Corruptie en omkoping is net wat gemakkelijker bij de Golden Globe Awards. Bij de Olympische Spelen zal iedereen duidelijk kunnen zien dat op het veld die ene echt wel sneller de finish haalt dan de ander (al zal bij zo'n groot evenement ook wel het een en ander achter de schermen afspelen wat niet helemaal zuiver is, zoals de FIFA), maar dat kan je toch niet gaan vergelijken met twee acteurs die een prestatie neerzetten? Wie bepaalt dat Colin Firth nou echt beter was dan die 4 anderen die genomineerd waren? En waarom zijn de beste films en beste acteurs en actrices voor het grootste gedeelte Engelssprekend? Ja, ze hebben ook een categorie beste Buitenlandse film, en heel soms druppelt er weleens een niet-Engelssprekende film door in de categorie voor beste film van het jaar, maar als we de oscars en golden globes moeten geloven zijn de beste films van het jaar altijd Engelssprekende films.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:04 schreef _Led_ het volgende:
Wat is er mis met de Golden Globe Awards vergelijken met de Olympische spelen ?
Ach nee, natuurlijk niet. Het zijn beide slechts evenementen om te bepalen wie/welke een vakjury ziet als de beste op een bepaald gebied.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat je zoiets niet vergelijken kan?
Nou ja...bij de spelen kan iedereen zien dat iemand wint..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:17 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ach nee, natuurlijk niet. Het zijn beide slechts evenementen om te bepalen wie/welke een vakjury ziet als de beste op een bepaald gebied.
dankzij dopingquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:13 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Corruptie en omkoping is net wat gemakkelijker bij de Golden Globe Awards. Bij de Olympische Spelen zal iedereen duidelijk kunnen zien dat op het veld die ene echt wel sneller de finish haalt dan de ander
De vakjury.quote:Wie bepaalt dat Colin Firth nou echt beter was dan die 4 anderen die genomineerd waren?
Omdat het merendeel van de films nou eenmaal uit de engelstalige landen komt, en de leden van de vakjury zelf ook.quote:En waarom zijn de beste films en beste acteurs en actrices voor het grootste gedeelte Engelssprekend?
Misschien dat de nominaties voor beste acteur, beste regisseur, etc. je hier een idee kunnen geven ?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:19 schreef senesta het volgende:
[..]
Nou ja...bij de spelen kan iedereen zien dat iemand wint..
Bij de GGA weten we niet wat de doorslaggevende factoren zijn geweest.
En de acteurs uit dat andere grote filmland (India/Bollywood) nou eenmaal (over het algemeen) niet kwalitatief te vergelijken zijn met Harrisson Ford, Jack Nicholson en Leonardo Dicaprio:Pquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:19 schreef _Led_ het volgende:
[..]
dankzij doping
[..]
De vakjury.
[..]
Omdat het merendeel van de films nou eenmaal uit de engelstalige landen komt, en de leden van de vakjury zelf ook.
Wat dan natuurlijk ook verboden is.quote:
Wie zijn dat dan precies? En wat voor belang hebben ze erbij als ze een bepaald persoon over een ander laten winnen? Zou het echt puur om kwaliteit gaan?quote:De vakjury.
Dat zal best, maar er zullen genoeg onbekende films en acteurs zijn die simpelweg over het hoofd gezien worden. Zo'n ceremonie wordt voor de kijkers thuis natuurlijk ook een stuk minder interessant als er niet minstens tientallen bekende Hollywoodsterren meedoen aan het hele spektakel. Want het natuurlijk ook vooral een grote vleesparade. Wie draagt wat? Hoe zien ze eruit? Wie loopt er met wie?quote:Omdat het merendeel van de films nou eenmaal uit de engelstalige landen komt, en de leden van de vakjury zelf ook.
Hier moet ik het helaas mee eens zijn ja. Of misschien begrijpen wij als westerlingen wel hun manier van acteren niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:21 schreef Flammie het volgende:
En de acteurs uit dat andere grote filmland (India/Bollywood) nou eenmaal (over het algemeen) niet kwalitatief te vergelijken zijn met Harrisson Ford, Jack Nicholson en Leonardo Dicaprio:P
Het onderwerp maakt eigenlijk helemaal niet uit he, als je het er maar niet mee eens hoeft te zijnquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:17 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ach nee, natuurlijk niet. Het zijn beide slechts evenementen om te bepalen wie/welke een vakjury ziet als de beste op een bepaald gebied.
Ik vind koreanen, japanners, chinezen en thai wel goede films hebben over het algemeen al is het wel qua genre altijd een psychologische horror, of liefdesdramaquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:33 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Hier moet ik het helaas mee eens zijn ja. Of misschien begrijpen wij als westerlingen wel hun manier van acteren niet.
In een wereld vol verandering en beweging is Led in elk geval altijd onze constante, vaste rots in de branding.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:34 schreef Bastard het volgende:
Het onderwerp maakt eigenlijk helemaal niet uit he, als je het er maar niet mee eens hoeft te zijn
Je mist iets iddquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:22 schreef _Led_ het volgende:
En Flammie, volgens mij heeft Lavenderr jouw post helemaal verkeerd begrepen, of mis ik iets ?
Ben niet zo bekend met Chinese en Thaise films, maar heb zeker een aantal goeie Koreaanse films gezien (ben ook een beetje bevooroordeeld in mijn zoektocht naar films uiteraard). Heb je trouwens weleens Mother gezien? Valt uiteraard in 1 van je genoemde categorieen, psychologische horror, maar vond hem erg goed. Als je nog wat titels weet, plemp ze maar neer hier hoor.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:43 schreef Flammie het volgende:
Ik vind koreanen, japanners, chinezen en thai wel goede films hebben over het algemeen al is het wel qua genre altijd een psychologische horror, of liefdesdramaMaar films uit die landen hebben ook awards gewonnen en imo niet zonder reden want ze waren echt heel sterk
Uhm, IK ????quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:34 schreef Bastard het volgende:
[..]
Het onderwerp maakt eigenlijk helemaal niet uit he, als je het er maar niet mee eens hoeft te zijn
Ja, je bent gewoon een tegendraads mormel, zo niet...dan tochquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:58 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Uhm, IK ????
Ik ben degene in deze discussie die zegt : "als een film een boel awards wint op een boel filmfestivals, zal je daar vast wel wat waarde aan kunnen hechten".
Dan gaan daar vervolgens wat mensen tegenin, en dan ben ik degene die het ergens niet mee eens is ?
Je bril begint de laatste tijd echt een beetje te verkleuren, bastard
Wat wil je hiermee nou precies bereiken ?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:31 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Wat dan natuurlijk ook verboden is.
[..]
Wie zijn dat dan precies? En wat voor belang hebben ze erbij als ze een bepaald persoon over een ander laten winnen? Zou het echt puur om kwaliteit gaan?
[..]
Dat zal best, maar er zullen genoeg onbekende films en acteurs zijn die simpelweg over het hoofd gezien worden. Zo'n ceremonie wordt voor de kijkers thuis natuurlijk ook een stuk minder interessant als er niet minstens tientallen bekende Hollywoodsterren meedoen aan het hele spektakel. Want het natuurlijk ook vooral een grote vleesparade. Wie draagt wat? Hoe zien ze eruit? Wie loopt er met wie?
Je hoeft niet zo te schreeuwen hoorquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:01 schreef _Led_ het volgende:
IK WIL GRAAG EVEN DUIDELIJK MAKEN DAT ALS EEN FILM VEEL AWARDS WINT OP EEN FESTIVAL, DIT DUS WEL EEN KUTFILM MOET ZIJN.
DIT OM NIET UIT DE TOON TE VALLEN HIER EN VOORAL NIET TEGEN MENSEN IN TE GAAN.
DANK U VOOR UW AANDACHT.
Jemig de pemig, ik probeer niks te bereiken, ik wil gewoon meedoen aan de discussie, dus zeg ik gewoon wat ik denk, net als jij.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:00 schreef _Led_ het volgende:
Wat wil je hiermee nou precies bereiken ?
OKEE OKEE, IK GEEF HET TOE, ER ZIJN OOK GOEDE FILMS DIE NIKS GEWONNEN HEBBEN OP EEN FESTIVAL !!!!
Niet dat ik ooit het tegengestelde beweerd heb, maar schijnbaar is dit wat je wilt horen ?
zoals ichi the killer?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:43 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik vind koreanen, japanners, chinezen en thai wel goede films hebben over het algemeen al is het wel qua genre altijd een psychologische horror, of liefdesdramaMaar films uit die landen hebben ook awards gewonnen en imo niet zonder reden want ze waren echt heel sterk
Het onderwerp maakt jou niks uit he, als je er maar tegenin kunt gaan.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:14 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Jemig de pemig, ik probeer niks te bereiken, ik wil gewoon meedoen aan de discussie, dus zeg ik gewoon wat ik denk, net als jij.En doe die caps lock uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |