Ja, zo gaat het altijd. Want er zijn ook mensen die hun hersens gebruiken en niet elk spookverhaal voor waar aannemen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:19 schreef Boca_Raton het volgende:
En zo gaat het nou NONDEJU altijd hier! Als TS ergens over haar kat begint wordt de discussie verder neergesabeld door enkele MALLOTEN.
Het gaat niet over die KAT, het gaat over de ervaringen van TS.
En KAP NOU EENS met dat goedkope bashen, beledigen of categorisch alles in twijfel te trekken.
Hier een lap tekst:quote:Ontvoerd door aliens
Susan Clancy, psychologiestudent aan de Universiteit Harvard, bestudeerde de verhalen van enkele ontvoerden. Het viel haar op hoe normaal de mensen waren die deze verhalen vertelden. Het waren gerespecteerde, werkende, goed-functionerende mensen. Ze waren heel gewoon, behalve wat betreft hun overtuiging dat kleine wezens met grote ogen hen in een ruimteschip meegenomen hebben.
Zo was er een man een massagetherapeut die meerdere keren ontvoerd is en zon goede relatie kreeg met een van de buitenaardse wezens dat een tweeling geboren werd. Hij vertelde dat hij die kinderen helaas nooit meer gezien heeft.
Deze ontvoerden leiden volgens verschillende studies niet aan een bekende psychische kwaal. Ze zijn alleen erg gevoelig voor valse herinneringen en fantasie, zijn creatief en denken heel beeldend. Maar deze eigenschappen worden gedeeld door velen die nooit een klein groen mannetjes hebben ontmoet.
Zon 40 procent van de Amerikanen gelooft dat het mogelijk is dat aliens iemand ontvoeren. Een behoorlijke stijging ten opzichte van 25 procent in the 80-er jaren.
Er is een opvallende overeenkomst bij deze ontvoerden: ze zijn niet geneigd wetenschappelijk na te denken. De studente Clancy vroeg aan de ontvoerden of ze begrepen dat er ook zoiets was als slaapverlamming waarbij iemand zich nog niet kan bewegen, maar waarbij de droom tijdens het wakker worden het bewustzijn nog beïnvloed. Ja, zeggen de ontvoerden, maar dat geldt niet voor hen. En als Clancy de ontvoerden vertelt over de invloed van nachtmerries, impotentie, bloedneus, eenzaamheid, pijnlijke plaatsen of het wakker worden en zien dat je pyjama op de vloer ligt niet persé met aliens te maken hoeft te hebben? Ja, zeggen ze dan, maar de ontvoering voelt voor hen als de beste verklaring. Het wetenschappelijke principe dat de eenvoudigste verklaring vaak de juiste is, komt de ontvoerden als buitenaards over.
En hieronder nog een linkje, waar wat meer ingegaan wordt op het zien van entiteiten door mensen met deze aandoening. (Heel interessant.)quote:Slaapverlamming
Slaapverlamming wordt in de medische wereld ook wel slaapparalyse genoemd en het is een parasomnie. Iedereen heeft er 's nachts last van, het is namelijk een normale lichaamsfunctie omdat je hersenen motorische activiteit voorkomen. Zo kom je niet je bed uit en bezeer je jezelf niet als je in de REM-slaap komt. Het wordt alleen een probleem als je je ervan bewust bent dat je je niet kunt bewegen.
Oorzaken slaapverlamming
Het is niet precies bekend wat de oorzaak is van slaapverlamming, maar de theorie luidt dat Moeder Natuur deze veiligheidsmaatregel in de hersenen heeft ingebouwd. Om zo te voorkomen dat mensen naar hun dromen gaan handelen.
Mensen met een circadiaanse ritmestoornis kunnen gevoeliger zijn voor slaapverlamming. Een paar nachten niet slapen of chronische stress kunnen slaapverlamming beïnvloeden. Ook mensen met een paniekstoornissen of die (manisch) depressief zijn hebben een verhoogd risico op slaapverlamming.
Symptomen
Een aanval van slaapverlamming duurt een halve minuut tot vijf minuten of langer. Als je wordt wakker voel je dat je niet kan bewegen en je ledematen voelen heel zwaar. Ook kan je een drukkend gevoel op je borst hebben, net alsof je stikt. Daarnaast kan je je erg bang voelen.
Sommige mensen zeggen dat ze een aanwezigheid in de kamer voelen, alsof er iets of iemand bij hen is. Er wordt vaak gedacht dat deze aanwezigheid je kwaad wil doen, daardoor wordt de angst nog groter. Ook hebben sommige mensen het gevoel alsof ze uit hun lichaam wegzweven en dat ze zichzelf in bed kunnen zien liggen terwijl ze een aanval hebben. Anderen hebben weer het gevoel dat ze door een smalle tunnel of buis worden geduwd. De slaper kan ook aura's van licht zien en geluiden horen, zoals een bel.
Behandelen slaapverlamming
Mensen die oververmoeid zijn of geen regelmatig slaappatroon hebben zijn gevoeliger voor slaapverlamming. Om de ernst van de aanvallen te verminderen kan sporten helpen. Op regelmatige tijden naar bed gaan kan ook helpen.
Soms kun je de verlamming opheffen door snel met je ogen heen en weer te rollen, je oogspieren zijn namelijk niet verlamd. Mensen zeggen ook wel eens dat de verlamming ophoudt als ze door iemand aangeraakt worden.
Als je vaak of ernstige aanvallen van slaapverlamming hebt, kun je de dokter om medicijnen vragen.
Bron: http://www.slaapklachten.nl/slaapverlamming
Dat zou er inderdaad op kunnen wijzen. Het zou er net zo goed ook op kunnen wijzen dat er entiteiten in haar huis zijn. Het kan béide.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:15 schreef Pulzzar het volgende:
Wat jij bashen vindt, vind ik het advies om te onderzoeken of het niet iets psychisch of neurologisch is. Als iemand last heeft van het waarnemen van boze entiteiten, hoeft dat niet automatisch te betekenen dat hij paranormaal begaafd is, maar zou dat ook kunnen wijzen op psychotische verschijnselen.
Een andere mening deel ik niet, maar vind ik prima. Maar hier in TRU word je binnen no time naar een psychiater verwezen als je niet oplet. En dat vind ik stuitend.quote:Sorry dat ik het zeg, maar je moet je diep schamen. Je bent er alleen op uit om aan te tonen dat het inderdaad om een spook gaat. Iedereen die er een andere mening over heeft, val je aan met "oh, wat zijn jullie toch kortzichtig, hokjesdenkend, blablabla" Maar of TS er werkelijk mee geholpen is, interesseert je geen reet!
Ik begrijp je, het is net alsof er een stel waakhonden zijn die alles wat riekt naar een paranormale verklaring om moet draaien naar een psychische aandoening, en zichzelf dan ook nog nobel vinden ook..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 05:55 schreef Boca_Raton het volgende:
Een andere mening deel ik niet, maar vind ik prima. Maar hier in TRU word je binnen no time naar een psychiater verwezen als je niet oplet. En dat vind ik stuitend.
Dit vind ik een onzin-redenatie. Als ik met een taalkundige vraag een topic open in een wiskunde-forum, kan ik ook niet verwachten een wiskundig antwoord te krijgen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 07:46 schreef Bastard het volgende:
TS opent het topic in TRU en zoekt ergens een antwoord in die richting waarschijnlijk ook.
Hier krijg je gewoon ook een antwoord met inslag op entiteiten en paranormale fenomenen, punt.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:18 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Dit vind ik een onzin-redenatie. Als ik met een taalkundige vraag een topic open in een wiskunde-forum, kan ik ook niet verwachten een wiskundig antwoord te krijgen.
Wij weten niet wat TS precies mankeert (en TS weet het zelf ook niet, anders zou hij/zij dat niet op een forum komen vragen), dus is de huisarts de eerste aangewezen persoon om een eventuele diagnose te stellen, dat staat echt los van in welk forum de TS een vraag stelt.
De meeste mensen met psychoses en/of wanen zijn niet meer in staat om rationeel te denken. Dat is juist een van de hoofdkenmerken van een psychose! Dus het zal niet eens in ze opkomen dat het kan zijn dat het niet om spoken gaat, maar om iets wat zich in de hersenen afspeelt.
Ja precies. En dan zie ik in gedachten al iemand met milkshake in de ene en hamburger in de andere hand, met volle mond 'psychiater, pillen en ziekenhuis' intypen hier. WTF?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 07:46 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik begrijp je, het is net alsof er een stel waakhonden zijn die alles wat riekt naar een paranormale verklaring om moet draaien naar een psychische aandoening, en zichzelf dan ook nog nobel vinden ook..
Lees nou toch eens een keer wat ik precies schrijf.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:50 schreef Bastard het volgende:
Als jij dat een onzin redenatie vind zit je toch echt op het verkeerde stuk forum te kijken.
Klopt, mensen die rationeel advies geven in de trant van huisarts en alles, zijn over het algemeen vreetzakken.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:52 schreef Boca_Raton het volgende:
Ja precies. En dan zie ik in gedachten al iemand met milkshake in de ene en hamburger in de andere hand, met volle mond 'psychiater, pillen en ziekenhuis' intypen hier. WTF?
Hoe weet jij dat? Waar baseer je dat op dat TS daar niet meer toe in staat is?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:02 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik vind het niet per se een onzin-redenatie dat TS aan geesten denkt (helemaal niet juist, dat kan ik me goed voorstellen als iemand ten eerste niet meer in staat is rationeel en logisch na te denken [...]
Dat beweer ik niet, ik schrijf 'als', oftewel 'stel dat'.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:11 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe weet jij dat? Waar baseer je dat op dat TS daar niet meer toe in staat is?
Dank je wel.quote:
Nou, misschien zijn er wat reacties verwijderd of ik heb er overheen gelezen, maar ik heb eigenlijk niemand een 'heftige diagnose' zien stellen. Wel mensen die het advies geven om de huisarts een eventuele diagnose te laten stellen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:22 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou, linksom of rechtsom, als in TRU mensen uit de losse pols heftige diagnoses denken te kunnen stellen dan zit ik daar graag bovenop.
Nogmaals bedankt. Ook namens TS.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:23 schreef Loppe het volgende:
Eigenlijk op de TS bedoeld. Maar jij ook hoor.
Wij allemaal JP.. maar daar gaat het niet om, hier word het onderwerp liefst meer belicht in de paranormale sfeer. En nu verder daarop dus!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:28 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Nou, misschien zijn er wat reacties verwijderd of heb ik er overheen gelezen, maar ik heb eigenlijk niemand een 'heftige diagnose' zien stellen. Wel mensen die het advies geven om de huisarts een eventuele diagnose te laten stellen.
Dat heet levenservaring.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:31 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb niet mijn beste humeur vanavond, maar ik probeer het toch vriendelijk te brengen:
Er zijn dingen die niet te bewijzen zijn. Zoals: ervaringen, intuitie, gevoel.
Vraag niet om bewijzen, want die zijn er niet. Maar ervaringen, intuitie en gevoel bestaan wel!!!
Een paranormale verklaring is geen verklaring.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 07:46 schreef Bastard het volgende:
Ik begrijp je, het is net alsof er een stel waakhonden zijn die alles wat riekt naar een paranormale verklaring om moet draaien naar een psychische aandoening, en zichzelf dan ook nog nobel vinden ook..
Kijk nou eens in welk forum je zit, het begint met T en rond af met RU, hier dus wel, moeilijk he.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:13 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Een paranormale verklaring is geen verklaring.
OK, mooie reactie, dus ik neem mijn oordeel terug.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 05:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat zou er inderdaad op kunnen wijzen. Het zou er net zo goed ook op kunnen wijzen dat er entiteiten in haar huis zijn. Het kan béide.
Echter, eventuele entiteiten uit je huis krijgen kan op hele korte termijn middels een professional. Geeft het geen resultaat dus zijn het geen entiteiten, ga je voor de andere aanpak: psychische aanpak. En dat is een véél langer en intensiever traject. Dus deze aanpak omkeren vind ik niet logisch.
[..]
Een andere mening deel ik niet, maar vind ik prima. Maar hier in TRU word je binnen no time naar een psychiater verwezen als je niet oplet. En dat vind ik stuitend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |