abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 januari 2011 @ 20:24:14 #126
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_91131199
Zow... dan slaap je idd niet rustig zeg :D

Hier blijft Maarten gelukkig nog lekker in zijn ledikantje liggen. En zolang dat zo is, blijft hij nog lekker daarin liggen...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_91131274
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:54 schreef appelsap het volgende:

[..]

Hm nee, dan slaap je ook niet rustig. :o
uhh neej niet echt!

Amber was 2jr en 3mnd toen ze overging van ledikantje naar meegroeibed. Mevrouw stond in haar bed, ik zat op de grond en toen dacht ze dat het wel leuk was om over de rand heen te hangen en op mij te vallen. Dat heeft ze 1x gedaan en de dag erna stond er een meegroeibed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91131692
Wij hebben hier besloten dat wij het voorlopig op een keer kijken houden en daarna laten huilen als er niets aan de hand te zijn blijkt. Eens kijken hoe dat gaat. Bedankt voor jullie tips.

Simmu ik hoop dat ik mijn kind nooit zo aantref. Wij hebben laminaat op de vloer maar daarop ligt tapijt (los).

Een haakje lijkt mij ook geen slecht plan eventueel voor later. Hij slaapt namelijk naast de keuken en zodra hij bij de lades kan, zou dat gevaarlijk kunnen worden. Aan de andere kant wij hebben een traphekje voor de keukendeur. Dat kunnen wij natuurlijk ook altijd dicht doen voordat wij naar bed gaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 10 januari 2011 @ 20:40:13 #129
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_91132047
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:43 schreef appelsap het volgende:
Ik vind zo'n haakje altijd eng! (Ik ben nogal bang dat er brand uitbreekt en hij niet van zijn kamer af kan ofzo.)
Dat vond ik ook altijd, totdat ik me zojuist realiseerde dat de situatie niet echt anders is. Marlien kan niet uit haar bed, dus het maakt weinig uit als ze niet van haar kamer kan wanneer ze een peuterbed heeft...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_91132148
Simmu die foto :X

Tsja het zal soms best nodig zijn zo'n haakje maar hier gelukkig niet want ik zou het toch echt niet willen hoe handig ook ;) Lijkt me gewoon een naar idee om je kamer niet uit te kunnen. En hier komt Linde gewoon haar bed niet uit. Ik heb haar 2 avonden 300x terug moeten brengen (voor mijn gevoel dan he?) en toen was het klaar. Nu komt ze er dan ook gewoon NIET uit als dat niet mag. Maar misschien heb ik gewoon een hele brave peuter ;)

Tsja Esmee kan er ook niet uit, maar die is nog te klein om te snappen dat ze er niet alleen uit mag en Linde begrijpt dat echt dondersgoed hoor :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 januari 2011 @ 20:44:33 #131
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91132307
Een haakje komt er hier niet, zodra hij groot genoeg is om bij de deurkruk te kunnen zoals hij nu zit (omhoog) issie oud genoeg om te luisteren naar blijf op je kamer :+

Ik ga zsm over op een peuterbed, voor nu lijkt het klemzetten van z'n bedje wel een oplossing. Hij is gewoonweg hyperactief van de slaap/vermoeidheid en ik moet 'm haast wel dwingen om te slapen anders issie na 48 uur nog wakker zoveel energie heeft dat kind lijkt wel. Bij een peuterbedje kan ik op de rand van het bed gaan zitten en 'm kalmeren, dat is met een ledikantje niet echt een optie..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_91133826
nu we het er toch over hebben :+ , gebruikt er nu hier iemand nog zo'n tuigje? ikke niet, maar ik stop mijn gebroed in een draagdoek, klinkt een stuk vriendelijker, maar komt op hetzelfde neer ;)

ik ben gewoon nieuwsgierig hoor :@ maar er was een hele tijd terug zo'n topic over en ik merk dat zelfs een haakje op de deur al wat beladen is!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_91134050
Oh nee hoor. Wie een haakje wil gebruiken moet dat gewoon doen. Ik persoonlijk wil het niet, maar er zijn vast mensen die dingen die ik doe weer niet zouden doen.

Tuigje gebruik ik ook niet. Wel een aan de kinderstoel hangen, maar die gebruiken we eigenlijk ook nooit. Maar ik zet Esmee wel vast in de kinderwagen dus dat is ook een soort tuigje. Maar Linde zou ik niet snel ergens vastzetten omdat die wat mij betreft oud genoeg is om me te begrijpen en dan moet ze gewoon luisteren (al gebeurt dat natuurlijk niet altijd ;) )
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 januari 2011 @ 21:14:30 #134
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91134073
wat voor tuigje Simmu? Ik moet er niet aandenken om mijn kind(eren) vast te snoeren in bed, anders dan evt. ingebakerd als ze net geboren zijn, maar een tuigje zodat hij niet weg kan rennen als we aan het winkelen zijn oid, dat zou ik nog wel overwegen .
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_91134316
quote:
Op maandag 10 januari 2011 21:10 schreef simmu het volgende:
nu we het er toch over hebben :+ , gebruikt er nu hier iemand nog zo'n tuigje? ikke niet, maar ik stop mijn gebroed in een draagdoek, klinkt een stuk vriendelijker, maar komt op hetzelfde neer ;)

ik ben gewoon nieuwsgierig hoor :@ maar er was een hele tijd terug zo'n topic over en ik merk dat zelfs een haakje op de deur al wat beladen is!
Check! Tuigje. Ik heb gewoon een ding me een bandje om haar pols en 1 om de mijne. Ze wilt niet dat ik steeds haar hand vasthou, maar in zuidfrankrijk is het te warm om te dragen en een drukke markt is ook geen buggy een optie en zo raakte ik haar niet kwijt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91134477
het is net zo'n tuigje als wat je in de kinderstoel gebruikt, maar dan met een lang touw eraan zeg maar. het doet nogal denken aan een hondenriem eigenlijk :P

als ik nou geen draagdoek of kinderwagen zou kunnen gebruiken (of bv ravi in een gewone buggy en selene er los bij) zou ik het nog wel overwegen denk ik, gewoon omdat ik niet gerust ben met een loslopende selene in een drukke straatomgeving. dat is ze domweg niet gewend! (we wonen aan de rand van het dorp. er is hier geeneens een stoep). maar gelukkig is dat niet het geval ;) we hebben draagdoeken en voor de grootouders zo'n tweelingwagen
pi_91134568
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Check! Tuigje. Ik heb gewoon een ding me een bandje om haar pols en 1 om de mijne. Ze wilt niet dat ik steeds haar hand vasthou, maar in zuidfrankrijk is het te warm om te dragen en een drukke markt is ook geen buggy een optie en zo raakte ik haar niet kwijt.
tsjek! idd situatie waarbij ik het dan zekers ook wel zou doen! tweelingwagen meenemen is ook weer zowat, doek is te warm.

draait ze zich dan trouwens niet in de knoop via andere mensen?
pi_91134602
Jen luistert nu heel goed buiten dus het is niet meer nodig.
pi_91134636
Een tuigje(voor buiten) hebben we niet gebruikt. Chris luistert ook wel redelijk goed.
Laatste zag ik een dreumes lopen met een rugzakje. Daar zat een lijntje aan vast voor de ouder. Dat vond ik er wel fijner uitzien dat zo'n harnasje (ook al is het eigenlijk hetzelfde).

DJMO, kun je hem niet op een andere manier laten kalmeren? Misschien rustiger de dag afsluiten, een massage voor het slapengaan, wat speelgoed/boekjes in bed of iets anders?
Nou is Chris altijd wel een goede slaper geweest, maar hij ligt nog regelmatig 30+ minuten alleen in bed te babbelen, zingen, spelen of in een boekje te bladeren. Dat is niet erg, zo komt hij vanzelf tot rust, doet zijn lampje uit en gaat slapen ;)
pi_91134652
whehe, sangdrax leest dit mee en gilt al gelijk neeneenee geen tuigje! hij had vroeger wel een tuigje :) zo'n bodytuigje die om het lijfje gaat
  maandag 10 januari 2011 @ 21:25:07 #141
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_91134671
Ik gebruik nu geen tuigje voor Maarten, maar heb dan ook alleen hem om in de gaten te houden. En hij loopt alleen mee naar de Lidl/speeltuin/korte wandeling. Voor langere stukken gaat hij in de kinderwagen/kinderwagen mee...
Misschien als ik een baby erbij zou hebben dat het dan anders is...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_91134689
Linde is eigenlijk hier midden in de stad wel gewend aan drukte en mensen en dat ze bij me moet blijven. Eigenlijk geeft ze buiten bv met oversteken altijd zelf al een handje. :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 januari 2011 @ 21:49:03 #143
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91136226
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:24 schreef Deepfreeze het volgende:
Een tuigje(voor buiten) hebben we niet gebruikt. Chris luistert ook wel redelijk goed.
Laatste zag ik een dreumes lopen met een rugzakje. Daar zat een lijntje aan vast voor de ouder. Dat vond ik er wel fijner uitzien dat zo'n harnasje (ook al is het eigenlijk hetzelfde).

DJMO, kun je hem niet op een andere manier laten kalmeren? Misschien rustiger de dag afsluiten, een massage voor het slapengaan, wat speelgoed/boekjes in bed of iets anders?
Nou is Chris altijd wel een goede slaper geweest, maar hij ligt nog regelmatig 30+ minuten alleen in bed te babbelen, zingen, spelen of in een boekje te bladeren. Dat is niet erg, zo komt hij vanzelf tot rust, doet zijn lampje uit en gaat slapen ;)
op het moment zie ik het gewoon even niet hoe. Toen hij nog baby was kon ik 'm voorlezen, liedje zingen en dan alleen laten. Toen begon hij me uit te lachen en wilde absoluut niet meer slapen als ik dat deed, werd het in bed leggen, zwaaien en maken dat ik de kamer uitkwam. Dat is eigenlijk zo gebleven, in bed babbelen en zingen is geen probleem, maar zodra hij kan gaan spelen buiten z'n bed is het hek van de dam en kan hij niet meer slapen. Gisteren bij wijze van test, hem in ons bed gelegd en zelf naar beneden gegaan, deur open, half uur later kwam ik boven, hij was nog wel wakker, maar was 't bed niet uitgekomen en lag rustig in het donker "te wachten" tot hij in slaap zou vallen leek het wel :?

pi_91136934
DJMO, misschien dan toch proberen om het matrasje op de grond te leggen en er maar het beste van te hopen. en dat stug volhouden. dus spelen enzo in/rondom bed wel toestaan. ik zou wel vaste tukkietijden aanhouden dan. zowel "zolaat naar bed" als een minimum van "tot zolaat moet je blijven uitrusten". en dan niet brengen als tukkietijd, maar als uitrusttijd en dan ook accepteren dat hij dan niet slaapt maar rustig zelf wat speelt. da's ook uitrusten tenslotte!
pi_91137602
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 11:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Zonet voor Chris een afspraak gemaakt bij logopedie. Eens kijken hoe dat gaat werken.
Tyler moet toch ook wel naar logopedie. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Woensdag maar vragen of die van Kim ook Tyler kan helpen.
Verder goedgekeurd door de cb arts. Leuk mens. We doen alles goed. *) Toch wel fijn om te horen. Hij kan goed een blokjestoren bouwen, wel 30x achter elkaar. :D
Hij is nu 11,9 kg en 88,5 cm. Groeit goed op zijn lijntje, nog steeds te klein en licht. Zal vast niet snel veranderen.
Toen we de ruimte binnen kwamen was hij direct heel overstuur. Heel sneu. Gelukkig was het snel meten en wegen en ik zat amper of we werden naar binnen geroepen.
Daar kon ik hem na 5 minuten gelukkig kalmeren.
Toen de arts zei dat hij naar huis mocht, vloog hij van mijn schoot en rende keihard naar de deur.
Thuis nog lekker gespeeld en gek gedaan.
(wel handig, de gezinshulp was mee en bleef bij Kim, zodat ze lekker kon spelen)

Tyler slaapt in een ledikant in een slaapzak (die hij ineens open kan krijgen) en klimt er nog niet uit. Als hij dat gaat proberen gaat het peuterbedje van zolder.
pi_91138087
Ingrid, slaapzak achterstevoren aandoen ;)
pi_91138212
Ja, dat bedacht ik me ook idd toen hij al sliep. :)
Vanmiddag met uit bed halen was de slaapzak ineens een heel stuk los. Hij was er wel trots op. :D
pi_91150576
Mila en ik komen ons ook melden hier, 2 jaar geleden om 6:04 is ze geboren. A.s. zondag haar feestje, vandaag haar 'feestje' op het kdv. *O* *O*
pi_91150658
gefeliciteerd Mila *O*
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_91150957
Gefeliciteerd Mila!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')