Dat van rechten ben ik overigens met je eens.quote:Op zondag 9 januari 2011 09:52 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Bij de beta studies is 2 jaar vrijwel standaard. Je stage alleen al duurt al 1,5 a 2 jaar, terwijl er een half jaar voor staat. Ik kan mij zo voorstellen dat er meer studies met een studiebelasting van meer dan 50 uur per week zijn - itt studies als rechten met een belasting van 20 uur.
Kost geldquote:Op zondag 9 januari 2011 10:01 schreef Deliah het volgende:
Ik wil graag eens een steekhoudend argument van iemand horen waarom langer studeren erg is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |