Jij bent aardig op de hoogtequote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:21 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat is het zeker. De topsnelheid haal je (uiteraard) in de Fuchsröhre, richting de 100km/u is mogelijk als je een beetje kunt slipstreamen. 53x11 is dan erg handig, ik reed met slechts 50x12 en kwam niet verder dan 94. Naar Hohe Acht heb je dan weer een muizenverzetje nodigHet leukst vond ik echter de bochten in de afdaling omdat je daar echt lijnen kunt rijden, het grootste gedeelte van het circuit ga je veel te langzaam om iets van bochten te merken. Aremberg (bocht voor de Fuchsrohre), passage Kallenhard-Wehrseifen (keihard remmen en grip testen) en als je bovenaan bent geweest de dubbele rechtse bij Brünnchen waar ook de fotograaf stond gaven de grootste kick. De Ring is zo vermoeiend want de helft van de tijd rijd je omhoog en de andere helft wil je bijtrappen om meer sensatie te ervaren. Met de auto ben ik er echter nog nooit op geweest..
Je hebt zeker een niet zo'n leuke vriendinquote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:22 schreef Oksel het volgende:
Je bent zeker vrijgezel? Of heb je je vriendin een ring twv 4000 cadeau gedaan onlangs?
iPhone 3G kreegik binnen de twee uur volledig leeg met scherm uit.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:59 schreef Oksel het volgende:
Probleem is dat halverwege je accu leeg is. Schijnt.
Ik heb sports-tracker op mijn Nokia en dat draait op zijn minst een uur of 4. Ik kan er zelfs voor 60E een hartslagmeter bijkopen en dan registreert hij dat ook. Vervolgens kun je uploaden en analyseren op de pc. Helaas heeft hij geen Garmin functie, maar dit is al heel wat vind ik...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:31 schreef FJD het volgende:
[..]
iPhone 3G kreegik binnen de twee uur volledig leeg met scherm uit.
Wat een drama. Mijn HTC touch hd is een kuttelefoon maar daarmee kan ik wel gewoon 5 uur tracken, ook na 2 jaar gebruiken. In vliegtuigmodus komt er nog een paar uur bij. Kun je alleen niet gebeld worden. Is wel icm een bluetooth gps ding want de interne is lang niet nauwkeurig genoeg voor fietstoepassingen. Als je op gehoor wilt navigeren dus zonder op het scherm te kijken heb je echt een verdraaid goede GPS én track nodig. Zelfs met autonavigatiesystemen rijd je makkelijk verkeerd als je niet op het scherm kijkt. Ik ken geen toepassingen voor de iphone die dit kunnen maar Rungps voor WM en Android geeft gesproken instructies, richtingen worden aangegeven met een getal (12 is vooruit, 3 rechtsaf etc.). Op een bochtige weg krijg je dan dus ook instructies zonder dat er afslagen zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:31 schreef FJD het volgende:
[..]
iPhone 3G kreegik binnen de twee uur volledig leeg met scherm uit.
Sorry vind hem echt niet mooi...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:03 schreef Wielracer het volgende:
Net wezen kijken voor een nieuwe fiets, dit moet hem worden.
Hier staat ie met Ultegra maar daar komt een Chrus 11 speed voor in de plaats en het stuurlint gewoon wit.
[ afbeelding ]
Met of zonder muis maakt weinig uit bij mijn HTC. Met de interne GPS en verder ook gewoon de telefoon aan haalt hij ongeveer 4.5-5uur, met de muis 6 uur en in vliegtuigmodus minimaal 8 a 9 (nooit volledig nodig gehad). Dus appels met appels vergeleken zit er toch minimaal een factor 2 tussenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:34 schreef FJD het volgende:
Lekkere vergelijking eentweeGPS is juist wat zoveel stroom trekt plus nog de netwerkverbinding. Als je dan mijn iPhone waar toen alles aanstond vergelijkt met een HTC waarbij alles uitstaat danwel extern is dan is appel/peer een understatement.
Ik heb een klassieke schoonheid. Betekent niet dat ze het waardeert dat ik 4000 euro aan een speeltje uitgeef..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:30 schreef jackson het volgende:
[..]
Je hebt zeker een niet zo'n leuke vriendin?
Wel een vriendin alleen stappen doe ik niet en heb geen kinderen. Dan blijft er geld over.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:22 schreef Oksel het volgende:
Je bent zeker vrijgezel? Of heb je je vriendin een ring twv 4000 cadeau gedaan onlangs?
Dat kan... Mijn vriendin schudt een keer met haar hoofd en mompelt dan iets van onnodig, je hebt net een nieuwe en dat ik hartstikke gek ben. Tsja, ik kan haar moeilijk ongelijk geven maar die nieuwe fiets, Apple Mac of wat dan ook komt er wel gewoonquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:43 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik heb een klassieke schoonheid. Betekent niet dat ze het waardeert dat ik 4000 euro aan een speeltje uitgeef..
Jij hoopt toch 1500km te halen dit jaar? Dan vind ik een fiets van 4000 wel overdreven inderdaad.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:51 schreef jackson het volgende:
[..]
Dat kan... Mijn vriendin schudt een keer met haar hoofd en mompelt dan iets van onnodig, je hebt net een nieuwe en dat ik hartstikke gek ben. Tsja, ik kan haar moeilijk ongelijk geven maar die nieuwe fiets, Apple Mac of wat dan ook komt er wel gewoon.
Ik rij op een compleet, maar dan ook compleet krankzinnige fiets straks waar ik 3% van het potentieel uit ga halen. De nieuwwaarde van dat ding is gok ik een 7000 euro, en er zitten spullen op waarmee je rustig de tour kan rijden. Gelukkig vraag ik dan ook niemand om begrip of iets in die richting.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:54 schreef No-P het volgende:
[..]
Jij hoopt toch 1500km te halen dit jaar? Dan vind ik een fiets van 4000 wel overdreven inderdaad.
De aankomende aankoop van Wielracer kan ik beter begrijpen.
Behalve dan dat je de GPS niet accuraat genoeg vond en die dus niet wilt gebruikenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:40 schreef eentwee het volgende:
Met of zonder muis maakt weinig uit bij mijn HTC. Met de interne GPS en verder ook gewoon de telefoon aan haalt hij ongeveer 4.5-5uur, met de muis 6 uur en in vliegtuigmodus minimaal 8 a 9 (nooit volledig nodig gehad). Dus appels met appels vergeleken zit er toch minimaal een factor 2 tussen
Er is maar één iemand die bepaald hoeveel je mag investeren in een fiets en dat ben jezelf. Het is zo ongelofelijk Hollands om iemand die ergens veel/meer geld insteekt te veroordelen omdat hij er minder gebruik van maakt in plaats van te denken "joh dat heeftie leuk voor elkaar".quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:07 schreef No-P het volgende:
Ik keur je koop ook niet af, vind het absoluut een mooie fiets. Maar ik bedoel dat met de hoeveelheid die bv. Wielracer fietst je best in je materiaal mag investeren als je het geld hebt en dat dat ook sneller te begrijpen is door een eventuele vriendin.
Nogmaals, ik zeg niet dat ik hem veroordeel. We hebben het erover wat een vriendin ervan vind. Als vriendin van Wielracer kan ik zijn aankoop beter begrijpen dan als ik de vriendin was van Jackson.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:20 schreef FJD het volgende:
[..]
Er is maar één iemand die bepaald hoeveel je mag investeren in een fiets en dat ben jezelf. Het is zo ongelofelijk Hollands om iemand die ergens veel/meer geld insteekt te veroordelen omdat hij er minder gebruik van maakt in plaats van te denken "joh dat heeftie leuk voor elkaar".
Dat moet ik ookquote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:15 schreef FJD het volgende:
[..]
Behalve dan dat je de GPS niet accuraat genoeg vond en die dus niet wilt gebruikenMaak twee keer zoveel punten en t ding vreet dubbel zoveel accu.
Ik zal als t van t weekend niet regent m'n iPhone 4 eens aan een test onderwerpen. Moet ik nog wel even een goed progje vinden
iMapMyRide heb ik nu gevonden, ik ga geen geld betalen voor een testje aangezien ik niet inzie waar m'n iPhone beter zou presteren dan m'n Garmin. Misschien dat ie snelheid stabieler weergeeft, vind m'n Garmin daar niet echt in uitblinken; zelfs bij stabiel fietsen levert elk meetpunt weer een km of 2 per uur verschil op. Ik lig er niet echt wakker van, ik let niet op m'n snelheid.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:34 schreef AskBrad het volgende:
Dat moet ik ook. Runkeeper heb ik wel, die maar eens proberen. Moet het toch wel een paar uur volhouden lijkt mij. Alleen wil ik de 4 inzetten als Garmin en daar kan ik de app nog niet voor vinden. Moet er zijn toch ?
Mijn Etrex Vista haalt met verse accu's 24 uur. Langer als ik reserve accu's meeneem.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:42 schreef No-P het volgende:
Wat haalt een Garmin Edge dan. Mijn Garmin Forerunner haalt de 10-12 uur wel.
Als iemand met een over-the-top proffiets wordt ingehaald door mensen met een fiets die de helft kost rij je wel zwaar voor lul.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:20 schreef FJD het volgende:
[..]
Er is maar één iemand die bepaald hoeveel je mag investeren in een fiets en dat ben jezelf. Het is zo ongelofelijk Hollands om iemand die ergens veel/meer geld insteekt te veroordelen omdat hij er minder gebruik van maakt in plaats van te denken "joh dat heeftie leuk voor elkaar".
Neehoor, ik rijd zelf met 5-6 Bar in de bandjes op de winterdag, meer grip, zelden rijd ik lekquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:13 schreef Oksel het volgende:
Wat een onzin. Als je vaak lek wilt rijden moet je vooral dat doen. Gewoon 8 bar, en talkpoeder in de band.
Kan dus veel langer dus.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:46 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Mijn Etrex Vista haalt met verse accu's 24 uur. Langer als ik reserve accu's meeneem.
Je weet niet of diegene bijv. een hersteltraining aan het doen is natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:47 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Als iemand met een over-the-top proffiets wordt ingehaald door mensen met een fiets die de helft kost rij je wel zwaar voor lul.
Want je mag alleen een duurdere fiets als je zeker weet dat er niemand in je buurt woont die harder kan fietsen op een goedkopere fiets?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:47 schreef Microtubuli het volgende:
Als iemand met een over-the-top proffiets wordt ingehaald door mensen met een fiets die de helft kost rij je wel zwaar voor lul.
Nee dat niet, maar tijdens een cyclo/prestatietocht mag je je toch wel schamen als je met zo'n fiets bijna af moet stappen op een klim.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:54 schreef No-P het volgende:
[..]
Kan dus veel langer dus.
[..]
Je weet niet of diegene bijv. een hersteltraining aan het doen is natuurlijk.
En jou zien ze balen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:57 schreef kaasplankje het volgende:
Dan vind ik altijd zo triestig iddBen je even rustig aan 't uittrappen, komt er een of andere toerder voorbij geknald, dan zie je ze gewoon genieten
"Ik heb iemand ingehaald"jeuj
Mee eens.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:20 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik, maar ik heb helaas geen tijd om je fiets te komen poetsen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:19 schreef Stage het volgende:
owja.. Ik moet me fiets nog poetsen na zondag...![]()
Is er eig nog iemand die redelijk bij mij uit de buurt komt? regio Westland?
Ow haha! zie nu dat ik het een beetje lullig heb opgeschreven...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:22 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Ik, maar ik heb helaas geen tijd om je fiets te komen poetsen.
Bwoah ik lig er niet wakker van ofzoquote:
Doet je vriendin dat niet dan?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:19 schreef Stage het volgende:
Mee eens.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:18 schreef Yankee het volgende:
@Wielracer: Bazenfiets! Ik vind 'm vet!
Mee eens.
Mee eens.quote:Het enige waar ik persoonlijk niet zo van gecharmeerd ben is het continue blijven vermelden wat je fiets o.i.d wel niet heeft gekost. Vind dit nogal patserig en daar heb ik zelf niks mee.
Hebbik nie...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Doet je vriendin dat niet dan?
Ik ben bloemenkweker dus dat komt goed uit zeker.. wat doe jij dan?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:27 schreef FJD het volgende:
@Microtubuli & Stage; Misschien dat Kaasplankje zondag een rondje meerijdt dan zouden we richting t Westland kunnen komen. Dan ist alleen nog maar hopen dat je aan kunt haken/wij bij jullie aan kunnen haken.
Oh ja en als je tuinder in de AGF bent dan vertel ik niet waar ik werk dan ga je vast op me schelden
Mijn vrouw denkt daar anders over. Overigens trek ik het ook niet als ze bijvoorbeeld een paard zou kopen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:20 schreef FJD het volgende:
Er is maar één iemand die bepaald hoeveel je mag investeren in een fiets en dat ben jezelf.
Zo is het, laat ons ook eens genieten.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:57 schreef kaasplankje het volgende:
Dan vind ik altijd zo triestig iddBen je even rustig aan 't uittrappen, komt er een of andere toerder voorbij geknald, dan zie je ze gewoon genieten
"Ik heb iemand ingehaald"jeuj
Regio Delft en in het algemeen zondag in de gelegenheid om te fietsen. Meestal rondje van ca. 50-60 km soms tot 90-100 maar dat was in de zomer. Met groepje lijkt mij leuk, met twee lijkt mij wat weinig.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:19 schreef Stage het volgende:
Den Haagquote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:19 schreef Stage het volgende:
Mee eens... Maar mijn fiets was wat dat betreft ook niet duurquote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:18 schreef Yankee het volgende:
@Wielracer: Bazenfiets! Ik vind 'm vet!
Het enige waar ik persoonlijk niet zo van gecharmeerd ben is het continue blijven vermelden wat je fiets o.i.d wel niet heeft gekost. Vind dit nogal patserig en daar heb ik zelf niks mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |