abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91655647
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:04 schreef _Led_ het volgende:
Wat is er mis met de Golden Globe Awards vergelijken met de Olympische spelen ?
Corruptie en omkoping is net wat gemakkelijker bij de Golden Globe Awards. Bij de Olympische Spelen zal iedereen duidelijk kunnen zien dat op het veld die ene echt wel sneller de finish haalt dan de ander (al zal bij zo'n groot evenement ook wel het een en ander achter de schermen afspelen wat niet helemaal zuiver is, zoals de FIFA), maar dat kan je toch niet gaan vergelijken met twee acteurs die een prestatie neerzetten? Wie bepaalt dat Colin Firth nou echt beter was dan die 4 anderen die genomineerd waren? En waarom zijn de beste films en beste acteurs en actrices voor het grootste gedeelte Engelssprekend? Ja, ze hebben ook een categorie beste Buitenlandse film, en heel soms druppelt er weleens een niet-Engelssprekende film door in de categorie voor beste film van het jaar, maar als we de oscars en golden globes moeten geloven zijn de beste films van het jaar altijd Engelssprekende films.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:17:50 #277
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_91655827
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat je zoiets niet vergelijken kan?
Ach nee, natuurlijk niet. Het zijn beide slechts evenementen om te bepalen wie/welke een vakjury ziet als de beste op een bepaald gebied.
zzz
  Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 13:19:16 #278
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_91655881
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:17 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ach nee, natuurlijk niet. Het zijn beide slechts evenementen om te bepalen wie/welke een vakjury ziet als de beste op een bepaald gebied.
Nou ja...bij de spelen kan iedereen zien dat iemand wint..
Bij de GGA weten we niet wat de doorslaggevende factoren zijn geweest.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:19:54 #279
31101 _Led_
pi_91655911
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:13 schreef Kroketvulling het volgende:

[..]

Corruptie en omkoping is net wat gemakkelijker bij de Golden Globe Awards. Bij de Olympische Spelen zal iedereen duidelijk kunnen zien dat op het veld die ene echt wel sneller de finish haalt dan de ander
dankzij doping

quote:
Wie bepaalt dat Colin Firth nou echt beter was dan die 4 anderen die genomineerd waren?
De vakjury.

quote:
En waarom zijn de beste films en beste acteurs en actrices voor het grootste gedeelte Engelssprekend?
Omdat het merendeel van de films nou eenmaal uit de engelstalige landen komt, en de leden van de vakjury zelf ook.
zzz
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:21:22 #280
31101 _Led_
pi_91655971
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:19 schreef senesta het volgende:

[..]

Nou ja...bij de spelen kan iedereen zien dat iemand wint..
Bij de GGA weten we niet wat de doorslaggevende factoren zijn geweest.
Misschien dat de nominaties voor beste acteur, beste regisseur, etc. je hier een idee kunnen geven ? :)
zzz
pi_91655998
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:19 schreef _Led_ het volgende:

[..]

dankzij doping

[..]

De vakjury.

[..]

Omdat het merendeel van de films nou eenmaal uit de engelstalige landen komt, en de leden van de vakjury zelf ook.
En de acteurs uit dat andere grote filmland (India/Bollywood) nou eenmaal (over het algemeen) niet kwalitatief te vergelijken zijn met Harrisson Ford, Jack Nicholson en Leonardo Dicaprio:P

En sowieso zijn er veel prijzen ook naar buitenlandse films gegaan :Y Jammer dat Nederlanders zo slecht zijn in acteren over het algemeen.. toen ik die trailer van Sint zag moest ik janken :D
Dan begrijp ik wel waarom ze prijzen geven aan een Jack Nicholson :p
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:22:54 #282
31101 _Led_
pi_91656052
En Flammie, volgens mij heeft Lavenderr jouw post helemaal verkeerd begrepen, of mis ik iets ? ;)
zzz
pi_91656456
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:19 schreef _Led_ het volgende:
dankzij doping
Wat dan natuurlijk ook verboden is.

quote:
De vakjury.
Wie zijn dat dan precies? En wat voor belang hebben ze erbij als ze een bepaald persoon over een ander laten winnen? Zou het echt puur om kwaliteit gaan?

quote:
Dat zal best, maar er zullen genoeg onbekende films en acteurs zijn die simpelweg over het hoofd gezien worden. Zo'n ceremonie wordt voor de kijkers thuis natuurlijk ook een stuk minder interessant als er niet minstens tientallen bekende Hollywoodsterren meedoen aan het hele spektakel. Want het natuurlijk ook vooral een grote vleesparade. Wie draagt wat? Hoe zien ze eruit? Wie loopt er met wie?
pi_91656553
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:21 schreef Flammie het volgende:
En de acteurs uit dat andere grote filmland (India/Bollywood) nou eenmaal (over het algemeen) niet kwalitatief te vergelijken zijn met Harrisson Ford, Jack Nicholson en Leonardo Dicaprio:P
Hier moet ik het helaas mee eens zijn ja. Of misschien begrijpen wij als westerlingen wel hun manier van acteren niet. :{
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:34:38 #285
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91656594
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:17 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Het onderwerp maakt eigenlijk helemaal niet uit he, als je het er maar niet mee eens hoeft te zijn _O-
The truth was in here.
pi_91657057
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:33 schreef Kroketvulling het volgende:

[..]

Hier moet ik het helaas mee eens zijn ja. Of misschien begrijpen wij als westerlingen wel hun manier van acteren niet. :{
Ik vind koreanen, japanners, chinezen en thai wel goede films hebben over het algemeen al is het wel qua genre altijd een psychologische horror, of liefdesdrama :) Maar films uit die landen hebben ook awards gewonnen en imo niet zonder reden want ze waren echt heel sterk :P
pi_91657135
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:34 schreef Bastard het volgende:
Het onderwerp maakt eigenlijk helemaal niet uit he, als je het er maar niet mee eens hoeft te zijn _O-
In een wereld vol verandering en beweging is Led in elk geval altijd onze constante, vaste rots in de branding.
pi_91657265
Wat ik wel een mooie film vond (maar ik weet niet of dat echt een indische film is of niet) was

Slumdog millionaire

echt een aanrader _O_ :)
  Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 13:47:21 #289
249559 crew  Lavenderr
pi_91657279
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:22 schreef _Led_ het volgende:
En Flammie, volgens mij heeft Lavenderr jouw post helemaal verkeerd begrepen, of mis ik iets ? ;)
Je mist iets idd O+
pi_91657390
http://en.wikipedia.org/w(...)oreign_Language_Film

En hier een vrij grote lijst :) En is vast nog niet alles want ik zie weinig aziatische films en er zijn veel aziatische films met awards :)
pi_91657592
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:43 schreef Flammie het volgende:
Ik vind koreanen, japanners, chinezen en thai wel goede films hebben over het algemeen al is het wel qua genre altijd een psychologische horror, of liefdesdrama :) Maar films uit die landen hebben ook awards gewonnen en imo niet zonder reden want ze waren echt heel sterk :P
Ben niet zo bekend met Chinese en Thaise films, maar heb zeker een aantal goeie Koreaanse films gezien (ben ook een beetje bevooroordeeld in mijn zoektocht naar films uiteraard). Heb je trouwens weleens Mother gezien? Valt uiteraard in 1 van je genoemde categorieen, psychologische horror, maar vond hem erg goed. Als je nog wat titels weet, plemp ze maar neer hier hoor.

En Slumdog Millionaire is natuurlijk erg leuk! Was in elk geval wel geregisseerd door een Brit, maar zal wel een samenwerking zijn geweest tussen Britse en Indiase maatschappijen of zo.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:58:33 #292
31101 _Led_
pi_91657902
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:34 schreef Bastard het volgende:

[..]

Uhm, IK ???? :D

Ik ben degene in deze discussie die zegt : "als een film een boel awards wint op een boel filmfestivals, zal je daar vast wel wat waarde aan kunnen hechten".

Dan gaan daar vervolgens wat mensen tegenin, en dan ben ik degene die het ergens niet mee eens is ?

Je bril begint de laatste tijd echt een beetje te verkleuren, bastard ;)
zzz
  Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 14:00:01 #293
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_91657974
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:58 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Uhm, IK ???? :D

Ik ben degene in deze discussie die zegt : "als een film een boel awards wint op een boel filmfestivals, zal je daar vast wel wat waarde aan kunnen hechten".

Dan gaan daar vervolgens wat mensen tegenin, en dan ben ik degene die het ergens niet mee eens is ?

Je bril begint de laatste tijd echt een beetje te verkleuren, bastard ;)
Ja, je bent gewoon een tegendraads mormel, zo niet...dan toch :6
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:00:15 #294
31101 _Led_
pi_91657990
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:31 schreef Kroketvulling het volgende:

[..]

Wat dan natuurlijk ook verboden is.

[..]

Wie zijn dat dan precies? En wat voor belang hebben ze erbij als ze een bepaald persoon over een ander laten winnen? Zou het echt puur om kwaliteit gaan?

[..]

Dat zal best, maar er zullen genoeg onbekende films en acteurs zijn die simpelweg over het hoofd gezien worden. Zo'n ceremonie wordt voor de kijkers thuis natuurlijk ook een stuk minder interessant als er niet minstens tientallen bekende Hollywoodsterren meedoen aan het hele spektakel. Want het natuurlijk ook vooral een grote vleesparade. Wie draagt wat? Hoe zien ze eruit? Wie loopt er met wie?
Wat wil je hiermee nou precies bereiken ?

OKEE OKEE, IK GEEF HET TOE, ER ZIJN OOK GOEDE FILMS DIE NIKS GEWONNEN HEBBEN OP EEN FESTIVAL !!!!

Niet dat ik ooit het tegengestelde beweerd heb, maar schijnbaar is dit wat je wilt horen ? :D
zzz
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:01:29 #295
31101 _Led_
pi_91658050
IK WIL GRAAG EVEN DUIDELIJK MAKEN DAT ALS EEN FILM VEEL AWARDS WINT OP MEERDERE FILMFESTIVALS / AWARDGALA'S, DIT DUS WEL EEN KUTFILM MOET ZIJN.

DIT OM NIET UIT DE TOON TE VALLEN HIER EN VOORAL NIET TEGEN MENSEN IN TE GAAN.

DANK U VOOR UW AANDACHT.
zzz
  Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 14:01:39 #296
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_91658057
Ik hou van (psychologische) thrillers trouwens :Y
  Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 14:02:08 #297
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_91658078
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:01 schreef _Led_ het volgende:
IK WIL GRAAG EVEN DUIDELIJK MAKEN DAT ALS EEN FILM VEEL AWARDS WINT OP EEN FESTIVAL, DIT DUS WEL EEN KUTFILM MOET ZIJN.

DIT OM NIET UIT DE TOON TE VALLEN HIER EN VOORAL NIET TEGEN MENSEN IN TE GAAN.

DANK U VOOR UW AANDACHT.
Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor :{
pi_91658632
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:00 schreef _Led_ het volgende:
Wat wil je hiermee nou precies bereiken ?

OKEE OKEE, IK GEEF HET TOE, ER ZIJN OOK GOEDE FILMS DIE NIKS GEWONNEN HEBBEN OP EEN FESTIVAL !!!!

Niet dat ik ooit het tegengestelde beweerd heb, maar schijnbaar is dit wat je wilt horen ? :D
Jemig de pemig, ik probeer niks te bereiken, ik wil gewoon meedoen aan de discussie, dus zeg ik gewoon wat ik denk, net als jij. :{ En doe die caps lock uit.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:18:47 #299
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91658858
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:43 schreef Flammie het volgende:

[..]

zoals ichi the killer? :P

Ik heb thuis nog een koreaanse film liggen, die is echt ijzersterk.. gaat over 2 broers tentijde van de oorlog die moeten gaan vechten aan het front. Ze krijgen ruzie, en de ene broer denkt dat de ander dood is en sluit zich vervolgens aan bij de noord koreanen, en raakt helemaal van het pad.
brotherhood of war oid.. zal eens zoeken. Aanrader.
http://www.imdb.com/title/tt0386064/

[ Bericht 3% gewijzigd door Bastard op 21-01-2011 14:32:18 ]
The truth was in here.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:31:20 #300
31101 _Led_
pi_91659527
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:14 schreef Kroketvulling het volgende:

[..]

Jemig de pemig, ik probeer niks te bereiken, ik wil gewoon meedoen aan de discussie, dus zeg ik gewoon wat ik denk, net als jij. :{ En doe die caps lock uit.
Het onderwerp maakt jou niks uit he, als je er maar tegenin kunt gaan.
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')