Maakt het weer een klein beetje goedquote:Op donderdag 6 januari 2011 17:56 schreef Silv het volgende:
Mehehe, wist niet eens dat KL nog boven Wolfsburg en Bremen staat in de Bundesliga.
precies, toen ging ook iedereen van:quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:50 schreef insan3 het volgende:
Maar de 4-1 stond al op de borden met de de normale basisopstelling op het veld. Maar vorig seizoen gebeurde volgens mij het zelfde. werd ook alles dik verloren in de winterstop, ook van een 2e bundesliga club.
'FC Twente rondt komst Onyewu snel af'quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:19 schreef ChiefBigFoot het volgende:
[Upd] 'Onyewu mogelijk niet naar Twente'
quote:Brama heeft zijn training erop zitten, Leugers heeft de training ook niet meegedaan. Ruiz en Kuiper doen met de groep mee. #fctwente
Twente satellietclub Unitedquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:56 schreef Mdrop het volgende:
Manchester United Announce New Relationship With FC Twente
quote:Janssen maakt seizoen af bij FC Twente
Theo Janssen heeft besloten niet tussentijds te vertrekken bij FC Twente. De middenvelder stond in de nadrukkelijke belangstelling van VfL Wolfsburg, maar blijft zijn huidige werkgever trouw.
De 29-jarige Janssen liet eerder nog weten open te staan voor een vertrek bij FC Twente om zo zijn gedroomde buitenlandse avontuur aan te kunnen gaan. Wolfsburg vist desondanks achter het net, al wilde de spelmaker tegenover RTV Oost niet kwijt waarom hij de interesse heeft afgewimpeld.
Wel liet Janssen weten te hopen dat FC Twente zich deze winter nog versterkt met Willem Janssen. De middenvelder komt aan het eind van dit seizoen sowieso over van Roda JC, maar als het aan de Oranje-international ligt halen de Tukkers hem al eerder naar Enschede.
Mjaquote:
quote:Kuipers kruisband mogelijk gescheurd
Nicky Kuiper heeft opnieuw een tegenslag te verwerken gekregen. De linksback van FC Twente heeft op het trainingskamp in het Spaanse La Manga een blessure opgelopen aan zijn knie, en de verwachting is dat hij een scheur heeft opgelopen in zijn kruisband.
Aankomende maandag wordt er in Heracles een scan gemaakt van Kuipers knie, en er wordt gevreesd voor een scheurtje in zijn linkerkruisband. ‘We hopen dat het meevalt. We moeten nu afwachten’, vertelt een woordvoerder van FC Twenten aan NUsport.
Kuiper liep op de training van zaterdag de blessure op, en werd vervolgens van het veld gedragen. De oud-speler van Vitesse liep in oktober een blessure op aan zijn knie en was momenteel herstellende van een scheur in zijn buitenste knieband
quote:FC Twente: huur Braafheid financieel onmogelijk
FC Twente rekent in zijn zoektocht naar nieuwe verdedigers niet op Edson Braafheid. De voormalige linksback van de Tukkers zou even in beeld zijn geweest bij de club, schrijft TC/Tubantia.
Braafheid mag vertrekken bij Bayern München, waar hij niet in aanmerking komt voor een basisplek. FC Twente zou wel oren hebben naar een terugkeer van de linksback naar Enschede, maar voorzitter Joop Munsterman laat in de krant weten dat de huur van Braafheid financieel niet mogelijk is.
Wel lijkt Oguchi Onyewu op weg naar de landskampioen. De Amerikaanse verdediger staat op het punt op huurbasis te worden overgenomen van AC Milan. Eerder werkte Onyewu bij Standard Luik al samen met Michel Preud'homme.
quote:Preud'homme: "Tegenslag Kuiper enorme domper"
Michel Preud'homme keert begin deze week terug van het trainingskamp met FC Twente. De Belgische oefenmeester kijkt met een tevreden gevoel terug op de tijd in Spanje, hoewel er ook enkele dompers waren.
"We hebben goed kunnen werken tijdens de afgelopen week", zegt Preud'homme op het digitale thuis van de Tukkers. "Dat is belangrijk in de voorbereiding. Door wat fysieke klachten konden we niet altijd beschikken over de gehele groep, maar dat hoort er nou eenmaal bij. De tegenslag van Kuiper is wel een enorme domper geweest voor hem en de ploeg."
Negatief was ook de ruime nederlaag tegen 1. FC Kaiserslautern. "Met die wedstrijd was ik niet gelukkig. De organisatie was niet goed en verdedigend was het niet genoeg wat er werd gebracht", zegt Preud'homme, die zijn ploeg zal herstellen tegen Hoffenheim. "Bij dat duel hebben we wat anders getoond. Het is voor iedereen belangrijk te beseffen dat we slechts twee keer een oefenwedstrijd spelen voordat we Heracles treffen."
"Ook is het voor tegenstanders een extra motivatie tegen een Champions League deelnemer te oefenen en zorgt dit voor een felle tegenstander", zo vervolgt de oefenmeester zijn verhaal. "Daar gingen we tegen Kaiserslautern niet goed mee om, maar tegen Hoffenheim deed de ploeg het beter."
Het trainingskamp was voor Preud'homme ook een gelegenheid om jongelingen als Steven Berghuis, Nils Röseler en Ola John speeltijd te geven. "Het is belangrijk om die spelers door te ontwikkelen. We hebben dat gezien met Leugers. Daar zijn we mee aan de slag gegaan en die investering heeft ons op bepaalde momenten zeker geholpen."
quote:Uitgevallen Tiendalli heeft goed nieuws over blessure aan knie
Een dag nadat Nicky Kuiper een naar alle waarschijnlijkheid zware kniekwetsuur opliep, werd FC Twente in het Zuid-Spaanse La Manga opnieuw getroffen door blessureleed. Dwight Tiendalli moest zich in het oefenduel met TSG Hoffenheim na tien minuten laten vervangen, aldus De Telegraaf.
Tiendalli viel op zijn knie en raakte daarbij geblesseerd. Eerder dit seizoen was de linkerverdediger van Twente al een aantal weken uitgeschakeld met een knieblessure. Over de ernst van de huidige blessure is op dit moment nog niets bekend.
Bart Buysse kwam zondagmiddag het veld in als vervanger van de linksachter. Nacer Chadli, die eerder ook met knieklachten kampte, maakte tegen de Bundesliga-club gewoon zijn opwachting.
Update 06:50 uur - Uitgevallen Tiendalli heeft mogelijk alleen last van verrekking
De blessure, die Dwight Tiendalli zondag in de oefenwedstrijd tegen TSG Hoffenheim (1-1) opliep, lijkt mee te vallen. "Uit de tests blijkt dat er geen bandletsel is", vertelt de verdediger maandag in De Telegraaf. "Waarschijnlijk is er sprake van een verrekking."
quote:FC Twente huurt verdediger Onyewu van AC Milan
10/01/2011 14:55
FC Twente wil zich voor de rest van het seizoen versterken met de 28-jarige Oguchi Onyewu. De 1.95 meter lange centrumverdediger wordt voor een half jaar gehuurd van AC Milan.
De 51-voudig international van de Verenigde Staten, maakte in de zomer van 2009 de overstap naar Italië. Voordien werkte hij bij Standard Luik vijf seizoenen samen met de huidige FC Twente-trainer Michel Preud'homme. Door blessures en onenigheid met de technische staf speelde Onyewu in anderhalf jaar tijd geen enkele competitiewedstrijd voor Milan.
FC Twente, dat positieve inlichtingen over Onyewu inwon bij Clarence Seedorf, ziet in de fysiek sterke speler een goed back-up in het geval Douglas in de huidige transferperiode of aanstaande zomer wordt verkocht. De komst van Onyewu is onder voorbehoud van een geslaagde medische keuring.
(Peter Wekking)
quote:
ik las het, toffe actiequote:Op maandag 10 januari 2011 18:59 schreef insan3 het volgende:
Hey, gratis uitkaarten voor grunn uit. Wel verplichte buscombi
http://www.fctwente.nl/ni(...)itduel-fc-groningen/
quote:Nicky Kuiper wellicht jaar aan de kant
Het vermoeden was er al, maar nu ook de bevestiging. De knieblessure die Nicky Kuiper opliep in La Manga is een hele ernstige. De MRI-scan in het ziekenhuis heeft uitgewezen dat de linksback zowel zijn voorste kruisband als de buitenband in de knie heeft afgescheurd. Revalidatie van deze blessure kan vele maanden en wellicht zelfs een jaar duren.
Kuiper was net terug van een zware knieblessure die hij in oktober had opgelopen. Ook daarvoor stond de Arnhemmer al een keer lang buitenspel met een blessure aan de andere knie.
Wij wensen Nicky Kuiper veel sterkte met zijn revalidatie.
quote:Samenwerking Man Utd en Twente bijna beklonken
FC Twente staat op het punt een samenwerkingsverband te sluiten met Manchester United. De samenwerking voorziet erin dat de kampioen van Nederland in de toekomst kan gaan putten uit de spelers die de voetbalacademie van Manchester United in het Braziliaanse Sao Paulo voortbrengt.
De Engelse club heeft de in haar ogen grootste talenten van Zuid-Amerika in die academie ondergebracht. Het gaat om 120 voetballers uit landen als Brazilië, Argentinië, Uruguay en Chili. De voetbalschool wordt geleid door Carlos Alberto Parreira, die Brazilië in 1994 naar de wereldtitel leidde en als bondscoach van actief was op zes WKs.
Omdat de jeugdige voetballers nog niet in aanmerking komen voor een werkvergunning in Engeland worden ze vanaf hun achttiende eerst ondergebracht bij FC Twente. In Enschede moeten ze gedurende één, twee of drie seizoenen gaan aantonen over die 'exceptionele kwaliteiten' te beschikken waardoor ze vervolgens wel in de Premier League mogen uitkomen.
Voordat ze de definitieve overstap van Sao Paulo naar FC Twente maken gaat de talentengroep elke vier maanden een paar weken naar Nederland om al vast vertrouwd te raken met de Twentse voetbalcultuur. Manchester United gaat FC Twente ook ondersteunen op technisch, commercieel en logistiek vlak. Om de ontwikkeling van de Zuid-Amerikaanse talenten zo optimaal mogelijk te laten verlopen, heeft de Engelse topclub er belang bij dat FC Twente structureel op een zo hoog mogelijk niveau gaat presteren.
Voor FC Twente heeft de op stapel staande samenwerking het voordeel dat de club niet opnieuw het wiel hoeft uit te vinden door een gecompliceerd en duur scoutingapparaat in Zuid-Amerika op te zetten. De Nederlandse club ontplooit op dat continent overigens meerdere activiteiten. FC Twente gaat ook samenwerken met Club Libertàd uit Paraguay. De regerend kampioen, die negen keer deelnam aan het toernooi om Copa Libertadores, geldt als de topclub van dat land.
Daarnaast gaat FC Twente in Peru een eigen voetbalschool opzetten. Voorzitter Joop Munsterman bevestigt de ontwikkelingen in Zuid-Amerika. 'Die maken onderdeel uit van een strategisch plan om van FC Twente een topclub te maken. Pas als alle contracten getekend zijn kan ik op de details ingaan.' Munsterman maakte onlangs samen met technisch manager Cees Lok van FC Twente een oriëntatiereis door Latijns-Amerika. (Peter Wekking)
Godsetering, dat is niet niksquote:
quote:
quote:'Seedorf wist alleen maar positieve dingen te vertellen over FC Twente'
Oguchi Onyewu hoopt in elk geval het komende half jaar aan spelen toe te komen bij FC Twente. De verdediger komt de komende maanden op huurbasis uit voor de Tukkers, die de 28-jarige Amerikaan van AC Milan huren. Tevens is er een optie tot koop. Mede door blessureleed speelde Onyewu in anderhalf jaar geen enkel duel voor Milan. "Ik wil de draad weer oppakken van voor mijn vertrek."
Anderhalf jaar geleden kon Onyewu, destijds in dienst van Standard Luik, kiezen uit aanbiedingen van onder meer Real Madrid, Birmingham City en Ajax. "Ajax was serieus geïnteresseerd, maar ik heb geen spijt van mijn keuze voor AC Milan", vertelt hij aan De Telegraaf. "Om de eerste Amerikaan bij zo’n grote club te zijn, was een mijlpaal in de Amerikaanse voetbalgeschiedenis. In Italië ben ik geen slechtere speler geworden. Ik heb daar elke dag met topspelers getraind."
Onyewu won inlichtingen in over FC Twente bij Clarence Seedorf. „Clarence is een goede vriend van me. Als zo’n speler, die alleen maar voor topclubs heeft gespeeld, alleen maar positieve dingen weet te vertellen over de club, dan zegt dat genoeg." De aanwezigheid van trainer Michel Preud’homme bij FC Twente was een factor van belang voor de voormalige Standard-speler. "Het geeft veel vertrouwen als je de trainer al kent en weet van je hem kunt verwachten."
Onyewu staat vooral bekend om zijn goede defensieve werk en minder om zijn verzorgde opbouw. De Amerikaan verwacht daar geen problemen mee. "Ik ben bekend met de Nederlandse voetbalstijl en heb het vermogen om me aan te passen aan verschillende speelstijlen en situaties."
quote:Onyewu is FC Twente 'zeer dankbaar'
FC Twente wist zich dinsdag officieel voor een half jaar te versterken met Oguchi Onyewu. De verdediger komt voor een halfjaar over op huurbasis van AC Milan.
De Amerikaans international werkte eerder al samen met de huidige FC Twente-trainer Michel Preud'homme. De Belgische oefenmeester en Onyewu bivakkeerden namelijk gelijktijdig bij Standard Luik, waar Preud'homme voorheen keuzeheer was.
In een persverklaring laat Onyewu via zijn management weten dat hij 'zeer blij en dankbaar' is met de kans die 'de Nederlandse grootmacht' FC Twente hem geeft. Onyewu zat namelijk geruime tijd in de lappenmand.
"Na een periode van veertien maanden van blessureleed en veranderingen van bovenaf, kan ik eigenlijk met geen pen beschrijven hoe blij ik met de kans ben dat ik weer aan spelen toe kan komen", zegt de achterhoedespeler. "Ik ben meer dan klaar voor dat wat ik het liefste doe: voetballen op het hoogste niveau."
quote:'Als ik in de toekomst nog een stap hoger kan gaan dan Twente, graag'
Nacer Chadli was één van de ontdekkingen van het afgelopen kalenderjaar. De 21-jarige vleugelspeler maakte afgelopen zomer de overstap van AGOVV Apeldoorn naar FC Twente en draait moeiteloos mee in het elftal van Michel Preud'homme. "In juli bereidde ik me nog voor met Apeldoorn en in augustus zat ik bij Twente. Ik kon ook naar FC Köln, het contract lag klaar en er was een afspraak."
"Ik moest wachten tot ze eerst nog een spits zouden verkopen", vertelt Chadli, die nog geen keuze heeft gemaakt tussen België of Marokko, aan Het Nieuwsblad. "Ik was het wachten beu en heb met Twente snel een overeenkomst gevonden. Dat is een ploeg die bij mijn voetbal past, met een offensief spel. Na de tweede wedstrijd mocht ik al meespelen en het loopt sindsdien wel lekker. De matchen in de Champions League zullen voor altijd in mijn geheugen gebrand staan."
Chadli is niet bezig met het uitstippelen van zijn loopbaan. "Ik heb geen carrièreplan. Ik besef dat ik nog veel werkpunten heb. Eerst wil ik prijzen pakken met Twente en een nog betere speler worden. Als ik dan nog een stap hoger kan gaan, graag. Ik heb drie competities die ik verkies: Duitsland, Engeland en Spanje."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |