abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91084751
tinuviel, bij ons werkt het heel goed om zoveel mogelijk dingen in heur slaapkamer maar te negeren :') spelen, babbelen, liedjes zingen, dat negeren we allemaal. als ze roept (doekje tussen muur en bed gevallen :'( ) of huilt gaan we er wel naartoe en fixen het probleem, maar mag ze niet uit bed.

laatst merkte ik wel dat de methode niet seleneproof was, want de dame had door dat er altijd direct iemand komt als ze huilt. zielig huilen --> mama --> blij lachend kindje. niet de bedoeling :N dus toen ik dat dan weer doorhad hebben we na een gesprekje waarin ik uitgelegd heb dat ik zo niet meer snap wat echt verdriet is en dat ik dus niet meer zomaar kom als ik merk dat het niet echt is. na 2 avonden (al tandenknarsend) doorzetten en alles negeren was het over
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_91085252
Simmu bedankt voor het delen. Kan Selene zelf uit haar bed? Bij Jair is dat nog niet het geval en zoals de nachten nu gaan vrees ik ook het ergste. Dan gaat hij zelf zijn bed uit en spelen denk ik ook al is het midden in de nacht.

Wij hebben de negeermethode hier ook gedaan een paar maanden geleden toen wij na onze vakantie waarbij we in een kamer sliepen merkten, dat hij ons idd liet opdraven en zolang wij in de kamer waren of hij bij ons in bed mocht was alles goed. Dat ging een paar maanden goed en nu is het weer raak. Ik denk dat wij het weer zo moeten aanpakken en anders maar oordopjes kopen omdat wij er ook gek van werden. Slapen als hij krijst is natuurlijk niet mogelijk en vaak kunnen wij dan ook niet meer slapen als hij wel weer in slaap is gevallen.

Ik wil hier ook niet teveel zeuren. Natuurlijk zou ik het liever zien, dat Jair graag naar bed gaat omdat hij weet dat hij moe en aan slapen toe is, maar daar is hij waarschijnlijk nog een beetje te jong voor.

[ Bericht 12% gewijzigd door Tinuviel op 09-01-2011 21:16:42 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_91087072
selene heeft een peuterbed waar ze zelf in en uit kan

er staat een doos speelgoed, waar ze zelfs best mee mag spelen, maar op wonderlijke wijze blijft ze doorgaans in haar bed. ze heeft een periode van 2 dagen laatst gehad dat ze steeds aan de deur stond te rammelen en te roepen en giechelen, maar dat werkt niet want daar zit een haakje op *)
  zondag 9 januari 2011 @ 21:39:07 #79
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_91088505
Tinuviel hebben jullie alles lang geprobeert of door elkaar (negeren, opdraven, praten, uitleggen)? Door elkaar is voor Jair natuurlijk niet echt duidelijk. Want de ene keer huilt hij en komen jullie en de volgende keer moet hij een half uur huilen en valt dan is slaap. Probeer 1 manier te kiezen en die consequent vol te houden.

Wij hebben hier vaak hetzelfde met Esmee. Huilen, brullen, gillen en als mevrouw er dan uit mag is alles op wonderbaarlijke wijze voorbij. Tsja dat gaat gewoon niet, dus slokje drinken, even rustig worden en weer terug en daarna ook niet meer de kamer uit. Het is erg moeilijk (en soms hard) :*
pi_91089920
Simmu, Selene is dan idd best snel gewend geraakt aan het in bed blijven en dat ze niet met haar speelgoed gaat spelen midden in de nacht. Fijn, dat dat zo goed gaat nu.

Stiemie, wij hebben idd meestal verschillende dingen in een nacht gedaan. En daar komt nog bij dat hij ook wat nachten toch bij ons mocht gewoon zodat wij weer konden slapen. Dat is natuurlijk ook niet erg bevorderlijk voor de duidelijkheid want eigenlijk willen wij niet dat hij bij ons in bed slaapt tenzij hij echt heel ziek is of zo. Wij slapen dan niet lekker namelijk. Wij zullen in de toekomst gewoon een aanpak een tijd lang gaan doen. Op Esmees leeftijd had Jair dat ook nog wat meer. Ik had alleen gehoopt dat hij met bijna 2 jaar dan toch gewoon rustig nachten door gaat slapen tenzij er echt iets mis is, maar dat gevoel krijgen wij niet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_91090396
Mijn nachtrust is heilig. Wilt ze om 3 uur niet meer in haar bed, prima kom maar mee.
Maar als ze dan de hele nacht in haar eigen kamer slaapt en ik kom haar halen dan doe ik echt heel enhousiast en prijs haar dat ze al zo groot is dat ze zo goed heeft geslapen. En dat moet ik de hele dag horen: ikke eigen bed slaapt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91090496
Oh en ze heeft vandaag 3x op de wc geplast. Nog even en ik heb echt een grote meid.
pi_91090866
Ik ben ook trots, Elin heeft nu door hoe ze woordjes achter elkaar moet plakken O+ dus PAPA TOUT! (papa stout, elin moest uit de keuken van m ;) ) en als ze naar bed gaat, Elin lape? Lala bij! (lala= pop) en mama oor oorbelletje! O+
  zondag 9 januari 2011 @ 22:21:21 #84
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_91091681
Een haakje op de deur! Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht *).
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_91091919
of een springveer, kan ze trekken aan die deur wat ze wil, en steeds hoop blijven houden dat ze ooit door die kier past :+
  zondag 9 januari 2011 @ 22:25:38 #86
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_91092043
Dat gaat hier niet meer werken. Mevrouw krijgt bijna alles open inmiddels. En tegenwoordig heeft ze een nieuw terrordevice; het opstapje van de IKEA. Ze zat vanmiddag ineens op het aanrecht :X.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_91092283
zo'n voorval hadden wij voor t eerst met Oud&Nieuw, had ze t pokerkoffertje bij de tafel geschoven en r smoel volgepropt :')
pi_91092624
quote:
Op zondag 9 januari 2011 22:25 schreef k_i_m het volgende:
Dat gaat hier niet meer werken. Mevrouw krijgt bijna alles open inmiddels. En tegenwoordig heeft ze een nieuw terrordevice; het opstapje van de IKEA. Ze zat vanmiddag ineens op het aanrecht :X.
Dat kutding hebben wij ook. Inderdaad....
pi_91092999
De eerste keer s'nachts huilen gaan wij sowieso altijd kijken, je weet natuurlijk nooit of er niet toch iets aan de hand is zoals een volle luier. Die wil ook nog weleens lekken en met natte kleren laten we hem natuurlijk niet liggen.

Kleurdoos leuk dat elin tweewoordzinnen maakt en de eerste gaat over haar stoute pappa :P

Dat met het prijzen als Jair in zijn bed slaapt en doorslaapt gaan wij ook invoeren.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_91093439
Ik weet dat als ik ga kijken dat ze dan niet meer gaat slapen. Laten brullen, gillen, krijsen is geen optie dan maakt ze Leyla wakker. Het moet dan dus toch vanuit haarzelf gaan. Zij moet het zelf willen.
Op haar kamer branden er trouwens lampjes, op mijn kamer is het pikdonker. Op haar kamer zorg ik dat ze steeds een leuk dekbed erop heeft. In haar bed liggen allemaal knufjes en heeft ze een boekje bij de hand voor als ze wakker is in de ochtend. Dus haar kamer is veeeeel aantrekkelijker dan de mijne.
Voor haar verjaardag koop ik een Dora dekbed! Echt welke peutermeid van 3 wilt er nou niet onder een doradekbed slapen???
  zondag 9 januari 2011 @ 23:04:57 #91
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_91094609
Hahaha Tico omkopen met een Doradekbed :D Linde zou er intrappen hoor denk ik!

Tinuviel als je per nacht een paar keer van aanpak wisselt, is het voor Jair wel heel onduidelijk natuurlijk. De ene keer huilen zorgt ervoor dat jullie komen, als hij dan weer huilt mag hij eruit, de andere keer huilen is dat hij bij jullie in bed mag etc. Dat zorgt er dan ook voor dat hij langer blijft huilen want vorige keer mocht hij bv bij jullie in bed. Overigens is hier eenmaal toegeven echt een reden om de volgende keer 3x zo lang te blijven doordrammen :X Wij kiezen meestal 1 methode en (proberen) die dan vol te houden. Dan is het voor iedereen het duidelijkst :)

De eerste keer gaan wij trouwens ook altijd kijken. Meestal wachten we wel even 5 minuten af omdat Esmee soms een keiharde brul geeft en dan weer verder gaat slapen (alleen liggen wij dan dus van schrik nog een uur wakker :') )

Elin wat goed zeg! Leuk he als ze echt zinnetjes gaan maken O+

Oei een haakje op de kamerdeur zou ik niet willen :@ Als er echt iets is, wil ik dat ze naar me toe kunnen komen (oke in Esmee's geval een beetje lastig omdat die nog in een ledikantje slaapt) Ik zou er zelf ook een opgesloten gevoel van krijgen trouwens als ik een haakje op mijn deur had :@
pi_91094956
Haakje heb ik serieus over nagedacht. Ik was het zo zat de strijd dat ze steeds haar kamer uit kwam. Maar hier was het gelukkig een strijd wie er het langste vol ging houden en op dit punt gaven we geen mm toe, duurde even maar op een gegeven moment werd het toch duidelijk dat het geen zin had en dat papa en mama er niet vrolijker van werden.
  zondag 9 januari 2011 @ 23:28:57 #93
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_91095958
Het lijkt me zo'n naar idee dat als ze echt bang is of een enge droom heeft of er is iets anders, dat ze dan haar kamer niet uit kan om naar mij toe te komen. Nou scheelt het dat ze nu gewoon in bed blijft, maar ja dat is natuurlijk ook niet zonder slag of stoot gegaan. Ik zou het gewoon geen fijn idee vinden :@
pi_91102668
Een haakje op de deur lijkt mij ook best een beetje eng, eerlijk gezegd. Ik denk dat ik eerder voor de kruk omhoog zou gaan, hoewel ik me ook realiseer dat M. dan vast zijn stoel naar de deur schuift om bij de kruk te komen. Hmmm.... hij blijft voorlopig nog maar in een ledikant.:P

M. heeft vrijdag voor het eerst gesloten cirkels getekend. Ik vind het echt megaknap. Het was een kleurplaat van een kerstboom, hij heeft er ahw ballen in gehangen. Stoer.
  maandag 10 januari 2011 @ 08:48:21 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91103658
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:46 schreef DJMO het volgende:
ik zit even met mijn handen in het haar ..

Jan heeft door hoe hij z'n bed uit kan komen (de spijltjes zijn eruit, maar hij stond met die open kant tegen de muur, dus hij kon er nog niet uit klimmen). Tot vanmiddag: schuift ledikant van de muur af en klimt er alsnog uit. Aangezien ik geen zin heb in constant geschuif van het bedje over dat laminaat, het bed dus maar omgedraaid. Scheelt iig een hoop herrie. Drama is dus nu het slapen .. Hij komt z'n bed uit, en kan dus niet (meer) slapen .. hebben er mensen tips ?? Ledikant vastschroeven is geen optie overigens :') de spijltjes terugzetten ook niet, die trapt hij er binnen 2 seconden weer uit.
Het bed met een paar beugeltjes aan de muur vast zetten?
Hoezo is dat geen optie?
pi_91103840
Jan vastbinden aan de spijlen \O/
pi_91104115
met een haakje op de deur kan de deur nog wel open (dit itt klink omhoog) zodat ze ons kan roepen terwijl ze niet ravi's kamer op wandelt en die wakker maakt ;) met als extra voordeel dat poes er ook niet langs kan (past precies niet)

er is wel over nagedacht hoor
pi_91104253
Wij hebben ook een haakje op de deur. We hadden eerst de klink omgedraaid en deden dan gewoon de deur dicht.
Maar omdat ze dan helemaal overstuur raakte hebben we er een haakje opgezet. Als er echt iets is hoor ik dat wel, ze gaat dan nl heel hard huilen.

En Tinuviel. Inderdaad wat hierboven ook al gezegd werd. ! ding per keer proberen..en dan langer dan 1 nacht.
Het lijkt dan soms helemaal geen effect te hebben, maar toch even doorzetten.
Hier hebben we de volgende dingen uitgeprobeerd toen dana een tijdje niet wou slapen. Negeren, Er heen gaan troosten en weer weggaan, Uit bed halen en troosten, Haar in bed laten liggen en naast dr bedje met je rug naar dr toe gaan zitten, haar uit de situatie halen en daarna opnieuw naar bed.

En ik weet eigenlijk niet meer wat de oplossing was :@ dus daar heb je ook niet veel aan he ;)
Maargoed, het idee is natuurlijk dat je gewoon dingen moet uitproberen, voor elk kind werkt iets anders toch het beste

Elin met 2 woorden achter elkaar praten :) leuk is dat he!

Ow en DJMO, tja voor jou geld min of meer hetzelfde als voor tinuviel. Maar eerlijk gezegd heb ik het een beetje het idee dat zodra jan een gifbui krijgt je toch toegeeft. Dus dan zullen zn gifbuien steeds erger worden en het slapen ook steeds lastiger.
Mischien zit ik er helemaal naast, maar dit idee krijg ik een beetje als ik je posts lees
pi_91104996
en dan kan je nog zo braaf bezig zijn als ouder en van alles bedenken en proberen en doen. dan kan je nog steeds met dit eindigen! klik op eigen risico O-)
pi_91105284
hmzz, ik ben zo blij dat ze laminaat in r kamer heeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')