Stom dat ik dit soort filmpjes nooit eerder heb gezien, behoorlijk interessant!quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:20 schreef Clan het volgende:
[..]
Niet als je bij Defensie werkte, de val van de muur maakte een vaste baan ineens heel erg onzeker.
Ik kan me dit nog goed herinneren, toen heb ik mijn kinderen uit bed gehaald omdat ik vond dat ze dit moesten zien, stukje geschiedenis. Toen ze de muur bouwden ging ik net in dienst, en toen in 1989 was ineens die koude oorlog voorbij.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:46 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Stom dat ik dit soort filmpjes nooit eerder heb gezien, behoorlijk interessant!
Die waren toen al 12 en 14, en die vonden dat allemaal reuze interessant wat er gebeurde, wij zijn in 1987 1 keer in het oostblok geweest en dat was voor hun een totaal andere wereld.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:53 schreef Cobra4 het volgende:
Stelden je kinderen dat toen op prijs? Of kwam dat pas later?
Dat was het WK voetbal van 1990, waar we wereldkampioen zouden worden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:56 schreef jankaas020 het volgende:
Ik kan herinneren dat m'n moeder zei: 'het is begonnen.' Maar of dat nou de val van de muur was of de Golfoorlog.. geen flauw idee.
Bij het uitbreken van de Golfoorlog heb ik wel wat maten uit bed gebeld. Lang leve CNN.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:56 schreef jankaas020 het volgende:
Ik kan herinneren dat m'n moeder zei: 'het is begonnen.' Maar of dat nou de val van de muur was of de Golfoorlog.. geen flauw idee.
Netjes!quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:58 schreef Clan het volgende:
[..]
Die waren toen al 12 en 14, en die vonden dat allemaal reuze interessant wat er gebeurde, wij zijn in 1987 1 keer in het oostblok geweest en dat was voor hun een totaal andere wereld.
Wat veel mensen niet weten is dat naast Nederlandse marine ook Mariniers actief waren en we Patriots en Hawks in het oosten van Turkije hadden opgesteld ter ondersteuning van de geallieerden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:02 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Bij het uitbreken van de Golfoorlog heb ik wel wat maten uit bed gebeld. Lang leve CNN.
Een maat van mij was de "man van twee miljoen".quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:13 schreef Clan het volgende:
[..]
Wat veel mensen niet weten is dat naast Nederlandse marine ook Mariniers actief waren en we Patriots en Hawks in het oosten van Turkije hadden opgesteld ter ondersteuning van de geallieerden.
Correct.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:22 schreef Clan het volgende:
Ik lees trouwens dat we ook in Israel zaten met Patriots, dat wist ik zelf weer niet.
De wie?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:34 schreef Clan het volgende:
Hadden ze die lui van de MFO er meteen heen kunnen sturen, die zaten toch in de buurt.
Die hadden denk ik hun handen vol.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:52 schreef Clan het volgende:
Multi Force & Observers, die zaten in de Sinai woestijn toe te zien op het bestand van Israel en Egypte, die hebben daar van, ik meen 1982 tot 1995 gezeten.
Ik heb vooraf aan het defile in Wageningen in 2004 met iemand die daar had gezeten gesproken, maar die zaten toch veelal uit hun neus te eten.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:53 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Die hadden denk ik hun handen vol.En geen Patriots natuurlijk.
Kut ROE'squote:Op donderdag 6 januari 2011 22:58 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik heb vooraf aan het defile in Wageningen in 2004 met iemand die daar had gezeten gesproken, maar die zaten toch veelal uit hun neus te eten.
Daar in de voorste linie hadden de verbindelaars hun 'finest hour' kunnen beleven en strijdend ten onder gaan, met in de aanslag de hoorn van de telefoon
Nope, varkens fokken..quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
je bedoeld het marinier zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |