FOK!forum / Nieuws & Achtergronden / NS-klanten mogen eerste klas reizen
Rookertwoensdag 5 januari 2011 @ 20:30
http://www.nu.nl/binnenla(...)ste-klas-reizen.html

quote:
NS-klanten mogen eerste klas reizen

AMSTERDAM - NS-klanten die een OV-jaarkaart of jaartrajectabonnement voor de tweede klasse hebben, mogen de rest van de maand eerste klas reizen. Dat heeft de NS woensdag bekendgemaakt.

Het ov-bedrijf wil vaste klanten hiermee compenseren voor de overlast van vorige maand.
Het aanbod geldt alleen van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 16.00 uur en na 19.00 uur. Mensen die een OV-jaarkaart of trajectabonnement hebben voor de eerste klas kunnen een gratis winterbrunch bij de Broodzaak op een station halen.

Daarnaast kunnen ze dagelijks buiten de spitsuren gratis een warme drank halen bij Kiosk op het station.
Zoutkaartje
Op oudejaarsdag liet de NS al weten het zogeheten zoutkaartje in januari weer in te voeren. Dat houdt in dat mensen zonder kortingskaart buiten de spits met veertig procent korting kunnen reizen.
Aangezien mensen met een kortingskaart daar sowieso al recht op hebben, eiste reizigersvereniging Rover een aanvullende maatregel voor vaste klanten.

Dag gratis rijden
Vorig jaar speelde hetzelfde probleem ook al. Toen kregen de reizigers die niets aan het zoutkaartje hebben een kaart om een dag gratis te reizen.
Treinen rijden inmiddels weer de normale dienstregeling, maar zijn korter en daardoor drukker. Alle beschikbare treinen worden ingezet en de NS zegt hard bezig te zijn met de reparatie van de treinen die door de winter buiten dienst zijn geraakt.
Leuk gebaar, maar wanneer reist 80% van de OV-jaarthouders? Precies, in de spits. Goedkope marketing dit, kan je niks mee :N
OverRatedwoensdag 5 januari 2011 @ 20:33
De NS maakt zich er makkelijk vanaf
pfefferkatzewoensdag 5 januari 2011 @ 20:33
Ook studenten OV-chipkaart?
John5woensdag 5 januari 2011 @ 20:34
quote:
10s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:33 schreef RacerDKB het volgende:
Ook studenten OV-chipkaart?
quote:
OV-jaarkaart of jaartrajectabonnement
Lijkt me niet?

Verder echt ontzettend slap, uiteraard.
beantheriowoensdag 5 januari 2011 @ 20:34
Leuk hoor. Met mijn maandtrajectkaart grijp ik dus weer mis.
dotKoenwoensdag 5 januari 2011 @ 20:36
Het idee is niet zozeer compensatie, maar zorgen dat er een bredere spreiding van reizigers over de dag komt.
Sanderwoensdag 5 januari 2011 @ 20:37
En dan let de NS een keer op de centen, is het nog niet goed :')
remlofwoensdag 5 januari 2011 @ 20:37
Ja en ik mag met m'n voordeelurenkaart voor ¤2,50 onbeperkt door Nederland reizen *O*

Maar alleen na 19:00 uur op werkdagen -O-

Zoutacties voor vaste klanten
charonwoensdag 5 januari 2011 @ 20:39
Fijn, als 1e klas kaarthouder. Bedankt!
Isabeauwoensdag 5 januari 2011 @ 20:42
quote:
9s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef remlof het volgende:
Ja en ik mag met m'n voordeelurenkaart voor ¤2,50 onbeperkt door Nederland reizen *O*

Maar alleen na 19:00 uur op werkdagen -O-

Zoutacties voor vaste klanten
_O-

Ik dus ook :')
LXIVwoensdag 5 januari 2011 @ 20:42
Fijn voor de mensen die 50% meer betalen voor een eerste-klas kaartje. Die hebben dus geen plek meer. Nu al zit je in 20% van de gevallen óf 2e klasse, of moet je gewoon staan!
Basp1woensdag 5 januari 2011 @ 20:43
quote:
9s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef remlof het volgende:
Ja en ik mag met m'n voordeelurenkaart voor ¤2,50 onbeperkt door Nederland reizen *O*

Maar alleen na 19:00 uur op werkdagen -O-

Zoutacties voor vaste klanten
En je moet er ook nog eens moeite voro doen, je kunt niet eens gebruik maken van je ov-chip kaart. :')
remlofwoensdag 5 januari 2011 @ 20:43
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

_O-

Ik dus ook :')
Zal ik even langskomen voor 2,50? Moet morgen toch naar Groningen :P
Isabeauwoensdag 5 januari 2011 @ 20:43
quote:
9s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef remlof het volgende:
Ja en ik mag met m'n voordeelurenkaart voor ¤2,50 onbeperkt door Nederland reizen *O*

Maar alleen na 19:00 uur op werkdagen -O-

Zoutacties voor vaste klanten
LOL! En ik werk veel in het weekend in nachtdiensten en dan zou 2,50 voor mij voordeliger zijn, maar het is alleen maandag t/m vrijdag _O-
remlofwoensdag 5 januari 2011 @ 20:44
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En je moet er ook nog eens moeite voro doen, je kunt niet eens gebruik maken van je ov-chip kaart. :')
Ja, je moet een Railrunnerkaartje halen :')
Isabeauwoensdag 5 januari 2011 @ 20:44
quote:
10s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:43 schreef remlof het volgende:

Zal ik even langskomen voor 2,50? Moet morgen toch naar Groningen :P
Ik moet werken :+
XcUZ_Mewoensdag 5 januari 2011 @ 20:44
Ik heb geen flexibele werktijden, reis tijdens de spits en heb er dus ook geen klap aan, daar ik op de aangegeven tijden - je raadt het al - op mijn werk zit!
remlofwoensdag 5 januari 2011 @ 20:45
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik moet werken :+
Nou bedankt NS, ik kàn dus niet eens gebruik maken van hun gulle compensatie :')
Drinkywoensdag 5 januari 2011 @ 20:45
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 20:42 schreef LXIV het volgende:
Fijn voor de mensen die 50% meer betalen voor een eerste-klas kaartje. Die hebben dus geen plek meer. Nu al zit je in 20% van de gevallen óf 2e klasse, of moet je gewoon staan!
dan koop je een 2e klas kaart
macca728woensdag 5 januari 2011 @ 20:46
quote:
11s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Nou bedankt NS, ik kàn dus niet eens gebruik maken van hun gulle compensatie :')
ja echt belachelijk

Ik wil gewoon compensatie voor mijn voordeelurenkaart, want ik denk er niet eens aan te gaan reizen in overvolle treinen.
Isabeauwoensdag 5 januari 2011 @ 20:46
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:45 schreef Drinky het volgende:

dan koop je een 2e klas kaart
Dat wil niet hè, als je al een abonnement hebt :P
Megumiwoensdag 5 januari 2011 @ 20:47
Mooi waardeloos prutswerk van dit bedrijf want inderdaad mensen met een OV jaarkaart reizen in de spits.
LXIVwoensdag 5 januari 2011 @ 20:50
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:45 schreef Drinky het volgende:

[..]

dan koop je een 2e klas kaart
Ik heb een 1e klas jaarkaart. Dus dat heeft weinig effect.

Maar misschien zijn die broodjes wel tijdens de spits. Dat zou wel leuk zijn. Heb nog geen bericht van de NS ontvangen.
Isabeauwoensdag 5 januari 2011 @ 20:51
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb een 1e klas jaarkaart. Dus dat heeft weinig effect.

Maar misschien zijn die broodjes wel tijdens de spits. Dat zou wel leuk zijn. Heb nog geen bericht van de NS ontvangen.
_O- _O-

quote:
op vertoon van uw Jaarabonnement ontvangt u een gratis winterbrunch (broodje, warme drank en een stuk fruit naar keuze) bij de Broodzaak op het station, geldig van maandag tot en met vrijdag tussen 10.00 en 15.00 uur.
Wanneer iedereen op z'n werk zit dus!!
Basp1woensdag 5 januari 2011 @ 20:52
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:51 schreef Isabeau het volgende:

Wanneer iedereen op z'n werk zit dus!!
Dit is natuurlijk gedaan voor alle lullo's die ambtenaar zijn en wel dicht bij het station werken zodat ze gratis lunch pauzes hebben. ;)
XcUZ_Mewoensdag 5 januari 2011 @ 20:53
Ik had liever weer een NS dagkaart gehad.
Isabeauwoensdag 5 januari 2011 @ 20:53
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:52 schreef Basp1 het volgende:

Dit is natuurlijk gedaan voor alle lullo's die ambtenaar zijn en wel dicht bij het station werken zodat ze gratis lunch pauzes hebben. ;)
Op de twee stations waar ik tussen reis is niet eens een Broodzaak :')
LXIVwoensdag 5 januari 2011 @ 20:55
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

_O- _O-

[..]

Wanneer iedereen op z'n werk zit dus!!
Nog geen 2 maanden geleden werkte ik op 5 minuten lopen van het station. Dan was ik echt iedere dag gegaan!
Nu moet ik 12 minuten fietsen. Misschien doe ik dat toch. Expres, om te foeten.
XcUZ_Mewoensdag 5 januari 2011 @ 20:55
Als ik het bericht goed lees, is die lunch éénmalig en moet je de rest van de dagen genoeg nemen met een vieze kop automatenkoffie :Y).
Zwansenwoensdag 5 januari 2011 @ 20:56
Dit is overigens niet de compensatie voor de vertraging. Die komt morgen toch? Dit is gewoon een extra gebaar. :)
Chernawoensdag 5 januari 2011 @ 20:56
Moet ik me nu schamen?
Isabeauwoensdag 5 januari 2011 @ 20:57
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:56 schreef Zwansen het volgende:
Dit is overigens niet de compensatie voor de vertraging. Die komt morgen toch? Dit is gewoon een extra gebaar. :)
Wat is er morgen dan :?
XcUZ_Mewoensdag 5 januari 2011 @ 20:57
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat is er morgen dan :?
Clowns in alle treinen! Om de mensen op te vrolijken!
#ANONIEMwoensdag 5 januari 2011 @ 20:58
Ik heb er dus ook geen ene reet aan. Heb een OV-jaarkaart en sta elke ochtend en middag als een haring in een ton (varkensvervoer is nog beter geregeld) in die klotetreinen tussen Hoorn en A'dam Arena.
Vanaf morgen ga ik IN de spits ook gewoon 1e klas zitten. Knappe conducteur die het in z'n botte hersens moet halen om me daar weer weg te krijgen :(
macca728woensdag 5 januari 2011 @ 21:00
quote:
9s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef remlof het volgende:
Ja en ik mag met m'n voordeelurenkaart voor ¤2,50 onbeperkt door Nederland reizen *O*

Maar alleen na 19:00 uur op werkdagen -O-

Zoutacties voor vaste klanten
Ja en voor een ritje Rotterdam-Den Haag betaal ik iets van 4 euro
Nou vette hap, los van het feit dat ik niet in overvolle treinen ga zitten.
Zwansenwoensdag 5 januari 2011 @ 21:00
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat is er morgen dan :?
Ik dacht dat er namelijk ook iets werd gezegd voor mensen met een maandnetkaart. Die komen nu nergens terug. Ik dacht dus dat dit nog niet alles was.

Op RTL-nieuws werd ook gezegd dat dit niet voor de vertragingen was, maar voor de drukte, etc.
LXIVwoensdag 5 januari 2011 @ 21:02
Ik krijg trouwens iets van 9 euro voor 30 minuten vertraging en 18 euro voor een uur vertraging. Dat vind ik niet eens zo'n slechte deal, meestal zit ik toch lekker te werken achter mijn laptopje.

Eigenlijk ben ik best tevreden over het bedrijf NS, met de auto sta je ook wel eens in de file. Of moet je meehuilen met de wolven in de 2e kamer?
Zwansenwoensdag 5 januari 2011 @ 21:05
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:02 schreef LXIV het volgende:
Ik krijg trouwens iets van 9 euro voor 30 minuten vertraging en 18 euro voor een uur vertraging. Dat vind ik niet eens zo'n slechte deal, meestal zit ik toch lekker te werken achter mijn laptopje.

Eigenlijk ben ik best tevreden over het bedrijf NS, met de auto sta je ook wel eens in de file. Of moet je meehuilen met de wolven in de 2e kamer?
Precies. Ze raadden af om met de trein te gaan, doet men dit vervolgens toch, gaat men klagen als de compensatie niet goed is. :P
remlofwoensdag 5 januari 2011 @ 21:06
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik had liever weer een NS dagkaart gehad.
Ik had liever een maand lang eerste klas reizen gehad :P
Basp1woensdag 5 januari 2011 @ 21:06
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:02 schreef LXIV het volgende:
Ik krijg trouwens iets van 9 euro voor 30 minuten vertraging en 18 euro voor een uur vertraging. Dat vind ik niet eens zo'n slechte deal, meestal zit ik toch lekker te werken achter mijn laptopje.

Bji een "goede" vertragings week hark je dus ruim 100 euro binnen. 8-)
XcUZ_Mewoensdag 5 januari 2011 @ 21:09
quote:
10s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:06 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik had liever een maand lang eerste klas reizen gehad :P
Ja, wie niet, maar dan is de 1e klas drukker dan de 2e :').
Isabeauwoensdag 5 januari 2011 @ 21:10
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:09 schreef XcUZ_Me het volgende:

Ja, wie niet, maar dan is de 1e klas drukker dan de 2e :').
En aangezien ik alleen 1e klas reis als ik rustig wil zitten lijkt me dat niet ideaal :D
Asicswoensdag 5 januari 2011 @ 21:12
e NS :')
Integritywoensdag 5 januari 2011 @ 21:57
Nou ja, mocht ik dan toch buiten de spits om reizen, ga ik deze maand lekker 1e klas zitten :)
XcUZ_Mewoensdag 5 januari 2011 @ 22:00
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:57 schreef Integrity het volgende:
Nou ja, mocht ik dan toch buiten de spits om reizen, ga ik deze maand lekker 1e klas zitten staan :)
^O^
ShadyLanewoensdag 5 januari 2011 @ 22:02
Ik ben een prima tevreden treinreiziger, dus ik hoef niet zo nodig compensatie, maar als ze dan toch met compensatie komen, dan natuurlijk liever een waar ik als forens-om-zeven-uur-'s ochtends ook wat aan heb he!
kaimawoensdag 5 januari 2011 @ 22:14
paupers zonder auto en motor :')
Integritywoensdag 5 januari 2011 @ 22:27
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:00 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

^O^
Ik trek gewoon iemand uit de stoel.
Integritywoensdag 5 januari 2011 @ 22:28
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:02 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben een prima tevreden treinreiziger, dus ik hoef niet zo nodig compensatie, maar als ze dan toch met compensatie komen, dan natuurlijk liever een waar ik als forens-om-zeven-uur-'s ochtends ook wat aan heb he!
Ach als je deze maand een middagje vrij neemt, kun je mooi 1e klas terug.
Zwansenwoensdag 5 januari 2011 @ 22:34
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:00 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

^O^
Alsof je niet kunt zitten in de 1e klas coupés buiten de spits om. :')
Integritywoensdag 5 januari 2011 @ 22:37
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:34 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Alsof je niet kunt zitten in de 1e klas coupés buiten de spits om. :')
Het wordt in elk geval een stukje drukker in de 1e klas, als iedereen met een jaarkaart voor 2e klas buiten de spits om 1e klas mag zitten.
Zwansenwoensdag 5 januari 2011 @ 22:48
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:37 schreef Integrity het volgende:

[..]

Het wordt in elk geval een stukje drukker in de 1e klas, als iedereen met een jaarkaart voor 2e klas buiten de spits om 1e klas mag zitten.
Klopt, maar er zullen relatief weinig mensen buiten de spits om reizen die een jaarkaart hebben.
remlofwoensdag 5 januari 2011 @ 22:50
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:48 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Klopt, maar er zullen relatief weinig mensen buiten de spits om reizen die een jaarkaart hebben.
Daarom, deze hele NS wiedergutmachung is een farce :')

Hernationaliseren die hap!
electroniquewoensdag 5 januari 2011 @ 23:13
waarom alleen maandag tm vrijdag voor 2,50?
ik reis alleen in het weekend met de trein
twaalfwoensdag 5 januari 2011 @ 23:13
quote:
9s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Hernationaliseren die hap!
Dan krijg je al helemaal geen compensatie.
remlofwoensdag 5 januari 2011 @ 23:17
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:13 schreef twaalf het volgende:

[..]

Dan krijg je al helemaal geen compensatie.
Juist wel, dan is er geen winstoogmerk.
twaalfwoensdag 5 januari 2011 @ 23:49
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:17 schreef remlof het volgende:

[..]

Juist wel, dan is er geen winstoogmerk.
Dan is er geen noodzaak om jou te compenseren.
lyolyrcwoensdag 5 januari 2011 @ 23:55
quote:
9s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Daarom, deze hele NS wiedergutmachung is een farce :')

Hernationaliseren die hap!
[definitie-zeikmodus]De Nederlandse Spoorwegen zijn nooit een volledig staatsbedrijf geweest. Eigenlijk heeft er alleen een splitsing plaatsgevonden tussen de netwerkbeheerder (ProRail) en de gebruiker van het netwerk (NS). Hernationaliseren is dus niet mogelijk.[/definitie-zeikmodus]

Dat er zo'n gedoe is door de sneeuwval, heeft natuurlijk meer met incompetentie van NS-bestuurders te maken dan de relatie tussen NS en overheid. En dat men het geblunder dan probeert te repareren met marketingpleisters, bewijst dat men niet bereid is om verantwoordelijkheid te nemen voor de gemaakte fouten. En dat is natuurlijk weer de slechtste marketing die mogelijk is, want vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
remlofwoensdag 5 januari 2011 @ 23:57
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:49 schreef twaalf het volgende:

[..]

Dan is er geen noodzaak om jou te compenseren.
Alsof ik de keus heb om een trein van een andere maatschappij te nemen voor m'n woon-werkverkeer :')
twaalfwoensdag 5 januari 2011 @ 23:59
quote:
10s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Alsof ik de keus heb om een trein van een andere maatschappij te nemen voor m'n woon-werkverkeer :')
Waar heb je het over man. Jij denkt dat je, als NS bij de overheid zit, wel compensatie krijgt. Waarom zou de overheid dat doen? De NS in de huidige staat compenseert ook niet redelijk (dat zie je nu gebeuren), maar geeft wel iets van compensatie uit marketingredenen. Dat doet een overheidsbedrijf natuurlijk niet.
remlofdonderdag 6 januari 2011 @ 00:03
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:59 schreef twaalf het volgende:

[..]

Waar heb je het over man. Jij denkt dat je, als NS bij de overheid zit, wel compensatie krijgt. Waarom zou de overheid dat doen? De NS in de huidige staat compenseert ook niet redelijk (dat zie je nu gebeuren), maar geeft wel iets van compensatie uit marketingredenen. Dat doet een overheidsbedrijf natuurlijk niet.
Ik hoef ook geen compensatie (en al helemaal niet zo'n flutcompensatie als de NS nu aanbiedt) maar ik zou wel graag hebben dat de treinen gewoon op tijd rijden en ook op "onrendabele" verbindingen. Dat gaat met een gecommercialiseerd spoorbedrijf nooit lukken.
Soshadonderdag 6 januari 2011 @ 00:04
quote:
13s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:30 schreef Rookert het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ste-klas-reizen.html

[..]

Leuk gebaar, maar wanneer reist 80% van de OV-jaarthouders? Precies, in de spits. Goedkope marketing dit, kan je niks mee :N
Ik kan deze actie wel goed gebruiken, reis toch pas na 9.00 's ochtends :D
twaalfdonderdag 6 januari 2011 @ 00:07
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik hoef ook geen compensatie (en al helemaal niet zo'n flutcompensatie als de NS nu aanbiedt) maar ik zou wel graag hebben dat de treinen gewoon op tijd rijden en ook op "onrendabele" verbindingen. Dat gaat met een gecommercialiseerd spoorbedrijf nooit lukken.
Met een overheidsbedrijf ook niet. De winter zou hetzelfde verlopen zijn onder staatsspoorwegen. En ook een overheidsbedrijf zou bezuinigd hebben in de laatste tijd.

Op onrendabele lijnen rijden gaat ook prima met private bedrijven: zie het succes van provinciale concessies met subsidie. Daar reden de treinen overigens nog gewoon meer dan 95% op tijd (met één uitzondering en dat is Arnhem-Doetinchem, maar die wordt dan wel weer uitgevoerd door een dochteronderneming van NS).
Noaxdonderdag 6 januari 2011 @ 07:45
quote:
9s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef remlof het volgende:
Ja en ik mag met m'n voordeelurenkaart voor ¤2,50 onbeperkt door Nederland reizen *O*

Maar alleen na 19:00 uur op werkdagen -O-

Zoutacties voor vaste klanten
Dito.
Ik reis ook zo ontzettend veel na 19:00 uur....NOT.

Wat een praktijken.
XcUZ_Medonderdag 6 januari 2011 @ 07:53
Een jaartrajectkaart is toch ook een voordeelurenkaart, aangezien je buiten de spits 40% korting krijgt op alle trajecten?
Metalfreakdonderdag 6 januari 2011 @ 07:58
Lekker makkelijke oplossing van de NS, omdat de treinen korter zijn door veel defect materieel hebben ze die plaatsen in de 1e klas natuurlijk hard nodig om iedereen die trein in te krijgen... En dat dan als "goedmakertje" presenteren :N
Integritydonderdag 6 januari 2011 @ 08:41
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:48 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Klopt, maar er zullen relatief weinig mensen buiten de spits om reizen die een jaarkaart hebben.
Ik heb een NS pas. Kan 24/7 met de trein overal in Nederland. Ik gebruik m als forens, maar reken erop dat ik vaker de trein pak ook buiten de spits om. En zo zullen er nog wel meer zijn, zeker als men zich hiervan bewust is.
draaijerdonderdag 6 januari 2011 @ 09:10
Wat krijgen de klanten die 1e klas kaartjes of abonnementen hebben? Als ik een 1e klas abonnement zou hebben, dan zou ik me redelijk genaaid voelen
Citizen.Eraseddonderdag 6 januari 2011 @ 09:13
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 07:58 schreef Metalfreak het volgende:
Lekker makkelijke oplossing van de NS, omdat de treinen korter zijn door veel defect materieel hebben ze die plaatsen in de 1e klas natuurlijk hard nodig om iedereen die trein in te krijgen... En dat dan als "goedmakertje" presenteren :N
Ze zijn allang blij dat ze de mensen nu ergens kunnen laten :D.

quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 09:10 schreef draaijer het volgende:
Wat krijgen de klanten die 1e klas kaartjes of abonnementen hebben? Als ik een 1e klas abonnement zou hebben, dan zou ik me redelijk genaaid voelen
Die krijgen er een hoop "gezelligheid" bij in de 1e klasse.
Voorschriftdonderdag 6 januari 2011 @ 09:17
Nu gaan ze zitten drukken om allemaal maar die "o zo mooie en speciale" 1 te kunnen betreden die ze normaal als veevervoer klasse niet mogen betreden noch aanschouwen in den levende lijve. Ik heb medelijden met de mensen die volle pond hebben betaald voor hun kaartjes in de 1e klasse, moeten ze het dagelijkse gezeik van Henk en Ingrid aanhoren voor je je business deals sluit.

Wraak van het volk zeg ik u, wraak van het volk! Dit heeft u verdient als graaiende bankier!
Basp1donderdag 6 januari 2011 @ 09:18
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 09:10 schreef draaijer het volgende:
Wat krijgen de klanten die 1e klas kaartjes of abonnementen hebben? Als ik een 1e klas abonnement zou hebben, dan zou ik me redelijk genaaid voelen
Een gratis lunch tussen 10 en 15. uur en in januari elke dag gratis koffie tussen 9 en 16.
XcUZ_Medonderdag 6 januari 2011 @ 09:20
Zout in de wonden...
Voorschriftdonderdag 6 januari 2011 @ 09:23
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 09:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een gratis lunch tussen 10 en 15. uur en in januari elke dag gratis koffie tussen 9 en 16.
Ja, iedereen staat vast te springen voor een lunch bij de NS midden op de dag, want we hebben allemaal niks beters te doen dan naar een 3e rangs lunchroom te gaan omdat 't gratisch is.

De koffie is dan wel weer leuk, maar wat schiet je er mee op, dat word altijd gratis aangeboden bij 't minste of geringste, aan iedereen.
DS4donderdag 6 januari 2011 @ 10:02
Ik word er een beetje moe van dat de NS steeds maar weer (officieel, dan wel niet-officieel) de eerste klasse open stelt voor eenieder.

Als je meer betaalt, wil je niet dat iedere malloot het gratis krijgt.

Nou valt dit an sich nog mee (buiten de spits is het niet druk), maar die conducteurs die omroepen dat bij een drukke trein iedereen ook eerste klasse mag reizen zodat je met een eerste klasse kaartje kan gaan staan omdat er iemand met een tweede klasse kaartje zit... :N

Toch... als je pech hebt, dan grijp je nu met je eerste klasse kaart ook naast een zitplaats. Maar goed, dan kun je met je eerste klasse kaart vast wel in de tweede klasse terecht. :')
Red_85donderdag 6 januari 2011 @ 10:17
'Ow we moeten ons gezicht redden, laten we iets verzinnen voor onze vaste klanten wat ons geen moer extra kost maar waar we wel lekker mee kunnen poshen in de media'

:r Om te kotsen zo'n mongolenbedrijf.
Ringodonderdag 6 januari 2011 @ 10:18
Mensen die doen alsof ze in een derdewereldland leven als ze eens een extra kwartiertje op een koud perron hebben moeten wachten.

NS-klagers zou je voor hun eigen bestwil voor de trein moeten gooien. Dan nemen we de acute vertragingen voor lief, op de lange termijn staat opgeruimd netjes!
summer2birddonderdag 6 januari 2011 @ 10:31
:X :X :X Maandabonnement
Linkse_Boomknuffelaardonderdag 6 januari 2011 @ 10:37
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:14 schreef kaima het volgende:
paupers zonder auto en motor :')
Ja lekker uren in de file staan en dan uren op zoek naar een parkeerplek. Wat mis je toch allemaal veel lol als treinreiziger. :')
Voorschriftdonderdag 6 januari 2011 @ 10:42
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:02 schreef DS4 het volgende:
Ik word er een beetje moe van dat de NS steeds maar weer (officieel, dan wel niet-officieel) de eerste klasse open stelt voor eenieder.

Als je meer betaalt, wil je niet dat iedere malloot het gratis krijgt.

Nou valt dit an sich nog mee (buiten de spits is het niet druk), maar die conducteurs die omroepen dat bij een drukke trein iedereen ook eerste klasse mag reizen zodat je met een eerste klasse kaartje kan gaan staan omdat er iemand met een tweede klasse kaartje zit... :N

Toch... als je pech hebt, dan grijp je nu met je eerste klasse kaart ook naast een zitplaats. Maar goed, dan kun je met je eerste klasse kaart vast wel in de tweede klasse terecht. :')
Dit inderdaad, waar is de service voor de mensen met de eerste klas?

Sinds wanneer is het klagen van een stel malloten genoeg reden om maar meteen de eerste klas open te gooien voor de hele zooi, terwijl juist de reden om een eerste klas kaartje te kopen is om weg te komen van dat volk en die problemen. Maar goed, als reiziger eerste klas vertegenwoordig je een grove minderheid, en dat moet je wederom maar weer slikken.

Volgende keer bij een half uur vertraging op Schiphol ook maar first class weggeven aan zeikerds alsof 't zoete broodjes zijn, met alle ellende tot gevolg?
XcUZ_Medonderdag 6 januari 2011 @ 11:22
Rover is ontevreden over de compensatie, zie bericht op nu.nl. Zit op gsm en kan geen linkje plakken.
June.donderdag 6 januari 2011 @ 11:32
En het geldt dus niet voor studenten ov :{
Voorschriftdonderdag 6 januari 2011 @ 11:36
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:32 schreef June. het volgende:
En het geldt dus niet voor studenten ov :{
Nee want het geld voor vaste klanten, niet vaste profiteurs die gratis mogen reizen.
Aphrodytedonderdag 6 januari 2011 @ 11:38
Maar als je een kortingskaart hebt krijg je dus niks van dat alles :')

Ik betaal ook gewoon ieder jaar voor mn abonnement hoor :{
Basp1donderdag 6 januari 2011 @ 11:39
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:38 schreef Aphrodyte het volgende:
Maar als je een kortingskaart hebt krijg je dus niks van dat alles :')

Ik betaal ook gewoon ieder jaar voor mn abonnement hoor :{
Je mag lekker door de weeks na 19.00 uur voor 2.50 euro overal naar toe gaan reizen. :')
Basp1donderdag 6 januari 2011 @ 11:42
quote:
3s.gif Op donderdag 6 januari 2011 09:23 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja, iedereen staat vast te springen voor een lunch bij de NS midden op de dag, want we hebben allemaal niks beters te doen dan naar een 3e rangs lunchroom te gaan omdat 't gratisch is.

De koffie is dan wel weer leuk, maar wat schiet je er mee op, dat word altijd gratis aangeboden bij 't minste of geringste, aan iedereen.
Ik weet niet of je ook de reactie van LVIX hebt gelezen maar ook nog eens 18 euro voor 1 uur vertraging per dag als je het door geeft. Met weken zoals dit kan dit ook aardig aantikken en is het gewoon "zwart" geld aangezien de meeste kaarten toch door de werkgever betaald zijn.

Sinds wanneer kunne automobilisten bij rijkswaterstaat aankloppen als er files staan om voor vergoedingen in aanmerking te komen.
Aphrodytedonderdag 6 januari 2011 @ 11:43
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je mag lekker door de weeks na 19.00 uur voor 2.50 euro overal naar toe gaan reizen. :')
Ja hoe dan? Op mijn station is een gewone kaartjesautomaat maar geen klantenservice, ik neem aan dat die automaten niet op eens een ''kaartje voor 2.50'' knopje hebben? :')

Het is één grote fail.
Ringodonderdag 6 januari 2011 @ 11:45
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:43 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ja hoe dan? Op mijn station is een gewone kaartjesautomaat maar geen klantenservice, ik neem aan dat die automaten niet op eens een ''kaartje voor 2.50'' knopje hebben? :')

Het is één grote fail.
Railrunner.
Aphrodytedonderdag 6 januari 2011 @ 11:46
quote:
2s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:45 schreef Ringo het volgende:

[..]

Railrunner.
Ah ok ja daar had ik niet aan gedacht, maar goed na 19.00 reis ik bijna nooit met de trein, en velen met mij denk ik zo. En dat heeft de NS vast ook bedacht :{
Voorschriftdonderdag 6 januari 2011 @ 11:46
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je ook de reactie van LVIX hebt gelezen maar ook nog eens 18 euro voor 1 uur vertraging per dag als je het door geeft. Met weken zoals dit kan dit ook aardig aantikken en is het gewoon "zwart" geld aangezien de meeste kaarten toch door de werkgever betaald zijn.
Ja, dat compenseert inderdaad het verlies van arbeid en zaken tijdens dat rondslenteren op een station. Ik denk dat menig persoon die 1e klas rijdt meer waard is dan 18 euro per dag/uur of welke regeling het ook moge zijn. :')
Tokusdonderdag 6 januari 2011 @ 11:51
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 11:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je ook de reactie van LVIX hebt gelezen maar ook nog eens 18 euro voor 1 uur vertraging per dag als je het door geeft. Met weken zoals dit kan dit ook aardig aantikken en is het gewoon "zwart" geld aangezien de meeste kaarten toch door de werkgever betaald zijn.
als ik in de baas z'n tijd in de trein vertraging heb, dan mag hij van mij dat geld terugkrijgen.
Basp1donderdag 6 januari 2011 @ 11:57
quote:
3s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:46 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja, dat compenseert inderdaad het verlies van arbeid en zaken tijdens dat rondslenteren op een station. Ik denk dat menig persoon die 1e klas rijdt meer waard is dan 18 euro per dag/uur of welke regeling het ook moge zijn. :')
Als we het zo gaan vergelijken, ik heb in ieder geval nog nooit mijn file uren bij rijkswaterstaat kunnen declareren. ;)

Maar de NS afzeiken is natuurlijk veel makkelijker.

Ik vind deze extra's als goedmakertje alleen een aanfluiting en niet meer dan een marketing stunt, ik mag hopen dat iedereen er zo over denkt.
Raven_NLdonderdag 6 januari 2011 @ 11:59
Deel dan snert uit... dit slaat nergens op

en ik reis principieel geen 1e klas, aan die flauwekul moet zo snel mogelijk een eind komen
Voorschriftdonderdag 6 januari 2011 @ 12:01
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als we het zo gaan vergelijken, ik heb in ieder geval nog nooit mijn file uren bij rijkswaterstaat kunnen declareren. ;)

Maar de NS afzeiken is natuurlijk veel makkelijker.

Ik vind deze extra's als goedmakertje alleen een aanfluiting en niet meer dan een marketing stunt, ik mag hopen dat iedereen er zo over denkt.
Ik vind het goed dat ze tenminste "iets" doen, maar om nou 1e klas reizigers weer de dupe te laten zijn hiervan is weer 't andere extreem, doe dan niks zeg.

Overigens ben ik wel van mening dat Rover zeikerig over komt, flutbende.
DS4donderdag 6 januari 2011 @ 12:03
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:14 schreef kaima het volgende:
paupers zonder auto en motor :')
Ja, want zoals we allemaal weten reis je OF met de trein OF met de auto... |:(
Chernadonderdag 6 januari 2011 @ 12:21
quote:
3s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:01 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik vind het goed dat ze tenminste "iets" doen, maar om nou 1e klas reizigers weer de dupe te laten zijn hiervan is weer 't andere extreem, doe dan niks zeg.

Overigens ben ik wel van mening dat Rover zeikerig over komt, flutbende.
Tja Rover zal zich ook aan het werk moeten houden. Dus iets positiefs zullen zij nooit brengen.
Voorschriftdonderdag 6 januari 2011 @ 12:31
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:21 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tja Rover zal zich ook aan het werk moeten houden. Dus iets positiefs zullen zij nooit brengen.
Klinkt als de FNV.
Integritydonderdag 6 januari 2011 @ 13:26
quote:
13s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:18 schreef Ringo het volgende:
Mensen die doen alsof ze in een derdewereldland leven als ze eens een extra kwartiertje op een koud perron hebben moeten wachten.

NS-klagers zou je voor hun eigen bestwil voor de trein moeten gooien. Dan nemen we de acute vertragingen voor lief, op de lange termijn staat opgeruimd netjes!
Ga jij maar eens elke dag met de trein reizen en probeer dan je avondplanning eens te vullen. Dan praten we wel verder.
June.donderdag 6 januari 2011 @ 13:27
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:36 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nee want het geld voor vaste klanten, niet vaste profiteurs die gratis mogen reizen.
Dus? Dan hebben wij geen ongemak? Tijdens mij coschappen reis ik ook elke dag met de trein en heb bijna elke dag vertraging gehad. Bovendien is het in het weekend niet gratis en betaal je alsnog blauw aan een kaartje voor je diensten. Vind dan enige compensatie dan ook wel op zijn plaats.
Chernadonderdag 6 januari 2011 @ 13:34
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:26 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ga jij maar eens elke dag met de trein reizen en probeer dan je avondplanning eens te vullen. Dan praten we wel verder.
Je kunt natuurlijk keuzes maken. Je zou een baan met diensten kunnen nemen. Dan kun je met de auto mooi doorrijden en heb je geen last van de spits etc etc.
Wil je van alle gezeur afkomen zal je iedereen met diensten moeten laten werken om zo het handeltje te spreiden. Anders komt er nooit een oplossing voor files, overvolle treinen, vertragingen etc etc.
En ik ben er bang voor dat dit ook in de verre toekomst gaat gebeuren.
Aphrodytedonderdag 6 januari 2011 @ 13:37
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:36 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nee want het geld voor vaste klanten, niet vaste profiteurs die gratis mogen reizen.
Ik ben een vaste klant, heb niet voor niets een voordeelurenabonnement maar toch gelden voor mij niet dezelfde regels als voor andere abonnementhouders. Stel dan tenminste iedereen gelijk.
Red_85donderdag 6 januari 2011 @ 13:40
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:37 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ja lekker uren in de file staan en dan uren op zoek naar een parkeerplek. Wat mis je toch allemaal veel lol als treinreiziger. :')
Vooral als je weer eens lekker op je aansluiting staat te wachten op een stationnetje in de regen... of als je weer eens als vee moet staan in de trein wanneer de vorige weer eens is uitgevallen. Jup, je hebt ontzettend veel lol in die zug. Dan zit ik toch lekker met een dak boven mijn hoofd, warm, zonder stinkende medepassagiers naar mijn eigen muziek te luisteren in de file...
Bolkesteijndonderdag 6 januari 2011 @ 13:44
Gezellig voor de mensen met een eerste klas abonnement, krijg je al dat volk ook de tweede klas nog eens over de vloer, en het is soms al zo druk in de eerste klas.
Rookertdonderdag 6 januari 2011 @ 13:59
quote:
15s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
Gezellig voor de mensen met een eerste klas abonnement, krijg je al dat volk ook de tweede klas nog eens over de vloer, en het is soms al zo druk in de eerste klas.
Vieze paupers inderdaad :r
scalefactordonderdag 6 januari 2011 @ 14:08
Ik vertrek 's ochtends om 9.00, maar dan is de 2e klas meestal ook niet zo druk meer en dus maakt het niet veel uit in welke klasse je zit. Maar toch handig op die stukken waar de trein vol studenten zit tussen 9 en 10. Wel beetje lullig voor de 1e klassers natuurlijk, deze regeling.
Voorschriftdonderdag 6 januari 2011 @ 15:44
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:27 schreef June. het volgende:

[..]

Dus? Dan hebben wij geen ongemak? Tijdens mij coschappen reis ik ook elke dag met de trein en heb bijna elke dag vertraging gehad. Bovendien is het in het weekend niet gratis en betaal je alsnog blauw aan een kaartje voor je diensten. Vind dan enige compensatie dan ook wel op zijn plaats.
Dus?

Dus waarom zou de NS als bedrijf iemand gaan vergoeden voor iets waar geen cent aan te pas is gekomen. Je krijgt gratis koffie, wat wil je nog meer? Mensen die ik weet niet hoeveel geld neertellen voor de eerste klas krijgen straks wellicht klagende studenten naast zich voor noppes, omdat ze o zo verongelijkt zijn door de spoorwegen?

Nou, lekker dan, maar niet getreurd, we krijgen een kop koffie! Daar heb ik voor betaald zeg. :{w
Dagonetdonderdag 6 januari 2011 @ 15:52
Waarom überhaupt compensatie? Krijgen de mensen die op die sneeuwvrijdag vier uur in de file zaten compensatie van de wegbeheerder omdat die zo incompetent waren? Die tientallen ongelukken vannacht, worden die door de wegbeheerder gecompenseerd omdat het zo glad was? Wie compenseert de files omdat er weer eens een vrachtwagen geschaard is wegens de gladheid?

Maar nee, treinreizigers vinden het terecht dat de NS blijkbaar nog normaal moet kunnen functioneren als ze (net als compleet Europa) overvallen worden door een extreme winter.

Het zijn net vliegreizigers, die eisen ook compensatie omdat de vliegtuigen blijkbaar niet mogen vliegen omdat de vleugels bevroren zijn of omdat er een vulkaanuitbarsting is.

Ga lekker thuiswerken of neem een dag vrij ofzo, of lees een boek terwijl je op een trein wacht maar ga niet lopen zeiken.
Integritydonderdag 6 januari 2011 @ 16:15
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:34 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk keuzes maken. Je zou een baan met diensten kunnen nemen. Dan kun je met de auto mooi doorrijden en heb je geen last van de spits etc etc.
Wil je van alle gezeur afkomen zal je iedereen met diensten moeten laten werken om zo het handeltje te spreiden. Anders komt er nooit een oplossing voor files, overvolle treinen, vertragingen etc etc.
En ik ben er bang voor dat dit ook in de verre toekomst gaat gebeuren.
Je vindt het vast niet leuk, maar je typeert het spreekwoord: "de beste scheepslui staan aan wal". Is je empathische vermogen nog op een dermate laag niveau, dat je niet in staat bent verder te kijken dan je eigen neus lang is? Of moet ik je uitleggen dat ieder individu in deze maatschappij een eigen individuele situatie is waarin hij of zij verkeerd, wat maakt dat je keuze's maakt binnen dat stramien.

Ik zal je nog een paar uitspraken geven, zelfde laken een pak :).

"Maar dan zoek je toch een baan dichterbij of verhuis je gewoon"
"Anders ga je toch gewoon meer thuiswerken" (wordt helemaal hot!)
"Dan begin je toch gewoon een uurtje later"

En voor de studenten onder ons. Je krijgt een OV gratis. De rest van het geld krijg je ook gratis. Ik dok 360 Euro per maand voor een pasje voor 10 maanden om een jaar te kunnen reizen. Het wordt grootendeels gecompenceerd in mijn geval en anders kun je het aftrekken van de belasting tot iets minder dan 2000.

Voor de 1e klassers is het helemaal bagger. Die betalen meer voor hetzelfde deze maand en krijgen dat gecompenseerd met een broodje. Ze lopen wel ff dik 150 euro mis die maand. Eigenlijk gewoon gejat.
Integritydonderdag 6 januari 2011 @ 16:17
quote:
15s.gif Op donderdag 6 januari 2011 15:52 schreef Dagonet het volgende:
Waarom überhaupt compensatie? Krijgen de mensen die op die sneeuwvrijdag vier uur in de file zaten compensatie van de wegbeheerder omdat die zo incompetent waren? Die tientallen ongelukken vannacht, worden die door de wegbeheerder gecompenseerd omdat het zo glad was? Wie compenseert de files omdat er weer eens een vrachtwagen geschaard is wegens de gladheid?

Maar nee, treinreizigers vinden het terecht dat de NS blijkbaar nog normaal moet kunnen functioneren als ze (net als compleet Europa) overvallen worden door een extreme winter.

Het zijn net vliegreizigers, die eisen ook compensatie omdat de vliegtuigen blijkbaar niet mogen vliegen omdat de vleugels bevroren zijn of omdat er een vulkaanuitbarsting is.

Ga lekker thuiswerken of neem een dag vrij ofzo, of lees een boek terwijl je op een trein wacht maar ga niet lopen zeiken.
Ook voor jou :). Ga jij eerst elke dag met de trein reizen en dan mag jij je mond opentrekken. Vrijheid van meningsuiting ligt in dit geval niet verder weg dan gebakken lucht.
Dagonetdonderdag 6 januari 2011 @ 16:21
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:17 schreef Integrity het volgende:
Ook voor jou :). Ga jij eerst elke dag met de trein reizen en dan mag jij je mond opentrekken. Vrijheid van meningsuiting ligt in dit geval niet verder weg dan gebakken lucht.
Heb ik een jaar lang gedaan, drie uur per dag, en nu?

Waarom zou jij gecompenseerd moeten worden omdat er belachelijk veel sneeuw valt en het keihard vriest?
Ik heb het niet over een normale wisselstoring waardoor vertraging komt, ik heb het ook niet over een brand in een controlecentrum waarbij ze zo stom zijn om geen deugdelijke uitwijksituatie te hebben.

Miljoenen aan schade aan auto's en nog meer aan schade doordat mensen langer dan normaal in de file staan, vrachtvervoer dat later of niet uitgevoerd wordt. Omdat de wegen te glad zijn, in jouw optiek moet de wegbeheerder mij dus compenseren? Ze hadden eerder kunnen gaan strooien, en meer ook. De voorbereiding was dus ondeugdelijk.
KomtTijd...donderdag 6 januari 2011 @ 16:21
Wat een idiote actie. Ik zou me als 1e klas reiziger flink genaait voelen als je extra betaalt om een zitplaats te hebben en er dan achter komt dat alsnog de hele boel vol zit met 2e klas reizigers :')
kawotskidonderdag 6 januari 2011 @ 16:26
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:21 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat een idiote actie. Ik zou me als 1e klas reiziger flink genaait voelen als je extra betaalt om een zitplaats te hebben en er dan achter komt dat alsnog de hele boel vol zit met 2e klas reizigers :')
Je hebt geen recht op een zitplaats in de trein. In mijn auto wel :)
KomtTijd...donderdag 6 januari 2011 @ 16:28
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:26 schreef kawotski het volgende:

[..]

Je hebt geen recht op een zitplaats in de trein. In mijn auto wel :)
Nee, maar het feit dat er in de 1e klas vrijwel altijd plaats is, is wel één van de voordelen van een 1e klas ticket. In stoptreinen zelfs het enige voordeel want daar zijn de stoeltjes en beenruimte gewoon precies het zelfde, alleen een andere kleur.
Voorschriftdonderdag 6 januari 2011 @ 16:30
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:26 schreef kawotski het volgende:

[..]

Je hebt geen recht op een zitplaats in de trein. In mijn auto wel :)
In jouw auto wel?
Integritydonderdag 6 januari 2011 @ 16:40
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:21 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Heb ik een jaar lang gedaan, drie uur per dag, en nu?

Waarom zou jij gecompenseerd moeten worden omdat er belachelijk veel sneeuw valt en het keihard vriest?
Ik heb het niet over een normale wisselstoring waardoor vertraging komt, ik heb het ook niet over een brand in een controlecentrum waarbij ze zo stom zijn om geen deugdelijke uitwijksituatie te hebben.

Miljoenen aan schade aan auto's en nog meer aan schade doordat mensen langer dan normaal in de file staan, vrachtvervoer dat later of niet uitgevoerd wordt. Omdat de wegen te glad zijn, in jouw optiek moet de wegbeheerder mij dus compenseren? Ze hadden eerder kunnen gaan strooien, en meer ook. De voorbereiding was dus ondeugdelijk.
Mooi dat je uit ervaring spreekt :). Dan ken je dit soort situaties ook wel.

Als je elke dag meemaakt dat een stoptrein jouw traject belemmerd. Niet 1 keer, maar elke keer. En dan net ff 5-10 minuten later bent. Als je de klok erop gelijk kunt zetten dat het weer gebeurd, is dat best irritant. Hoe moeilijk kan het zijn om een stoptrein of een goederentrein niet voor een intercity te drukken?

Het afgelopen jaar zijn ze alleen maar bezig geweest met wisselverwarmers aanbrengen. Waarom ze zo idioot veel wissels hebben is een 2e punt, maar kennelijk hield iemand die toen beslissingen maakte van complexiteit. Dan lijk je intelligenter. Ze gaan dit nu terugbrengen. Waarom komt zo'n plan nu pas?

Ze hebben een compensatieregeling voor een half uur te laat of een uur te laat. Redelijk, toch? Als je dat redelijk vindt, is een verlengde van een compensatie voor vaste klanten toch ook redelijk? Als je het niet redelijk vindt in beginsel, dan denk ik dat je ook niet gelooft in sancties. In dat geval zijn we gauw uitgepraat.

Wanneer de boel weer plat gaat, zijn ze niet eens in staat een behoorlijk communicatieplan (lees: calamiteitenplan) op te stellen. Ook niets geleerd van 2009 hierin! Want afgelopen jaar ging het weer net zo.

En wat denk je van de gevaren op een perron? Met zoveel mensen en een naderende trein? Op een spoor dat half afgebroken is vanwege werkzaamheden. Die moeten natuurlijk gebeuren, maar veiligheid is ver te zoeken in zo'n situatie.

Zolang er in de top niets gebeurd, zal er niet iemand in dienst genomen worden die dit moet regelen. Een speciale afdeling, if you will. Als die er al is, ik zie m niet!

En natuurlijk moet je relativeren. Natuurlijk ben ik blij dat er een trein rijdt. En zo'n ramp is het ook allemaal niet. Maar als keer op keer dezelfde stomme fouten worden gemaakt en er niemand op wordt afgerekend, moet je je toch eens achter je oren gaan krabben of er iets wel helemaal klopt.
Majadonderdag 6 januari 2011 @ 16:43
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 16:21 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat een idiote actie. Ik zou me als 1e klas reiziger flink genaait voelen als je extra betaalt om een zitplaats te hebben en er dan achter komt dat alsnog de hele boel vol zit met 2e klas reizigers :')
Alsof er zoveel 2e klassers met een abonnement na 9 uur (gaan) reizen... 1e klassers in de spits merken er sowieso niets van en dat zal zeker 80/90% van de 1e klas-abonnementhouders zijn.

Verder hoeft zo'n compensatie van mij ook niet. Veel abonnementhouders reizen in de spits en schiet het zijn doel sowieso voorbij.

Bovendien, als je alle vertragingen bij elkaar optelt, valt het allemaal wel mee. Paar keer 5/10/15 minuten, enkele keer langer. Ik praat dan over traject Enkhuizen-Amsterdam. Andere trajecten kan dat erger zijn natuurlijk.

Mensen klagen veel te veel over de trein. Alsof het met de auto allemaal lekker snel gaat .
Integritydonderdag 6 januari 2011 @ 16:45
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:43 schreef Maja het volgende:

[..]

Alsof er zoveel 2e klassers met een abonnement na 9 uur (gaan) reizen... 1e klassers in de spits merken er sowieso niets van en dat zal zeker 80/90% van de 1e klas-abonnementhouders zijn.

Verder hoeft zo'n compensatie van mij ook niet. Veel abonnementhouders reizen in de spits en schiet het zijn doel sowieso voorbij.

Bovendien, als je alle vertragingen bij elkaar optelt, valt het allemaal wel mee. Paar keer 5/10/15 minuten, enkele keer langer. Ik praat dan over traject Enkhuizen-Amsterdam. Andere trajecten kan dat erger zijn natuurlijk.

Mensen klagen veel te veel over de trein. Alsof het met de auto allemaal lekker snel gaat .
Als Jantje de 1e keer een ruit intrapt, is dat een foutje. Kan gebeuren. Doet hij het een 2e keer. Dan mag zijn papa dokken, want ik heb m gewaarschuwd. Hoe moeilijk is dat?
Majadonderdag 6 januari 2011 @ 16:47
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 16:45 schreef Integrity het volgende:

[..]

Als Jantje de 1e keer een ruit intrapt, is dat een foutje. Kan gebeuren. Doet hij het een 2e keer. Dan mag zijn papa dokken, want ik heb m gewaarschuwd. Hoe moeilijk is dat?
Je krijgt toch al een paar jaar geld terug bij vertraging van meer dan een half uur...?
KomtTijd...donderdag 6 januari 2011 @ 16:47
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:43 schreef Maja het volgende:

[..]

Alsof er zoveel 2e klassers met een abonnement na 9 uur (gaan) reizen... 1e klassers in de spits merken er sowieso niets van en dat zal zeker 80/90% van de 1e klas-abonnementhouders zijn.

Verder hoeft zo'n compensatie van mij ook niet. Veel abonnementhouders reizen in de spits en schiet het zijn doel sowieso voorbij.

Bovendien, als je alle vertragingen bij elkaar optelt, valt het allemaal wel mee. Paar keer 5/10/15 minuten, enkele keer langer. Ik praat dan over traject Enkhuizen-Amsterdam. Andere trajecten kan dat erger zijn natuurlijk.

Mensen klagen veel te veel over de trein. Alsof het met de auto allemaal lekker snel gaat .
Ja dat maakt het ook nog idioter inderdaad. De dagelijkse reizigers hebben niets aan ditsoort compensaties. Die gratis koffie/thee acties zijn dan veel leuker.

Mensen die schreeuwen dat reizigers gecompenseerd moeten worden moeten ook gewoon niet zo janken. Het kan nou eenmaal wel eens sneeuwen, en dan krijg je vertragingen. Niet alleen met de trein, maar ook met de auto en de fiets en zelfs lopend. Als we dat nou gewoon eens accepteren met zijn allen in plaats van altijd maar een schuldige aan te moeten wijzen...
Dagonetdonderdag 6 januari 2011 @ 16:48
Vorig jaar was het een bende op de weg, dit jaar weer. Kan ik ergens de schade claimen omdat ik vier uur in de file stond omdat er een vrachtwagen de boel blokkeerde?
Als ik op straat uitglij en m'n schouder breek, kan ik dan gecompenseerd worden door de gemeente omdat zij niet strooien in de wijk? Omdat ze wederom te weinig zout hebben aangekocht?

quote:
En wat denk je van de gevaren op een perron? Met zoveel mensen en een naderende trein? Op een spoor dat half afgebroken is vanwege werkzaamheden. Die moeten natuurlijk gebeuren, maar veiligheid is ver te zoeken in zo'n situatie.
Ik heb het meegemaakt dat er op Amersfoort zo'n drukte was op het perron dat je over de hoofden kon lopen. Ik ben daar weggegaan, vond het niet verantwoord en daarbij kwam je toch de trein niet in, zo'n afweging kan iedereen natuurlijk maken: het is te druk, hier ga ik niet naartoe.

En verder heb je het voornamelijk over structurele problemen bij de NS en Prorail. Daar gaat het hier niet om, het gaat nu om compensatie vanwege grote hoeveelheden sneeuw en ijs waar ze niet op berekend waren (zoals half europa in de problemen zat vanwege de Big Freeze).
Integritydonderdag 6 januari 2011 @ 16:50
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:47 schreef Maja het volgende:

[..]

Je krijgt toch al een paar jaar geld terug bij vertraging van meer dan een half uur...?
Als je 3 uur later thuis komt dan gepland, heb je daar geen boodschap aan. Als dat vaker in een maand gebeurd, al helemaal niet meer. Ik krijg per uur meer betaald dan ik gecompenseerd word.
Majadonderdag 6 januari 2011 @ 16:50
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 16:47 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]
Mensen die schreeuwen dat reizigers gecompenseerd moeten worden moeten ook gewoon niet zo janken. Het kan nou eenmaal wel eens sneeuwen, en dan krijg je vertragingen. Niet alleen met de trein, maar ook met de auto en de fiets en zelfs lopend. Als we dat nou gewoon eens accepteren met zijn allen in plaats van altijd maar een schuldige aan te moeten wijzen...
Het zit bij veel mensen in de aard om altijd maar te zeuren en te mopperen. Maak je niet zo druk om die vertragingen.
Integritydonderdag 6 januari 2011 @ 16:51
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:48 schreef Dagonet het volgende:
Vorig jaar was het een bende op de weg, dit jaar weer. Kan ik ergens de schade claimen omdat ik vier uur in de file stond omdat er een vrachtwagen de boel blokkeerde?
Als ik op straat uitglij en m'n schouder breek, kan ik dan gecompenseerd worden door de gemeente omdat zij niet strooien in de wijk? Omdat ze wederom te weinig zout hebben aangekocht?

[..]

Ik heb het meegemaakt dat er op Amersfoort zo'n drukte was op het perron dat je over de hoofden kon lopen. Ik ben daar weggegaan, vond het niet verantwoord en daarbij kwam je toch de trein niet in, zo'n afweging kan iedereen natuurlijk maken: het is te druk, hier ga ik niet naartoe.

En verder heb je het voornamelijk over structurele problemen bij de NS en Prorail. Daar gaat het hier niet om, het gaat nu om compensatie vanwege grote hoeveelheden sneeuw en ijs waar ze niet op berekend waren (zoals half europa in de problemen zat vanwege de Big Freeze).
Sinds de 2e kamer hier vragen over stelt, is het niet alleen maar de BF. Het gaat om beleid.
Majadonderdag 6 januari 2011 @ 16:54
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 16:50 schreef Integrity het volgende:

[..]

Als je 3 uur later thuis komt dan gepland, heb je daar geen boodschap aan. Als dat vaker in een maand gebeurd, al helemaal niet meer. Ik krijg per uur meer betaald dan ik gecompenseerd word.
Hoe vaak is het gebeurd dat jij in 2010 3 uur later thuis bent gekomen door vertragingen...? Dat is toch echt incidenteel?
kawotskidonderdag 6 januari 2011 @ 17:01
quote:
10s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:30 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

In jouw auto wel?
Alle betalende passagiers gegarandeerd :)
Dagonetdonderdag 6 januari 2011 @ 17:03
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:51 schreef Integrity het volgende:

[..]

Sinds de 2e kamer hier vragen over stelt, is het niet alleen maar de BF. Het gaat om beleid.
Maar deze specifieke compensatie gaat over de BF en níet over het beleid, daar zijn allang compensatieregelingen voor.
Chernadonderdag 6 januari 2011 @ 17:09
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:15 schreef Integrity het volgende:

[..]

Je vindt het vast niet leuk, maar je typeert het spreekwoord: "de beste scheepslui staan aan wal". Is je empathische vermogen nog op een dermate laag niveau, dat je niet in staat bent verder te kijken dan je eigen neus lang is? Of moet ik je uitleggen dat ieder individu in deze maatschappij een eigen individuele situatie is waarin hij of zij verkeerd, wat maakt dat je keuze's maakt binnen dat stramien.

Ik zal je nog een paar uitspraken geven, zelfde laken een pak :).

"Maar dan zoek je toch een baan dichterbij of verhuis je gewoon"
"Anders ga je toch gewoon meer thuiswerken" (wordt helemaal hot!)
"Dan begin je toch gewoon een uurtje later"

En voor de studenten onder ons. Je krijgt een OV gratis. De rest van het geld krijg je ook gratis. Ik dok 360 Euro per maand voor een pasje voor 10 maanden om een jaar te kunnen reizen. Het wordt grootendeels gecompenceerd in mijn geval en anders kun je het aftrekken van de belasting tot iets minder dan 2000.

Voor de 1e klassers is het helemaal bagger. Die betalen meer voor hetzelfde deze maand en krijgen dat gecompenseerd met een broodje. Ze lopen wel ff dik 150 euro mis die maand. Eigenlijk gewoon gejat.
LOL. Wat mooi. Juist degenen die mij altijd dit soort opmerkingen toespeelde geven nu op mij af als ik degene confronteer met een probleem waar ik dan toevallig geen last van heb. Wat is de wereld toch mooi.
Het gaat de meeste toch om het maken van keuzes anders ben je het zelf schuld of heb je niet genoeg gestudeerd of bent dom etc etc.
macca728donderdag 6 januari 2011 @ 17:44
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:47 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ja dat maakt het ook nog idioter inderdaad. De dagelijkse reizigers hebben niets aan ditsoort compensaties. Die gratis koffie/thee acties zijn dan veel leuker.

Mensen die schreeuwen dat reizigers gecompenseerd moeten worden moeten ook gewoon niet zo janken. Het kan nou eenmaal wel eens sneeuwen, en dan krijg je vertragingen. Niet alleen met de trein, maar ook met de auto en de fiets en zelfs lopend. Als we dat nou gewoon eens accepteren met zijn allen in plaats van altijd maar een schuldige aan te moeten wijzen...
tuurlijk kan je met sneeuw vertraging hebben, maar deze compensatie is ook voor het feit dat er nu kortere treinen rijden en het daardoor drukker is, wat overlast veroorzaakt.

En dat komt door aanschaf verkeerde treinen (of liever gezegd verkeerde keuzes in plaatsing electronica). Waarbij ook nog komt dat de NS zelf gezgd heeft winterklaar te zijn, daar zelfs mee geadverteerd heeft.

Dan lijkt me compensatie vanzelfsprekend. En niet op deze manier.
Majadonderdag 6 januari 2011 @ 17:48
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 17:44 schreef macca728 het volgende:
En dat komt door aanschaf verkeerde treinen (of liever gezegd verkeerde keuzes in plaatsing electronica). Waarbij ook nog komt dat de NS zelf gezgd heeft winterklaar te zijn, daar zelfs mee geadverteerd heeft.
NS is weer afhankelijk van de fabrikant. Die levert blijkbaar rommel, terwijl de fabrikant het wel getest zou hebben bij extreme omstandigheden... Lastig.
macca728donderdag 6 januari 2011 @ 18:06
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:48 schreef Maja het volgende:

[..]

NS is weer afhankelijk van de fabrikant. Die levert blijkbaar rommel, terwijl de fabrikant het wel getest zou hebben bij extreme omstandigheden... Lastig.
Ja dan kan NS de schade verhalen bij de fabrikant indien mogelijk.
Klant heeft alleen met NS te maken en die levert een wanprestatie.
Integritydonderdag 6 januari 2011 @ 18:58
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:47 schreef Maja het volgende:

[..]

Je krijgt toch al een paar jaar geld terug bij vertraging van meer dan een half uur...?
En toch was dat niet het punt.
Integritydonderdag 6 januari 2011 @ 19:02
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:09 schreef Cherna het volgende:

[..]

LOL. Wat mooi. Juist degenen die mij altijd dit soort opmerkingen toespeelde geven nu op mij af als ik degene confronteer met een probleem waar ik dan toevallig geen last van heb. Wat is mijn wereld toch mooi.
Het gaat de meeste toch om het maken van keuzes anders ben je het zelf schuld of heb je niet genoeg gestudeerd of bent dom etc etc.
Ik heb je woordfoutje even aangepast. Zo klopt het binnen de context.

Ik had het over een falende NS (Prorail) top dankzij falende communicatie en slechte anticipatie. En jij hebt het over studeren. Volgens mij zit er ergens ruis in de communicatie.
Chernadonderdag 6 januari 2011 @ 19:18
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 19:02 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ik heb je woordfoutje even aangepast. Zo klopt het binnen de context.

Ik had het over een falende NS (Prorail) top dankzij falende communicatie en slechte anticipatie. En jij hebt het over studeren. Volgens mij zit er ergens ruis in de communicatie.
Bedankt dat je het hebt aangepast. Maar ik kan het jou niet kwalijk nemen dat je toevallig de klos bent van mijn opmerking. Dat had ik inderdaad niet moeten doen. Maar ik vond het geinig dat iemand nu een repley aan mij gaf waarvan ik altijd precies dezelfde opmerking kreeg dat ik maar keuzes moest maken. En och nu kwam het mij toevallig een keer goed uit dat ik een keer niet eens zelf een probleem had. Maar sorry ik begrijp wel degelijk je probleem en het was inderdaad een flauwe opmerking
Voorschriftdonderdag 6 januari 2011 @ 19:26
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:01 schreef kawotski het volgende:

[..]

Alle betalende passagiers gegarandeerd :)
Goede regeling, goedkoper dan een taxi hoop ik echter? ;)
Integritydonderdag 6 januari 2011 @ 19:53
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 19:18 schreef Cherna het volgende:

[..]

Bedankt dat je het hebt aangepast. Maar ik kan het jou niet kwalijk nemen dat je toevallig de klos bent van mijn opmerking. Dat had ik inderdaad niet moeten doen. Maar ik vond het geinig dat iemand nu een repley aan mij gaf waarvan ik altijd precies dezelfde opmerking kreeg dat ik maar keuzes moest maken. En och nu kwam het mij toevallig een keer goed uit dat ik een keer niet eens zelf een probleem had. Maar sorry ik begrijp wel degelijk je probleem en het was inderdaad een flauwe opmerking
Ik ben emotioneel niet beschadigd door je opmerking. De NS heeft mij zwaarder beschadigd. Ik zal nooit meer dezelfde persoon zijn.
Zwansendonderdag 6 januari 2011 @ 20:57
Klagende Nederlanders... _O_

Zolang we klagen over de compensatieregeling van de NS zit het nog wel snor in dit land. ^O^
Red_85vrijdag 7 januari 2011 @ 11:37
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:57 schreef Zwansen het volgende:
Klagende Nederlanders... _O_

Zolang we klagen over de compensatieregeling van de NS zit het nog wel snor in dit land. ^O^
Compensatieregeling? Het is gewoon een goedkope marketing stunt die zo min mogelijk mag kosten.

Het gaat er gewoon om dat wanneer het weer een beetje tegenzit, het regent, het boven de 20 of onder de -1 graden is, er 2 cm sneeuw ligt, de wind verkeerd staat, het herfst is of als er 10 mensen op het perron staan de NS het niet meer aankan. Het zijn een stelletje amateurs van de bovenste plank zonder ook maar enig inzicht van waar ze eigenlijk mee bezig zijn en wat ze moeten doen. En maar klagen dat ze geld te weinig hebben om het goed te doen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Red_85 op 07-01-2011 11:42:38 ]
zoalshetisvrijdag 7 januari 2011 @ 11:40
lijkt me behoorlijk kut om tussen tokkies te zitten als je juist meer betaalt om dat soort mensen te ontlopen. dus ik neem aan dat de ns de komende maanden hun eerste klas klanten gratis laat rijden?

wat is dit voor sp-idee?
Majavrijdag 7 januari 2011 @ 11:42
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 11:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Compensatieregeling? Het is gewoon een goedkope marketing stunt die zo min mogelijk mag kosten.
Ze noemen het zelf ook geen compensatieregeling:

"Om drukte in de spits te beperken, introduceren wij diverse ‘zoutacties’. Hiermee stimuleren wij reizigers zoveel mogelijk buiten de ochtend- en avondspits te reizen."
Red_85vrijdag 7 januari 2011 @ 11:43
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:42 schreef Maja het volgende:

[..]

Ze noemen het zelf ook geen compensatieregeling:

"Om drukte in de spits te beperken, introduceren wij diverse ‘zoutacties’. Hiermee stimuleren wij reizigers zoveel mogelijk buiten de ochtend- en avondspits te reizen."
Smoesjes, ze weten dondersgoed dat de overgrote hoeveelheid mensen moeten reizen tijdens de spitsen. Dat dan weer wel.
Majavrijdag 7 januari 2011 @ 11:44
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 11:40 schreef zoalshetis het volgende:
lijkt me behoorlijk kut om tussen tokkies te zitten als je juist meer betaalt om dat soort mensen te ontlopen. dus ik neem aan dat de ns de komende maanden hun eerste klas klanten gratis laat rijden?

wat is dit voor sp-idee?
Valt wel mee lijkt mij:
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 16:43 schreef Maja het volgende:
Alsof er zoveel 2e klassers met een abonnement na 9 uur (gaan) reizen... 1e klassers in de spits merken er sowieso niets van en dat zal zeker 80/90% van de 1e klas-abonnementhouders zijn.

thumbnailvrijdag 7 januari 2011 @ 11:45
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:48 schreef Maja het volgende:

NS is weer afhankelijk van de fabrikant. Die levert blijkbaar rommel, terwijl de fabrikant het wel getest zou hebben bij extreme omstandigheden... Lastig.
De NS mag de eisen stellen en die kiest dan voor het goedkoopste.
De fabrikant kan alles leveren dus daar ligt het niet aan.
Majavrijdag 7 januari 2011 @ 11:46
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 11:45 schreef thumbnail het volgende:

[..]

De NS mag de eisen stellen en die kiest dan voor het goedkoopste.
Waar staat dat de NS voor het goedkoopste gekozen heeft...?
zoalshetisvrijdag 7 januari 2011 @ 11:47
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:44 schreef Maja het volgende:

[..]

Valt wel mee lijkt mij:

[..]

ik rijd al een tijd geen trein, maar ik geloof niet dat tokkies zich prima gaan gedragen in de eerste klasse, zoals de eerste klasse bedoeld is. gewoon lekker rustig en gezellig. en je ontmoet er bijzondere personen. mensen die iets weten en iets nuttigs te vertellen hebben.
Majavrijdag 7 januari 2011 @ 11:47
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 11:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Smoesjes, ze weten dondersgoed dat de overgrote hoeveelheid mensen moeten reizen tijdens de spitsen. Dat dan weer wel.
Daarom zal deze 'zout-actie' niet succesvol worden...
Majavrijdag 7 januari 2011 @ 11:49
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 11:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik rijd al een tijd geen trein, maar ik geloof niet dat tokkies zich prima gaan gedragen in de eerste klasse, zoals de eerste klasse bedoeld is. gewoon lekker rustig en gezellig. en je ontmoet er bijzondere personen. mensen die iets weten en iets nuttigs te vertellen hebben.
De zoutactie geldt niet in de spits, dus zal dit niet veel voorkomen.
zoalshetisvrijdag 7 januari 2011 @ 11:52
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:49 schreef Maja het volgende:

[..]

De zoutactie geldt niet in de spits, dus zal dit niet veel voorkomen.
ik rijd juist graag buiten de spits, als ik al de trein pak. heb geen zin dat 2e klasse mensen mijn rust in de 1e klasse verstoren. daar betaal ik immers voor. of moet ik nu gewoon 2e klasse kaartjes gaan kopen en in de 1e klasse gaan zitten? of krijg ik dan een boete als ik de tijd niet zo in de gaten heb en ook vóór 9 uur instap?

dillema's. misschien wil ns wel af van de 1e klasse.
Majavrijdag 7 januari 2011 @ 11:53
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 11:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik rijd juist graag buiten de spits, als ik al de trein pak. heb geen zin dat 2e klasse mensen mijn rust in de 1e klasse verstoren.
Verre weg de meeste 2e klasse-abonnementhouders reizen in de spits, dus zal het niet veel voorkomen.
Red_85vrijdag 7 januari 2011 @ 11:54
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:46 schreef Maja het volgende:

[..]

Waar staat dat de NS voor het goedkoopste gekozen heeft...?
Was dat vorige week niet in het RTL nieuws?
zoalshetisvrijdag 7 januari 2011 @ 12:04
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:53 schreef Maja het volgende:

[..]

Verre weg de meeste 2e klasse-abonnementhouders reizen in de spits, dus zal het niet veel voorkomen.
ok, maar waarom mogen 2e klassers in de 1e klasse überhaupt een zetel nemen? wat is dit voor kannibalisme van de ns. ik denk dat de 1e klasse reiziger er langzaam aan uit gaat en ze meer 2e klasse mensen gaan vervoeren.
Voorschriftvrijdag 7 januari 2011 @ 12:28
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ok, maar waarom mogen 2e klassers in de 1e klasse überhaupt een zetel nemen? wat is dit voor kannibalisme van de ns. ik denk dat de 1e klasse reiziger er langzaam aan uit gaat en ze meer 2e klasse mensen gaan vervoeren.
Natuurlijk, kop boven het maaiveld, dit is Nederland.
zoalshetisvrijdag 7 januari 2011 @ 12:36
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:28 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Natuurlijk, kop boven het maaiveld, dit is Nederland.
dit is de eerste aanzet om mensen met net zoveel kennis als macht te kleineren. en dat werkt prima, hebben we van zimbabwe geleerd. en van sp, pvda en gl.
Majavrijdag 7 januari 2011 @ 12:42
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 12:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat de 1e klasse reiziger er langzaam aan uit gaat en ze meer 2e klasse mensen gaan vervoeren.
Ik zie daar nog geen enkel signaal van dat de NS dat van plan te is te gaan doen.

Wel zie ik dat de 1e klasse op mijn traject (A'dam-Enkhuizen) altijd vrij leeg is...
Voorschriftvrijdag 7 januari 2011 @ 12:50
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dit is de eerste aanzet om mensen met net zoveel kennis als macht te kleineren. en dat werkt prima, hebben we van zimbabwe geleerd. en van sp, pvda en gl.
Het valt me wel op, ik reis enorm veel en woon voornamelijk in het buitenland, maar Nederland is een van de weinige landen in de wereld waarin je als je meer betaald minder behandeld word en schuin aangekeken word. Het is wel lekker sociaal enzo, maar als business reiziger is 't enorm ruk om zoveel neer te tellen en dan behandeld te worden als rotzooi door een of andere SP'er die 't niet kan hebben.
Majavrijdag 7 januari 2011 @ 12:54
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 12:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het valt me wel op, ik reis enorm veel en woon voornamelijk in het buitenland, maar Nederland is een van de weinige landen in de wereld waarin je als je meer betaald minder behandeld word en schuin aangekeken word. Het is wel lekker sociaal enzo, maar als business reiziger is 't enorm ruk om zoveel neer te tellen en dan behandeld te worden als rotzooi door een of andere SP'er die 't niet kan hebben.
Wat bedoel je met 'minder behandeld'...?
Voorschriftvrijdag 7 januari 2011 @ 12:56
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:54 schreef Maja het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'minder behandeld'...?
M.u.v. de vliegmaatschappijen moet je niet rekenen op al te veel vriendelijkheid van den gemiddelde Nederlander wanneer je boven het maaiveld uit komt met reizen of diensten gebruiken. Nou weet ik wel dat het in andere landen vaak schijnvriendelijkheid is, maar ik heb nog altijd liever iemand die niet overloopt van overduidelijke afgunst.
Voorschriftvrijdag 7 januari 2011 @ 12:58
Probeer eens champagne te bestellen voor je tafel terwijl de rest van de tafels aan de wijn zit in een restaurant, je krijgt meteen een gevoel alsof iedereen "moet je die patser dan zien, wat een onzin!" roept met de ogen.

Het is gewoon niet grappig meer.
Majavrijdag 7 januari 2011 @ 12:59
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 12:56 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

M.u.v. de vliegmaatschappijen moet je niet rekenen op al te veel vriendelijkheid van den gemiddelde Nederlander wanneer je boven het maaiveld uit komt met reizen of diensten gebruiken. Nou weet ik wel dat het in andere landen vaak schijnvriendelijkheid is, maar ik heb nog altijd liever iemand die niet overloopt van overduidelijke afgunst.
In de 1e klasse van de trein heb je toch weinig last van de gemiddelde Nederlander...? Je kan daar toch heerlijk rustig zitten?
Voorschriftvrijdag 7 januari 2011 @ 12:59
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:59 schreef Maja het volgende:

[..]

In de 1e klasse van de trein heb je toch weinig last van de gemiddelde Nederlander...? Je kan daar toch heerlijk rustig zitten?
Dat blijkt maar weer, kijk eens naar de TT?
Voorschriftvrijdag 7 januari 2011 @ 13:01
Dat is ook het leuke, alles en iedereen afzeiken die 1e klas gaat zitten, maar wanneer 't gratis word gaan ze proppen om er in te kunnen want dan zitten ze wel lekker "1e klas *) ".

"Er is geen extra beenruimte, alleen de kleur van de stoelen is anders, ze doen 't alleen om weg te kunnen komen van ons, voelen ze zich verheven ofzo?!" En dan even later blij zijn dat ze er zelf in mogen zitten als compensatie.

Nederlanders zijn soms rare wezens.
Majavrijdag 7 januari 2011 @ 13:02
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 12:59 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat blijkt maar weer, kijk eens naar de TT?
Ok, dat is niet netjes tov de 1e klas-reizigers. Maar nogmaals in de praktijk zal dat niet veel voorkomen.
Voorschriftvrijdag 7 januari 2011 @ 13:08
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:02 schreef Maja het volgende:

[..]

Ok, dat is niet netjes tov de 1e klas-reizigers. Maar nogmaals in de praktijk zal dat niet veel voorkomen.
Ja maar je betaald geen honderden euro's voor een klasse om comfort en rust om bij 't minste of geringste vertraging (door de aanbieder nota bene!) aan de kant te worden gezet om 2e klasse reizigers te appeasen, iets waar je juist voor hebt betaald om niet mee te worden geconfronteerd.

Het is nogal onbeleefd en respectloos deze compensatie.
Majavrijdag 7 januari 2011 @ 13:12
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 13:08 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja maar je betaald geen honderden euro's voor een klasse om comfort en rust om bij 't minste of geringste vertraging (door de aanbieder nota bene!) aan de kant te worden gezet om 2e klasse reizigers te appeasen, iets waar je juist voor hebt betaald om niet mee te worden geconfronteerd.

Het is nogal onbeleefd en respectloos deze compensatie.
Wordt op jouw traject bij elke vertraging de 1e klasse bestormd door 2e klassers...?
Voorschriftvrijdag 7 januari 2011 @ 13:14
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:12 schreef Maja het volgende:

[..]

Wordt op jouw traject bij elke vertraging de 1e klasse bestormd door 2e klassers...?
Ik woon niet meer in Nederland, maar ik kan me nog wel herinneren dat zelfs bij "oh, 2e klas zit wat vol en ik wil een stoel, kom we gaan naar de 1e en dan klagen bij de conducteur als hij er wat van zegt."

Het antwoord op je vraag is dus ook ja; en nog een schepje er bovenop zelfs.
Majavrijdag 7 januari 2011 @ 13:15
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 13:14 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik woon niet meer in Nederland, maar ik kan me nog wel herinneren dat zelfs bij "oh, 2e klas zit wat vol en ik wil een stoel, kom we gaan naar de 1e en dan klagen bij de conducteur als hij er wat van zegt."

Het antwoord op je vraag is dus ook ja; en nog een schepje er bovenop zelfs.
Dat zijn slechts incidenten en is niet aan de orde van de dag.
Voorschriftvrijdag 7 januari 2011 @ 13:16
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:15 schreef Maja het volgende:

[..]

Dat zijn slechts incidenten en is niet aan de orde van de dag.
Bij mijn weten is de spits nog altijd 2 keer per dag.
Majavrijdag 7 januari 2011 @ 13:18
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 13:16 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Bij mijn weten is de spits nog altijd 2 keer per dag.
Op mijn traject kan altijd iedereen zitten. Ik weet niet wat mensen doen op trajecten, waar men vaak moet staan.
Voorschriftvrijdag 7 januari 2011 @ 13:20
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:18 schreef Maja het volgende:

[..]

Op mijn traject kan altijd iedereen zitten. Ik weet niet wat mensen doen op trajecten, waar men vaak moet staan.
Vorige week had ik traject Amersfoort-A'dam, ik kom amper in Nederland maar het was weer raak. Ik kreeg nou niet bepaald een goede indruk, en de compensatieregeling was er toen ook nog niet. Voelde wel weer als ouds, dat dan weer wel.
Majavrijdag 7 januari 2011 @ 13:21
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 13:20 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Vorige week had ik traject Amersfoort-A'dam, ik kom amper in Nederland maar het was weer raak. Ik kreeg nou niet bepaald een goede indruk, en de compensatieregeling was er toen ook nog niet. Voelde wel weer als ouds, dat dan weer wel.
Dat zou met het huidige probleem van de NS te maken kunnen hebben dat veel aangekochte Sprinters stuk zijn, waardoor ze nu minder materieel hebben om in te zetten en er dus kortere treinen rijden.
GayManiavrijdag 7 januari 2011 @ 13:56
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:21 schreef Dagonet het volgende:
Waarom zou jij gecompenseerd moeten worden omdat er belachelijk veel sneeuw valt en het keihard vriest?
Omdat je voor een dienst betaalt die je vervolgens niet krijgt. Door de NS is belooft dat er geen problemen zouden zijn en dat men winterklaar zou zijn. Achteraf klopte daar dus helemaal niks van en daarom is klagen volledig terecht.

Allemaal leuk en aardig dat je zo makkelijk voor andere mensen praat, maar misschien hebben andere mensen niet de keus om thuis te werken.

quote:
15s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
Gezellig voor de mensen met een eerste klas abonnement, krijg je al dat volk ook de tweede klas nog eens over de vloer, en het is soms al zo druk in de eerste klas.
Dus wat je eigenlijk zegt is dat 'volk' in de tweede kans een stelletje paupers zijn? Goed bezig.
Majavrijdag 7 januari 2011 @ 14:08
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 13:56 schreef GayMania het volgende:

[..]

Omdat je voor een dienst betaalt die je vervolgens niet krijgt. Door de NS is belooft dat er geen problemen zouden zijn en dat men winterklaar zou zijn. Achteraf klopte daar dus helemaal niks van en daarom is klagen volledig terecht.
Die beloftes waren natuurlijk niet zo handig. Als de treinen in Zwitserland en Duitsland zelfs al problemen hebben met de sneeuw, is het naief om te denken dat Nederland alles vlekkeloos zal rijden.

Die vertragingen komen dan helaas voor.
thumbnailvrijdag 7 januari 2011 @ 14:34
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:46 schreef Maja het volgende:

Waar staat dat de NS voor het goedkoopste gekozen heeft...?
2/3 staat/stond stil.
Dat is kiezen voor het goedkoopste want oude treinen die ooit gekocht waren zonder te kijken naar de kosten deden het nog wel en die moesten die 2/3 treinen vervangen.

Maar de bonussen waren binnen en daar gaat het tegenwoordig om.
KomtTijd...vrijdag 7 januari 2011 @ 17:08
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:34 schreef thumbnail het volgende:

[..]

2/3 staat/stond stil.
Dat is kiezen voor het goedkoopste want oude treinen die ooit gekocht waren zonder te kijken naar de kosten deden het nog wel en die moesten die 2/3 treinen vervangen.

Maar de bonussen waren binnen en daar gaat het tegenwoordig om.
Onzin. Er zijn nooit treinen gekocht zonder naar de kosten te kijken. Dát zou pas idioot zijn. Dat oude treinen geen kinderziektes meer hebben heeft niets met de aanschafprijs te maken.
Dagonetvrijdag 7 januari 2011 @ 17:38
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:20 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Vorige week had ik traject Amersfoort-A'dam, ik kom amper in Nederland maar het was weer raak. Ik kreeg nou niet bepaald een goede indruk, en de compensatieregeling was er toen ook nog niet. Voelde wel weer als ouds, dat dan weer wel.
Voor de volgende keer: er is al jaren een compensatie voor vertraging.
KomtTijd...vrijdag 7 januari 2011 @ 17:53
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Voor de volgende keer: er is al jaren een compensatie voor vertraging.
Die kan hij nog steeds gebruiken hoor.
Dagonetvrijdag 7 januari 2011 @ 17:54
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:53 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Die kan hij nog steeds gebruiken hoor.
Als hij het kaartje niet meer heeft wordt dat lastig natuurlijk.
Devzvrijdag 7 januari 2011 @ 17:55
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:02 schreef DS4 het volgende:
Ik word er een beetje moe van dat de NS steeds maar weer (officieel, dan wel niet-officieel) de eerste klasse open stelt voor eenieder.

Als je meer betaalt, wil je niet dat iedere malloot het gratis krijgt.

Nou valt dit an sich nog mee (buiten de spits is het niet druk), maar die conducteurs die omroepen dat bij een drukke trein iedereen ook eerste klasse mag reizen zodat je met een eerste klasse kaartje kan gaan staan omdat er iemand met een tweede klasse kaartje zit... :N

Toch... als je pech hebt, dan grijp je nu met je eerste klasse kaart ook naast een zitplaats. Maar goed, dan kun je met je eerste klasse kaart vast wel in de tweede klasse terecht. :')
Inderdaad, echt lekker over nagedacht weer. Je betaalt niet voor niks zo belachelijk veel voor een treinkaartje. Ik kan al vaak genoeg niet zitten in de 1e klas zonder dat de NS daar extra aan meehelpt. Nu geldt de regeling officieel wel alleen buiten de spits, maar ik denk dat veel mensen zich daar weinig van aan gaan trekken.

Daarnaast snappen veel 2e klassers het begrip stiltecoupé ook niet echt.

Gelukkig heb ik nu wel recht op koffie en broodjes als ik op mijn werk ben.... Komen ze die ook brengen?
KomtTijd...vrijdag 7 januari 2011 @ 19:45
Dat je met een studenten-week-OV ook op zondag mag reizen vind ik trouwens wel tof. maar dat is omdat ik dat altijd al doe. Ik denk trouwens dat dit wél een nuttige actie is, want veel studenten reizen alleen op maandagochtend omdat dat goedkoper is dan zondag avond reizen.
RetepVvrijdag 7 januari 2011 @ 20:28
Tsk. Door vertragingen ben ik een heleboel vrije tijd kwijtgeraakt. Daarnaast flink verkouden geraakt door het wachten op die fscking tochtige stations met te kleine wachtruimtes (die trouwens net zo koud zijn als buiten, alleen geen tocht).

Nou hoef ik dus helemaal niet gecompenseerd te worden hoor, begrijp me goed.

Maar ALS er dan gecompenseerd wordt, zorg dan wel dat je VASTE klanten, die VOORUITBETAALD hebben, en die het meeste hebben geleden onder de problemen, die compensatie ontvangen.

Goedkope marketingbullshit. Ik voel me beledigd. :r
Voorschriftvrijdag 7 januari 2011 @ 22:24
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Voor de volgende keer: er is al jaren een compensatie voor vertraging.
Ah had ik geen idee van, merci!
zoalshetisvrijdag 7 januari 2011 @ 23:35
als je vertraging terug vraagt, ben je pas echt een pauper.
Integrityzaterdag 8 januari 2011 @ 00:59
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:35 schreef zoalshetis het volgende:
als je vertraging terug vraagt, ben je pas echt een pauper.
Maar zo is het wel! Want waarom zou je 13,80 terug willen als je en uur vertraging hebt. Ik snap dat ook niet.
Tokuszaterdag 8 januari 2011 @ 01:07
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 23:35 schreef zoalshetis het volgende:
als je vertraging terug vraagt, ben je pas echt een pauper.
als niemand dat doet dan denkt de NS ook van "ja, fuck 'm, ze pikken die vertragingen toch wel"
Integrityzaterdag 8 januari 2011 @ 01:11
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 01:07 schreef Tokus het volgende:

[..]

als niemand dat doet dan denkt de NS ook van "ja, fuck 'm, ze pikken die vertragingen toch wel"
Dit is exact de kern van de boodschap. Heel goed.
Devzzaterdag 8 januari 2011 @ 11:13
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:35 schreef zoalshetis het volgende:
als je vertraging terug vraagt, ben je pas echt een pauper.
Goed onderbouwd.
Aphrodytezaterdag 8 januari 2011 @ 11:15
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 11:13 schreef Devz het volgende:

[..]

Goed onderbouwd.
Het is Fok! :')
XcUZ_Medonderdag 20 januari 2011 @ 23:07
Update van een paar dagen geleden:

http://www.rover.nl/nieuws/berichten/berichten.php?id=ber110117a

Vooral dit:

quote:
Update
In een reactie in de krant Metro laat een NS-woordvoerder weten het goed te maken met de vaste klanten door de komende weken (!) zo op tijd mogelijk te rijden. Rover betreurt het dat NS het op tijd rijden als een vorm van compensatie ziet.
8)7