abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99628231
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:54 schreef Shivo het volgende:

[..]

Mijn woorkeuze was niet optimaal - een PhD uit de UK heeft met name een kortere training, naar mijn idee meer gefocused op opleiding en niet zo zeer op onderzoek, achter de rug dan een PhD uit de VS of Nederland. Kwaliteit hangt natuurlijk af van instituut en begeleider.
Dat maakt niet uit :) En hier ben ik het volledig mee eens. Overigens zijn de UK Research Councils steeds meer fan van 4-jarige PhD opleidingen, misschien mede om deze reden.
pi_99706487
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:26 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Haha, sorry? ;)

Een bachelor is hier 3 jaar (dus voor haar tussen d'r 18e en 21e) en de PhD ook 3 jaar (dus tussen 21-24e). Wat betreft gelijkstelling, ik denk dat er uiteraard ook gekeken wordt naar vooropleiding etc. Niet alleen de PhD maakt je CV. Ik denk dat het niveau van haar PhD (of sowieso 3-jarig) hetzelfde is als een andere goeie PhD. Wat ik overigens wel merkte, vooral tijdens het 1e jaar, is dat zij meer afhankelijk was van haar begeleiders dan ik en het opstarten langer duurde en dat is denk ik vooral te wijten aan ervaring, qua kennis en begrip etc zat het wel goed (ik geloof dat ze de best-student award had tijdens d'r bachelor maar ik luister niet altijd even goed.

Maar aan de andere kant, ik ken ook gevallen van mensen waarbij de PhD meer als een research assistent voelt en waarbij de begeleiders eigenlijk de overhand hebben (maar dat zal niet alleen in de UK gelden).

Maar ik ben het wel met je eens dat er grote verschillen zitten in de inhoud van een PhD per land. Die zijn misschien niet altijd perse terug te zien na de PhD, als je goed bent ben je goed, maar ze zijn wel erg verschillend. Hier in de UK (bij mij tenminste) is het heel erg gericht op acadedemische vorming, translational skills, training enzo en eigenlijk minder op het onderwerp zelf.
Ik dacht altijd dat een PhD NA je master kwam?

Hier in Nederland kom ik zelfs mensen tegen die 5 jaar over hun PhD doen, belachelijk :{

Ik heb zelf een bachelor in de energietechniek, kan ik daar niet effe een PhD koken doen, en hoe regel ik dat? Mijn studieadviseurs en universiteit helpen mij namelijk niet en werken eerder tegen :N

Overigens ben ik zelf op mijn 26e klaar master E&RM aan de VU richting watermanagement, wegens enorme studievertraging en verkeerde keuzes. Op mijn 21e was ik klaar met mijn major Duurzame Energie, dus ben van beide markten thuis. Hierna kan ik ook een PhD doen, maar ik twijfel enorm over dit.

De PhD's hier in Nederland duren wel 4-5 jaar, dat trek ik niet dat ik na mijn 30e klaar ben terwijl ik bij de overheid meer kan verdienen :{ Ik kom zelf uit een bijstandsgezin van een gastarbeidersgezin. Ma werkt niet, pa is 10 jaar lang in de ziektewet. Hij heeft zware astma en kan nauwelijks lopen, en al 10 jaar lang leven wij met 5 man thuis van een bijstandsinkomen.

Nou heb ik nooit het gevoel gehad dat ik wat miste, echter wanneer vrienden weer met de gezin hun 3e vakantie boeken, of ervandoor gaan met de auto van de zaak, dan knaagt het toch bij mij. Mijn ouders zeggen het niet, maar ik kan aan hun blik zien dat ze op mij vertrouwen als oudste zoon. Mijn oma in Pakistan heeft niet lang te leven, maar de vliegtickets zijn onbetaalbaar. Mijn pa is nu ook al 66, heeft nooit pensioen opgebouwd, en leeft in dezelfde sleur 10 jaar lang.

Er moet wel 1 persoon in ieder gezin zijn die zorgt voor brood op tafel, nou ben ik blij dat ik in Nederland niets te klagen heb (tot nu toe), maar toch, het voelt niet goed.

Laatst nog een gesprek gehad om mijn tante hier na 15 jaar weer te laten bezoeken, echter heeft ze een Visum nodig, en dat kan ze verkrijgen als iemand hier een fulltime job heeft. Dan knaagt het toch aan mij, waarom ben ik niet gewoon ga werken na mijn hbo? :{

Mijn ouders willen dolgraag dat ik de master haal, na volgend jaar mag iedereen de volle pond betalen. Daarna hoop ik fatsoenlijk werk te vinden, iets waarbij ik geen spijt heb dat ik niet 5 jaar verspild heb na mijn hbo, en eigenlijk had kunnen werken - in mijn richting is een hbo diploma ruim voldoende namelijk. Ik was echter jong, 21 en kon alle kanten op. Mensen raadden mij aan om te backpacken en verdwalen, je bent nog superjong! O+ Echter, ik wou dan maar studeren ipv werken, verkeerde keuzes gemaakt (naja daar gaat de backpacktijd dan vanaf), en ben nu bijna 26 als ik klaar ben - 5 jaar over een master! :r

En nu sta ik voor de keuze, promoveren of werken? Ik weet niet hoe het op lange termijn is. Ik wil dolgraag werken en mijn familie kunnen voedden, bovendien trek ik nog eens 5 jaar niet! Mijn vrienden hebben nu een superbaan na 4 jaar ervaring, en ik denk dagelijks over na hoe het was als ik ook gewoon dat deed :{

Nu kan ik voor een mager salaris een PhD doen en niet weten of ik daarna wel meer groei, ik focus niet op salaris maar ik vind een fatsoenlijk brood toch wel handig. Immers had ik de keus om de economie kant op te wezen, ik koos juist voor de bčta-hoek omdat daar de vraag naar is, maar wist ik veel dat de salarissen schammel waren :{

En nu... een traineeship bij de Overheid en klauwen geld verdienen, of toch een PhD? Moeilijk, als mijn gezin het breed had, zou ik het overwegen, maar alsnog is het nooit mijn doel geweest en hou ik er niet van om vast te zitten. Maar toch lonkt het vooruitzicht om een PhD te doen in de avonduren en mijzelf ooit Dr. Gelatelli te noemen... wil ik het per se daarvor doen? Wanneer kan ik dan zorgen voor mijn familie?

Ik klink melodramatisch, maar goed het moest eruit :')

Maar goed, als ik voor september 2012 een promotieplek kan regelen voor 3 jaar in de UK, waarom niet? Dan ben ik al gauw 28 als ik klaar ben, nog vrij jong :P
pi_99711966
Je hele verhaal staat bol van de verwijzingen naar je familie, maar ik kan geen enkele motivatie vinden waarom je eigenlijk een PhD wil hebben en ik vraag me ook zomaar af wat een PhD in jouw vakgebied toe zou voegen. Watermanagement lijkt me een praktisch vak waar niet enorm veel (academisch) onderzoek naar wordt gedaan.
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:28:05 #229
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99712803
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:08 schreef Shivo het volgende:
Watermanagement lijkt me een praktisch vak waar niet enorm veel (academisch) onderzoek naar wordt gedaan.
Hoe kom je daar zo bij?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_99713290
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:08 schreef Shivo het volgende:
Je hele verhaal staat bol van de verwijzingen naar je familie, maar ik kan geen enkele motivatie vinden waarom je eigenlijk een PhD wil hebben en ik vraag me ook zomaar af wat een PhD in jouw vakgebied toe zou voegen. Watermanagement lijkt me een praktisch vak waar niet enorm veel (academisch) onderzoek naar wordt gedaan.
Hmmm, dat klopt wel.
Echter erger ik mij best vaan ook aan de leraren en hoe ze reageren als je ook maar vraagt over promoveren en wat het inhoudt, alsof je ze vraagt of je hun dochter mag neuken :{

Dan wil ik stiekem het toch doen :@

[ Bericht 6% gewijzigd door Gelatelli op 20-07-2011 18:22:17 ]
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:43:39 #231
124676 RobertoCarlos
pi_99715656
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:41 schreef Gelatelli het volgende:

[..]

Hmmm, dat klopt wel.
Echter erger ik mij best vaan ook aan de leraren en hoe ze reageren als je ook maar vraagt over promoveren en wat het inhoudt,
Misschien haal je te lage cijfers daarvoor? Dat ze zo redeneren? Anders hadden ze dat mss wel direct gevraagd aan de student..
pi_99720882
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:28 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Hoe kom je daar zo bij?
Het is niet meer dan gissen, maar de keren dat ik iets heb gehoord of gelezen over watermanagement ging dat meestal over TNO en vergelijkbare instituten, geen universiteiten.
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:21:53 #233
124676 RobertoCarlos
pi_99726452
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:43 schreef Shivo het volgende:

[..]

Het is niet meer dan gissen, maar de keren dat ik iets heb gehoord of gelezen over watermanagement ging dat meestal over TNO en vergelijkbare instituten, geen universiteiten.
Qua vakgebied valt er voldoende over te zeggen en te schrijven: 'management'+'civiele (water)-techniek'.
Even een snelle google:
http://universitairemaste(...)Universiteit_wur_mil

http://citg.tudelft.nl/over-faculteit/afdelingen/watermanagement/

en

http://www.utrechtscience(...)view&id=209&Itemid=4

Er is dus nog hoop voor Gelatelli :)
  woensdag 20 juli 2011 @ 23:57:45 #234
229513 Blurred86
Live Positive
pi_99731774
In Wageningen wordt ook vrij veel gedaan met waterbeheer ed volgens mij.. En ook bij TNO (en vergelijkbare instituten, zijn er die eigenlijk?) promoveren mensen hoor!
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  donderdag 21 juli 2011 @ 09:34:16 #235
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_99739382
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:41 schreef Gelatelli het volgende:

[..]

Hmmm, dat klopt wel.
Echter erger ik mij best vaan ook aan de leraren en hoe ze reageren als je ook maar vraagt over promoveren en wat het inhoudt, alsof je ze vraagt of je hun dochter mag neuken :{

Dan wil ik stiekem het toch doen :@
Ik denk dat je beter af bent met een goede baan met groeipotentie bij een groot bedrijf. Die promotie gaat je namelijk qua beloning, maar ook qua tijd/inzet, zwaar tegenvallen en daar wordt je niet gelukkig van. Als je het heel graag wilt kan je dat altijd nog doen op latere leeftijd, het is niet iets wat onmogelijk wordt als je er nu vanaf ziet.
pi_99840699
Hoi!

Ik weet zo snel niet waar ik het moet posten en een nieuw topic openen zie ik nog even niet zitten, dus ik post het maar even hier in de hoop dat er iemand is die wellicht wat tips heeft.

Situatie:

3e jaars student Engelse Taal en Cultuur in Nijmegen.
3e jaar doe ik met behulp van een beurs in het VK.
Interesse: Het koloniale tijdperk, de aftermath daarvan en dan specifiek de invloed op sociale en politieke elementen in de samenleving.

In mijn minoren ga ik me echt op deze aspecten richten en pak ook nog een stukje WW1 mee omdat ik ook graag zou willen ontdekken wat voor invloed het meevechten van de kolonieën in deze oorlog had op zowel het VK als de kolonieën en hun inwoners. Uiteindelijk wil ik dat vanuit het 'verleden' doortrekken naar het heden.

Toekomst:
Graag wil ik een (research)master doen. Waar deze master is maakt an sich niet zoveel uit, al heb ik wel een lichte voorkeur voor het VK: hoofdzaak is dat het dé master is voor mij. Na deze master zou ik als ik de gelegenheid zou krijgen graag het academisch wereldje in willen of een positie verwerven bij bijvoorbeeld een overheidsinstelling als onderzoeker/adviseur met betrekking tot, tsja, beleid/contact/etc. als het gaat om een bepaalde ex-kolonie. Dit klinkt allemaal heel abstract en ik weet ook niet precies of dat wat ik in mijn hoofd heb bestaat of dat het net wat anders in elkaar steekt als wel, maargoed.

Ik weet dat Jagartrut de master Peace and Conflict studies heeft gedaan en ik vraag me af of er iets is in deze richting met als basis het koloniale verleden van bepaalde landen/gebieden en hun problemen. Op het moment zit ik redelijk vast in het 'Literatuur'-wereldje en daar wil ik langzaamaan een beetje uit zien te komen. Ondanks dat ik het zeer interessant vind, wil ik me er carričretechnisch gezien niet op gaan richten.

Of het mijn bovenstaande verhaal een beetje te volgen is weet ik niet :') en ook niet of hier mensen zitten die wellicht een antwoord of een idee hebben voor vervolgstappen, maar niet geschoten is altijd mis. Ik wil in ieder geval me in het komende jaar zo goed mogelijk voorbereiden op een master die mij een zo groot mogelijke kans geeft op een werk- of onderzoeksveld dat mij interesseert en uitdaagt. In Nederland heb ik een 'carričre' achter de hand door mijn werkverleden en zeer tevreden detacheringsbureau in een omgeving die ik ook érg interessant en leuk vind: een deel van mijn hart ligt ook zeker wel daar (Sociale Woningbouw, voor de geďnteresseerden), maar als het éven kan ligt mijn passie net iets meer bij het veld van mijn opleiding, waarin ik in het komende jaar de juiste keuzes wil maken.

Dat ik niets met de meest tastbare beroepen die mijn opleiding oplevert heb wist ik al toen ik begon (lesgeven/vertaler) en dankzij mijn 'reserve-optie' heb ik ook nooit een keus voor deze opleiding gemaakt met het weloverwogen risico niets te kunnen doen met wat ik graag wil doen, maar ik wéét dat er vele mogelijkheden zijn en met de juiste vervolgstappen wil ik graag in aanmerking komen voor de mogelijkheden die mijn opleiding en passies mij bieden.

Een master zoals bijvoorbeeld deze in Leeds zie ik wel zitten, en daarbij staat Leeds ook zeer hoog aangeschreven als het gaat om (post)koloniale zaken, maar ben dan zeer benieuwd wat vanuit hier mijn stappen zouden kunnen zijn.

:)

[ Bericht 5% gewijzigd door motorbloempje op 23-07-2011 16:28:39 ]
Ja doei.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 16:56:13 #237
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_99842673
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 16:11 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi!

Ik weet zo snel niet waar ik het moet posten en een nieuw topic openen zie ik nog even niet zitten, dus ik post het maar even hier in de hoop dat er iemand is die wellicht wat tips heeft.

Situatie:

3e jaars student Engelse Taal en Cultuur in Nijmegen.
3e jaar doe ik met behulp van een beurs in het VK.
Interesse: Het koloniale tijdperk, de aftermath daarvan en dan specifiek de invloed op sociale en politieke elementen in de samenleving.

In mijn minoren ga ik me echt op deze aspecten richten en pak ook nog een stukje WW1 mee omdat ik ook graag zou willen ontdekken wat voor invloed het meevechten van de kolonieën in deze oorlog had op zowel het VK als de kolonieën en hun inwoners. Uiteindelijk wil ik dat vanuit het 'verleden' doortrekken naar het heden.

Toekomst:
Graag wil ik een (research)master doen. Waar deze master is maakt an sich niet zoveel uit, al heb ik wel een lichte voorkeur voor het VK: hoofdzaak is dat het dé master is voor mij. Na deze master zou ik als ik de gelegenheid zou krijgen graag het academisch wereldje in willen of een positie verwerven bij bijvoorbeeld een overheidsinstelling als onderzoeker/adviseur met betrekking tot, tsja, beleid/contact/etc. als het gaat om een bepaalde ex-kolonie. Dit klinkt allemaal heel abstract en ik weet ook niet precies of dat wat ik in mijn hoofd heb bestaat of dat het net wat anders in elkaar steekt als wel, maargoed.

Ik weet dat Jagartrut de master Peace and Conflict studies heeft gedaan en ik vraag me af of er iets is in deze richting met als basis het koloniale verleden van bepaalde landen/gebieden en hun problemen. Op het moment zit ik redelijk vast in het 'Literatuur'-wereldje en daar wil ik langzaamaan een beetje uit zien te komen. Ondanks dat ik het zeer interessant vind, wil ik me er carričretechnisch gezien niet op gaan richten.

Of het mijn bovenstaande verhaal een beetje te volgen is weet ik niet :') en ook niet of hier mensen zitten die wellicht een antwoord of een idee hebben voor vervolgstappen, maar niet geschoten is altijd mis. Ik wil in ieder geval me in het komende jaar zo goed mogelijk voorbereiden op een master die mij een zo groot mogelijke kans geeft op een werk- of onderzoeksveld dat mij interesseert en uitdaagt. In Nederland heb ik een 'carričre' achter de hand door mijn werkverleden en zeer tevreden detacheringsbureau in een omgeving die ik ook érg interessant en leuk vind: een deel van mijn hart ligt ook zeker wel daar (Sociale Woningbouw, voor de geďnteresseerden), maar als het éven kan ligt mijn passie net iets meer bij het veld van mijn opleiding, waarin ik in het komende jaar de juiste keuzes wil maken.

Dat ik niets met de meest tastbare beroepen die mijn opleiding oplevert heb wist ik al toen ik begon (lesgeven/vertaler) en dankzij mijn 'reserve-optie' heb ik ook nooit een keus voor deze opleiding gemaakt met het weloverwogen risico niets te kunnen doen met wat ik graag wil doen, maar ik wéét dat er vele mogelijkheden zijn en met de juiste vervolgstappen wil ik graag in aanmerking komen voor de mogelijkheden die mijn opleiding en passies mij bieden.

Een master zoals bijvoorbeeld deze in Leeds zie ik wel zitten, en daarbij staat Leeds ook zeer hoog aangeschreven als het gaat om (post)koloniale zaken, maar ben dan zeer benieuwd wat vanuit hier mijn stappen zouden kunnen zijn.

:)
Korte opmerking: ik weet dat de masters in de betavakken internationaal nou niet zo heel bijzonder hoog staan aangeschreven, over het algemeen worden Nederlandse masters als superieur gezien. Als dit ook het geval is in jullie vakgebied, kun je misschien beter een Nederlandse master doen (als je een geschikte kunt vinden) om zo meer kans te hebben op een vervolg in de academische wereld? In ieder geval succes!
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_101060203
Maar eens een kick. Het academische jaar start weer, ik heb vandaag de eerste masterstudenten ontmoet. Aan het eind van het kalenderjaar moet ik die les gaan geven, wel gek. 2 jaar geleden was ik één van hun, en straks sta ik voor de klas.

Ik begin langzaam een gevoel te krijgen voor wat promoveren inhoud, en ik vind het leuk. Toen ik begon had ik het idee dat ik precies moest weten wat ik zou gaan doen, maar dat laat ik zo langzamerhand los en ik ben wat aan het 'spelen' met data en ideëen, volg interessante vakken en werk aan een artikel. Daarnaast geef ik les, onder andere in onderzoeksmethoden. Zo over een jaar ongeveer wil ik weten welke richting m'n onderzoek opgaat, en daarna heb ik nog heeeeeeel lang de tijd om dat uit te werken. Ik vind het spannend, maar erg leuk!

@ Mo: ik zou dan de richting ontwikkelingsstudies, peace and conflict studies zoals ik, of wat algemener politicologie (hoewel dat erg theoretisch is!) op gaan. Ik denk dat je het idee van oude koloniën specifiek los moet laten, maar bijvoorbeeld richting beleid van Nederland tot Zuid-Amerika, Afrika, Asie, oid. moet gaan focussen. Dan schep je jezelf een brede toekomst, kun je niet alleen bij de overheid terecht maar ook bij heel veel NGOs, etc.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 04:22:07 #239
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_101072264
Interessant topic!
Ik ben zelf sinds een half jaartje postdoc in Vancouver, bevalt prima. Ik heb het idee dat de academische cultuur in Canada iets "Europeser" is dan in de VS. Hier ook niet van die onzin als verplicht 6 dagen per week op het lab en geforceerde werkweken van 70-80 uur, maar gewoon leuk onderzoek doen op hoog niveau in de 9 uur dat je op het lab zit, thuis nog wat literatuur lezen en misschien een beetje data uitwerken. Zolang je je resultaten maar haalt is de prof dik tevreden en toch publiceert het lab regelmatig in high impact bladen.

Is er hier trouwens iemand die in deze ronde van de Marie Curie fellowships meedoet, of ervaring heeft? Ik heb een aanvraag ingediend, dus nu duimendraaien tot november...
pi_101072575
Marie Curie is een goed fellowship als je die kunt krijgen! Human Frontiers en KWF zijn ook goed. Rubicon/EMBO zijn minder. Is dit je eerste aanvraag of heb je al op andere beurzen gesolliciteerd? Heb zelf destijds een KWF gehad.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 05:54:14 #241
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_101072593
Dit is mijn eerste aanvraag, wel spannend. Ook een beetje een test of je goed genoeg bevonden wordt door de wetenschappelijke gemeenschap.
Ik heb in principe een aanstelling voor 3 jaar op algemeen geld van het lab dus ik zit sowieso veilig, maar eigen geld inbrengen is altijd beter natuurlijk. En het voordeel van de MC is dat het eerste jaar van je terugkeer naar Europa ook (riant) betaald wordt. Het was wel echt veel werk uiteindelijk, ik ben er 3 weken redelijk full-time mee bezig geweest en het hele voorstel was uiteindelijk 26 pagina's lang.

Mocht ik deze beurs niet krijgen zijn er in Canada nog wel wat mogelijkheden zoals een Michael Smith fellowship of via het Canadian Institute for Health Research, maar dan wordt het al snel een stuk competitiever en dan vraag ik me af of mijn publicatie record goed genoeg is. We shall see!
pi_101074900
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 04:22 schreef GoCanucksGo het volgende:
Interessant topic!
Ik ben zelf sinds een half jaartje postdoc in Vancouver, bevalt prima. Ik heb het idee dat de academische cultuur in Canada iets "Europeser" is dan in de VS. Hier ook niet van die onzin als verplicht 6 dagen per week op het lab en geforceerde werkweken van 70-80 uur, maar gewoon leuk onderzoek doen op hoog niveau in de 9 uur dat je op het lab zit, thuis nog wat literatuur lezen en misschien een beetje data uitwerken. Zolang je je resultaten maar haalt is de prof dik tevreden en toch publiceert het lab regelmatig in high impact bladen.

Is er hier trouwens iemand die in deze ronde van de Marie Curie fellowships meedoet, of ervaring heeft? Ik heb een aanvraag ingediend, dus nu duimendraaien tot november...
Ik heb nu een MC. "Duimendraaien tot november", ga er maar van uit dat dat een maanden later gaat worden... Tot die tijd: toi-toi-toi!
pi_101075067
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:28 schreef Jagärtrut het volgende:
Maar eens een kick. Het academische jaar start weer, ik heb vandaag de eerste masterstudenten ontmoet. Aan het eind van het kalenderjaar moet ik die les gaan geven, wel gek. 2 jaar geleden was ik één van hun, en straks sta ik voor de klas.

Ik begin langzaam een gevoel te krijgen voor wat promoveren inhoud, en ik vind het leuk. Toen ik begon had ik het idee dat ik precies moest weten wat ik zou gaan doen, maar dat laat ik zo langzamerhand los en ik ben wat aan het 'spelen' met data en ideëen, volg interessante vakken en werk aan een artikel. Daarnaast geef ik les, onder andere in onderzoeksmethoden. Zo over een jaar ongeveer wil ik weten welke richting m'n onderzoek opgaat, en daarna heb ik nog heeeeeeel lang de tijd om dat uit te werken. Ik vind het spannend, maar erg leuk!

@ Mo: ik zou dan de richting ontwikkelingsstudies, peace and conflict studies zoals ik, of wat algemener politicologie (hoewel dat erg theoretisch is!) op gaan. Ik denk dat je het idee van oude koloniën specifiek los moet laten, maar bijvoorbeeld richting beleid van Nederland tot Zuid-Amerika, Afrika, Asie, oid. moet gaan focussen. Dan schep je jezelf een brede toekomst, kun je niet alleen bij de overheid terecht maar ook bij heel veel NGOs, etc.
:W
Ja, die richting zat ik idd ook al op te denken :) (zie antwoord op PM die ik daarnet gestuurd heb)

Wil het echt goed gaan doen, die masterkeuze, en lesgeven op universitair niveau, zó tof. Wel eng, lijkt me, maar volgens mij ga jij dat prima kunnen! Boh, later als ik groot ben ;)
Ja doei.
  dinsdag 13 september 2011 @ 17:42:16 #244
8369 speknek
Another day another slay
pi_101905490
Pff morgen wil ik m'n proefschrift naar de drukker sturen, maar zo op het laatste moment wil ik nog alles anders doen. Fuck voortschrijdend inzicht.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 14 september 2011 @ 01:17:25 #245
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_101926322
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 17:42 schreef speknek het volgende:
Pff morgen wil ik m'n proefschrift naar de drukker sturen, maar zo op het laatste moment wil ik nog alles anders doen. Fuck voortschrijdend inzicht.
Succes met de lange nacht!

Ik ben vandaag begonnen met een nogal wollige inductiecursus voor nieuwe academici. Een hoop gezeur en gedoe van in totaal een dag of 8 en het inleveren van een portfolio met reflecties op je eigen functioneren (.....), en HR heeft er natuurlijk wel voor gezorgd dat dit een verplicht onderdeel van je 'probation' is. :{. Vandaag o.a. een anderhalf uur lang betoog van het hoofd van een van de scholen, over het plannen van je academische carriere. De man kreeg het voor elkaar om het tijdens dat hele lange praatje alleen maar over geld, genereren van inkomsten, student surveys, geld, ranglijsten, grants, geld, het belang van niet-EU-studenten want geld etc. te hebben. Zelfs over de Nobelprijswinnaars kreeg hij het voor elkaar om te zeggen "Dat is natuurlijk fantastisch. Want goed voor de reputatie en <geld>". Geen enkel woord dus over het belang van goed onderzoek om de wetenschap voruit te brengen, terwijl het instituut daarvoor verdomme opgericht is. The times, they are a changin'.... ;(.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  woensdag 14 september 2011 @ 01:34:30 #246
8369 speknek
Another day another slay
pi_101926642
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 01:17 schreef keesjeislief het volgende:
Succes met de lange nacht!
Whehe, hoe raad je het!
Cover af. Ik geloof dat ik nu kan gaan slapen omdat ik alleen nog wat kleine dingetjes hoef te doen (morgen sla ik mezelf voor m'n kop ongetwijfeld). Voorwoord en een enkele verbetering.
quote:
Ik ben vandaag begonnen met een nogal wollige inductiecursus voor nieuwe academici. Een hoop gezeur en gedoe van in totaal een dag of 8 en het inleveren van een portfolio met reflecties op je eigen functioneren (.....), en HR heeft er natuurlijk wel voor gezorgd dat dit een verplicht onderdeel van je 'probation' is. :{. Vandaag o.a. een anderhalf uur lang betoog van het hoofd van een van de scholen, over het plannen van je academische carriere. De man kreeg het voor elkaar om het tijdens dat hele lange praatje alleen maar over geld, genereren van inkomsten, student surveys, geld, ranglijsten, grants, geld, het belang van niet-EU-studenten want geld etc. te hebben. Zelfs over de Nobelprijswinnaars kreeg hij het voor elkaar om te zeggen "Dat is natuurlijk fantastisch. Want goed voor de reputatie en <geld>". Geen enkel woord dus over het belang van goed onderzoek om de wetenschap voruit te brengen, terwijl het instituut daarvoor verdomme opgericht is. The times, they are a changin'.... ;(.
Haha, welnee, instituten zijn opgericht voor geld, dat geleur met nobelprijzen is enkel voor de buhne.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_101927727
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 17:42 schreef speknek het volgende:
Last minute changes zijn zo gevaarlijk. Lees je laatste wijzigingen nog eens goed door voordat je je boekje naar de drukker stuurt. Of beter, laat iemand anders het nog eens lezen. Die dag extra maakt weinig uit in the grand scope of things.
  woensdag 14 september 2011 @ 09:43:16 #248
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_101929688
Zelf heb ik een andere fase van mijn promotie nu bereikt. De laatste studenten die ik begeleid rond ik nu af (alhoewel dat voor sommigen nog maanden gaat duren gezien hun schrijftalenten), ALLE data is binnen ( :) ), 95% van alle data is verwerkt (de laatste 5% eind deze maand), 2 inleidende review artikelen zijn gepubliceerd, 1 inleidend data artikel is gesubmitted. De komende (en laatste) anderhalf jaar heb ik nu om te knallen op het schrijfwerk en het uitwerken. Ik heb in mijn hoofd om nog een 6-tal publicaties te schrijven, dus dat wordt flink aanpoten. De zin begint iets af te nemen, omdat ik inmiddels met mijn hoofd meer en meer bezig ben met de periode na mijn promotie.
pi_101930718
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:43 schreef Grumpey het volgende:
Zelf heb ik een andere fase van mijn promotie nu bereikt. De laatste studenten die ik begeleid rond ik nu af (alhoewel dat voor sommigen nog maanden gaat duren gezien hun schrijftalenten), ALLE data is binnen ( :) ), 95% van alle data is verwerkt (de laatste 5% eind deze maand), 2 inleidende review artikelen zijn gepubliceerd, 1 inleidend data artikel is gesubmitted. De komende (en laatste) anderhalf jaar heb ik nu om te knallen op het schrijfwerk en het uitwerken. Ik heb in mijn hoofd om nog een 6-tal publicaties te schrijven, dus dat wordt flink aanpoten. De zin begint iets af te nemen, omdat ik inmiddels met mijn hoofd meer en meer bezig ben met de periode na mijn promotie.
Wauw, netjes hoor! Ik ben bang dat ik echt niet zoveel papers uit mijn promotie krijg (waar ik me soms wel zorgen om maak, ookal lijken publicaties tijdens de PhD hier in de UK voor veel minder belangrijk)! Ik heb nu een review paper gepubliceerd en eentje ge(re)submit en ik ben er vrij zeker van dat die wordt geaccepteerd. Daarna zitten er nog wel twee in de pipeline.. hoop ik althans.

Maar ik ben inmiddels in de laatste fase beland en ik ben alleen nog maar aan mijn proefschrift aan het schrijven en het gaat aardig, al begint de frustratie er langzaam wel in te kruipen. Voor een experiment moet ik nog wel wat data analyseren, maar daar gaat gelukkig weinig tijd in zitten. Het is lastig een balans op te maken tussen papers & proefschrift. Aan de ene kant zijn papers (voor mij tenminste) net zo belangrijk, maar aan de andere kant heb ik toch best een paar null-results die wel proefschrift- maar niet paper-waardig zijn. Ik wil over 1.5 maand mijn proefschrift indienen en dan meteen door naar mijn post-doc. Ik had graag een maandje niks gewild maar dat doe ik dan rond kerst (en na mijn verdediging) wel. Daarnaast wil ik klaar zijn voor ik aan de post-doc begin (en anders zonder geld kom te zitten), dus toch besloten de papers daarna te schrijven.

Ik heb inderdaad ook wel volledige hoofdstukken herschreven omdat ik het volledig anders wilde doen. Daarnaast weet ik ook wie mijn interne en externe examinatoren zijn (verdediging is hier behoorlijk anders dan in NL). Speknek, succes in ieder geval!
pi_101930908
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:27 schreef xienix84 het volgende:

[..]

.. PhD hier in de UK ..
Ik werk nu in de UK; iemand die daar z'n PhD haalt zit ongeveer op hetzelfde niveau als iemand die in Nederland halverwege z'n promotie zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')