Volgens mij heeft ook niemand gezegd om direct naar een psycholoog/psychiater te gaan (maar ik kan me vergissen, geen zin om alles terug te lezenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:37 schreef opastokvis het volgende:
verder wil ik reageren op de mensen die het over een psycholoog/psychiater hebben.
ik denk dat je dan een paar stappen te ver zit. de normale gang van zaken is eerst naar de huisarts en die verwijst je dan evt. door (meestal niet direct). in dit geval zal dat waarschijnlijk naar een neuroloog zijn, niet een psych.
Ooginfectie... Wat zul jij toen gehoopt hebben dat je ooglid ervan zou zijn gaan hangenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:03 schreef Kroketvulling het volgende:
Kwam ik met een ooginfectie naar de huisarts,
Nee hoor, ik in elk geval niet.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:03 schreef Kroketvulling het volgende:
Wat ik wel lichtelijk ironisch vind is dat mensen die zelf niet in het paranormale willen geloven en zichzelf juist als heel kritisch beschouwen dan wel blind vertrouwen lijken te hebben in artsen, psychologen en dergelijke.
Niemand is alwetend. En artsen kunnen soms behoorlijke fouten maken. Mijn oma was een paar jaar geleden van de trap gevallen en had daar maanden mee rond gelopen omdat de huisarts er wel vanuit zou gaan dat het over ging. Pijn ging niet over, want haar heup was gebroken, bleek dus maanden achteraf. Ze moest geopereerd worden. Ze kreeg een nieuwe heup, maar daarbij deed ze ook een bacteriële infectie op, dus de kop moest weer verwijderd worden. Zo'n infectie gaat nooit helemaal over, dus het risico dat het weer zou komen als er ooit weer een nieuwe kop op werd gezet, was meer dan 50%. Het gevolg is dat mijn oma nu invalide is en zich alleen kan verplaatsen met een rollator of een rolstoel. Ze moest een jaar lang revalideren in een verpleegtehuis. Gelukkig kon ze revalideren, anders zou ze daar voor de rest van haar leven moeten blijven. En dat allemaal omdat de huisarts te snel een oordeel had.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, inderdaad, nu je 't zegt valt het mij ook op. En die alwetende gestudeerden kunnen toch de plank misslaan, niet te filmen.
Helemaal eens.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:34 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vind dat je hier nogal een gevaarlijk standpunt inneemt.
Waarom een persoon een traject laten afleggen waarin niets zeker is en waarin niets onderbouwt is terwijl er gewoon een zinnige BEWEZEN medische verklaring voor is.
Zulke mensen moet je tegen zichzelf beschermen. TS is ervan overtuigd dat hij door een geest bezeten is, zonder enige onderbouwing, terwijl er in dit topic genoeg onderbouwing is om aan te namen dat dit beslist niet zo is. Als je dit doortrekt mag ik hier dus in de TRU mensen met kanker naar een paragnost verwijzen. Dat is gewoon iemand de dood in duwen. Niets meer, niets minder.
Hier wordt de TS dan ook eigenlijk aangespoord door sommigen op opgelicht te worden. Want geen normaal denkend mens verwijst iemand met een bekende aandoening door naar een paragnost. Zulke mensen moeten dan ook tegen zichzelf beschermt worden.
Want de redenatie van TS in het begin is logisch, maar de reacties in het topic geven duidelijk geen uitsluitsel. Katten die dingen kunnen zien die wij niet zien. Snijdt z'n oog open en zie dat het op de verhouding kegeltjes staafjes na precies hetzelfde is.
Uiteraard hebben mensen ook nog enige vorm van zelfbeschikking, maar ik kan niet verantwoorden dat iemand zich gewillig laat oplichten terwijl het voorkomen zou kunnen worden, en jij als mod hebt daar ook enige verantwoordelijkheid in.
Heb nou gewoon eens de ballen om op de vraag in te gaan, huilebalk.quote:
volgens mij meerdere malen, maar misschien hadden die personen al eerder gepost, dat ik niet de link tussen hun posts gelegd heb, dat zou goed kunnen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:40 schreef JoepiePoepie het volgende:
Volgens mij heeft ook niemand gezegd om direct naar een psycholoog/psychiater te gaan (maar ik kan me vergissen, geen zin om alles terug te lezen), maar om een eventuele diagnose door een huisarts te laten stellen en van daaruit verder te gaan, naar eventueel een psycholoog/psychiater/whatever.
Saliezwaaier, ja, die is leukquote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:49 schreef opastokvis het volgende:
[..]
volgens mij meerdere malen, maar misschien hadden die personen al eerder gepost, dat ik niet de link tussen hun posts gelegd heb, dat zou goed kunnen.
maar omdat we blijkbaar in de TRU-sfeer moeten blijven hangen (volgens mij betekend dat niet dat je wetenschap buiten moet sluiten, maar dat is mijn mening) heeft er dan iemand een adres van een goed bekend staande saliezwaaier voor TS?
Amen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:40 schreef FurtiveAffaire het volgende:
Naast het kijkgedrag en of het wel of niet onverklaarbaar is heeft TS 2 mogelijkheden waaruit meerdere mogelijkheden voortvloeien.
1. Hij benadert het probleem als psychisch en bezoekt een dokter.
2. Hij benadert het probleem via de paranormale weg en bezoekt een paragnost.
De keuze is aan hem. Meer kan hij/zij niet doen.
zit je weer lekker te zuigen zwabber?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:47 schreef _Led_ het volgende:
Heb nou gewoon eens de ballen om op de vraag in te gaan, huilebalk.
Want als je het mal vindt om eerst een spiritueel reiniger erbij te halen voor je met je auto naar de garage gaat, waarom vind je het dan niet mal om eerst naar een spiritueel reiniger te gaan voor je de dokter even raadpleegt ?
Mwahquote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:53 schreef _Led_ het volgende:
Maar dat wil niet zeggen dat wij er niet ellenlang over door kunnen emmeren natuurlijk !
Zoals eerder gezegd, is het dan onmogelijk dat een geest bijvoorbeeld klopgeluiden maakt, schilderijen laat vallen, kaarsen uitblaast of auto's niet laat starten ? Ben jij alwetend om dat te kunnen zeggen ?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:53 schreef opastokvis het volgende:
[..]
zit je weer lekker te zuigen zwabber?![]()
![]()
je vergelijking met een auto en deze situatie is wat vergezocht vind je zelf ook niet?
ts heeft het over het waarnemen van entiteiten dat heeft weinig met een auto te maken hoor.
en meer met saliezwaaiers.
Is het niet verstandiger om eerst de rationele weg via de dokter te bewandelen ?quote:verder, ik ben het er niet mee eens, maar het is wel de snelste weg om geesten uit te sluiten.
des te eerder kan ts zich richten op medische hulp.
en je theorie over het geloof in geesten dat versterkt wordt zit wel wat in, maar stel dat we gelijk hebben dan blijkt dat vanzelf, want dan gaan ze niet weg.
Katten zijn sowieso maffe beesten.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:35 schreef drijfhout het volgende:
Mijn twee katten hebben er flink op los gestaard naar lege plekken, in de twintig jaar dat ze als broer en zus uit hetzelfde nest samenleefden.
Als ze werkelijk een entiteit zagen, dan is het buitengewoon maf dat ze echt nog nooit samen naar dezelfde plek/entiteit hebben zitten staren. Mijn waarnemingen ontkrachten wel degelijk de verklaring dat ze een entiteit zouden zien als ze naar een willekeurige plek staren en miauwen. Want ze hebben nooit allebei naar dezelfde plek gestaard en gemiauwd.
Puur menselijke projectie, om die entiteiten bij het gedrag van je kat te gaan verzinnen.
Mijn ervaring met 2 UFO'squote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:58 schreef _Led_ het volgende:
Zoals eerder gezegd, is het dan onmogelijk dat een geest bijvoorbeeld klopgeluiden maakt, schilderijen laat vallen, kaarsen uitblaast of auto's niet laat starten ? Ben jij alwetend om dat te kunnen zeggen ?
En jij bent zeker ook niet geboren maar 'bedacht'.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:09 schreef JoepiePoepie het volgende:
Verder heeft ook iemand gewoon een keer 'bedacht' dat een plukje salie/vuurwerk/whatever helpt tegen boze geesten.
Even reactie puntsgewijs:quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:39 schreef Boca_Raton het volgende:
Mijn reacties onderstreept ertussengeplaatst.
[..]
En jij voelt je daarin op geen enkele manier verantwoordelijk voor fouten die jij had kunnen voorkomen?quote:
Joh, zou je misschien nog iets kinderachtiger kunnen doen of gaat dat moeilijk worden ?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En jij bent zeker ook niet geboren maar 'bedacht'.
Led, hou eens op.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:19 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Joh, zou je misschien nog iets kinderachtiger kunnen doen of gaat dat moeilijk worden ?
Ja, dat is echt irritant. Zo'n Derek Ogilvie bijvoorbeeld. Of hij nou wel of niet met overleden mensen kan praten, elke keer maar weer op zo'n applaus wachten als hij iets goed geraden heeft.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:41 schreef Pulzzar het volgende:
En wat ik al zei, de eerlijkheid en integriteit van veel mediums valt in veel gevallen helaas te betwijfelen. Hun ego om aan te tonen dat ze echt wel over paranormale gaven beschikken, is dan groter dan het welzijn van de mensen die een beroep op hen doen. Helaas zijn daar veel mensen de dupe van geworden.
Die moet je me even uitleggen als je wiltquote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:18 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En jij voelt je daarin op geen enkele manier verantwoordelijk voor fouten die jij had kunnen voorkomen?
Spoor jij de andere kant dan ook eens aan om gewoon zich normaal te gedragen.quote:
Je zit hier feitelijk voor TS het paranormale als reëele mogelijkheid te beschrijven terwijl hij daar waarschijnlijk gewoon opgelicht wordt. Er is geen enkele reden om niet eerst naar de dokter te gaan. Al is het maar voor de zekerheid. Of is de dokter ook een boze geest die TS kapot wil maken door hem op een vals medisch traject te gooien?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die moet je me even uitleggen als je wilt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |