Dat geldt op meer plekken, maar ik zal het veranderen naar verhoogde.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:39 schreef freako het volgende:
[..]
nu.nl heeft het in ieder geval over "een hogere concentratie dan normaal".
Wat ik begreep is dat er giftige koolwaterstoffen en benzeenachtige oplosmiddelen, zoals tolueen (zit in thinner), benzeen, fenol, in het water terecht zijn gekomen. Groot voordeel is dat deze stoffen snel afbreken in grote hoeveelheden water. Nadeel is dat hierbij alle zuurstofmoleculen uit het water onttrokken worden, wat het hierom o.a. ook giftig maakt. Alle vissen gaan dan dood.quote:Op maandag 10 januari 2011 11:36 schreef made het volgende:
Klopt, maar toch vraag ik het me af.
Het kan nooit gezond zijn wat daar allemaal de grond / riool / water in is gelopen...
Nou, gelukkig maar weer, we kunnen weer een bedrijf aan de hoogste boom opknopen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:52 schreef Qwea het volgende:
Chemie-Pack handelde in strijd met vergunning
Chempie-pack is in staat van verdenking gesteld, voor het handelen in strijd met vergunning. Dat heeft burgemeester Peter van der Velden van Breda bekendgemaakt namens het Openbaar Ministerie.
En zo hoort dat, moeten ze maar voorzichtig zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nou, gelukkig maar weer, we kunnen weer een bedrijf aan de hoogste boom opknopen.
Dat hangt totaal af van de aard en omvang van de overtreding en of deze gerelateerd kan worden aan de brand. Recente controles hebben nog laten zien dat alles in orde was, dus er is vooralsnog niks dat er op wijst dat het om een grote overtreding van de vergunning gaat die gerelateerd kan worden aan de brand. Daarom vind ik het ook slecht dat men geen verdere details wil geven over de aard van de overtreding. Nu wordt de naam van een bedrijf kapot gemaakt zonder dat er duidelijkheid over de feiten is.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En zo hoort dat, moeten ze maar voorzichtig zijn.
Het bedrijf is al kapot, nu gaat het erom wat de beschuldiging is, als er zo een brand kan uitbreken dan is er iets fout geweestquote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat hangt totaal af van de aard en omvang van de overtreding en of deze gerelateerd kan worden aan de brand. Recente controles hebben nog laten zien dat alles in orde was, dus er is vooralsnog niks dat er op wijst dat het om een grote overtreding van de vergunning gaat die gerelateerd kan worden aan de brand. Daarom vind ik het ook slecht dat men geen verdere details wil geven over de aard van de overtreding. Nu wordt de naam van een bedrijf kapot gemaakt zonder dat er duidelijkheid over de feiten is.
Nee, het bedrijf heeft nog een vestiging in Roosendaal en het bedrijf is ook nog niet failliet.quote:
Er is geen enkele reden om dat aan te nemen.quote:nu gaat het erom wat de beschuldiging is, als er zo een brand kan uitbreken dan is er iets fout geweest
Precies. Het zou zelfs aangestoken kunnen zijn. Dat is het niet, maar het hoeft dus niet perse de schuld van het bedrijf te zijn cq een fout van hun.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, het bedrijf heeft nog een vestiging in Roosendaal en het bedrijf is ook nog niet failliet.
[..]
Er is geen enkele reden om dat aan te nemen.
Ik weet niet wat dat betekent...quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:15 schreef Auti het volgende:
De LD50 van lood is 120000 µg per kg levend weefsel.
LD50 is een maatstaf voor dodelijke dosis. Lood is 120.000 microgram per kg levend weefsel.quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:22 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat dat betekent...
Weet wel dat die hoogleraar een nogal overtuigend verhaal had over de mogelijke gevolgen voor gezondheid van die meting.
Nou weet je wat?quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:30 schreef Auti het volgende:
[..]
LD50 is een maatstaf voor dodelijke dosis. Lood is 120.000 microgram per kg levend weefsel.
Dat klinkt allemaal weer heel eng en giftig en al, het is ook niet leuk. Maar, over giftige stoffen gesproken en paniek en schadelijkheid; weet je wat 1 van de meest giftige stoffen is die er maar zijn? een LD50 van slechts 0,0005 ... echt super zwaar gif, erger kan niet... Botox. Geen grapje.
media-offensief: alle BN'ers aan de loodinjectiesquote:Op woensdag 12 januari 2011 09:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nou weet je wat?
We praten er nog wat daagjes over en dan komen we tot de conclusie dat het eik heel goed is voor de bevolking! Homeopathie in z'n zuiverste vorm. Kleine dosis is alleen maar helend.
Met een beetje mazzel groeien geamputeerde lichaamsdelen straks gewoon weer aanquote:Op woensdag 12 januari 2011 09:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nou weet je wat?
We praten er nog wat daagjes over en dan komen we tot de conclusie dat het eik heel goed is voor de bevolking! Homeopathie in z'n zuiverste vorm. Kleine dosis is alleen maar helend.
Dat waren ze ook. En nu?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En zo hoort dat, moeten ze maar voorzichtig zijn.
Ik zit er recht onder... onder die rook.. maar over mijn woonplaats hoor je niets. Alleen moerdijk. Die krijgen wel brieven en bijeenkomsten.. terwijl die niet eens onder de rook wonen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:20 schreef SevD het volgende:
[ afbeelding ]
Zit zelf net linksonder de eerste D van Dordt
Dat van Moerdijk snap ik écht niks, die hebben NIKS!quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:24 schreef Green1 het volgende:
[..]
Ik zit er recht onder... onder die rook.. maar over mijn woonplaats hoor je niets. Alleen moerdijk. Die krijgen wel brieven en bijeenkomsten.. terwijl die niet eens onder de rook wonen.
Ik heb hier bij mijn huis ook roet gevonden..
Nee het RIVMquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:20 schreef genieel het volgende:
doet me denken aan 9-11.
toen de reddingswerkers en puinruimers daar lange tijd hebben gewerkt werden er velen ernstig ziek terwijl er eerst zogenaamd ook geen gevaar was/
zul je straks zien dat ook moerdijk hulpverleners over 10 jaar ziek worden, meer dan normaal
Die hebben mazzel gehad met de wind .quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat van Moerdijk snap ik écht niks, die hebben NIKS!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |