Lekker kwakkelweer dus weerquote:Op maandag 17 januari 2011 12:47 schreef aloa het volgende:
De vooruitzichten zijn niet echt overtuigend winters te noemen. Overdag boven nul en s'nachts net onder nul. Net niks dus.
Ik hoop dat het nog koud gaat worden.
Jan Visserquote:De westcirculatie is aan het meanderen. Dat is goed nieuws voor liefhebbers van winterweer. Het is echter geen uitgemaakte zaak dat de poppetjes (de weersystemen) op de juiste plaats positie kiezen ofwel wanneer een zich ontwikkelend hogedrukgebied bij Ierland onvoldoende naar Noord-Europa uitslaat kan noordelijke kou zich slechts in beperkte mate boven het Noordzeegebied doen gelden. Dat is tenminste de boodschap van de nieuwste, weer wat minder koude verwachtingssessie van het ECMWF.
Volgens Europa worden gedurende het weekeinde en daarna te gemakkelijk relatief zachte en vochtige Atlantische luchtmassas om het tamelijk kleverige Ierse hoog naar onze streken getransporteerd. Dat zou betekenen dat er van een nieuwe winterse fase weinig terecht gaat komen. Alleen later deze week is het tijdelijk wat kouder. De ontwikkelingen voor het weekeinde en daarna zijn echter niet in lijn met de vorige run: terughoudendheid blijft dan ook op zn plaats.
Het kan nog steeds winterweer worden. We hebben februari ook nog...quote:Op maandag 17 januari 2011 14:02 schreef pinine het volgende:
weer.nl heeft de temperatuurverwachtingen voor de komende tijd naar boven bijgesteld dus waarschijnlijk geen winterweer voorlopig en dus amper vorst, misschien is met dit zachte weer toch wel de trend gezet voor de rest van de winter
1 Zwaluw maakt nog geen zomer... 2 ook niet.quote:Op maandag 17 januari 2011 14:59 schreef JDude het volgende:
Ik zag gisteren twee zwaluwen. Kom maar op met die zomer!
Wat moet ik hier nu weer van denken?quote:Weerprimeur Marc E. Putto
Mededeling: Kans op koudste februaar sedert elfstensprokkel in 1986! Later meer.
hoop doet leven?quote:Op maandag 17 januari 2011 16:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wat moet ik hier nu weer van denken?
En ik dan die elke dag een rot eind moet fietsenquote:Op maandag 17 januari 2011 17:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wat een regen weer![]()
Doe eens storm bij wil je!
SEIZOENSVERWACHTINGquote:Op maandag 17 januari 2011 14:11 schreef aloa het volgende:
[..]
Het kan nog steeds winterweer worden. We hebben februari ook nog...
Van wie is dit dan?quote:Op maandag 17 januari 2011 19:23 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
SEIZOENSVERWACHTING
FEBRUARI:
De eerste week van februari verandert er nog niet veel. Het blijft kwakkelen met de winter. Wisselvallig weer dus met soms even wat winterse perikelen er tussendoor. De hogedrukgebieden zijn weer terug op de Azoren en dat verhindert dat de winter vaste voet aan de grond krijgt. In de 2e week wat kouder en minder wisselvallig. De luchtdruk stijgt en dat zou meer winterweer op kunnen leveren. De 3e week zet het winterweer nog steeds door met overwegend droog weer en een noordoostenwind. In de laatste week blijft het winters koud al neemt de kans op sneeuw wel wat toe. Over het algemeen wordt het nog een vrij koude wintermaand met wat meer zon dan normaal en minder neerslag dan gemiddeld.
Zelf verzonnen?quote:Op maandag 17 januari 2011 19:23 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
SEIZOENSVERWACHTING
FEBRUARI:
De eerste week van februari verandert er nog niet veel. Het blijft kwakkelen met de winter. Wisselvallig weer dus met soms even wat winterse perikelen er tussendoor. De hogedrukgebieden zijn weer terug op de Azoren en dat verhindert dat de winter vaste voet aan de grond krijgt. In de 2e week wat kouder en minder wisselvallig. De luchtdruk stijgt en dat zou meer winterweer op kunnen leveren. De 3e week zet het winterweer nog steeds door met overwegend droog weer en een noordoostenwind. In de laatste week blijft het winters koud al neemt de kans op sneeuw wel wat toe. Over het algemeen wordt het nog een vrij koude wintermaand met wat meer zon dan normaal en minder neerslag dan gemiddeld.
Gezien de username niet te veel aandacht aan schenkenquote:Op maandag 17 januari 2011 19:23 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
SEIZOENSVERWACHTING
FEBRUARI:
Come on, da's toch niet lastig.. je vriendin gaat voor!quote:Op maandag 17 januari 2011 22:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kun je een compleet weerstation krijgen voor 50 euri, sta je nu voor een lastige keuze
Zou volgende week met mijn vriendin naar Ameland, daar is iig het geld voor bedoeld. Pfff lastig
Sure was ik ook van planquote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Come on, da's toch niet lastig.. je vriendin gaat voor!
ik ookquote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:34 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik ben dit weer zo verschrikkelijk zat
Dan hoor je hier ook niet thuisquote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:34 schreef pinine het volgende:
oké die nattigheid is niet leuk maar...: geen autoruiten krabben, geen gladheid, minder stookkosten, geen sneeuwruimen, geen sneeuwballen tegen je raam, de tuin is weer bewerkbaar, geen handschoenen nodig, minder files, minder ongelukken, geen strooizout nodig, minder treinvertraging enz...., nee dan maar liever geen winterweer
nee hoor dit soort weer is heel normaal en komt vaak 's winters voor omdat we nu eenmaal een zeeklimaat hebben, ik stel voor dat jij naar Scandinavië verhuist als je zo van winter houdtquote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan hoor je hier ook niet thuis![]()
Ga maar naar het zuiden![]()
Moah, temperatuur om en nabij het vriespunt +/- "redelijk" en het kan nog alle kanten op. Voeg wat neerslag toe en je hebt toevallig sneeuw of gewoon meer regen...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:41 schreef INViCTuS het volgende:
nee man, dit is weer voor in de herfst! de tering wat een regen weer... de modellen spreken elkaar tegen ofnie?! Duitser gaan wel voor winter? onderstaand de trend...dat gaat vaak ook wel redelijk op voor Nederland.
http://www.wetteronline.d(...)mit-etwas-Schnee.htm
nope http://www.weerbericht.nu/seizoensverwachting%20februari.php volgens onze weerman kunnen we over 1 week -7 verwachtenquote:
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:20 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
nope http://www.weerbericht.nu/seizoensverwachting%20februari.php volgens onze weerman kunnen we over 1 week -7 verwachten![]()
Hopen dat het uitkomtquote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:20 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
nope http://www.weerbericht.nu/seizoensverwachting%20februari.php volgens onze weerman kunnen we over 1 week -7 verwachten![]()
Sorry hoor, maar wat de fuck is dit nou..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:20 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
Het is onmogelijk om zover vooruit te voorspellen wat voor weer het wordt.quote:Op woensdag 19 januari 2011 02:31 schreef De_Groentenboer het volgende:
Of ben ik nu keihard aan het falen?
Nope, gewoon buien nat water.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:57 schreef Burnie88 het volgende:
Heeft het noorden al wat natte sneeuw te melden?
Komt ook een mooi hoog lijntje langs momenteel: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=tophoogtelb1x1quote:Op woensdag 19 januari 2011 13:46 schreef marcel-o het volgende:
WTF![]()
schrik me de tyfus van een enorme onweersklap
(gouda)
Niet alleen bij jullie in 't noorden, hier heeft er ook absurd lang ijs op de weg gelegen!quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:11 schreef horned_reaper het volgende:
Tot mijn verbazing zag ik net onderweg uit Groningen terug naar Winschoten dat er nog behoorlijk wat meertjes bedekt liggen onder een laag ijs van een paar weken geleden.
En dat na zo'n lange reeks al van dagen RUIM boven het vriespunt en zonder ook maar enkele vorst. Dit moet wel een indicatie zijn over hoe vreselijk dik het ijs geweest moet zijn.
Sneeuwt het, wil iedereen zomer, en dan regent het, wil iedereen weer sneeuw...quote:Op woensdag 19 januari 2011 14:14 schreef Infection het volgende:
Hier hagel nu. Ook onweer dichtbij volgens buienradar maar nog niks gezien/gehoord. Wat een klote weer. Geef mij die sneeuw maar terug...![]()
Ik niet, ik heb echt een hekel aan regen. Sneeuw vind ik alleen maar mooiquote:Op woensdag 19 januari 2011 19:02 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Sneeuwt het, wil iedereen zomer, en dan regent het, wil iedereen weer sneeuw...
Probleem met sneeuw is dat het dan niet een paar dagen ligt, want dan is het nog leuk.. nee het blijft weken liggen en word 1 grote aangevroren grafzooiquote:Op woensdag 19 januari 2011 19:06 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik niet, ik heb echt een hekel aan regen. Sneeuw vind ik alleen maar mooi
Ik ookquote:Op woensdag 19 januari 2011 19:06 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik niet, ik heb echt een hekel aan regen. Sneeuw vind ik alleen maar mooi
Wil iedereen warmte, dan krijgen ze die.....maar dan loopt iedereen weer te klagen dat het weer niet uit te houden is en snakken naar de winterquote:Op woensdag 19 januari 2011 19:02 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Sneeuwt het, wil iedereen zomer, en dan regent het, wil iedereen weer sneeuw...
Ja natuurlijk zit je met de verwarming aan. Die is van september tot en met april aan.....quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:14 schreef Kutjelik het volgende:
het is hier flink koud in het Zuid-Westen zit met de verwarming aan
Niet in een appartementquote:Op donderdag 20 januari 2011 18:07 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ja natuurlijk zit je met de verwarming aan. Die is van september tot en met april aan.....
Die van mij is al 7 jaar niet aan geweest. Niet vanwege gierigheid, maar omdat het nog nooit nodig is geweest.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:07 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ja natuurlijk zit je met de verwarming aan. Die is van september tot en met april aan.....
whahaa sukkelquote:Op donderdag 20 januari 2011 20:25 schreef braddofiel het volgende:
Vanmorgen zeg
Rij op de fiets naar school, maak een iets te scherpe bocht naar links en.. Boem
Me heup is nog steeds gevoelig
ik ging zelf ook bijnaquote:Op donderdag 20 januari 2011 20:56 schreef braddofiel het volgende:
[..]
Hou je smoel toch
Wedden dat het glad was
Ik zie hier in Noord-Limburg niks, maar ik sta er niks van te kijken als het nog gebeurt als ik die lucht zo bekijk.quote:
Merkte 't in Maastricht ook idd.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:36 schreef Frutsel het volgende:
het sneeuwt hier
heel licht, maar tis sneeuw
Hier ook en het is nog steeds aan het sneeuwen!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:55 schreef appelsientje het volgende:
Dikke vlokken hier
jammer dat het al weer voorbij is..
Wtfquote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:06 schreef wobbel het volgende:
Wat is een "spaarzame opklaring"?
http://knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |