abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:40:21 #126
311765 FurtiveAffaire
Bond, James Bond
pi_90972037
Naast het kijkgedrag en of het wel of niet onverklaarbaar is heeft TS 2 mogelijkheden waaruit meerdere mogelijkheden voortvloeien.

1. Hij benadert het probleem als psychisch en bezoekt een dokter.

2. Hij benadert het probleem via de paranormale weg en bezoekt een paragnost.

De keuze is aan hem. Meer kan hij/zij niet doen.
(A)___BEZIG MET EEN BOEK___(A)
Een auteur is een mens met meerdere gedachtes!
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:40:30 #127
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_90972041
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:37 schreef opastokvis het volgende:
verder wil ik reageren op de mensen die het over een psycholoog/psychiater hebben.
ik denk dat je dan een paar stappen te ver zit. de normale gang van zaken is eerst naar de huisarts en die verwijst je dan evt. door (meestal niet direct). in dit geval zal dat waarschijnlijk naar een neuroloog zijn, niet een psych.
Volgens mij heeft ook niemand gezegd om direct naar een psycholoog/psychiater te gaan (maar ik kan me vergissen, geen zin om alles terug te lezen :)), maar om een eventuele diagnose door een huisarts te laten stellen en van daaruit verder te gaan, naar eventueel een psycholoog/psychiater/whatever.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:03 schreef Kroketvulling het volgende:
Kwam ik met een ooginfectie naar de huisarts,
Ooginfectie... Wat zul jij toen gehoopt hebben dat je ooglid ervan zou zijn gaan hangen ;).

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:03 schreef Kroketvulling het volgende:
Wat ik wel lichtelijk ironisch vind is dat mensen die zelf niet in het paranormale willen geloven en zichzelf juist als heel kritisch beschouwen dan wel blind vertrouwen lijken te hebben in artsen, psychologen en dergelijke.
Nee hoor, ik in elk geval niet.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_90972085
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou, inderdaad, nu je 't zegt valt het mij ook op. En die alwetende gestudeerden kunnen toch de plank misslaan, niet te filmen.
Niemand is alwetend. En artsen kunnen soms behoorlijke fouten maken. Mijn oma was een paar jaar geleden van de trap gevallen en had daar maanden mee rond gelopen omdat de huisarts er wel vanuit zou gaan dat het over ging. Pijn ging niet over, want haar heup was gebroken, bleek dus maanden achteraf. Ze moest geopereerd worden. Ze kreeg een nieuwe heup, maar daarbij deed ze ook een bacteriële infectie op, dus de kop moest weer verwijderd worden. Zo'n infectie gaat nooit helemaal over, dus het risico dat het weer zou komen als er ooit weer een nieuwe kop op werd gezet, was meer dan 50%. Het gevolg is dat mijn oma nu invalide is en zich alleen kan verplaatsen met een rollator of een rolstoel. Ze moest een jaar lang revalideren in een verpleegtehuis. Gelukkig kon ze revalideren, anders zou ze daar voor de rest van haar leven moeten blijven. En dat allemaal omdat de huisarts te snel een oordeel had.

Artsen, psychiaters en mediums maken allemaal fouten. Toch moet je er niet vanuit gaan dat iedereen dat doet. Een goede arts zal alles doen wat nodig is om de juiste diagnose te stellen; als hij het kan, behandelt hij het zelf, kan hij het niet, verwijst hij je door naar iemand die het wel kan. Een goede psych zal zijn client altijd serieus nemen en uitzoeken hoe de problemen opgelost kunnen worden, of in ieder geval hoe de kwaliteit van leven kan worden verbetert. Zijn diagnose is niet bedoeld om zijn client in een hokje te plaatsen en zichzelf daarvoor een schouderklopje te geven; zijn diagnose is bedoeld om de richting te bepalen waar uitgezocht moet worden waar de oorzaak van de problemen ligt en hoe die problemen opgelost kunnen worden. Een goed medium is eerlijk en integer. Hij zal zijn gave gebruiken om mensen te kunnen helpen, maar zal er ook eerlijk over zijn als zijn gaven tekort schieten.

En wat ik al zei, de eerlijkheid en integriteit van veel mediums valt in veel gevallen helaas te betwijfelen. Hun ego om aan te tonen dat ze echt wel over paranormale gaven beschikken, is dan groter dan het welzijn van de mensen die een beroep op hen doen. Helaas zijn daar veel mensen de dupe van geworden.
pi_90972224
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:34 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vind dat je hier nogal een gevaarlijk standpunt inneemt.
Waarom een persoon een traject laten afleggen waarin niets zeker is en waarin niets onderbouwt is terwijl er gewoon een zinnige BEWEZEN medische verklaring voor is.
Zulke mensen moet je tegen zichzelf beschermen. TS is ervan overtuigd dat hij door een geest bezeten is, zonder enige onderbouwing, terwijl er in dit topic genoeg onderbouwing is om aan te namen dat dit beslist niet zo is. Als je dit doortrekt mag ik hier dus in de TRU mensen met kanker naar een paragnost verwijzen. Dat is gewoon iemand de dood in duwen. Niets meer, niets minder.

Hier wordt de TS dan ook eigenlijk aangespoord door sommigen op opgelicht te worden. Want geen normaal denkend mens verwijst iemand met een bekende aandoening door naar een paragnost. Zulke mensen moeten dan ook tegen zichzelf beschermt worden.
Want de redenatie van TS in het begin is logisch, maar de reacties in het topic geven duidelijk geen uitsluitsel. Katten die dingen kunnen zien die wij niet zien. Snijdt z'n oog open en zie dat het op de verhouding kegeltjes staafjes na precies hetzelfde is.

Uiteraard hebben mensen ook nog enige vorm van zelfbeschikking, maar ik kan niet verantwoorden dat iemand zich gewillig laat oplichten terwijl het voorkomen zou kunnen worden, en jij als mod hebt daar ook enige verantwoordelijkheid in.
Helemaal eens.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:47:32 #130
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_90972294
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:32 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Stakker...

:N
Heb nou gewoon eens de ballen om op de vraag in te gaan, huilebalk.

Want als je het mal vindt om eerst een spiritueel reiniger erbij te halen voor je met je auto naar de garage gaat, waarom vind je het dan niet mal om eerst naar een spiritueel reiniger te gaan voor je de dokter even raadpleegt ? :?
zzz
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:49:31 #131
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_90972368
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:40 schreef JoepiePoepie het volgende:
Volgens mij heeft ook niemand gezegd om direct naar een psycholoog/psychiater te gaan (maar ik kan me vergissen, geen zin om alles terug te lezen :)), maar om een eventuele diagnose door een huisarts te laten stellen en van daaruit verder te gaan, naar eventueel een psycholoog/psychiater/whatever.
volgens mij meerdere malen, maar misschien hadden die personen al eerder gepost, dat ik niet de link tussen hun posts gelegd heb, dat zou goed kunnen.

maar omdat we blijkbaar in de TRU-sfeer moeten blijven hangen (volgens mij betekend dat niet dat je wetenschap buiten moet sluiten, maar dat is mijn mening) heeft er dan iemand een adres van een goed bekend staande saliezwaaier voor TS?
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:51:31 #132
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_90972449
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:49 schreef opastokvis het volgende:

[..]

volgens mij meerdere malen, maar misschien hadden die personen al eerder gepost, dat ik niet de link tussen hun posts gelegd heb, dat zou goed kunnen.

maar omdat we blijkbaar in de TRU-sfeer moeten blijven hangen (volgens mij betekend dat niet dat je wetenschap buiten moet sluiten, maar dat is mijn mening) heeft er dan iemand een adres van een goed bekend staande saliezwaaier voor TS?
Saliezwaaier, ja, die is leuk :D

In de documentaire van Frans Bromet was er een jonge vrouw, een bekende van Bromet zelf. Zo nuchter als wat maar ze deed haar werk goed. Even kijken of ik de link naar die aflevering kan vinden.
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 12:52:35 #133
249559 crew  Lavenderr
pi_90972507
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:40 schreef FurtiveAffaire het volgende:
Naast het kijkgedrag en of het wel of niet onverklaarbaar is heeft TS 2 mogelijkheden waaruit meerdere mogelijkheden voortvloeien.

1. Hij benadert het probleem als psychisch en bezoekt een dokter.

2. Hij benadert het probleem via de paranormale weg en bezoekt een paragnost.

De keuze is aan hem. Meer kan hij/zij niet doen.
Amen.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:53:27 #134
31101 _Led_
pi_90972548
Maar dat wil niet zeggen dat wij er niet ellenlang over door kunnen emmeren natuurlijk !

:)
zzz
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:53:53 #135
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_90972565
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:47 schreef _Led_ het volgende:
Heb nou gewoon eens de ballen om op de vraag in te gaan, huilebalk.

Want als je het mal vindt om eerst een spiritueel reiniger erbij te halen voor je met je auto naar de garage gaat, waarom vind je het dan niet mal om eerst naar een spiritueel reiniger te gaan voor je de dokter even raadpleegt ? :?
zit je weer lekker te zuigen zwabber? :{ ;)

je vergelijking met een auto en deze situatie is wat vergezocht vind je zelf ook niet?
ts heeft het over het waarnemen van entiteiten dat heeft weinig met een auto te maken hoor.
en meer met saliezwaaiers.

verder, ik ben het er niet mee eens, maar het is wel de snelste weg om geesten uit te sluiten.
des te eerder kan ts zich richten op medische hulp.

en je theorie over het geloof in geesten dat versterkt wordt zit wel wat in, maar stel dat we gelijk hebben dan blijkt dat vanzelf, want dan gaan ze niet weg.
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 12:56:17 #136
249559 crew  Lavenderr
pi_90972681
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:53 schreef _Led_ het volgende:
Maar dat wil niet zeggen dat wij er niet ellenlang over door kunnen emmeren natuurlijk !

:)
Mwah }:|
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:58:59 #137
31101 _Led_
pi_90972787
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:53 schreef opastokvis het volgende:

[..]

zit je weer lekker te zuigen zwabber? :{ ;)

je vergelijking met een auto en deze situatie is wat vergezocht vind je zelf ook niet?
ts heeft het over het waarnemen van entiteiten dat heeft weinig met een auto te maken hoor.
en meer met saliezwaaiers.
Zoals eerder gezegd, is het dan onmogelijk dat een geest bijvoorbeeld klopgeluiden maakt, schilderijen laat vallen, kaarsen uitblaast of auto's niet laat starten ? Ben jij alwetend om dat te kunnen zeggen ?
Ik zou net zo goed kunnen zeggen dat de symptomen die de TS opnoemt minder met saliezwaaiers te maken hebben dan met doktoren, maar dan vraag jij me vast ook wie ik ben om dat zo stellig te kunnen zeggen.

quote:
verder, ik ben het er niet mee eens, maar het is wel de snelste weg om geesten uit te sluiten.
des te eerder kan ts zich richten op medische hulp.

en je theorie over het geloof in geesten dat versterkt wordt zit wel wat in, maar stel dat we gelijk hebben dan blijkt dat vanzelf, want dan gaan ze niet weg.
Is het niet verstandiger om eerst de rationele weg via de dokter te bewandelen ?
Als dat niet helpt kun je altijd nog zo'n saliezwaaiende huisvrouw steunen met zwart geld bovenop haar uitkering in de hoop dat het helpt.
Zo loop je minder risico dat je onterecht denkt met geesten te maken te hebben.

Ik vind 't gewoon zo vreemd dat er blijkbaar mensen zijn die denken : "Ah, een probleem ! Laten we eerst een irrationele verklaring verzinnen, als dat niet werkt kunnen we het later altijd nog eens met logica proberen !".
zzz
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:01:37 #138
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_90972899
http://www.bromet.nl/home/241

Kun je afleveringen terugzien.

Haar naam is Lise Schimmel.

http://www.liseschimmel.nl/
pi_90973163
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:35 schreef drijfhout het volgende:
Mijn twee katten hebben er flink op los gestaard naar lege plekken, in de twintig jaar dat ze als broer en zus uit hetzelfde nest samenleefden.

Als ze werkelijk een entiteit zagen, dan is het buitengewoon maf dat ze echt nog nooit samen naar dezelfde plek/entiteit hebben zitten staren. Mijn waarnemingen ontkrachten wel degelijk de verklaring dat ze een entiteit zouden zien als ze naar een willekeurige plek staren en miauwen. Want ze hebben nooit allebei naar dezelfde plek gestaard en gemiauwd.

Puur menselijke projectie, om die entiteiten bij het gedrag van je kat te gaan verzinnen.
Katten zijn sowieso maffe beesten.

De mijne staart ook altijd. Naar mij, met een arrogante blik alsof ik niet helemaal 100 ben. :D

effe een leuke draai aan het topic geven.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:09:37 #140
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_90973213
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:58 schreef _Led_ het volgende:
Zoals eerder gezegd, is het dan onmogelijk dat een geest bijvoorbeeld klopgeluiden maakt, schilderijen laat vallen, kaarsen uitblaast of auto's niet laat starten ? Ben jij alwetend om dat te kunnen zeggen ?
Mijn ervaring met 2 UFO's

Verder heeft ook iemand gewoon een keer 'bedacht' dat een plukje salie/vuurwerk/whatever helpt tegen boze geesten.

Op het moment dat iemand bedenkt dat een spiritueel reiniger je zieke auto beter kan maken, en andere 'believers' nemen dat over, dan is er een nieuw geloof geboren :).
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:14:29 #141
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_90973438
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:09 schreef JoepiePoepie het volgende:

Verder heeft ook iemand gewoon een keer 'bedacht' dat een plukje salie/vuurwerk/whatever helpt tegen boze geesten.

En jij bent zeker ook niet geboren maar 'bedacht'.
pi_90973527
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:39 schreef Boca_Raton het volgende:
Mijn reacties onderstreept ertussengeplaatst.

[..]

Even reactie puntsgewijs:
Slaapverlamming is een hele reëele verklaring die, precies overeenkomt met de symptomen van TS.

TS opent dit topic in de TRU met die veronderstelling. Dat lijkt me een open deur.

Je zei daarnet zelf duidelijk dat het een gevoel is wat niet bewezen kan worden. Waarom zou je iets aannemen wat niet bewezen kan worden als een andere verklaring wel bewezen kan worden?
Daarnaast kan een simpel bezoekje aan de huisarts dit uitsluiten. Je bent immers niet verplicht de diagnose te volgen.

Nou waarom mag het met (waarschijnlijk) slaapverlamming wel, maar met kanker niet?

En je WTF snap ik niet helemaal. In de wereld van het bovennatuurlijke zitten vele oplichters. Ga maar eens wat verhalen uit rusland opzoeken.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90973583
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Amen.
En jij voelt je daarin op geen enkele manier verantwoordelijk voor fouten die jij had kunnen voorkomen? :{
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:19:04 #144
31101 _Led_
pi_90973624
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

En jij bent zeker ook niet geboren maar 'bedacht'.
Joh, zou je misschien nog iets kinderachtiger kunnen doen of gaat dat moeilijk worden ? :')
zzz
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 13:19:56 #145
249559 crew  Lavenderr
pi_90973666
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:19 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Joh, zou je misschien nog iets kinderachtiger kunnen doen of gaat dat moeilijk worden ? :')
Led, hou eens op.
pi_90973712
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:41 schreef Pulzzar het volgende:
En wat ik al zei, de eerlijkheid en integriteit van veel mediums valt in veel gevallen helaas te betwijfelen. Hun ego om aan te tonen dat ze echt wel over paranormale gaven beschikken, is dan groter dan het welzijn van de mensen die een beroep op hen doen. Helaas zijn daar veel mensen de dupe van geworden.
Ja, dat is echt irritant. Zo'n Derek Ogilvie bijvoorbeeld. Of hij nou wel of niet met overleden mensen kan praten, elke keer maar weer op zo'n applaus wachten als hij iets goed geraden heeft. }:|
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:21:38 #147
31101 _Led_
pi_90973739
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Led, hou eens op.
Ja, nog mooier nu, doe even alsof ze een zinnige opmerking maakte ofzo :')
zzz
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 13:23:51 #148
249559 crew  Lavenderr
pi_90973836
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:18 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

En jij voelt je daarin op geen enkele manier verantwoordelijk voor fouten die jij had kunnen voorkomen? :{
Die moet je me even uitleggen als je wilt :)
pi_90973859
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Led, hou eens op.
Spoor jij de andere kant dan ook eens aan om gewoon zich normaal te gedragen.
Je bent hier krampachtig aan het proberen beide kanten het woord te kunnen geven op een gelijk niveau, maar dat kan helemaal niet. Er is een berg bewijs voor het rationele kamp, maar geen enkel bewijs voor het paranormale kamp.
Lekker makkelijk op deze manier. Ik kan ook vanalles roepen en daarbij zeggen dat ik het niet kan bewijzen, maar voel/weet, maar dat maakt het nog niet de waarheid, of uberhaupt zinnig.

Boca_Raton heeft in dit hele topic nog geen enkel argument gegeven, enkel met onderbuikgevoelens en simplistische denkwegen aan de stoelpoten van zinnige argumenten zitten zagen, maar de 2 mods hier zitten krampachtig een discussie hoog te houden die niet eens zou bestaan. Wat een treurigheid.
Objectiviteit is een streven in discussie's, niet gelijkwaardigheid van ongelijkwaardige partijen.
pi_90973919
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die moet je me even uitleggen als je wilt :)
Je zit hier feitelijk voor TS het paranormale als reëele mogelijkheid te beschrijven terwijl hij daar waarschijnlijk gewoon opgelicht wordt. Er is geen enkele reden om niet eerst naar de dokter te gaan. Al is het maar voor de zekerheid. Of is de dokter ook een boze geest die TS kapot wil maken door hem op een vals medisch traject te gooien? ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')