abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90526639
Helaas kan ik de indertijd naar 'ufo report' ingestuurde melding met daaruit volgende een interview (per email) niet meer vinden op internet. EDIT wegens mijn verhaal hier weer doen heb ik andere woorden ingetikt en iets er van terug gevonden !:
http://www.ufoinfo.com/roundup/v04/rnd04_07.shtml zoek met ctrl-f op dutch motorist

Daarin werd ik omwille van privacy Joost genoemd, niet mijn echte naam. Wat wel klopte is dat ik een opel rally sport had, die net weer water dicht gemaakt was, voor rally rijden. nieuwe ontsteking ook, wat kabels en aangepaste elektronica wegens wat nieuwe sensoren en lichten.
Het was op een nacht, uur of 2 am, ik liet de hond uit in een natuurgebied na de avond dienst.
Ik reed weer naar huis toe, toen mijn auto uit het niks gewoon stopte, geen gereutel, geen knal uit de uitlaat, niks, het ding startte altijd, ook nadien.
Er was geen plas waar ik doorheen reed, maar dan nog, geen mist, en gezien het type wagen, hij slaat gewoon niet af als je rustig in zijn 2 rijd met aangepast gas er op.
Mijn hond, een stevig, waakzaam, niet angstig en ook uit blijdschap opgewonden type en ook nogal blafferig type, sprong ineens tussen de voorstoelen en duwde zijn kop in mijn oksel. Maar ik moest uitstappen om te kijken of ik wellicht een kabel ergens niet goed op had gedrukt of een draad kapot gemaakt had die het nu begaf.
Ik deed de motorkap open, alle bougie kabels in orde, elektronica, draden, extern zichtbaar, niet beschadigd.
Ineens viel me op dat de hond niet blafte wat hij altijd doet als ik plots opsta, harder ga fietsen ineens, uit de auto stap. Ik dacht ff dat ik hem niet had bemerkt dat hij met mij uit de wagen was gesprongen, ik keek en ... hij zat ineengedoken voor de voorstoel in de benenruimte.
Ook de natuur was doodstil terwijl je normaal toch wel e.e.a. hoort daar, krekels, een kikker, een uil, een koe , het kuchen van een schaap e.d.
Na ja, kan gebeuren, eerst nog even de motor en omgeving checken, zekeringen, allemaal in orde..
Vanuit het niets kreeg ik een soort elektrisch misselijk gevoel, niet met iets te vergelijken, een soort kippenvel van binnen in alle bloedvaten en spieren.
Ik draaide me met een ruk om vanwege het idee dat er iemand achter mij stond, de zaklamp in de aanslag om een mep te geven.
Niemand, een paar honderd meter verder schieten verticaal klimmend 2 'lichtbollen' de lucht in, en verwijderen zich, van visuele volle maan grootte, worden het rap tennisballen, en ineens zijn ze weg. Wow dacht ik, what the fuck was dat?
Ik doe de motorkap dicht, probeer te starten en ja hoor, direct draait de motor als een zonnetje, jaren later verkoop ik de wagen, hij had voor- tussen toen het voorval en de verkoop nooit uitval gehad.
De interviewer vroeg of ik ook tijd kwijt was, dat was ik niet, want ik wist precies, ivm mijn dienst rooster, hoe lang het rondje lopen duurt daar, dat ik niet meer dan 2 a 4 minuten later thuis was dan anders. Ongeveer de tijd-spanne dus van het gebeuren.

Hier heb ik jaren niet meer aan gedacht, tot ik dus BNW op fok vond.

Poll: We zijn de enige in het heelal, UFo's=natuurlijke fenomenen
Nee, er zijn mensen en meer
Ja, wij zijn de enigen
Ik weet het echt niet
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 3% gewijzigd door fokthesystem op 28-12-2010 13:24:01 ]
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_90527324
Je hebt ongetwijfeld iets bizars meegemaakt. Maar dit is nu precies wat ik bedoel als ik zeg dat dingen die gebeuren worden gefrunnikt in een bepaalde gedachtegang, puur omdat het niet verklaarbaar is.

Ik ben geen natuurkundige, maar waarom ga je er vanuit dat het UFO's zijn? Natuurlijk, het kan best een UFO zijn geweest, maar ja, het kan ook gewoon een natuurkundig fenomeen zijn? Ik weet niet wat de meest logische verklaring zijn.

En serieus, je hebt dit meegemaakt, een melding gemaakt inclusief interview en je dacht er pas weer aan toen je BNW vond? Dat geloof je toch zelf niet?
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_90527522
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 09:55 schreef Hoppahoppa het volgende:

Ik ben geen natuurkundige, maar waarom ga je er vanuit dat het UFO's zijn? Natuurlijk, het kan best een UFO zijn geweest, maar ja, het kan ook gewoon een natuurkundig fenomeen zijn? Ik weet niet wat de meest logische verklaring zijn.
Het woord zegt al zo veel, ongeïdentificeerde vliegende objecten. En dat klopt 100%

quote:
En serieus, je hebt dit meegemaakt, een melding gemaakt inclusief interview en je dacht er pas weer aan toen je BNW vond? Dat geloof je toch zelf niet?
Toch wel, zoals ik elders aangaf, ik ben lange tijd 1 van de sceptici geweest, en begaf me daarom geheel niet op sites als nubiri, of ufo achtige sub fora van fok e.d.
Indertijd dacht ik aan gasbollen, dat heb je in gebieden met moeras namelijk wel eens. Zelfs de mij toen al bekende thaise ballonnen sloot ik niet uit, echter zulke snelle stijg en 'horizontale winden' hebben we in NL niet. ook kon ik de draden na aandrukken net die fractie van een millimeter ineens wEl contact hebben doen maken. Wat de hond betreft, ende omgeving, zo reed mijn auto met licht en al, en in een fractie was het over, dus geen licht en geluid meer. misschien schrikt ook daar de natuur van, kijkt de kat uit de boom. Later dacht ik nog dat de 'kippenvel van binnen' wellicht een vorm van statische elektriciteit was geweest.
Verder is er mij geen natuurlijk fenomeen bekend dat in de natuur elektra plat legt, maar toch, ook hiervan blijken er rapporten wereldwijd te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door fokthesystem op 28-12-2010 10:10:12 ]
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_90527668
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:03 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Het woord zegt al zo veel, ongeïdentificeerde vliegende objecten. En dat klopt 100%

Je hebt gelijk. Maar jij linkt in andere topics UFO's aan buitenaards leven en indirect doe je dat in dit verhaal ook, dus je hebt inderdaad UFO's gezien, maar jij weet net zo goed als ik dat je nu probeert om me op termen te pakken, terwijl je heel goed weet wat ik bedoel. Ja het waren UFO's, nee het zegt niets over buitenaards leven.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:03 schreef fokthesystem het volgende:

Toch wel, zoals ik elders aangaf, ik ben lange tijd 1 van de sceptici geweest, en begaf me daarom geheel niet op sites als nubiri, of ufo achtige sub fora van fok e.d.
Indertijd dacht ik aan gasbollen, dat heb je in gebieden met moeras namelijk wel eens. Zelfs de mij toen al bekende thaise ballonnen sloot ik niet uit, echter zulke snelle stijg en 'horizontale winden' hebben we in NL niet. ook kon ik de draden na aandrukken net die fractie van een millimeter ineens wEl contact hebben doen maken. Wat de hond betreft, ende omgeving, zo reed mijn auto met licht en al, en in een fractie was het over, dus geen licht en geluid meer. misschien schrikt ook daar de natuur van, kijkt de kat uit de boom. Later dacht ik nog dat de 'kippenvel van binnen' wellicht een vorm van statische elektriciteit was geweest.
Verder is er mij geen fenomeen bekend dat in de natuur elektra plat legt, maar toch, ook hiervan blijken er rapporten wereldwijd te zijn.
Omdat jou geen fenomeen bekend is, is het buitenaards?
pi_90527754
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:10 schreef Hoppahoppa het volgende:

Omdat jou geen fenomeen bekend is, is het buitenaards?
Waar vindt jij dat ik dat stel, vanwaar deze foute conclusie?

Ik stel nogmaals dat ook toen, ik uitging van 'wat dan ook, weird', het voor de zekerheid meldde en verder nimmer meer aan dacht jarenlang.
Dat in een ander topic ufo = aliens ook door mij gebruikt is, is logica gezien de draad en het gebeurde in india, de grotten en de tekeningen.
Nog steeds zeg ik simpelweg: of we zijn alleen, of niet, weten doe ik het niet.
Indien tijdreizen tOh wel kan, zjin het wellicht menselijke vindingen die we zien, vliegende camera's of zo, of gewoon puur door mensen in ontwikkeling zijnde nieuwe (on-)bemande) vliegtuigen in testfase's. Ik houd alle opties open vooralsnog.
pi_90527945
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:14 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Waar vindt jij dat ik dat stel, vanwaar deze foute conclusie?

Ik stel nogmaals dat ook toen, ik uitging van 'wat dan ook, weird', het voor de zekerheid meldde en verder nimmer meer aan dacht jarenlang.
Dat in een ander topic ufo = aliens ook door mij gebruikt is, is logica gezien de draad en het gebeurde in india, de grotten en de tekeningen.
Nog steeds zeg ik simpelweg: of we zijn alleen, of niet, weten doe ik het niet.
Indien tijdreizen tOh wel kan, zjin het wellicht menselijke vindingen die we zien, vliegende camera's of zo, of gewoon puur door mensen in ontwikkeling zijnde nieuwe (on-)bemande) vliegtuigen in testfase's. Ik houd alle opties open vooralsnog.
Je hebt gelijk, ik trek de conclusie te snel. Maar in andere topics laat je doorschemeren dat de verklaring voor dit soort fenomenen niet gezocht moet worden in Natuurkunde of Biologie. Ik vind wel dat jij, in tegenstelling tot anderen, opties openhoudt. Daarom bij deze: ik ben dit topic te hard ingevlogen, excuses. Ik heb te suggestief gelezen.

Wat ik je nu hoor zeggen, correct me if I'm wrong, is dat je dit hebt ervaren en dat je zoekt naar een verklaring? Afgaande op eerdere posts kan die verklaring zijn:
- Buitenaards leven
- Tijdreizen
- Toestellen in testfase, al dan niet gefinancierd door een NWO?
pi_90528143
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:22 schreef Hoppahoppa het volgende:

Wat ik je nu hoor zeggen, correct me if I'm wrong, is dat je dit hebt ervaren en dat je zoekt naar een verklaring? Afgaande op eerdere posts kan die verklaring zijn:
- Buitenaards leven
- Tijdreizen
- Toestellen in testfase, al dan niet gefinancierd door een NWO?
1. wat is een NWO? non weapons object ? :) geen 'lasers' aan boord?
2. Tijdreizen, is iets wat anderen wel opperen als verklaring, ook dat sluit ik niet uit al zie ik meer in de het-kan-niet variant van dezelfde materie kan niet 2 x op dezelfde plek/tijd zijn. Anderzijds gaat dAt niet op voor nakomelingen of technische 'remote controle' tijdmachines.
3. buitenaards leven, net als jij acht ik die kans het grootst t.o.v. 'dat is er niet, wij zijn alleen'.
Echter ik zie iets meer rook en acht de kans op vuur wat groter dan jij, (sinds kort) proef ik.
I.t.t. tijdreizen acht ik de getuigenissen , van best veel mensen inmiddels wereldwijd, ook uit de periode dat men niet allemaal engels sprak en er geen internet was... getuigenissen die veel overeenkomsten vertonen, toch wel heel byzonder.
pi_90528369
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:29 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

1. wat is een NWO? non weapons object ? :) geen 'lasers' aan boord?
2. Tijdreizen, is iets wat anderen wel opperen als verklaring, ook dat sluit ik niet uit al zie ik meer in de het-kan-niet variant van dezelfde materie kan niet 2 x op dezelfde plek/tijd zijn. Anderzijds gaat dAt niet op voor nakomelingen of technische 'remote controle' tijdmachines.
3. buitenaards leven, net als jij acht ik die kans het grootst t.o.v. 'dat is er niet, wij zijn alleen'.
Echter ik zie iets meer rook en acht de kans op vuur wat groter dan jij, (sinds kort) proef ik.
I.t.t. tijdreizen acht ik de getuigenissen van best veel mensen inmiddels wereldwijd, ook uit de periode dat men niet allemaal engels sprak en er geen internet was... getuigenissen die veel overeenkomsten vertonen toch wel heel byzonder.
1. New world order. Maar dat zal je wel begrepen hebben
2. Nja, tijdreizen. Teveel paradoxen voor mij om aannemelijk te zijn. Maar dat merken we vanzelf.
3. Ik zeg niet dat ik die kans het grootst acht, of ik begrijp je even verkeerd. Persoonlijk denk ik dat er een natuurkundige verklaring is voor dit soort fenomenen. De verklaring buitenaards is gewoon te makkelijk, net als dat vroeger alles wat onverklaarbaar was aan Goden werd toegeschreven. De vele gelijksoortige getuigenissen zeggen alleen dat andere mensen iets soortgelijks hebben meegemaakt, maar ook dat zegt niets over buitenaards leven als ze gewoon hetzelfde natuurkundige fenomeen hebben ervaren.
pi_90528846
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:36 schreef Hoppahoppa het volgende:

1. New world order. Maar dat zal je wel begrepen hebben
Nope, maar het is wel een 'oh ja! - toch niet zo moeilijke te beantwoorden quiz vraag effect'.

quote:
3. Ik zeg niet dat ik die kans het grootst acht, of ik begrijp je even verkeerd. Persoonlijk denk ik dat er een natuurkundige verklaring is voor dit soort fenomenen. De verklaring buitenaards is gewoon te makkelijk, net als dat vroeger alles wat onverklaarbaar was aan Goden werd toegeschreven. De vele gelijksoortige getuigenissen zeggen alleen dat andere mensen iets soortgelijks hebben meegemaakt, maar ook dat zegt niets over buitenaards leven als ze gewoon hetzelfde natuurkundige fenomeen hebben ervaren.
Mja, daar verschillen we dus.
Ik acht de kans dat het allemaal puur toeval, natuur wetten/gebeurtenissen die we niet kennen zijn, erg klein. Daarvoor hebben we inmiddels te veel kennis van onze omgevingen.
Dan is vanwege die getuigenissen, de kans op bezoekers toch groter m.i.
Wat goden betreft, die zijn er in vele culturen, soorten en maten, wat weinigen weten is is dat alle godsdiensten, zelfs onbekende afrikaanse, een verhaal over een grote vloed hebben.
Met name de grotten wereldwijd, duizenden jaren oud en dan met gelijksoortige tekeningen, uitgehouwen beeltenissen e.d., ik neig toch eerder naar "bezoekers" i.p.v. vage uiteenlopende niet te verklaren 'natuur gedragingen' eeuwenlang van onze totaal in kaart gebrachte aarde in opzicht van aardlagen, magnetische polen en breuklijnen, weer effecten, diafragma e.d. lichtbrekingen effecten zoals met bijv, fatamorgana's e.d. Want we zijn zo technisch en nagenoeg alwetend inzake biologie, dna, materie, chemie, natuurwetten e.d....
pi_90529191
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:54 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Nope, maar het is wel een 'oh ja! - toch niet zo moeilijke te beantwoorden quiz vraag effect'.

[..]

Mja, daar verschillen we dus.
Ik acht de kans dat het allemaal puur toeval, natuur wetten/gebeurtenissen die we niet kennen zijn, erg klein. Daarvoor hebben we inmiddels te veel kennis van onze omgevingen.
Dan is vanwege die getuigenissen, de kans op bezoekers toch groter m.i.
Wat goden betreft, die zijn er in vele culturen, soorten en maten, wat weinigen weten is is dat alle godsdiensten, zelfs onbekende afrikaanse, een verhaal over een grote vloed hebben.
Met name de grotten wereldwijd, duizenden jaren oud en dan met gelijksoortige tekeningen, uitgehouwen beeltenissen e.d., ik neig toch eerder naar "bezoekers" i.p.v. vage uiteenlopende niet te verklaren 'natuur gedragingen' eeuwenlang van onze totaal in kaart gebrachte aarde in opzicht van aardlagen, magnetische polen en breuklijnen, weer effecten, diafragma e.d. lichtbrekingen effecten zoals met bijv, fatamorgana's e.d. Want we zijn zo technisch en nagenoeg alwetend inzake biologie, dna, materie, chemie, natuurwetten e.d....
Als alle mensen van elkaar afstammen en alle continenten aan elkaar vast hebben gezeten is het logisch dat er ook gedeelde kennis is. De gronden van het Christendom komen ook deels vanuit het Hindoeïsme. Daarnaast is het natuurlijk niet gek dat de natuurelementen in elke godsdienst een rol spelen. Ben jij daar persoonlijk geweest , heb je ze gezien en heb je carbondatering gedaan? Ik was vroeger gefascineerd door de Bermude Driehoek, daar heb ik echt tientallen boeken over gelezen die heel geloofwaardig overkwamen. Totdat je tot de conclusie komt dat driekwart onzin is die wetenschappelijk terzijde geschoven kan worden

Je noemt natuurkundige verklaringen vaag, dus geloof je in buitenaardse verklaringen. Nou ja, dat is inderdaad je goed recht, maar geef toe dat dat een beetje gek is.
pi_90529793
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:07 schreef Hoppahoppa het volgende:

Als alle mensen van elkaar afstammen en alle continenten aan elkaar vast hebben gezeten is het logisch dat er ook gedeelde kennis is. [q]

Zo logisch vind ik dat niet.
Alleen de basale 'printplaat' is op dezelfde gronden 'ontworpen / ontstaan'.

[quote]Daarnaast is het natuurlijk niet gek dat de natuurelementen in elke godsdienst een rol spelen.
Maar toch, waarom hebben ze dan bijna allemaal een zondevloed in hun geschiedenis opgetekend? Dat is een nogal specifiek iets.

quote:
Ben jij daar persoonlijk geweest , heb je ze gezien en heb je carbondatering gedaan?
Tegen de c12 13 en 14 methoden is ook zat te zetten, ook die kunnen beïnvloed worden, alleen c14 niet chemisch bijv. Maar ook die kan na een kernoorlog anders zijn, of tijdens zonnevlechten , ik roep maar wat.
ook zag ik wel docu's over bergen waar een waterlijn terug te vinden is, waterpas, op 4 km (huidige zee niveau) hoogte of zo was dat.

quote:
Je noemt natuurkundige verklaringen vaag, dus geloof je in buitenaardse verklaringen. Nou ja, dat is inderdaad je goed recht, maar geef toe dat dat een beetje gek is.
Nee dat toegeven zou het achterna lopen zijn van 'zo is het geschreven, zo moet het gedaan worden' gedrag, ik hou er niet van. Daarbij noem ik de natuurkundige (en biologische, chemische enz.) 'verklaringen' niet vaag, in tegendeel, we zijn erg ver, er is weinig dat we niet snappen, kennen, er zijn wel rapporten die eerst A lieten zeggen in de media, en dan komen ze vrij en dan is het toch heel anders dan regeringen toen wilden doen uitgaan, dat gegeven alleen al...
pi_90530935
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:28 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Maar toch, waarom hebben ze dan bijna allemaal een zondevloed in hun geschiedenis opgetekend? Dat is een nogal specifiek iets.

Omdat natuurgeweld overal voorkwam en werd gezien als een straf van een 'goddelijke'. Maar ook dit is iets wat je overneemt van een ander, want je hebt niet al die godsdiensten zelf bestudeerd. Als je dat wel zou doen (of alleen even zoekt op Wikipedia en wat verbanden legt), kom je tot de conclusie dat de meeste van deze verhalen over dezelfde streek gaan, of dat er tussen de verschillende religies aantoonbare links zijn omdat de volkeren elkaar hebben ontmoet of uit elkaar zijn ontstaan. Het verhaal speelt met name in de godsdiensten die voortkomen uit het Jodendom en Hindoeisme (daar zitten duidelijke linken).

Overigens heb je het over Afrikaanse stammen. Het betreft de Masai, en die zijn natuurlijk al heel lang geleden bezocht door andere religieuzen. Ik vind dit dan ook een slecht voorbeeld wat je aanhaalt.

Zelfs als je dat allemaal buiten beschouwing laat, dan is het nog niet gek om te denken dat er, toen de continenten nog aan elkaar vastzaten, daadwerkelijk een zondvloed is geweest? Dan is het toch niet gek dat al die geschiedenissen daarvan vertellen?
pi_90531310
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:03 schreef Hoppahoppa het volgende:

Omdat natuurgeweld overal voorkwam en werd gezien als een straf van een 'goddelijke'.[q]

En pas als dat gebeurde dan werd het geschiedenis schrijven in gang gezet, mja hoor.
Het is specifiek te noemen: mensen, zonde, waarschuwing, vloed, nieuwe start.

[quote]Maar ook dit is iets wat je overneemt van een ander, want je hebt niet al die godsdiensten zelf bestudeerd.
Gna gna gna... :) ik heb zelfs een jaar bij de jehovah's les genomen :) (nee niet alszijnde 'lid'.)
Mijn belangrijkste zelf-gekozen opleiding? mensen kunnen redden in een specifieke situatie : reanimatie dus. Ten tijde van mijn krijgskunsten jaren mediteerde ik een deel daarvan, gewoon ter test, en het deed wel iets maar niet wat ik verwachtte, ik heb dat na 2 jaar laten varen.

quote:
Zelfs als je dat allemaal buiten beschouwing laat, dan is het nog niet gek om te denken dat er, toen de continenten nog aan elkaar vastzaten, daadwerkelijk een zondvloed is geweest? Dan is het toch niet gek dat al die geschiedenissen daarvan vertellen?
Inderdaad.
Eeuwen na nu kan een geschiedenis leraar de kinderen vertellen :
Toen was er op aarde 1 geldstroom, wel verschillende valuta, maar toch.
Het ging mis bij een grote macht met veel valuta, de rest volgde al vlot in de waardevermindering van de valuta.

M.a.w. : het verhaal voorafgaande aan de vloed is hetgeen ik opmerkelijk vindt. Dat een toevallige wereldwijde vloed de meeste mensen toen gelovig maakte acht ik dan niet plausibel.
pi_90531455
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:12 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Gna gna gna... :) ik heb zelfs een jaar bij de jehovah's les genomen :) (nee niet alszijnde 'lid'.)
Mijn belangrijkste zelf-gekozen opleiding? mensen kunnen redden in een specifieke situatie : reanimatie dus. Ten tijde van mijn krijgskunsten jaren mediteerde ik een deel daarvan, gewoon ter test, en het deed wel iets maar niet wat ik verwachtte, ik heb dat na 2 jaar laten varen.

[..]

Inderdaad.
Eeuwen na nu kan een geschiedenis leraar de kinderen vertellen :
Toen was er op aarde 1 geldstroom, wel verschillende valuta, maar toch.
Het ging mis bij een grote macht met veel valuta, de rest volgde al vlot in de waardevermindering van de valuta.

M.a.w. : het verhaal voorafgaande aan de vloed is hetgeen ik opmerkelijk vindt. Dat een toevallige wereldwijde vloed de meeste mensen toen gelovig maakte acht ik dan niet plausibel.
Sorry, maar ik kan je jehova-verhaal en je krijgskunsten even niet plaatsen in dit verhaal.

Maar juist het verhaal voorafgaande aan de vloed is het minst interessant. Het verhaalt over de geschiedenis en de mens (in allerlei culturen) trekt na de zondvloed de conclusie dat het een goddelijke straf is (boeiend.....).
pi_90531721
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:16 schreef Hoppahoppa het volgende:

Sorry, maar ik kan je jehova-verhaal en je krijgskunsten even niet plaatsen in dit verhaal.
Dat ik uit eigen beweging interesse heb gehad voor zowel religie als 'oosterse invloeden' en westerse kennis, iets wilde leren dat een leven kan redden.

quote:
Maar juist het verhaal voorafgaande aan de vloed is het minst interessant. Het verhaalt over de geschiedenis en de mens (in allerlei culturen) trekt na de zondvloed de conclusie dat het een goddelijke straf is (boeiend.....).
Dan zijn we het er over eens dat we hier van mening verschillen.
pi_90531953
[/quote]
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:23 schreef fokthesystem het volgende:

Dat ik uit eigen beweging interesse heb gehad voor zowel religie als 'oosterse invloeden' en westerse kennis, iets wilde leren dat een leven kan redden.
Ja, best. Ik heb ook wel eens uit eigen beweging iets bestudeerd. Maar dat zegt toch niets over dit onderwerp of over de achtergronden van de zondvloedverhalen?

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:23 schreef fokthesystem het volgende:

Dan zijn we het er over eens dat we hier van mening verschillen.
Ja, maar ik begrijp niet wat er boeiend is aan de conclusie dat verschillende religies na een natuurramp de conclusie trekken dat het goddelijke interventie is? Het zit in de natuur van de mens om dat wat niet te verklaren is toe te schrijven aan God (en tegenwoordig buitenaards leven..)
pi_90533709
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:27 schreef Hoppahoppa het volgende:

Ja, best. Ik heb ook wel eens uit eigen beweging iets bestudeerd. Maar dat zegt toch niets over dit onderwerp of over de achtergronden van de zondvloedverhalen?
Je bent de draad wat kwijt, het grijpt terug op jouw opmerking: " Omdat natuurgeweld overal voorkwam en werd gezien als een straf van een 'goddelijke'. Maar ook dit is iets wat je overneemt van een ander, want je hebt niet al die godsdiensten zelf bestudeerd."
Dat heb ik dus wel, en dat niet alleen, ik ben pacifist maar weet ook dat er geweld is, dus de kunst van zelfverdediging is handig, 'het leven' hoe dom ook soms, als ik dat kan redden doe ik dat waarschijnlijk wel weer. (1 keer gedaan reeds, maar dat 1,5 jaar jonge kind redde het niet, buren waren te laat met hulpvraag en/of het kind was gewoon te zwak)

quote:
Ja, maar ik begrijp niet wat er boeiend is aan de conclusie dat verschillende religies na een natuurramp de conclusie trekken dat het goddelijke interventie is?
Je stelt al dan niet zo bedoelt de vraag in een debat truc-vorm, jouw conclusie is niet juist voor hetgeen wat ik stel en zeg, mijn zienswijze, ofwel, boeiend aan een conclusie die de mijne niet is, ik kan je niet anders beantwoorden, <<---- dan dit.

quote:
Het zit in de natuur van de mens om dat wat niet te verklaren is toe te schrijven aan God (en tegenwoordig buitenaards leven..)
Daar ben ik het maar deels mee eens, anderen gingen jUIst aan de slag om redenen dicht bij huis te vinden. Daaruit kwam bijv. de heksenjacht, of kerkelijke processen tegen 'sterren kijkers', alchemisten e.d.
En het "tegenwoordig buitenaards leven" is wat vreemd, daar de duizenden jaren oude grotten en de alien/UFO tekeningen aldaar al diverse malen genoemd zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door fokthesystem op 28-12-2010 13:25:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')