Geen consultant denk ik zo?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 03:39 schreef Logical het volgende:
Fulltime in de ICT, 40 uur per week, dagelijks van 8:40 tot 17:00 en nooit overwerken.
Senior Software Engineer and Application Architectquote:
ben je daarvoor ook bereid om evt. een deel loon in te leveren?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:25 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
56 uur Telecom![]()
Voornemens om een baan te vinden dit jaar met maar 40 of 36 uur werk om een betere balans te vinden tussen werk en privé.
Ja, Maar niet te veel natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ben je daarvoor ook bereid om evt. een deel loon in te leveren?
... en indien ik wel moet overwerken wordt dat altijd uitbetaald.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 03:39 schreef Logical het volgende:
Fulltime in de ICT, 40 uur per week, dagelijks van 8:00 tot 16:30 en bijna nooit overwerken.
Wat doe je als zelfstandige?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:49 schreef Audreyoot het volgende:
60 tot 70 uur per week, 7 dagen. Nooit verlof helaas maar ik ben ook pas gestart als zelfstandige, misschien in de toekomst
Detailhandel, heb een winkel. 6 dagen open en op zondag ga ik naar de groothandel. Ik doe alles alleen, van verkoop tot inkoop tot boekhouding dus daar zitten wel wat uurtjes in.quote:
Jouw baas lacht zijn ballen uit zijn broek met zo'n overambitieuze en hardwerkende 'werknemer' als jou. En de baas maar rijk maken. Nog een paar jaar en je bent uitgeblust als de pest. Net als al die andere kruiperige werknemers die denken een 'carriere' te hebbenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:35 schreef draaijer het volgende:
Ik werk bij een Amerikaanse sales organisatie. Ik begin altijd om 7 uur in de ochtend op kantoor (ivm files) en dan rol ik rond 18 uur net na het hoogtepunt van de files weer naar huis. Kinderen naar bed brengen, eten en dan rond 20.00 uur tot 21.30/22.00 uur werken (skype calls met de US omdat ze west coast zitten) en dan lekker mijn mandje in.
Maar vaak als ik weet dat ik in de avond zeker 2 uur conference calls heb, dan breng ik in de ochtend lekker de kinderen naar school.
In het weekend werk ik max ca. 5 uur
Ik denk rond de 60 - 65 uur zonder reistijd
Als je ervoor betaald krijgt, waarom niet? Het is dat ze mij alleen een contract voor 40 uur wilden aanbieden, anders was ik ook meer betaalde uren gaan werken (48 of zo). Altijd leuk om die bankrekening te zien groeienquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:33 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Jouw baas lacht zijn ballen uit zijn broek met zo'n overambitieuze en hardwerkende 'werknemer' als jou. En de baas maar rijk maken. Nog een paar jaar en je bent uitgeblust als de pest. Net als al die andere kruiperige werknemers die denken een 'carriere' te hebben
Ach, de stap is alweer gemaakt. Je hebt werkelijk geen idee waar je over praat. Maar goed, blijf maar onwetendquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:33 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Jouw baas lacht zijn ballen uit zijn broek met zo'n overambitieuze en hardwerkende 'werknemer' als jou. En de baas maar rijk maken. Nog een paar jaar en je bent uitgeblust als de pest. Net als al die andere kruiperige werknemers die denken een 'carriere' te hebben
Tja, ik heb een aanzienlijk commissie potentieel alsmede krijg je bij bepaalde performance ook weer een lekker aantal aandelen. Tja, ieder zijn of haar keusquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:17 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Als je ervoor betaald krijgt, waarom niet? Het is dat ze mij alleen een contract voor 40 uur wilden aanbieden, anders was ik ook meer betaalde uren gaan werken (48 of zo). Altijd leuk om die bankrekening te zien groeien.
en dan zo'n lauw nietszeggend antwoord. Heb je nu wel tijd om te fokken dan? moet je geen conference call met Amerika houden en de baas blij maken met nieuwe cijfers?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ach, de stap is alweer gemaakt. Je hebt werkelijk geen idee waar je over praat. Maar goed, blijf maar onwetend
Zojuist van baan verwisseld en ik heb dus nu lekker vrijquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:32 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
en dan zo'n lauw nietszeggend antwoord. Heb je nu wel tijd om te fokken dan? moet je geen conference call met Amerika houden en de baas blij maken met nieuwe cijfers?
's Ochtends nog die baan hebben en 's avonds van baan verwisseld zijn. Doe je snelquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:41 schreef draaijer het volgende:
[..]
Zojuist van baan verwisseld en ik heb dus nu lekker vrij
Fijn weekend
Zo was het.. Ik heb ook al een idee hoe het er bij die andere club uit gaat zien. Enige voordeel is dat ik in het begin minder hoef te reizen naar het buitenland en dat ik minimaal 2 dagen lekker met de kinderen kan ontbijten en de kinderen naar school kan brengen. Uren werk zal wel ongeveer hetzelfde blijvenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:42 schreef Piles het volgende:
[..]
's Ochtends nog die baan hebben en 's avonds van baan verwisseld zijn. Doe je snel
Dat valt toch best mee? Er zitten wel uitschieters tussen, maar 40-uur per week is vrij normaal. Ik zou echt niet minder willen werken en er op in moeten leveren. Daar ben ik nog veel te jong voorquote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:58 schreef Locusta het volgende:
Wat een lange dagen lees ik hier....![]()
Ik werk in het voortgezet onderwijs en werk 20 (les)uren. Meestal blijf ik wat langer op school plakken om wat administratieve rompslomp af te handelen of zijn er vergaderingen, maar over het algemeen ben ik wel voor 17.30u thuis. Mijn werkdagen duren gemiddeld van 08.30u tot 15.00/16.00u.
Daarnaast volg ik nog een studie, dus ik ben op mijn vrije dag (maandag) daar de hele dag mee bezig, 1 dag in het weekend en meestal een avond of twee doordeweeks. Gelukkig hoop ik de studie rond de zomervakantie af te ronden
Nou, dat is al een hele vooruitgang zeg, van kinderen naar bed brengen nu ook nog tijd voor een ontbijtje. Je kinderen zullen wel dankbaar zijn dat je zoveel tijd voor ze uittrekt (valt dit niet onder kindermishandeling?).quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:45 schreef draaijer het volgende:
[..]
Zo was het.. Ik heb ook al een idee hoe het er bij die andere club uit gaat zien. Enige voordeel is dat ik in het begin minder hoef te reizen naar het buitenland en dat ik minimaal 2 dagen lekker met de kinderen kan ontbijten en de kinderen naar school kan brengen. Uren werk zal wel ongeveer hetzelfde blijven
Dat snap ik welquote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:52 schreef IDisposable het volgende:
Dat valt toch best mee? Er zitten wel uitschieters tussen, maar 40-uur per week is vrij normaal. Ik zou echt niet minder willen werken en er op in moeten leveren. Daar ben ik nog veel te jong voor.
Nou, nou, nou.....quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:33 schreef Opa2012 het volgende:
Nou, dat is al een hele vooruitgang zeg, van kinderen naar bed brengen nu ook nog tijd voor een ontbijtje. Je kinderen zullen wel dankbaar zijn dat je zoveel tijd voor ze uittrekt (valt dit niet onder kindermishandeling?).
Ik kom ook uit het onderwijs en had ook 20 lesuren. Dat was inderdaad even wennen aan de uren die ik nu maakquote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:50 schreef Locusta het volgende:
[..]
Dat snap ik welMaar het ligt ook aan mijn belevingswereld, aangezien het onderwijs wat andere werktijden hanteert. Met mijn 20 lesuren zit ik op ong. 0,80 fte.
Om nog even terug te komen op de vraag in de OP: ik heb ook "overwerk" in de vorm van begeleidingsuren die ik moet geven en vergaderingen die ik moet bijwonen (na schooltijd) verwerkt in mijn salaris zitten. Dat wordt allemaal berekend in een zng. normjaartaak.
Dat kan ik me goed voorstellen! Waarom ben je uit het onderwijs gestapt dan?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:53 schreef Audreyoot het volgende:
Ik kom ook uit het onderwijs en had ook 20 lesuren. Dat was inderdaad even wennen aan de uren die ik nu maakVooral de vakanties mis ik wel haha
Erg moeilijk een vast contract te krijgen en ik vind dat ze niet echt rekening met je houden. Ze gebruiken je om gaten op te vullen en je wordt echt overal ingezet. Was weggekaapt van een andere school en er werd mij een vast contract belooft. Niet gekregen vanwege reorganisatie. Ik was dat beu en had sowieso niet het gevoel dat dit mijn droombaan was.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:01 schreef Locusta het volgende:
[..]
Dat kan ik me goed voorstellen! Waarom ben je uit het onderwijs gestapt dan?
Wat een ontzettend goede post.. Ik denk dat iedereen diep onder de indruk is.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:33 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Nou, dat is al een hele vooruitgang zeg, van kinderen naar bed brengen nu ook nog tijd voor een ontbijtje. Je kinderen zullen wel dankbaar zijn dat je zoveel tijd voor ze uittrekt (valt dit niet onder kindermishandeling?).
Aan het ontbijt, ik zeg het jequote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:19 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat een ontzettend goede post.. Ik denk dat iedereen diep onder de indruk is.
Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn kinderen en ik zorg dat ons gezin financieel erg gezond is. We kunnen lekker 2x op vakantie, we kunnen goed sparen voor het geval ze willen studeren later etc etc. In het weekend ga ik met ze naar sport en andere zaken etc, dus vertel mij waar ik ze volgens jou mishandel..
Oh, jee! Dat is niet leuk nee... Als ik gokken mag, woon je in het westen? (niet vervelend bedoeld!)quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:15 schreef Audreyoot het volgende:
Erg moeilijk een vast contract te krijgen en ik vind dat ze niet echt rekening met je houden. Ze gebruiken je om gaten op te vullen en je wordt echt overal ingezet. Was weggekaapt van een andere school en er werd mij een vast contract belooft. Niet gekregen vanwege reorganisatie. Ik was dat beu en had sowieso niet het gevoel dat dit mijn droombaan was.
Nee in het zuiden, volgens mij is het echt een ramp hier..quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:20 schreef Locusta het volgende:
[..]
Oh, jee! Dat is niet leuk nee... Als ik gokken mag, woon je in het westen? (niet vervelend bedoeld!)
Als ik de uren van mijn eigen bedrijf naast mijn loondienst erbij moet tellen kom ik ook wel aan 55 uur ofzo, het is inderdaad iets waar je voor kiest.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:04 schreef wvanloo het volgende:
ik werk er gemiddeld een 60tal nu al een jaartje of drie op rij met exact een viertal weken vakantie
het leven van de ondernemer is een strijd, zeker in crisistijd
vrijheid.. what elsequote:Op zondag 9 januari 2011 13:28 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Niet als je ziet wat ik ervoor terug krijg.
Spoorwegen?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 02:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
40 uur per week met werktijden tussen 04.00 beginnen en uiterlijk 02.30 eindigen.
Ach, mijn gemiddelde 60 uur in de week is normaal bij ons, ook voor de baas. En die betaalde mij daar in 2010 nog £200k voor, dus voor die centen en met leuk werk vind ik het prima. En in 2011 krijgt deze kruiper 26% opslag, dus ik kruip nog even door...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:33 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
200K? hahahahahahaquote:Op zondag 9 januari 2011 14:52 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ach, mijn gemiddelde 60 uur in de week is normaal bij ons, ook voor de baas. En die betaalde mij daar in 2010 nog £200k voor, dus voor die centen en met leuk werk vind ik het prima. En in 2011 krijgt deze kruiper 26% opslag, dus ik kruip nog even door...
Sorry, was niet bedoeld als pissing contest. Vul anders een bedrag in waar je comfortabeler mee bentquote:
Is dat ook x weken op en x weken af, zoals in offshore? Of onregelmatiger?quote:Op zondag 9 januari 2011 15:43 schreef Eris het volgende:
Vaar op en schip dan is als ik weg ben 60 tot 84 uur per week geen uitzondering.
Maarja ik ben als ik thuis ben wel vrij...
Ik denk dat het wel klopt..quote:
Maakt niet uit, is toch offtopic en de opmerking had ik beter niet kunnen maken, krijg je altijd gezeik mee.quote:
Enige wat je bereikt met zoveel uur werken is aangeven naar je baas dat je geen nee durft te zeggen en dat je je taken niet binnen 40 uur afkrijgt.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef draaijer het volgende:
Ach, de stap is alweer gemaakt. Je hebt werkelijk geen idee waar je over praat. Maar goed, blijf maar onwetend
Dit dus..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:33 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Je neemt financiële verantwoordelijkheid, daar zullen ze later vast dankbaar voor zijn..quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:19 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat een ontzettend goede post.. Ik denk dat iedereen diep onder de indruk is.
Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn kinderen en ik zorg dat ons gezin financieel erg gezond is. We kunnen lekker 2x op vakantie, we kunnen goed sparen voor het geval ze willen studeren later etc etc. In het weekend ga ik met ze naar sport en andere zaken etc, dus vertel mij waar ik ze volgens jou mishandel..
Bruto nemen we dan aan?quote:Op zondag 9 januari 2011 14:52 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ach, mijn gemiddelde 60 uur in de week is normaal bij ons, ook voor de baas. En die betaalde mij daar in 2010 nog £200k voor, dus voor die centen en met leuk werk vind ik het prima. En in 2011 krijgt deze kruiper 26% opslag, dus ik kruip nog even door...
Dat doe ik ook, maar ik heb gelukkig niet het gezeik en risico van een eigen zaak hebben.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:01 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dit dus..![]()
Deel volledig mijn eigen dagen in. Werk als het nodig is, en anders lekker niet. Soms drukke weken, andere weken gewoon rustig aan.
Ah, ik dacht dat die opmerking van mij inmiddels niet meer boven zou komen. Logischerwijs inderdaad brutto, zo betalen meeste bazen.quote:
En wat is je functie dan?quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:23 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat die opmerking van mij inmiddels niet meer boven zou komen. Logischerwijs inderdaad brutto, zo betalen meeste bazen.
Nou nou, hij geeft toch aan dat hij elk weekend met zo op stap is... Dat kunnen veel ouders tegenwoordig al niet meer opbrengen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:03 schreef Oksel het volgende:
[..]
Je neemt financiële verantwoordelijkheid, daar zullen ze later vast dankbaar voor zijn..En 2x per jaar op vakantie, wat een feest, als ze je de rest van 't jaar niet zien. En sparen voor een studie? We wonen in Nederland, daar heb je stufi voor.
Iets in finance, ik steel van de armen en geef het aan de rijken, etc...quote:
Ach, de keuze voor ondernemerschap of werknemerschap is uiteindelijk erg persoonlijk. Wat de ene persoon gezeik vindt, ziet de ander als deel van de job. Werken voor een baas levert je ook een hoop zinloos gezeik op, zeker als het een lekker groot bedrijf is...quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:44 schreef Oksel het volgende:
Gezeik en risico? Ik heb 0 gezeik, en net zoveel risico als jij. Als jij niet werkt, wordt je ook ontslagen.
Het is offshore bouw op dit moment windmolens in de Ierse zee.quote:Op zondag 9 januari 2011 16:33 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Is dat ook x weken op en x weken af, zoals in offshore? Of onregelmatiger?
Klinkt leuk. Hoeveel weken zit je op en af?quote:Op donderdag 2 juni 2011 17:54 schreef Eris het volgende:
[..]
Het is offshore bouw op dit moment windmolens in de Ierse zee.
Alsof dat over een jaar of tien - twintig nog bestaat in deze vorm.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:03 schreef Oksel het volgende:
[..]
Je neemt financiële verantwoordelijkheid, daar zullen ze later vast dankbaar voor zijn..En 2x per jaar op vakantie, wat een feest, als ze je de rest van 't jaar niet zien. En sparen voor een studie? We wonen in Nederland, daar heb je stufi voor.
Specificeer 'een aardige boterham' eens? Over hoeveel geld hebben we het dan..netto?quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:48 schreef Eenskijken het volgende:
werk nu 15-20 uur parttime, maar heb nog geen vaste baan. Maar later zou ik echt niet meer dan 40 uur willen.. hoef ook geen geweldig salaris te hebben, als ik maar een aardige boterham kan eten. Wil echt nog wat vrije tijd houden.
Ik vind dat wel een overgang hoor van stedebouwkundige naar docent... voor het geld hoef je dat niet te doen, dus waarom dan wel?quote:Op donderdag 2 juni 2011 23:09 schreef inXs het volgende:
28uur, docent aardrijkskunde op middelbare school. Effectief betekend dit 3 dagen werk en wat voorbereiding thuis. Verder heb ik 3 minuten reistijdOfwel prima te doen. Let wel, dit is mijn nieuwe baan na de zomer.
Op dit moment werk ik officieel 32uur + 30uur studie. Waarbij mijn werk vaak uitdraait op 50+uur in 4 dagen tijd.... Ik werk nu als stedenbouwkundige, veel uren voor (veel te) weinig geld.... Stelletje uitzuigers die ontwikkelaars en gemeentes
Ik werk gemiddeld genomen +/- 50 uur in de week,tenminste geef ik aandacht aan mijn werk.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 03:32 schreef capricia het volgende:
Hoeveel uur werk per week is normaal bij jou?
Ik zit in de ICT, dus is 40+ wel normaal. ATV bestaat hier niet.
Nu werk ik 38 uur in de week (dus een vrijdag in de maand vrij), en dus werk ik parttime.. Lol.
Natuurlijk wel geld ingeleverd om van 40 naar 38 uur te gaan.
Uiteindelijk werk ik nog steeds 40+ uren...zelfs al heb ik die vrijdag vrij. Acht uur bij de klant plus reistijd.
Overwerk bestaat niet. Reistijd telt niet mee..schijnt allemaal in mijn salaris te zitten.
Hoe is dat bij jou?
Thuiswerken is trouwens ook geen probleem hier.
Wauw, wat een leven! Dat wilt toch iedereen. Ja, daarvoor ben je echt op aarde gezet..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:35 schreef draaijer het volgende:
Ik werk bij een Amerikaanse sales organisatie. Ik begin altijd om 7 uur in de ochtend op kantoor (ivm files) en dan rol ik rond 18 uur net na het hoogtepunt van de files weer naar huis. Kinderen naar bed brengen, eten en dan rond 20.00 uur tot 21.30/22.00 uur werken (skype calls met de US omdat ze west coast zitten) en dan lekker mijn mandje in.
Maar vaak als ik weet dat ik in de avond zeker 2 uur conference calls heb, dan breng ik in de ochtend lekker de kinderen naar school.
In het weekend werk ik max ca. 5 uur
Ik denk rond de 60 - 65 uur zonder reistijd
Zeikstraal. Niet iedereen hoeft in hetzelfde hokje geduwd te worden, sommigen worden blijkbaar gelukkig van andere dingen dan jij.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:19 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Wauw, wat een leven! Dat wilt toch iedereen. Ja, daarvoor ben je echt op aarde gezet..
Ach, sommige mensen halen ook echt voldoening uit hun werk. Ik kan ook 5 uur per week gaan hardlopen, maar daar haal ik dan weer geen voldoening uit. Waarom is dat dan wel ok?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:30 schreef BlackRhino het volgende:
Ik denk dat die mensen gewoon geen andere dingen met hun tijd weten te doenVrij triest als je je geluk van je "werk" laat afhangen, of zelfs je werk als opvulling van je leven ziet. Maar goed, dat moet ieder voor zich weten!
Tja, dankzij werk kan ik sparen voor de kinderen. Alle 3 hebben een spaarrekening waarmee ze een heel eind kunnen komen mochten ze ooit willen gaan studeren. Tevens denk ik dat we straks voor onze eigen kosten mogen opdraaien als we met z'n allen in een verzorgingshuis woonachtig zijn en dan wil ik nog wel op een normale manier kunnen levenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:30 schreef BlackRhino het volgende:
Ik denk dat die mensen gewoon geen andere dingen met hun tijd weten te doenVrij triest als je je geluk van je "werk" laat afhangen, of zelfs je werk als opvulling van je leven ziet. Maar goed, dat moet ieder voor zich weten!
Ik snap je opmerking wel (zie mijn vorige post), maar nu is mijn vraag aan jou; waarom werk jij juist niet fulltime?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:11 schreef Burdie het volgende:
Ehrm? Waarom is iedereen er zo trots op dat ze zo achterlijk veel werken
Ik ben er juist trots op dat ik dat niet hoef.
Ik werk parttime omdat ik er een eigen bedrijf + relatie + sociaal leven + hond + vrije tijd naast heb; voor mij de ideale combinatie zoquote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:49 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ik snap je opmerking wel (zie mijn vorige post), maar nu is mijn vraag aan jou; waarom werk jij juist niet fulltime?
Ik ben ook echt niet 'trots' op mijn 50-60 uur, maar ik heb het enorm naar mijn zin en de uren vliegen gewoon voorbij. Daarbij zie ik gewoon dat wat ik erin stop en ook aan voldoening uit komt. Zal vast wel veranderen als ik kinderen ofzo krijg, dan worden je andere prioriteiten belangrijker, etc.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:11 schreef Burdie het volgende:
Ehrm? Waarom is iedereen er zo trots op dat ze zo achterlijk veel werken
Ik ben er juist trots op dat ik dat niet hoef.
Nou punt 1, voor het geld hoef je het wel te doen, aangezien je met stedenbouw nagenoeg niets verdiend (helemaal in deze tijd niet), stedenbouw heeft namelijk geen eigen CAO, als je geluk hebt lift je mee met de architecten CAO, waar je dan standaard een aantal schalen te laag wordt ingeschaald, ofwel ik ga er best op vooruit. Ten 2e zie ik een toekomst in de stedenbouw niet zitten, veel vechten, strijden, uren maken om vervolgens onder de kostprijs te duiken. Het eeuwige gedoe met ontwikkelaars, gemeentes etc, over het inleveren van kwaliteit om zo puur kwantiteit als doelstelling te hebben, massaproductie dus. En als laatste het eeuwige gevecht over het budget, als stedenbouwkundige word je flink ondergewaardeerd en dit vertaald zich dan ook naar het uurtarief, alle verantwoordelijkheden worden je in de schoenen geschoven, er wordt geacht dat je het gehele proces beheerst (van vergunningsaanvraag, tot bestemmingsplan, tot ontwerp tot bestek, zodat je op elke fase verantwoordelijk kan worden gehouden, maar vervolgens er voor betalen? Ho maar... Nou even genoeg waarom geen stedenbouw meer.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik vind dat wel een overgang hoor van stedebouwkundige naar docent... voor het geld hoef je dat niet te doen, dus waarom dan wel?
Kinderen later: "Mijn papa was altijd aan het werk, we zagen hem nooitquote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:44 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tja, dankzij werk kan ik sparen voor de kinderen. Alle 3 hebben een spaarrekening waarmee ze een heel eind kunnen komen mochten ze ooit willen gaan studeren. Tevens denk ik dat we straks voor onze eigen kosten mogen opdraaien als we met z'n allen in een verzorgingshuis woonachtig zijn en dan wil ik nog wel op een normale manier kunnen leven
Ieder zijn of haar ding. Ik vind mijn werk leuk. Het is uitdagend en ik kan me enorm ontwikkelen.
Heerlijk
Ik begrijp wat je bedoelt hoor.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 09:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Kinderen later: "Mijn papa was altijd aan het werk, we zagen hem nooit"
Vrouw: "Ik moest de opvoeding van de kinderen voor mijn rekening nemen, want mijn man was altijd bezig en we hadden ook al geen quality time samen, want 's avonds was 'ie ook nog eens aan het werk."
Interessant om te lezen, dat verandert de zaakquote:
Het vak opzich, het ontwerp, de diepgang en de discussies zijn zeker erg leuk. Het gehele proces eromheen dus niet, verder ben je tegenwoordig rond de 40% van je tijd echt bezig met ontwerp en de 'leuke' dingen, de rest is vooral proces en reizen. Maar wees niet getreurd, als docent AK heb je toch qua vakinhoud veel overeenkomsten. Daarnaast blijf ik met 2 vrienden uit het vak wel actief op het gebied van prijsvragen en dergelijke, het leuke deel dusquote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Interessant om te lezen, dat verandert de zaakHet verbaast me dat stedenbouwkundigen zo weinig verdienen en zo ondergewaardeerd worden, treurig eigenlijk want op zich lijkt me het vak best leuk.
Goed dat je nu gaat voor wat je echt leuk vindt
Goed plan idd, doe jij het leuke deel van het ontwerpen en dan mogen jouw 2 vrienden die andere 60% procesgedoe doenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:37 schreef inXs het volgende:
[..]
Het vak opzich, het ontwerp, de diepgang en de discussies zijn zeker erg leuk. Het gehele proces eromheen dus niet, verder ben je tegenwoordig rond de 40% van je tijd echt bezig met ontwerp en de 'leuke' dingen, de rest is vooral proces en reizen. Maar wees niet getreurd, als docent AK heb je toch qua vakinhoud veel overeenkomsten. Daarnaast blijf ik met 2 vrienden uit het vak wel actief op het gebied van prijsvragen en dergelijke, het leuke deel dus
Hoe bekrompen en bevooroordeeld ben jij? Je trekt hier behoorlijk grove conclusies over iets waar je verder geen reet vanaf weet. Genoeg mensen moeten ook hard werken om zelds maar rond te komen, en toch zijn het geweldige ouders een echtgenotes. Mijn pa werkte als boer enorme uren, maar zorgde wel voor ons en maakte tijd vrij wanneer het nodig was. Zal ik hem eeuwig dank baar voor zijn. Beter dan zo'n pa die zijn tijd in de kroeg, voor de tv en met zijn hobby's verdoet, om vervolgens echt geen aandacht voor zijn kids te hebben... Oh, maar hij werkt wel maar 32 uur in de week, wat een held.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 09:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Vrouw: "Ik moest de opvoeding van de kinderen voor mijn rekening nemen, want mijn man was altijd bezig en we hadden ook al geen quality time samen, want 's avonds was 'ie ook nog eens aan het werk."
Als mannen die meer dan 60 uur per week werken gaat het praktisch altijd te kosten van het gezin. Uitzonderingen daar gelaten zoals je ouders.quote:Genoeg mensen moeten ook hard werken om zelds maar rond te komen Genoeg mensen moeten ook hard werken om hun levenstandaard te behouden
Dat is een mening, geen feit helaas. Is trouwens leuk onderzoek over gedaan, het boeit vrij weinig voor het kind. Dat werk brengt ook weer voordelen mee, etc. Zelfde met het fabeltje dat kinderen van alleenstaande moeders minder gelukkig zijn, etc..quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als mannen die meer dan 60 uur per week werken gaat het praktisch altijd te kosten van het gezin.
Succes met dat laatste... Daarom krijg ik kids in Zweden, krijgen we tenminste 21 maanden per kind...quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als mannen die meer dan 60 uur per week werken gaat het praktisch altijd te kosten van het gezin. Uitzonderingen daar gelaten zoals je ouders.
Als ik kinderen krijg is het eerste wat ik doen ouderschapsverlof opnemen, de maximale hoeveelheid.
leuk ik hoor zelf andere verhalen van kinderen die nu volwassen zijn en dat ervaart hebben. Wellicht is het gemiddeld zo dat het niks boeit, maar er zijn dus ook kinderen waarbij het wel boeit.quote:Dat is een mening, geen feit helaas. Is trouwens leuk onderzoek over gedaan, het boeit vrij weinig voor het kind. Dat werk brengt ook weer voordelen mee, etc. Zelfde met het fabeltje dat kinderen van alleenstaande moeders minder gelukkig zijn, etc..
Dat is echt mooi. Ik wou dat het zo in NL was. Ik kan alleen maar ouderschapsverlof aanvragen omdat in de functie die ik doe het absoluut not done is om blijvend part-time te werken. Bij 1 dag in de week vrij krijg je al rare gezichten.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:33 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Succes met dat laatste... Daarom krijg ik kids in Zweden, krijgen we tenminste 21 maanden per kind...
Ik dacht qua bron aan Freakonomics van Levitt. Geen hoogwaardige lectuut, maar wel een vooraanstaande geleerd. Ik zal het googlen voor je,quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
leuk ik hoor zelf andere verhalen van kinderen die nu volwassen zijn en dat ervaart hebben. Wellicht is het gemiddeld zo dat het niks boeit, maar er zijn dus ook kinderen waarbij het wel boeit.
Ik kan hier geen bron van geven, omdat ik het zelf zo ervaar als ik met mensen praat. Kan jij een bron geven van jouw onderzoek?
Weet je waarom ze daar zoveel tijd vrij krijgen? Zodat daarna beide ouders fulltime kunnen werken. Dat vinden Zweden namelijk belangrijk, en dat gebeurtnalle decennia. En raad eens... Zweedse kinderen zijn volgens alle statistieken gelukkiger dan Nederlandse kinderen. Zweedse moeders trouwens ook... Terwijl ouders bij elkaar meer werken dan in Nederland, om een voorbeeld te noemen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is echt mooi. Ik wou dat het zo in NL was. Ik kan alleen maar ouderschapsverlof aanvragen omdat in de functie die ik doe het absoluut not done is om blijvend part-time te werken. Bij 1 dag in de week vrij krijg je al rare gezichten.
Helaas stapt ouderschapsverlof hier als het jongste kind 8 is
Ik vind zelf 40 uur per week werken echt veelst te veel. Ik lever graag levensstijl in om minder te werken.
Dan ga je toch lekker naar een ander land, waar je nog meer kunt profiteren van anderenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is echt mooi. Ik wou dat het zo in NL was. Ik kan alleen maar ouderschapsverlof aanvragen omdat in de functie die ik doe het absoluut not done is om blijvend part-time te werken. Bij 1 dag in de week vrij krijg je al rare gezichten.
Helaas stapt ouderschapsverlof hier als het jongste kind 8 is
Ik vind zelf 40 uur per week werken echt veelst te veel. Ik lever graag levensstijl in om minder te werken.
Super antwoord! Helemaal mee eens, lekker hypocriet dat een vader wel een x aantal uur aan ze hobby mag besteden maar extra werken nee dat is dan kindermishandeling.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:42 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik dacht qua bron aan Freakonomics van Levitt. Geen hoogwaardige lectuut, maar wel een vooraanstaande geleerd. Ik zal het googlen voor je,
Enfin, zoals je zelf al terecht zegt: er zijn zeker kinderen bij wie dat boeit. Maar dat maakt het nog niet de norm en geeft niemand het recht iemand uit de te maken voor een waardeloze vader en echtgenoot omdat hij 10-20 uur meer in de week werkt??? Er zijn genoeg mensen die gewoon 10-20 uur extra slaap in de week nodig hebben, gaan we dat ook veroordelen? Of vaders dien10 uur per week vissen als hobby? Of 10 uur vrijwilligers werk in het bejaardenhuis doen?
Soms ben ik blij dat ik uit Nederland weg ben. De regels zijn zo strak, als je ook maar ergens afwijkt ben je een "slecht" mens. Laat mensen toch in hun waarde. Hij zorgt tenminste dat zijn kinderen niks tekort komen.
Heb je daar ook een paar (wetenschappelijke) bronnen van? Ben daar erg benieuwd naar. Uit de artikelen en de onderzoeken die ik gelezen heb komt namelijk een ander beeld naar voren.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:32 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat is een mening, geen feit helaas. Is trouwens leuk onderzoek over gedaan, het boeit vrij weinig voor het kind. Dat werk brengt ook weer voordelen mee, etc. Zelfde met het fabeltje dat kinderen van alleenstaande moeders minder gelukkig zijn, etc..
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:28 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hoe bekrompen en bevooroordeeld ben jij? Je trekt hier behoorlijk grove conclusies over iets waar je verder geen reet vanaf weet. Genoeg mensen moeten ook hard werken om zelds maar rond te komen, en toch zijn het geweldige ouders een echtgenotes. Mijn pa werkte als boer enorme uren, maar zorgde wel voor ons en maakte tijd vrij wanneer het nodig was. Zal ik hem eeuwig dank baar voor zijn. Beter dan zo'n pa die zijn tijd in de kroeg, voor de tv en met zijn hobby's verdoet, om vervolgens echt geen aandacht voor zijn kids te hebben... Oh, maar hij werkt wel maar 32 uur in de week, wat een held.
Elk gezin is anders, je kun iemand niet veroordelen aan de hand van zijn werkuren, je heb goeie en slechte ouders in alle vormen en maten, hun werktijden zijn over het algemeen niet relevant.
Wat? Ik geef een voorbeeld van hoe het ook anders kan, ukkel. Ik zeg, in tegenstelling tot wat jij doet, nergens dat elkemvader die 32 uur werkt een waardeloze pa is. Ik geef enkel aan dat uren niet echt alles zeggen en je dus niet zo makkelijk mensen moet veroordelen. Nederlandse kneuterigheid. We zijn inmiddels allemaal niet meer gelovig, maar de persoonlijke keuzes van andere veroordelen doen we nog steeds... Laat mensen toch vrij.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]Je noemt mij bekrompen, maar je hebt het nu zelf over vaders die 32 uur werken en hun tijd in de kroeg, voor de tv en met hun hobby's verdoen
. 'Nuf said
.
Steven Levitt is een vrij erkende wetenschapper, hoewel hij vrij veel verguisd wordt door zijn ideeen over nature vs nurture, etc. Ik vind zijn statische benadering altijd wel vermakelijk, en hij heeft wel wat punten. Je kunt genoeg van hem online vinden, en hoofdstuk 5 (meen ik) van Freakonomis gaat overal ouderschap en hoe het je kind beinvloed.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:52 schreef Ryon het volgende:
[..]
Heb je daar ook een paar (wetenschappelijke) bronnen van? Ben daar erg benieuwd naar. Uit de artikelen en de onderzoeken die ik gelezen heb komt namelijk een ander beeld naar voren.
Dan heb je denk ik niet mijn laatste posts gelezen. Tegenwoordig ben ik er meestal met eten en ook breng ik de kids 2 van de 3 keer naar school etc.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 09:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoe wil je er in de toekomst bijzitten? Heb je kinderen? Hoe zie je je pensioen voor je? Wat wil je dan te besteden hebben?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik werk parttime omdat ik er een eigen bedrijf + relatie + sociaal leven + hond + vrije tijd naast heb; voor mij de ideale combinatie zo.
Tsja leuke dingen kosten nu eenmaal geld. Rijden in een koekblik van 1000 euro is natuurlijk niks. Als je iets leuks zit van een paar honderd euro en ja kan dat niet kopen zonder eerst te moeten sparen lijkt me echt rampzaligquote:Op zondag 5 juni 2011 11:35 schreef Scorpie het volgende:
Hoe minder ik hoef te werken voor mijn levensonderhoud hoe beter.
Dat is constant het dilemma natuurlijkquote:Op zondag 5 juni 2011 12:09 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Tsja leuke dingen kosten nu eenmaal geld. Rijden in een koekblik van 1000 euro is natuurlijk niks. Als je iets leuks zit van een paar honderd euro en ja kan dat niet kopen zonder eerst te moeten sparen lijkt me echt rampzalig
Daar is allemaal over nagedacht, en we komen niets te kort, nu niet en straks ook niet. Kinderen ook niet trouwensquote:Op zondag 5 juni 2011 10:28 schreef draaijer het volgende:
Hoe wil je er in de toekomst bijzitten? Heb je kinderen? Hoe zie je je pensioen voor je? Wat wil je dan te besteden hebben?
Ik werk ook het liefst zo min mogelijk en leuke dingen kosten helemaal niet veel geld. Het ligt er maar aan wat je onder leuke dingen verstaat. De maatschappij is zo verwend dat men denkt dat iets leuks altijd geld moet kosten. Een dag lekker eten voorbereiden vind ik leuk, hoeft niet veel te kosten, klussen in de tuin of in het huis vind ik leuk, hoeft niet veel te kosten. Lekker een dag lezen, of te wiki-pedia-en vind ik leuk, kost niet veel. Veel fietsen, hardlopen of wandelen, vind ik leuk, kost ook niets. Onze vakanties zijn eigenlijk altijd op de fiets, met de trein naar bijvoorbeeld Praag en terug op de fiets, is leuk, campings kosten niet veel... En zo kan ik nog wel even doorgaan, het is dus maar wat je "leuk" vindt...quote:Op zondag 5 juni 2011 12:09 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Tsja leuke dingen kosten nu eenmaal geld. Rijden in een koekblik van 1000 euro is natuurlijk niks. Als je iets leuks zit van een paar honderd euro en ja kan dat niet kopen zonder eerst te moeten sparen lijkt me echt rampzalig
Lol ik profiteer toch niet van anderen? Ouderschapsverlof is ONBETAALD!! Bij mij in ieder geval. Sommige CAO's zijn beter.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dan ga je toch lekker naar een ander land, waar je nog meer kunt profiteren van anderen
Maar het hoeft niet veel geld te kosten, daarnaast gooien echt ontzettend veel mensen gewoon geld weg aan dingen die totaal niet nodig zijn of aan dingen die om de hoek tig procenten goedkoper zijn (en dat heb ik het over EXACT hetzelfde).quote:Op zondag 5 juni 2011 12:09 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
"Het hoeft niks te kosten". Denk je dat een huis met tuin, computer met internet, een paar toerfietsen enz allemaal gratis zijn? Jij vind jezelf wellicht bescheiden, maar ook dat zijn allemaal luxe items en dingen waar sommige mensen wat extra uren voor moeten werken.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:41 schreef inXs het volgende:
[..]
Ik werk ook het liefst zo min mogelijk en leuke dingen kosten helemaal niet veel geld. Het ligt er maar aan wat je onder leuke dingen verstaat. De maatschappij is zo verwend dat men denkt dat iets leuks altijd geld moet kosten. Een dag lekker eten voorbereiden vind ik leuk, hoeft niet veel te kosten, klussen in de tuin of in het huis vind ik leuk, hoeft niet veel te kosten. Lekker een dag lezen, of te wiki-pedia-en vind ik leuk, kost niet veel. Veel fietsen, hardlopen of wandelen, vind ik leuk, kost ook niets. Onze vakanties zijn eigenlijk altijd op de fiets, met de trein naar bijvoorbeeld Praag en terug op de fiets, is leuk, campings kosten niet veel... En zo kan ik nog wel even doorgaan, het is dus maar wat je "leuk" vindt...
Sorry, maar voor internet en een computer hoeven mensen echt niet structureel overuren te maken om dat te kunnen betalen hoor. Dat geloof ik gewoon niet.quote:maar ook dat zijn allemaal luxe items en dingen waar sommige mensen wat extra uren voor moeten werken.
Moet je uiteraard niet mijn woorden verdraaien, wat ik aangeef is dat de dingen die ik opnoem doorgaans niet de dingen zijn waar men 60uur voor hoeft te werken, dit zijn tegenwoordig hele normale dingen die echt niet veel geld hoeven te kosten. Als je samen bent en beide part time werkt is het echt geen probleem.... zo hebben wij bewust geen auto bijvoorbeeld, moet je eens kijken wat dat scheelt... Wat ik extra luxe noem zijn dingen die hier bovenop komen, een auto dus, dagjes pretpark en dierentuin, dure campings en resorts, musea, etc etc.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:42 schreef Drive-r het volgende:
[..]
"Het hoeft niks te kosten". Denk je dat een huis met tuin, computer met internet, een paar toerfietsen enz allemaal gratis zijn? Jij vind jezelf wellicht bescheiden, maar ook dat zijn allemaal luxe items en dingen waar sommige mensen wat extra uren voor moeten werken.
Sorry, dat was niet de bedoeling. Maar je gaat voorbij aan het feit dat dit voor veel mensen niet zo vanzelfsprekend is. Ik ben met je eens dat je als modaal inkomen geen probleem ermee moet hebben.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:45 schreef inXs het volgende:
[..]
Moet je uiteraard niet mijn woorden verdraaien, wat ik aangeef is dat de dingen die ik opnoem doorgaans niet de dingen zijn waar men 60uur voor hoeft te werken, dit zijn tegenwoordig hele normale dingen die echt niet veel geld hoeven te kosten. Als je samen bent en beide part time werkt is het echt geen probleem.... zo hebben wij bewust geen auto bijvoorbeeld, moet je eens kijken wat dat scheelt... Wat ik extra luxe noem zijn dingen die hier bovenop komen, een auto dus, dagjes pretpark en dierentuin, dure campings en resorts, musea, etc etc.
Het hele zooitje dat ik opnoemde ik lastig te betalen voor de minima.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Sorry, maar voor internet en een computer hoeven mensen echt niet structureel overuren te maken om dat te kunnen betalen hoor. Dat geloof ik gewoon niet.
Naja, mijn moeder is toch echt wel minima, na de geboorte van mij en mijn zus, voornamelijk bijstand, te hoog opgeleid in de zorg etc., (vader stierf kort na geboorte) dus ook nooit huis kunnen kopen. Maar toch via via wel aan een computertje kunnen komen, 2e hands leuke fietsen op de kop weten te tikken, geen auto en goed nadenken waar je je geld aan uitgeeft. Tegenwoordig is ze nog steeds alleen en redelijk miniem qua inkomen, maar heeft ze door slim omgaan met geld en uiteraard dankzij de consumptiemaatschappij toch een leuke pc bijvoorbeeld.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:47 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Het hele zooitje dat ik opnoemde ik lastig te betalen voor de minima.
Idd, met de trein naar Praag dromen een hoop mensen van.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:47 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ok slecht voorbeeld wellicht, dan fiets je toch een rondje vanaf huis richting duitsland en weer terugquote:Op zondag 5 juni 2011 13:51 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Idd, met de trein naar Praag dromen een hoop mensen van.
Modaal is al best luxe leven eigenlijk.
Dat zouden die mensen kunnen doen.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:52 schreef inXs het volgende:
[..]
Ok slecht voorbeeld wellicht, dan fiets je toch een rondje vanaf huis richting duitsland en weer terugOf je fietst naar een boerencamping in de regio.
Ik en mijn vrouw moesten een jaar van 75% van de bijstandsnorm leven en hadden gewoon internet, we konden zelfs nog sparen.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:47 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maar jij bent een geval apartquote:Op zondag 5 juni 2011 14:09 schreef sigme het volgende:
Eens even wat zitten rekenen; in 2010 heb ik gemiddeld 8 uur per week gewerkt.
Mijn liefste werkt 2 dagen per week, op een contract van 16 uur/wk, gemiddeld maakt hij zo'n 24 uur/wk.
In 2011 heb ik nog geen uur betaald gewerkt. Ik hoop daar binnenkort verandering in te kunnen brengen. Bij voorkeur werk ik 2 a 3 dagen per week. Dat zal er wel niet inzitten, en dan wordt het 4 dagen/week als ik iets vind.
Het is niet wat je bent maar vooral wat je doet, denk ik. En ook een beetje geluk...quote:
Precies mijn gedachte, en wat minder verdienen is niet erg, vrijheid is echt heul veel geld waardquote:Op zondag 5 juni 2011 14:43 schreef Drive-r het volgende:
Het ideaal beeld hier is toch wel voor mezelf beginnen over 3-4 jaar. Dat kan vanaf huis of met een klein kantoortje, en zal nog steeds druk worden, maar wel flexibel. In het werk dat ik doe, en voor mezelf zal doen, heb ik geen personeel nodig (behalve wellicht een partner en een assistente) en geen "directe klanten". Dat betekent veel flexibiliteit en je eigen schema kunnen maken. Vrienden die hetzelfde gedaan hebben, doen het allemaal vrij redelijk, met een goede verdienste (minder dan nu, maar dat boeit niet) en heel erg veel vrijheid.
Idealiter dan dus een kantoor bij huis als er kinderen zijn. Ben zelf opgegroeid met een pa die veel werkte, maar er altijd was (boer) en dat gun ik m'n kroost ook eigenlijk.
Waarom dan pas?quote:Op zondag 5 juni 2011 14:43 schreef Drive-r het volgende:
Het ideaal beeld hier is toch wel voor mezelf beginnen over 3-4 jaar.
quote:Op zondag 5 juni 2011 14:38 schreef Spiegelei het volgende:
Vind ik dat erg? Ja en nee. Nee want ik krijg er veel voor terug, ja omdat ik toch ook wel graag erg goed ergens in ben en me daar ook verder in wens te verdiepen/bekwamen.
quote:Op zondag 5 juni 2011 14:38 schreef Spiegelei het volgende:
Maar ik vind wel dat 'men' tegenwoordig (hoor mij nu oma zijn) altijd maar alles wil hebben. Dat kan gewoon meestal niet.
In deze tak van sport moet je "volwassen" zijn en een netwerk hebben om voor jezelf te beginnen. Mensen vertrouwen je niet zomaar hun geld toe...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |